Ebben a menüpontban a Google által biztosított, marketing szempontból népszerű követőkódokat lehet menedzselni és testre szabni, valamint informálódni, hogy az egyes követő kódok esetén milyen követett események érhetőek el.
Google Analytics
A belső statisztikán kívül rendszerünkben van lehetőség külső statisztika aktiválására is. Amennyiben rendelkezel Google Analytics kóddal, akkor azt itt megadhatod és másnap már ott is megtekintheted a részletes statisztikát.
A További Google Analytics kódok mezőben ENTER-rel elválasztva további UA- vagy G- kezdetű analytics kódokat adhatsz meg.
Amennyiben még nincs Google Analytics kódod, IDE KLIKKELVE igényelhetsz egyet.
Google Ads
Amennyiben a Google Ads segítségével hirdeted webáruházad, lehetőséged van mérni a megjelenített hirdetések eredményességét. Láthatod, hogy a hirdetésekre fordított összeg milyen arányban van a hirdetésekről érkező megrendelések összegével. A méréshez szükséges adatokat itt adhatod meg.
Lépj be Google Ads fiókodba (amennyiben még nincsen ilyen fiókod, akkor a Google Ads oldalán regisztrálnod kell egyet). Ezután a fiókban fel kell rögzíteni egy konverziót a Jelentések és Eszközök menüpontban! Ugyanebben a menüpontban lesz egy Kód fül, az ott megjelenő kódot és a konverzió nevét kell bemásolnod a Beállítások / Külső Kapcsolatok / Google kapcsolatok / Google Ads menüpontban lévő mezőkbe.
Konverzió követő kódokat beállíthatsz vásárláshoz és hírlevél feliratkozáshoz egyaránt.
Kibővített konverziók használata - A kibővített konverziók segítségével pontosabban lehet mérni a felhasználói tevékenységet, így pontosabban lehet pl. kampányokat kezelni stb. A funkció bekapcsolásával a rendelés leadása (köszönő oldal) esetén kezeljük a kibővített konverziós adatok átadását.
Google Tag Manager
A Google Címkekezelő révén gyorsan és egyszerűen frissítheted a webhelyeden található címkéket (pl. a követési és marketing optimalizálási címkéket). A szolgáltatás használatával a webhely kódjának szerkesztése helyett a Google Címkekezelő kezelőfelületén adhatod hozzá és frissítheted az Google Ads, a Google Analytics, a Floodlight címkéit, valamint a nem Google-címkéket. Ez csökkenti a hibák esélyét és lehetővé teszi, hogy webmester segítsége nélkül is gyorsan helyezhess el címkéket webhelyeden.
A Google Címkekezelő tároló kódrészlet segítségével működik, amely webhelyed minden oldalára felkerül. A tároló kódrészlet helyettesíti a webhelyen elhelyezett Google Ads, Google Analytics, Floodlight és egyéb címkéket (a támogatott címkékkel kapcsolatban lásd: Címkék). Miután hozzáadtál egy tároló kódrészletet a webhelyedhez, a Google Címkekezelő-fiókjából frissítheted, adhatsz hozzá és kezelheted a címkéket. A Google Címkekezelő használatával több webhely címkéit is kezelheted. Bár egy Google-fiókból több Google Címkekezelő-fiókot is létrehozhatsz, általában vállalatonként csak egy fiókra van szükség.
Ha további információt olvasnál a Google Címkekezelő használatával kapcsolatban, kattints ide.
Google Search Console
A Google Search Console részletes jelentéseket kínál arról, hányszor jelennek meg az oldalaid a Google keresőben. Első lépésként add hozzá webhelyed a Google Search Console oldalon, ott kapni fogsz egy kódot, amivel a tulajdonjogot tudod ellenőriztetni, azt add meg a HTML-címke mezőben és azonnal megjelennek az információk. A Sitemap URL segítségével tudod a Google számára átadni az áruházadban található összes URL címet, aminek az indexelésben lesz fontos szerepe.
Tipp
Csak akkor használd ezt a funkciót, ha pontosan tudod mire is alkalmas, ellenkező esetben károkat is okozhat az áruház működésében.
Google reCAPTCHA
A Google reCAPTCHA egy olyan biztonsági szolgáltatás, amelyet a Google fejlesztett ki, hogy megvédje a weboldalakat az automatizált támadásoktól, például spamtől, adathalászattól és rosszindulatú botoktól. Ez a technológia segít megkülönböztetni az emberi felhasználókat a robotoktól, és biztosítja, hogy csak valódi személyek férjenek hozzá bizonyos funkciókhoz vagy tartalmakhoz.
A funkció beállításához saját reCAPTCHA projektet kell létrehoznod, majd az onnan kinyert site key és secret key adatokat kell beállítanod a webshop adminisztrációs felületén. A projektet egy meglévő Google fiókkal tudod elindítani. Ha már használod bármelyik Google szolgáltatását, akkor rendelkezel már Google fiókkal is. Lépj be a Google fiókodba és látogass el a Google reCAPTCHA oldalra és ott a felső részben kattints a Get started gombra! Adj egy nevet a projektnek, majd válaszd ki a típust. Az Unas rendszerben a Score based (v3), valamint a Challange (v2) Invisible reCAPTCHA badge típusokat támogatjuk. Ezek után add meg a webáruházad domainjét, és megkapod a már említett site key és secret key adatokat. Ezeket másold át az admin felület megfelelő mezőibe.
Fontos!
A reCAPTCHA szolgáltatás csak 10.000 ellenőrzésig díjmentes, ha eléred ezt a limitet, a további használatért a Google díjat fog felszámolni. Emellett fontos tudnod, hogy ha nem használod ezt a szolgáltatást, akkor előfordulhat, hogy hírlevélre robotok iratkoznak fel, űrlapokat robotok küldenek el, sőt a regisztrált vásárlók között is találhatsz rosszindulatú robotokat.
Amennyiben több áruházat üzemeltetsz és azonos kulcsot használsz vagy egy áruházon belül az egyes nyelvi változatokhoz külön domain nevet rendeltél, úgy a "Verify the origin of reCAPTCHA solutions" beállítást kapcsold ki.
Google Merchant Center / Reviews
A Google Ügyfélvélemények-felmérés, angol nevén Google Customer Review lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy értékeljék a vásárlási élményüket a webáruházadban.
Első lépésként meg kell adnod a Google Merchant Center ID-t. Ha korábban már pl. Google Ads miatt ezt beállítottad, akkor ez kitöltve fog itt szerepelni.
A funkcióhoz kapcsolódó beállítások:
A rendelés után hány nappal kapjon véleménykérő emailt a vásárló - Itt beállíthatod, hogy a Google a vásárlás után hány nappal küldje ki a véleménykérő emailt. Itt vedd figyelembe szállítási idődet, ne kapja meg előbb a vásárló a véleménykérő emailt, mint a terméket.
A beleegyező panel pozíciója a köszönőoldalon - A vásárlási folyamat végén a köszönőoldalon vagy bankkártyás fizetés esetén a fizetést követő oldalon fel fog ugrani a vásárlónak egy beleegyező ablak, amin engedélyezheti a véleménykérő email fogadását. A felugró ablak pozícióját állíthatod be ennél az opciónál.
GTIN (EAN) paraméter - Ha szeretnéd a Google felé továbbítani azt is, hogy a vásárló milyen termékeket vett meg, ahhoz össze kell rendelned itt a GTIN, EAN termék paramétereddel.
A webshop beállításain felül a Google Merchant Centerben is engedélyezned kell a ügyfélvélemények bekérését. Ehhez látogass el a Beállítások és eszközök menübe, ott válaszd a Bővítmények lehetőséget. A Felfedezés lapon keresd meg a Google Ügyfélvélemények bővítménykártyát, majd kattints az Aktiválás-ra.
Ha mindent jól beállítottál, akkor a vásárlás végén felugrik egy ablak a vásárlónak, hogy részt vesz-e a felmérésben. Ha beleegyezik, akkor a beállított nap függvényében kapni fog egy űrlapot emailben, a Google-től, amiben értékelheti a webshopodat.