A termék előfizetés modul segítségével olyan lehetőséget biztosíthatsz a vásárlóidnak, mellyel adott termékekre való feliratkozással ismétlődő rendelést tudnak automatikusan beállítani, természetesen csak akkor, ha olyan termékek kaphatók a webshopban, amelyeket a vásárlók rendszeresen rendelnek (kontaktlencse, fogkefe, kutyaeledel, sör stb..). Ha olyan terméket forgalmazol, amire ráillik ez a modell, mindenképpen próbáld ki ezt a funkciót.
Az első lapfülön az előfizetések listáját láthatod. A táblázat a legfontosabb adatokat tartalmazza, részletesebb adatok a Részletek gomb megnyomásával látszanak. Ugyanitt exportálni is tudod őket, ha táblázatos formában szeretnéd más rendszerben feldolgozni. Az egyes vásárlókhoz tartozó előfizetéseket megtalálod még a Megrendelések / Vásárlók / Vásárlók listája menüben, a vásárlót kiválasztva az Termék előfizetések lapfülön is.
Előfizetési ciklusok
A termékeket különböző ciklusokban rendelhetik meg a vásárlók, amelyeket a termékoldalon tudnak kiválasztani. Ehhez rögzítened kell, hogy nálad milyen ciklusok érhetőek el, amit ezen a lapfülön tehetsz meg. Mintaként előre felvittünk már egy 30 és egy 90 napos ciklust. Ezeket természetesen törölheted is vagy újakat vehetsz fel a listára, a lista elemeit pedig a megszokott módon rendezheted sorba.
Fontos!
Nem kötelező minden előfizethető terméknél minden ciklust bekapcsolnod. Megoldható, hogy valamit csak havi ciklusban lehessen rendelni, de valamit haviban és negyedévesben is. Ezt a termék szerkesztésénél tudod állítani majd az Alapadatok fülön, az Előfizetési ciklusok szekciónál.
Termék beállítások
Ha az előfizetési ciklusokat az előző pontban beállítottad, akkor most következik a termék szintű beállítás. A konkrét termékhez kapcsolódó beállításokat a termék szerkesztésénél az Alapadatok lapfülön a leírások felett láthatod. El kell döntened, hogy az adott termék előfizethető-e és ha igen, akkor csak előfizetéssel lehessen-e megvenni.
Ha előfizethetőre tettél egy terméket, akkor a következő beállítási sorban adhatod meg, hogy melyik ciklusok közül lehessen választani. A termékkörödtől és a célközönségedtől függ, hogy egy árucikket "milyen gyorsan fogyasztják el" a vevőid. Ennek megfelelően állítsd be a választható ciklusokat.
Alapesetben minden termék nem előfizethetőre van kapcsolva. A második opciót kiválasztva a termékoldalon választhat a vásárló, hogy csak egyszer veszi meg a terméket vagy esetleg elő is fizet rá. Ha a termék csak előfizetéssel vehető meg, akkor nincs lehetőség egyszeri vásárlásra, csupán ciklust választhat az érdeklődő.
Fizetési, szállítási módok
A funkció úgy készült, hogy ne legyen kötöttség szállítási és fizetési módok tekintetében. Azonban te mégis dönthetsz úgy, hogy a termék előfizetésekhez más módok választhatóak vagy a szokásos típusok közül kizárod valamelyikeket előfizetés esetén. Tehát beállíthatod úgy is a rendszert, hogy pl. csak házhozszállítással és csak ismétlődő bankkártyaterheléssel lehet előfizetni nálad.
Ehhez látogass el a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Fizetési módok vagy a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Szállítási módok menübe és mindkét esetben találni fogsz egy Milyen esetben használható beállítási sort, ahol több opció közül is választhatsz.
Az előfizetés modul amúgy működhet mentett kártyával, sima kártyás fizetéssel és akár utánvéttel is, így csak rajtad múlik milyen lehetőséget biztosítasz erre a vásárlóidnak.
Tipp
Célszerű több fizetési lehetőséget is biztosítani a vásárlóknak. Bizalmatlanabb vásárlók lehet, hogy nem szeretnék a kártyájukat rögzíteni egy előfizetéshez, pedig az előfizetési hajlandóság megvan. Ilyen esetekben lehet eseti bankkártyás fizetésben is gondolkodni (bármelyik bankkártya elfogadó esetén). Tehát az előfizetés megújul, a fordulónapon beérkezik az automatikus rendelés, amiről a vásárló értesülni fog. Ilyenkor csak annyi dolga van, hogy belép a profiljába és kifizeti kártyával a rendelést és már küldheted is neki a csomagot. Ha már itt vagyunk, akkor az előfizetésnek egyáltalán nincs köze a bankkártyához sem, hiszen miért ne lehetne utánvéttel előfizetni bármire. Ha valakinek a rendszeres kiszállítás a fontos, mert mindig elfelejti időben megrendelni pl. a kiskedvencének az eledelt, akár utánvéttel is megteheti. Minden ugyanúgy zajlik a háttérben, csupán átvételkor kell fizetni a termékért.
Ha a beállításaid megvannak és a vevő előfizetett a termékre, a többi a háttérrendszer dolga. Ahogy az előfizetések listájában látod, feltüntetjük, hogy mikor lesz esedékes a következő megújulás, tehát a megrendelés automatikus leadása. A dátum előtt 3 nappal kapni fog vásárló egy emailes értesítést, hogy milyen termékeket fog automatikusan megkapni.
Regisztrációhoz kötött
Az előfizetés regisztrációhoz kötött, hiszen így tudod tárolni a vásárló bankkártyáját, így tudja belépve megnézni az előfizetéseit, így tudja esetleg lemondani azokat. Emellett a szállítási címet, átvételi helyet is a profiljában tudja átírni, ahova a következő megrendelést kapni fogja.
Az előértesítés után tehát három napig a vásárló még módosíthatja a szállítási címet vagy ha csomagpontra kérte, akkor megváltoztathatja az átvételi helyet vagy kiválaszthat másik csomagautomatát. Le is mondhatja az előfizetést még fordulónap előtt, ebben az esetben az a fordulónapon már nem fog megújulni.
Mi történik, amikor megújul az előfizetés?
Amikor megújul egy előfizetés, akkor beérkezik a webshopodba egy új automatikus rendelés. Az előfizetéssel létrejövő megrendeléseket szűrheted a megrendelés listában az alapján, hogy azok megrendelés típusa más: Előfizetés. Mivel különböző a megrendelés típusa, használhatsz hozzá más megrendelés státuszokat is, mint a normál rendeléseknél, de akár ugyanazokat is. Tehát tulajdonképpen a rendelések feldolgozása szempontjából, számodra ugyanúgy fog történni minden, mintha a vásárló adta volna le a rendelését. Ugyanúgy szedheted össze, ugyanúgy számlázhatod, ugyanúgy adhatod fel a logisztikai partnered felé.