A GDPR szerint a cookie-k alkalmasak lehetnek a természetes személyek azonosítására, így kiterjed rájuk a GDPR hatálya. Nem mindegy azonban, hogy milyen cookie-ról van szó, ha az személyes azonosításra alkalmas, a látogatónak szintén hozzájárulását kell adnia.
Ebben a menüben az adatkezelő a saját gyakorlatának megfelelően állíthatja be a működést. A belső és harmadik fél által (pl. Google, Facebook, stb.) használt cookie-kat két csoportra osztottuk, működési és marketing jellegű cookie-kra. A működési cookie-k közé kerültek a webáruház alapvető funkcióihoz használatos cookie-k, melyek nem alkalmasak személyes azonosításra. A többi pedig szélesebb körű funkciókhoz, nyomon követéshez, remarketinghez kell.
Cookie engedélyezés sáv - A látogató számára háromféle engedélyező sáv kapcsolható be.
Ha csak olyan cookie-kat használ az áruházban, melyek nem alkalmasak személyes azonosításra, elegendő az egyszerű nyugtázó sáv (Igen, Rendben típus).
Marketing jellegű cookie-k engedélyezéséhez kétféle sáv alkalmazható. Szövegében hasonló tartalommal bírnak, az egyik verzióban Engedélyezem/Nem engedélyezem választással járulhat hozzá a marketing jellegű cookie-k elfogadásához a látogató. A másik verzióban egy checkbox segítségével, majd a döntésének mentésével fejezheti ki szándékát.
Amíg a látogató nem engedélyezte a marketing jellegű cookie-k használatát, addig ezek nincsenek használatban.
Az áruház üzemeltető azonban azt is beállíthatja - amennyiben úgy ítéli meg, hogy személyes azonosításra nem alkalmas az adott cookie -, hogy az hozzájárulás nélkül is használatban legyen. Ez az eset fordulhat elő pl. Google Analytics használata esetén, ha azt az üzemeltető csak alapvető statisztikai célokra használja. Azonban ha a Google Adwords segítségével célközönséget épít az Analytics kódjával, az már remarketing tevékenységnek minősül.
A látogató szándékának kifejezése után az engedélyező sáv eltűnik, helyette egy kisebb Cookie beállítások fül marad meg az áruház alsó részén ezzel biztosítva, hogy a hozzájárulás később módosítható legyen.
Profilalkotás
Webáruház esetén a profilalkotás egy trendi marketing eszköz, aminek segítségével a vásárlói viselkedés alapján automatikus döntések hozhatók, intelligens, személyre szabott ajánlatok, kedvezmények alakíthatók ki. Napjaink marketing szakemberei el sem tudják képzelni a termékek hirdetését anélkül, hogy valamilyen tényezők alapján célközönséget alkossanak, korábbi tevékenységeket figyelembe véve reklámozzanak.
A GDPR ezzel szemben lehetőséget biztosít a látogatónak arra, hogy a profilalkotást megtagadja. Nyilatkozhat úgy a vásárló, hogy a személyes adatainak felhasználását csak a megrendelés teljesítésére korlátozza. Amennyiben az áruházban történik profilalkotás, az erre vonatkozó hozzájárulás checkbox értéke itt bekapcsolható. Ezen kívül megadható, hogy mely funkciók legyenek elérhetők hozzájárulás megadása nélkül is.