Fejlesztések - 2018 januárAhogy a karácsony előtt publikált bejegyzésünkben is jeleztük, ez év elején közzétettük újabb fejlesztési csomagunkat. Ismét érdemes egy pillantást vetni az áruház adminisztrációs felületére és kipróbálni az új funkciókat.

Külső rendszerek integrálása, meglévő kapcsolatok módosítása

  • Kiépítettük a kapcsolatot a román piacvezető Smartbill számlázó rendszerrel, így azon partnereink is automatikusan tudnak már számlázási tevékenységet folytatni, akik Romániában üzemeltetik áruházukat. »»»
  • Megjelent Magyarországon a Glami.hu, ami célzottan ruha és divattermékek kereskedelmével foglalkozó portál. Ehhez készítettünk automatikus adatátadást nyújtó feedet. »»»
  • A ShopAlike rendszerével együtt használatba vehető immár a vásárlók követése egy integrált trackingkód segítségével. »»»
  • A Retargeting szoftvere után beépítettük a VHKlub MI megoldását is, így is alternatívát adva partnereinknek az automatikus marketing eszközök terén. »»»
  • A Google Analytics és a Google Adwords integrációnál az ajánlások szerint áttértünk gtag.js típusú követő kódra. Ezzel párhuzamosan mostantól már csak az Enhanced Ecommerce mód támogatott az áruházakban. Aki használta eddig is ezt a funkciót, célszerű átnéznie és ellenőriznie, hogy megfelelően működik-e az adatátadás a Google rendszerei felé. »»»
  • A nemrég megújult GLS API típusú szállítási módhoz elkészítettük a tömeges címkenyomtatást, így egyszerre több csomag etikettje is kinyomtatható. »»»
  • Új Foxpost szállítási módok jelentek meg az áruházban, egyrészt átadható manuálisan, generált Excel fájl segítségével a megrendelés adat a csomagvarazslo.hu oldalra, másrészt szintén ezen oldalon keresztül használatba vehető az automatából történő házhozszállítás is. »»»
  • A különböző CHAT szolgáltatások integrációja mellett beépítettük a Facebook Messenger funkciót, amivel egy népszerű, megszokott platformon veheti fel a kapcsolatot a vásárló a kereskedővel. »»»

Új funkciók, beállítási lehetőségek

  • Létrehoztunk egy újabb tartalmi elem típust, melynek segítségével egyszerűen összeállítható termékajánló, ami akár plusz menüben elhelyezve, akár landoló oldalként egy-egy kampányra, termékbemutatóra használható. »»»
  • Előkészülve az újabb választható kinézetek megjelenésére, megújult a kinézet kiválasztása funkció, ahol színes ikon segítségével választható ki az egyes színváltozat. »»»
  • A termékeknél eddig a minimum rendelhető mennyiség beállítására volt lehetőség, ezt bővítettük a maximum rendelhető mennyiség opcióval is.
  • Az új GDPR szabályozásnak köszönhetően biztosítani kell a vásárló számára, hogy hasonló bonyolultságú folyamattal tudja visszavonni az engedélyét az adatainak kezeléséhez, mint ahogy megadta, tehát egyszerűen tudja törölni is magát a rendszerből. Ennek folyományaként kiépítésre került a Vásárlói profil törlési lehetőség, melyet bejelentkezés után a vásárló a saját Profil menüpontjában tud megtenni.
  • Bevezetésre került a munkaszüneti napok kezelése, így tetszőleges napokra lehet jelezni a vásárlók felé az áruház zárva tartását (pl. ünnepek, szabadság, leltározás stb.). Ezen napokat a dátum típusú termék paraméter esetén is figyelembe veszi az áruház, így lehet kezelni például a kiszállítás napját is. Ezzel egyidőben átalakításra került a menüszerkezet, megjelent a Webáruház adatai menüpont, melyen belül kezelhetőek a kereskedő adatai, a nyitvatartás valamint az említett munkaszüneti napok is. »»»
  • Sokak örömére, a rendelés összevonás funkció után elkészítettük a Rendelés szétbontás funkciót is. Ezzel a több tételből álló megrendelések szétbonthatóak külön megrendelésekre, a benne szereplő tételek kijelölése után azok egy kattintással új rendelésbe tölthetőek át. A funkció használata előtt beállítható az Alapbeállítások > Megrendelések szekcióban, hogy a szétbontás következtében létrejövő rendelés dátuma a korábbival megegyező, vagy a szétbontás időpontja legyen. »»»
  • Bevezettük az Alacsony készlet fogalmát a termékekhez. Minden terméknél megadható egy raktárkészlet mennyiség, amire különböző funkciókat építünk. Eddig akkor kaphatott az adminisztrátor értesítést, ha elfogyott egy adott termék az áruházból, ezt egészítettük ki azzal, hogy most már alacsony készlet esetén is kérhető értesítés, így ha rendelés után kevesebb lesz a raktárkészlet, mint a terméknél beállított érték, akkor emailben értesül az adminisztrátor.
  • Bővült a tömeges adatmódosítási lehetőségek köre: a listás módosítás esetén leszűrhetőek és módosíthatóak a tömeg nélküli termékek is. »»»
  • Megújult a számlázó lista, hogy megkönnyítsük ügyfeleink eligazodását a választható lehetőségek között. Táblázatban emeltük ki az átadott adatokat, így egyértelműen látszik, hogy mi megy át a webáruházból a számlázóprogramba és onnan mi kerülhet vissza a webáruházba. »»»
  • A webáruházba feltöltött termékeknek különféle státuszai lehetnek. A vásárlási folyamat szempontjából a készlethiányos és az aktív, de nem vásárolható termékek esetén speciális megjelenítésre lehet szükség. Emiatt egységesítettük a beállításokat, így mindkét termékstátusz esetén beállítható, hogy megjelenjen-e a termék listában, keresésben, ajánlókban, kapcsolódó termékeknél vagy a cross-sale, upsale ajánlatokban. Ezzel a funkcióval például egyszerűen megoldható, hogy az olyan termékek eltűnjenek az áruházból, melyek kifogynak a raktárból, aztán új beszerzés esetén automatikusan visszakerüljenek a kínálatba. »»»
  • Az adminisztrációs felületen egy kategória termékeinek listázása esetén megjelent két új szűrési mód. Ezentúl listázható olyan termék, ami vásárolható, ha nincs raktáron vagy ami használja a raktárkezelést. »»»
  • Kiegészítettük a kategória megjelenítését egy olyan opcióval, hogy az egyes kategóriák kikapcsolhatóak a menüben, és a kategória oldalon. A beállítás a kikapcsolt kategóriákban lévő termékek részletes oldalának megjelenését nem befolyásolja, a termékek URL-ről, beállítástól függően ajánlókból, alternatív kategóriákból elérhetőek maradnak. »»»
2017.12.15
Szerző: Kóczán Tamás
karacsony2017Ismét itt az év vége, ami próbára tesz minden e-kereskedőt és logisztikai céget. Az internetes vásárlás népszerűsége folyamatosan növekszik, egyre többen szerzik be a karácsonyi ajándékokat webáruházakban. Előzetes számítások szerint az UnasShop webáruházakban leadott rendelések összege 2017-ben bőven meghaladja a 50 milliárd forintot, ami közel 3 millió megrendelést jelent. Ezzel a magyarországi e-kereskedelmi forgalom (beleértve az összes webáruház, a nagy piacterek, az aukciós oldalak és a jegyrendelő rendszerek bevételét is) nagyjából 15%-a rendszerünkön keresztül realizálódik.

Folyamatosan bővítettük a szerverparkunkat, számottevő kimaradás nem volt a szolgáltatásainkban, az admin felület és a vásárlói felületek 99,9%-os rendelkezésre állás felett teljesítettek, ami magasabb érték a hasonló szolgáltatást nyújtó versenytársainkénál. Az UnasShop rendszerbe ebben az évben is rengeteg újdonságot építettünk be, továbbfejlesztettünk sok funkciót, kerültek be új lehetőségek, szállítási módok, fizetési megoldások. Az év utolsó szakaszában is folyamatosan fejlesztettük a rendszert, így várhatóan már az év elején újabb fejlesztéscsomaggal jelentkezünk, valamint kerülnek be új, modern választható kinézetek is.

Telefonos és online chat support ügyfélszolgálatunk december 20. és január 2. között nem üzemel, kivéve december 28-án, amikor a délelőtti órákban ügyeletet tartunk. Az ünnepek alatt az e-mailes megkeresésekre korlátozottan tudunk válaszolni. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánunk !
2017.12.08
Forrás: Nők lapja Café, LAHA, Forbes
Az adományozás oldja a stresszt és örökölhetőAz ünnepek közeledtével egyre inkább él bennünk az a késztetés, hogy valami jót cselekedjünk, adományozzunk vagy kedves gesztussal örömet vigyünk embertársaink életébe. Érdekes kutatási eredményt tettek közzé a napokban: az adományozás, az adakozás stresszoldó hatással bír, erősíti az immunrendszert, és példánkat a gyermekeinkre is átörökíthetjük.

Az adományozás növeli az önbecsülést és az egész életünkre pozitív hatást gyakorol. A másokkal való kapcsolat, mások támogatása, segítése ugyanis oxitocint, azaz boldogsághormont szabadít fel az agyban, amely jelentősen hozzájárul a közérzet, az egészség, és a hangulat javulásához. Az adakozás és az azért kapott hála amellett, hogy erősíti az identitást, összetartja, összehozza a közösségeket, erősíti a rendezett világba vetett hitet is. Az adományozáshoz szükség van érzékenységre, együttérzésre, önzetlenségre, empátiára, toleranciára, amely saját példánkon keresztül a gyermekekben fejleszthető.

De azért nem csak érzelmekről van szó, az év vége közeledtével egyre több adózó számolgatja a várható eredményét, illetve fizetendő éves adóit. Sokan döntenek úgy, hogy – lehetőségükhöz mérten – adományt, támogatást nyújtanak különféle alapítványoknak, szervezeteknek, akik a kapott összegeket „jó célra” fordítják. Nem kell senkinek bizonygatni, hogy elkel a segítség, és nem csak a harmadik világban, hanem sajnos hazánkban is. Sokszor a propaganda mást mutat, de rengeteg a rászoruló, az éhező.

Milyen gazdasági előnyei vannak az adakozásnak egy webshop számára? Elsősorban csökkenti az adóalapot, de megfelelő rendszert használva újabb vevőkre is szert tehet, valamint olyan marketing eszközhöz jut, amiért utólag kell fizetni. Azt már korábban bizonyították tudósok, hogy a kezdetleges emberi közösségek létrejöttében fontos szerepe volt a másokon való segítésre való hajlandóságnak. Azt is bizonyították már mérésekkel, hogy azok az amerikai egyetemisták, akik anyagi segítséget nyújtottak a rászorulóknak, boldogabban tértek nyugovóra, mint azok, akik csak magukra költöttek. De mi a helyzet akkor, ha valaki úgy gondolja, neki nem fér bele az életébe a rendszeres jótékonykodás, mert már amúgy is sok gonddal küzd saját életében? Az adományozás csak akkor ad örömöt számunkra, ha nekünk már mindenünk megvan? A válasz egyértelmű: nem! A boldogság alapja az, ha vélt szükségleteink kielégítése helyett mások valós szükségleteit elégítjük ki.
2017.10.18
Szerző: net-Position Kft.
Keresőmarketing - a webáruház üzemanyagaManapság, hogy ne csak a pénzt vigye egy webáruház fenntartása, de hozzon is a konyhára, a különböző online-marketing eszközökre nagyobb szükség van, mint valaha! Az UnasShop rendszert felvérteztük minden olyan funkcióval, ami a sikeres működéshez szükséges. A webáruházmotorban minden beállításra lehetőséget biztosítunk, ami korábban csak az egyedi fejlesztésű webáruházak sajátja volt. Tegyünk egy próbát: kérem, válasszon ki egyet forgalmazott termékei közül és írja be a Google keresőjébe. Mit lát? Az Ön webáruháza hányadik helyen szerepel a találati listán? Ha Unas webáruházat használ jó esélye van arra, hogy a találati lista elején szerepel. De mi van akkor, ha mégsem találja a webáruházát, esetleg csak a harmadik, vagy negyedik oldalon szerepel? Ha ez a helyzet, akkor Ön ebben a pillanatban "nem látszik jól" a weben.

Nem elég jelen lenni, látszani is kell! Ahhoz, hogy a piac élére kerüljön kijelenthetjük, hogy kevés, ha egy jól felépített weboldallal, jó funkcionalitással rendelkező háttérmotorral és széles termékválasztékkal rendelkezik. Mindezekkel ugyanis az Ön konkurenciája is fel lehet vértezve. A kérdés az: hogy talál rá a fogyasztó pont az Ön webáruházára, hiszen a Google keresőjében a másodperc töredéke alatt több ezer, sőt több százezer találat jelenik meg egyszerre, ugyanarra a termékre. Szüksége lesz valami pluszra, ami biztosítja piaci pozícióját. Egy olyan eszközre, ami lehetővé teszi, hogy a vevők Önre találjanak. Egy olyan eszközre, ami versenytársai elé helyezi a nap 24 órájában, az év minden napján. Megkértük a net-Position Kft-t, hogy néhány esettanulmányon keresztül szemléltessék, hogy miben tudnak ügyfeleink segítségére lenni.
Fejlesztések - 2017 októberÖsszeállítottuk az újabb fejlesztéscsomagunkat, amiben igyekeztünk ismét olyan újításokat bevezetni és integrációkat végrehajtani, melyek hatékony segítséget nyújtanak ügyfeleinknek az év hátralévő, legfontosabb időszakához.

Külső marketing eszközök

  • Egyre többen tisztában vannak azzal, hogy megfelelő marketingtevékenység nélkül manapság már nehezen tud talpon maradni egy webáruház. Számtalan külső és belső marketing lehetőséget kínálunk az üzemeltetők számára. A marketing folyamatokat azonban szükséges mérni, elemezni kell a vásárlói viselkedéséket, fontos tudni, merre jár a látogató, esetleg mivel akad gondja a webáruházban. Két elemző szoftvert integráltunk a rendszerbe: a Smartlook-ot és a Hotjar-t. Mindkettő videószerűen rögzíti a vásárlói tevékenységeket, a kitöltött űrlapmezőket, valamint hőtérképen jelzi a gyakori kattintásokat. »»»
  • Napjaink egyik leginnovatívabb marketing módszere a push notification, mivel az átkattintási aránya jobb más hirdetési formánál. A Onesignal integráció segítségével költséghatékonyan küldhet push üzeneteket asztali böngészőkbe, Android és IOS rendszerekbe. »»»
  • Széleskörű marketing automatizáló funkciókat kínál a Retargeting.biz ajánlói rendszere. A technikai háttér statisztikai alapon (divatos kifejezéssel élve mesterséges intelligenciával) elemzi a látogatói tevékenységet, ami alapján személyre szabott ajánlatokat alakít ki. A szolgáltatás keretén belül viselkedés alapon küldhető hírlevél, SMS, push notification, valamint felugró ablak a potenciális vásárlónak. »»»
  • Talán nemzetközi viszonylatban az egyik legnagyobb marketing automatizáló rendszert a SalesManago üzemelteti. Mostantól beállítható az alap scriptje az áruházakban. Kialakítottuk a hozzá szükséges feedet és a kapcsolat segítségével már push üzenetek is kezelhetőek. »»»
  • A Google javaslatai szerint bővítettük a mérőkódokat az áruházakban. A Google Analytics-hez és a Tag Manager dataLayer-hez is hozzáfűztük a userId-t, ami a pontosabb nyomonkövetés miatt ajánlott. »»»
  • A TradeTracker és a Yusp szolgáltatásokhoz ezentúl a webáruházban beállított nyelvenként külön fiók rendelhető. »»»

Szállítási megoldások

  • A Webox szállítási módot kivezettük a rendszerből. A Webox automatákat elszállítják, így azokba további csomagfeladás nem lehetséges. A Webox felhasználókat -igény esetén- a hálózat új tulajdonosa, a Foxpost veszi át.
  • A GLS felhasználók eddig a GLS Connect program felhasználásával, CSV fájl segítségével adhatták fel tömegesen a csomagokat. Kifejlesztettük GLS API-n keresztüli csomagfeladást is. Ennek segítségével fájl letöltés/feltöltés nélkül tömegesen, vagy a megrendelések részleteinél egy gomb megnyomásával adható fel a csomag. Az új adatkapcsolat révén a csomagszám automatikusan bekerül a megrendelésekhez. Az új funkció segítségével az áruházból közvetlenül kinyomtathatóak a csomagcímkék is, valamint használható hagyományos futáros kiszállítással és GLS csomagpontokkal is. »»»
  • Sprinter PUDO esetén már visszárus csomagok kezelésére is megnyílt lehetőség. »»»
  • A FanCourier után kiépítettük az UrgentCargus felé is az adatkapcsolatot, így már Románia két legnagyobb szállítmányozó cégével is együtt lehet működni a nemzetközi cégek mellett. »»»
  • Rendelés részleteinél feladott csomagok esetén meg lehet adni az egy küldeményben szereplő csomagok darabszámát. »»»

Új fizetési megoldás

Új speciális fizetési megoldásként integráltuk a Paysafecash-t a rendszerbe, ami eddig még ismeretlen volt Magyarországon. Abban különbözik a szokásos fizetési megoldásoktól, hogy a vásárlási folyamat végén egy vonalkódot kap a vásárló, aminek segítségével az ország több pontján található Paysafecash ponton készpénzben tudja kifizetni a rendelését. »»»

API-t érintő módosítások

Az UnasShop továbbra is a legnépszerűbb webáruházmotor Magyarországon, így egyre több számlázóprogram, raktárkészletkezelő, vagy ügyviteli program fejlesztője dönt úgy, hogy kiépíti az adatkapcsolatot felénk. Emiatt fejlesztettük az API kapcsolat funkcióit. Legfontosabb változás, hogy az eddig kínált SOAP kommunikáció mellett bevezettük a HTTP webszolgáltatáson keresztüli adatátadást. Új funkcióként megjelent a getCategory hívás, amivel az áruházban létrehozott kategóriákat lehet lekérni. Bővült a getOrder hívás csomagszámmal és kártyás fizetési azonosítókkal (PackageNumber, Transactions), illetve a setOrder és setOrderXML eljárással a megrendeléshez ezentúl hozzáfűzhető a csomagszám. A könnyebb feldolgozás érdekében a getOrder, getCustomer, getNewsletter és getCategory hívásoknál határértékek is megadhatók, így lapozhatóvá váltak az adatok. A változásoknak megfelelően bővítettük az API dokumentációt, aminek aktuális verziója ezentúl online érhető el. »»»

Új lehetőségek vonalkódolvasó használatával

Egyre nagyobb az igény az ügyfeleink részéről a vonalkódolvasók használatára, ezért folyamatosan kiegészítjük a funkciókat erre az adatbeolvasási módszerre. A vonalkódolvasás alapvető feltétele, hogy a termék cikkszáma a rendszerben megegyezzen a terméken található vonalkód alatt szereplő számsorral (EAN). A termékek kezelésénél a keresőmezőre pozícionálva vonalkódolvasóval kereshető a termék. A megrendelések egyszerűbb feldolgozása érdekében kialakítottunk egy ellenőrzési funkciót. Az összekészített rendelés tételeit egyenként lehet azonosítani vonalkódolvasó segítségével, a rendszer pedig jelöli a megtalált termékeket és nyugtázza, ha minden összekészítésre került. »»»

Webáruház működésbeli változások

  • Szűrés boxban a paraméter értékeknek megfelelő termékek száma megjelenik (szabadszavas, szabadszavas többértékű és szín paraméterek esetén működik). »»»
  • Előfordul, hogy a kategória szerkezeten belül, a kategóriák között szeretnénk olyan oldalt megjeleníteni, amiben nem termékek szerepelnek, hanem tetszőleges egyéb tartalom. Erre megoldás a "Kategória alternatív URL", ami esetén megadható, hogy új ablakban nyíljon-e meg vagy sem az adott oldal. Ennek segítségével például egy kategóriát akár egy másik webáruházra vagy weboldalra is irányíthatunk. »»»
  • Kategóriánál ezentúl beállítható, hogy megjelenjen-e a kategória oldalon és/vagy a kategória menüben. Ez akkor hasznos, ha egy kategóriát időszakosan nem szeretnénk megjeleníteni az áruházban, viszont a benne szereplő termékek közvetlen linken így is elérhetők maradnak. »»»
  • Termék oldalon feltett kérdésnél nem kötelező jelleggel telefonszám is megadható, így telefonon is felvehető a kapcsolat az érdeklődővel.

Adminisztrációs felület változásai

  • Termékek összevonásánál az alap típus szerkesztésénél látszanak az altermékek is az egyéb fülön. »»»
  • Keresési lehetőséget alakítottunk ki az URL átirányításoknál és a Termék összevonásnál. Termék összevonás esetén a kereső az alap típusokban is és a hozzá tartozó altípusokban is keres, így könnyen megtalálható egy termék, ha az más termék altípusaként került rögzítésre. »»»
  • A megrendelés export adatbázis kibővült a vásárló paraméterekkel. »»»
  • Szerveren tárolt vásárlói kosarak exportálhatóak XLS formátumban. »»»
  • Banner boxok esetén aktív időszak is megadható. A bannerbox tartalma csak ebben az időszakban jelenik meg a webáruházban. »»»
  • A tartalmi elemek kezelése kereséssel és típus szűréssel bővült. »»»
  • Blog tartalmaknál előfordul, hogy több kép is szerepel a tartalomban. Facebookos megosztáshoz saját OG Image adható meg ezekhez az oldalakhoz. »»»
  • A visszaigazoló e-mailek egyedibb megjelenéséhez javasoljuk saját fej- és lábléckép feltöltését az e-mailbe. Ezekhez már link is megadható. »»»
  • Intelligens ajánlat esetén beállítható milyen kosárérték alatt vagy felett jelenjen meg a felugró ablak. »»»
  • Pénznemeknél vásárló felülethez megadható saját rövidítés, így igény esetén például megjelenhet Forint, HUF, FT vagy Ft az áruházban. »»»
  • Pontfelhasználás esetén megadható, hogy kupon beváltható legyen-e. »»»
  • Vásárló exportot kiegészítettük vásárló csoport szűréssel, így egy bizonyos csoport adatbázisa külön letölthető. »»»