cross
cross
UnasShop - Újra RomániábanNéhány évvel ezelőtt elindítottuk az UnasShop webáruház szolgáltatásunkat Romániában is. Az elmúlt időszak fejlesztéseinek köszönhetően új alapokra helyeztük a külföldi működést. A romániai ügyfelekkel külön román nyelvű csapatunk foglalkozik, a szolgáltatásaink szövegeit, az adminisztrációs felületet, a segédletet románra fordítottuk.

Feltérképeztük a helyi e-kereskedelmi sajátosságokat, számításba vettük a piaci szereplőket. Felvettük a kapcsolatot a népszerű szolgáltatókkal, és folyamatosan integráljuk a szolgáltatásaikat. Beépítettük Románia két legnagyobb csomagküldő megoldását a Fancourier-t, és az UrgentCargus-t. Online fizetési megoldások is jelentek meg, használható a PayU, a mobilPay, vagy a PlatiOnline rendszere. A webáruház termékei megjelenhetnek a román árösszehasonlító oldalakon is (pl. compari.ro, price.ro, cauti.ro, ecumparaturi.ro, allshops.ro, acasa.ro, stb.).

Amennyiben romániai terjeszkedésbe kezdene, itt a megfelelő alkalom! Természetesen partnerprogramunk kiterjed Romániára is, így ha ajánlói kódjával új román ügyfél kezdi használni rendszerünket, hasonlóképpen jutalékot fizetünk.
Fejlesztések - 2017 áprilisAz utóbbi időben csapatunk több lelkes taggal is bővült, amivel új lendületet kaptak a fejlesztések rendszereinkkel kapcsolatban. Ennek eredményeképpen ismét összeállt egy fejlesztési csomagunk, melyben található módosításokról, funkciókról az alábbiakban olvashatnak. Az eddig is megszokott linkekre kattintva meg is tekinthetik, kipróbálhatják azokat a saját áruházukban.

Biztonsági rendszert érintő fejlesztések

  • Fontosnak tartjuk a biztonságot szolgáltatásaink terén, így folyamatosan figyelemmel kísérjük a nemzetközi trendeket, amiket a saját tapasztalatainkkal összehasonlítva használunk fel. Egyre több robot látogató érkezik az áruházakba biztonsági rések, hibás űrlapok után kutatva. Ennek hatására a korábbi ún. captcha funkciót felváltotta a biztonságosabb, Google által kifejlesztett reCaptcha, ami nagy biztonsággal szűri ki a rosszindulatú látogatókat.
  • Az már mindenki számára egyértelművé vált, hogy egy webáruház számára szinte kötelezővé vált az SSL tanúsítvány használata. Elsősorban a COMODO cég Positive SSL tanúsítványát ajánljuk erre a célra, mivel a kedvező ár mellett megfelelő garanciákat is vállal. Gondoltunk azonban azon partnereinkre is, akik használni szeretnének SSL-t, de nem szeretnének plusz költséget emiatt. Elérhetővé tettük a Let's Encrypt tanúsítványt a webáruházakban. Fontos tudni, hogy technikailag ugyancsak egy SSL tanúsítványról beszélünk, azonban garanciák és támogatás nélkül. Természetesen, ha valakinek egyéb szervezet által kiállított tanúsítványra van szüksége, ügyfélszolgálatunknál igényelheti szinte az összes szolgáltató termékét, a webáruház alkalmas ezek telepítésére. »»»
  • Korábban részletesen taglaltuk, hogy milyen módon érnek célba az e-mailek napjainkban. A kézbesítés hatékonysága érdekében érdemes az SPF, és DKIM protokollokat használni. Ezen felül az áruházakból történő emailek védelmét magasabb biztonsági szintre emeltük, ezentúl TLS titkosítással történik minden email kiküldése rendszerünkből, a vásárlóknak és az adminisztrátornak egyaránt.

Szállítási módok változásai

  • Tovább könnyítettük partnereink dolgát, így a megrendelések részleteinél elkészült a közvetlen csomagfeladás és címkenyomtatás funkció azon szállítási módoknál, melyek támogatják ezt. Ilyen szállítási mód például a FoxPost, a PickPackPont, vagy a DPD Weblabel. »»»
  • Olyan szállítási megoldások esetén, ahol külső integráció történt a logisztikai szolgáltató logóját is használjuk a megredelés listában. Kiépítettük emellett az egyedi logó feltöltési lehetőséget azoknál a saját szállítási módoknál, ahol egyébként logó nem áll rendelkezésre. »»»
  • Februárban adtunk hírt róla, hogy megerősítettük együttműködésünket a PickPackPont szolgáltatójával. Mivel hasonló megoldásról van szó, kiépítettük a Sprinter futárszolgálat felé is az eddigi CSV-s megoldást felváltó automatikus csomagfeladást (PUDO). »»»

Kategóriákat, termékeket érintő módosítások

  • Számos megoldást adtunk eddig a webáruház adatbázisában szereplő adatok tömeges kezelésére. Fel és letölthetők, módosíthatók táblázat segítségével a termékek, a SEO adatok, a vásárlók, a hírlevél feliratkozók, a raktárkészlet, a megrendelések, a kuponok és az átirányítások. Egy hiányzó lehetőséget pótoltunk most azzal, hogy ezentúl lehetőség van a kategóriák exportálására és importálására. A termékkezeléshez hasonlóan fel és letölthető a kategória szerkezet, amivel akár új kategóriák is tömegesen létrehozhatók. »»»
  • Eddig csak globálisan, a teljes áruházra nézve volt állítható a lista jellegű oldalak megjelenése. Most már akár kategóriánként különböző oldal struktúra is beállítható. Ez akkor lényeges, ha pl. valamelyik kategóriában lévő termékek kisebb fotókkal egy sorban több termékkel mutatnak jól, másik termék esetén viszont egy sorban egy termék az ideális megjelenés. »»»
  • Az adminisztrációs felületen plusz szűrési lehetőséget alakítottunk ki, így a termék státuszok alapján is lehet szűrni a megjelenő listát. »»»
  • Egyre nagyobb igény mutatkozott arra, hogy a vásárló termékenként adhasson meg különböző paramétereket, értékeket, ezzel kiegészítve a megrendelését. Ezután már ez is használható, így a kosárba helyezés előtt a vásárló választhat legördülő menüből, adhat meg egyedi értéket beviteli mezővel vagy esetleg képet vagy egyéb fájlt tölthet fel a termékhez, ami akár kötelezővé is tehető. Ez elengedhetetlen megoldás azok számára akik egyedi termékeket forgalmaznak és a megrendelés kiszolgáláshoz egyéb adatra is szükség van a vásárlótól. Jó példa erre a feliratozott termék, mely esetén akár szöveg akár fotó is bekérhető a kosárba helyezéssel egy időben. A funkció alkalmas további termékváltozatok kialakítására is, amik nem rendelkeznek külön raktárkészlettel vagy felárral. »»»
  • Jobban részleteztük a raktárkészlet statisztikát, így lekérhető akár csak a beszerzés vagy csak az eladás a termékeknél. »»»
  • Bővült a raktárkészlet adatbázisban levő adatok köre is, ezentúl megtalálható benne az utolsó módosítás dátuma is. »»»
  • Listás módosítás esetén választhatóak az érdeklődjön státuszú termékek, így ezen termékek egyszerre módosíthatóak. »»»

Marketing fejlesztések

  • Intelligens ajánlatnál az URL szűréshez pontosvesszővel elválasztva több érték is megadható, így nem kell oldalanként külön-külön ajánlatot készíteni. Ez akkor hasznos, ha olyan speciális ajánlatot állítunk össze, ami csak bizonyos termékeknél kell felugorjon. A termékek URL-jét itt lehet megadni. »»»
  • Egyes szemléletek szerint egy webáruház legfontosabb eleme a kereső. Alapvető funkció már, hogy az egyszerű keresőmező gépelés közben automatikus javaslatokat adjon. Ezt bővítve az automatikus javaslat stílusa beállíthatóvá vált, kiegészült termékfotóval és árral. Ezen felül szabályozható a találatok száma is a javaslati listában. »»»
  • Az előre elkészített hírlevél sablonokat eddig az egyszerű és a követő hírlevél küldésénél lehetett használni. Ezentúl beállítható, hogy az használható legyen a megrendelés részletek oldalon vagy a vásárló adatainál az e-mail küldés fülön. Ezzel a funkcióval előre formázott közvetlen levelet küldhet a vásárlónak. »»»
  • Bővítettük a termék kosárba helyezése utáni működési lehetőségeket. Beállítható, hogy maradjon a vásárló az aktuális oldalon, a termék fotója animációval mozogjon a kosár irányába, vagy ugorjon fel nyugtázó ablak. Ezen kívül közvetlenül a a kosár oldalra is navigálható a látogató. »»»
  • Korábbi cikkünkben összefoglaltuk a keresztértékesítés lehetőségeit. Eddig csak termék részletek oldalon és a kosár oldalon jelenhetett meg cross-sale illetve up-sale ajánlat. Ezentúl a listaoldalról történő kosárba helyezés is támogatja ezt.
  • Kuponok kezelése terén kisebb változás, hogy a termék árától függő százalékos kupon beállítások bővültek. Ezzel finomhangolható, hogy a legdrágább, vagy a legolcsóbb termékre vonatkozhasson a kupon. Ezen belül pedig a teljes mennyiségre, vagy csak egy darabra a termékből. További lehetőség, hogy a megrendelésben szereplő tételek összértékéhez is köthető a kupon. »»»
  • Aki igazán komolyan gondolja a webáruház üzemeltetést, a marketing tevékenységét statisztikai mérésekre alapozza. Ehhez a webáruházban különböző mérőkódokat kell elhelyezni. Igyekszünk a legnépszerűbb szolgáltatók rendszereit a megjelenés után azonnal integrálni. Természetesen már évek óta használható a Google Analytics rendszere nálunk is. Az Analytics számára átadott adatok körét bővítettük, Google Analytics events és Enhanced Ecommerce events is használható ezentúl. A funkció segítségével minden tevékenység nyomon követhető, ami a webáruházban történik, az Analytics eventek a következők: pageview, slideshow click, view_product_list, view_product_details, view_category, search_result, click, promo_click, add_to_cart, remove_from_cart, modify_cart, empty_cart, subscribe, unsubscribe, login_ok, logout_ok, login_error, registration, registration_complete, payment_shipping_info, order_control, thank_you. Az Enhanced Ecommerce eventek pedig ezek: details, add, remove, purchase, checkout, click, promo_click. »»»
  • Facebook dinamikus hirdetésekhez ezentúl külön lehetőségként jelenik meg a Facebook Product feed. Facebookos kampányok nyomon követésére pedig a Facebook pixel integráció szolgál, aminek segítségével az alábbi események naplózhatók: PageView, ViewContent, Search, AddToCart, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, Lead, CompleteRegistration, Purchase. »»»
  • A hagyományos Analytics kódok és a korábbi Facebook követő kódok már nem támogatottak ezért kivezettük rendszerünkből, csak az újabb Universal Analytics és Facebook Pixel használható a továbbiakban.
  • Egyre több partnerünk működik együtt ügynökségekkel, melyek keresőoptimalizálást, különböző marketing kampányokat kezelnek. Ehhez lehet nagy segítség, hogy az ügynökségi IP címeket lehet engedélyezni a marketingcélokra, dinamikus hirdetésekhez használatos feed-hez. Erről az IP címről a kampányok indulása előtt megtekinthetők a termékadatbázisok. »»»
  • Bővült a használható külső marketing rendszerek köre, már a Criteo.com is összekapcsolható az UnasShop-okkal. »»»

Egyéb kisebb fejlesztések

  • Az adminisztrációs felületen, a megrendelések kezelésénél a csomagszámban is lehet keresni, ha az rendelkezésre áll. »»»
  • A megrendelés listában is látszik a státusz történet egy kis ikon segítségével, illetve felugró ablakként az egér fölé húzásával. »»»
  • Ezentúl tömegesen lehet átállítani a kiválasztott megrendelések fizetési státuszát is. »»»
  • Kényelmesebbé tettük az alap mobil verzió használatát, így a termék részletek oldalon a képek oldalirányú elhúzással válthatóak.
2017.04.04
Szerző: Kóczán Tamás
eszamlaBizonyára sokan tapasztalták már, hogy napjainkban a legtöbb cég, szolgáltató elektronikus számlázásra áll át. Ennek az alapvető oka többek között az, hogy egyszerűbb, olcsóbb, környezetkímélőbb megoldás, mint a hagyományos nyomtatott, postázott forma. Sok azonban a félreértés és a téves gyakorlat vele kapcsolatban. Többen azt hiszik, hogy a PDF-ben elküldött számla az már elektronikus számla, de ez nem igaz. Az elektronikus számláról a 2007. évi CXXVII. törvény 169 §-a rendelkezik, miszerint két kötelező kelléke van, a digitális aláírás és az időbélyeg.

2017.04.05-től az Unas Online Kft. is elektronikus számlázásra áll át. A számlázás gyakorlata, a fordulónap előrejelzés és a díjbekérők kiküldése nem változik. Eddig a számla kiállítása után gondoskodtunk annak postázásáról, e-mailben pedig másolatot küldtünk. Ezután a számlázásról szóló e-mail mellékletében találják meg partnereink az elektronikus számlát digitálisan aláírva, időbélyegezve. Ugyanezt a példányt a PartnerAdmin felületen a Pénzügyek > Számlák, Díjbekérők menüben is letölthetik. Igény esetén a PDF formátumú számla egyéb felhasználási céllal kinyomtatható.
2017.03.30
Szerző: Kóczán Tamás
bankracioFolyamatosan olvasgatom a marketingszakma okfejtéseit, tanulmányait, hogy mi éppen az aktuális mumus, mi a legnagyobb konverziógyilkos egy webáruházban. Van amikor a közösségi funkciók a hibásak, máskor a slideshow, egyesek szerint pedig a regisztráció a vásárlásnál. Hát nem! Mi megtaláltuk a legnagyobb konverziógyilkost, ez pedig az, ha a vásárlónak nincs elég pénze. Számtalan marketing eszköz létezik, ahogy azt korábban már megírtuk. Kuponokkal, kedvezményekkel lehet lefele tornászni a fizetendő összeget, de ez nem mindig segít. Mi egyebet tehetünk?

Finanszírozási megoldások a webáruházban

Valamilyen formában lehetőséget kell adjunk a vásárlónak, hogy ne kelljen azonnal fizetnie a termékért. Ezt megtehetjük pl. áruhitel ajánlattal. A piacon a két legnépszerűbb szereplő a Cetelem és a Cofidis, mindkettő kidolgozta már a saját online hitelezési gyakorlatát. Azonban az áruhitelnek több hátránya is van, egyrészt összeghatárhoz kötött (min 25-30.000Ft), másrészt csak arra a bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vehető igénybe, ami a vásárlási folyamatban szerepel. Ha már a vásárló kacérkodik a gondolattal, hogy pénzintézet segítségét kéri a finanszírozáshoz, felmerül, hogy egyéb dolgokra is költene, kifestetné a lakást, támogatná a gyerekeit. Emiatt érdemesebb inkább az áruhitel helyett személyi kölcsönt ajánlani a vásárlási folyamatban. Személyi kölcsönt már a legtöbb bank kínál, az emberek általában ismerik ezt a megoldást, sokan éltek is már vele. Hogy kerül bele a vásárlási folyamatba az ajánlat? Együttműködést kezdeményeztünk Magyarország legnagyobb banki ajánlatokat összefoglaló portáljával, a Bankracio.hu-val. Kifejlesztettünk egy megoldást, aminek segítségével egy kattintással bekapcsolható több féle formátumú banki ajánlat a webáruházban. Bizonyára Ön is találkozott ilyennel, van a Jófogas.hu-n, az Ingatlan.com-on, sok olyan helyen, ahol vásárlási lehetőség van.

Hogy kereshet ezzel pénzt?

Ha bekapcsolja az ajánlatot a webáruházban nem veszthet semmit, mivel nem olyan hirdetést jelenít meg, ami a saját eladásait kedvezőtlenül befolyásolná. Sőt duplán nyerhet vele. Egyrészt lehet, hogy olyanok is vásárolni fognak, akiknek nem lett volna elég pénzük, tehát a webáruházban nőhet a konverzió. Másrészt, ha a látogató rákattint az ajánlatra, és átirányításra kerül a banki oldalra, akkor kattintás alapú jutalékot fizetünk Önnek. Ehhez nem kell mást tennie, mint ellátogatni az UnasShop webáruház adminisztrációs felületén a Beállítások > Fizetés, Szállítás > Speciális fizetési megoldás menübe, és a Bankráció sorában kiválasztani a legmegfelelőbb hirdetési formákat. A kattintások után jóváírt jutalék felhasználható bármelyik szolgáltatásunk díjának kifizetésére, avagy számla ellenében havonta kifizetjük Önnek, ha a jutalék eléri az 5000 Ft-ot. A kattintási díjat az oldal teljesítménye alapján határozzuk meg, ami 40-80 Ft lehet.
2017.03.08
Szerző: Kóczán Tamás
partnerprogÜgyfeleink megszokhatták, hogy gyakran jelentkezünk akciókkal, kedvezményekkel, amelyek általában új szolgáltatások megrendelése esetén érvényesek. Most viszont átvizsgáltuk a meglévő, hűséges partnereink számára nyújtható kedvezményeket is, ami alapján kialakítottuk új hűségprogramunkat, kiegészítettük partnerprogramunkat, valamint az előfizetett szolgáltatások mennyisége alapján is automatikus kedvezményeket biztosítunk.

Hűségprogram

Az internet világában nehezebben értelmezhető a hűség fogalma, mint más szolgáltatás esetén. Folyamatosan új impulzusok érik az előfizetőket, szolgáltatók jelennek és szűnnek meg, egyszerű váltani. Szerencsére elmondhatjuk, hogy az UNAS szolgáltatások immáron 13 éve vannak a piacon, sok előfizetőnk már több, mint 10 éve használja a rendszerünket. A meglévő előfizetőink hűségét szeretnénk megköszönni többek között azzal, hogy százalékosan olyan mértékű automatikus kedvezményt biztosítunk, ahány éve partnerünk. Első évforduló után tehát 1%, második után 2%, stb. a kedvezmény mértéke a rendszeres díjakból.

Partnerprogram

Bízunk abban, hogy az elégedett ügyfeleink ajánlanák a szolgáltatásainkat másoknak is. Ezt honoráljuk klasszikus Partnerprogramunk keretén belül. A PartnerAdmin felületen minden ügyfelünk megtalálja a saját ajánlói kódját. Ezt az ajánlói kódot átadhatja barátjának, ismerősének vagy bárkinek, aki még nem előfizetőnk. Ha valaki ezzel a kóddal új előfizetőként, új szolgáltatást rendel cégünknél kedvezményt kap az első számlájából, valamint az ajánló számára is jutalékot írunk jóvá. A kedvezmény és a jutalék mértéke alapesetben 10-10%. A felhalmozott jutalékot az ajánló fél bármilyen szolgáltatásra felhasználhatja nálunk, de számla ellenében ki is fizetjük. Természetesen a Partnerprogramban előzetes regisztráció után az is részt vehet, akinek nincs előfizetése nálunk.

Mennyiségi kedvezmény

Egyre gyakoribb, hogy az ügyfeleink nem csak egy szolgáltatást vesznek igénybe, hanem pl. egy webáruház mellé további szűkebb termékkörrel rendelkező, akár automatikusan frissülő, közös raktárkészlettel üzemelő további webáruházakat is igényelnek. Ilyenkor az előfizetési díjra már mennyiségi kedvezményt is tudunk biztosítani. Ha valakinek az összesített éves előfizetési díja eléri a 200.000Ft+ÁFA összeget - függetlenül attól, hogy milyen ciklusban fizeti a díjakat - 10% automatikus kedvezményt biztosítunk. 300.000Ft+ÁFA éves díj felett ez a kedvezmény 15%, 400.000Ft+ÁFA felett pedig 20%.

Feltételek

Az automatikus hűségkedvezmény és a mennyiségi kedvezmény igénybevételének alapvető feltétele az ÁSZF-ünk elfogadása és betartása, valamint a díjbekérők, számlák határidőre történő fizetése. Nem áll módunkban kedvezményt biztosítani olyan ügyfelünknek, aki a szolgáltatások díját rendszeresen késve fizeti. Ha mindkét kedvezménytípusra jogosult, akkor a nagyobbat vesszük figyelembe. A kedvezmények nem vonatkoznak azokra a szolgáltatásokra, amelyeknél akciós árat hirdetünk meg. A PartnerAdmin felületen a Szolgáltatások menüben minden jelenlegi partnerünk számára feltüntettük az aktuális kedvezmény mértékét.