2019.10.15
Szerző: Kóczán Tamás
4500 webáruházzal indul a megújulásunk Az Unas márkanév immáron 16. születésnapjához érkezik decemberben. A pályafutásunk alatt végig sikerült megőrizni, hogy a webáruház rendszerünk a legnépszerűbb legyen a bérelhető webáruházak között Magyarországon. Nagy örömünkre szolgál, hogy nemrégiben elértük a 4500 aktív webáruházat, ami az Unas rendszerben működik. Köszönjük az ügyfeleinknek a hűséget és a támogatást.

Ahhoz, hogy ezt a tendenciát fent tudjuk tartani, alapvető célunk, hogy minden téren haladjunk a piacon tapasztalható változásokkal illetve fejlődéssel mind technológiai, mind funkcionális értelemben. Emiatt elindult egy átfogó megújulási folyamat, ami várhatóan 2020 végére teljesen új alapokra helyezi a szolgáltatásainkat.

Rendszeres tartalmak, blog cikkek

Ügyfeleink tapasztalhatták, hogy az elmúlt hónapokban hetente (kedden) jelentkezünk új cikkekkel a blogunkban. Folyamatosan adunk hírt a fejlesztésekről, de születnek bejegyzések egyéb e-kereskedelmi témákban is. Ezekből ötleteket tud meríteni minden webáruház üzemeltető, hogy hatékonyabbá tehesse vállalkozását. A nyár folyamán elindítottuk Instagram oldalunkat, ahol kicsit betekintést nyerhet a kulisszáink mögé és megismerheti jobban a csapatunkat.

Az adminisztrációs felület változásai

Az Unas webáruház kezelőfelületét nap mint nap nagyságrendileg 10000 ember használja. Fontosnak tartottuk, hogy a funkciókat egy modern, jól átlátható és könnyen használható köntösbe helyezzük, ahol a felhasználók hatékonyan tudják végezni a mindennapi munkájukat.

Hosszas belső egyeztető munka eredményeképpen fedjük fel első lapját a több lépésből álló reformálási folyamatunknak. Első körben egységesítettük és modernizáltuk az adminisztrációs felületeinket. Külső szakértőket bevonva vizsgáltuk a nagy piacvezető szolgáltatások adminisztrációs felületeit, hiszen a világban tapasztalható tendenciák mentén igyekeztünk kialakítani az újabb admin felületet. Ezek alapján eszközöltük a módosításokat, de az átalakítás során figyelembe vettük, hogy a funkciók használata a jövőben is a megszokottakhoz hasonlóan történjen. Szellősebbé, átláthatóbbá alakítottuk az elemeket, növeltük a betűméreteket illetve térközöket és a felület szélességét nagyobb kijelzőkön. Szembetűnőbbek lettek a checkboxok, rádiógombok és az egyes beállításokat segítő kapcsolók.

Mit hoz a jövő?

Ez a lépés csak az első egy hosszú úton: a jövőben további változások várhatóak újításokkal, új funkciókkal, bővítésekkel. Több olyan marketing eszköz készül, amivel növelhető a webáruház bevétele. Nemsokára megújul a promóciós oldalunk, hamarosan érkezik az 1700-as választható kinézet és előkészületben van az 1800-as is.
2019.10.08
Szerző: Gáll Barna
5+1 lépés a megrendelések teljesítéséhez Szép számmal vannak az ügyfeleink között olyan webáruházak, ahova havi szinten több ezer megrendelés érkezik. Nekik aligha tudunk újat mutatni, ők részletesen kidolgozták már a rendelések kiszolgálásának folyamatát. Gyakran kapunk viszont megkereséseket az új webáruházak üzemeltetőitől, akik megijednek az első megrendelésük beérkezése után. Nem tudják mihez kezdjenek, mik a lépések.

Minden webáruház esetén az a cél, hogy minél több rendelés érkezzen és azokat a leghatékonyabban, leggyorsabban szolgálják ki. Mindeközben minimális legyen a tévedés, a hibázás és persze a vásárló is elégedett legyen a végén. Az egész megrendelés teljesítés egy jól kigondolt logisztikai folyamat kell, hogy legyen. Ebben a cikkünkben a megrendelések feldolgozásához szeretnénk 5+1 tippet adni.

Megrendelés státuszok

Az egyik legfontosabb a megfelelő megrendelés státusz kezelés. Manapság igénylik a vásárlók, hogy lépésről lépésre nyomon tudják követni, hogy hol tart a megrendelésük. Új webáruház nyitása esetén 5 előre beállított státuszt ad a rendszer, ami persze tetszőlegesen módosítható, bővíthető. Az első státusz az, amibe a megrendelés érkezik, azaz Feldolgozásra vár. A kereskedőnek el kell döntenie, hogy a megrendelés leadásának automatikus visszaigazolása már a rendelés elfogadását jelenti-e, vagy csak a következő státuszba váltás által jön létre a távollévők közötti szerződés. Erről az ÁSZF-ben kell tájékoztatni a vásárlót. A rendelést feldolgozva és a kiszolgálás lehetőségét ellenőrizve váltható a megrendelés Visszaigazolva státuszba, ha viszont nem áll rendelkezésre egy vagy több tétel a rendelésből, választható a Készletezés alatt rendelési státusz.

Természetesen a rendszer arra is fel van készítve, ha nem rendelkezik minden termékkel de a rendelés azon részét amelyiket ki tudja szolgálni, kiszállítaná. Itt használhatja a rendelés szétbontás funkciót, amivel a rendelés minden egyéb adata megmarad, de a kiválasztott termékeket egy különálló megrendelésbe helyezi át. Ha a vásárló rövid időn belül több rendelést is leadott és egyben kéri a szállítást, a könnyebb kezelhetőség érdekében a rendelés összevonás is rendelkezésre áll.

Arra is lehetőség van, hogy külön tétel státuszokat használjon, ami mindegyik megrendelt termékhez hozzárendelhető (pl. 1 héten belül szállítható, beszerzés alatt stb.). Így a vásárló a profiljába belépve tételenként láthatja megrendelésének állapotát és akár korábbi szállítást is kérhet a már raktáron levő, kiszolgálható termékekből. Új fejlesztésünknek köszönhetően most már a regisztráció nélküli vásárlók is láthatják ugyanezen adatokat.

Ha a rendelés előkészítése elérkezett egy olyan állapotba, amely már kiszolgálható, átválthat a Kiszállítás státuszba, végül le is zárhatja a Megrendelés lezárva státusszal. Mindegyik rendelési státuszhoz köthető egy szerkeszthető tartalom is, ami automatikusan kiküldhető a vásárlónak emailben az adott státuszba váltáskor, illetve SMS-ben is értesíthető a rendelés státusz változásról. Egy életszerű példa: kiszállítás alatti státusznál küldhető automatikusan a csomagszám amely segítségével a vásárló nyomon követheti, hogy pontosan mikor érkezik meg rendelése. Mindegyik státuszhoz akár külön szín is rendelhető, így a beérkezett rendelések listájából egyből kitűnhet, hogy melyik megrendeléssel mi a teendő, illetve az adminisztrátor a státusz történetet is részletes követni tudja.

Beszerzés

Attól függően, hogy a megrendelt termék raktáron van-e, beszerzést kell indítani a nagykereskedő felé. A beépített beszerzés funkció lehetőséget biztosít a megrendelt termékek beszerzésének menedzselésére. Különböző alapbeállítások szerint listázhatóak azok a termékek, amelyekre nyitott rendelés van, de raktárkészletről nem szállíthatók ki. Intelligens algoritmus értékeli a korábbi készletcsökkenést és javaslatot tesz a beszerzendő mennyiségre. A funkcióhoz kapcsolódóan előre lehet beszállítókat és közös raktárkészlettel rendelkező, de különálló raktárakat definiálni. A beszerzés folyamatának állapotától függően a megrendelésben szereplő termékek az előre beállított megrendelés tétel státuszba kerülnek, így a vásárló is látja, hogy a terméke beszerzés alatt van.

Összeszedés

A megrendelt termékeket, ha azok elérhetők a raktárból, össze kell készíteni illetve csomagolni, egyszóval komissiózni. Más megfogalmazásban az áruk megadott megrendelések szerinti kigyűjtését és összeválogatását kell elvégezni. Mondhatni ez egy megrendelés előkészítésének legfontosabb mozzanata. Kisebb webáruházak számára a megrendelés kezelésnél kínálunk egy ellenőrzés funkciót. Ennek segítségével, akár vonalkód olvasóval ellenőrizhető, hogy minden bekerült a csomagba. Akik sok rendelési tétellel illetve nagy megrendelésszámmal dolgoznak, azoknak az összeszedés funkciót alakítottuk ki. A funkcióval a folyamat mindegyik részét le tudja fedni egyszerűen, akár több megrendelést egyszerre feldolgozva. Rögzíthető a termékek tárolóhelye, így a rendszer összeszedéskor mindegyik tétel helyét jelzi, de azt is megmondja, hogy az adott tétel melyik megrendeléshez tartozik, ha egyszerre többet készít elő.

Az összeszedés funkció segítségével több munkatárs párhuzamosan tud termékeket összeszedni a raktárból és rendeléseket összekészíteni. A megoldás segítségével jelölhető a rendelésben, hogy a benne szereplő termékek kiemelésre kerültek a raktárból, vagy esetleg hiányzik valamelyik. A részben összeszedett rendelések bármikor folytathatóak, vagy a már korábban említett szétbontással egy későbbi kiszállítás során a rendelés kiszolgálható. Sikeres összekészítés esetén beállítható automatikus megrendelés státusz váltás és vásárló értesítés is.

Számlázás

A webáruház üzemeltetése során elengedhetetlen a gyors, törvényes számlázás lehetősége. Unas webáruháza mellé több számlázó és ügyviteli programot is ajánlunk, ezek mindegyike teljesen megfelel a hatályos jogszabályoknak. A több mint 40 számlázó program egy része felé, cégünk fejlesztette a kapcsolatot, de számos szolgáltató saját maga készítette el az illesztést. A beépített API segítségével a webáruházzal gyakorlatilag bármilyen számlázó és ügyviteli program összeköthető.

A számlázás folyamata alapvetően a külső szoftvertől függően kétféle lehet. Az egyik, ha a számlázóprogram kéri le a számlázható rendeléseket a webáruházból. A másik pedig, ha a webáruház adminisztrációs felületén kezdeményezi a számlázást. A számlázás a kezelőfelületen tömegesen is indítható, azaz egyszerre több megrendelés számlája egyszerre elkészíthető, de a mindennapi kényelmesebb használathoz a megrendelés részleteiből is indítható csak egy megrendelés adatainak átadása.

Csomagfeladás

Elsődleges szempont a rendszerünk fejlesztésénél, hogy minden népszerű piaci szereplő megoldása közvetlenül integrálva legyen. Ügyfeleink kompromisszumok nélkül használhatják az összes közkedvelt futárcéggel való kiépített kapcsolatot. Nincs szükség tehát kézzel feladóvevényeket kitölteni, egy csomagfeladás csak néhány ,másodpercet vesz igénybe a kiválasztott szállítmányozó cég felé. Két típusú integráció létezik rendszerünkben, a fájl alapon és az API-n keresztül létrehozott kapcsolat. Ahol a futár cég lehetőséget biztosít, ott a kényelmesebb illetve könnyebben kezelhető API kapcsolatot építettük ki. A különbség a két rendszer között, hogy a fájl alapon működő típusúnál egy fájlt tud letölteni a rendszerből, ami akár több rendelés adatait is tartalmazhatja, majd ezt kell feltöltenie az adott futárcég saját szoftverébe, felületére. Tény, hogy ez már egy nagy előrelépés a manuális, megrendelésenként való rögzítéshez képest.

Az API viszont teljesen automatizált. Legyen szó tömeges csomagfeladásról vagy megrendelésenként történő rögzítésről, a számlázáshoz hasonlóan a rendelés részleteiből egy gombnyomással átadhatóak a rendelés adatai a futárszolgálat felé. Sőt, a csomagszám is visszaérkezik a rendszerbe, amely státuszváltozás értesítővel tovább küldhető automatikusan a vásárlónak, majd egy gombnyomással a címke/címkék letölthetők a további csomagkezeléshez. A logisztikai cég lehetőségeitől függően természetesen a rendszer kezeli a speciális megoldásokat is, lehet csomagot feladni átvételi pontra, csomagautomatákba, kezelhető postán maradó csomag, cserecsomag, stb.

Vélemény kérés

Miután lezárult a vásárlás illetve megrendelés tevőleges része, egy további fontos feladat marad. A későbbi vásárlók számára az egyik legfontosabb információ, hogy mik a korábbi, mások által gyűjtött tapasztalatok a webáruház illetve megrendelés kezelés kapcsán. Ennek érdekében valamilyen módon rá kell venni a megrendelőt, hogy véleményezze a megrendelését, a kiszolgálást, a gyorsaságot és a pontosságot. Erre az egyik legjobb eszköz a követő hírlevél, de vannak egyéb opciók is, mint például a különböző árösszehasonlító oldalak által kezelt vélemények illetve pontozások. Fontos, hogy itt nem csak a webáruházat lehet értékelni, hanem a konkrét rendelt terméket is.

A követő hírlevél segítségével a megrendelés leadását követően pl. 2-3 nap múlva kaphat a vásárló egy automatikus emailt, melyben további termékeinket is ajánlhatjuk, a vásárolt termékről is kérhetünk véleményt de kérhetjük, hogy értékelje a boltot illetve megrendelést is. Egy jól felépített követő hírlevél segítségével a vásárló visszajuthat a webáruház oldalára, ahol lehetősége van a fenti adatok megadására. Így kialakul egy kép az áruházról és az értékesített termékekről elősegítve a jövőbeli új vásárlóink dolgát. Fontos észrevétel, hogy a negatív komment is hasznos, hiszen rávilágít az esetleges hibákra, hiányosságokra, amiket javítva még jobbá teheti a szolgáltatását.
2019.10.01
Szerző: Boros János
Webáruház fejlesztések - 2019. október Következik az év legfontosabb szezonja a webáruház üzemeltetők számára, ahogy minden évben megfigyelhető, októbertől már a legtöbb webáruházban növekedni látszik a forgalom. Indul a karácsonyi szezon a Black Friday-el, ami most már nem csak egy egynapos bummot jelent, hanem inkább akciósorozatokat sok webáruházban. Számunkra is fontos, hogy sok olyan funkcióval megtámogassuk ezt, amivel előnyhöz juthat a konkurenciához képest.

Egy hónapja sincs, hogy utolsó fejlesztési csomagunk megjelent, de örömmel jelentkezünk néhány újabb fejlesztéssel. Ahogy a kereskedő fő célja, hogy a legjobb vásárlási élményt biztosítsa ügyfelei részére, így nekünk is fontos, hogy az Önök által jelzett igényeket mielőbb integráljuk a webáruház rendszerbe, ezzel megkönnyítve és hatékonyabbá téve a mindennapi webáruház kezelést.

Vásárlási folyamattal kapcsolatos fejlesztések

VIP Sok esetben akár a megrendelések negyede múlhat azon, hogy a webáruházban van-e lehetőség regisztráció nélküli, azaz gyors vásárlási lehetőségre. Azon vásárlók, akik még nem találkoztak a webáruházzal vagy márkával, nehezebben fognak regisztrálni. Ők a lehető leggyorsabban akarnak hozzájutni a kívánt árucikkekhez, felesleges plusz folyamatok nélkül. De mi van abban az esetben, ha ezen plusz folyamatok nem kötelezőek és a vásárlókat rá tudja vezetni, miért jó ha regisztrál webshopjába?

A múlt hónapban publikált fejlesztési hírünkben beszámoltunk egy különleges lehetőségről, amivel a regisztráció nélküli vásárlók is visszatérhetnek a webáruházba megtekinteni a rendelésük részleteit. Egy összegző oldalon nyomon követhetik a rendelés státuszát, illetve a sikertelen online fizetés esetén újraindíthatják a fizetési folyamatot. Egy fontos további fejlesztést publikálunk most, amivel a regisztráció nélküli vásárlás végén utólagos regisztrációs lehetőség kapcsolható be. A rendelés leadáskor kitöltött adatok alapján egyszerűen jelszó megadásával mentheti profilját a vásárló a webáruházban. Így nem csak a webáruház üzemeltető hanem a vásárló is jól jár, hisz következő vásárlásnál nem kell újra megadnia adatait, részt vehet a pontgyűjtő rendszerben, leadott rendelései után kedvezményt kaphat, vásárlócsoporthoz köthető stb. »»»

Termékkel kapcsolatos fejlesztések

VIP Azoknak, akik a hasonló termékeket külön cikkszámon tartják nyilván (pl. szín, méret, stb.) a webáruházban a jobb kezelhetőség, raktárkezelés, statisztika, árazás stb. érdekében, egy nagyon jó megoldás a termékösszevonás. Így a vásárlónak nem kell sokat böngésznie, míg megtalálja a kívánt terméket, hisz egy terméknek az adatlapjáról választja ki a neki megfelelő variánst. A vásárlási döntésben viszont a termékvélemény és a termék értékelése egy nagyon fontos elem lehet. Ezentúl lehetőség van, hogy az összevont termékeknél jelenjen meg az összes altípus véleménye. Így, ha véleményt írnak az egyik termékváltozathoz, az megjelenik a többi változatnál is, ami az összevonásban szerepel. Természetesen keresőoptimalizálás szempontjából ez nem jelent duplikációt, mivel a helyes kanonizálás szerint az alaptípus van kijelölve gyűjtőoldalnak. »»»

PREMIUMVIP A speciális kategória beállításának lehetősége egy közkedvelt funkció a webáruház üzemeltetők között, segítségével egyszerű megjeleníteni a vásárló számára az akciós, új, raktáron lévő, mennyiségi kedvezménnyel rendelkező, illetve csomagtermékeket. Nincs szükség külön kategóriába sorolni a speciális státuszú termékeket, ezt automatikusan megteszi a rendszer. Az egyszerűbb kezelés érdekében a Termékek menüben létrehoztuk a speciális kategóriák kezelése menüpontot. Itt az eddigi lehetőségek mellett, mostantól a kategóriák kezeléséhez hasonlóan szerkeszthetőek a speciális kategóriák is. Beállítható ezentúl, hogy csak URL-ről legyen elérhető az adott oldal, ami azt jelenti, hogy anélkül is lehet bárhol hivatkozni a kategóriára, hogy az a főmenüben vagy a kategória oldalon megjelenne. Természetesen emellett ugyanúgy szabályozható, hogy a menüben illetve kategória oldalon megjelenjen-e. Kategória kép is rendelhető hozzá, terméklista megjelenítés változtatható és talán a legfontosabb, hogy az adott kategóriában megjelenő terméklista feletti és alatti tartalom is itt szerkeszthető. »»»

PREMIUMVIP Egy újabb könnyítéssel rukkoltunk elő a megrendelések hatékony kezeléséhez, törekedve arra, hogy egy oldalon minden kéznél legyen ahhoz, hogy a rendelés kiszolgálása a lehető legkönnyebb legyen az adminisztrátor számára. A két legfontosabb folyamat a rendelések feldolgozásakor a csomagfeladás és a számlázás. A csomagfeladás már régóta kezdeményezhető a rendelés részleteinél és a csomagfeladás menüben tömegesen. Most hasonlóan ehhez, a rendelés részleteiben közvetlenül, egy gombnyomással a számlázás gombbal átadhatóak a megrendelés adatai a számlázó program felé, így nem szükséges külön a Számlázás, ügyvitel menübe belépni. »»»

PSD2 irányelv

PREMIUMVIP Fellélegezhetnek a webáruház tulajdonosok, mivel haladékot kaptak a pénzügyi szolgáltatók a PSD2-re való felkészülésre. Szerencsére azonban nem várják ki a pénzintézetek az új határidőt, hanem sorra érkeznek a hírek, hogy elkészültek a fejlesztésekkel. Elsőként a Barion integrációt frissítettük eszerint, ami már megfelel az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének.

Foxpost szállítási mód bővítése

PREMIUMVIP Elsődleges szempont a rendszerünk fejlesztésénél, hogy minden népszerű piaci szereplő megoldása közvetlenül integrálva legyen. Ügyfeleink kompromisszumok nélkül használhatják az összes közkedvelt futárcéggel való kiépített kapcsolatot. Most a Foxpost integrációt bővítettük, ezentúl már API-n keresztül is feladhatóak a csomagok, nem kell külön CSV vagy XLSX fájlokat használni. Az új módszerrel is elérhető a csomagautomatás és a házhozszállítás egyaránt. Jó hír a Foxpost háza tájáról, hogy gőzerővel készülnek a karácsonyi szezonra, 16 új helyszínen lesz elérhető a szolgáltatás. Ígéretük szerint a csúcsidőszakban pedig hétvégén is szállítani fognak az automatákba. »»»

Szabadszavas keresési lehetőségek

Különböző adatbázis letöltés esetén a kinyert adat a lehető legpontosabban akkor adja vissza amit szeretnénk, ha megfelelőek a szűrési lehetőségek. A legfontosabb a szabadszavas szűkítés, ahol egy kereső kifejezést beírva, a rendszer már a leszűrt adatokat adja vissza a letöltött adatbázisban. Bővítettük a szűrést a termék teljesítmény statisztika export, a megrendelés export, valamint a raktár készlet adatbázis export esetén is.
2019.09.24
Szerző: Kóczán Tamás
Keressen duplán pénzt webáruházával Folyamatosan olvasgatom a marketingszakma okfejtéseit, tanulmányait, hogy mi éppen az aktuális mumus, mi a legnagyobb konverziógyilkos egy webáruházban. Van amikor a slideshow a hibás, máskor a regisztráció a vásárlásnál, de talán manapság a popupok zavarják a legjobban a vásárlókat. De van valami más is! Mi megtaláltuk a legnagyobb konverziógyilkost, ez pedig az, ha a vásárlónak nincs elég pénze. Számtalan marketing eszköz létezik, amikkel lefele lehet tornászni a fizetendő összeget, de ez nem mindig segít. Melyek ezek és mi egyebet tehetünk? Összeszedtünk néhány funkciót, amelyekkel barátságosabbá tehető a fizetendő összeg és túlmutat az egyszerű árakción.

  • Vásárlói regisztráció jutalmazása
    Bár azt mondják, hogy nem szereti a vásárló, de mégis hosszútávon érdemes rávenni a regisztrációra, amivel sok egyéb hasznos funkció lesz elérhető a számára. Egyik ösztönző módszer, ha a regisztrációért kap valamit. A legjobb ha ez a valami pénznek tűnik, amit később elkölthet a vásárlás során. Így máris azzal szembesül a látogató, hogy kapott 500 Ft-ot, ami ott van a virtuális számláján és ezt nem hagyhatja veszni.
  • Kupon, törzsvásárlói kártya
    A kuponnak hasonló a lélektana az előbbihez. Ideális és viszonylag olcsó marketing eszköz, ami kihagyhatatlannak tűnik a vásárló számára. Még akkor is vásárol valamit kuponnal, ha azt egyébként kupon nélkül még olcsóbban sem venne meg. Az Unas rendszerben számtalan kupon beállítási lehetőség van. Köthető termékhez, végösszeghez, lehet összegszerű, százalékos, vagy épp ingyenes szállítás kupon. Az egy vásárló által többször felhasználható kupon pedig törzsvásárlói kártyaként üzemelhet.
  • Végösszeg kedvezmény
    A vállalkozás bevételei szempontjából az a legjobb, ha a vásárló minél nagyobb értékben ad le rendelést, ezért olyan végösszeg kedvezmény sávokat kell kialakítani, amivel ez a lehető legjobban elérhető. Kialakíthat például olyan kedvezményt, ahol 100.000 Ft alatti megrendelés esetén 0%, 100.000 Ft felett pedig 10% kedvezményt biztosít a megrendelés végösszegéből, ezzel is csökken a fizetendő összeg.
  • Mennyiségi kedvezmény
    Az adott termékből egy bizonyos mennyiség vásárlása esetén kedvezményt biztosíthat. Ez azért célszerű, mert ha a fogyasztó nagyobb mennyiséget vesz ebből a termékből, akkor az eladó számára egyszerűsödnek a vásárlással kapcsolatos adminisztratív feladatok, a raktározás.
  • Szállítási költségek elengedése
    Az emberek nagy többsége keresi az interneten az olyan áruházakat, ahol a szállítási költségek nem terhelik meg a megrendelni kívánt termékek végösszegét. Érdemes a szállítási költségek során olyan sávhatárokat kialakítani, hogy egy bizonyos összeghatár felett ingyenes szállítást biztosítson a vevőinek. Az Unas webáruházakban azt is láthatja a vásárló, hogy milyen összegben kell még vásárolnia, hogy elérje ezt a határt. Több piackutatás is megerősítette azt a tényt, hogy ha a vásárló a megvásárolni kívánt termékkel megközelíti azt az összeghatárt, ami felett ingyenes a szállítás, akkor nagy valószínűséggel még egyéb terméket is fog a kosarába helyezni, akár olyat is, amire nincs is igazán szüksége.
  • Pontgyűjtő rendszer
    Napjainkban egyre növekvő tendenciája van az úgynevezett pontgyűjtő rendszerek alkalmazásának. Több nagyobb hazai és nemzetközi üzletlánc kínál már a vásárlóinak ingyenesen igényelhető plasztik pontgyűjtő kártyát (pl. SMART, SuperShop kártya stb.), amelyet vásárlás után pontokkal töltenek fel. A webáruházban található termékekhez beállítható pontérték, ami megjelenik a vásárló virtuális számláján. A rendelések során felhalmozott pontok tetszés szerint felhasználhatóak későbbi megrendelésénél a végösszeg csökkentésére.
  • Kedvezmény az eddigi megrendelések végösszege alapján
    Kiemelt partnerek számára lehetőség van az összes eddigi rendelésének végösszeg alapján extra kedvezményt biztosítani. Létre lehet hozni olyan kedvezményt, amelynél ha a vásárló összes eddig megrendelése meghaladja az 100.000 Ft-ot akkor 10% kedvezményt kap a vásárlása végösszegéből.

Finanszírozási megoldások a webáruházban

Ha a szokásos marketing eszközökkel nem érte el a célt, valamilyen formában lehetőséget kell adjon a vásárlónak, hogy ne kelljen azonnal fizetnie a termékért. Ezt megteheti pl. áruhitel ajánlattal. A piacon a két legnépszerűbb szereplő a Cetelem és a Cofidis, mindkettő kidolgozta már a saját online hitelezési gyakorlatát. Azonban az áruhitelnek több hátránya is van, egyrészt összeghatárhoz kötött (min. 25-30.000 Ft), másrészt csak bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vehető igénybe, ami a vásárlási folyamatban szerepel. Ha már a vásárló kacérkodik a gondolattal, hogy pénzintézet segítségét kéri a finanszírozáshoz, felmerül, hogy egyéb dolgokra is költene, kifestetné a lakást, támogatná a gyerekeit. Emiatt érdemesebb inkább az áruhitel helyett személyi kölcsönt ajánlani a vásárlási folyamatban. Személyi kölcsönt már a legtöbb bank kínál, az emberek általában ismerik ezt a megoldást, sokan éltek is már vele. Hogy kerül bele a vásárlási folyamatba az ajánlat? Régóta van együttműködésünk Magyarország legnagyobb banki ajánlatokat összefoglaló portáljával, a Money.hu-val. Működik egy megoldás, aminek segítségével egy kattintással bekapcsolható több féle formátumú banki ajánlat a webáruházban.

Hogy kereshet ezzel pénzt?

Ha bekapcsolja az ajánlatot a webáruházban nem veszíthet semmit, mivel nem olyan hirdetést jelenít meg, ami a saját eladásait kedvezőtlenül befolyásolná. Sőt duplán nyerhet vele. Egyrészt lehet, hogy olyanok is vásárolni fognak, akiknek nem lett volna elég pénzük, tehát a webáruházban nőhet a konverzió. Másrészt, ha a látogató rákattint az ajánlatra és átirányításra kerül a banki oldalra, akkor kattintás alapú jutalékot fizetünk Önnek. Ehhez nem kell mást tennie, mint ellátogatni az Unas webáruház adminisztrációs felületén a Beállítások > Fizetés, Szállítás, Logisztika > Bankkártyás, Speciális fizetési módok menübe, és a Money.hu sorában kiválasztani a legmegfelelőbb hirdetési formákat. A kattintások után jóváírt jutalék felhasználható bármelyik szolgáltatásunk díjának kifizetésére, vagy számla ellenében havonta kifizetjük Önnek, ha a jutalék eléri az 5000 Ft-ot. A kattintási díjat az oldal teljesítménye alapján határozzuk meg, ami 40-80 Ft lehet.
2019.09.17
Szerző: Gáll Barna
Fellélegezhetnek a webáruház tulajdonosok Az Európai Unió PSD2 irányelve alapján 2019. szeptember 14-től a bankkártyás vásárlások és az elektronikus fizetési műveletek többségénél szükséges lesz az erős ügyfélhitelesítés a kártyabirtokos azonosításához. Ami annyit jelent, hogy bárhol is történik a vásárlás, illetve a bankolás, csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesítheti a tranzakciót.

Az internetes felületen végzett kártyás fizetés esetén eddig elegendő volt a kártyán szereplő adatok megadása, viszont az ügyfélhitelesítés új irányának bevezetése után ez változni fog. Ezután három hitelesítési faktorból legalább kettőt kell alkalmazni. Ilyen lehet a PIN kód vagy jelszó, ujjlenyomat vagy retina azonosítás, esetleg SMS-ben vagy a telefonra érkező kód használata. Hasonló megoldásokkal már most is találkozhatnak a kártya tulajdonosok, hisz több bank alkalmazza a SecureCode nevű hitelesítést.

Az Európai Bankhatóság ez év június 21-i állásfoglalása lehetőséget biztosított a nemzeti hatóságok számára, hogy egyedi fejlesztési időt adjanak a pénzforgalmi szolgáltatóknak a bankkártyás e-kereskedelmi fizetéseknél az erős ügyfélhitelesítés feltételeinek kialakítására. Mivel ez jogszabályi úton már nem volt módosítható, ezért jókor jött a mentőöv. A hazai szereplők feltérképezésével kiderült, hogy nem készültek fel teljesen arra, hogy a bankkártyával kezdeményezett elektronikus fizetéseket a feltételeknek megfelelően lehessen lebonyolítani. Ugyancsak láthatóvá vált, hogy lényegében önállóan senki nem tudja alkalmazni az új metódust, vagy ha mégis, akkor a vásárlók nem tudnak az internetes áruházban fizetni. Ez a probléma nem csak a hazai szolgáltatókat érinti, hanem a többi ország pénzforgalmi szektorában dolgozó céget is.  Felmérések alapján hazánkban 260 milliárd forint értékben vásárolnak e-kereskedelmi felületen, ennek csaknem fele kártyás fizetéssel történik. Ez az összeg nem csak a hazai webáruházakban leadott rendelésekre vonatkozik, hanem európai internetes áruházakra is, így nem csak a magyar szolgáltatók felkészültségétől függ a rendszer bevezetése. Az Európai Központi Bank beszámolója alapján a magyar kártyahasználók magas fokú biztonsági szint mellett használhatják e fizetési módot, ezért Magyarország a visszaélési lista végén található. A visszaélések nagy része (80%) határon átnyúló bankkártyás fizetéseket érinti.

Számos szolgáltatási területet érintett az új elektronikus fizetési irány. Azonban több szolgáltató még nem készült el vagy épp még csak teszt fázisban tart a módosításokkal. Ha a pénzforgalmi intézetek szeptember 14-től az előírtak szerint járnának el, annak ellenére, hogy nem készültek fel, akkor a webáruházakban a vásárlók nem tudnának elektronikus kártyás fizetést indítani, ugyanis azt el kellene utasítani. Így vásárlókat veszítene a kereskedő, valamint a vevőknek is rengeteg kellemetlenséget és bosszúságot okoznának.

Az erős hitelesítés (PSD2 SCA) bevezetésének komplexitása miatt az MNB Pénzügyi Stabilitás Tanácsa a napokban közleményt adott ki ennek alkalmazásával kapcsolatban, amelyben további 12 hónap felkészülési időt engedélyeztek a bevezetésére, tekintettel az időigényes fejlesztési folyamatokra. A kitolt határidővel lehetőségük nyílt a pénzügyi szolgáltatóknak, hogy rendezzék soraikat és megfelelően felkészüljenek a bevezetésre. Így biztosított a bankkártyás fizetések gördülékeny menete az átmeneti időszakban is.
Fontos, hogy az MNB által adott halasztás csak a hazai székhelyű, vagy magyarországi fiókteleppel rendelkező szolgáltatókra, kártyakibocsátó bankokra vonatkozik. A külföldi székhelyűek esetén az ottani bankhatóság jogköre, hogy él-e ezzel a halasztási lehetőséggel. Ezért célszerű és tanácsos figyelemmel kísérni a fizetési szolgáltató közleményeit és a közzé tett elvárásokat. 

Természetesen az Unas a fizetési moduljait, a biztonság és stabilitás jegyében együtt fejleszti a partnerkapcsolatban lévő pénzügyi szolgáltatókkal. Webáruház rendszerünk a piacon egyedülállóként kínálja a legtöbb fizetési integrációt és megoldást az e-kereskedelemben értékesítőknek.
Próbálja ki webáruház rendszerünket 14 napig ingyen és élvezze a könnyen bekapcsolható online fizetési megoldások előnyeit.
2019.09.10
Szerző: Boros János
Webáruház fejlesztések - 2019. szeptember Régebbi ügyfeleink megszokhatták, hogy a nyári időszak végén minden évben újabb fejlesztési hírrel szolgálunk, összefoglalva a korábbi egy-két hónapban elvégzett fejlesztéseinket. Nincs ez máshogy most sem, nézzük, hogy az idei nyáron mivel teltek a fejlesztő csapatunk mindennapjai, milyen új funkciók, bővítések kerültek az UnasShop-ba.
Készültek új funkciók a termék illetve kategóriakezelés területén, ahogy módosultak a megrendelés kezelés bizonyos funkciói is. Számlázási téren is bővítettünk, megjelent újabb választható integrált opció valamint meglévő kapcsolatok is bővültek. Több ponton is kényelmi funkciókat alakítottunk ki, hogy gördülékenyebb legyen a webáruház üzemeltetése. Ismét erősítettünk marketing fronton is, valamint a külső rendszerek felé történő adatátadás is bővült. Fentieken kívül fontos módosítás az API fejlesztése, amiről külön hírben írtunk. Lássuk a részleteket!

Kategória és termékszerkesztés újdonságai

PREMIUMVIP Egyre több partnerünk alakít ki vásárló csoportokat, ebből kiindulva hasonlóan mint a termékeknél, kategóriák esetén is meghatározható, hogy mely vásárló csoport láthassa azt, illetve megjelenjen-e a webáruház kategória menüjében. Így a benne levő termékek nem lesznek publikusak mindenki számára, viszont ettől még a közvetlen URL-en keresztül elérhetőek maradnak. A funkciót a korábbi kinézeteink nem támogatják, így az 1500-as és magasabb számozású kinézetekben használható ez az opció. »»»

Megrendelések kezelése

  • PREMIUMVIP A megrendelések státuszai eddig is kezelhetőek voltak, akár manuálisan, akár automata módon. Ugyancsak beállítható volt, hogy a megrendelés számlázás szempontjából milyen státuszban van. A hátrány az volt, hogy ez a kettő adat nem volt kapcsolatban, most ezt pótoltuk, így megadható, hogy melyik megrendelés státusz melyik számlázási státusszal legyen összhangban. »»»
  • VIP Bevezettük a központilag kezelt "Előkészítés alatt" megrendelés státusz típust. Az Előkészítés alatt státuszú megrendelésekben szereplő tételek nincsenek lefoglalva a raktárban, azaz a raktáron levő mennyiség nem változik. Ha az ilyen státuszú rendelést pl. normál nyitott típusú státuszba váltja, akkor történik meg a raktárfoglalás az adott tételekre vonatkozóan. Akkor lehet például hasznos, ha rendelés visszaküldéskor a termékhez nem akarunk raktármozgást rögzíteni, amíg a termék a raktárba ténylegesen nem érkezik be. »»»
  • VIP A megrendelés típusokhoz köthető a megrendelés státusz, a fizetési és a szállítási mód is, így ezek akkor választhatóak, ha a megrendelés hozzá tartozó típusú.

Megrendelés nyomon követése nem regisztrált vásárlóknak

VIP Azon rendelések, amit a vásárlók regisztráció nélküli gyors vásárlással adtak le, a jövőben kiegészülnek a rendelés nyomon követése funkcióval, így a profillal nem rendelkező vevők is nyomon tudják követni a rendelés állapotát, folyamatát. Ezen kívül, ha a vásárló bankkártyás fizetést választott, de az vagy sikertelen volt, vagy félbeszakadt, ezen az oldalon újraindíthatja a fizetési folyamatot. A vásárló itt is tájékozódhat, hogy rendelése milyen státuszban van (Pl. beszerzés alatt, kiszállítás alatt, stb.) valamint értesítést kaphat a megszakított fizetési folyamat folytatásáról vagy újrakezdéséről. A beállításhoz egyszerűen illessze be a [link_track] cseremezőt hivatkozásként a megrendelés visszaigazoló értesítésbe, amivel a rendszer automatikusan a konkrét megrendeléshez tartozó hozzáférési linket küldi ki a vásárlónak. A linken csak a konkrét rendelés állapota tekinthető meg, a vásárló által leadott korábbi rendelések nem. A regisztrációval rendelkező vásárlók továbbra is a profiljukba belépve tekinthetik meg a rendeléseiket. »»»

Árukereső árösszehasonlító adatátadás változás

PREMIUMVIP Az Árukereső az egyik legnépszerűbb árösszehasonlító portál Magyarországon. Ahhoz, hogy termékei a lehető legtöbb keresésben megjelenhessenek, lehetőség van a termékjellemzők megjelenítésére és szűrésére a kategóriaoldal listázáskor (pl. Számítógép > Tablet PC). Így több minőségi felhasználót tud elérni. Ez nem csak a felhasználó szűréseiben való megjelenés miatt lehet fontos, hanem akár a webáruház látogatottsági forgalmát is növelheti. A változás újdonsága még, hogy akár csökkentheti is az átkattintási díj felszámítását, hisz a megjelent szűrés után a termékparaméterek alapján egy strukturált adatlap is látható az árukereső termékoldalain. A termékparaméterek nevét és értékét rendszerünk automata módon küldi át változtatás nélkül. Ahhoz, hogy ezeket az Árukereső sikeresen fel tudja dolgozni, néhány követelménynek meg kell felelni. »»»

Adatátadás külső rendszerek felé

PREMIUMVIP Nem csak az UnasShop API-t fejlesztettük és bővítettük, hogy a külső applikáció kapcsolat kiépítését könnyítsük a webáruház motorhoz, hanem a saját funkciókat is bővítettük a külső opciókkal. Marketing szempontból is az egyik legfontosabb és folyamatosan felmerülő kérdés, hogy a Google felé milyen adatokat és hogyan lehet átadni, hiszen a vásárlások nagy száma ebből a forrásból érkezik (közvetve vagy közvetlenül). Követve a Google által végzett módosításokat az Analytics kapcsán új esemény kategóriát hoztunk létre marketing téren, így kezeljük az up_sale_show, up_sale_convert, cross_sale_show, cross_sale_convert, gift_show, gift_convert, product_pack_show, product_pack_convert eseményeket is. »»»

PREMIUMVIP A rendszerben több, mint száz árösszehasonlító oldal felé biztosítunk előre kiépített kapcsolatot, azaz ennyi oldal felé pár kattintással átadhatóak a termékek olyan formátumban, ahogy azt az adott oldal várja. Ellentétben sok más rendszerrel, ahol ha bárki ismeri például az árukeresős linket, hozzájuthat a terméklistához, természetesen mi a feedeket a megfelelő biztonsági intézkedéssel védjük. Emiatt csak az arra jogosult portál tudja letölteni. A könnyebb átláthatóság érdekében kiépítettünk egy kereső opciót, így mindenki könnyen megtalálhatja a számára szükséges formátumot. A kereső olyan formátumokat is megjelenít, ami egyébként a listában nem szerepel. »»»

Marketing funkciók, újdonságok

Marketing szempontból soha nincs kész egyetlen online kereskedelemmel foglalkozó szoftver sem, mivel folyamatosan jelennek meg újabbnál újabb csatornák, funkciók, melyekre végfelhasználói igény is jelentkezik természetesen. Az UnasShop-ban mindig törekedtünk arra, hogy a lehető legteljesebb palettát nyújtsuk Partnereinknek.
  • PREMIUMVIP Az eddig központilag kezelt különböző kupon beállítási szabályokat lebontottuk külön-külön kuponokra, így minden egyes kupon teljes körűen konfigurálható, nem kell kompromisszumot kötni egy másik kupon miatti beállítással. »»»
  • STANDARDPREMIUMVIP A hírlevél küldésnél új célközönségeket azonosítottunk, akiknek célzottan korábban nem lehetett hírlevelet küldeni. Ezentúl nem csak a feliratkozott vásárlóknak, hanem a hírlevélre feliratkozottak, akik nem erősítették meg feliratkozásukat is külön emlékeztethetőek, hogy erősítsék meg feliratkozásukat. »»»
  • VIP A korábban készített termék feliratkozások funkcionalitás esetében (árcsökkenés és raktárkészlet értesítő) az adminisztrációs felületen ezentúl sorba lehet rendezni név illetve darabszám alapján a feliratkozásokat. Ezzel könnyen kimutatható, hogy melyek azok a termékek, amire sokan várnak, vagy amelyeknél árcsökkentést remélnek a feliratkozók. »»»
  • VIP Ezentúl az összevont termékek esetén bekapcsolható, hogy ha érkezik egy termékre vélemény, az az összevonásban érintett összes terméknél megjelenjen-e. Így például egy méret paraméter szerint összevont termék esetén, ha az egyik változathoz érkezik vélemény, az látszani fog a többi termék esetén is. »»»

Kényelmi funkciók az áruház adminisztrátori felületén

Hiába a különböző külső integrációk, a marketing funkciók támogatása, API fejlesztés stb., ha az áruház a mindennapi munka során nem felhasználóbarát azaz nem kényelmes a használata. Ahogy korábban, úgy a mostani fejlesztések között is teret kaptak a kényelmet célzó fejlesztések.
  • PREMIUMVIP Bővítettük a termék lista szűrési lehetőséget, választhatóak további tulajdonságok egy adott kategórián belüli termék szűrésnél, így egyszerre látható a listában a különböző készlet beállítással rendelkező termékek köre. »»»
  • PREMIUMVIP Előző ponthoz kapcsolódóan, a termék adatbázis exportnál is két új opcióval bővült a szűrési lehetőség, a raktáron lévő illetve készlethiányos termékek is ezentúl exportálhatóak külön, egyszerűsítve így az adminisztrátor munkáját. »»»
  • PREMIUMVIP Csomagtermék szerkesztésekor a csomag fülön ezentúl látható az adott csomagtermék alkotóelemeinek raktárkészlete is. »»»
  • PREMIUMVIP A sok kategóriát kezelő áruházak esetén fontos kérdés a különböző kategória információk együttes kezelése. Ebből a szempontból könnyítettünk a munkavégzésen. Hasonlóan, mint a termék képek csoportos feltöltésénél, ezentúl tömegesen is megadhatóak a kategória képek. A képek neve az áruházban levő kategóriák azonosítója kell legyen. »»»
  • STANDARDPREMIUMVIP A nyomonkövethetőség szempontjából is fontos funkcionalitást kibővítettük. Mind az Admin napló, mind a Vásárló napló esetén ezentúl a dátumszűrés is lehetséges, így könnyebb és gyorsabb lett megtalálni bizonyos bejegyzéseket.
  • VIP Fenti pont kiegészítéseként az is beállítható, hogy az üzemeltető emailben megkapja az adminisztrációs naplót. Ezt a beállítást követően minden hónap első napján küldi a rendszer automatikusan. Ezzel a funkcióval korlátlan ideig megőrizhető az adminisztrációs felület tevékenysége. »»»
  • PREMIUMVIP Az elhagyott kosaraknál dátumszűrés és keresési lehetőség is alkalmazható ezentúl. »»»
  • PREMIUMVIP Egyedi sorrend értéket lehet nyelvenként megadni a szabad szavas paraméter illetve a szabad szavas többértékű paraméter esetében. Használatával beállítható például a termék összevonások esetén megjelenő választási lehetőségek sorrendje (pl. méret esetén S, M, L stb.). Főleg akkor lehet hasznos, ha a termék több paraméter alapján van összefűzve, így akár paraméterenként egyedi sorrend állítható be. »»»
  • STANDARDPREMIUMVIP Sok partnerünk használja jelenleg is az ingyenes szállítási kalkulátor funkciót, mellyel jelezheti a vásárlók számára, hogy milyen összegben kell még vásárolniuk az ingyen szállítás eléréséhez. Ez idáig itt csak egyetlen szállítási mód volt választható, ami alapján a rendszer kalkulált, ezentúl több szállítási módot is figyelembe vesz a rendszer. Működés szempontjából sorrendben az első aktuálisan választható mód alapján kalkulál az áruház. »»»
  • STANDARDPREMIUMVIP A jogi kérdéseket mindig is kiemelt helyen kezeltük, hiszen fontosnak tartjuk, hogy legyen több olyan külső szolgáltató, akire partnereink nyugodtan támaszkodhatnak ÁSZF és egyéb jogi oldalról. Őket ajánljuk ezentúl külön kiemelt menüpontban. »»»
  • VIP Bővítettük a SEO beállításokat a hreflang attribútum használataval, amely a nyelv- vagy régióspecifikus oldalaknál lehet fontos. Ha például egy webáruház termékeinek több verziójával rendelkezik a különböző nyelvekre vagy régiókra vonatkozóan, tájékoztathatja a Google-t ezekről a változatokról. Ha így tesz, akkor a Google Keresés az oldala legmegfelelőbb verziójához irányíthatja a felhasználókat a nyelv vagy régió alapján, illetve nem számítanak duplikációnak az azonos nyelvű, de különböző lokalizációs célú tartalmak. Azaz, ha például termékeinket angliai és amerikai piacra szánjuk, tehát a két nyelv azonos, akkor a hreflang segítségével a Google nem tekinti ezeket majd duplikációnak, hanem a fő nyelv egyik változatának. »»»

Számlázó kapcsolatok

Végül, de nem utolsó sorban a számlázás területén is történtek fejlesztések, reméljük, hogy minden partnerünk megtalálja a neki kedvező opciót a kiépített kapcsolatok közül.
  • PREMIUMVIP Kiépítettük a kapcsolatot a Vectory számlázóval, ami egy offline program. Jelenleg a megrendelés adatok adhatóak át és így számla készíthető segítségével. »»»
  • PREMIUMVIP A népszerű ClearAdmin alkalmazás esetén ezentúl beállítható, hogy a számlázó a számla elkészülte után azt ki is küldje e-mailben. »»»
  • PREMIUMVIP Bővítettük az Actual elérhető funkcióit, így a külső programban tárolt adatok közül átemelhetőek a termékek, az aktuális raktárkészlet valamint a vásárló törzs is. »»»
2019.09.03
Szerző: Gáll Barna
Email marketing az Unas webáruházban Ma már mindenkinek adott a lehetőség, hogy pár kattintással, egyszerűen és kevés IT szakértelemmel könnyedén nyisson bérelhető webáruházat, amely nagyon rövid határidőn belül, termékekkel feltöltve, szállítási és fizetési megoldásokkal ellátva készen áll a vásárlók fogadására. Viszont az is nyilvánvalóvá vált minden kereskedő számára, hogy webáruházat csak megfelelő marketingtevékenység mellett lehet sikeresen üzemeltetni. Mindig felmerül azonban a kérdés, hogy a számtalan marketing eszköz közül melyik a leghatékonyabb, melyikkel vagy melyek kombinációjával lehet a legnagyobb haszonra szert tenni. El kell különíteni három fő területet a webáruház marketing során, melyek egyformán fontosak. Az első terület a látogatószerzés, azaz az első vásárlás elősegítése, a második a kosárérték növelő tevékenység, a harmadik pedig a visszatérés ösztönzés.

Miért az email marketing?

Pár éve deklarálták a marketingesek, hogy a hírlevél halott. A tetőpont tavaly volt, amikor hatályba lépett a GDPR, személyes adatok gyűjtésére, tárolására vonatkozó törvényi szabályozása szigorítást hozott. A social media megjelenése óta is sokan ezt rebesgetik, hisz a potenciális vagy már létező ügyfelek biztosan használják valamelyik népszerű platform egyikét (Facebook, Instagram, Twitter, stb). Ha viszont a posztonkénti elkötelezettséget vizsgáljuk, már nem olyan fényes a helyzet. Összehasonlító felmérések szerint a legnépszerűbb social media platformokon az elkötelezettségi arány posztonként két százalék alatt marad.

Mintegy tíz évvel ezelőtt a Facebook aranybánya volt a marketingesek számára. A like-oló közönséget ingyen lehetett elérni posztokkal, ajánlatokkal. A rajongótábort pedig egyszerű nyereményjátékokkal, megosztásokkal olcsón lehetett növelni. Azonban mostanra ennek a célközönségnek kevesebb, mint öt százaléka látja a posztokat fizetett kiemelés nélkül. Ugyanez a helyzet a Google hirdetésekkel, amikor kevesebben hirdettek, nem volt ekkora verseny a felületekért. Most viszont a nagy reklámzaj miatt több száz forintot is fizetni kell egy kattintásért, jól konvertáló kulcsszó kombináció esetén. Annyiban javult a helyzet, hogy ezen médiumok esetén a legkisebb részletekig alakítható már a célközönség a fizetett hirdetéseknél, ami a vásárlási viselkedés megfigyelése és a személyes adatokon alapszik. Így külön kampánnyal érhetünk el bizonyos csoportokat korosztály, érdeklődés, korábbi viselkedés, tevékenység vagy épp megtekintett termékek alapján.

Az email marketing több, mint hírlevélben kiküldött termékajánló levelek összessége. Alkalmas kapcsolattartásra, tudásmegosztásra, ügyfél edukációra, márkaépítésre, bizalomépítésre és értékesítésre is. Egy jól működő, nem drága kommunikációs csatorna lehet. Statisztikai adatok szerint a cégvezetők többsége ma is azt mondja, hogy az email marketing a legjobban teljesítő jövedelmezőségi mutatóval (szaknyelven: ROI - return of investment) rendelkezik, mindegy ki próbálja letaszítani a trónról, kevés ideig marad ott.

Ne lőjünk mindenkire!

Az email marketing akkor működik a legjobban, ha az releváns tartalommal rendelkezik és olyan ajánlatokat kínál amit a fogyasztói elvárnak webáruházától. Sajnos a legtöbben itt hibáznak, a feladók majdnem fele nem szabja személyre emailjeit, több mint negyede pedig kihagyja a piaci szegmentációt, kevesen alkalmaznak A/B tesztet, nem használnak elemzőket, illetve nem tartják be a küldési gyakoriságra vonatkozó elvárásokat. A kitűzött cél a minél magasabb átkattintási arány kell, hogy legyen. Ugyanitt érdemes arra is figyelni, hogy általában a vállalkozás bevételének nagy százalékát ügyfélkörének negyede generálja, azaz hűségüket célzottan lehet és érdemes email marketinggel fenntartani, növelni. A már meglévő ügyfelek nagy valószínűséggel fognak újra vásárolni, illetve elhivatottak lesznek a küldött tartalom iránt. Ajánlott érdeklődésüket hosszú távon fenntartani.

Remarketing email

A remarketing alapvető lényege a korábbi látogatók, vásárlók megcélzása. Annak ellenére, hogy a már begyűjtött személyes adatok alapján célzottan érkeznek a látogatók, azok nagy része így is rendelés leadása nélkül távozik. Többször megnézik az oldalt mielőtt a vásárlásról döntenének. Viszont remarketinggel könnyebben megfoghatóak, ne engedjük el őket! Az Unas rendszerben megtalálja a követő hírlevél lehetőséget, amely számos beállítás mellett egyszerűen, mégis széleskörűen testre szabható. Különböző események (szaknyelven: triggerek) alapján létrehozott kampánnyal - legyen az kosárelhagyás, kosár tartalma, megrendelés leadása, hírlevél feliratkozás, pontgyűjtő számla egyenleg, rendelés leadás utáni termékvélemény kérése stb. -, újra vásárlófelületre csalogatható az adott vevő. A belső követő hírlevél funkcióján kívül természetesen külső integrációk is megtalálhatóak rendszerben.

Új integrációk

Kiépítettük az ActiveCampaign kapcsolatot valamint a korábban alkalmazott MailChimp 2.0 integrációt felváltotta az újabb, több adatot kezelő MailChimp 3.0 kapcsolat. Ezen felül bővítettük a korábban is elérhető Maileon integrációt e-commerce funkciókkal. Az újabb integrációk mindegyike Premium illetve VIP csomagban érhető el.

Mindhárom alkalmazásban nyomon követhetőek a különböző statisztikák, azaz képet kaphatunk arról, hogy hányan nyitották meg a küldött hírlevelet, volt-e belőle átkattintás a webshop-ra, abból lett-e vásárlás stb. Lehetőség van azt is monitorozni, hogy a kiküldött emailt mikor nyitotta meg a címzett, így a későbbiekben tudjuk időzíteni is a konkrét hírlevél küldést, hogy akkor kapja meg azt, amikor valóban az emailjeit olvassa.

ActiveCampaign

A céget 2003-ban alapította Jason VandeBoom Chicago-ban, jelenleg mintegy 400 alkalmazottal és évi 60 millió USD bevétellel az egyik legmeghatározóbb szereplő az email marketing piacon. Ami az igazán újdonságot jelenti, az utóbbi időben megnövekedett egyéb marketing tevékenység. Ezen tendenciának megfelelően az ActiveCampaign is képes kezelni a látogatók által elhagyott kosártartalmat, amit fel lehet használni vásárlásösztönzésre. Ha megtörtént az első vásárlás, akkor láthatja azt is, hogy mely termékek érdekelték a vásárlóját, így pedig tud egy különálló hírlevélben hasonló vagy kiegészítő termékeket is ajánlani számára.
Amennyiben fogyóterméket vásároltak Öntől, úgy bizonyos idő után célszerű lehet figyelmeztető hírlevelet küldeni, miszerint ha rendeltetésszerűen alkalmazta az adott terméket és máshonnan nem szerzett még be, akkor hamarosan el fog fogyni, így ideje lehet újra rendelni azt - ki mástól, mint tőlünk -, hiszen már ismert boltban szerezheti be a terméket.

MailChimp

Szintén amerikai vállalatról van szó, Ben Chestnut gondolta úgy 2001-ben, hogy jó ötlet ilyen irányba fejleszteni. Ötlete piaci igényekkel is találkozott, hiszen jelenleg a Mailchimp 800 alkalmazottal gyakorlatilag megkerülhetetlen szereplője a piacnak. A Mailchimp programmal korábban is volt kiépített kapcsolat az UnasShop-ban, azonban az még nem kezelte teljes körűen az e-commerce funkciókat illetve adatokat. Időközben technikailag is változott a külső program, így amellett döntöttünk, hogy nem a korábbi kapcsolatot fejlesztjük, hanem teljesen új alapokra helyezzük az integrációt és újból felépítjük azt.
Ennek eredményeképpen az újabb MailChimp 3.0 kezeli a hírlevél feliratkozást ill. leiratkozást, elhagyott kosarakat, termék adatokat, valamint a vásárló korábbi megrendeléseihez kapcsolódó adatokat, eseményeket.
Látható, hogy ez a kapcsolat többet tud valamivel az ActiveCampaign-nél, mivel különállóan, megrendelésektől függetlenül kezelhetőek a termékek benne, így független hírlevelet is lehet indítani ajánlókkal, termék csoport vagy új márkák bevezetésével stb. Ezen felül a Mailchimp eléggé széleskörűen biztosít különböző automatizmusokat, valamint könnyen kezelhető felületén a hírlevél szerkesztő is.

Maileon

A nagy nemzetközi cégek mellett fontos szereplők a lokálisan, alapvetően Magyarországon működő vállalkozások is. A Wanadis Kft. 2007-es alapítása óta töretlen fejlődésen megy keresztül, egyre nagyobb szeletet magáénak tudva a magyarországi e-commerce szektor tortájából. A Maileon kapcsán megtartottuk az eddig is bevált és jól működő adatkezelő mechanizmusokat, így pl. a hírlevél feliratkozó kezelését, törlését. Ezen felül azonban itt is bővítettük a kapcsolatot a megrendelés adatok átadásával valamint az elhagyott kosarak kezelésével. A rendszer különlegességeként említendő, hogy az email címekhez egyedi profilt készít, mely tartalmazza a megnyitási adatokat és a felhasználó preferenciát, melyet a levelek személyre szabásához is fel tud használni.

Egyéb hírlevélküldő integrációk

A fenti lehetőségeken kívül használható a webáruházzal együttműködve a Webgalamb, a SalesAutoPilot és a Listamester hírlevélszoftver is. Továbbá az implementált CRM rendszerek is javarészt fejlett email marketing funkciókkal rendelkeznek, így például a MiniCRM is jól alkalmazható a feliratkozók elérésére. Fontos megemlíteni még azt is, ahogy a korábbi cikkünkben is megírtuk a feliratkozók API-n keresztül is lekérdezhetőek az áruházból, így azok bármilyen hírlevélküldő alkalmazásba betölthetőek. Biztos lehet benne, ha webáruház bérlés mellett dönt, az Unas rendszerével nem kell kompromisszumot kötnie az email marketing terén sem és könnyedén kihozhatja a maximumot belőle.
2019.08.27
Szerző: Boros János
UnasShop API újdonságok Ahogy a legtöbb korszerű szoftver vagy webes szolgáltatás rendelkezik API-val, úgy az Unas webáruházak mögött is található ilyen funkció, melynek segítségével különböző külső programokkal lehet összekötni az áruházak adatbázisát és funkcióit. Újabb bejegyzésünkben ennek működését, illetve újdonságait járjuk körül egy kicsit.

Mi is az API és mire jó?

Az alkalmazásprogramozási felület (angolul application programming interface, röviden API) egy program azon funkcióinak illetve szolgáltatásainak és azok használatának dokumentációja, amelyet más, külső program felhasználhat. Hétköznapi megfogalmazásban: egy API segítségével adatokhoz és funkciókhoz férhet hozzá, anélkül, hogy annak belső működését ismerné vagy a saját felületét használná a felhasználó.

Milyen funkciók érhetőek el az UnasShop API használatával?

A különböző funkciókat természetesen egy webshop szemszögéből alakítottuk ki, tehát az API segítségével a webáruház fő adatai, szolgáltatásai érhetőek el. Az egyes API hívások az alábbi adatok kezelésére szolgálnak:

  • termék kategóriák (getCategory, setCategory)
  • termékadatok (getProduct, setProduct, getProductDB, setProductDB)
  • raktár, készletadatok (getStock, setStock)
  • vásárló adatok (getCustomer, setCustomer)
  • megrendelések (getOrder, setOrder)
  • hírlevél feliratkozások (getNewsletter, setNewsletter)
  • külső szkriptek (getScriptTag, setScriptTag)

Látható, hogy a fenti funkciók segítségével minden olyan külső szoftverrel összekapcsolható az Unas webáruház, melyek elősegítik a különböző online kereskedelemmel kapcsolatos tevékenységet: számlázókat, raktár- és készletkezelő programokat, CRM rendszereket, hírlevél kezelőket stb.

UnasShop API újdonságok

Korábban csak a klasszikus, felhasználónév illetve jelszó alapú azonosítási funkciót támogatta az UnasShop API, melyet kibővítettünk egy korszerűbb kulcs alapú azonosítással, így ezentúl különböző azonosítók mentén a külső programok hozzáférhetnek az áruház adataihoz, azokat lekérdezhetik, módosíthatják stb. Nagy előnye a régi azonosításhoz képest, hogy jogosultsági szintek megadásával korlátozható a hozzáférés.

A megrendelések lekérdezése eddig is támogatott volt, most új funkcióként jelent meg a megrendelések API-n keresztül történő rögzítése is. Ezzel megoldható, hogy ha más felületen érkezik vásárlói rendelése, de annak adatait, részleteit szeretné a webáruházban leadott rendelésekkel együtt kezelni, akkor a funkció használatával rögzíthető az áruházban az új vásárlási igény is. Ezután a megrendelés folyamatát a szokásos módon lehet tovább folytatni (pl. beszerzés, szállítás, számlázás).

Bővítettük a termékek kezelését is, ezentúl a külső rendszerek közvetlenül férnek hozzá a termék paraméterekhez, további árakhoz (pl. csoportokhoz, területekhez rögzített árak), a termék alap valamint alternatív kategóriáihoz is. Módosíthatóak a raktár státuszok, melyek egy-egy termék aktuális elérhetőségét hivatottak reprezentálni. Lehetőség van a marketing szempontból is fontos SEF URL-ek, azaz keresőbarát elérési útvonalak kezelésére, megadására API-n keresztül. Elérhetővé tettük a különböző termék változatok átfogóbb kezelését, így már ezen a csatornán keresztül is módosíthatóak az egy cikkszám alá tartozó, de különböző termék adatok.

Szintén fontos pont a termék kategóriák teljes körű kezelése, gyakorlatilag az adminisztrációs felületen is kezelt adatok valamint azok módosítási lehetőségei elérhetőek az API-n is. Itt nem csak a termékhez köthető beállításokra kell gondolni, hanem az adott kategóriához tartozó egyéb adatok kezelésére, úgy mint SEF URL, láthatósági beállítások, kategórián belüli termék lista megjelenítési módja, a terméklista felett vagy alatt megjelenő szöveg stb.

Funkciók tekintetében meg kell említeni, hogy már biztosított API-n keresztül is a vásárlók kezelése, tehát a különböző partner információk módosítására is lehetőség van.

Szkriptek beszúrása API-n keresztül

Újdonságként jelenik meg, hogy az API-n keresztül ezentúl különböző szkripteket is lehet kezelni az áruház felületén. Így tetszőleges JavaScript (vagy egyéb) szkriptet, rövid kódrészletet lehet elhelyezni a setScriptTag hívással az áruház vásárló felületére. A getScriptTag segítségével pedig a meglévő szkripteket lehet kérdezni.

Technikai rendszer bővítés

A fenti funkcióbővítéssel párhuzamosan növeltük az API szervereink számát, így klaszter elven több szerver szolgálja ki a beérkező kéréseket. Ennek eredményeképpen a limiteket is emeltük, többször lehet hívni, használni a különböző API funkciókat.

A használathoz természetesen elengedhetetlen a megfelelő technikai leírás a különböző funkciókról, azok működéséről. Mindenkori API dokumentációnk itt érhető el.

A fentiekből látszik, hogy a számtalan közvetlenül integrált külső szolgáltatás mellett az Unas webáruház szinte minden más szoftverrel is összeköthető. Ha a webáruháza nem működik együtt külső programokkal, vagy nem rendelkezik még webáruházzal, érdemes elgondolkodni webáruház bérlésén az UnasShop rendszerben.
2019.08.21
Szerző: Pálfi Gábor
Emberközeli marketing - cégek az Instagramon Az új erő a marketingben! Sok elemző az idei évre várja az Instagram nagy bummját. A több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkező applikáció még csak most kezd igazán kiteljesedni, ahova regisztrálhatnak magánszemélyek és cégek egyaránt.
Ma az Instagram a világ második legnagyobb közösségi virtuális tere a Facebook után. Persze, ha felcserélődne a sorrend, akkor sem törne ki pánik, hisz a két cégnek egy tulajdonosa van. Legyen az B2C vagy B2B, ma már az Instagram mind a két célterületre kihat és megkerülhetetlen. Este 6 után a vezető is felhasználó, hisz onnantól ő is épp úgy tartalom fogyasztóvá válik, mint mindenki más. Így egy cégvezető lehet akár a követőből egy kiváló partner is, akivel sikeres üzleti kapcsolatot építhetünk a jövőben. Aknázza ki Ön is a benne rejlő marketinglehetőségeket, megmutatjuk hogyan!

A fő felhasználó tábor a 35 év alattiak, de természetesen az idősebb korosztály is képviselteti magát kisebb létszámban. Ők inkább a Facebook felületét ízlelgetik még. Bár idehaza még nem, de Amerikában már nagyon sok fiatal nem regisztrál a „kék hálózatra", inkább választja a képmegosztós alternatívát. Ennek oka lehet többek közt, az utóbbi időben kitudódott adatkezelési és lehallgatási botrány is, vagy épp a túl sok reklám. A napokban ismerte be hivatalosan Mark Zuckerberg a Facebook alapítója, hogy a mobilkészülékek mikrofonjait felhasználták a reklámok célzásakor, illetve szinte most már lépten-nyomon találkozunk reklámokkal, ami rontja a felhasználói élmény és a fizetett hirdetések hatásfokát is. Ezért a fiatalok inkább átmenekülnek a képek világába, ami jobban illeszkedik a trendbe.

Az Instagram a Facebookkal szemben hihetetlen számokat produkál. A legnagyobb megdöbbenést még mindig az az eredmény hozza, hogy az online marketinggel foglalkozók csak 8%-a használja hirdetési céllal az Instát. További számok, melyek az Instagram-os jelenlétet igazolják: 500 milllió felhasználó napi szinten használja a Story funkciót, ebből harmada néz céges Történeteket, továbbá 2018-ban a felhasználók több mint 50%-a követett üzleti profilt. Magyarországon a felhasználók száma nagyjából 900 ezer, de ez a szám napról napra növekszik.

Szükséges-e a vállalkozásnak - webáruháznak Instagram profil?

Sokan teszik fel a kérdést, még akkor is ha a mai világban szinte kötelező kihasználni minden közösségi platformot egy cégnek, vállalkozásnak. Az Instagram most kincses bánya lehet bárki számára, ha időben lép. Persze sikert csak minőségi, rendszeres tartalommal lehet elérni. A felhasználók viselkedése eltér a többi közösségi médiához képest és e viselkedésmód kialakításában feltételezhetően nagy szerepet játszott az is, hogy az applikációt mobiltelefonra szánták, bár most már van számítógépre készített verzió is, ahol hasonlóan a mobilos érzet köszön vissza.

Az Instagram a valódi élmény megosztásról szól. Tehát saját történetünket, élményeinket osztjuk meg a nagyvilággal és nem másét osztjuk tovább, mint a Facebook esetén. Fontos a rendszeres, állandó jelenlét és a vizualitás hatása. A felhasználók élményeinek nagy része márkákhoz kapcsolódik és ezt tudatni akarják a nagyvilággal. Lefotózzák az új edző ruhájukat, fényképet készítenek vacsorájukról, melyben megjelölik az éttermet vagy épp kitesznek a fesztiválról egy rövid videót. #Hashtag-ek közt a márkák megjelölése és az életérzés kinyilvánítása is fontos szerepet kap.

A nagy multi cégek már korábban felismerték, hogy az Instagram használatával jobban el tudják adni mind a termékeiket, mind az általuk képviselt élet stílust. Könnyebben megszólítják a közönséget, mélyebb kötődést alakítanak ki. Erre plusz szolgálatot tesznek az influenszerek vagy más néven vélemény vezérek, akik a termék marketing egy új szintjét képviselik. Sok világmárka szinte versenyt fut a rajongókért. Nem véletlen, hisz a statisztikák alapján az Instragramról érkezők töltik a weboldalakon a legtöbb időt és ők a márka legelkötelezettebb rajongói. Love Brand Maker névvel is illethetjük őket. A vizuális élményeken túl nagyon fontos a kommunikáció is. Itt lazábban, barátibb módon tartható a kapcsolat a követőkkel.
Egy dolog itt is kőbe vésett szabály: Mindig adjunk választ a kommentekre!

Instagram profil segítségével az alábbi elköteleződéseket válthatja ki a követőkből: Kedvelés – Hozzászólás – Direkt üzenet – Privát kollekció
A felsorolásban elköteleződési szintek alapján állítottunk sorrendet az algoritmus szempontjából. Azon tartalmak preferáltak, amelynél nagy aktivitás mutatkozik, így azokat minőségi posztnak értelmezi és magasabb organikus eléréssel jutalmazza.

Tartalommal gyűjthet követőket, nincs követőszerző hirdetés. Az Instagram a márkaépítéstől a konverziók felé ad egy könnyen járható ösvényt. Közvetlen forgalmat hirdetéssel tud átvinni a webáruházra, ez lehet akár story–ban megjelenő is. A nem hirdetési posztok alatt nem szokás linket elhelyezni, azokat leginkább a bemutatkozó (bio) sorokban tüntetik fel. Az Instagram nagyon jó konverziós rátával rendelkezik, így érdemes kihasználni. A hirdetés szempontjából ugyanazon szabályok vonatkoznak az Instagramra mint a Facebookra.

Követőtábor növelése az Instagramon

Követőtábor növelése egyszerűen minőségi tartalommal érhető el. Ahogy a szólás tartja, nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos. Nem kell, hogy mindenki követő legyen, de aki az, legyen aktív. Akadnak azonban olyan funkciók, amik csak bizonyos mennyiségű követőszám után válnak elérhetővé. Vannak módok a hirtelen felpörgetésre, de ezek akár több kárt is okozhatnak, mint amennyi hasznot hozhatnak. Ilyen a vásárolt követő, vagy a robotok által be- illetve kikövetett felhasználó szerzés. 2019-ben az Instagramon is megindult a tisztogatás, valamint szankcionálni fogja a rendszer a csalásokat, büntet vagy fel is függeszti a felhasználó profilját indokolt esetekben.

A posztok legyenek egységesek, szépen megszerkesztettek. Találjon ki egy jó szöveget a kép mellé és bátran használja az emoji-k adta lehetőséget. Válasszon a képhez illő #hashtag kombinációkat. Későbbiekben lehetőleg ne módosítsunk rajta, mivel az algoritmus alapján rosszabb besorolásba kerülnek az utólag módosított posztok. Ha módosítani szükséges a tartalmat, inkább a korábbi törlését és új poszt létrehozását javasoljuk.

Ne használjon vásárolt ügynökségi stock fotókat. A felhasználók az egyedi és saját tartalmat kedvelik, valamint egy ügynökségi fotót könnyen máshol is megtalálhat a követőnk. Képeket az alkalmazás használatával lehet szerkeszteni, számtalan beállítási mód és effekt áll rendelkezésre. Figyeljen rá, hogy a közzétett képek egységességet mutassanak, ne legyen mindig más-más, radikálisan eltérő effekt. Ha minden kép eltérő stílust mutat, az bizonytalanságot válthat ki követőkből. Tegyen közzé életképeket, mutassa be akár a kollégákat, egy jól sikerült csapatépítőt, társadalmi szerepvállalás eseményeit. Egyszóval az Instagram tárháza szinte végtelen. Emberközeli marketing címet adtuk a cikkünknek, mivel az Instagram kicsit arról szól, hogy beengedjük a felhasználót az életünkbe, megmutatva a cég emberközeli arcát.

A képek mellett videót is érdemes használni. Nagyon jó lehetőséget ad erre a story funkció melyet a Snapchat applikációból emelt át az Instagram fejlesztő csapata, amit aztán a Facebook is megörökölt. A feltöltött story 24 óra után eltűnik a storyline-ról. Itt igazán fel lehet turbózni a kirakott anyagot. Lehet a matrica helyszín, időjárás, emoji, gif, szavazás vagy akár meg is kérdezheti a követőit, hogy egy adott témáról mit gondolnak.
A videós tartalmak kezdetben 30 másodpercesek lehettek, de most már 1 perces is feltölthető. Az üzleti oldalakon a tartalmak 25%-a már videós poszt. Bár fényképes társaihoz képest kevesebb a kedvelés, viszont több a komment. A kedvelés elmaradása azzal magyarázható, hogy a videók megnézése után elfelejtik lájkolni a felhasználók, viszont cserébe több komment érkezik ezekhez a megjelenési formához.
A felhasználók majd 60%-a naponta lát új terméket vagy márkát a hírfolyamon. Ennek oka a "branded content" ami nem más, mint olyan posztok, amiben az influenszerek vagy felhasználók megjelölik a márkákat, hashtegelik a márkaneveket. Átlagosan 10 posztból 7 ilyen tartalomként van jelen. Így nagyobb eséllyel botlik bele a felhasználó egy új termékbe, szolgáltatásba. A felmérés szerint a felhasználók több, mint 80%-át vásárláskor befolyásolja az Instagramon látott tartalom. Érdemes kitalálni egyedi #hashtaget, aminek használatára buzdítja a követőit, így is erősítve és növelve ismertségét.

Tehát van élet a Facebookon túl, méghozzá egy olyan, ahol tényleg közelebb kerülhet a közönségéhez. Ez egy friss és új marketing irány, melyet megfelelően alkalmazva sikerre vihető akár egy webáruház is. Nemrégiben mi is létrehoztuk Instagram profilunkat, ahol követőink betekintést nyerhetnek cégünk kulisszái mögé.

Van egy remek ötlete, de nincs hol értékesíteni? Nyisson bérelhető webáruházat az UnasShop rendszerben és 14 napig ingyenesen valamint kötelezettségek nélkül tesztelheti azt! Számtalan integrált marketing eszközzel várja, köztük az Instagram Feed funkcióval, mellyel webáruházában szereplő termékeket értékesíthet Instagram felületen.
2019.08.13
Szerző: Gáll Barna
Vevőszolgálati telefonszám a webáruházban Webáruház üzemeltetése során mindig felmerül a kérdés, legyen-e vevőszolgálati telefonszám feltüntetve. Az Európai Bíróság még júliusban hozta a döntést, miszerint az e-kereskedőknek nem kötelező telefonszámot publikálni, ha a kommunikáció más módját biztosítják az ügyfelek számára.

Németországból indult az egész európai e-kereskedelemre kiható döntés, amikor a Német Fogyasztói Szervezetek Szövetsége peres úton hívta fel a figyelmet arra, hogy az Amazon nem tüntet fel telefonszámot, így az ügyfelek nem tudnak telefonos úton kapcsolatba lépni a kereskedővel. A Németországban érvényben lévő törvények szerint biztosítani kellett volna telefonos elérhetőséget, ugyanis a törvény úgy határoz, hogy minden webáruházat üzemeltető kereskedőnek kötelező a telefonszámot megadnia.

A döntés nem csak az Amazonra, de az egész Európa Uniós online kereskedelemre is kihat, következésképp Magyarországon is érvényes.

Hatékony és közvetlen kommunikációs eszközt kell biztosítania az eladónak az ügyfelei felé – írja elő a törvény. Viszont arra nincs meghatározás és kitétel, hogy azt telefonos úton kell biztosítani. Így az élő chat vagy a visszahívás funkció is kielégíti a törvényi előírást.

Ettől függetlenül azt tanácsoljuk a már meglévő és új webáruház tulajdonosok számára, hogy a bizalom építése és a gyors információnyújtás érdekében tüntessenek fel telefonszámot az áruházukban. A telefon egy gyors verbális kommunikációs csatorna ügyfél és webáruház között. A mai rohanó világban, amikor az emberek mindenre kevesebb időt szánnak, egy termékkel kapcsolatos információra nem akarnak sokat várni, így ennek hiánya akár megrendelés kiesést is okozhat.

A visszahívás funkció inkább az eladó kényelmét szolgálja, de nem szabad vele túl sokat várni. Lehetőleg egy órán belül, vagy ha ez nem kivitelezhető, maximum 2-3 óra elteltével mindenképp vissza kell hívni az érdeklődőt. Persze előfordul ebben az esetben, hogy a hívott fél abban a pillanatban nem ér rá a hívás fogadására vagy már hozzájutott ahhoz az információhoz és megrendelte a terméket másik webáruházban.

Amennyiben élő csevegés funkció mellett döntünk, mindenképp mérjük fel, hogy van-e szabad kapacitásunk azt teljes mértékben kiszolgálni. Ha egy potenciális vásárló csak órák után kap választ a kérdésére, az inkább ügyfélvesztő, mint ügyfélszerző.

Az Unas weboldalára látogatóknak már feltűnhetett, hogy több kapcsolatfelvételi mód áll a rendelkezésükre. Próbáljuk ügyfeleink ügyintézését minél kényelmesebbé, gördülékenyebbé tenni. Az e-mail mellett azonnali kommunikációs eszközként lehetőséget biztosítunk telefonos valamint élő chat-es megkeresésre is. Az UnasShop adminisztrációs felületén pedig további lehetőségként a Skype funkciót tettük elérhetővé. Ezek használatával biztos lehet abban, hogy nem marad magára a webáruház üzemeltetése során.

Az Unas bérelhető webáruházban több mint tíz kommunikációs és azonnali üzenetküldő integrációt talál, így biztosítva az Ön és vásárlói közti gyors és kényelmes ügyintézést, kiszolgálást. Az integrációk között szerepel az összes népszerű chat support szolgáltatás, de használható erre a célra a Facebook Messenger, vagy a Whatsapp is.

Ha a webáruházában nehézkesen tudja megoldani az ügyféllel való kommunikációt, vagy nem rendelkezik még webáruházzal, érdemes elgondolkodni webáruház bérlésén az UnasShop rendszerben.