2017.09.22
Szerző: Kóczán Tamás
Idén 7. alkalommal indította útjára az Árukereső.hu a webáruházak megmérettetését, az Ország Boltja versenyt. Az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései alapján állhatnak fel a legkiválóbb szolgáltatást nyújtó és legnépszerűbb webáruházak a dobogóra. Az Árukereső.hu fontosnak tartja évről évre bemutatni a minőségi szolgáltatást nyújtó és a legnépszerűbb webáruházakat, ezáltal felhívni a figyelmet a magyar online piac töretlen fejlődésére. A kategória díjak és az Ország Boltja díj átadására idén is egy nagyszabású gálaest keretén belül került sor a tegnapi napon.

Ügyfeleink minden évben jól szerepelnek a versenyen, nem volt ez idén sem másképp. Az idei versenyben elért eredményekkel az UnasShop rendszerben működő áruházak 85-re növelték az eddig megszerzett díjakat, ez 2017-ben 17 díjat, vagy helyezést jelent, ami az összes helyezés negyede. Ismét voltak kategóriák, ahol a dobogó mindhárom fokára partnerünk állhatott fel, külön öröm pedig, hogy a baba-mama kategóriában a 3 minőségi díj helyezés mellett a népszerűségi díjat is Unas áruház nyerte. Gratulálunk az elért eredményekhez, és köszönjük, hogy minket választottak, illetve gratulálunk a Játéknet.hu csapatának a fődíjhoz.

orszagboltja 2017Filterabc.hu - Minőségi díj II. helyezett autó-motor kategóriában
Auto-motor-akkumulator.hu - Minőségi díj III. helyezett autó-motor kategóriában
Pihetex.hu - Minőségi díj I. helyezett baba-mama kategóriában
Babamarket.hu - Minőségi díj II. helyezett baba-mama kategóriában
Babycenter-online.com - Minőségi díj III. helyezett baba-mama kategóriában
Szeresdmagad.hu - Minőségi díj II. helyezett erotika kategóriában
Officetrade.hu - Minőségi díj II. helyezett hobbi és kellék kategóriában
Ujkonyvek.hu - Minőségi díj I. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Konyvesboltom.hu - Minőségi díj II. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Konyvkolcsonzo.hu - Minőségi díj III. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Lumenet.hu - Minőségi díj III. helyezett lakberendezés kategóriában
Likestore.hu - Minőségi díj III. helyezett mobilkommunikáció kategóriában
Merkador.hu - Minőségi díj III. helyezett számítástechnika kategóriában
Akciosillat.hu - Minőségi díj I. helyezett szépségápolás és egészség kategóriában
Mostelado.hu - Minőségi díj I. helyezett szórakoztató elektronika kategóriában
Lumenet.hu - Népszerűségi díj I. helyezett lakberendezés kategóriában
Babaszafari.hu - Népszerűségi díj I. helyezett baba-mama kategóriában
2017.08.16
Szerző: Milánkovich Márk
Bevételnövelés automatizált ajánlórendszerrelWebáruházak marketing költéseinek legnagyobb része az oldalra beérkező látogatókra irányul, amihez számos hirdetési platform és szolgáltatás nyújt lehetőséget. Ugyanakkor ezekkel a látogatókkal célunk az is, hogy minél könnyebben felfedezzék az online boltunk kínálatát és abból számukra releváns termékeket, csökkentve a lemorzsolódási arányukat.

Előző cikkünkben összefoglaltuk az UnasShopban elérhető külső marketing eszközöket, és felhívtuk a figyelmet arra, hogy a webáruház üzemeltetőknek manapság rengeteg bevétel sokszorozó eszközt ajánlanak, melyek nagy része csak ígéret marad. Most bemutatunk egy működő, ajánlórendszerek által biztosított technológiát, és a rá jellemző teljesítménymutatókat. Az ajánlórendszerek automatizált módon segítik az új és visszatérő látogatókat a számukra releváns termékek megtalálásában, ezáltal növelve a konverziós arányt és pozitívan hatva a felhasználó élményre. Egy, a hatékonyságát jól mutató metrika az 1.000 megjelenített ajánláson (impression) keresztül érkező bevétel összege, mely a lekattintott, majd 24 órán belül megvásárolt termékek összegének és a megjelenített 1.000 ajánlások számának a hányadosa.

Az alábbiakban három Unas webáruház példáján keresztül mutatjuk be a Yusp ajánlórendszer segítségével elérhető eredményeket.
2017.07.26
Szerző: Kóczán Tamás
Külső marketing eszközök az UnasShopbanA jó webáruházmotorban számtalan beépített marketing funkció van. Szép számmal működnek azonban külső szolgáltatók, akik kifejezetten egy területre összpontosítanak, megoldásaikat a webáruházzal együttműködve lehet használni. Ehhez természetesen a webáruház technikai hátterét fel kell készíteni, az egyes szoftvereket integrálni kell. A webáruházmotort úgy érdemes kiválasztani, hogy előtte meggyőződünk arról, hogy milyen marketing integrációk vannak benne. Az UnasShop rendszerben több mint 100 külső szolgáltató terméke került beépítésre, így biztosan megtalálja azt a funkciót, amivel a legtöbb vásárlót szerezheti meg, és őket a legnagyobb konverzióra, azután pedig visszatérésre ösztönözheti.

A külső szolgáltatások az online marketing minden területére kiterjednek. Vannak látogatószerző eszközök, például a hirdetési rendszerek és az árösszehasonlító oldalak. Vannak visszatérést segítő megoldások, például a hírlevél küldő rendszerek és az egyes marketing automatizáló lehetőségek. Valamint vannak kosárérték és bizalomnövelő integrációk, például az online CHAT ügyfélszolgálat, a minősítő rendszerek vagy az intelligens termékajánlók. A marketing költéseket azonban kordában kell tartani, a megtérülést mérni kell, hiszen csak olyan eszközt érdemes használni, ami nyereséget termel. Az ehhez szükséges követő és mérőkódokat megfelelően elhelyeztük a rendszerünkben. Sok szolgáltató van azonban a piacon, akik sokszoros bevétel növekedést ígérnek a webáruházak számára, őket a kellő óvatossággal kell kezelni. Leírásunkban összefoglaljuk milyen külső marketing funkciók használhatók a webáruházban és mely szolgáltatókkal érdemes együttműködni.
Online és bankkártyás fizetési megoldások az UnasShopbanA csomagküldésen kívül a webáruház vásárlási folyamatának másik sarkalatos pontja a fizetés. Mindenki ismeri a két hagyományos megoldást, az utánvételt, és az előreutalást. Előbbi esetén a futárszolgálatnál fizeti ki a vásárló a megrendelt terméket, utóbbinál pedig a vásárlási folyamaton kívül külön átutalást kezdeményez még a kiszállítás előtt. Egyik sem mondható trendi, modern megoldásnak, nyugaton már háttérbe szorult mindkét forma. Itthon azonban még mindig népszerű az utánvétel, a legtöbb webáruházban választható is. Nagyjából a megrendelések felét így fizetik ki a vásárlók, emiatt megkerülhetetlen. Egyre nő a bizalom viszont a készpénzmentes fizetési megoldások iránt, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül egy webáruház stratégiájának kialakításakor. A modern webáruházak már elképzelhetetlenek valamilyen online bankkártyás vagy mobilfizetés nélkül.

Online fizetést sok bank és pénzintézet kínál, azonban nagy a szórás a kondíciókban és a feltételekben, ezért nem mindegy, hogy kivel szerződünk. A speciális fizetéshez a webáruházmotorban különböző fejlesztések, integrációk szükségesek. Ügyeljünk arra, hogy olyan webáruház készítő céget válasszunk, ahol a legtöbb szolgáltató kapcsolata közvetlenül ki van építve. Ne válasszunk olyan motort, ahol aggregátor cégen, vagy payment gateway-en keresztül van megoldva az online fizetés, mivel ez nagyban növeli a költségeket. Ha több lehetőségből választhat, akkor biztos megtalálja az üzletmenethez legmegfelelőbb megoldást és később is néhány kattintással válthat partnert. Az UnasShop rendszerben jelenleg közel 30 féle közvetlen fizetési megoldás érhető el. Leírásunkban összefoglaljuk mik a lehetőségek és milyen funkciók szükségesek a hatékony üzeletmenethez.
2017.06.30
Szerző: Ráki Gergely
3D Termékfotózás: A termékbemutatás innovációjaAzt, hogy mennyire fontosak a termékfotók egy webshopban, bizonyára egy kereskedőnek sem kell bemutatni. Ez az elsődleges eszköz arra, hogy megismertessük a terméket. Természetesen a vevő döntése függ még sok más tényezőtől is, de az ember figyelmét elsődlegesen a vizuális elemek ragadják meg. A webshop számos előnye mellett egyik nagy hátránya a hagyományos boltokkal szemben, hogy itt a vásárló nem tudja az árut a kezébe venni, felpróbálni, kipróbálni, így talán kissé nehezebb meggyőzni, hogy valóban az általunk árult termékre van szüksége. Ma viszont már számos olyan technikai újítás létezik, amelyeket szolgálatba állítva egy hagyományos vásárláséval közel azonos élményekkel gazdagodhat a vevő. Ilyen eszköz például a 3D termékfotó is.

A hagyományos termékfotókkal szemben ezzel a technikával nemcsak szemből, illetve néhány meghatározott szögből mutathatjuk meg a termékünket a látogatóknak, hanem teljes 360 fokban körbe fordul, jól szemléltetve a termék esetleges mozgatható részeit (pl egy komód ajtaja, fiókja, egy ékszeres dobozka teteje kinyílhat a képen). A látogatónak lehetősége van a maga tempójában forgatni az árut, így közel azonos hatást érhetünk el, mintha a kezében tartva vizsgálná meg azt.

Öt érv a 3D termékfotók mellett

  • 1. Különleges: A legtöbb webshopon még mindig a hagyományos termékfotókkal próbálják eladni az árukat, ezért ha felül szeretnénk kerekedni a konkurencián, érdemes mihamarabb 3D fotókat készíteni termékeinkről. Ha különleges módon mutatjuk be a termékeinket, akkor azok különlegesnek fognak tűnni, ilyen egyszerű!
  • 2. Innovatív: Ez a technika olyannyira nem elterjedt még, hogy ha valaki ilyet használ a webshopjában, akkor arra zászlóvivőként fognak gondolni. Ha valaki szeretne naprakész, sőt újító lenni azzal, hogy a leginnovatívabb technikák mihamarabbi gyakorlati alkalmazására törekszik, az ezekkel a fotókkal biztosan nem lő majd mellé.
  • 3. Interaktív: Játszani mindenki szeret, ahogy a különleges, szokatlan dolgok is megragadják a legtöbbünk figyelmét. Ezzel a módszerrel úgy mutathatóak be a termékek, hogy közben nemcsak megragadják a látogatók figyelmét, hanem le is kötik azt. Az emberek értékes időt fognak eltölteni azzal, hogy forgatják a képet, miközben megismerkednek az árukkal, és a sokak számára ismeretlen technika miatt még inkább lenyűgözőnek fogják majd találni a terméket, amely tapasztalat jó eséllyel vevővé avanzsálja a látogatókat.
  • 4. Profi: Mindenki arra törekszik, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül. Ennek egyik legjobb módja, ha igényes, profi tartalommal prezentáljuk a termékeinket. Ha 3D termékfotókat használunk, akkor számíthatunk rá, hogy a látogatóink meg fognak jegyezni bennünket, és minket választanak, de a minimum, hogy jó benyomást fogunk kelteni.
  • 5. Kisebb a csalódás esélye: És persze a 3D termékfotók nem csak nekünk jók, hanem az ügyfeleinknek is. A valósághű élménynek köszönhetően a látogató vásárlás előtt alaposan megvizsgálhatja a terméket és kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. És minél jobban megfontolták a választást, annál valószínűbb, hogy nem fognak majd csalódni benne. Innentől pedig már ismerős a történet: az elégedett vásárló, a boldog vásárló remek referencia, és bizonyára később is visszatér majd hozzánk.

Összefoglalva

Ha a technika innovatív lehetőségeit kihasználva szeretne kiemelkedni a versenytársai közül, akkor válassza a 3D termékfotókat, amellyel növelheti a vásárlói élményt, redukálhatja a csalódás esélyét, webshopjára pedig egy professzionális, megbízható vállalkozásként fognak emlékezni!