Szállítási módok újdonságaiAz egyik legfontosabb tényező a sikeres webáruház üzemeltetéssel kapcsolatban a termékek kiszállítása. Nagyban növeli a mindennapi munka hatékonyságát, a megrendelések teljesítésének gyorsaságát, és nem utolsó sorban a vásárlók elégedettségét, ha ez a terület jól működik a webáruházban. A piacon azonban rengeteg szereplő van, számos logisztikai cég kínálja szolgáltatásait, az egyszerű kiszállítástól kezdve a komplex raktározással, összekészítéssel és csomagolással egybekötött megoldásokig. Nem mindegy tehát kit választ. Fontos, hogy ne olyan webáruházmotort használjon, ahol csak néhány futárcég van beépítve, hiszen így óhatatlanul elkötelezi magát olyan csomagszállítás mellett, ami esetleg nem a legmegfelelőbb a webáruháza számára. Az UnasShop webáruház rendszerben igyekszünk, hogy minden népszerű piaci szereplő megoldása közvetlenül beépítésre kerüljön. Az alábbi fejlesztéseket készítettük el az elmúlt időszakban:

Új integráció

  • PREMIUM Magyarországon is megjelent a cseh alapítású Csomagküldő.hu, melynek segítségével mind a házhoz szállítás, mind a csomagpontra történő szállítás megoldott nem csak országon belül, de a környező országokban is. Működési területe kiterjed Csehország, Szlovákia, Románia valamint egyéb európai országok területére is, jelenleg mintegy 2200 csomagpontra tudja a vásárló kérni a csomagját. Rendszerünkben külön tudja hozzáadni a webáruházhoz a csomagpont alapú valamint a házhoz szállítással működő módot. »»»
  • PREMIUM Az MPL a Magyar Posta csomagszállítási szolgáltatása, mely rendszerrel eddig is volt kiépített kapcsolat az áruházainkban. Belföldön teljes körű integrációval használhatják az ügyfeleink a futáros kézbesítést, a postapontra történő (postán maradó) küldemények feladását, valamint a Posta csomagautomatáit. Ezt bővítettük, így már közvetlenül lehet csomagokat, megrendeléseket átadni a Magyar Posta rendszerébe külföldi cím esetén is. Ezzel a szállítási móddal a világ bármely szegletébe, gyorsan, kényelmesen, megfelelő áron, az egyedi igényeknek is megfelelve nyújthat futárszolgáltatást a vásárlói számára. »»»

Csomagpontok bővítése aggregátor szolgáltatóknál

PREMIUM Kisebb csomagszám esetén érdemes megnézni valamelyik aggregátor cég ajánlatát. Ilyen például a Fürgefutár és a Deliveo a rendszerünkben. Esetükben több alvállalkozóként szereplő futárcéggel lehet szállíttatni, kedvezőbb árakon. Mindkettő esetén bővítettük az integrációt csomagpontokkal is. »»»

Egyéb fejlesztések

  • PREMIUM CSV vagy XLS fájlokkal való csomagfeladás esetén általában hasonló formátumú fájlban adja vissza a szolgáltató a csomagszámokat. Ahhoz, hogy a vásárló és az adminisztrátor a megrendelések részleteinél lássa a csomagszámot, ezek importálására adunk lehetőséget. Korábban a GLS és az MPL esetén volt használható ez a funkció, immáron a Foxpost esetén is megoldható ez. A Foxpost rendszeréből letöltött fájl a Csomagfeladás menüben feltölthető, így a csomagszámokat párosítjuk a megrendelésekhez, amelyek cseremezővel a státuszértesítőkben is használhatóak. »»»
  • PREMIUM Talán a legnépszerűbb szállítási megoldás a GLS. Folyamatosan bővítjük az integrációt, hogy minden partnerünk a leghatékonyabban testre tudja szabni a kapcsolatot. GLS API esetén konfigurálható, hogy milyen címkeformátumban kívánja nyomtatni a csomagcímkét, ezt kibővítettük a címkén megjelenő tartalom kiválasztásának lehetőségével. Tetszés szerint megjelenhet a címkén a vásárló, az adminisztrátori megjegyzés vagy a megrendelés azonosító. »»»

Kiszervezett logisztika

PREMIUM A webáruházak működésének új perspektívája a kiszervezett logisztika. Folyamatosan jelennek meg olyan szereplők a piacon, akik raktározzák, csomagolják, számlázzák és kiszállítják a webáruházak termékeit. Ezzel fulfilment szolgáltatást nyújtanak, amivel nagy terhet vesznek le a webáruház üzemeltetők válláról. Új menüpontot alakítottunk ki az ilyen megoldásokra a Fizetés, Szállítás, Logisztika menüben. Ide fognak kerülni a teljes logisztikai tevékenységet folytató partnereink. Első körben a Webshippy építette ki az IT kapcsolatot rendszerünkhöz, amellyel a rendeléseket, termékeket le tudja kérni, szinkronban tartja a raktárkészletet, és a megrendelések állapotát visszajelzi a webáruháznak. »»»
Sikerek az Ország Boltja 2018 versenyen2018-ban 8. alkalommal került megrendezésre az Ország Boltja verseny, aminek a célja, hogy az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései segítségével a szervező Árukereső.hu megtalálja a legkiválóbb minőségű szolgáltatás nyújtó, valamint a legnépszerűbb webáruházakat. A díjátadó ünnepélyes keretek között csütörtökön került megrendezésre.

Az Unas áruházak üzemeltetői az idei évben is szépen szerepeltek, ügyfeleink 9 helyezést értek el. Ezzel a verseny indulásáig visszatekintve 94-re emelkedett a partnereink által megszerzett díjak száma. Külön öröm számunkra, hogy a prémium világítástechnikai termékeket forgalmazó Lumenet immáron 6. évben dobogós a versenyen, idén is megnyerve kategóriájának 1. díját. Gratulálunk minden díjazottnak!
Unas VIP Facebook csoportA mai nappal útjára indítottuk az Unas VIP Facebook csoportot, ami azért jött létre, hogy a VIP előfizetéssel rendelkező UnasShop felhasználók egymással tapasztalatot cserélhessenek, és további szolgáltatói támogatást kapjanak. A csoportban a hivatalos hír előtt publikáljuk a fejlesztéseket, újdonságokat, valamint beszámolunk az integrációkról, együttműködésekről. A csoport tagja minden olyan cég munkatársa lehet, aki rendelkezik Unas felhasználónévvel, és VIP csomag előfizetéssel. Feltétel az Unas Online Kft. ÁSZF-ének, és a csoport szabályainak elfogadása. A tagság nem automatikus, a csoportba jelentkezés szükséges. A csoport nem ügyfélszolgálatként működik, kérjük amennyiben számlázással, szolgáltatásokkal kapcsolatos konkrét kérdése van, keresse ügyfélszolgálatunkat!

Csatlakozzon az Unas VIP csoporthoz!
2018.12.17
Szerző: Kóczán Tamás
karacsony2018Vajon a karácsonyi időszak kezdetét, vagy végét várják jobban a kereskedők? Ez az időszak próbára tesz minden e-kereskedőt és logisztikai céget, de már látszik a vége. Az internetes vásárlás népszerűsége töretlenül növekszik, a fiatalok szinte minden karácsonyi ajándékot webáruházakban szereznek be. Előzetes számítások szerint az UnasShop webáruházakban leadott rendelések összege 2018-ban bőven meghaladja a 80 milliárd Forintot, ami közel 3,5 millió megrendelést jelent. Ezzel továbbra is a magyarországi e-kereskedelmi összforgalom nagyjából 15-20%-a rendszerünkön keresztül realizálódik.

Mozgalmas év volt ez számunkra. Új irodába költöztünk, csapatunkba lelkes fiatalok érkeztek. Rendszerünk technikai hátterét jelentősen bővítettük, új technológiákat vezettünk be, aminek köszönhetően 99,98%-os rendelkezésre állás felett teljesítettek a nálunk működő áruházak. Új webáruház csomagokat hoztunk létre, melyek újabb lendületet adtak az előfizetőszám növekedésében. Előkészületben van 2019 első fejlesztéscsomagja is, melyben számos kisebb nagyobb újítással készülünk. Érkeznek új integrációk, funkcióbővítések és hatékonyságot növelő megoldások. VIP előfizetőinknek zárt Facebook csoportot indítunk januártól, melyben további támogatást, értékes tartalmakat adunk a webáruház sikeres üzemeltetéséhez.

Telefonos és online chat ügyfélszolgálatunk december 20. és január 2. között nem üzemel, kivéve december 28-án, amikor a délelőtti órákban ügyeletet tartunk. Az ünnepek alatt az e-mailes megkeresésekre korlátozottan tudunk válaszolni.

Minden Ügyfelünknek kellemes karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk!
Mi van a webáruház mögött? Az UNASSHOP hátterének újdonságaiLezajlódott a Black Friday, a kereskedők már karácsonyi lázban égnek. A hétvége alatt az UnasShop áruházakban több, mint 1,5 millió látogató járt, mintegy 70.000 rendelést leadva, melyben 550.000 terméket vásároltak meg. Az összköltés pedig bőven meghaladta az 1 milliárd forintot. Rendszerünk a megnövekedett terhelés alatt is kimaradás nélkül üzemelt. Szóljon ez a cikk arról, hogy mi van a webáruházak mögött, mi szükséges ahhoz, hogy a forgalomnövekedés ne okozzon gondot.

Fontos, hogy a termékeket hatékonyan találják meg a látogatók és gyorsan tudják böngészni az áruházakat, adataikat pedig kellő biztonsággal adhassák meg. Utóbbira szinte már mindenki felkészült, evidens, hogy egy webáruház számára kötelező az SSL tanúsítvány megléte. A karácsonyi időszak rendkívüli terhelései miatt a szerverháttérnek is megfelelőnek, kellően erősnek, redundánsnak kell lennie, hiszen idén is láttunk pénteken összeomló webáruházakat illetve szolgáltatókat, ahol heti szintű szerverhibák, kimaradások vannak. Mindig fontosnak tartottuk a legkorszerűbb, minőségi szerverpark használatát, ahol több terheléselosztó szerver továbbítja a feladatokat, kéréseket a kiszolgáló szerverek felé. A kiszolgáló szerverek pedig megfelelő tartalékkal rendelkeznek, a teljesítményük összeadódik, így a kialakított struktúrának köszönhetően sem a lökésszerű terhelés, sem az esetlegesen meghibásodó hardverek nem okoznak kimaradást. Vannak viszont egyéb tényezők is, amelyek sokat segítenek SEO és használhatósági szempontból, ilyen például a strukturált adatok, a HTTP/2 protokoll vagy a PHP 7 használata.

Strukturált adatok

Osram H4A keresőmotorok algoritmusainak kialakításakor elsősorban a weboldalak tartalmát vizsgálták. Nehéz volt azonban kiszűrni a szöveges tartalomból, hogy mi a fontos információ, miről szól az oldal, mi az a kulcsszó, amire meg kell jelenjen az organikus találatok között. Évekkel ezelőtt sokat nyomott a latban a META kulcsszavak, META leírások tartalma, azonban mára ezek háttérbe szorultak, valójában rangsorolásra nem is használja őket a Google. Mostanában a tartalom feltérképezésében nagy segítséget nyújt a strukturált adatok használata, ami egy mai webáruháznál elengedhetetlen. A strukturált adat egy kód a weboldalba ágyazva, ami megjelöli az egyes információkat, adatokat a keresőrobotok által elvárt módon. A Google által legjobban preferált módszer a strukturált adatok megadására, az összekapcsolt adatok összefűzésére a JSON-LD. Az UNAS webáruházak is ezt használják. Miben segít? Tegyünk egy próbát! Rákeresünk a Googleben az egyik legnépszerűbb autó izzóra: Osram H4. Keresési körülményektől, földrajzi elhelyezkedéstől függően az első 3-5 találati pozíció mindegyikében a Lumenet helyezkedik el a közel 6 millió találat között. A jó eredmény természetesen nem csak a strukturált adatok miatt van, de sokat segít benne. Ide kattintva látható, hogy az első helyen található oldal milyen strukturált adatokat tartalmaz. Látható, hogy csoportokba szedve számtalan adatot megjelölünk, hogy az a keresők számára egyértelmű legyen. Vannak általános weboldalra, linkekre vonatkozó adatok, de ami a webáruháznál lényeges: a termékadatok, paraméterek. Szerepel a strukturált adatok között a termék neve, URL-je, fotóinak linkjei, cikkszáma, gyártója és még sok minden más fontos adat. Ahogy a mellékelt ábrán látszik a Google fel tudta ezáltal térképezni a termék értékeléseit is, amit csillagokkal jelöl, valamint a termékoldal breadcrumb adatait is. Vannak adattípusok, melyek használata még területileg korlátozott, vagy tesztelés alatt van, mi ezekre is felkészültünk már. Ilyen például a keresési találatba integrált keresőmező, ami a webáruházban történő keresésre szolgál majd. UNAS felhasználóknak nincs teendőjük a strukturált adatokkal kapcsolatban, azok automatikusan generálódnak a forráskódban a termékekhez megadott adatok, paraméterek alapján.

HTTP/2

Manapság komoly küzdelem folyik a webáruházak sebességének javítása érdekében. A keresőóriások követelményeinek megfelelve csökkenteni kell a betöltendő elemek számát, méretét, gyorsítótárazásra, háttérfájlok összevonására van szükség. A több mint 20 éve alkotott, weboldalak kiszolgálásért felelős HTTP/1.1 protokoll nem teljesít jól, amikor a mai elvárásoknak kell megfelelnie. Jó hír, hogy már 2015-ben megjelent az új, HTTP/2 verzió. Noha már 3 éves az új szabvány, mégis alig használják a webshopok. A bérelhető webáruházak piacán elsőként az UNAS áruházak működnek így. Nézzük mi a változás az új verzióban. Alapvető különbség a HTTP/1.1-hez képest, hogy a HTTP/2 egyszerre párhuzamosan több dolgot kezel. Korábban az egy szálú elgondolás miatt a böngésző kérésére érkezett válasz után újabb kérések és válaszok következtek. Most viszont a böngésző kérésére párhuzamosan, több szálon küldi a szerver a webáruház építőelemeit, képeket, CSS-eket, JS-eket. Keresőoptimalizálás szempontjából elsősorban azért jó a HTTP/2, mert gyorsabb ugyanazon oldal betöltése, a weboldalsebesség pedig fontos rangsorolási tényező már évek óta. A böngészők csak SSL titkosítással együtt támogatják a HTTP/2 kapcsolatot, így ha már azzal működik az áruház, semmi további teendő nincs. Ha nem rendelkezik még tanúsítvánnyal, érdemes beszerezni itt.

PHP 7

Az UNAS webáruház is, úgy mint a legtöbb dinamikus weboldal PHP programnyelv segítségével került kialakításra. Több éves múltra tekint vissza már a PHP alapvető változásokat hozó új verziója a PHP 7. Anélkül, hogy szakmai részletekbe mennénk, az új verzióra váltás mellett szóló legfontosabb érv a magas teljesítmény. Az új verzió alapjául szolgáló futtatómotor lecserélődött, ami által a sebességnövekedés elérhető. Sikerült a CPU-terhelést és a memóriaigényt is csökkenteni, így még hatékonyabbá válhatnak a webáruházak. Nemrégiben mi is áttértünk az új verzióra, kihasználva a változások adta lehetőségeket.