Adminisztrációs felület új funkcióiAz áprilisi fejlesztéscsomagunkba főleg olyan funkciókat készítettünk el, amelyek az admin felületen végzett munkát könnyítik meg és új megoldásokat adnak a hatékony munkavégzéshez, illetve olyanokat, melyek a vásárló csoport használati lehetőségeit bővítik ki. Ügyviteli funkciók felé is léptünk ismét, kialakítottuk a Beszerzés funkciót, amivel a webáruházba beérkező megrendelések beszerzéseit lehet menedzselni.

Felhasználókezelés, IP szűrés

STANDARDPREMIUMVIP A legtöbb SaaS szolgáltatásnál csak a legdrágább csomagokban kínálnak felhasználókezelést. Mi azonban fontosnak tartjuk, hogy a legkisebb cégnél is jól körülhatárolhatóak, nyomon követhetőek legyenek a jogkörök. Emiatt korlátlan felhasználó hozható létre az áruház kezelésre, és részükre egyenként meghatározható, hogy mely menüket érjék el az adminisztrációs felületen. Ezzel kialakítható például megrendelés kezelő, termékfeltöltő munkakör. Az adminisztrációs naplóban elkülönítve láthatóak az egyes felhasználók tevékenységei. Ezt egészítettük ki IP szűrési lehetőséggel, amivel már az is biztosított, hogy egy felhasználó csak bizonyos IP címről, például az üzemeltető telephelyéről tudjon belépni az adminisztrációs felületre. »»»

Hatékonyságnövelő változások

  • PREMIUMVIP A megrendelések listájánál számtalan szűrési lehetőséget biztosítunk. Szűrhetőek a megrendelések fizetési és szállítási mód, vásárló vagy vásárló csoport, státusz, illetve számlázási állapot alapján is. A bal felső sarokban található kapcsolósor jobb oldali elemével átkapcsolható a szűrés többértékűre. Ezzel az új lehetőséggel a legördülőkből több érték is kiválasztható egyszerre, amivel különböző szűrési kombinációk állíthatók elő. »»»
  • PREMIUMVIP Bevezettük a publikus időszakot a termékeknél. Aktív termékeknél beállítható egy időszak percre pontosan, amikor a termék látszik az áruházban. Hasznos lehet olyan akcióknál, amikor lényeges, hogy a termék csak az adott időtartamban látszódjon a webáruházban. Lehet vele pl. Black Friday alkalmával egy kategórában lévő termékek megjelenését percre pontosan időzíteni. Az publikus időszak adatbázis importtal is feltölthető, így tömegesen kezelhető, hogy az import után a termékek mikor jelenjenek meg az áruház kínálatában. »»»
  • PREMIUMVIP Egyre több partnerünk rendelkezik több telephellyel vagy üzemeltet dropshipping módszerrel webáruházat. Nekik kedvezve fejlesztettük ki a Felvételi helyek funkciót. Ezzel a megoldással különböző felvételi helyeket lehet rögzíteni a webáruházhoz, akár saját, akár nagykereskedések telephelyeit. Azoknál a szállítási módoknál, amelyek támogatják a több helyszínen történő csomagfelvételt (Pl. GLS, DPD), a csomagfeladás során kiválasztható, hogy melyik felvételi helyen vegye fel a futár az adott megrendelés termékeit. Ezzel dropshipping módszernél egyszerűen megoldhatóvá vált, hogy a megrendelt termékeket közvetlenül a nagykereskedő raktárából hozza el a futár. »»»
  • PREMIUMVIP Törekszünk, hogy nagyobb mennyiségű adathalmaz szerkesztésénél adatbázis le- és feltöltéssel is elősegítsük az adminisztrációt. Új lehetőségként egyben exportálhatóak az elhagyott kosarak az áruházakból. A raktárkészlet adatbázis letöltésnét pedig kiegészítettük kategória szűréssel, így a termékadatbázis exporthoz hasonlóan exportálható a kiválasztott kategórában szereplő termékek raktárkészlete. »»»
  • PREMIUMVIP Manapság kiemelkedően fontos a remarketing. Nagy a vásárlás ösztönző ereje a bizonyos események után kiküldött követő hírleveleknek. A jobb finomhangolás érdekében bővítettük a célzási lehetőségeket. Immáron a megrendelés státuszon, vásárló státuszán és csoportján felül az alapján is lehet szűrni a követő hírlevelek kiküldését, hogy a címzettnek van-e pontja a pontgyűjtő számláján, vagy használt-e fel kupont a megrendelésében. »»»

Beszerzés

VIP A hatékony webáruház üzemeltetéshez számtalan olyan funkció is szükséges, ami nem kifejezetten webáruház funkció inkább az ügyviteli rendszerek sajátja. Stratégiánk szerint lépünk az ügyviteli funkciók felé is, annak érdekében, hogy minél több cégfolyamatot lehessen egy adminisztrációs felületen kezelni. Ennek folyományaként készült el a Beszerzés funkció, ami egyedülálló lehetőséget biztosít egy rendszeren belül a megrendelt termékek beszerzésére. Különböző alapbeállítások szerint listázhatóak azok a termékek, amelyekre nyitott rendelés van, de raktárkészletről nem szállíthatóak ki. Feltétel, hogy a terméknél be legyen kapcsolva a raktárkezelés, és vásárolható legyen, ha nincs raktáron. Intelligens algoritmus értékeli a korábbi készletcsökkenést és javaslatot tesz a beszerzendő mennyiségre. A funkcióhoz kapcsolódóan előre lehet beszállítókat és közös raktárkészlettel rendelkező, de különálló raktárakat definiálni. A beszerzési folyamat első lépésében kiválasztható, hogy a termékeket melyik beszállítótól kívánja beszerezni az adminisztrátor. A beszerzés indítása után a megrendelésben szereplő termékek az előre beállított megrendelés tétel státuszba kerülnek, így a vásárló is látja, hogy a terméke beszerzés alatt van, a szállítmány beérkezésekor pedig szintén automatikusan változik a megrendelésben szereplő termék státusza. A beszerzés lezárásakor megadható a beszerzési ár, valamint kiválasztható a raktár, amelyikbe kerül fog a beérkező termék, később pedig a lezárt beszerzések visszakövethetővé válnak. A funkció továbbfejlesztési célja, hogy az így indított beszerzések automatikusan átadásra kerüljenek az ismert nagykereskedők rendszereibe.

Külső szereplők tájékoztató szövegei

STANDARDPREMIUMVIP A külső szereplők, akiknek a szolgáltatásait integráljuk az UnasShop rendszerbe, általában megkövetelik, hogy az általuk biztosított tájékoztató szövegek, információk is megjelenjenek a webáruházakban. Ezek általában fizetési módok leírásai, pénzügyi vagy szállítási ismertetők. Felülvizsgáltuk kik azok a szolgáltatók, akik ilyet kérnek és begyűjtöttük tőlük a tájékoztató szövegek legfrissebb, aktuális verzióit. Ezek kezelésére és testreszabására új felületet alakítottunk ki. Ezentúl az alapszövegek helyett az egyes külső szolgáltatások módosításánál felül található gomb visz a hozzá tartozó tájékoztató szövegek tartalmához. Itt már a frissen elérhető tartalmak szerepelnek, amelyeket 2019.05.01-én aktiválunk a webáruházakban, a korábbi szövegek helyett. A szövegeket csak Cetelem esetén szükséges módosítani. Ha a többi szolgáltató esetén is változtatni szeretne (a külső szolgáltató által engedélyezett mértékig), kérjük eddig az időpontig tegye meg! Természetesen a szerkesztés később is bármikor elvégezhető.

Csoporthoz köthető lehetőségek

  • PREMIUMVIP Vásárló csoporthoz is köthető már az intelligens ajánlat megjelenése a webáruházakban. Ezzel vevőkörre szabott felugró ajánlatok jelenhetnek meg viszonteladóknak, törzsvásárlóknak, vagy egyéb vásárló csoport tagjainak. »»»
  • PREMIUMVIP Előfordul, hogy egy bizonyos terméket csak egy vásárló csoport tagjainak kínál a webáruház. Ennek megoldására beállítható, hogy csak egy bizonyos csoport láthassa vagy vásárolhassa meg a terméket. További lehetőségként vásárló csoportba nem tartozó vásárlókhoz is köthetőek már bizonyos termékek. »»»
  • PREMIUMVIP Újabb típusú módosítható elemeknél is bevezettük a vásárló csoport szűrést, amivel megoldható, hogy csak bizonyos vásárlók láthassanak egy bannert. Készült továbbá URL szűrés is, amivel a hirdetési rendszerek célközönség meghatározási módszere mintájára URL részleteket lehet megadni, amivel bizonyos oldalakra tetszőleges tartalmú bannert lehet célozni. Ez azoknál a módosítható elemeknél használható, amelyek alapesetben minden oldalon szerepelnek. »»»
UNAS Kedvezményrendszer 2019Ügyfeleink megszokhatták, hogy gyakran jelentkezünk akciókkal, kedvezményekkel, amelyek általában új szolgáltatások megrendelése esetén érvényesek. Átvizsgáltuk a meglévő, hűséges partnereink számára nyújtható kedvezményeket is, ami alapján kialakítottuk az új kedvezményrendszerünket. Az új feltételek 2019. április 08-tól lépnek érvénybe, melyekkel szinte minden ügyfelünk élhet valamilyen árelőnnyel, ha a szolgáltatásainkat igénybeveszi.

Díjazzuk a hűséget, honoráljuk a szolgáltatásaink ajánlását harmadik fél részére, valamint az előfizetett szolgáltatások mennyisége, ciklusa, időtartama alapján is automatikus kedvezményeket biztosítunk.
Új külső rendszerek integrációjaFolyamatosan kutatjuk a piacon megjelenő, hatékony segítséget nyújtó szolgáltatásokat, melyek a webáruház üzemeltetők számára hasznosak lehetnek. Az UnasShop webáruház rendszerben nagy gondot fordítunk arra, hogy ezek közvetlenül beépítésre kerüljenek. Az alábbi integrációkat készítettük el:

Új marketing szolgáltatások

  • PREMIUMVIP Az on-site konverziónövelő szolgáltatások egyik fontos eleme a felugró ablakos ajánlat. Integráltuk a Poptin erre alkalmas megoldását az áruházakba, ami kiváló lehetőségeket nyújt a beépített intelligens ajánlat mellett. Eseményvezérelt ajánlatok megjelenítésére alkalmas, testreszabható pozíciókban és formátumokban. Díjai kedvezőbbek, mint a piacon levő hasonló magyar megoldásoké. »»»
  • PREMIUMVIP A másik fontos, trendi funkció manapság a push értesítés, amit a korábban az értesítésre feliratkozó látogatók visszacsábítására találtak ki. A tavaly beépített OneSignal mellett használható már egy másik népszerű megoldás is, a Pushcrew. A viselkedésalapú vezérlés szinte már kötelezőnek tekinthető minden kampánynál. A Pushcrew esetén is működhet triggerekkel összefüggésben egy kampány, például külön küldhető értesítés azoknak, akik jártak egy bizonyos URL-en, regisztráltak vagy vásároltak a webáruházban. »»»
  • STANDARDPREMIUMVIP A látogatókkal való interaktív kapcsolattartásra az on-site chat alkalmazásokat, instant messenger szolgáltatásokat ajánljuk. Immáron 12-re nőtt a beépített chat programok száma a WhatsApp integrálásával. A WhatsApp is egy azonnali üzenetküldő alkalmazás, ami egy kicsit az SMS alternatívája. A szolgáltatás előnye, hogy a felhasználókat telefonszám alapján azonosítja. Azok az ügyfelek, akik szintén használják a WhatsAppot, azonnal kapcsolatba léphetnek az webáruház adminisztrátorával a látogatás során. »»»
  • PREMIUMVIP Korábban Euro Discount Club néven működő rendszer Benefit Barcode néven működik tovább. A szolgáltatás lényege, hogy a résztvevők számára lehetőséget biztosítson vásárlói előnyökre és kedvezményekre, ezzel nagyobb forgalmat generálva a webáruházaknak. »»»

Feedek

  • PREMIUMVIP Mivel a legtöbb webáruház olyan termékeket forgalmaz, ami más webáruházban is kapható, nehéz elkerülni az árversenyt. Árversenyben pedig csak úgy lehet hatékonyan részt venni, ha a kereskedő ismeri a konkurenciát és azok árait. Erre kínál megoldást az E-manager rendszere, amivel figyelhető, hogy egy bizonyos forgalmazott termék hol a legolcsóbb, illetve milyen árréssel rendelkezik. Ha kell, a szoftver javaslatot tesz az ár csökkentésére vagy növelésére. »»»
  • PREMIUMVIP Gombamód szaporodnak az árösszehasonlító oldalak, melyekkel látogatókat szerezhet a webáruháznak. Íme egy új szereplő, az Árradar.hu, ahova automatikusan exportálható a termékpaletta. »»»

Számlázó és ügyviteli programok

  • PREMIUMVIP Jelenleg már 30 féle számlázóprogrammal tud együttműködni az UnasShop webáruház. Külső fejlesztésként elkészült a OVIP számlázó illesztése, ami API kapcsolat segítségével cserél adatokat a webáruházzal. Az OVIP egy komplex vállalatirányítási rendszer, aminek a fejlesztésekor a hatékonyság volt az elsődleges szempont. »»»
  • PREMIUMVIP Szintén külső fejlesztésként készült el az InnoMedio szolgáltatásának integrációja. Az Innomedio személyre szabott ügyviteli rendszereket kínál 50 féle modullal, legyen az például raktárkezelés, fuvarszervezés vagy munkaidő nyilvántartás. »»»

Korábbi integrációk bővítése

  • PREMIUMVIP Az Árukereső.hu új lehetőségeihez igazodva kiegészítettük a feedet a divat kategóriában használatos szín és méret (color, size) paraméterekkel. Valamint bevezettük a groupid-t is, ami azoknak a termékeknek a csoportosítására szolgál, amik a különböző variációjuk miatt többször kerülnek a terméklistába (összevont termékek). »»»
  • PREMIUMVIP Az Express One (korábbi nevén Trans-o-Flex) házhozszállítás esetén az eddig használható CSV feltöltési módszer mellett kialakítottuk az API-s megoldást is. Ezzel a csomagfeladás menüben egy kattintással rendelhető meg a szállítás, és a rendszerek összekapcsolásának köszönhetően bekerül a megrendeléshez a csomagszám is. »»»
Szállítási módok újdonságaiAz egyik legfontosabb tényező a sikeres webáruház üzemeltetéssel kapcsolatban a termékek kiszállítása. Nagyban növeli a mindennapi munka hatékonyságát, a megrendelések teljesítésének gyorsaságát, és nem utolsó sorban a vásárlók elégedettségét, ha ez a terület jól működik a webáruházban. A piacon azonban rengeteg szereplő van, számos logisztikai cég kínálja szolgáltatásait, az egyszerű kiszállítástól kezdve a komplex raktározással, összekészítéssel és csomagolással egybekötött megoldásokig. Nem mindegy tehát kit választ. Fontos, hogy ne olyan webáruházmotort használjon, ahol csak néhány futárcég van beépítve, hiszen így óhatatlanul elkötelezi magát olyan csomagszállítás mellett, ami esetleg nem a legmegfelelőbb a webáruháza számára. Az UnasShop webáruház rendszerben igyekszünk, hogy minden népszerű piaci szereplő megoldása közvetlenül beépítésre kerüljön. Az alábbi fejlesztéseket készítettük el az elmúlt időszakban:

Új integráció

  • PREMIUMVIP Magyarországon is megjelent a cseh alapítású Csomagküldő.hu, melynek segítségével mind a házhoz szállítás, mind a csomagpontra történő szállítás megoldott nem csak országon belül, de a környező országokban is. Működési területe kiterjed Csehország, Szlovákia, Románia valamint egyéb európai országok területére is, jelenleg mintegy 2200 csomagpontra tudja a vásárló kérni a csomagját. Rendszerünkben külön tudja hozzáadni a webáruházhoz a csomagpont alapú valamint a házhoz szállítással működő módot. »»»
  • PREMIUMVIP Az MPL a Magyar Posta csomagszállítási szolgáltatása, mely rendszerrel eddig is volt kiépített kapcsolat az áruházainkban. Belföldön teljes körű integrációval használhatják az ügyfeleink a futáros kézbesítést, a postapontra történő (postán maradó) küldemények feladását, valamint a Posta csomagautomatáit. Ezt bővítettük, így már közvetlenül lehet csomagokat, megrendeléseket átadni a Magyar Posta rendszerébe külföldi cím esetén is. Ezzel a szállítási móddal a világ bármely szegletébe, gyorsan, kényelmesen, megfelelő áron, az egyedi igényeknek is megfelelve nyújthat futárszolgáltatást a vásárlói számára. »»»

Csomagpontok bővítése aggregátor szolgáltatóknál

PREMIUMVIP Kisebb csomagszám esetén érdemes megnézni valamelyik aggregátor cég ajánlatát. Ilyen például a Fürgefutár és a Deliveo a rendszerünkben. Esetükben több alvállalkozóként szereplő futárcéggel lehet szállíttatni, kedvezőbb árakon. Mindkettő esetén bővítettük az integrációt csomagpontokkal is. »»»

Egyéb fejlesztések

  • PREMIUMVIP CSV vagy XLS fájlokkal való csomagfeladás esetén általában hasonló formátumú fájlban adja vissza a szolgáltató a csomagszámokat. Ahhoz, hogy a vásárló és az adminisztrátor a megrendelések részleteinél lássa a csomagszámot, ezek importálására adunk lehetőséget. Korábban a GLS és az MPL esetén volt használható ez a funkció, immáron a Foxpost esetén is megoldható ez. A Foxpost rendszeréből letöltött fájl a Csomagfeladás menüben feltölthető, így a csomagszámokat párosítjuk a megrendelésekhez, amelyek cseremezővel a státuszértesítőkben is használhatóak. »»»
  • PREMIUMVIP Talán a legnépszerűbb szállítási megoldás a GLS. Folyamatosan bővítjük az integrációt, hogy minden partnerünk a leghatékonyabban testre tudja szabni a kapcsolatot. GLS API esetén konfigurálható, hogy milyen címkeformátumban kívánja nyomtatni a csomagcímkét, ezt kibővítettük a címkén megjelenő tartalom kiválasztásának lehetőségével. Tetszés szerint megjelenhet a címkén a vásárló, az adminisztrátori megjegyzés vagy a megrendelés azonosító. »»»

Kiszervezett logisztika

PREMIUMVIP A webáruházak működésének új perspektívája a kiszervezett logisztika. Folyamatosan jelennek meg olyan szereplők a piacon, akik raktározzák, csomagolják, számlázzák és kiszállítják a webáruházak termékeit. Ezzel fulfilment szolgáltatást nyújtanak, amivel nagy terhet vesznek le a webáruház üzemeltetők válláról. Új menüpontot alakítottunk ki az ilyen megoldásokra a Fizetés, Szállítás, Logisztika menüben. Ide fognak kerülni a teljes logisztikai tevékenységet folytató partnereink. Első körben a Webshippy építette ki az IT kapcsolatot rendszerünkhöz, amellyel a rendeléseket, termékeket le tudja kérni, szinkronban tartja a raktárkészletet, és a megrendelések állapotát visszajelzi a webáruháznak. »»»
Sikerek az Ország Boltja 2018 versenyen2018-ban 8. alkalommal került megrendezésre az Ország Boltja verseny, aminek a célja, hogy az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései segítségével a szervező Árukereső.hu megtalálja a legkiválóbb minőségű szolgáltatás nyújtó, valamint a legnépszerűbb webáruházakat. A díjátadó ünnepélyes keretek között csütörtökön került megrendezésre.

Az Unas áruházak üzemeltetői az idei évben is szépen szerepeltek, ügyfeleink 9 helyezést értek el. Ezzel a verseny indulásáig visszatekintve 94-re emelkedett a partnereink által megszerzett díjak száma. Külön öröm számunkra, hogy a prémium világítástechnikai termékeket forgalmazó Lumenet immáron 6. évben dobogós a versenyen, idén is megnyerve kategóriájának 1. díját. Gratulálunk minden díjazottnak!