cross
cross
cross
2016.12.08
Szerző: Kóczán Tamás
lumenetIdén 15. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett verseny jubileumi évében összesen 240 nevezés érkezett. Ismét az egyik partnerünk sikeréről tudunk beszámolni. Webáruházak az E-kereskedelem kategóriában vehettek részt a megmérettetésen, ahol a LUMENET.HU nyerte el Az Év Honlapja címet, maga mögé utasítva jó néhány népszerű webáruházat.

Istvánéknak a rendszerünk segítségével sikerült mesterhármast elérni három szakmai dijjal. Az Év Internetes Kereskedője, és az Ország Boltja cím után az Év Honlapja díj is a polcra kerülhet. Ismét bebizonyosodott, hogy ha valaki nem dől hátra, hanem folyamatosan dolgozik a sikerért, rövid időn belül akár piacvezető is lehet, és besöpörhet több szakmai elismerést is.

Az Unas munkatársai nevében gratulálunk és sok sikert kívánunk a jövőben !
Fejlesztések - 2016 decemberAz év utolsó hónapjai a kereskedők szempontjából az év legfontosabb időszakát jelentik, hiszen ekkor van a Black Friday, valamint a karácsonyi bevásárlás időszaka is jelentős forgalomnövekedést generál már októbertől a legtöbb webáruházban. Természetesen fejlesztőink ebben az időszakban is gőzerővel dolgoztak, új lehetőségek jelentek meg folyamatosan az UnasShop rendszer adminisztrációs felületén. Elkészítettünk egy részletes összefoglalót az elmúlt hetekben bekerült új funkciókról, fejlesztésekről és integrációkról.

Termékek kezelését érintő módosítások

  • Termék részletek oldal automatikus meta adataiban (Title, Keywords, Description) használható ár cseremező is: [price]. »»»
  • A termékek mennyiségi kedvezményének szerkesztésekor, az egyes sávokhoz ezentúl megadható összegszerűen is a konkrét ár, kiegészítve a További árak lapfülön már megismert bruttó/nettó kalkulátorral.
  • Raktárkészlet változás soraiban az aktuális mennyiség is látszik a változás mellett, így nyomonkövethető, hogy a készlet változásának időpontjában éppen milyen mennyiség volt raktáron. »»»
  • Raktárkészlet statisztika esetén látható a tételhez tartozó beszerzési és eladási ár is, valamint a változatok is megjelennek. »»»
  • Szám típusú termék paraméter használata során beállítható, hogy mekkora legyen a paraméterhez tartozó lépésköz a vásárló felületen. »»»

Megrendelések követését, kezelését érintő módosítások

  • A megrendelések kezelésének megkönnyítése érdekében bevezettük a megrendelés típusokat. Különböző típusokat hozhat létre a megrendelésekhez (pl.: webáruházas rendelések, offline rendelések, garanciális rendelések), ami alapján csoportosíthatók, szűrhetők lesznek a későbbiekben. »»»
  • A megrendelésekhez korábban definiálhatók voltak megrendelés státuszok, aminek segítségével tájékoztathattuk a vásárlót a rendelése állapotáról. Emellett a megrendelés tételeihez is létre lehetett hozni státuszokat, amivel a konkrét megrendelés tételről lehetett információt átadni (pl. várható beérkezés). További lehetőségeket építettünk be ide, a megrendelés tételekhez további státuszok hozhatók létre (előre definiált értékekkel, dátummal, vagy szabadszavas lehetőséggel). Beállítható továbbá, hogy lássa-e a vásárló vagy sem ezt a státuszt, így kiválóan alkalmas pl. adminisztrátori megjegyzések tárolására (pl. melyik nagykertől kell beszerezni, raktárkód). »»»
  • Megrendelések esetén a paraméterek megjelenítése szabályozható lett. Beállítható, hogy az adott megrendelés paraméter szerepeljen-e nyomtatásban, listában, exportban, a megrendelés részleteinél, vagy az értesítő e-mailben. »»»
  • A leadott megrendelések módosítási lehetőségeit bővítettük, így az admin felületen a rendelés követésben lehet már speciális szállítási és fizetési módot is váltani, és átvételi pontot, átvevő nevét megadni, módosítani. Hasznos például akkor, ha előzőleg átutalást választott a vásárló, később mégis bankkártyával fizetne, vagy ha másik csomagpontra kérné a terméket. »»»
  • A marketingtevékenységek megtérülésének könnyebb nyomonkövetése érdekében a rendelések részleteinél megjelenítjük, hogy honnan érkezett a vásárló amikor a rendelést leadta. Ha viszont vásárolt már korábban is az áruházban megjelenik az is, hogy a regisztráció alkalmával honnan érkezett. »»»
  • A kuponkezelő rendszer most már nem csak globálisan kezelhető, a vásárló csoportoknál ez a funkció kikapcsolható. Akkor érdemes alkalmazni, ha például azt szeretnénk, hogy a viszonteladói csoport ne használhasson fel kupont. »»»
  • Kuponok elfogadása esetén új feltétel használható, miszerint csak új vásárló válthatja be az adott kupont. »»»
  • Rendeléshez vagy elhagyott kosárhoz kapcsolódó követő hírlevél használata során kereső kifejezés is beállítható. Így a hírlevelet csak azon vásárlók kapják meg, akik rendelésében vagy kosarában szereplő valamely termék nevében megtalálható ez a kifejezés. Egy szemléletes példa erre, hogy ha valakinek a rendelésében szerepel a nyomtató szó, akkor idővel küldhetünk neki követő hírlevelet, hogy vegyen hozzá tintapatront. »»»

Külső rendszerek integrálása az UnasShop-ba

  • Egyik legfontosabb marketing eszköz a vásárlókkal történő interaktív kapcsolattartás a vásárlási folyamatban, emiatt újabb három chat programot integráltunk az áruházba: MIRMOR, TAWK.TO és ZENDESK.COM. Ezekkel együtt immáron 12 külső CHAT megoldás használható a webáruházban. »»»
  • Külső fejlesztésként elkészült a Nagy Machinátor és a Symbol Ügyvitel kapcsolat, ezentúl ezek az ügyviteli rendszerek is használhatóak a webáruházzal együtt. »»»
  • Általunk végzett fejlesztés keretében ezentúl megtalálható a CashMan-FX számlázó program is. »»»

SEO beállítások

Egyre többször találkozunk olyannal, hogy különböző cégek ingyenes SEO elemzéseket kínálnak, ezzel szerezve gyanútlan ügyfeleket. Természetesen érdemi elemzés nem várható, rendszerint valamilyen algoritmus alapján állítanak össze egy listát a hiányosságokról. Olyan dolgok is szerepelnek a elemzésekben, amikről bizton állítható, hogy az oldal keresőoptimalizáltságához semmi köze sincs: Dublin core, Facebook og:image, Apple touch icon. Ahhoz, hogy ezek se jelentsenek gondot, beépítettük a lehetőségeket, bekapcsolható Dublin Core metaadatok megjelenítése az áruházban, megadható alapértelmezett Facebook Open Graph image (termékoldalon a termék képe), és beállítható Apple Touch ikon is. »»»

Publikus alapbeállítások

Több olyan beállítási lehetőség is volt az áruházban, amiket eddig csak az ügyfélszolgálatunk tudott módosítani, ezekből néhányat elhelyeztünk az Alapbeállításokban.
  • Explicit tartalom (+18-as) jelzés az egész oldalra, nem csak ahol korhatáros termék van. »»»
  • Kategória oldal legyen az áruház kezdőoldala. »»»
  • Nem aktív termék esetén a szülő kategóriára irányítás lehetősége. »»»
  • Üres kategória esetén egy szinttel feljebb lévő kategóriára irányítás lehetősége. »»»
  • Ha üres a státusz leírás, akkor ne örökölje az előző státusz leírásából a szöveget. »»»
  • Vásárló regisztrációkor mobil- és normál telefonszám bekérésének kikapcsolási lehetősége. »»»
  • Adószám és megye bekérésének kötelezővé tétele. »»»
  • Termék lista oldalon szűrés boxban az árszűrés kezelése. »»»
  • Választott áruházi nyelv alapján a látogató országának meghatározása. »»»
  • Több tizedes jegyig történő ármegjelenítés esetén az ár végén a nullák levághatók. »»»

Konverziókövetés

  • Marketing szakemberek arról számolnak be, hogy webáruházak esetén hatékonyabb platform lett a Facebook hirdetés, mint a Google Adwords. A hirdetések konverziókövetésére korábban biztosítottuk az áruházban a Facebook Pixel beszúrási lehetőségét. Most kibővítettük a lehetőségeket minden eseményre, használható már a PageView, ViewContent, Search, AddToCart, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, Lead, CompleteRegistration esemény is. »»»
  • Google Universal Analytics használata esetén alkalmazható már a korábbi Ecommerce Tracking helyett a Enhanced Ecommerce is. »»»

Fizetési és Szállítási módok változásai

  • A DPD szállítási módot használó partnereink számára könnyítettünk az adatátadáson, kiépítésre került az úgynevezett DPD Weblabel kapcsolat. Ennek lényege, hogy az adatok átadása nem az eddig megszokott CSV fájl segítségével, hanem automata módon történik a DPD rendszere felé. »»»
  • Státusz értesítő levelekben a megrendelő a csomagszámra kattintva elnavigálhat az adott szállítási mód csomag nyomkövetési oldalára. Jelenleg ezeknél a szállítási módoknál működik a funkció: MPL, Postapont, GLS, GLS csomagpont, DPD, DPD csomagpont, Sprinter, Pick Pack Pont, Foxpost. »»»
  • A speciális fizetési megoldások közül a Barion-nál is megjelent a devizák kezelése, így az áruházban ezentúl használható az USD és EUR pénznemek esetén is a Barion fizetési megoldása. »»»
  • Fontos fejlesztés lehet azok számára, akik a webáruházat nem 24/7 rendszerben üzemeltetik: a fizetési- és szállítási módokat időtartamok között lehet aktívvá tenni (pl. hétvégi ingyenes szállítási mód).
  • Előfordul, hogy szállítási pontok esetén meg kell adni az átvevő személyt is. Ezért bevezettünk egy újabb beállítási lehetőséget, amivel megadható, hogy a vásárlónál megadott kapcsolattartó vagy a szállítási név legyen átvevő neveként rögzítve. »»»

Egyéb fejlesztések

  • Árukereső Megbízható Bolt widget négy féle pozícióban jeleníthető meg, ehhez is készítettünk egy beállítási lehetőséget. »»»
  • Link típusú plusz oldalaknál megadható a hivatkozás úgy, hogy lehet akár belső link is (anchor - #) »»»
  • Használható hírlevélhez és követő hírlevélhez DKIM aláírás. »»»

Hírek, BLOG

Ezentúl az UNAS szolgáltatásokkal kapcsolatos híreket, cikkeket és tudásanyagokat a Főmenüben, a promóciós oldal tetején is megtalálja. Közvetlenül az unas.hu/blog címen lesz elérhető. A BLOG-ban létrehoztunk egy keresési lehetőséget, amivel a korábbi publikációkban lehet kifejezést keresni.
2016.11.24
Szerző: Kóczán Tamás
blackfridayElérkezett a Fekete Péntek! Ezzel a nappal hivatalosan is megkezdődik a kereskedők számára a legfontosabb időszak, a karácsonyi bevásárlási szezon. Immáron 5. és egyben utolsó állomásához érkeztünk mi is a péntekenkénti kedvezménysorozatunknak. A korábbi hetekben sok partnerünknek sikerült kedvezményes szolgáltatást biztosítani.

11.25-én, új megrendelés esetén, a rendszeres díjjal rendelkező szolgáltatásainkat kínáljuk 20%-os kedvezménnyel. Az akció keretein belül rendelhető a kínálatunkban szereplő bármilyen végződésű domain, webtárhely, webáruház, kiegészítő modulokkal, és természetesen SSL tanúsítvány. A kedvezmény más kedvezménnyel nem vonható össze, és az egyszeri díjas szolgáltatásokra nem vonatkozik, viszont több évre előre igénybe vehető.

   Itt nyithat tesztáruházat, vagy belépve véglegesítheti!
   Itt rendelhet domain regisztrációt és tárhely szolgáltatásokat!
   Itt pedig az SSL tanúsítványt rendelheti meg!
2016.11.18
Szerző: Kóczán Tamás
unas-friday4Korábbi cikkünkben írtunk már arról, hogy mennyire fontos az egyedi arculat, miért lényeges, hogy kiemelkedjünk a tömegből. Ehhez különböző grafikai szolgáltatásokat kínálunk az ügyfeleink számára. Webáruházhoz igényelhető teljesen egyedi arculat, de egyedivé tehetők a választható sablonok slideshow-val, bannerekkel, szezonális háttérrel vagy egyéb képi elemekkel.

A mai napon ezekre a képi elemekre hirdetünk 20%-os akciót. Csomagban az eredeti 10.000 Ft+ÁFA díj helyett 8.000 Ft+ÁFA összegért rendelhető 4 db, grafikus által készített slideshow, vagy bannerkép, JPG vagy PNG formátumban. A képi elemek darabára pedig 3.000 Ft+ÁFA helyett 2.400 Ft+ÁFA, a mai napon. Webáruház háttérre kérje egyedi ajánlatunkat! A képek korlátlan számban rendelhetők, de az akció más kedvezménnyel nem vonható össze. A megrendeléseket a beérkezés sorrendjében dolgozzuk fel, a várható elkészülési időről e-mailben nyújtunk tájékoztatást. A díj nem tartalmazza az igény esetén felhasználandó jogvédett képek licenszdíját.

Ne hagyja ki Ön sem!      Itt igényelheti az akciós grafikai szolgáltatásokat!
2016.11.15
Szerző: dr. Juhász Botond
fogyasztovedelemA karácsonyi csúcsidőszak előtt érdemes átnézni az ÁSZF-eket, mert az utóbbi időben több olyan fogyasztóvédelmi tárgyú jogszabályváltozás volt, ami az ÁSZF-ek módosítását tette szükségessé. Köztudott, hogy az e-kereskedelem az NFH kiemelt vizsgálati területei közé tartozik, és a hibás ÁSZF miatt kiszabható bírság alsó határának 2017 januárjától történő emelését is azzal indokolja a jogalkotó, hogy az ellenőrzések során a kifogásolási arány nagyon magas (első körben 80%).

Azt talán kevesebben tudják, hogy a hibás vagy jogellenes tájékoztatást a jogszabály nem csak a kiszabható bírsággal bünteti: az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik, ha például az elállási jogra vonatkozó tájékoztatóban a lenti hibák valamelyike fennáll. A fentieken túl azért is érdemes rendben tartani az ÁSZF-et, mert egy már régen hatálytalan jogszabályra hivatkozás, vagy akár az elállási időtartam helytelen megjelölése csökkenti a vásárlói bizalmat, és rombolja a konverziót.

Lássuk tehát az elmúlt időszak legfontosabb változásait, és a leggyakrabban előforduló ÁSZF hibákat! Pontokba szedtük, mire érdemes odafigyelni.

Elállási jog gyakorlására 14 naptári nap

A korábbi szabályozás szerint a fogyasztónak 8 munkanap állt rendelkezésére az elállási jog gyakorlására. A jelenleg hatályos szabályozás szerint viszont 14 naptári nap az elállási jog időtartama. Sok webáruház ÁSZF-ben még mindig a 8 munkanap szerepel 14 naptári nap helyett vagy 14 munkanap szerepel 14 naptári nap helyett (ez utóbbi nem jogellenes, hiszen többet ad a fogyasztónak, mint ami a törvény alapján jár, de nem szükséges).

Vételár visszatérítésre 14 naptári nap

A korábbi szabályozás szerint a vállalkozásnak 30 nap állt rendelkezésére elállás esetén a vételár (és a járulékos költségek, pl. a kiszállítás díja) visszafizetésére. A jelenleg hatályos szabályozás szerint viszont 14 naptári napra csökkent a visszatérítésre nyitva álló határidő. A leggyakrabban előforduló hiba, hogy az áruház üzemeltető csak a fenti 8 napot javítja át 14-re, de ezt a 30 napos határidőt már elfelejti átírni (noha adott esetben ténylegesen betartja a 14 napot). Egy ilyen figyelmetlenség önmagában 12 hónappal meghosszabbítja az elállási jog időtartamát.

Visszaküldés költségét a fogyasztó viseli

Elállás esetén a termék visszaküldésének költségét nem automatikusan viseli a fogyasztó hanem csak akkor, ha erre a vállalkozás előzetesen figyelmeztette! Figyelmeztetés hiányában ezek a költségek is a webáruházat terhelik. Érdemes tehát ellenőrizni, hogy az ÁSZF tartalmazza-e a termék visszaküldése esetén a költségviselésre vonatkozó tájékoztatást.

A cég nem fogyasztó

A korábbi szabályozás szerint adott esetben cégek is fogyasztónak minősülhettek (tehát voltak fogyasztói jogaik, például elállási joguk), a jelenleg hatályos szabályozás szerint viszont kizárólag természetes személyek minősülnek fogyasztónak és ők is csak akkor, ha a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül járnak el. Ha tehát a vásárló cég nevére kéri a számlát, akkor utóbb nem állhat el. Ezt a tényt is érdemes az ÁSZF-ben is rögzíteni.

Békéltető testületek elérhetőségei

A legtöbb vitás esetben a fogyasztók a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH) fordulnak, és ott azzal szembesülnek, hogy az NFH „átirányítja” őket az illetékes békéltető testülethez, mivel az NFH nem jogosult egyedi jogviták kapcsán eljárni. Ez egyrészt azt jelenti, hogy a „fogyasztóvédelemmel” esetlegesen fenyegetőző vásárló nincsen tisztában az eljárás rendjével, másrészt pedig azt, hogy a békéltető testületek jogosultak eljárni ilyen esetben. A vonatkozó jogszabályok (45/2014 kormányrendelet és a fogyasztóvédelmi törvény) eltérő kötelezettségeket írnak elő a békéltető testülethez fordulásról történő tájékoztatási kötelezettség kapcsán: a fogyasztót egyrészt előzetesen – az ÁSZF-ben – tájékoztatni kell a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, és a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről. Másrészt viszont ha a fogyasztónak a vásárlást követően utólagosan konkrét fogyasztói panasza van, amit elutasítunk, akkor a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét kell megadnunk. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. E két szempontot figyelembe véve célszerű magában az ÁSZF-ben az összes békéltető testületet felsorolni, mert akkor elég erre hivatkoznunk egy esetleges fogyasztói panasz kapcsán.

Online vitarendezési platform

2016. február 16. napja óta a webshopoknak tájékoztatniuk kell a fogyasztókat az online vitarendezési platform létezéséről, valamint arról a lehetőségről, hogy az online vitarendezési platform felhasználható a vitáik rendezéséhez. Emellett az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket kell megjeleníteniük honlapjukon. Ezt az információt fel kell tüntetni adott esetben az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződés általános feltételei között is. A platform itt elérhető. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely egyetlen belépési ponton keresztül megközelíthető azon fogyasztók és kereskedők számára, akik online ügyletekkel kapcsolatos vitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform általános tájékoztatást nyújt a fogyasztók és kereskedők között online adásvételi és szolgáltatási szerződések kapcsán felmerült jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezéséről. Lehetővé teszi a kereskedők és fogyasztók számára, hogy panaszaikat az Unió intézményeinek hivatalos nyelvein rendelkezésre álló elektronikus űrlapon nyújtsák be, csatolva a kapcsolódó dokumentumokat. A platformnak a panaszokat az adott vitában hatáskörrel rendelkező alternatív vitarendezési fórumhoz kell továbbítania (Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes).

Kellékszavatosság - termékszavatosság – jótállás

Alapvető változások történtek az új polgári törvénykönyv 2014-es hatályba lépésével: változtak az igényérvényesítési határidők, új intézményként jelent meg a termékszavatosság (a gyártói, importőri termékfelelősség) stb. Jelen keretek között nem vállalkozhatunk ezen intézmények teljeskörű ismertetésére és összehasonlítására, de ajánlott minden webáruház tulajdonosnak szem előtt tartani, hogy a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet alapján az ÁSZF-ben kötelező a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről tájékoztatást adni mégpedig „a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával … olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség”. Ez a tájékoztatás egyébként a kormányrendelet 3. számú mellékletében szereplő mintaszöveggel is megadható, ami itt elérhető.