cross
cross
2017.07.26
Szerző: Kóczán Tamás
Külső marketing eszközök az UnasShopbanA jó webáruházmotorban számtalan beépített marketing funkció van. Szép számmal működnek azonban külső szolgáltatók, akik kifejezetten egy területre összpontosítanak, megoldásaikat a webáruházzal együttműködve lehet használni. Ehhez természetesen a webáruház technikai hátterét fel kell készíteni, az egyes szoftvereket integrálni kell. A webáruházmotort úgy érdemes kiválasztani, hogy előtte meggyőződünk arról, hogy milyen marketing integrációk vannak benne. Az UnasShop rendszerben több mint 100 külső szolgáltató terméke került beépítésre, így biztosan megtalálja azt a funkciót, amivel a legtöbb vásárlót szerezheti meg, és őket a legnagyobb konverzióra, azután pedig visszatérésre ösztönözheti.

A külső szolgáltatások az online marketing minden területére kiterjednek. Vannak látogatószerző eszközök, például a hirdetési rendszerek és az árösszehasonlító oldalak. Vannak visszatérést segítő megoldások, például a hírlevél küldő rendszerek és az egyes marketing automatizáló lehetőségek. Valamint vannak kosárérték és bizalomnövelő integrációk, például az online CHAT ügyfélszolgálat, a minősítő rendszerek vagy az intelligens termékajánlók. A marketing költéseket azonban kordában kell tartani, a megtérülést mérni kell, hiszen csak olyan eszközt érdemes használni, ami nyereséget termel. Az ehhez szükséges követő és mérőkódokat megfelelően elhelyeztük a rendszerünkben. Sok szolgáltató van azonban a piacon, akik sokszoros bevétel növekedést ígérnek a webáruházak számára, őket a kellő óvatossággal kell kezelni. Leírásunkban összefoglaljuk milyen külső marketing funkciók használhatók a webáruházban és mely szolgáltatókkal érdemes együttműködni.
Online és bankkártyás fizetési megoldások az UnasShopbanA csomagküldésen kívül a webáruház vásárlási folyamatának másik sarkalatos pontja a fizetés. Mindenki ismeri a két hagyományos megoldást, az utánvételt, és az előreutalást. Előbbi esetén a futárszolgálatnál fizeti ki a vásárló a megrendelt terméket, utóbbinál pedig a vásárlási folyamaton kívül külön átutalást kezdeményez még a kiszállítás előtt. Egyik sem mondható trendi, modern megoldásnak, nyugaton már háttérbe szorult mindkét forma. Itthon azonban még mindig népszerű az utánvétel, a legtöbb webáruházban választható is. Nagyjából a megrendelések felét így fizetik ki a vásárlók, emiatt megkerülhetetlen. Egyre nő a bizalom viszont a készpénzmentes fizetési megoldások iránt, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül egy webáruház stratégiájának kialakításakor. A modern webáruházak már elképzelhetetlenek valamilyen online bankkártyás vagy mobilfizetés nélkül.

Online fizetést sok bank és pénzintézet kínál, azonban nagy a szórás a kondíciókban és a feltételekben, ezért nem mindegy, hogy kivel szerződünk. A speciális fizetéshez a webáruházmotorban különböző fejlesztések, integrációk szükségesek. Ügyeljünk arra, hogy olyan webáruház készítő céget válasszunk, ahol a legtöbb szolgáltató kapcsolata közvetlenül ki van építve. Ne válasszunk olyan motort, ahol aggregátor cégen, vagy payment gateway-en keresztül van megoldva az online fizetés, mivel ez nagyban növeli a költségeket. Ha több lehetőségből választhat, akkor biztos megtalálja az üzletmenethez legmegfelelőbb megoldást és később is néhány kattintással válthat partnert. Az UnasShop rendszerben jelenleg közel 30 féle közvetlen fizetési megoldás érhető el. Leírásunkban összefoglaljuk mik a lehetőségek és milyen funkciók szükségesek a hatékony üzeletmenethez.
2017.06.30
Szerző: Ráki Gergely
3D Termékfotózás: A termékbemutatás innovációjaAzt, hogy mennyire fontosak a termékfotók egy webshopban, bizonyára egy kereskedőnek sem kell bemutatni. Ez az elsődleges eszköz arra, hogy megismertessük a terméket. Természetesen a vevő döntése függ még sok más tényezőtől is, de az ember figyelmét elsődlegesen a vizuális elemek ragadják meg. A webshop számos előnye mellett egyik nagy hátránya a hagyományos boltokkal szemben, hogy itt a vásárló nem tudja az árut a kezébe venni, felpróbálni, kipróbálni, így talán kissé nehezebb meggyőzni, hogy valóban az általunk árult termékre van szüksége. Ma viszont már számos olyan technikai újítás létezik, amelyeket szolgálatba állítva egy hagyományos vásárláséval közel azonos élményekkel gazdagodhat a vevő. Ilyen eszköz például a 3D termékfotó is.

A hagyományos termékfotókkal szemben ezzel a technikával nemcsak szemből, illetve néhány meghatározott szögből mutathatjuk meg a termékünket a látogatóknak, hanem teljes 360 fokban körbe fordul, jól szemléltetve a termék esetleges mozgatható részeit (pl egy komód ajtaja, fiókja, egy ékszeres dobozka teteje kinyílhat a képen). A látogatónak lehetősége van a maga tempójában forgatni az árut, így közel azonos hatást érhetünk el, mintha a kezében tartva vizsgálná meg azt.

Öt érv a 3D termékfotók mellett

  • 1. Különleges: A legtöbb webshopon még mindig a hagyományos termékfotókkal próbálják eladni az árukat, ezért ha felül szeretnénk kerekedni a konkurencián, érdemes mihamarabb 3D fotókat készíteni termékeinkről. Ha különleges módon mutatjuk be a termékeinket, akkor azok különlegesnek fognak tűnni, ilyen egyszerű!
  • 2. Innovatív: Ez a technika olyannyira nem elterjedt még, hogy ha valaki ilyet használ a webshopjában, akkor arra zászlóvivőként fognak gondolni. Ha valaki szeretne naprakész, sőt újító lenni azzal, hogy a leginnovatívabb technikák mihamarabbi gyakorlati alkalmazására törekszik, az ezekkel a fotókkal biztosan nem lő majd mellé.
  • 3. Interaktív: Játszani mindenki szeret, ahogy a különleges, szokatlan dolgok is megragadják a legtöbbünk figyelmét. Ezzel a módszerrel úgy mutathatóak be a termékek, hogy közben nemcsak megragadják a látogatók figyelmét, hanem le is kötik azt. Az emberek értékes időt fognak eltölteni azzal, hogy forgatják a képet, miközben megismerkednek az árukkal, és a sokak számára ismeretlen technika miatt még inkább lenyűgözőnek fogják majd találni a terméket, amely tapasztalat jó eséllyel vevővé avanzsálja a látogatókat.
  • 4. Profi: Mindenki arra törekszik, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül. Ennek egyik legjobb módja, ha igényes, profi tartalommal prezentáljuk a termékeinket. Ha 3D termékfotókat használunk, akkor számíthatunk rá, hogy a látogatóink meg fognak jegyezni bennünket, és minket választanak, de a minimum, hogy jó benyomást fogunk kelteni.
  • 5. Kisebb a csalódás esélye: És persze a 3D termékfotók nem csak nekünk jók, hanem az ügyfeleinknek is. A valósághű élménynek köszönhetően a látogató vásárlás előtt alaposan megvizsgálhatja a terméket és kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. És minél jobban megfontolták a választást, annál valószínűbb, hogy nem fognak majd csalódni benne. Innentől pedig már ismerős a történet: az elégedett vásárló, a boldog vásárló remek referencia, és bizonyára később is visszatér majd hozzánk.

Összefoglalva

Ha a technika innovatív lehetőségeit kihasználva szeretne kiemelkedni a versenytársai közül, akkor válassza a 3D termékfotókat, amellyel növelheti a vásárlói élményt, redukálhatja a csalódás esélyét, webshopjára pedig egy professzionális, megbízható vállalkozásként fognak emlékezni!
Csomagküldés és szállítási megoldások az UnasShopbanAz egyik legfontosabb tényező a sikeres webáruház üzemeltetéssel kapcsolatban a termékek kiszállítása. Nagyban növeli a mindennapi munka hatékonyságát, a megrendelések teljesítésének gyorsaságát, és nem utolsó sorban a vásárlók elégedettségét, ha ez a terület jól működik egy webáruházban. A piacon azonban rengeteg szereplő van, számos logisztikai cég kínálja szolgáltatásait, az egyszerű kiszállítástól kezdve a komplex raktározással, összekészítéssel és csomagolással egybekötött megoldásokig. Nem mindegy tehát kit választunk partnerként, és nagyon fontos, hogy ne olyan webáruházmotort válasszunk, ahol csak néhány futárcég van beépítve, hiszen így óhatatlanul elkötelezzük magunkat olyan csomagszállítás mellett, ami esetleg nem a legmegfelelőbb számunkra. Az UnasShop webáruház rendszerben az összes népszerű csomagküldő szolgáltatás integrálásra került, így az idő előrehaladtával akár néhány kattintással válthat szállító céget. Ez persze nem jár plusz költséggel, és nincs szükség egyedi fejlesztésre sem.

Fontos szempont az is, hogy miként állapítjuk meg a szállítási költségeket a webáruházban. Sokféle nézet létezik, lehet összeghatárokhoz kötni, bizonyos kosárérték felett ingyenes szállítást kínálva, lehet tömeg szerint vagy a termékek mennyisége alapján meghatározni a szállítási díjakat. Ezt megspékelve a fejlett motorok lehetőséget biztosítanak szállítási területek, vagy vásárlói csoportok kialakítására, melyekhez különböző választási lehetőségek és kondíciók állíthatóak be. Emellett számtalan egyéb beállítási leghetőség segít a leghatékonyabb üzletmenet kialakításában. Leírásunkban részletesen kielemezzük mire érdemes figyelni, milyen funkciók szükségesek, és milyen cégekkel van lehetőség együttműködni.
UnasShop - Újra RomániábanNéhány évvel ezelőtt elindítottuk az UnasShop webáruház szolgáltatásunkat Romániában is. Az elmúlt időszak fejlesztéseinek köszönhetően új alapokra helyeztük a külföldi működést. A romániai ügyfelekkel külön román nyelvű csapatunk foglalkozik, a szolgáltatásaink szövegeit, az adminisztrációs felületet, a segédletet románra fordítottuk.

Feltérképeztük a helyi e-kereskedelmi sajátosságokat, számításba vettük a piaci szereplőket. Felvettük a kapcsolatot a népszerű szolgáltatókkal, és folyamatosan integráljuk a szolgáltatásaikat. Beépítettük Románia két legnagyobb csomagküldő megoldását a Fancourier-t, és az UrgentCargus-t. Online fizetési megoldások is jelentek meg, használható a PayU, a mobilPay, vagy a PlatiOnline rendszere. A webáruház termékei megjelenhetnek a román árösszehasonlító oldalakon is (pl. compari.ro, price.ro, cauti.ro, ecumparaturi.ro, allshops.ro, acasa.ro, stb.).

Amennyiben romániai terjeszkedésbe kezdene, itt a megfelelő alkalom! Természetesen partnerprogramunk kiterjed Romániára is, így ha ajánlói kódjával új román ügyfél kezdi használni rendszerünket, hasonlóképpen jutalékot fizetünk.