2017.10.18
Szerző: net-Position Kft.
Keresőmarketing - a webáruház üzemanyagaManapság, hogy ne csak a pénzt vigye egy webáruház fenntartása, de hozzon is a konyhára, a különböző online-marketing eszközökre nagyobb szükség van, mint valaha! Az UnasShop rendszert felvérteztük minden olyan funkcióval, ami a sikeres működéshez szükséges. A webáruházmotorban minden beállításra lehetőséget biztosítunk, ami korábban csak az egyedi fejlesztésű webáruházak sajátja volt. Tegyünk egy próbát: kérem, válasszon ki egyet forgalmazott termékei közül és írja be a Google keresőjébe. Mit lát? Az Ön webáruháza hányadik helyen szerepel a találati listán? Ha Unas webáruházat használ jó esélye van arra, hogy a találati lista elején szerepel. De mi van akkor, ha mégsem találja a webáruházát, esetleg csak a harmadik, vagy negyedik oldalon szerepel? Ha ez a helyzet, akkor Ön ebben a pillanatban "nem látszik jól" a weben.

Nem elég jelen lenni, látszani is kell! Ahhoz, hogy a piac élére kerüljön kijelenthetjük, hogy kevés, ha egy jól felépített weboldallal, jó funkcionalitással rendelkező háttérmotorral és széles termékválasztékkal rendelkezik. Mindezekkel ugyanis az Ön konkurenciája is fel lehet vértezve. A kérdés az: hogy talál rá a fogyasztó pont az Ön webáruházára, hiszen a Google keresőjében a másodperc töredéke alatt több ezer, sőt több százezer találat jelenik meg egyszerre, ugyanarra a termékre. Szüksége lesz valami pluszra, ami biztosítja piaci pozícióját. Egy olyan eszközre, ami lehetővé teszi, hogy a vevők Önre találjanak. Egy olyan eszközre, ami versenytársai elé helyezi a nap 24 órájában, az év minden napján. Megkértük a net-Position Kft-t, hogy néhány esettanulmányon keresztül szemléltessék, hogy miben tudnak ügyfeleink segítségére lenni.
Fejlesztések - 2017 októberÖsszeállítottuk az újabb fejlesztéscsomagunkat, amiben igyekeztünk ismét olyan újításokat bevezetni és integrációkat végrehajtani, melyek hatékony segítséget nyújtanak ügyfeleinknek az év hátralévő, legfontosabb időszakához.

Külső marketing eszközök

  • Egyre többen tisztában vannak azzal, hogy megfelelő marketingtevékenység nélkül manapság már nehezen tud talpon maradni egy webáruház. Számtalan külső és belső marketing lehetőséget kínálunk az üzemeltetők számára. A marketing folyamatokat azonban szükséges mérni, elemezni kell a vásárlói viselkedéséket, fontos tudni, merre jár a látogató, esetleg mivel akad gondja a webáruházban. Két elemző szoftvert integráltunk a rendszerbe: a Smartlook-ot és a Hotjar-t. Mindkettő videószerűen rögzíti a vásárlói tevékenységeket, a kitöltött űrlapmezőket, valamint hőtérképen jelzi a gyakori kattintásokat. »»»
  • Napjaink egyik leginnovatívabb marketing módszere a push notification, mivel az átkattintási aránya jobb más hirdetési formánál. A Onesignal integráció segítségével költséghatékonyan küldhet push üzeneteket asztali böngészőkbe, Android és IOS rendszerekbe. »»»
  • Széleskörű marketing automatizáló funkciókat kínál a Retargeting.biz ajánlói rendszere. A technikai háttér statisztikai alapon (divatos kifejezéssel élve mesterséges intelligenciával) elemzi a látogatói tevékenységet, ami alapján személyre szabott ajánlatokat alakít ki. A szolgáltatás keretén belül viselkedés alapon küldhető hírlevél, SMS, push notification, valamint felugró ablak a potenciális vásárlónak. »»»
  • Talán nemzetközi viszonylatban az egyik legnagyobb marketing automatizáló rendszert a SalesManago üzemelteti. Mostantól beállítható az alap scriptje az áruházakban. Kialakítottuk a hozzá szükséges feedet és a kapcsolat segítségével már push üzenetek is kezelhetőek. »»»
  • A Google javaslatai szerint bővítettük a mérőkódokat az áruházakban. A Google Analytics-hez és a Tag Manager dataLayer-hez is hozzáfűztük a userId-t, ami a pontosabb nyomonkövetés miatt ajánlott. »»»
  • A TradeTracker és a Yusp szolgáltatásokhoz ezentúl a webáruházban beállított nyelvenként külön fiók rendelhető. »»»

Szállítási megoldások

  • A Webox szállítási módot kivezettük a rendszerből. A Webox automatákat elszállítják, így azokba további csomagfeladás nem lehetséges. A Webox felhasználókat -igény esetén- a hálózat új tulajdonosa, a Foxpost veszi át.
  • A GLS felhasználók eddig a GLS Connect program felhasználásával, CSV fájl segítségével adhatták fel tömegesen a csomagokat. Kifejlesztettük GLS API-n keresztüli csomagfeladást is. Ennek segítségével fájl letöltés/feltöltés nélkül tömegesen, vagy a megrendelések részleteinél egy gomb megnyomásával adható fel a csomag. Az új adatkapcsolat révén a csomagszám automatikusan bekerül a megrendelésekhez. Az új funkció segítségével az áruházból közvetlenül kinyomtathatóak a csomagcímkék is, valamint használható hagyományos futáros kiszállítással és GLS csomagpontokkal is. »»»
  • Sprinter PUDO esetén már visszárus csomagok kezelésére is megnyílt lehetőség. »»»
  • A FanCourier után kiépítettük az UrgentCargus felé is az adatkapcsolatot, így már Románia két legnagyobb szállítmányozó cégével is együtt lehet működni a nemzetközi cégek mellett. »»»
  • Rendelés részleteinél feladott csomagok esetén meg lehet adni az egy küldeményben szereplő csomagok darabszámát. »»»

Új fizetési megoldás

Új speciális fizetési megoldásként integráltuk a Paysafecash-t a rendszerbe, ami eddig még ismeretlen volt Magyarországon. Abban különbözik a szokásos fizetési megoldásoktól, hogy a vásárlási folyamat végén egy vonalkódot kap a vásárló, aminek segítségével az ország több pontján található Paysafecash ponton készpénzben tudja kifizetni a rendelését. »»»

API-t érintő módosítások

Az UnasShop továbbra is a legnépszerűbb webáruházmotor Magyarországon, így egyre több számlázóprogram, raktárkészletkezelő, vagy ügyviteli program fejlesztője dönt úgy, hogy kiépíti az adatkapcsolatot felénk. Emiatt fejlesztettük az API kapcsolat funkcióit. Legfontosabb változás, hogy az eddig kínált SOAP kommunikáció mellett bevezettük a HTTP webszolgáltatáson keresztüli adatátadást. Új funkcióként megjelent a getCategory hívás, amivel az áruházban létrehozott kategóriákat lehet lekérni. Bővült a getOrder hívás csomagszámmal és kártyás fizetési azonosítókkal (PackageNumber, Transactions), illetve a setOrder és setOrderXML eljárással a megrendeléshez ezentúl hozzáfűzhető a csomagszám. A könnyebb feldolgozás érdekében a getOrder, getCustomer, getNewsletter és getCategory hívásoknál határértékek is megadhatók, így lapozhatóvá váltak az adatok. A változásoknak megfelelően bővítettük az API dokumentációt, aminek aktuális verziója ezentúl online érhető el. »»»

Új lehetőségek vonalkódolvasó használatával

Egyre nagyobb az igény az ügyfeleink részéről a vonalkódolvasók használatára, ezért folyamatosan kiegészítjük a funkciókat erre az adatbeolvasási módszerre. A vonalkódolvasás alapvető feltétele, hogy a termék cikkszáma a rendszerben megegyezzen a terméken található vonalkód alatt szereplő számsorral (EAN). A termékek kezelésénél a keresőmezőre pozícionálva vonalkódolvasóval kereshető a termék. A megrendelések egyszerűbb feldolgozása érdekében kialakítottunk egy ellenőrzési funkciót. Az összekészített rendelés tételeit egyenként lehet azonosítani vonalkódolvasó segítségével, a rendszer pedig jelöli a megtalált termékeket és nyugtázza, ha minden összekészítésre került. »»»

Webáruház működésbeli változások

  • Szűrés boxban a paraméter értékeknek megfelelő termékek száma megjelenik (szabadszavas, szabadszavas többértékű és szín paraméterek esetén működik). »»»
  • Előfordul, hogy a kategória szerkezeten belül, a kategóriák között szeretnénk olyan oldalt megjeleníteni, amiben nem termékek szerepelnek, hanem tetszőleges egyéb tartalom. Erre megoldás a "Kategória alternatív URL", ami esetén megadható, hogy új ablakban nyíljon-e meg vagy sem az adott oldal. Ennek segítségével például egy kategóriát akár egy másik webáruházra vagy weboldalra is irányíthatunk. »»»
  • Kategóriánál ezentúl beállítható, hogy megjelenjen-e a kategória oldalon és/vagy a kategória menüben. Ez akkor hasznos, ha egy kategóriát időszakosan nem szeretnénk megjeleníteni az áruházban, viszont a benne szereplő termékek közvetlen linken így is elérhetők maradnak. »»»
  • Termék oldalon feltett kérdésnél nem kötelező jelleggel telefonszám is megadható, így telefonon is felvehető a kapcsolat az érdeklődővel.

Adminisztrációs felület változásai

  • Termékek összevonásánál az alap típus szerkesztésénél látszanak az altermékek is az egyéb fülön. »»»
  • Keresési lehetőséget alakítottunk ki az URL átirányításoknál és a Termék összevonásnál. Termék összevonás esetén a kereső az alap típusokban is és a hozzá tartozó altípusokban is keres, így könnyen megtalálható egy termék, ha az más termék altípusaként került rögzítésre. »»»
  • A megrendelés export adatbázis kibővült a vásárló paraméterekkel. »»»
  • Szerveren tárolt vásárlói kosarak exportálhatóak XLS formátumban. »»»
  • Banner boxok esetén aktív időszak is megadható. A bannerbox tartalma csak ebben az időszakban jelenik meg a webáruházban. »»»
  • A tartalmi elemek kezelése kereséssel és típus szűréssel bővült. »»»
  • Blog tartalmaknál előfordul, hogy több kép is szerepel a tartalomban. Facebookos megosztáshoz saját OG Image adható meg ezekhez az oldalakhoz. »»»
  • A visszaigazoló e-mailek egyedibb megjelenéséhez javasoljuk saját fej- és lábléckép feltöltését az e-mailbe. Ezekhez már link is megadható. »»»
  • Intelligens ajánlat esetén beállítható milyen kosárérték alatt vagy felett jelenjen meg a felugró ablak. »»»
  • Pénznemeknél vásárló felülethez megadható saját rövidítés, így igény esetén például megjelenhet Forint, HUF, FT vagy Ft az áruházban. »»»
  • Pontfelhasználás esetén megadható, hogy kupon beváltható legyen-e. »»»
  • Vásárló exportot kiegészítettük vásárló csoport szűréssel, így egy bizonyos csoport adatbázisa külön letölthető. »»»
2017.09.22
Szerző: Kóczán Tamás
Idén 7. alkalommal indította útjára az Árukereső.hu a webáruházak megmérettetését, az Ország Boltja versenyt. Az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései alapján állhatnak fel a legkiválóbb szolgáltatást nyújtó és legnépszerűbb webáruházak a dobogóra. Az Árukereső.hu fontosnak tartja évről évre bemutatni a minőségi szolgáltatást nyújtó és a legnépszerűbb webáruházakat, ezáltal felhívni a figyelmet a magyar online piac töretlen fejlődésére. A kategória díjak és az Ország Boltja díj átadására idén is egy nagyszabású gálaest keretén belül került sor a tegnapi napon.

Ügyfeleink minden évben jól szerepelnek a versenyen, nem volt ez idén sem másképp. Az idei versenyben elért eredményekkel az UnasShop rendszerben működő áruházak 85-re növelték az eddig megszerzett díjakat, ez 2017-ben 17 díjat, vagy helyezést jelent, ami az összes helyezés negyede. Ismét voltak kategóriák, ahol a dobogó mindhárom fokára partnerünk állhatott fel, külön öröm pedig, hogy a baba-mama kategóriában a 3 minőségi díj helyezés mellett a népszerűségi díjat is Unas áruház nyerte. Gratulálunk az elért eredményekhez, és köszönjük, hogy minket választottak, illetve gratulálunk a Játéknet.hu csapatának a fődíjhoz.

orszagboltja 2017Filterabc.hu - Minőségi díj II. helyezett autó-motor kategóriában
Auto-motor-akkumulator.hu - Minőségi díj III. helyezett autó-motor kategóriában
Pihetex.hu - Minőségi díj I. helyezett baba-mama kategóriában
Babamarket.hu - Minőségi díj II. helyezett baba-mama kategóriában
Babycenter-online.com - Minőségi díj III. helyezett baba-mama kategóriában
Szeresdmagad.hu - Minőségi díj II. helyezett erotika kategóriában
Officetrade.hu - Minőségi díj II. helyezett hobbi és kellék kategóriában
Ujkonyvek.hu - Minőségi díj I. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Konyvesboltom.hu - Minőségi díj II. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Konyvkolcsonzo.hu - Minőségi díj III. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Lumenet.hu - Minőségi díj III. helyezett lakberendezés kategóriában
Likestore.hu - Minőségi díj III. helyezett mobilkommunikáció kategóriában
Merkador.hu - Minőségi díj III. helyezett számítástechnika kategóriában
Akciosillat.hu - Minőségi díj I. helyezett szépségápolás és egészség kategóriában
Mostelado.hu - Minőségi díj I. helyezett szórakoztató elektronika kategóriában
Lumenet.hu - Népszerűségi díj I. helyezett lakberendezés kategóriában
Babaszafari.hu - Népszerűségi díj I. helyezett baba-mama kategóriában
2017.08.16
Szerző: Milánkovich Márk (YUSP)
Bevételnövelés automatizált ajánlórendszerrelWebáruházak marketing költéseinek legnagyobb része az oldalra beérkező látogatókra irányul, amihez számos hirdetési platform és szolgáltatás nyújt lehetőséget. Ugyanakkor ezekkel a látogatókkal célunk az is, hogy minél könnyebben felfedezzék az online boltunk kínálatát és abból számukra releváns termékeket, csökkentve a lemorzsolódási arányukat.

Előző cikkünkben összefoglaltuk az UnasShopban elérhető külső marketing eszközöket, és felhívtuk a figyelmet arra, hogy a webáruház üzemeltetőknek manapság rengeteg bevétel sokszorozó eszközt ajánlanak, melyek nagy része csak ígéret marad. Most bemutatunk egy működő, ajánlórendszerek által biztosított technológiát, és a rá jellemző teljesítménymutatókat. Az ajánlórendszerek automatizált módon segítik az új és visszatérő látogatókat a számukra releváns termékek megtalálásában, ezáltal növelve a konverziós arányt és pozitívan hatva a felhasználó élményre. Egy, a hatékonyságát jól mutató metrika az 1.000 megjelenített ajánláson (impression) keresztül érkező bevétel összege, mely a lekattintott, majd 24 órán belül megvásárolt termékek összegének és a megjelenített 1.000 ajánlások számának a hányadosa.

Az alábbiakban három Unas webáruház példáján keresztül mutatjuk be a Yusp ajánlórendszer segítségével elérhető eredményeket.
2017.07.26
Szerző: Kóczán Tamás
Külső marketing eszközök az UnasShopbanA jó webáruházmotorban számtalan beépített marketing funkció van. Szép számmal működnek azonban külső szolgáltatók, akik kifejezetten egy területre összpontosítanak, megoldásaikat a webáruházzal együttműködve lehet használni. Ehhez természetesen a webáruház technikai hátterét fel kell készíteni, az egyes szoftvereket integrálni kell. A webáruházmotort úgy érdemes kiválasztani, hogy előtte meggyőződünk arról, hogy milyen marketing integrációk vannak benne. Az UnasShop rendszerben több mint 100 külső szolgáltató terméke került beépítésre, így biztosan megtalálja azt a funkciót, amivel a legtöbb vásárlót szerezheti meg, és őket a legnagyobb konverzióra, azután pedig visszatérésre ösztönözheti.

A külső szolgáltatások az online marketing minden területére kiterjednek. Vannak látogatószerző eszközök, például a hirdetési rendszerek és az árösszehasonlító oldalak. Vannak visszatérést segítő megoldások, például a hírlevél küldő rendszerek és az egyes marketing automatizáló lehetőségek. Valamint vannak kosárérték és bizalomnövelő integrációk, például az online CHAT ügyfélszolgálat, a minősítő rendszerek vagy az intelligens termékajánlók. A marketing költéseket azonban kordában kell tartani, a megtérülést mérni kell, hiszen csak olyan eszközt érdemes használni, ami nyereséget termel. Az ehhez szükséges követő és mérőkódokat megfelelően elhelyeztük a rendszerünkben. Sok szolgáltató van azonban a piacon, akik sokszoros bevétel növekedést ígérnek a webáruházak számára, őket a kellő óvatossággal kell kezelni. Leírásunkban összefoglaljuk milyen külső marketing funkciók használhatók a webáruházban és mely szolgáltatókkal érdemes együttműködni.