cross
cross
Online és bankkártyás fizetési megoldások az UnasShopbanA csomagküldésen kívül a webáruház vásárlási folyamatának másik sarkalatos pontja a fizetés. Mindenki ismeri a két hagyományos megoldást, az utánvételt, és az előreutalást. Előbbi esetén a futárszolgálatnál fizeti ki a vásárló a megrendelt terméket, utóbbinál pedig a vásárlási folyamaton kívül külön átutalást kezdeményez még a kiszállítás előtt. Egyik sem mondható trendi, modern megoldásnak, nyugaton már háttérbe szorult mindkét forma. Itthon azonban még mindig népszerű az utánvétel, a legtöbb webáruházban választható is. Nagyjából a megrendelések felét így fizetik ki a vásárlók, emiatt megkerülhetetlen. Egyre nő a bizalom viszont a készpénzmentes fizetési megoldások iránt, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül egy webáruház stratégiájának kialakításakor. A modern webáruházak már elképzelhetetlenek valamilyen online bankkártyás vagy mobilfizetés nélkül.

Online fizetést sok bank és pénzintézet kínál, azonban nagy a szórás a kondíciókban és a feltételekben, ezért nem mindegy, hogy kivel szerződünk. A speciális fizetéshez a webáruházmotorban különböző fejlesztések, integrációk szükségesek. Ügyeljünk arra, hogy olyan webáruház készítő céget válasszunk, ahol a legtöbb szolgáltató kapcsolata közvetlenül ki van építve. Ne válasszunk olyan motort, ahol aggregátor cégen, vagy payment gateway-en keresztül van megoldva az online fizetés, mivel ez nagyban növeli a költségeket. Ha több lehetőségből választhat, akkor biztos megtalálja az üzletmenethez legmegfelelőbb megoldást és később is néhány kattintással válthat partnert. Az UnasShop rendszerben jelenleg közel 30 féle közvetlen fizetési megoldás érhető el. Leírásunkban összefoglaljuk mik a lehetőségek és milyen funkciók szükségesek a hatékony üzeletmenethez.
2017.06.30
Szerző: Ráki Gergely
3D Termékfotózás: A termékbemutatás innovációjaAzt, hogy mennyire fontosak a termékfotók egy webshopban, bizonyára egy kereskedőnek sem kell bemutatni. Ez az elsődleges eszköz arra, hogy megismertessük a terméket. Természetesen a vevő döntése függ még sok más tényezőtől is, de az ember figyelmét elsődlegesen a vizuális elemek ragadják meg. A webshop számos előnye mellett egyik nagy hátránya a hagyományos boltokkal szemben, hogy itt a vásárló nem tudja az árut a kezébe venni, felpróbálni, kipróbálni, így talán kissé nehezebb meggyőzni, hogy valóban az általunk árult termékre van szüksége. Ma viszont már számos olyan technikai újítás létezik, amelyeket szolgálatba állítva egy hagyományos vásárláséval közel azonos élményekkel gazdagodhat a vevő. Ilyen eszköz például a 3D termékfotó is.

A hagyományos termékfotókkal szemben ezzel a technikával nemcsak szemből, illetve néhány meghatározott szögből mutathatjuk meg a termékünket a látogatóknak, hanem teljes 360 fokban körbe fordul, jól szemléltetve a termék esetleges mozgatható részeit (pl egy komód ajtaja, fiókja, egy ékszeres dobozka teteje kinyílhat a képen). A látogatónak lehetősége van a maga tempójában forgatni az árut, így közel azonos hatást érhetünk el, mintha a kezében tartva vizsgálná meg azt.

Öt érv a 3D termékfotók mellett

  • 1. Különleges: A legtöbb webshopon még mindig a hagyományos termékfotókkal próbálják eladni az árukat, ezért ha felül szeretnénk kerekedni a konkurencián, érdemes mihamarabb 3D fotókat készíteni termékeinkről. Ha különleges módon mutatjuk be a termékeinket, akkor azok különlegesnek fognak tűnni, ilyen egyszerű!
  • 2. Innovatív: Ez a technika olyannyira nem elterjedt még, hogy ha valaki ilyet használ a webshopjában, akkor arra zászlóvivőként fognak gondolni. Ha valaki szeretne naprakész, sőt újító lenni azzal, hogy a leginnovatívabb technikák mihamarabbi gyakorlati alkalmazására törekszik, az ezekkel a fotókkal biztosan nem lő majd mellé.
  • 3. Interaktív: Játszani mindenki szeret, ahogy a különleges, szokatlan dolgok is megragadják a legtöbbünk figyelmét. Ezzel a módszerrel úgy mutathatóak be a termékek, hogy közben nemcsak megragadják a látogatók figyelmét, hanem le is kötik azt. Az emberek értékes időt fognak eltölteni azzal, hogy forgatják a képet, miközben megismerkednek az árukkal, és a sokak számára ismeretlen technika miatt még inkább lenyűgözőnek fogják majd találni a terméket, amely tapasztalat jó eséllyel vevővé avanzsálja a látogatókat.
  • 4. Profi: Mindenki arra törekszik, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül. Ennek egyik legjobb módja, ha igényes, profi tartalommal prezentáljuk a termékeinket. Ha 3D termékfotókat használunk, akkor számíthatunk rá, hogy a látogatóink meg fognak jegyezni bennünket, és minket választanak, de a minimum, hogy jó benyomást fogunk kelteni.
  • 5. Kisebb a csalódás esélye: És persze a 3D termékfotók nem csak nekünk jók, hanem az ügyfeleinknek is. A valósághű élménynek köszönhetően a látogató vásárlás előtt alaposan megvizsgálhatja a terméket és kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. És minél jobban megfontolták a választást, annál valószínűbb, hogy nem fognak majd csalódni benne. Innentől pedig már ismerős a történet: az elégedett vásárló, a boldog vásárló remek referencia, és bizonyára később is visszatér majd hozzánk.

Összefoglalva

Ha a technika innovatív lehetőségeit kihasználva szeretne kiemelkedni a versenytársai közül, akkor válassza a 3D termékfotókat, amellyel növelheti a vásárlói élményt, redukálhatja a csalódás esélyét, webshopjára pedig egy professzionális, megbízható vállalkozásként fognak emlékezni!
Csomagküldés és szállítási megoldások az UnasShopbanAz egyik legfontosabb tényező a sikeres webáruház üzemeltetéssel kapcsolatban a termékek kiszállítása. Nagyban növeli a mindennapi munka hatékonyságát, a megrendelések teljesítésének gyorsaságát, és nem utolsó sorban a vásárlók elégedettségét, ha ez a terület jól működik egy webáruházban. A piacon azonban rengeteg szereplő van, számos logisztikai cég kínálja szolgáltatásait, az egyszerű kiszállítástól kezdve a komplex raktározással, összekészítéssel és csomagolással egybekötött megoldásokig. Nem mindegy tehát kit választunk partnerként, és nagyon fontos, hogy ne olyan webáruházmotort válasszunk, ahol csak néhány futárcég van beépítve, hiszen így óhatatlanul elkötelezzük magunkat olyan csomagszállítás mellett, ami esetleg nem a legmegfelelőbb számunkra. Az UnasShop webáruház rendszerben az összes népszerű csomagküldő szolgáltatás integrálásra került, így az idő előrehaladtával akár néhány kattintással válthat szállító céget. Ez persze nem jár plusz költséggel, és nincs szükség egyedi fejlesztésre sem.

Fontos szempont az is, hogy miként állapítjuk meg a szállítási költségeket a webáruházban. Sokféle nézet létezik, lehet összeghatárokhoz kötni, bizonyos kosárérték felett ingyenes szállítást kínálva, lehet tömeg szerint vagy a termékek mennyisége alapján meghatározni a szállítási díjakat. Ezt megspékelve a fejlett motorok lehetőséget biztosítanak szállítási területek, vagy vásárlói csoportok kialakítására, melyekhez különböző választási lehetőségek és kondíciók állíthatóak be. Emellett számtalan egyéb beállítási leghetőség segít a leghatékonyabb üzletmenet kialakításában. Leírásunkban részletesen kielemezzük mire érdemes figyelni, milyen funkciók szükségesek, és milyen cégekkel van lehetőség együttműködni.
UnasShop - Újra RomániábanNéhány évvel ezelőtt elindítottuk az UnasShop webáruház szolgáltatásunkat Romániában is. Az elmúlt időszak fejlesztéseinek köszönhetően új alapokra helyeztük a külföldi működést. A romániai ügyfelekkel külön román nyelvű csapatunk foglalkozik, a szolgáltatásaink szövegeit, az adminisztrációs felületet, a segédletet románra fordítottuk.

Feltérképeztük a helyi e-kereskedelmi sajátosságokat, számításba vettük a piaci szereplőket. Felvettük a kapcsolatot a népszerű szolgáltatókkal, és folyamatosan integráljuk a szolgáltatásaikat. Beépítettük Románia két legnagyobb csomagküldő megoldását a Fancourier-t, és az UrgentCargus-t. Online fizetési megoldások is jelentek meg, használható a PayU, a mobilPay, vagy a PlatiOnline rendszere. A webáruház termékei megjelenhetnek a román árösszehasonlító oldalakon is (pl. compari.ro, price.ro, cauti.ro, ecumparaturi.ro, allshops.ro, acasa.ro, stb.).

Amennyiben romániai terjeszkedésbe kezdene, itt a megfelelő alkalom! Természetesen partnerprogramunk kiterjed Romániára is, így ha ajánlói kódjával új román ügyfél kezdi használni rendszerünket, hasonlóképpen jutalékot fizetünk.
Fejlesztések - 2017 áprilisAz utóbbi időben csapatunk több lelkes taggal is bővült, amivel új lendületet kaptak a fejlesztések rendszereinkkel kapcsolatban. Ennek eredményeképpen ismét összeállt egy fejlesztési csomagunk, melyben található módosításokról, funkciókról az alábbiakban olvashatnak. Az eddig is megszokott linkekre kattintva meg is tekinthetik, kipróbálhatják azokat a saját áruházukban.

Biztonsági rendszert érintő fejlesztések

  • Fontosnak tartjuk a biztonságot szolgáltatásaink terén, így folyamatosan figyelemmel kísérjük a nemzetközi trendeket, amiket a saját tapasztalatainkkal összehasonlítva használunk fel. Egyre több robot látogató érkezik az áruházakba biztonsági rések, hibás űrlapok után kutatva. Ennek hatására a korábbi ún. captcha funkciót felváltotta a biztonságosabb, Google által kifejlesztett reCaptcha, ami nagy biztonsággal szűri ki a rosszindulatú látogatókat.
  • Az már mindenki számára egyértelművé vált, hogy egy webáruház számára szinte kötelezővé vált az SSL tanúsítvány használata. Elsősorban a COMODO cég Positive SSL tanúsítványát ajánljuk erre a célra, mivel a kedvező ár mellett megfelelő garanciákat is vállal. Gondoltunk azonban azon partnereinkre is, akik használni szeretnének SSL-t, de nem szeretnének plusz költséget emiatt. Elérhetővé tettük a Let's Encrypt tanúsítványt a webáruházakban. Fontos tudni, hogy technikailag ugyancsak egy SSL tanúsítványról beszélünk, azonban garanciák és támogatás nélkül. Természetesen, ha valakinek egyéb szervezet által kiállított tanúsítványra van szüksége, ügyfélszolgálatunknál igényelheti szinte az összes szolgáltató termékét, a webáruház alkalmas ezek telepítésére. »»»
  • Korábban részletesen taglaltuk, hogy milyen módon érnek célba az e-mailek napjainkban. A kézbesítés hatékonysága érdekében érdemes az SPF, és DKIM protokollokat használni. Ezen felül az áruházakból történő emailek védelmét magasabb biztonsági szintre emeltük, ezentúl TLS titkosítással történik minden email kiküldése rendszerünkből, a vásárlóknak és az adminisztrátornak egyaránt.

Szállítási módok változásai

  • Tovább könnyítettük partnereink dolgát, így a megrendelések részleteinél elkészült a közvetlen csomagfeladás és címkenyomtatás funkció azon szállítási módoknál, melyek támogatják ezt. Ilyen szállítási mód például a FoxPost, a PickPackPont, vagy a DPD Weblabel. »»»
  • Olyan szállítási megoldások esetén, ahol külső integráció történt a logisztikai szolgáltató logóját is használjuk a megredelés listában. Kiépítettük emellett az egyedi logó feltöltési lehetőséget azoknál a saját szállítási módoknál, ahol egyébként logó nem áll rendelkezésre. »»»
  • Februárban adtunk hírt róla, hogy megerősítettük együttműködésünket a PickPackPont szolgáltatójával. Mivel hasonló megoldásról van szó, kiépítettük a Sprinter futárszolgálat felé is az eddigi CSV-s megoldást felváltó automatikus csomagfeladást (PUDO). »»»

Kategóriákat, termékeket érintő módosítások

  • Számos megoldást adtunk eddig a webáruház adatbázisában szereplő adatok tömeges kezelésére. Fel és letölthetők, módosíthatók táblázat segítségével a termékek, a SEO adatok, a vásárlók, a hírlevél feliratkozók, a raktárkészlet, a megrendelések, a kuponok és az átirányítások. Egy hiányzó lehetőséget pótoltunk most azzal, hogy ezentúl lehetőség van a kategóriák exportálására és importálására. A termékkezeléshez hasonlóan fel és letölthető a kategória szerkezet, amivel akár új kategóriák is tömegesen létrehozhatók. »»»
  • Eddig csak globálisan, a teljes áruházra nézve volt állítható a lista jellegű oldalak megjelenése. Most már akár kategóriánként különböző oldal struktúra is beállítható. Ez akkor lényeges, ha pl. valamelyik kategóriában lévő termékek kisebb fotókkal egy sorban több termékkel mutatnak jól, másik termék esetén viszont egy sorban egy termék az ideális megjelenés. »»»
  • Az adminisztrációs felületen plusz szűrési lehetőséget alakítottunk ki, így a termék státuszok alapján is lehet szűrni a megjelenő listát. »»»
  • Egyre nagyobb igény mutatkozott arra, hogy a vásárló termékenként adhasson meg különböző paramétereket, értékeket, ezzel kiegészítve a megrendelését. Ezután már ez is használható, így a kosárba helyezés előtt a vásárló választhat legördülő menüből, adhat meg egyedi értéket beviteli mezővel vagy esetleg képet vagy egyéb fájlt tölthet fel a termékhez, ami akár kötelezővé is tehető. Ez elengedhetetlen megoldás azok számára akik egyedi termékeket forgalmaznak és a megrendelés kiszolgáláshoz egyéb adatra is szükség van a vásárlótól. Jó példa erre a feliratozott termék, mely esetén akár szöveg akár fotó is bekérhető a kosárba helyezéssel egy időben. A funkció alkalmas további termékváltozatok kialakítására is, amik nem rendelkeznek külön raktárkészlettel vagy felárral. »»»
  • Jobban részleteztük a raktárkészlet statisztikát, így lekérhető akár csak a beszerzés vagy csak az eladás a termékeknél. »»»
  • Bővült a raktárkészlet adatbázisban levő adatok köre is, ezentúl megtalálható benne az utolsó módosítás dátuma is. »»»
  • Listás módosítás esetén választhatóak az érdeklődjön státuszú termékek, így ezen termékek egyszerre módosíthatóak. »»»

Marketing fejlesztések

  • Intelligens ajánlatnál az URL szűréshez pontosvesszővel elválasztva több érték is megadható, így nem kell oldalanként külön-külön ajánlatot készíteni. Ez akkor hasznos, ha olyan speciális ajánlatot állítunk össze, ami csak bizonyos termékeknél kell felugorjon. A termékek URL-jét itt lehet megadni. »»»
  • Egyes szemléletek szerint egy webáruház legfontosabb eleme a kereső. Alapvető funkció már, hogy az egyszerű keresőmező gépelés közben automatikus javaslatokat adjon. Ezt bővítve az automatikus javaslat stílusa beállíthatóvá vált, kiegészült termékfotóval és árral. Ezen felül szabályozható a találatok száma is a javaslati listában. »»»
  • Az előre elkészített hírlevél sablonokat eddig az egyszerű és a követő hírlevél küldésénél lehetett használni. Ezentúl beállítható, hogy az használható legyen a megrendelés részletek oldalon vagy a vásárló adatainál az e-mail küldés fülön. Ezzel a funkcióval előre formázott közvetlen levelet küldhet a vásárlónak. »»»
  • Bővítettük a termék kosárba helyezése utáni működési lehetőségeket. Beállítható, hogy maradjon a vásárló az aktuális oldalon, a termék fotója animációval mozogjon a kosár irányába, vagy ugorjon fel nyugtázó ablak. Ezen kívül közvetlenül a a kosár oldalra is navigálható a látogató. »»»
  • Korábbi cikkünkben összefoglaltuk a keresztértékesítés lehetőségeit. Eddig csak termék részletek oldalon és a kosár oldalon jelenhetett meg cross-sale illetve up-sale ajánlat. Ezentúl a listaoldalról történő kosárba helyezés is támogatja ezt.
  • Kuponok kezelése terén kisebb változás, hogy a termék árától függő százalékos kupon beállítások bővültek. Ezzel finomhangolható, hogy a legdrágább, vagy a legolcsóbb termékre vonatkozhasson a kupon. Ezen belül pedig a teljes mennyiségre, vagy csak egy darabra a termékből. További lehetőség, hogy a megrendelésben szereplő tételek összértékéhez is köthető a kupon. »»»
  • Aki igazán komolyan gondolja a webáruház üzemeltetést, a marketing tevékenységét statisztikai mérésekre alapozza. Ehhez a webáruházban különböző mérőkódokat kell elhelyezni. Igyekszünk a legnépszerűbb szolgáltatók rendszereit a megjelenés után azonnal integrálni. Természetesen már évek óta használható a Google Analytics rendszere nálunk is. Az Analytics számára átadott adatok körét bővítettük, Google Analytics events és Enhanced Ecommerce events is használható ezentúl. A funkció segítségével minden tevékenység nyomon követhető, ami a webáruházban történik, az Analytics eventek a következők: pageview, slideshow click, view_product_list, view_product_details, view_category, search_result, click, promo_click, add_to_cart, remove_from_cart, modify_cart, empty_cart, subscribe, unsubscribe, login_ok, logout_ok, login_error, registration, registration_complete, payment_shipping_info, order_control, thank_you. Az Enhanced Ecommerce eventek pedig ezek: details, add, remove, purchase, checkout, click, promo_click. »»»
  • Facebook dinamikus hirdetésekhez ezentúl külön lehetőségként jelenik meg a Facebook Product feed. Facebookos kampányok nyomon követésére pedig a Facebook pixel integráció szolgál, aminek segítségével az alábbi események naplózhatók: PageView, ViewContent, Search, AddToCart, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, Lead, CompleteRegistration, Purchase. »»»
  • A hagyományos Analytics kódok és a korábbi Facebook követő kódok már nem támogatottak ezért kivezettük rendszerünkből, csak az újabb Universal Analytics és Facebook Pixel használható a továbbiakban.
  • Egyre több partnerünk működik együtt ügynökségekkel, melyek keresőoptimalizálást, különböző marketing kampányokat kezelnek. Ehhez lehet nagy segítség, hogy az ügynökségi IP címeket lehet engedélyezni a marketingcélokra, dinamikus hirdetésekhez használatos feed-hez. Erről az IP címről a kampányok indulása előtt megtekinthetők a termékadatbázisok. »»»
  • Bővült a használható külső marketing rendszerek köre, már a Criteo.com is összekapcsolható az UnasShop-okkal. »»»

Egyéb kisebb fejlesztések

  • Az adminisztrációs felületen, a megrendelések kezelésénél a csomagszámban is lehet keresni, ha az rendelkezésre áll. »»»
  • A megrendelés listában is látszik a státusz történet egy kis ikon segítségével, illetve felugró ablakként az egér fölé húzásával. »»»
  • Ezentúl tömegesen lehet átállítani a kiválasztott megrendelések fizetési státuszát is. »»»
  • Kényelmesebbé tettük az alap mobil verzió használatát, így a termék részletek oldalon a képek oldalirányú elhúzással válthatóak.