Egy áruház esetén a megfelelő működéshez szükségesek a jól elkészített belső funkciók, de legalább ugyanennyire fontos, hogy azokat az üzemeltető saját igényére tudja szabni. Az alapbeállítások teszik lehetővé a beépített funkciók megfelelő testre szabhatóságát, legyen szó akár kategória, termék, vásárló vagy akár megrendelés, marketing funkciókhoz kapcsolódó beállításokról. A lapfülek segítségével tudsz navigálni a típus specifikus beállítások között.
Az oldal felső részében helyet kapott egy kereső, amely az adott menüponton belül a beírt keresőszóra leszűri a lehetőségeket, így könnyebben és gyorsabban elvégezhetők a különböző beállítások az áruházon. Ha egy beállítást módosítottál, kattints a jobb oldalt felül található Ment gombra.
Kategória
A termékek létrehozását megelőzően szükséges létrehoznod kategóriákat is, amibe az adott termékek besorolásra kerülnek, így a vásárló is könnyeben megtalálja, amit keres. Ebben a szekcióban a webáruházban létrehozott, kategóriákhoz kapcsolódó alapbeállításokat tudod menedzselni.
Kategóriák sorrendje - Itt tudod beállítani, hogy a létrehozott termék kategóriák ABC sorrendben vagy az általad létrehozott sorrendben jelenjenek meg az áruház vásárló felületén. Ha az ABC sorrendet választod, akkor a kategóriák sorrendjét nem tudod manuálisan állítani, a másik opció választása esetén viszont a Termékek / Kategóriák kezelése menüben szabadon állíthatod a kategória neve mellett található szimbólum segítségével.
Automatikusan választott kategória kép - Ha nincs feltöltve a kategóriához kép, akkor a benne lévő termékek képei közül választunk egyet kategória képnek. Csak akkor jelenítünk meg a kategóriához képet, ha van legalább egy termék a kategóriában, aminek ez a főkategóriája, vagy alternatív kategóriája ez a választott kép nélküli kategória.
Üres kategóriák elrejtése - Itt tudod beállítani, hogy azok a kategóriák, amikben nincs egy aktív termék sem, ne jelenjenek meg az áruházban. Ezzel a beállítással letisztultabb megjelenése lehet a kategória struktúrának, a vásárló sem veszik el a sok üres kategória között.
Ha a kiválasztott kategória üres, akkor a vásárlót a szülő kategóriájára irányítjuk - Ha egy adott kategóriában egyetlen aktív termék sincsen, akkor beállítható, hogy ilyen esetben a vásárlót az adott kategória szülő kategóriájára irányítjuk. Mivel ilyenkor a megfelelő átirányítások beállításra kerülnek a rendszeren belül, így a keresők szempontjából a 404-es hibák száma csökkenthető. Ez a funkció csak az Üres kategóriák elrejtése opcióval együtt használható!
Kategória oldalon a termék darabszám megjelenítése - Itt beállítható, hogy az áruházadban a kategória listában a kategóriák neve mellett megjelenjen-e, hogy mennyi termék van benne.
Kategória boxban termék darabszám megjelenítése - Olyan sabloncsaládok esetén, ahol a választott sablon rendelkezik oldalsó BOX sávval és abban a kategória is megjelenik, beállítható, hogy a kategória nevek mellett megjelenjen-e a termékek száma.
Kategória box kibontása - Az áruházban a kategóriák böngészése közben a vásárló egy boxban is választhat kategóriát. Itt beállíthatod, hogy a többszintű kategória listát a rendszer milyen módon bontsa ki. Amennyiben a kibontott lehetőséget választod a rendszer maximum 1.000 kategóriát dolgoz fel, a többit figyelmen kívül hagyja, így ha ennél több kategóriád van az áruházban, ez a típus nem javasolt. Modernebb sabloncsaládok esetén a kategória box kibontását a rendszer automatikusan kezeli, így erre itt külön beállítási lehetőség nem érhető el ilyen esetben.
A kategória lista alatt termék lista megjelenítése az alkategóriákban szereplő termékekkel - Ha többszintű kategória szerkezet van kialakítva az áruházadban, akkor itt beállíthatod, hogy már olyan kategória esetén is jelenjen meg termék lista, ahol még termékek nem, csak alkategóriák szerepelnek. Ilyen esetben a kategória lista alatt megjelenhet egy termék lista az alkategóriákban szereplő termékekkel.
A kategóriához megadott szövegek csak az első oldalon látszódjanak (lapozásnál már ne) - Egy adott kategóriához szabadon meg tudsz adni a termék lista felett és alatt is tartalmat. Ide az adott kategóriához tartozó leírást vagy egyéb hasznos információt lehet elhelyezni, akár egy kiemelt időszak akcióját. Ezt az adott kategória szerkesztésénél tudod beállítani, a Termékek / Kategóriák kezelése menüpontban. Ha sok terméked van egy adott kategóriában, akkor ezzel a beállítással itt azt tudod szabályozni, hogy ez a leírás csak az első oldalon látszódjon, így ha a vásárló lapoz a listában, nem látható újból ez a leírás, csak és kizárólag az első oldalon. Csak végkategóriák esetén működik ez a funkció!
Kategória vásárló csoporthoz hozzárendelhető - Ha kezelsz vásárló csoportokat az áruházadban, akkor igény esetén beállítható, hogy egy adott kategóriát csak bizonyos vásárló csoportok láthassanak, megjeleníthetsz pl. egy outlet kategóriát csak a viszonteladóidnak. Azt, hogy melyik vásárló csoport láthatja az adott kategóriát, a kategória beállításánál tudod szerkeszteni, a Termékek / Kategóriák kezelése menüpontban.
Vásárló csoportok
A funkció megfelelő testreszabásához vásárló csoportokat is létre kell hoznod, ezek beállításait az alábbi menüpontban találod meg: Megrendelések / Vásárlók / Vásárló csoportok.
Termék
Ha az értékesítéshez szükséges termékek felvitele már megtörtént, ebben a szekcióban a webáruházban létrehozott, termékekhez kapcsolódó alapbeállításokat tudod menedzselni. Az itt található beállításokat külön szekciókra bontottuk, hogy könnyebben megtaláld a keresett beállításokat.
Új termék
Új termék hozzáadásánál a termék rövid leírás alapértelmezett értéke - Ha ebben a mezőben tartalmat adsz meg, akkor új termék felvitelekor ez lesz a termék "Rövid leírás" mező alapértelmezett értéke.
A termékek kezelésénél rögzített új termékek alap esetben új státuszúak legyenek - Új termék létrehozása esetén a termék automatikusan megkapja az ÚJ státuszt.
Új státusz mennyi idő után törlődjön - Ha egy termék új státuszát beállítottad, szabályozható, hogy mennyi nap múltán veszítse el ezen státuszát. Ha 0 napot adsz meg, akkor nem vált át automatikusan. Az eltelt napok száma a termék utolsó módosításának dátumától számítódik.
Raktárkészlet alapbeállítások új termék felvitelekor - Ha használsz raktárkezelést az áruházadban, megadhatod, hogy új termék felvitelekor milyen raktár kezelési beállítások legyenek alapértelmezetten rögzítve a termékhez. A raktár kezelésről részletesebben a Termékek / Raktárkezelés / Raktárkezelés menüben olvashatsz.
Cross Sale, Up Sale alapbeállítások új termék felvitelekor - Az áruházban minden termékhez beállítható kiegészítő és hasonló termék egyaránt, amikkel a vásárlónak ajánlható a vásárolni kívánt termék mellé valamilyen kiegészítő termék (Cross Sale) vagy egy magasabb értékű hasonló termék (Up Sale). Így ennek megfelelően beállítható, hogy mi legyen a Cross Sale és Up Sale beállítások alapértelmezett értéke új termék felvitelekor.
Sorrend
Termékek sorrendje - Itt megadhatod, hogy az áruházba feltöltött termékek milyen sorrendben jelenjenek meg az áruházban. Választható népszerűség szerinti, ár szerinti (növekvő vagy csökkenő), ABC, létrehozás szerinti vagy akár egyedileg beállított termék sorrend is.
Népszerűség szerinti rendezésnél először azt nézzük, hogy melyik termék a legnagyobb mennyiségben rendelt. Ha ez két terméknél azonos, akkor azt nézzük, hogy melyik szerepel több rendelésben, és ha ez is azonos, akkor a döntő az lesz, hogy melyik terméket nézték meg többször.
A vásárló változtathat a termék sorrenden - Igény esetén lehetőséget adhatsz a vásárlóknak arra, hogy szabadon megváltoztathassák az általad beállított termék sorrendet. Azt is megadhatod, hogy hol legyen a változtatási lehetőség, a termék lista alján, tetején vagy mindkét helyen egyaránt.
A termék listában az akciós termékek előre kerüljenek - Ezzel a beállítással azt tudod menedzselni, hogy ha pl. akciót hirdetsz, akkor az akciós árral rendelkező termékek a termék lista elején jelenjenek meg.
A termék listában a raktáron levő termékek előre kerüljenek - Fontos beállítás lehet, hogy a vásárló szűrés nélkül is mindig a raktáron lévő termékeket lássa a lista elején, hiszen így egyértelműen jelezhetők számukra azon termékek, melyek ténylegesen raktáron vannak.
A termék listában az ÚJ termékek előre, a nem vásárolhatók hátra kerüljenek - Itt beállíthatod, hogy az új státuszú termékek mindig a termék lista elején, a nem vásárolható termékek pedig a lista végén szerepeljenek vagy a termék rendezés szerinti helyükön.
Nézet
A vásárló változtathat a termék lista nézeten - Az általad kiválasztott sabloncsalád vásárló felületén a vásárló az elérhető termék lista oldal kinézetek közül piktogramok segítségével választhat. Így a vásárló a számára szimpatikus megjelenési módban böngészheti a termékeidet.
Egy oldalon lapozás/gördítés nélkül megjeleníthető termékek száma - Egy adott kategóriába tetszőleges számú terméket felvihetsz, itt azt állíthatod be, hogy az áruházad vásárló felületén egy termék listában maximum hány termék jelenhet meg. Ha ennél több termék van, akkor a lapozási lehetőség aktiválódik. A gyorsabb oldalbetöltés érdekében azt javasoljuk, ne állíts be ide túl magas számot, hiszen így a betöltési idő megnőhet.
A termék listában "végtelen görgetés" - Itt azt állíthatod be, hogy ha egy kategóriában az oldal aljára görget a vásárló, akkor a következő oldal termékei automatikusan betöltődnek, így manuális lapozás nem szükséges. Ez esetben minden kategóriában aktiválódik, manuális lapozás ilyenkor nem lehetséges.
Terméklista oldalon megjelenjen a másodlagos egységár - Vannak termékkörök, ahol kötelező feltüntetni a vételáron kívül az egységárat is a vásárló számára jól látható helyen, abban az esetben ha az nem egyezik meg a termék eladási árával. Ezzel a beállítással már a termék listaoldalakon is megjeleníthető az egységár.
Paraméterek
Az itt beállított szélesség, magasság és hosszúság paraméterek mentén, ha adott termék kapcsán kitöltötted az itt megadott termék paramétereket, a rendszer kiszámolja az adott termék térfogatát. Ez a szállítási módok és költségek meghatározásában lehet segítségedre, így eltérő térfogatú termékeket más és más szállítási opcióval tudj beállítani.
Ezen felül használható ez a három paraméter a szállítási módoknál a megengedett szélesség, magasság, és hosszúság specifikálásban. Így ha adott termék pl. a hosszúsága alapján túl méretes, akkor ez limitálható az adott szállítási mód testreszabásánál a megengedett hosszúság mezőben. Ehhez hasonlóan a magasságra és szélességre is adható meg minimum és maximum érték, amit méterben kell meghatározni.
Termék szélessége - Amennyiben létrehoztál erre a célra szám típusú paramétereket, akkor itt tudod kiválasztani, melyik alapján számolja a rendszer a termék szélességét.
Termék magassága - Amennyiben létrehoztál erre a célra szám típusú paramétereket, akkor itt tudod kiválasztani, melyik alapján számolja a rendszer a termék magasságát.
Termék hosszúsága - Amennyiben létrehoztál erre a célra szám típusú paramétereket, akkor itt tudod kiválasztani, melyik alapján számolja a rendszer a termék hosszúságát.
- Szám típusú termék paramétereket ebben a menüpontban tudsz létrehozni: Beállítások / Termék adatok / Termék paraméterek.
- A szállítási módnál lévő térfogat számításhoz a három paraméterbe cm érték megadása szükséges.
Vásárló
Az áruház működésének egyik mozgatórugója a vásárló, így fontos, hogy gördülékeny legyen az áruházban mind a regisztráció, mind a belépés folyamata, egyszerű és érthető legyen az ezekhez kapcsolódó funkcionalitás. Ebben a szekcióban tudod a vásárlókhoz kapcsolódó alapbeállításokat módosítani.
Regisztráció
Vásárló regisztrációnál mely adatokat kérjük be - A vásárlási folyamat egyik legfontosabb mozzanata a regisztráció, hiszen ekkor kéred be a vásárló számlázási, szállítási és egyéb adatait. Jelölőnégyzet segítségével tudod szabályozni, hogy mely adatokat szeretnéd kezelni a vásárlóidról.
Amennyiben ország vagy megye szerinti szállítási területeket szeretnél kialakítani, akkor az ország / megye mező bekérése kötelező.
Adószámot mi alapján ellenőrizzük - Ezzel a fejlesztésünkkel lehetőséget biztosítunk a NAV központi online szolgáltatásán keresztül a vásárló által megadott adószám ellenőrzésére. Az ellenőrzésre háromféle lehetőséget adunk. Ellenőrizhető kizárólag az adószám formátuma, lekérdezhető a létezése a NAV adatbázisában illetve vizsgálható, hogy az adott vásárlóhoz tartozik-e. Abban az esetben, ha a név és az adószám kapcsolata is ellenőrzésre kerül, hibaüzenetet kaphat a vásárló, ha nem pontosan adja meg a vállalkozása nevét.
Új Vásárló melyik vásárló csoportba kerüljön - Ha létrehoztál az áruházadban vásárló csoportokat, akkor itt beállíthatod, hogy egy újonnan regisztráló vásárló, automatikusan melyik csoportba kerüljön.
EU adószámmal rendelkező új vásárló melyik csoportba kerüljön - EU adószám esetén megvan a lehetőség, hogy ellenőrizze a rendszer a központi uniós adatbázisban a megadott adószám létezését. A megfelelő vásárló csoport beállítása után így például uniós cégek automatikusan áfa nélkül vásárolhatnak a webáruházban.
EU adószámmal rendelkező vásárlók automatikusan ÁFA mentesen vásárolhatnak - Abban az esetben, ha a vásárlók a kereskedő országától eltérő országból regisztrálnak EU adószámmal, akkor automatikusan aktiválódik a vásárlónál az áfa mentesen vásárolhat beállítás. Ezt külön a vásárló adatlapján igény esetén meg lehet változtatni.
Regisztrációkor a vásárló választhasson vásárló csoportot - A funkció segítségével a vásárló a regisztráció során kiválaszthatja, hogy milyen előre definiált csoportba szeretne kerülni. A funkció csak regisztráció esetén működik, regisztráció nélküli vásárlás esetén nem elérhető.
Csak azon vásárló csoportok közül tud választani a vásárló, amelyik vásárló csoportnál ez külön engedélyezve van. A vásárló csoport beállításokat az alábbi menüpontban éred el: Megrendelések / Vásárlók / Vásárló csoportok.
Az áruházban csak magánszemély adhat le rendelést - Ennek a beállításnak a bekapcsolásával csak magánszemélyek adhatnak le vásárlást az áruházadban. A funkció bekapcsolásával automatikusan bekapcsolódik a vásárló típus választási lehetőség. Természetesen alapbeállításként a magánszemély kerül kiválasztásra. Ha viszont a vásárló céget választana, egy felugró ablak fog megjelenni, miszerint nem vásárolhat a webshopban. Beépítettünk továbbá még egy figyelmeztetést is. Ha mégis magánszemély nevéhez ír be valaki "Kft", "Bt" stb. szavakat, újra felugró ablak jelenik meg, azzal az üzenettel, hogy a webáruházban csak magánszemélyek vásárolhatnak.
Vásárló típus választási lehetőség - Ezzel a funkcióval bekapcsolható, hogy a regisztrációkor be legyen kérve a vásárló típusa. Három típus közül lehet választani beállítás függvényében: Magánszemély; Cég (adószámmal); Egyéb, adószámmal nem rendelkező vásárló. Cég esetén az adószám mező kötelező lesz, magánszemélyként pedig a megadása nem lehetséges.
A vásárló típus választásnál ne legyen kijelölve semmi - A vásárló típusnál alap esetben az első opció ki van választva, ezzel a beállítással azt lehet kezelni, hogy alap esetben ne legyen semmi kijelölve, mindenképpen a vásárlónak kelljen ezt manuálisan kiválasztani.
Vásárló a regisztrációnál igényelhet hírlevelet - A vásárló regisztrációnál beállítható, hogy a vásárló igényelhet-e hírlevelet.
Vásárló regisztrációnál hírlevél igénylés alapállapota - A törvényi előírások alapján a vásárlónak kifejezetten kérnie kell a hírlevelet, azaz nem lehet ez a mező alap esetben bekapcsolva. Ha ennek ellenére szeretnéd és vállalod ezért a jogi a felelősséget, akkor itt módosíthatod a beállítást.
Email cím létezésének ellenőrzése hírlevél feliratkozáskor - Ha használod a hírlevél feliratkozást az áruházadban, akkor itt be tudod állítani, hogy ha a vásárló feliratkozik a hírlevélre, ellenőrizve legyen-e, hogy valós email címet adott meg. Ha nem valós email címet ad meg a vásárló feliratkozáskor, úgy a rendszer erre figyelmeztetni fogja.
Regisztrációkor és adatok módosításánál reCAPTCHA védelem - A reCAPTCHA egy olyan szolgáltatás, mellyel elkerülhető webáruházadban a robotok regisztrációja, feliratkozása, ezáltal elkerülhető a SPAM-elés.
Átvételi pont választása esetén mely regisztrációnál megadott adat legyen az átvevő neveként rögzítve - Amennyiben átvételi pontokat használsz az áruházadban, akkor külön beállíthatod, hogy a vásárló melyik adata legyen az átvevőként rögzítve. Három adat közül lehet választani: Kapcsolattartó név; Szállítási név; vagy dönthetsz úgy is, hogy ne legyen külön átvevő név rögzítve.
Több szállítási és számlázási cím kezelése - Regisztráció során a vásárlónak lehetőséget biztosíthatsz több szállítási cím megadására is, így a konkrét megrendelés esetén ezek közül ki tudja választani az éppen aktuálisat.
Belépés
Vásárló azonosítás - A vásárló alapesetben az email címével kerül azonosításra. Itt beállíthatod, hogy az email cím helyett egy szabadon választott felhasználó névvel azonosítsa őt a rendszer.
A regisztráció után a belépéshez adminisztrátori engedély szükséges? - Ezzel a beállítással a vásárló regisztráció után még nem léphet be a rendszerbe. Az adminisztrátor kap egy email értesítést a regisztrációról, így az adminisztrációs felületen engedélyezheti az adott vásárló belépését a rendszerbe. Ez a funkció például a nagykereskedők számára lehet hasznos, ahol csak bizonyos viszonteladó partnerek vásárolhatnak.
Belépés típusa - Itt tudod kiválasztani, hogy a webáruház belépés milyen típusú legyen. Választhatod a hagyományos külön oldalas belépést vagy a modernebb felugró ablakos belépési típust.
Belépés nélkül csak egy belépő ablak látszik - Itt tudod bekapcsolni, hogy a látogatók csak belépés után láthatják az áruházat, termékeket, a keresők az áruházat nem térképezhetik fel. Ez esetben két lehetőség adott vagy engedélyezed a vásárlónak a regisztrációt is (ez esetben viszont a vásárló beállításokat úgy célszerű beállítani, hogy adminisztrátori engedély szükséges a belépéshez, így ellenőrizheted, hogy kit engedsz belépni) vagy Te rögzíted fel azokat a vásárlókat, akiknek engedélyezni szeretnéd a belépést.
A belépés után a vásárló 90 napig belépve maradjon az adott böngészőben - Regisztrált vásárló esetén belépés után alapvetően 90 napig belépve marad az adott vásárló (az adott böngészőben), ha csak külön nem jelentkezik ki.
Belépés után melyik oldalra érkezzen a vásárló - Itt beállítható, hogy belépés után a vásárló arra az oldalra érkezzen ahonnan belépett vagy a rendelés követéshez navigálja a rendszer.
Facebook Login használata a belépéshez - Itt tudod beállítani, hogy a webáruházadban engedélyezed-e a Facebook alapú bejelentkezést.
Google Login használata a belépéshez - Itt tudod beállítani, hogy a webáruházadban engedélyezed-e a Google alapú bejelentkezést. Hasznos lehet, ha az ügyfél már rendelkezik Google szolgáltatásokkal, így nem kell minden adatát külön kitölteni a regisztráció során.
SSL tanúsítvány
Ahhoz, hogy a Facebook Login és Google Login funkciót használni tudd, szükséges hogy a webáruház rendelkezzen SSL tanúsítvánnyal.
Profil
Vásárló mely adatait ne módosíthassa - Ennél a beállításnál azt tudod szabályozni, hogy a vásárló mely adatait ne módosíthassa a regisztrációt követően. Az alábbi opciók választhatók: email cím, felhasználónév, szállítási adatok, számlázási adatok. Ha valamelyik adatát nem módosíthatja a vásárló, akkor ezt csak te, mint adminisztrátor tudod módosítani.
Figyelmeztető oldal tartozás esetén - Az áruházban használhatsz a megrendelésekhez kapcsolódóan úgynevezett fizetés kezelést. Itt beállíthatod, hogy ha a fizetés kezelésben valamely vásárlónak tartozása van, akkor az áruházba való belépéskor figyelmeztesse erre a rendszer.
Megjelenjen a profilban a megrendelés státusz történet - Az áruházba beérkezett megrendeléseket státuszokkal célszerű kezelni, hiszen ezzel lehet informálni a vásárlót, hogy a rendelése éppen milyen státuszban van (megrendelés megérkezett, feldolgozva, átadva a futárnak stb.). Egy-egy rendeléshez több státusz is kapcsolódhat, így a vásárlónak érdekes információ lehet, hogy milyen státuszokon ment át az adott rendelése és jelenleg éppen hol tart. Ha ezt a beállítást aktiválod, akkor a vásárló profiljában látható lesz a megrendelés teljes státusz története.
Megrendelés
Ebben a szekcióban az áruház megrendelés folyamataihoz kapcsolódó főbb beállításokat tudod elvégezni, többek között a regisztrációra és adatmegadásra vonatkozó vagy fizetéshez és szállításhoz kapcsolódó speciális beállításokat.
Adatok megadása
Vásárlás típusa - Sok esetben akár a megrendelések negyede is múlhat azon, hogy a webáruházban van-e lehetőség regisztráció nélküli, azaz gyors vásárlási lehetőségre. Azon vásárlók, akik még nem találkoztak a webáruházzal vagy márkával, nehezebben fognak regisztrálni. Ők a lehető leggyorsabban akarnak hozzájutni a kívánt árucikkekhez, felesleges plusz folyamatok nélkül. Az áruházi rendszerben dönthetsz arról, hogy a vásárló csak regisztráció után adhatja le a rendelést vagy regisztráció nélkül is lehessen-e vásárolni a webáruházadban.
Vásárló adatok megadásakor a számlázási vagy a szállítási adatokat kell először megadni - A vásárló adatok megadásakor beállítható, hogy a számlázási vagy szállítási adatokat kelljen először kitölteni. Ha a Számlázási Adatok jelölőnégyzet van bejelölve, akkor alap esetben ezt kell kitöltenie és a szállítási adatok is az itt megadott adatok lesznek, amelytől természetesen a vásárló szabadon eltérhet.
A vásárló csak egyféle címet adhat meg (csak szállítási vagy számlázási adatok) - Speciális esetben rendszerünk lehetőséget biztosít arra, hogy a vásárló csak egyféle (szállítási vagy számlázási) címet adhasson meg. Ha ezt az opciót bekapcsolod, akkor a vásárló lehetőségeit korlátozod az adatmegadás során!
A szállítási adatok megegyeznek a számlázási adatokkal lehetőség alap esetben be legyen jelölve - Ennek bekapcsolásával egyszerűsíthető a regisztrációs és így a megrendelési folyamat, olyan vásárlók esetén akiknek a szállítási és számlázási adatai megegyeznek.
Regisztráció nélküli vásárlás esetén legyen lehetőség hírlevél feliratkozásra - Ha az áruházadban lehetőséget biztosítasz regisztráció nélküli vásárlásra, beállíthatod, hogy a vásárlónak legyen-e lehetősége hírlevélre feliratkozni vagy sem.
Regisztráció nélküli vásárlás esetén legyen utólagos regisztrációs lehetőség - A regisztráció nélküli vásárlás végén utólagos regisztrációs lehetőség itt kapcsolható be. A rendelés leadáskor kitöltött adatok alapján egyszerűen jelszó megadásával mentheti profilját a vásárló a webáruházban. Így nem csak a webáruház üzemeltető hanem a vásárló is jól jár, hisz következő vásárlásnál nem kell újra megadnia adatait, részt vehet pl. pontgyűjtő rendszerben, leadott rendelései után kedvezményt kaphat, vásárlócsoporthoz köthető stb.
Vásárló adatainak megadásánál az áruház szabályzatának elfogadása - A regisztrációs folyamat során az áruház szabályzatának elfogadására igénytől függően elhelyezhető egy jelölőnégyzet, melynek bejelölése kötelező a folyamat lezárásához. Ettől eltérően akár az is beállítható, hogy ne jelenjen meg semmilyen elfogadó nyilatkozat, ezt azonban GDPR szempontból nem javasoljuk.
A vásárló a szállító számára külön megjegyzést adhat meg - A rendelési folyamat legutolsó lépésében a vásárló az adott megrendeléséhez külön megjegyzést írhat, ami így eljut az áruház üzemeltetőhöz. Ezzel a beállítással külön írhat megjegyzést az áruháznak és adhat meg külön megjegyzést a szállító cégnek, pl. a szállítással kapcsolatos egyéb információkat.
Fizetés, szállítás, ellenőrzés
A fizetési vagy a szállítási mód választása legyen előrébb a vásárlási folyamatban - Beállítható, hogy a vásárlási folyamat során a fizetési vagy a szállítási mód választása legyen előbb. Ezen beállítástól függően fog változni a szállítás és fizetés kapcsolása opció, a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Szállítás és fizetés kapcsolás menüpontban, így kérjük ezen beállítás módosítása után ezt is ellenőrizd, és módosítsd!
Ne legyen kiválasztva fizetési, szállítási mód - Ez akkor lehet hasznos, hogy ha azt szeretnéd, hogy a vásárlási folyamatban alapból ne legyen kiválasztva sem a fizetési, sem a szállítási mód, így mindegyiket a vásárlónak kelljen manuálisan kiválasztani.
Vásárló által megadható megjegyzés maximális hossza - A vásárló által megadható megjegyzés maximális hosszát tudod megadni, ennél hosszabb szöveget így nem fog tudni a vásárló részedre elküldeni. Ebbe a mezőbe egy konkrét karakter szám értéket kell megadni, pl. 130.
Megrendelés során az áruház szabályzatának elfogadása - A rendelési folyamat végén az áruház szabályzatának elfogadására igénytől függően elhelyezhető egy jelölőnégyzet, melynek bejelölése kötelező a regisztrációs folyamat lezárásához. Ettől eltérően akár az is beállítható, hogy ne jelenjen meg semmilyen elfogadó nyilatkozat, ezt azonban GDPR szempontból nem javasoljuk.
Megrendelés leadása után vásárlói megerősítés szükséges - A vásárló rendelése leadása után kap egy emailt. Ha ezt a funkciót bekapcsolod, akkor ezen emailben szerepel majd egy link, aminek segítségével a vásárló jelezheti, hogy valóban Ő rendelte ezt a terméket, ez után kerül aktiválására a rendelés. Beállíthatod továbbá azt is, hogy csak a vásárló első rendelése után kell ezt a megerősítést elvégeznie vagy minden vásárlás után.
Ezen funkció bekapcsolásával a rendszer mindenképpen küld értesítő emailt a vásárlónak. Amennyiben az email cím megadása nem kötelező, akkor a beállítást a rendszer figyelmen kívül hagyja.
Speciális fizetést csak ebben a rendelés státuszban indíthat a vevő - Ha a vásárló bankkártyás vagy egyéb online fizetési módot választott, akkor a fizetési folyamatban azonnal ki is fizetheti rendelését. Ha azt szeretnéd, hogy a vásárló a rendelési folyamat végén nem, csak bizonyos rendelés státuszban fizethessen (például miután ellenőrizted, hogy a megrendelt termékek valóban beszerezhetők-e), akkor azt itt beállíthatod. Ezen funkció használata esetén célszerű a rendelés elküldése oldalra ezzel kapcsolatban egy saját tájékoztató szöveget elhelyezned, valamint a fizetéshez kapcsolódó rendelés státusz részleteiben megadnod, hogy pontosan miként fizethet a vásárló. Ez a funkció beállítástól függően akár regisztráció nélküli vásárlás esetén is működhet.
Sikeres fizetés esetén melyik státuszba váltson a rendelés - Ezen beállítás segítségével kezelhető, hogy ha kártyával fizet a vásárló és sikeres volt a kártyás fizetése, vagy a rendelés manuálisan az adminisztrátor által kerül sikeresen fizetetté, akkor automatikusan váltsa a rendszer a megrendelését egy adott státuszba, pl. Rendelés feldolgozás alatt - Sikeres kártyás fizetés. Ha többféle bankkártyás fizetési lehetőséget is biztosítasz vásárlóidnak, beállíthatod globálisan az egész áruházra vonatkozóan, vagy akár fizetési módonként különböző státuszt is használhatsz. Ezt az adott speciális fizetési mód szerkesztésénél tudod beállítani.
Online fizetés esetén hány másodperc múlva irányítsuk át a vásárlót automatikusan a fizetés oldalra - Ezzel a beállítással az szabályozható, hogy ha a vásárló leadta a megrendelését, hány másodperc múlva irányítsuk át a banki oldalra. Természetesen az is beállítható, hogy ne legyen automatikus átirányítás, így a vásárlónak kell külön a Fizetés gombra kattintani.
Speciális Fizetési hiba esetén választhasson az alap lehetőségek közül - Rendszerünkben többféle speciális online fizetési lehetőséget is aktiválhatsz. Itt beállítható, hogy ha valamilyen speciális fizetési hiba miatt a fizetés meghiúsul, akkor választhasson-e más fizetési módot a vásárló az alapvető módok közül a rendelés befejezéséhez (pl. utánvét stb.).
Egyéb adatok
Rendelések számozása - A beérkező megrendelések esetén beállítható, hogy azok véletlenszerű sorszámot kapjanak vagy növekvő sorrendben kapják a megrendelés azonosítót. Növekvő sorszám esetén a kezdő megrendelés szám 100001 lesz.
Megrendelés szétbontásakor létrejött megrendelés dátuma - A megrendelés szétbontás funkció segítségével a több tételből álló megrendelések szétbonthatók külön megrendelésekre, a benne szereplő tételek kijelölése után azok egy kattintással új rendelésbe tölthetők át. Itt azt tudod beállítani, hogy a szétbontás következtében létrejövő új rendelés dátuma a korábbival megegyező vagy a szétbontás időpontja legyen.
Megrendelés szétbontásakor öröklődjön a szállítási költség - Hasonlóan az előző ponthoz, a megrendelés szétbontása során dönthetsz úgy, hogy az eredeti megrendelésben lévő szállítási költség öröklődjön-e a szétbontott rendelésre is.
Megrendelés másolásakor létrejött megrendelés dátuma - Nem csak szétbontani tudsz rendelést a rendszerben, de lehetőséged van egy megrendelést minden adatával együtt másolni is. Itt azt tudod beállítani, hogy a rendelés másolásakor az újonnan létrejött megrendelés dátuma az eredeti rendelési dátum vagy a másolás időpontja legyen.
Új rendelés esetén be legyen kapcsolva automatikusan a fizetés kezelés - Itt beállíthatod, hogy új rendelés leadásakor legyen-e automatikusan bekapcsolva a fizetés kezelés. Bankkártyás fizetések esetén ezen beállítástól függetlenül aktív a kérdéses funkció.
Beérkező rendelések kezdeti számlázási státusza - A rendszerbe beérkezett rendelések esetén itt be tudod állítani, hogy ezen megrendelések kezdeti számlázási státusza milyen érték legyen (nem számlázható, számlázható, számlázva).
Speciális fizetési móddal kifizetett rendelések számlázási státusza - Ezzel a beállítással a speciális fizetési módokkal kifizetett rendelések számlázási státuszát lehet automatikusan állítani. Ezt akkor célszerű használni, ha az áruházadban sikeres bankkártyás fizetés esetén automatikus váltást szeretnél a rendelés számlázási státusza kapcsán Számlázható állapotra, így a külső számlázó program kapcsolattól függően egyből le tudja kérni és tud belőle számlát küldeni.
Rendelés megjelölése a listában, ha a vásárlónak van másik adott státuszú rendelése - A Megrendelések / Megrendelések követése oldalon megjelölhetőek a vásárlók rendelései, ha adott vásárlónak volt már másik adott státuszú rendelése. Jelölőnégyzet segítségével akár több ilyen rendelés státusz is kiválasztható. Ez tipikusan akkor lehet hasznos, ha mondjuk korábban a vásárló nem vette át a rendelését, ez végett megjelölted egy "Csomagot nem vette át" státusszal, így az újonnan leadott rendelésénél is megjelenik a figyelmeztetés.
Ha üres az adott megrendelés státusz részletei, akkor ne örökölje az előző státusz szövegét - Az áruházba beérkezett megrendeléseket megrendelés státuszokkal lehet ellátni, így a vásárló is pontosan nyomon követheti, hogy jelenleg milyen státuszban van a rendelése (pl. Megrendelését fogadtuk, Feldolgozva, Átadtuk a futárszolgálatnak stb.). Minden egyes megrendelés státuszhoz lehet megadni olyan szöveges tartalmi elemet, amivel informálni lehet a vásárlót az adott státusz részleteivel kapcsolatosan. Ezt opcionálisan tudod kitölteni minden egyes megrendelés státusznál. Ennek a beállításait az alábbi menüpontban találod meg: Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés státuszok, típusok. Ezzel a beállítással azt tudod szabályozni, hogy ha valamely megrendelés státusz esetén ezt a szöveget nem töltötted ki, akkor az azt követő megrendelés státusz ne örökölje az előző státusz szövegét.
Státusz értesítő levélben a csomagszámra kattintva a csomag nyomon követése - Ha az adott megrendeléshez van megadva csomagszám, akkor a státusz értesítő levél küldésnél kattintható lesz a csomagszám, mely elnavigálja a vásárlót az adott szállítási mód csomag nyomkövetési oldalára. Jelenleg az alábbi szállítási módoknál használható a funkció: GLS futárszolgálat, GLS CsomagPontok, DPD futárszolgálat, DPD csomagpontok, ExpressOne futárszolgálat, ExpressOne csomagpontok, Sprinter futárszolgálat, MPL futárszolgálat, PostaPont, Pick Pack Pont, Foxpost csomagautomaták.
A megrendelés értesítő emailben jelenjen meg - A webáruház rendszer minden megrendelésről küldhet a vásárlónak és az adminisztrátornak egy automata értesítő emailt. Itt beállíthatod, hogy ezen emailek milyen adatokat tartalmazzanak. Ez lehet akár a fizetési és szállítási módhoz tartozó részletes leírás, a termékek rövid leírása, a termékek részletes tulajdonságai, stb.
Megrendelés követésnél a kereső ezekben is keressen - A vásárlók által leadott és a rendszerbe beérkezett megrendeléseket az alábbi menüpontban tudod menedzselni: Megrendelések / Megrendelések követése. A rendelések kezelése esetén felmerülhet az igény, hogy azokban valamilyen feltétel alapján keresni szeretnél. Itt azt tudod beállítani, hogy a megrendelés követés menüpontban található kereső milyen adatokban keressen (pl. termék név, cikkszám, csomagszám, kuponkód stb.).
Sebesség
Minél több adatot jelölsz be a megrendelés kereső kapcsán, annál lassabb lehet a kereső funkció gyorsasága, így azt javasoljuk, hogy csak azokat az adatokat válaszd ki, amit valóban a keresések során használni szeretnél.
Megrendelés azonosítója vonalkódként is kerüljön a nyomtatott megrendelés lapra - Ha a rendelések kezelése esetén vonalkód olvasót is használsz, célszerű a megrendelés azonosítóját vonalkódként is elhelyezni a kinyomtatott megrendelő lapra.
Megjegyzés a kinyomtatott rendelésen - Az itt megadott megjegyzés minden egyes kinyomtatott rendelésre rá fog kerülni. Itt megadható valamilyen fontosabb céges információ vagy akár ünnepi időszak esetén valamilyen külön üzenet a vásárló számára.
Megjegyzés a Szállítólevélen - Ebbe a mezőbe tetszőleges szöveget beírhatsz, ami megjelenik minden kinyomtatott szállítólevél alján.
Marketing
Ebben a szekcióban az áruház marketing folyamataihoz kapcsolódó főbb beállításokat tudod elvégezni, pl. akciókra, árkijelzésekre és egyéb kedvezmények beállítására vonatkozóan.
Akció
Akciós árak kikapcsolása - Áruház üzemeltetőként dönthetsz úgy, hogy ideiglenesen kikapcsolod az akciós árakat az egész áruházban. Ha ezt alkalmazod, akkor a termék alap ára jut érvényre, akkor is, ha a terméknél van megadva akciós ár.
Akció esetén a normál ár áthúzva jelenjen meg - Ha kezelsz az áruházadban akciókat, akkor akciós ár esetén a rendszer megjeleníti a normál árat is. Megadhatod, hogy ez az ár át legyen-e húzva vagy sem.
Akció esetén jelenjen meg az akció kezdete és vége - A magyar jogszabályok értelmében a különleges ajánlatok esetén minden esetben fel kell tüntetni, hogy mely időponttól és mely időpontig érvényes vagy azt, hogy az ajánlat csak a jelzett időponttól az áru rendelkezésre állásáig érvényes. Ezt rendszerünk alap esetben megjeleníti, de igény esetén saját felelősségre kikapcsolhatod.
Amennyiben visszaszámlálót szeretnél használni az akciós termékek esetén amely az akció lejárati dátumáig számol vissza, akkor ezt a beállítást be kell kapcsolnod.
Visszaszámláló a terméknél az akció lejárati dátumáig - A termék részletek oldalon egy visszaszámlálót tudsz bekapcsolni a termékhez, amely az akció lejárati dátumáig számol vissza. Kiválaszthatsz egy modernebb, lapozós vagy akár egy egyszerűbb megjelenést is. Ha a termék akciós árához nincs megadva lejárati dátum, nem fog megjelenni.
Akciós árból is legyen közvetlen termék kedvezmény - Beállítható a vásárlóknak, vásárló csoportoknak közvetlen termék kedvezmény is, amely a termék árából kerül levonásra (NEM rendelés végösszegből levonódó kedvezmény!). Ez esetben itt beállíthatod, hogy ha egy termék akciós, akkor az akciós árból még levonásra kerüljön-e a beállított közvetlen termék kedvezmény vagy sem.
Ha a termék akciós, akkor legyen mennyiségi kedvezmény - Ha egy adott termék akciós és van hozzá mennyiségi kedvezmény is definiálva, akkor dönthetsz úgy, hogy ezt a kedvezményt is megkapja-e a vásárló vagy sem.
További beállítások
Minimum rendelési összeg - Itt azt adhatod meg, hogy egy megrendelés leadása esetén minimum milyen értékben kell rendelnie a vásárlónak. Ha kezelsz az áruházadban vásárló csoportokat, akkor ott ezt az értéket felülbírálhatod. Így beállítható, hogy egy normál vásárlónak legyen a minimum rendelési összeg pl. 10.000 Ft, míg egy nagykereskedelmi csoportban lévő vásárlónak ez az összeg 50.000 Ft. A vásárló csoportok beállításait az alábbi menüpontban találod meg: Megrendelések / Vásárlók / Vásárló csoportok.
A minimum rendelési összeg mihez kapcsolódjon - Itt megadhatod, hogy a minimum rendelési összeg a kosárban lévő termékek nettó vagy bruttó összértékét kell, hogy meghaladja.
Melyik termék ár alapján számolja a rendszer a szállítási költséget és a minimális rendelés összeget - A megrendelés során a rendszer ki tudja számítani a szállítási költséget a megadott adatok alapján. Ha végösszeg szerinti szállítási költséget választasz, itt megadhatod, hogy az eredeti vagy az akcióval és kedvezményekkel csökkentett termék ár alapján számoljon a rendszer. Az előző pontban taglaltak szerint, van lehetőség minimális rendelési összeg beállítására is. Itt megadhatod azt is, hogy ezt a kedvezményes vagy a normál ár alapján számolja a rendszer.
Minimális rendelés összegébe a végösszeg kedvezményeket, a szállítási és a kezelési költséget ne számoljuk bele - Külön ezzel a beállítással kezelhető, hogy a minimális rendelési összegbe a végösszeg kedvezményeket, a szállítási és a kezelési költségeket ne számolja bele a rendszer. Így ténylegesen csak a termék ára lesz mérvadó a számítás során.
Ha az adott terméknél további árat ad meg (pl. vásárló csoporthoz) akkor megjelenjen az alapár is - Adott terméknél további ár megadása után megjelenjen-e a termék alapára is.
Ha az adott termék árából közvetlen termék kedvezmény kerül levonásra akkor megjelenjen az alapár is - Hasonlóan az előző ponthoz, hogy ha az adott termék árából valamilyen közvetlen kedvezmény kerül levonásra, látható legyen e a termék alapára is.
Közvetlen kedvezmény, Területhez, Vásárló csoporthoz kötött termék árak esetén is legyen mennyiségi kedvezmény - Beállítható vásárlóknak, vásárló csoportoknak közvetlen termék kedvezmény is (NEM végösszegből levonódó kedvezmény!). Ez esetben itt beállíthatod, hogy ha egy termékhez tartozik mennyiségi kedvezmény is és közvetlen termék kedvezmény is, akkor a rendszer a mennyiségi kedvezményt is levonja-e a termék árából vagy sem.
Termék egységár megjelenítése másodlagos egység alapján - Vannak termékkörök, ahol kötelező feltüntetni a vételáron kívül az egységárat is a vásárló számára könnyen hozzáférhető helyen, abban az esetben ha az nem egyezik meg a termék eladási árával. Ezzel a beállítással megjeleníthető az egységár, ha erre igény van.
Termékekhez kapcsolódó egyéb termékek megadása - Termék felvitelnél és módosításnál minden termékhez megadhatsz hozzá kapcsolódó termékeket. A vásárló ezeket az áruházban a termék részletes adatlapján láthatja. Olyan lehetőséget is választhatsz, hogy az egyes termékekhez a rendszer automatikusan válasszon termékeket a kategóriából.
Csak belépés után láthatók az árak - Ha ezt a funkciót bekapcsolod, akkor az áruházban a termékek árai csak akkor lesznek láthatók, ha a vásárló regisztrálta magát és belépett a rendszerbe. Ez akkor lehet hasznos, ha pl. nagykereskedelmi áruházat üzemeltetsz: böngészhető a termékpalettád, de nem akarod, hogy külső személy a hozzájárulásod nélkül lássa az árakat.
Szállítási módok elrejtése az információk oldalon - Az Információk oldalon a rendszer automatikusan megjeleníti az általad beállított, szállítási módokhoz kapcsolódó szállítási költségeket. Ha azt szeretnéd, hogy itt ne jelenjen meg ez az információ, akkor itt kikapcsolhatod.
A vásárlási folyamatban a NETTÓ árak is megjelenjenek - Igény esetén bekapcsolhatod, hogy a teljes vásárlási folyamatban a bruttó árak mellett a nettó árak is megjelenjenek.
Megjelenés
Ebben a szekcióban speciális beállítási lehetőségeket találsz a termék részletek oldalra, kosár oldalra, információk oldalra és a boxokra vonatkozóan.
Termék részletek oldal
Raktárkészlet kijelzése - Ha ezt a funkciót bekapcsolod, akkor a termék részletes adatlapján, lista nézetben és boxokban megjelenik, hogy az adott termék elérhető-e vagy sem. Azt is beállíthatod, hogy ne jelenjen meg a konkrét mennyiség, csak az, hogy van-e raktáron vagy nincs. Ez pusztán egy megjelenítési beállítás, ettől függetlenül a háttérben kezelheted, hogy adott termékből mennyi darabot tartasz raktáron.
Termék tömegének megjelenítése - A termékekhez megadható a termék tömege is annak érdekében, hogy a rendszer ez alapján számíthassa ki a szállítási költséget. Itt beállíthatod, hogy a vásárló láthassa-e a termék tömegét vagy sem a termék részletes adatlapján.
Mennyiség egység megjelenítése - A termék mennyiségi egysége ezzel a beállítással megjeleníthető a termék részletek oldalon a kosárba tesz funkció használata esetén.
Termék funkciók használata - A termékekhez kapcsolódhatnak különböző termék funkciók, amik a vásárlót a böngészése során segíthetik a döntésben. Itt beállíthatod, hogy a webáruház felületén a termék részletek oldalon megjelenő öt funkció (Kedvencekhez adom, Ajánlom ismerősömnek, Kinyomtatom, Összehasonlítom, Kérdés a Termékről) közül melyiket akarod megjeleníteni és melyiket elrejteni.
Kosár oldal
A kosár oldalon a kosárban lévő termékek tömegének kijelzése - Ha a vásárló egy vagy több terméket kosárba helyezett és ezen termékekhez be van állítva tömeg érték, akkor a kosár oldalon ezek összege kijelezhető.
Szállítási költség megjelenjen a kosárban - Beállítható, hogy már a kosár oldalon is megjelenjen az alap szállítási módhoz beállított szállítási költség.
Az összes szállítási módhoz tartozó szállítási költség megjelenjen a kosár oldalon - Amennyiben több szállítási módot is definiáltál áruházadban, úgy bekapcsolhatod, hogy a kosár oldalon is megjelenjen az összes létrehozott szállítási módhoz beállított szállítási költség. Ezzel a vásárló már a kosár oldalon jól láthatja, hogy melyik szállítási mód választása esetén milyen költséggel kell számolnia.
Ingyenes szállítás kalkulátor megjelenjen a kosár oldalon - Ha kialakításra kerültek a szállítási módok, ehhez létre lettek hozva szállítási költségek, akkor itt beállítható, hogy a kosár oldalon megjelenjen-e egy szállítási költség kalkulátor. Így a vásárló számára jól jelezhető, hogy milyen értékben kell még vásárolnia ahhoz, hogy a megrendelésének szállítása díjmentes legyen.
Ahhoz, hogy ez megfelelően működni tudjon valamely szállítási mód esetén, a szállítási költség kezelésénél be kell jelölni a Ha a vásárló még nem választott, ez alapján számítsuk a szállítási költséget opciót. Ez alapján fogja a rendszer számolni, hogy mennyit szükséges még a kosárba tennie a vásárlónak az ingyenes szállításhoz. Szállítási költségek kezelése az alábbi menüpontban lehetséges: Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Szállítási költségek.
Boxok
Hírlevél box megjelenítése - Vásárló regisztrációnál fel lehet iratkozni hírlevélre. Ha e mellett közvetlen hírlevél feliratkozási lehetőséget is szeretnél az áruházadban, akkor itt bekapcsolhatod.
Hírlevél boxban mely adatokat kérjük be - Amennyiben bekapcsoltad a hírlevél boxot, akkor itt beállíthatod, hogy milyen adatokat kérjen be a feliratkozótól (név, cím). A hatályos magyar jogszabályok értelmében csak olyan email címekre lehet hírlevelet küldeni, amihez bekérték a feliratkozó nevét is.
Hírlevél boxban reCAPTCHA védelem - A reCAPTCHA egy olyan szolgáltatás, mellyel elkerülhető webáruházadban a robotok regisztrációja, feliratkozása, így elkerülhető a SPAM-elés. Itt be tudod kapcsolni, hogy a hírlevél feliratkozás boxban szeretnél-e ilyen védelmet.
A hírek boxban hány hír jelenjen meg - Áruházadban létrehozhatsz aktuális híreket, amikkel a vásárlókat tudod tájékoztatni egy-egy fontosabb eseményről. Ha több hírt is felvittél a rendszerbe, akkor itt beállítható, hogy a hírek boxban mennyi hírt jelenítsen meg a rendszer. Ha több hír van, mint az itt beállított szám, akkor megjelenik egy "Továbbiak" gomb, amivel a többi hír is láthatóvá válik.
Látogató számláló box megjelenítése - Az áruházba érkező látogatók számát egy számláló box segítségével mérheted és megjelenítheted az oldaladon.
Mi legyen a nyelv váltás boxban? - Ha az áruházban több nyelvet használsz, design sablontól függően itt megadhatod hogy a nyelvek közti váltást milyen stílusban szeretnéd megjeleníteni, szabad szavasan vagy zászlók segítségével.
reCAPTCHA jogi feltételeinek megjelenítése - Amennyiben a reCAPTCHA védelmet bekapcsoltad, itt azt tudod szabályozni, hogy a jogi feltételek bal vagy jobb oldalt, esetleg egyáltalán ne jelenjenek meg az áruházadban.
Működés
Ebben a szekcióban az áruház speciális, működést érintő folyamataihoz kapcsolódó főbb beállításokat tudod elvégezni, pl. szűrésre, keresésre, cikkszám kezelésre, speciális termék beállításokra vonatkozóan.
Szűrés
A vásárló elmentheti a szűrést - Amennyiben kezelsz az áruházadban termék paramétereket és ezekre beállítottad hogy szűrésben is aktívan részt vegyenek, akkor ezzel a beállítással azt tudod szabályozni, hogy ha a vásárló egy adott kategóriában leszűrte a termékeket valamilyen kritériumok mentén, akkor ezt el tudja menteni. Ez utána bekerül a saját profiljába, így bármikor könnyedén újra betöltheti ezeket a speciális szűrési feltételeket. Ha még nem hoztál létre termék paramétereket, azt ebben a menüben tudod megtenni: Beállítások / Termék adatok / Termék paraméterek.
Példa
Egy cipőket áruló áruház esetén a vásárló a saját lábmérete alapján elmenti a szűrést az akciós termékekre vonatkozóan 42-es méretben, így a profiljában bármikor ha kattint a mentett szűrések menüpontra, elő tudja hozni a kívánt szűrési feltételeket, ezzel egyszerűsítve a termék kiválasztási folyamatot.
Nem végkategóriában is lehessen szűrni - Többszintű kategória esetén ezzel a lehetőséggel a rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy nem csak végkategóriában, hanem akár feljebbi szinten is lehessen a termékekre paraméterek mentén szűrni. Ez a funkció csak akkor tud működni, ha termékek ebbe a feljebbi szinten lévő kategóriába is be vannak sorolva alternatív kategóriaként.
Árra lehessen szűrni - Az áruházban létrehozott termékek esetén meg kell határozni a felvitel során az árat. Ezen ár alapján a rendszer automatikusan létre tud hozni adott kategóriában egy ár szűrési opciót, amit igény esetén be tudsz itt kapcsolni. Beállítható, hogy a szűrési box tetején vagy alján jelenjen meg, de igény esetén ez ki is kapcsolható.
A szűrés boxban mire lehessen pluszban szűrni - Az előző pontban taglalt ár szűrési beállítás mellett számos egyéb beállításra is van lehetőség, hogy mik jelenjenek meg a szűrés boxban, pl. termék státuszra vagy speciális kategóriákra vonatkozó szűkítési lehetőségek (újdonságok, akciós termékek, raktáron lévő termékek stb.).
Ár és plusz szűrő, akkor is, ha nincs más paraméter szűrés - Az ár és a plusz szűrőkre vonatkozó szűrési feltételek alap esetben akkor jelennek meg, ha van legalább egy olyan paraméter, amire lehet szűrni az adott listában. Amennyiben nem kezelsz termék paramétereket, akkor itt tudod szabályozni azt, hogy ettől függetlenül megjelenjenek az árra és plusz szűrőre vonatkozó szűrési lehetőségek.
Plusz szűrő megjelenítése a szűrés box előtt - Ez a beállítás a szűrés box megjelenését szabályozza, mégpedig úgy, hogy a plusz szűrési feltételek a szűrés box tetején jelennek meg.
Szűrés boxban a paraméter értékek mellett termékszám megjelenítése - Igény esetén be tudod kapcsolni, hogy szűrés esetén a vásárló láthassa, hogy adott szűrési paraméterrel rendelkező termékek esetén hány termék felel meg a kritériumoknak. Ez a paraméter érték mellett lesz feltüntetve szám formájában.
Szűréskor újratöltődés nélkül változzon az URL - A funkció bekapcsolásával a termék listát böngészve, beállítva néhány szűrési feltételt változni fog az áruházi URL, amit el is lehet küldeni akár ismerősnek is. Ez akkor lehet hasznos, ha adott kategórián belül, néhány szűrési feltételt bejelölve szeretnéd ennek a hivatkozását elhelyezni egy jó látható helyre az oldalon, pl. "Kattints ide a női 42-es cipők megtekintéséhez".
A szűrési feltételnek megfelelő összevont termékek közül melyek jelenjenek meg a szűrt listában - Amennyiben termék összevonást használsz a termék típusok kialakítása során, akkor ezzel a beállítással az összevont termékek megjelenését tudod szabályozni a szűrt listában. Többféle beállítás közül választhatsz:
a.) Az alaptípus és az összes altípus - Ha ezt az opciót választod, akkor a szűrési feltételt figyelembe véve megjelenik az alaptípus és annak összes altípusa. Ez esetben szétbontásra kerülnek az összevont termékek, így szűrés esetén több termék jelenhet meg lista nézetben.
b.) Csak az alaptípus, ha az nem felel meg a feltételnek, akkor egy altípus - Ha úgy alakítod ki a termék típusokat, hogy csak az alaptípus jelenjen meg a lista oldalon, és a többi változatot nem akarod mutatni a lista oldalakon, akkor szűrési feltétel teljesülése esetén az alaptípust jelenítjük csak meg, nem bontjuk szét a listát az összes összevont típusra. Ha az alaptípus nem felel meg a feltételnek, akkor egy altípust mutatunk a listában.
c.) Csak az alaptípus és a listában megjeleníthető altípusok, listából letiltott altípusok közül egy jelenik meg akkor, ha nincs a feltételnek megfelelő listában megjeleníthető típus - Ha úgy alakítod ki a termék típusaid, hogy az alaptípus mellett csak néhány altípust jelenítesz meg a listában, akkor szűrés esetén a feltételeknek megfelelően az alaptípus és ezen altípusok jelennek csak meg, a többi altípus marad ugyanúgy rejtve, ahogy a beállítást készítetted a termék összevonásnál. Abban az esetben ha sem az alaptípus, sem a listában megjeleníthető altípusok közül egyik sem felel meg a feltételeknek, akkor egy olyan, a szűrésnek megfelelő altípust mutatunk, ami a listában amúgy nem jelenik meg.
Példa!
Ha van egy olyan termék összevonásod, amiben szín és méret szerint alakítod ki a típusokat, pl. sárga, kék, zöld, méret szerint pedig S, M, L, akkor a beállítások az alábbiak szerint alakulnak:
a.) opció választása esetén, ha a sárga színre szűrsz: megjelenik a sárga színből mind a 3 méret, tehát 3 terméked lesz a listában.
b.) opció választása esetén, ha sárga színre szűrsz: csak a sárga színű S-es méret jelenik meg, ha ez az alaptípus.
c.) opció választása esetén, ha S-es méretre szűrsz: a sárga színű S-es, a kék színű S-es és a zöld színű S-es méret jelenik meg, ha az alaptípus a sárga színű S-es és a listában megjelenhet a kék színű S-es és a zöld színű S-es termék is.
A vásárló kényelmes és gyors böngészése érdekében a szűrés boxban szereplő paraméterek értékeit szerver oldalon gyorsítótárazzuk, amely óránként évül el. Így ha változtatsz a beállításokon vagy új paraméter érték kerül az adatbázisba, legkésőbb 1 óra múlva válik láthatóvá, amikor a gyorsítótár frissül.
Szűrés box bekapcsolása - Minden termékhez lehet három tetszőleges plusz adatot felvinni (pl.: gyártó neve). Ha ezt a funkciót bekapcsolod, akkor egy legördülő menüs box segítségével a termékeket lehet szűrni ezen plusz adatok alapján. A szűréshez használható plusz adatokat az alábbi menüpontban tudod létrehozni: Beállítások / Termék adatok / Termék plusz adatok, majd létrehozás után minden terméknél értéket kell adnod neki.
Szűrés boxban az adatok sorrendje - Ha bekapcsolod a szűrés box funkciót, akkor itt azt állíthatod be, hogy a legördülő menüben milyen sorrendben jelenjenek meg az adatok.
Cikkszám
Automatikus cikkszámozás - Automatikus cikkszámozás használatával a rendszer osztja ki a termékek felvitele esetén a cikkszámokat, ha Te magad szeretnéd a cikkszámokat megadni, akkor ezt az opciót kapcsold ki.
Cikkszámok elrejtése az áruházban - Ezzel az opcióval azt tudod szabályozni, hogy a vásárlók számára megjelenjenek-e a termékek cikkszámai. Ha a cikkszámokat elrejted, az a nyomtatott megrendelőlapon és szállítólevélen sem fog később megjelenni.
Terméklista oldalon megjelenjen a cikkszám - A választott webáruház kinézet függvényében a cikkszámot meg lehet jeleníteni már a termék lista oldalon is, így a vásárló már anélkül is láthatja a az adott termék cikkszámát, hogy belépne a termék adatlapjára.
Automatikus cikkszám előtag - Ha automatikus cikkszámozást választottál, akkor megadhatod, hogy a cikkszámok milyen karakterekkel kezdődjenek.
Kosár
Csak belépés után helyezhető kosárba egy termék - Az opció bekapcsolásával alap esetben csak böngészhető lesz a webáruház, akkor lehet kosárba helyezni egy terméket ha a vásárló regisztrált és be is jelentkezett az áruházba. Ezzel a funkcióval lehet akár nagykereskedelmi webáruházat üzemeltetni, a regisztrációt lehet adminisztrátori engedélyhez kötni, csak az tud ténylegesen vásárolni az áruházban, akit már ellenőriztél és engedélyezed a vásárlást számára.
Mi történjen a termék kosárba helyezése után - Itt megadhatod, hogy a termék kosárba helyezése után mi történjen az áruházi felületen. A kosárba helyezés hatására maradhat a vásárló az aktuális oldalon, felugorhat egy nyugtázó ablak vagy ugorhat egyből a kosár tartalmának megjelenítésére.
Figyelmeztetés hosszabb szállítási időre a kosár oldalon, ha valamely termék nincs raktáron - Ha valamely termék nincsen raktáron, de mégis vásárolható az áruházban, akkor a kosár oldalon figyelmeztetheted a vásárlót erre.
A kosárban az összesítésnél melyik ár jelenjen meg - A kosár összesítés megjelenítésénél a webáruházban csak egy ár jelenik meg. Itt megadhatod, hogy ez a nettó vagy a bruttó ár legyen.
Kosárról lehessen árajánlatot nyomtatni - Itt beállíthatod, hogy a vásárló a tényleges megrendelés előtt a kosárba tett termékekről készíthessen egy nyomtatott árajánlatot. A beállítható árajánlat nyomtatás szélesebb lehetőségeket szolgáltat az áruház felületét használóknak.
Kosár tárolása - Ha a vásárló termékeket helyezett a kosárba, akkor azt eltárolhatja, illetve később visszaállíthatja. A kosár eltárolásánál beállítható, hogy a vásárló kosarát ne a saját számítógépére mentsük el (COOKIE), hanem rendszerünk tárolja azt (SERVER). Ennek több előnye is van, például a vásárló egy másik számítógépen is láthatja az elmentett kosarát, illetve az admin felületen a vásárlók adatainál is meg lehet vizsgálni, hogy mely vásárló milyen kosarat mentett el. A funkció jellegéből adódóan csak regisztrált vásárlók esetén, valamint csak a belépés után érhető el.
A kosár eltárolása funkció működhet akár automatikusan, a vásárló beavatkozása nélkül is. Ha ezt a funkciót be szeretnéd bekapcsolni vagy kikapcsolni, akkor azt itt teheted meg.
A vásárlók által mentett vagy elhagyott kosarakat láthatod az alábbi menüpontban összesített listában is: Megrendelések / Elhagyott kosarak
Termékkel kapcsolatos
Termék részletek oldalon kattintás nélkül is lehessen nagyítani (zoom) az alap képet - Itt beállíthatod, hogy ha nagyobb méretű képet töltöttél fel egy termékhez, akkor kattintás nélkül is lehessen-e nagyítani vagy sem. Ez a beállítás csak bizonyos sabloncsaládok esetén elérhető.
Termék kép fölötti egérmutatónál felugró részletek ablak - A termék lista oldalra beállítható, hogy egy termék kép fölé érve az egérrel megjelenjen-e egy felugró ablakban a termék részletei. A funkció bekapcsolásával már a lista oldalon meg lehet mutatni több információt a választott termékkel kapcsolatosan.
Termék összehasonlítás hogyan működjön - A termék összehasonlítás alap beállítása során három lehetőség közül tudsz választani. Eltérő módokon használható a belső összehasonlítás funkció, attól függően, hogy melyik illeszkedik jobban az áruház kinézetéhez és az elképzeléseidhez.
Az összehasonlítás ikonra klikkelve ugorjon fel az összehasonlítás ablak - Ha ezt a lehetőséget választod, akkor a termék részletek oldalon található összehasonlítás ikonra kattintva felugró ablakban jelenik meg az összehasonlítási ablak.
Az ikonra klikkelve ugorjon fel az összehasonlítás ablak, de legyen összehasonlítás box is - Ha ezt a lehetőséget választod, akkor a termék részletek oldalon található összehasonlítás ikonra kattintva felugró ablakban jelenik meg az összehasonlítási ablak. A különbség az előző ponthoz képest, hogy ebben az esetben megjelenik az áruház oldalsó boxai között egy összehasonlítás box is. Ebből tetszőleges módon törölheti a vásárló a termékeket.
Az ikonra klikkelve kerüljön be a termék az összehasonlítás boxba, ne ugorjon fel automatikusan ablak - Ha ezt a lehetőséget választod, akkor a termék részletek oldalon található összehasonlítás ikonra kattintva felugró ablak nem jelenik meg, ebben az esetben csak az áruház oldalsó boxai között jelenik meg egy összehasonlítás szekció. Ebből tetszőleges módon törölheti ugyanúgy a termékeket a vásárló.
Ez a beállítás függ a kiválasztott, webáruházban alkalmazott dizájntól, némely sabloncsalád esetén előre definiálva van a megjelenés, így ott ez külön beállítással nem szabályozható.
Termék típus kiválasztás stílusa - Itt tudod beállítani, hogy a termék típus kiválasztása esetén milyen stílust használjon a rendszer. Választhatod a hagyományos legördülő menüs stílust, illetve a sokkal modernebb és stílusosabb nyomógombos típust. A hagyományos legördülő menüs kiválasztás nem minden paraméter típusnál működik, ezt mindenképpen tartsd szem előtt a beállítás során.
Termék összevonás esetén ne csak a választható értékek látszódjanak - Ha ez a beállítás bekapcsolásra kerül, akkor megjelenik minden olyan termék paraméter a típus kezelésnél, ami amúgy az adott kombinációhoz nem választható.
Példa
A termék összevonásban szerepel piros, zöld és kék póló, de csak a pirosból van XL és XXL méret. Ha a vásárló zöld színre vált, akkor itt is megjelenik az XL és az XXL méret opció, viszont rákattintani nem tud, csupán információként jelenik meg.
Termék összevonás esetén a hiányzó paraméter értékek (N/A) elrejtése - Termék összevonás esetén, ha valamely összevont terméknél nincsen kitöltve az a paraméter, ami mentén összevonásra kerültek, akkor N/A megjelölést kap az adott termék esetén a típus kezelés. Ezzel a beállítással ezek az értékek elrejthetőek.
Termék kifogyás esetén a termék státusz módosítás - Gyakran előfordulhat az áruház esetén, hogy egy termék a vásárlások során elfogy, így felmerülhet olyan igény, hogy ilyen esetben módosuljon a termék státusza. Specifikálható úgy az áruház, hogy ha rendelés után már nincs raktáron, legyen inaktív státuszú a termék, de beállítható úgy is, hogy maradjon aktív és ne változzon a státusz.
Ha egy termék ezzel a beállítással INAKTÍV státuszúra változik és utána később érkezik belőle raktárra, az a termék státuszát NEM fogja állítani automatikusan, ilyen esetben neked kell újra AKTÍV státuszúvá állítani a terméket.
Készlethiányos termékek megjelenítése - Ha az áruházadban kezelsz raktárkészletet a termékek esetén, akkor gyakran előfordulhat, hogy némely termék esetén elfogy a raktári készlet. Ilyen esetben nem célszerű a vásárlónak pl. termék listában vagy kiegészítő termékként olyan terméket ajánlani, ami amúgy jelenleg nincsen raktáron. Itt be tudod állítani hogy a készlethiányos termékek mely oldalakon jelenjenek / ne jelenjenek meg. Több beállítási és testreszabási lehetőség közül tudsz választani: Termék részletek oldalon, Termék listákban, Keresésben, Ajánlókban, TOP termékeknél, Termék összevonás esetén a részletek oldalon, Kapcsolódó termékeknél, CrossSale, UpSale ajánlatban.
A beállítás készlethiány esetén is vásárolható termékekre és csomag termékekre NEM vonatkozik.
Aktív, de nem vásárolható termékek megjelenítése - A beállítás hasonlóan kezelhető, mint a készlethiányos termékek esetén, jelen esetben az aktív, de nem vásárolható termékeket lehet szabályozni, hogy hol jelenjenek meg.
A tört számok végéről a nullák levágása - Ha a pénznem kezelésnél a kerekítés több tizedes jegyre van beállítva és az árak nullára végződnek, akkor a rendszer a megjelenítésben ezeket levágja (pl. 5,00 € --> 5 €).
Ha nem aktív a termék, akkor a szülő kategóriára irányítsunk - Ha egy adott termék nem aktív, akkor ezzel a beállítással kezelhető, hogy ilyen esetben ezt a terméket irányítsuk át a termék szülő kategóriájára. Ez keresőoptimalizálás szempontjából lehet hasznos, mert ilyenkor a keresők sem azt látják, hogy nem létezik az adott oldal.
Termék adatbázis import esetén áfa ellenőrzés - A termékeket nem csak egyesével, hanem akár tömegesen is fel lehet tölteni termék adatbázis export-import funkció segítségével. Erről részletesebben az alábbi menüpontban olvashatsz: Termékek/ Termék adatbázis. A termék adatbázis használata során a termékek feltöltése esetén nettó és bruttó árat kell az adatbázisban szerepeltetned. Az elsődleges áfa kulcs alapján a rendszerünk ellenőrzi, hogy a megadott értékek megfelelőek-e és ennek alapján engedi az adott terméket feltölteni. Itt azt tudod szabályozni, hogy legyen-e ilyen áfa ellenőrzés az import esetén. Ez azért lehet hasznos, mert így ténylegesen ellenőrzi a rendszer, hogy jó értékeket töltöttél e fel egy-egy termékhez. Az áfa beállításokról részletesebben ebben a menüpontban olvashatsz: Beállítások / Pénznemek, Árkijelzés / Áfa beállítások.
Külföldi áfa használata esetén nettó ár számítása bruttó árból - Amennyiben országonként különböző áfa beállításokat szeretnél használni, akkor megadhatsz egy alapértelmezett beállítást, ami minden ország esetén érvényre jut, ettől természetesen országonként megadhatsz eltérőt, ezt a Beállítások / Pénznemek, Árkijelzés / Áfa beállítások menüpontban tudod menedzselni. Kikapcsolt állapotban a bruttó árat számítja a rendszer nettó árból az adott országra vonatkozó áfa kulcs alapján. Bekapcsolt állapotban pedig a nettó ár lesz visszaszámolva a terméknél beállított bruttó árból, az országra vonatkozó áfa mértékével.
Termék vásárló csoporthoz hozzárendelhető - Adott termékek esetén beállítható, hogy csak egy bizonyos vásárló csoport láthatja vagy vásárolhatja meg. Ezt követően minden egyes termék esetén külön-külön kell beállítanod, hogy mely vásárló csoport láthatja vagy vásárolhatja meg.
Ha van input típusú paraméter beállítva a termékhez, akkor csak részletek oldalról lehessen kosárba tenni - Ha kezelsz termék paramétereket az áruházban és azok között van olyan, amelyik vásárló által adható meg, úgy ezzel a beállítással szabályozható, hogy ilyen termékeket lista nézetből és ajánlókból nem lehet kosárba rakni, csak a termék adatlapjáról. A termék paraméterek kezeléséről bővebben az alábbi menüpontban olvashatsz: Beállítások / Termék adatok / Termék paraméterek
További beállítások
Vásárló közvetlenül küldhet levelet az áruház adminisztrátorának - Itt bekapcsolhatsz egy levélküldő modult, aminek segítségével a vásárló közvetlenül küldhet levelet az áruház bérlőnek problémáiról, észrevételeiről, stb. Ez a levélküldő modul az áruház információk oldalán jelenik meg egy külön szekcióban.
Megjegyzés az árajánlaton - Ha bekapcsoltad, hogy a vásárló nyomtathat árajánlatot a kosaráról, akkor ebbe a mezőbe tetszőleges szöveget beírhatsz, ami megjelenik minden nyomtatott árajánlat alján. Ez lehet pl. egy áruházra vonatkozó információ vagy egy tetszőleges szöveges blokk, amit a vásárló számára szeretnél feltüntetni.
Listás módosításnál melyik árat akarod megadni - Az áruházi termékeket lehet az adminisztrációs felületen tömegesen is módosítani, erre szolgálhat a listás módosítás, amit az alábbi menüpontban érsz el: Termékek / Listás módosítás. A gyors termék ár aktualizálásnál csak a termék bruttó vagy nettó árát kell megadnod. Ezzel a beállítással az szabályozható, hogy melyik jelenjen meg a listás módosítás menüpontban.
A főoldal a kategória oldal legyen - Az áruházi főoldalra igény esetén a kategória oldal tartalma beállítható. Ebben az esetben a kategóriák már a főoldalon meg tudnak jelenni. Mivel az áruházi főoldalon számos módosítható elem és box szerepel, ilyen esetben ezek külön nem fognak már megjelenni.
Ügyfélszolgálatunkat kérheted, hogy ilyen esetben is legyenek láthatóak ezen elemek.
Explicit tartalom kezelésnél mi legyen az alapbeállítás - Minden termékhez külön külön megadhatod, hogy 18 éven felülieknek szól-e vagy sem. Itt beállíthatod, hogy új termék felvitelénél mi legyen az alapbeállítás.
Az explicit tartalom érvényes az egész weboldalra - Ha az áruházadban csak felnőtteknek szóló termékeket árulsz, akkor az egész oldalra beállítható, hogy már a betöltéskor legyen egy felugró ablak, ami bekéri a böngésző személytől az adatokat. Addig nem tudja böngészni az áruházat, amíg a felugró ablakban lévő kérdést nem nyugtázza.
A blogbejegyzések dátumának elrejtése - Ezzel a beállítással szabályozható, hogy az áruházban lévő blog típusú tartalmi elemek esetén megjelenjen-e a publikálás dátuma vagy sem.
Explicit tartalom esetén 18 év alattiaknak megjelenő URL - Ha az explicit felugró ablak esetén a látogató azt jelöli be, hogy még nem múlt el 18 éves, akkor őt el lehet navigálni egy tetszőleges URL-re, ezt tudod itt megadni.
Egy plusz oldalon maximum hány tartalmi elem jelenjen meg lapozás nélkül - Ha egy plusz oldalhoz több tartalmi elemet is hozzákapcsolsz, akkor itt beállíthatod, hogy mennyi tartalmi elem jelenjen meg egy oldalon lapozás nélkül. Ez hasznos lehet pl. blog típusú tartalmi elemek létrehozásakor.
Látogató nyelv érzékelése IP cím alapján, ha közvetlenül adja meg a domaint - Ha az áruházadban több nyelvet is használsz, akkor ezzel a beállítással szabályozható, hogy a rendszer kiderítse a az IP cím alapján a látogató nyelvét és ez által a neki megfelelő nyelvi változatra navigálja.
Nyelv alapján szállítási terület beállítása, ha a vásárló még nincs belépve - Ha az áruházban több nyelvet kezelsz és használsz különféle területeket speciális árak kialakításához, akkor a nyelv alapján be tudja a rendszer állítani a szállítási területet, így a vásárlónak nem szükséges belépnie, hogy a neki megfelelő árat lássa.
Nyelv alapján ország meghatározása, ha a vásárló még nincs belépve - Nyelv alapján ugyanúgy meghatározható az ország is, így ehhez sem szükséges, hogy a vásárló belépjen és a megadott adatai legyenek vizsgálva, hanem már belépés nélkül is meghatározható az ország. Ez akkor lehet hasznos, ha különféle szállítási módok vannak specifikálva az áruházban, amik országhoz kötöttek, így már láthatóak az elérhető speciális szállítási módok akár belépés nélkül is.
Ha saját SMTP (email) kiszolgálót szeretnél használni, akkor itt add meg az adatait - Ha az áruházad esetén az email küldésekhez saját SMTP kiszolgálót szeretnél használni, akkor ennek az adatait itt tudod megadni. Ez például @gmail.com-os email címek esetén ajánlott. A beállításkor nagyon körültekintően járj el, csak akkor használd, ha minden adat biztosan megfelelő, ellenkező esetben a levelek nem kerülnek kiküldésre.
Amennyiben DKIM aláírást szeretnél használni a vásárlóknak küldött levelekben, itt állíthatod be - A DKIM (Domain Key Identified Mail) egy kriptográfiai aláírás, mely segítségével a leveleket fogadó fél képes megállapítani, hogy az adott levél módosult-e a küldő és a fogadó fél szervere között. Használatával elérhető, hogy az aláíratlan levelek ne kerüljenek továbbításra. Az itt lévő adatokat kell kitöltened, de a beállításkor nagyon körültekintően járj el, csak akkor használd, ha minden adat biztosan megfelelő!
Admin felület
Ebben a szekcióban az adminisztrációs felületet érintő beállításokat tudod testre szabni.
Admin felület megjelenése - Webáruház üzemeltetőként az adminisztrációs felület megjelenése kiemelten fontos, hiszen napi szinten ezt fogod használni, pl. termék felvitelénél, megrendelések kiszolgálásánál stb. Két stílus közül tudsz választani, lehet kiemelt hátterű vagy fehér hátterű a kezelőfelület megjelenése.
Gyorsindító gombok az admin felület kezdő oldalán - Az adminisztrációs felület nyitó oldalának tetejére létrehozhatsz különböző gyorsindító gombokat, amelyekre kattintva a hozzárendelt tartalom akár egy új ablakban is megnyílhat. Tetszőleges linkeket megadhatsz a beviteli mezőkben, amikkel gyorsabb elérést biztosíthatsz a naponta többször használt funkciókhoz, menüpontokhoz.
Példa
Csomagfeladás: https://shop.unas.hu/admin_order_shipping.php
Termékek kezelése: https://shop.unas.hu/admin_product_category.php
Alapbeállítások: https://shop.unas.hu/admin_config_base.php
Melyik email címre kéred az emaileket - Az áruház működése során sok levelet küld ki a rendszer az adminisztrátornak (pl.: megrendelés értesítés, regisztráció értesítés, közvetlen levél). Itt beállíthatod, hogy melyik email címre szeretnéd kapni ezeket a leveleket.
Termék szerkesztés után a termékhez ugrás a termék listában - Ezzel azt tudod szabályozni, hogy ha az adminisztrációs felületen töltöd fel a terméket egyesével, akkor szerkesztés és felvitel után a listában hova navigáljon a rendszer.
HTML szerkesztő típus módosítása - Javasolt mindig a legfrissebb verziót választani, mert tartalmazhat új funkció(ka)t, illetve stabilabb lehet a működése.
Ahol van rá lehetőség, a HTML szerkesztő legyen mindig aktív - Ezzel a beállítással azt lehet szabályozni, hogy az adminisztrációs felületen minden olyan helyen, ahol van rá lehetőség, alap esetben a HTML szerkesztő legyen aktív. Ha a tartalmakat HTML-ben szerkeszted, célszerű ezt bekapcsolni, így időt spórolhatsz meg.
Adminisztrációs napló automatikus elküldése emailben, havi rendszerességgel - Az áruház adminisztrációs felületén végzett tevékenység a későbbi nyomon követhetőség érdekében naplózásra kerül. Itt azt tudod bekapcsolni, hogy ezt a gyűjtött napló fájlt havi rendszerességgel (minden hónap első napján) elküldjük-e neked emailben.
Adatok megőrzése
Az adminisztrációs napló kettő hónapra visszamenőleg van rendszerünkben tárolva, így a funkció bekapcsolásával, akár hosszabb időtáv naplózását is megőrizheted.