Egy webáruház esetén gyakran előfordulhat, hogy a vásárló úgy dönt, visszaküldené az áruházból rendelt terméket vagy termékeket. Lehet ez akár hibás teljesítés miatt, visszaküldheti akár méretprobléma miatt vagy egyszerűen csak elállna a rendelésétől. Az erre vonatkozó törvények és jogszabályok értelmében az áruház üzemeltetőnek erre lehetőséget kell biztosítania. Rendszerünkben visszaküldést két módon lehet rögzíteni, beállítástól függően az adminisztrátor és a vásárló által egyaránt indítható.
Amennyiben áruházadban szeretnéd a visszáru kezelés funkciót használni, azt itt tudod bekapcsolni. A funkció bekapcsolásával automatikusan létrehoz a rendszerünk a megrendelés státuszok között egy Visszaküldés alatt és egy Visszaküldve státuszt, amelyek visszáru típusúak. A funkció kikapcsolásával ezek a státuszok automatikusan törlődnek. A rendszer által automatikusan létrejövő státuszok tetszőlegesen módosíthatók, akár újat is létrehozhatsz, amik a további beállításokban szabadon használhatók. Létrehozáskor és módosításkor fontos, hogy ezek Visszáru típusúak legyenek.
Alapértelmezett megrendelés státusz adminisztrátor által indított visszaküldésekhez - Itt azt tudod beállítani, hogy az adminisztrátor által indított visszaküldéseknek mi legyen az alapértelmezett megrendelés státusza.
Milyen státuszba váltáskor jöjjön létre visszatérítéses kupon? - Amennyiben a vásárló a terméket visszaküldte, a rendszer generál egy visszatérítéses kupont, amit fel tud használni a következő rendelésében. Itt azt tudod beállítani, hogy milyen státuszba váltáskor jöjjön létre ez a kupon.
Ez a beállítás akkor használható, ha a kuponkezelés az áruházban engedélyezve van az alábbi menüben: Marketing / Kuponok, ajándékkártyák.
Milyen státuszba váltáskor vonjuk le a vásárlótól a pontokat? - Amennyiben az adott rendelésben volt pont jóváírás a visszaküldendő termék után, akkor a termék visszaküldése után, ezt a felírt pontot vissza kell vonni. A rendszer ezt automatikusan elvégzi, itt azt kell beállítani, hogy milyen státuszba váltáskor vonjuk le a vásárlótól a pontokat.
Ez a beállítás akkor használható, ha a pontgyűjtés az áruházban engedélyezve van az alábbi menüben: Marketing / Pontgyűjtés.
A vásárló indíthat visszaküldést - Amennyiben lehetőséget biztosítanál a vásárlóidnak, hogy indíthassanak visszaküldést, akkor ezt a funkciót itt tudod bekapcsolni.
Alapértelmezett megrendelés státusz vásárló által indított visszaküldésekhez - Itt azt tudod beállítani, hogy a vásárló által indított visszaküldéseknek mi legyen az alapértelmezett megrendelés státusza. Ez azért lehet fontos, hogy nyomon tudd követni ezeket a rendeléseket, akár szűréssel a rendelések követésénél.
Az utolsó státuszváltástól számítva hány napig indíthat a vásárló visszaküldést? - Itt azt tudod beállítani, hogy a vásárló általi visszaküldés esetén, az utolsó státuszváltástól számítva mennyi napig indíthat visszaküldést. Ezzel korlátozható, hogy az adott státusz váltásokat is figyelembe véve mennyi napig van lehetősége visszaküldést indítani a vásárlónak.
Milyen státuszból indíthat a vásárló visszaküldést? - Amennyiben az áruházban többféle megrendelés státuszt is kezelsz, beállíthatod, hogy a vásárló milyen státuszú rendelésekből indíthat visszaküldést.
Fizetési és Szállítási módok kezelése
A visszáru kezelés során egy fontos momentum, hogy ahhoz kapcsolódóan legyenek kialakítva fizetési és szállítási módok, amik visszáru típusúak. A rendszer által nyújtott lehetőségeket két részre lehet bontani:
1.) Szállítási módok - Létre lehet hozni visszáru kezeléshez kapcsolódó szállítási módokat a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Szállítási módok menüben. A létrehozás során a szállítási mód neve tetszőleges lehet (vásárló általi visszaküldés esetén ezt látja a vásárló is), a típusa mindenképpen visszáru. Ezek a szállítási módok így csak a visszáru kezelés során használhatók, a normál rendelés leadás során nem.
Szállítási költség kezelés a visszáru típusú rendelések esetén nincsen figyelembe véve.
2.) Fizetési módok - Létre lehet hozni visszáru kezeléshez kapcsolódó fizetési módokat a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Fizetési módok menüben. Erre azért van szükség, mert fizetési módok kezelése esetén fontos, hogy a vásárló milyen módon szeretné visszakapni a termékért már kifizetett összeget. Tipikus eset lehet, ha megadja a bankszámla adatait és arra kéri a visszautalást vagy készíthetsz számára egy visszatérítéses kupont a visszaküldött termék(ek) végösszegének figyelembevételével, így azt később levásárolhatja az áruházban.
a.) Visszautalás beállítása: első lépésként létre kell hoznod egy új fizetési módot a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Fizetési módok menüben. A fizetési mód típusa legyen átutalás, a megrendelés típusa pedig visszáru. Ezt követően létre kell hoznod egy új vásárló paramétert a Beállítások / Vásárlási folyamat / Vásárló paraméterek menüben. A paraméter tartalma legyen olyan típusú, ami visszáru kezelésnél felhasználható, valamint a Milyen fizetési módnál használható? résznél válaszd szintén az átutalás opciót. Így lesz összerendelve a fizetési mód a vásárló paraméterrel.
b.) Visszatérítéses kupon beállítása: Ez esetben létre kell hoznod egy új fizetési módot a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Fizetési módok menüben. A fizetési mód típusa legyen kupon, a megrendelés típusa pedig visszáru. A generált kupon a visszaküldött megrendelés részleteiben lesz látható az azonosító mellett.
Amennyiben sikeresen lezárult visszaküldés folyamata, a kupont el kell juttatnod a vásárlódhoz, hogy később fel tudja azt használni.