Itt tudod megtekinteni a rendszerbe beérkezett megrendeléseidet, akár felhasználó, típus vagy státusz szerinti bontásban. Az egyes megrendeléseket rendezni is tudod azonosító, dátum, név és rendelés státusz alapján az adott oszlop tetején az oszlop nevére kattintva.
Sok megrendelés kezelése esetén gyakran előfordulhat, hogy egy adott megrendelést vissza kell keresni. Erre szolgál a kereső mező, ami az adott rendelésben rögzített adatok között tud keresni, pl.: termék név, cikkszám, megjegyzés, tranzakció azonosító, kuponkód, csomagszám stb.
Az itt található kereső különböző értékekben tud keresni, tetszőlegesen módosítható, hogy a megrendelés követésnél a kereső miben keressen, ehhez az alábbi menüpontba látogass el: Beállítások / Alapbeállítások / Megrendelés
Minél több opció van bejelölve, annál több adatot kell végignéznie a keresőnek, így gyorsaságát nagyban befolyásolja.
Amennyiben szűkíteni szeretnéd a rendszerbe befutott megrendelések listáját, erre is van lehetőséged. Ehhez állíts be pl. egy dátum intervallumot, majd kattints a Szűrés gombra. Ennek akkor tudod hasznát venni, ha pl. tudni szeretnéd, hogy hány megrendelés érkezett egy adott idő intervallumban (Pl.: szeptember 1-től október 30-ig).
Egy adott megrendelés sorára kattintva pedig részleteiben tudod megvizsgálni a kiválasztott megrendelést. Erről részletesebb tájékoztatást a Megrendelés részletek menüpontban találsz.
A megrendelések listájában tooltip ablakokban részletesebb információt kaphatsz a rendelésről, így nem feltétlenül szükséges a megrendelés részletek megtekintése, amivel időt takaríthatsz meg. Az egyes megrendelés sorokban az Azonosító, Név és Info oszlop fölé húzva az egeret, megjelenik annak legfontosabb adata egy tooltip formájában.
Minden egyes ikon fölé húzva az egér mutatóját megjelenik az adott ikon jelentése. (pl.: csak részben fizetve, számlázva, Ft, megjegyzés mező tartalma stb.)
A Név oszlopban megjelenő ikonok jelentése:
Az adott megrendelést vásárlói regisztráció nélkül adták le.
Az adott vásárlónak ez az első megrendelése.
Az adott vásárlónak van másik nyitott rendelése is.
Az adott vásárlónak van korábbi, másik rendelésből származó tartozása.
A vásárló megrendelésében szereplő és a vásárlóhoz rögzített adatok különbözőek.
Az adott megrendelés sorában az Info oszlopban a speciális fizetés és szállítás szolgáltatóinak a logóját láthatod. A további megjelenő ikonok jelentése:
A számla még nincs kifizetve.
A számla csak részben van kifizetve.
A számla teljes egészében rendezve van.
A vevőnek jelenleg túlfizetése van.
A megrendelés számlázható állapotban van.
A megrendelés számlázva állapotban van.
A megrendelés során valamilyen speciális fizetési módot választott. (Bankkártyás fizetés, PayPal stb.)
A megrendelés során valamilyen speciális szállítási módot választott. (PickPack Pont, DPD, GLS stb.)
A megrendelést nem a webáruház alap pénznemében adta le.
A megrendelést nem a webáruház alap nyelvén adta le.
A megrendelés során választott fizetési mód típusa utánvét.
A megrendelés során választott fizetési mód típusa készpénz.
A megrendelés során választott fizetési mód típusa átutalás.
A megrendelés során választott fizetési mód típusa csekk.
A megrendelés leadása során a megjegyzés mező ki lett töltve.
A megrendeléshez paraméterként egy fájlt is feltöltött a vásárló.
A megrendelést leadó vásárló egy vásárló csoportba tartozik.
Az adott megrendelés sorában a Rendelés státusza oszlopban megjelenő ikonok jelentése:
A megrendelés sorában erre az ikonra húzva az egeret látható az adott rendelés státusz története.
A Szűrés törlése gombra kattintva a megrendelések szűrési beállításait tudod alaphelyzetbe állítani, míg a megrendelések státuszai és egyéb adatai változatlanok maradnak, ezzel gyakorlatilag az összes rendelést egyszerűen tudod kilistázni.
A megrendelések listája menüpontban arra is lehetőséget biztosítunk számodra, hogy az admin felületen keresztül tudj felrögzíteni egy meglévő vagy akár egy új vásárlóhoz egy új rendelést. Ehhez kattints az Új rendelés gombra, a felugró ablakban töltsd ki a vásárlói adatokat, pénznemet, nyelvet, illetve igény esetén a státuszra és számlázásra vonatkozó adatokat, majd nyugtázd a beállításokat.
Megrendelések csoportos módosítása
A rendszerbe beérkezett megrendeléseknél kiemelt fontosságú, hogy igény esetén módosíthatóak legyenek. A ráfordított idő szempontjából azonban az is fontos, hogy ne csak egyesével, hanem csoportosan is kezelhetőek legyenek.
A csoportos megrendelés kezelés több esetben is hasznos funkció lehet:
a) Megrendelések státuszának csoportos módosítása (Rendelés megérkezett --> Visszaigazolva)
b) Számlázás állapotának csoportos megváltoztatása (Nem számlázható --> Számlázható)
c) Fizetés állapotának csoportos megváltoztatása (Nincs fizetve --> Fizetve)
Több megrendelés csoportos módosítása esetén a következő lépéseket kell végrehajtani:
1. A jelölőnégyzet segítségével jelöld ki azokat a megrendeléseket, amelyeket csoportosan módosítani szeretnél.
2. A megrendelések alatti részben válaszd ki, hogy mi legyen a kijelölt megrendelések új státusza / új számlázási vagy fizetési állapota.
A kiválasztás után a rendszer automatikusan megváltoztatja a megrendelések státuszát, mentened nem szükséges. A Művelet végrehajtása után visszavonásra nincsen lehetőség.
Speciális funkciók
Színes státuszok kezelése - Amennyiben a színes státuszok funkciót bekapcsolod, akkor minden egyes megrendeléshez kapcsolódó státusz különböző színben fog megjelenni.
Felugró értesítés új rendelés érkezésekor - Ha a Megrendelések Követése menüpontban maradsz, de időközben nem tartózkodsz gépközelben egy felugró ablak tájékoztat, hogy az eltelt időben hány új megrendelés érkezett! Ez hasznos lehet, ha tudni szeretnéd, hogy a távollétedben mennyi megrendelés futott be.
Hangjelzés új rendelés érkezésekor - Az előző ponthoz hasonlóan, új megrendelés érkezéséhez akár hangjelzés is beállítható. (A hangjelzés lejátszásához erre alkalmas böngésző szükséges!)
A hangjelzéshez és a felugró értesítéshez kapcsolódó háttérfolyamat percenkénti ütemezéssel fut le.
Több értéket lehessen kijelölni a legördülő menükben - Alap esetben a rendelések szűkítése során a legördülő menük esetén egy értéket lehet kiválasztani, az opció bekapcsolásával van lehetőség akár többet is kijelölni, így összetettebb szűrések is beállíthatóak lesznek.
Nyomtat - Ha tömegesen több megrendelést szeretnél kinyomtatni, akkor jelöld ki a nyomtatni kívánt megrendeléseket, majd kattints a menüsoron található Nyomtat gombra.
Szállítólevél - Ha tömegesen több megrendelés szállítólevelét szeretnéd kinyomtatni, akkor jelöld ki a nyomtatni kívánt megrendeléseket, majd kattints a menüsoron található Szállítólevél gombra.
Összevonás - Ha több megrendelést szeretnél összevonni egy megrendelésbe, akkor válaszd ki az összevonni kívánt megrendeléseket, majd kattints a menüsoron található Összevonás gombra. Erről részletesebben alább olvashatsz.
Megrendelés összevonás
Egy webáruház üzemeltető számára gyakori eset, hogy egy vásárló által elküldött kettő vagy több rendelést egy megrendelésként kezelje.
Az összevonás folyamata:
1. Jelöld ki az összevonni kívánt megrendeléseket, majd kattints a menüsoron található Összevonás gombra.
2. Válaszd ki, hogy melyik megrendelésbe szeretnéd a többi rendelés adatait vonni. A többi megrendelés törlődni fog!
3. A rendszer ellenőrzi, hogy a megrendelések összevonhatóak-e, és figyelmeztet hiba esetén.
4. Rendszerünk visszajelzi az összevonás sikerességét, az összevont rendelések azonosítóját, valamint az összesítő megrendelés számát.
5. Automatikus beléptetés az összevont rendelésbe, ahol ellenőrizni tudod az összevont rendelések adatait.
További információk
- Az összevonáshoz legalább kettő rendelést ki kell választanod!
- Csak olyan megrendeléseket lehet összevonni, ahol a vásárló email címe az összevonni kívánt rendelésekben megegyezik.
- Csak olyan megrendeléseket lehet összevonni, ahol a pénznemek / devizanemek azonosak.
- Eltérő státuszú, számlázási állapotú, szállítási és fizetési módú megrendelések esetén a rendszer figyelmeztet, az összevonást így is el lehet végezni, az új összevont rendelés azt a megrendelés státuszt kapja, amihez hozzáadod a másik rendelés tételeit.
- A megrendelésben szereplő összegszerű kedvezmények összeadódnak, míg a százalékos kedvezmények esetén az jut érvényre, amelyik rendelésbe vonod a másik rendelés tételeit.
- Ha a két rendelésben ugyanaz a szállítási és fizetési mód, akkor az azonos típusú költségek is összeadódnak.
- Ha mind a két rendelésben vannak termék kuponok, akkor az az összevont rendelésben is megmarad tételesen. Végösszeg kupon esetén az jut érvényre, amelyik rendelésbe vonod a másik rendelés tételeit.