Számos olyan esetet fel tudnánk sorolni, amelyek megnehezítik az e-kereskedők mindennapjait, noha sokszor csupán a vásárlók figyelmetlensége vagy hanyagsága áll a háttérben. Talán veled is előfordult már, hogy egy ügyfél elírta az email címét a rendelés leadásakor és emiatt sem visszaigazolást, sem további értesítéseket nem kapott. Végül csak telefonon tudtad vele felvenni a kapcsolatot – már ha egyáltalán sikerült elérned.
Ugyanígy problémát jelenthet, ha a vásárló egy ideiglenes vagy megbízhatatlan email címet adott meg – például egy ingyenes szolgáltató, mint a freemail.hu címét –, amelyre vagy nem érkeztek meg az értesítéseid vagy késve kapták meg őket. Ez nemcsak a kommunikációt nehezíti, hanem az ügyfélélményt is ronthatja, ami hosszú távon az üzleted sikerére is kihatással lehet.
Mi a helyzet azokkal, akik korábban már nem vették át a csomagot, így feleslegesen terhelték a vállalkozásodat plusz költségekkel? Érthető módon nem szeretnéd újra kiszolgálni őket, de hogyan szűrheted ki az ilyen vásárlókat? Ezek a hétköznapi, ám mégis jelentős kihívások mind az e-kereskedelem részei és érdemes odafigyelni rájuk, hogy gördülékenyebbé és hatékonyabbá váljon az online értékesítés folyamata.
Új funkció: Email ellenőrzés
Az ügyfeleink visszajelzéseit figyelembe véve összegyűjtöttük azokat az email címmel kapcsolatos problémás eseteket, amelyek a webáruházak működését nehezítik. Ezek alapján megalkottuk az új Email ellenőrzés VIP funkciót, ami hatékony megoldást nyújt a leggyakoribb hibák kiszűrésére. Biztosak vagyunk benne, hogy ha megfelelően alkalmazod ezt az új funkciót, jelentős mennyiségű felesleges adminisztrációtól és kellemetlenségtől kímélheted meg magad. Segítségével könnyedén ellenőrizheted és szűrheted a vásárlók által megadott email címeket, így elkerülheted a kommunikációs problémákat, a visszapattanó üzeneteket vagy akár a meghiúsult rendeléseket is. Ismerd meg te is az új lehetőségeket!
A beállításokat a Beállítások / Vásárlási folyamat / Email ellenőrzés menüben éred el, ahol három lapfülre rendeztük el a lehetőségeket.
Domain végződések ellenőrzése
Az első lapfülön hozhatsz létre az email címek végződéseivel, a domain-ekkel kapcsolatos szabályokat. Alapvetően kétféle művelet hajtható végre az email cím megadása után, ez a Figyelmeztetés vagy a Tiltás. Értelemszerűen, ha a vásárló olyan végződésű email címet ad meg amire létrehoztál szabályt, az előbbi esetben figyelmeztetést kap, utóbbi esetben pedig nem tud vele regisztrálni és rendelést leadni. Figyelmeztetésre és a tiltásra is hoztunk létre alapszövegeket, amit a megszokott módon központilag átírhatsz, de lehetőséged van domain-enként különböző figyelmeztetéseket adni a vásárlók számára.
Nézzünk példákat!
A leggyakoribb elírás a gmail-es email címek esetén a gamil.com. Erre érdemes tiltó szabályt felvenni egy olyan üzenettel, ahol az alapszöveg "Ilyen végződésű email címet nem adhatsz meg", de akár egy ilyet is beírhatsz a konkrét szabályhoz: "Biztosan elírtad az email címedet, valószínűleg nem gamil.com a végződése".
Másik gyakori probléma a freemail.hu email címek használata, mint tudjuk a megbízhatatlansága okán. Ha nem szeretnéd konkrétan tiltani és figyelmeztetést alkalmazol rá, ott az alapszöveg így hangzik: "Nem javasoljuk, hogy ilyen végződésű email címet használj!", de itt is cizellálhatod egyedi szöveggel, pl.: "Ha van lehetőséged használj más email címet, mert a freemail nem az igazi :)"
Hosszasan folytathatnánk a sort a gmai, az outluk és társai elírásokkal, ettől kezdve te döntöd el, hogy melyikkel mit szeretnél tenni. Persze felmerül benned a kérdés, hogy egy egyszerű létezés ellenőrzéssel miért nem lehet ezt megoldani...olvass tovább!
Konkrét email címek tiltása
A második lapfülön van lehetőséged konkrét email címeket tiltani például abban az esetben ha valami kárt okozott neked a vevő, esetleg nem vett át korábban csomagot. Hasonlóan adhatsz hozzá szabályokat, használhatod az alapszöveget hozzájuk az üzenet mező üresen hagyásával: "A megadott email címmel nem vásárolhatsz." Csak a vicc kedvéért, ha esetleg a vásárló annyira felbosszantott, hogy személyre szabott üzenetet szeretnél intézni hozzá, ugyanúgy megteheted: "Nem vetted át múltkor a csomagot, soha többet nem küldök neked semmit!".
Korábban regisztrált vásárlókra más vonatkozik!
Fontos megemlíteni, hogy ha egy email címmel már korábban regisztráltak, nem fog lefutni az ellenőrzés, ők belépve továbbra is tudnak vásárolni. Őket úgy tilthatod, hogy a vásárló profiljában az Engedélyezi a belépést résznél kiveszed a pipát.
Létezés ellenőrzése
Az előbb már említettük a létezés ellenőrzést. Könnyű lenne az élet ha lenne egzakt módszer erre, azonban 100%-os megoldás nincs. Vannak szolgáltatók akik ezt engedélyezik, vannak akik viszont nem. Sőt olyan is van, aki minden email címet létezőnek jelez vissza.
Ettől függetlenül természetesen kiépítettünk létezés ellenőrzést is, ami jó eséllyel jelzi a nem létező email címeket. Itt sok minden egyebet is vizsgálunk, létezik-e a végződés egyáltalán, van-e a domain-nek MX rekordja, illetve lehetne-e kapcsolódni a konkrét email címhez. A létezés ellenőrzést a Beállítások lapfülön kapcsolhatod be. Ugyanúgy alkalmazhatsz itt is tiltást és figyelmeztetést - bár mivel teljes bizonyossággal nem lehet kimutatni a létezést, inkább csak a figyelmeztetést javasoljuk. A hozzá kapcsolódó szövegeket szintén az alapszövegek között találod, ahol átírhatod azokat, ami jelenleg figyelmeztetés esetén így hangzik: "Kérjük ellenőrizd, hogy valóban jó email címet írtál be!"
Ékezetes email címek vizsgálata
Egy másik érdekes kérdés amelyet érdemes megvizsgálni, az ékezetes karaktereket tartalmazó email címek kezelése. A .HU domain különleges abban a tekintetben, hogy támogatja az ékezetes karaktereket a domain-ek végződésében, tehát technikailag lehetséges olyan email cím, amelynek tartománynevében ékezet szerepel. Fontos azonban megjegyezni, hogy az email címek első, felhasználónév részében az ékezetek használata nem megengedett.
Ráadásul sok nemzetközi és hazai email szolgáltató még a domain szintjén sem támogatja az ékezetes karaktereket, így ha egy vásárló email címében ékezetet találunk, nagy a valószínűsége annak, hogy egyszerű elírás történt.
Az új funkció lehetőséget biztosít arra, hogy a Beállítások lapfülön meghatározd ezen esetek kezelését. Dönthetsz úgy, hogy csupán figyelmeztetést küldesz a vásárlónak vagy akár teljesen le is tilthatod az ékezetes email címek használatát a vásárlási folyamat során.
Ideiglenes email címek használata
Bizonyos vásárlók időnként különböző trükkökhöz folyamodnak és ideiglenes email címeket használnak a rendelési folyamat során. Ezek az email címek csupán rövid ideig érvényesek, kizárólag a vásárlás lebonyolítására hozzák létre őket, majd hamarosan érvényüket vesztik. Ilyen szolgáltatásokat kínál például a temp-mail.org, a tempmailo.com és számos más hasonló oldal.
Mi azonban egy átfogó, több mint 100.000 végződést tartalmazó adatbázissal rendelkezünk, amely segít azonosítani ezeket az ideiglenes email szolgáltatókat. Ennek köszönhetően pontosan meg tudjuk állapítani, hogy egy vásárló ilyen típusú email címet adott-e meg. Te pedig a felismerés után dönthetsz arról, hogy figyelmezteted az ügyfelet vagy akár teljesen megakadályozod a vásárlási folyamat folytatását.
Végszó
Az e-kereskedelemben a hatékonyság kulcsfontosságú és egy modern, intelligens rendszer jelentős előnyt jelenthet a piacon. Ha még nem az Unas rendszert használod vagy nem VIP csomagod van, itt az idő váltani! Az új email ellenőrzés funkció csak egy a sok innovatív megoldás közül, amely segít csökkenteni a felesleges adminisztrációt, javítja az ügyfélélményt és növeli a rendelési biztonságot.