Napjaink egyre növekvő tendenciája az úgynevezett pontgyűjtő rendszerek alkalmazása. Több nagyobb hazai és nemzetközi üzletlánc kínál már a vásárlóinak ingyenesen igényelhető plasztik pontgyűjtő kártyát (pl. SMART, SuperShop kártya stb.), amelyet vásárlás után pontokkal töltenek fel. A webáruházban található termékekhez beállítható pontérték, ami megjelenik a vásárló virtuális számláján. A rendelések során felhalmozott pontok tetszés szerint felhasználhatóak későbbi megrendelésénél a végösszeg csökkentésére.
A pontgyűjtés nagyon fontos eleme egy hatékony marketing stratégiának, a testre szabásához számos beállítási lehetőséget biztosítunk, hogy minél jobban igényeidre szabhasd ezt a fajta kedvezmény rendszert.
A pontgyűjtés funkciót számos beállítással saját igényeidre szabhatod:
Pontgyűjtés használata - Itt tudod bekapcsolni vagy kikapcsolni az áruházban használható pontgyűjtés funkciót.
Regisztráció után járó pontok száma - Ha engedélyezed a pontgyűjtést, akkor jutalmazható a vásárló, hogy a regisztrációja után meghatározott pontot kapjon (1 pont 1 egységnek felel meg az adott devizanemben).
Hírlevélre való feliratkozás megerősítése után járó pontok száma - Hasonlóan az előző ponthoz, hogy ha engedélyezed a pontgyűjtést és hírlevél igénylőket is gyűjtesz, úgy a hírlevélre való feliratkozás megerősítése után a vásárlót jutalmazhatod egy előre meghatározott pont mennyiséggel, amit később fel tud használni a rendelése során.
Pontok felhasználására mi az alapbeállítás - A pont egyenlegen lévő pontok felhasználásakor megadható, hogy mi legyen az alapbeállítás ("Felhasználom", "Nem használom fel"). A vásárlási folyamatban alap esetben ez az opció lesz bejelölve, amin a vásárló szabadon változtathat.
Pontok jóváírása akciós termékek esetén - Akciós termékek esetén felmerülhet az igény, hogy a megvásárolt akciós árú termék esetén nem szeretnél pontot adni. Ebben a szekcióban azt lehet beállítani, hogy akciós termékek esetén jóváíródjanak e a pontok vagy sem, illetve külön azt is, hogy százalékos generálás esetén ne írja jóvá a pontokat a rendszer.
Rendelés végösszegéből milyen arányban használható fel a pontegyenleg - Itt százalékos mértékben megadható, hogy a rendelés végösszege alapján maximum milyen arányban használható fel a pontegyenleg. Például ha a vásárlás végösszege 120.000 Ft és itt 10%-ot állítasz be, akkor maximum 12.000 ponttal (Forinttal) csökkenthető a végösszeg, amennyiben a vásárló rendelkezik ekkora mennyiségű gyűjtött ponttal.
Mekkora legyen alapértelmezetten a termék bruttó ára után kapható pontérték - A pont érték meghatározásnak két módja van: fix vagy százalékos generálás. Ha a termékek kezelésénél nem állítasz be fix pont értéket az egyes termékekhez, úgy központilag meghatározható százalékos formában, hogy mekkora legyen alapértelmezetten a termék bruttó ára után kapható pont értéke. Amennyiben pl. egy vásárlócsoportnak van közvetlen termék kedvezménye vagy végösszeg kedvezménye, akkor a rá érvényes csökkentett bruttó ár alapján kapja a %-os pontértéket.
Mekkora legyen alapértelmezetten a termék akciós bruttó ára után kapható pontérték - Ha akciós a termék és a termékek kezelésénél nem állítasz be pont értéket ezen termékekhez, akkor itt központilag meghatározható százalékos formában, hogy mekkora legyen alapértelmezetten a termék akciós bruttó ára után kapható pontérték. Ebbe a mezőbe nullánál nagyobb értéket kell megadnod.
Mekkora rendelés összeg felett lehet a pontokat felhasználni - Ahhoz, hogy a kosár értéket növelni tudd, célszerű valamilyen rendelés összeghez kötni a pontbeváltás lehetőségét. Itt beállítható, hogy milyen rendelési összeg felett lehet a pont egyenlegből felhasználni a vásárlás végösszegének csökkentésére.
Minimum hány pontot kell felhasználni - Az is beállítható, hogy egy megrendelés leadásakor, minimum mennyi pontot kell felhasználni.
A pontok felhasználhatók a szállítási költség kiegyenlítésére is - Dönthetsz úgy, hogy a szállítási költség kiegyenlítésére is felhasználható legyen a pont egyenlegen lévő összeg, azaz a fizetendő összeg minimum a szállítási költség lesz pontfelhasználás esetén is. A pontfelhasználás arányára ez a beállítás nincs hatással!
Pontok megjelenítése kiemelt helyen - A termék után járó pontokat kiemelheted az Adatok fülről egy jól elkülönülő és a vásárló számára is szembetűnő pozícióba.
Mennyi idő után járjanak le a megszerzett pontok - Beállítható, hogy a kapott pontok milyen időtartamig legyenek felhasználhatók. Megadható, hogy soha ne járjanak le a pontok, de megadhatsz a listából egy tetszőleges dátumot is. A megadott dátum után a vásárló már nem használhatja fel a pontjait, így ösztönözheted a határidőn belüli újbóli vásárlásra. A vásárlásonként megszerzett pontoknak külön lejárati ideje van.
Melyik rendelés státuszba váltáskor íródjanak jóvá a megvásárolt termékek után járó pontok - Amennyiben úgy döntesz, hogy a megvásárolt termékek után járó pontokat csak bizonyos megrendelés státusz esetén írja jóvá a rendszer a vásárló pontgyűjtő egyenlegén, akkor ezt itt könnyedén beállíthatod. Célszerű a pontokat csak akkor jóváírni, amikor a vásárló már ténylegesen kifizette a terméket és a kiszállítás / átvétel is rendben megtörtént.