Az Unas webáruházban lehetőséged van több különböző chat program használatára is. Ezek segítségével a potenciális vásárlóid ingyen kommunikálhatnak veled vagy munkatársaiddal. Webáruházad látogatójának csak egy kattintás a segítség, így minden felmerülő kérdésre azonnali választ kap. Chat programtól függően akár te is felajánlhatod segítségedet az integrált chat ablakon keresztül.
Integrálás
Ahhoz, hogy az itt lévő chat programok közül valamelyiket használni tudd, regisztrálnod szükséges az adott chat szolgáltatónál.
Facebook Messenger
A Customer Chat plugin lehetővé teszi, hogy a Messenger-t közvetlenül a webáruházadba integráld. Ennek köszönhetően a vásárlók bármikor kapcsolatba léphetnek a webshoppal Messenger alkalmazáson keresztül. A chat modul automatikusan betölti a beszélgetés előzményeit, amely a vásárló és webáruház között zajlott a Messenger alkalmazásban.
Facebook Messenger működése
A chat modul segítségével a látogatók beszélgetéseket kezdeményezhetnek a Messenger-ben a webáruházad böngészése közben. Az oldal elhagyása után akár okostelefonról a Messenger alkalmazásban is tovább lehet folytatni a beszélgetést, tehát a vásárlónak nem szükséges az oldalon maradnia. A funkció bekapcsolása után, a képernyő jobb alsó sarkában meg fog jelenni a Messenger ikon, amelyre kattintva a látogató megkezdheti a beszélgetést. Amennyiben bejelentkezett vásárlóról van szó, már indíthatja is a beszélgetést. Amennyiben nincs, az alkalmazás először jelzi, hogy jelentkezzen be.
Az integrációhoz szükséges saját Facebook oldal, ezen keresztül fogadhatod az érdeklődőktől az üzeneteket.
Facebook Messenger beállítása
1. Lépés: Saját Facebook App létrehozása
Saját Facebook Appod a developers.facebook.com oldalon hozatod létre. Jobb felső sarokban kattints a MyApps menüpontra, majd ezt követően szintén a jobb felső sarokban a Create App gombra. Válaszd ki, hogy milyen okból hozod létre az alkalmazást, majd nyomd meg a Continue gombot. A megjelenő ablakban add meg az alkalmazás nevét (tetszőleges), majd válaszd ki az alkalmazás célját és nyomd meg a Create App gombot.
Ezt követően az alkalmazás alapbeállításaiban az adatkezelési tájékoztató URL címét add meg a megfelelő mezőben, majd a Category mezőben válaszd ki az alkalmazás kategóriáját (pl. "messaging"). Ezt követően mentsd el a változtatásokat. Az alkalmazás azonosítót a bal felső sarokban lesz lehetőséged kimásolni.
2. Lépés: Saját facebook oldal azonosító
A Facebook oldal azonosítóját a legkönnyebben következő oldalon találhatod meg: Kattints ide!
Add meg a Facebook oldalad elérhetőségét, majd az így kapott azonosítót másold ki és add meg a beállításokban található Facebook Page ID mezőbe. A megfelelő működéshez szükséges a Facebook oldalad közzétenni. Ezt a Facebook beállításaiban a Beállítások / Általános / Oldal láthatósága menüpontban tudod megtenni.
3. Lépés: Domain név engedélyezése a Facebook oldalon
Lépj be a Facebook oldaladra, majd kattints a Beállítások menüpontra. Ezt követően a Messenger-platform menüpontra kattintva az Engedélyezett tartományok mezőben add meg webáruházad elsődleges domain nevét a https:// résszel együtt, például https://www.sajatdomain.hu.