Az egyes mezők és beállítások használatáról:
Egyénileg megadott META adatokhoz közös META adatok hozzáfűzése - Ha a Marketing / Keresőoptimalizálás, SEO / Közös META adatok menüben adsz meg TITLE, DESCRIPTION vagy KEYWORDS META tag-et, valamint egyénileg is töltesz ki META adatokat pl. kategóriához, termékhez vagy plusz oldalhoz, akkor itt beállítható, hogy az egyénileg megadott META adatokhoz a közös META adatokat is hozzáfűzze-e a rendszer.
Automatikusan generált META adatokhoz közös META adatok hozzáfűzése - Ha a Marketing / Keresőoptimalizálás, SEO / Automatikus SEF és META generálás menüben beállítasz automatikus generálást, valamint közös META adatokat is adsz meg a már említett helyeken, akkor itt beállítható, hogy az automatikusan generált META adatokhoz, a közös META adatokat is hozzáfűzze a rendszer.
META title maximális hossza - Itt a META title maximális hosszát lehet beállítani, az optimális érték 60 karakter.
META description maximális hossza - Ebben a részben a META description maximális hosszát lehet beállítani, az optimális érték 160 karakter.
META keywords maximális hossza - A Keywords META tag évek óta nem használatos a Google részéről, így annak hosszát alapértelmezésben 0-ra állítja a rendszer, így nem kerül be a forráskódba sem.
A maximális hossz beállítás az automata META generálás esetén hasznos, hiszen így nem fogja meghaladni az ajánlott hosszt egyik META adat sem.
Robots META tag alapértelmezett értéke - Itt beállítható a Robots META tag alapértelmezett értéke, amit az egyes kategória oldalakon, termék oldalakon és plusz oldalakon felülírhatsz az ott lévő beállítással.
noindex: ilyenkor az adott oldalt a robotok nem indexelhetik
index: indexelés engedélyezett
nofollow: az adott oldalt indexeli, de onnan nem gyűjthet további linkeket
follow: linkek gyűjtése is megengedett
Referrer-policy META tag - A referer a számítógépes hálózatoknál a HTTP protokoll egyik fejléce, amelybe a weboldalt lekérő böngésző azt az URL-t írja, ahonnan az oldalra hivatkoztak. A referer a látogatottsági statisztikák fontos eleme, segítségével meg lehet tudni, hogy honnan érkezik a legtöbb látogató egy weboldalra, illetve milyen útvonalat követnek az oldalon belül. Mindehhez tartozik a referrer-policy, ami azt a szabályt írja le, hogy az adott kiszolgáló egy-egy oldal esetén hogyan adja át a "hivatkozó" információt. További információhoz kattints IDE.
Lehetséges opciók
no-referrer - semmilyen hivatkozó információ nem kerül átadásra (nem lehet tudni, hogy honnan érkezett a kérés)
no-referrer-when-downgrade - [ez a default érték is, ha pl. hibás érték van beállítva vagy nincs beállítva] - HTTPS-ről HTTP-re navigálva nincs átadva információ, egyébként a teljes URL
origin - mindegy, hogy honnan hova navigál, átadásra kerül a TLD-ig
origin-when-cross-origin - ha marad domainen belül, akkor a teljes URL, ha másik domain-re navigál, akkor csak a TLD-ig kerül átadásra
same-origin - ha marad domain-en belül, akkor a teljes URL, ha másik domain-re navigál, akkor semmi nem kerül átadásra
strict-origin - HTTPS-ről HTTPS-re a TLD-ig, HTTPS-ről HTTP-re semmi, HTTP-ről bárhova a TLD-ig
strict-origin - when-cross-origin HTTPS-ről - domainen belül a teljes URL; HTTPS-ről HTTPS-re DE másik domainre -> csak a TLD-ig; HTTPS-ről HTTP-re semmi
unsafe-url - mindegy hova van átirányítva, a teljes URL átadásra kerül a query stringgel együtt
Dublin core bejegyzések használata - Az itt található kapcsoló segítségével bekapcsolható a Dublin Core metaadatok megjelenítése az áruházban.
Lokalizált verziók megjelölése (hreflang) - A hreflang attribútum használata a nyelv- vagy régióspecifikus oldalaknál lehet hasznos. Ha például a webáruházad termékeinek több verziójával rendelkezel a különböző nyelvekre vagy régiókra vonatkozóan, tájékoztathatod a Google-t ezekről a változatokról. Ha így teszel, akkor a Google Keresés az oldalad legmegfelelőbb verziójához irányíthatja a felhasználókat a nyelv vagy régió alapján, illetve nem számítanak duplikációnak az azonos nyelvű, de különböző lokalizációs célú tartalmak. Azaz, ha például termékeidet angliai és amerikai piacra szánod, tehát a két nyelv azonos, akkor a hreflang segítségével a Google nem tekinti ezeket majd duplikációnak, hanem a fő nyelv egyik változatának. Ez a beállítás csak a főoldal, termék oldal, termék lista oldal és kategória oldal esetén működik.
Lokalizált verziók között alapverzió megjelölése (x-default) - A lokalizált verziók között meg lehet jelölni egy alapverziót (nyelvet), ami minden olyan régióra vonatkozik, amihez még nincsen hreflang paraméter.
A Facebook alap megosztó képének teljes URL-je - A közösségi megosztások alapja az Open Graph adatok használata. Amennyiben egy adott termékhez, kategóriához vagy plusz oldalhoz nem adsz meg OG Image állományt, akkor az itt megadott alap megosztó kép fog érvényre jutni.
Webáruházhoz kapcsolódó egyéb oldalak (SameAs) - A SameAs beállítás segítségével a látogatók számára nem látható, strukturált linkeket helyezhetsz el a webáruházad kódjába. Ezzel megkönnyítheted a különböző robotok munkáját azzal, hogy azonosítja a webáruházhoz kapcsolódó egyéb oldalakat. Itt érdemes megadni pl. a webáruház Facebook, Twitter oldalának linkjét. Ez a funkció alkalmas például arra is, hogy a Google Cégem szolgáltatás keretein belül Facebook értékelések is megjelenjenek az organikus találatok mellett helyet kapó cégprofilban.
Összevont termékek esetén az alaptípus legyen a gyűjtőoldal - Összevont termékek esetén, ha az egyes altípusok nem sokban különböznek egymástól, akkor ezzel a beállítással (Csak a főtípust indexeljék a keresők) elkerülhető a duplikált tartalom.
Termék vélemény oldal (Robots META tag értéke) - Külön beállítással itt kezelhető a termék vélemény oldalhoz kapcsolódó keresőrobot utasítás (index, follow, canonical). Eldönthető, hogy indexelésre kerüljön-e ez az oldaltípus vagy a szignálokat a termék részletek oldalnak adja e át.
Kosár oldal és rendelés folyamat (Robots META tag értéke) - Igény esetén a rendelés folyamat oldalaira beállítható speciális Robots META tag érték. Ezzel a beállítással pl. kezelhető, hogy a kosár oldal és a teljes rendelési folyamat noindex, nofollow értéket kapjon, de akár indexelés és követés is beállítható ezekre az oldalakra (index, follow).
Többoldalas termék lista esetén a további oldalak (Robots META tag értéke) - Amennyiben a termék lista több oldalból áll, akkor külön beállítható a további oldalaknak speciális Robots META tag érték.
Többoldalas termék lista esetén az első oldal legyen a gyűjtőoldal - Ez a canonical beállítás lehetővé teszi, hogy többoldalas termék lista esetén az első oldal legyen kijelölve gyűjtőoldalnak.
Többoldalas plusz oldal esetén az első oldal legyen a gyűjtőoldal - Ez a canonical beállítás lehetővé teszi, hogy többoldalas plusz oldal esetén az első oldal legyen kijelölve gyűjtőoldalnak.
Keresések indexelésének letiltása - A vásárlók által, az áruházban futtatott keresések indexelését igény esetén le lehet tiltani. Így a keresőrobotok felé ez az információ nem kerül átadásra. Csak azon oldal esetén lesz ez letiltva, amihez nincs beállítva külön keresőbarát URL.
Új termék rögzítésekor automatikusan generálódjon SEF URL - Rendszerünkben beállítható, hogy új termék rögzítésekor automatikusan generálódjon SEF (keresőbarát) URL a termék adataiból.
Új kategória rögzítésekor automatikusan generálódjon SEF URL - Rendszerünkben beállítható, hogy új kategória rögzítésekor automatikusan generálódjon SEF (keresőbarát) URL a kategória adataiból.
Termék listában csak azon képek megjelenítése, amik már szükségesek - Vannak tényezők amiket a látogató nem lát, de fontosak egy kinézet technikai hátterében. A lazyload funkció bekapcsolása azt jelenti, hogy alapból nem töltődik be minden elem, kép a böngészőbe, ami a látható tartományon (viewport) kivül esik, ezzel gyorsítva a betöltést. Vannak olyan kinézet sablon családok rendszerünkben, melyeknél ez automatikusan bekapcsolódik, így itt külön beállítás már nem szükséges hozzá.
Javascript fájlok automatikus összevonása egy fájlba (combine) - Ezzel a beállítással az áruházban használt Javascript fájlokat automatikusan össze lehet vonni egy fájlba.
CSS fájlok automatikus összevonása egy fájlba (combine) - Hasonlóan az előző beállításhoz, a megjelenésért felelős CSS fájlokat is össze lehet vonni igény esetén egy fájlba.
CSS fájlok tartalmának HTML forrásba töltése (inline) - A CSS fájlok esetén további beállítás, hogy akár betölthető a teljes CSS fájl tartalma a HTML forrásba.
A Javascript és CSS fájlok összevonása és inline betöltése Google PageSpeed érték növeléséhez használható. Befolyásolhatja az oldal működését, így csak saját felelősségre használd.