Ha a vásárló már elköteleződött a vásárlásra, a termékek kiválasztásánál is érdekelheti mások véleménye. Az Unas rendszerben a termékekre értékelést adhatnak a vásárlók csillaggal pontozva, véleményt írhatnak róluk, sőt, külön kiemelhetik azok előnyeit és hátrányait. Ez keresőoptimalizálási szempontból is fontos, hiszen további értékes tartalmakat kaphatsz vele a termékoldalhoz, valamint strukturált adatok formájában is beágyazzuk ezeket az értékeket, amik csillagokkal teszik látványossá a Google organikus találati listáját.
Viszont kevés az a vásárló, aki miután megkapta a terméket, visszatér a webáruházba visszajelzést adni. Őket érdemes emlékeztetned, követő hírlevél formájában vagy más remarketing csatornán keresztül. Erről részletesebben a Marketing / Hírlevél / Követő hírlevél menüben olvashatsz.
Termék vélemény beállítások
A termék vélemények esetén számos beállítással lehet specifikálni, hogy a vásárlók milyen módon írhassák meg véleményüket egy adott termékkel kapcsolatosan. Többféle opció engedélyezhető, ezekről részletesebben itt olvashatsz.
A látogatók írhatnak véleményt a termékekről? - Itt beállíthatod, hogy használni kívánod-e ezt beépített a funkciót, de a Facebook Comments lehetőséget is választhatod. Abban az esetben, ha a beépített funkciót használod, akkor az adott termék szerkesztésénél vagy itt a termék vélemény lista fülön moderálhatod a beérkezett véleményeket. Viszont ha a Facebook Comments funkciót választod, akkor ebben az esetben nincs lehetőség ellenőrzésre, a beérkezett vélemények megjelennek a webáruházadban.
"reCaptcha" ellenőrzés - A reCaptcha védelemmel ki lehet szűrni a rosszindulatú robotok támadásait, így célszerű a vélemények esetén ezt bekapcsolni.
Vélemény írásakor email cím kezelése - Itt beállíthatod, hogy ha a webáruházban egy látogató bejegyzést ír egy termékhez, akkor látszódjon-e a bejegyzéshez megadott email cím vagy sem. Az email cím bekérést ki lehet kapcsolni, bekapcsolás esetén pedig akár kötelezővé is teheted.
Adminisztrátori válasz funkció használata - Ennek az opciónak a bekapcsolásával válaszolhatsz részletesebben a vásárló véleményére. Ezt használhatod arra is, hogy ha úgy érzed, hogy a vásárlónak nincs teljesen igaza a publikált véleménnyel kapcsolatosan. A vélemények listájában a Válaszolok gombot kell megnyomnod a válaszadáshoz. Itt a válaszoló neve lehet mindig a webáruházad neve. Ha érdekes, hogy melyik kollégád adta a választ, vagy személyesebbé szeretnéd tenni a kommunikációt, válaszonként egyedi név is megadható. Természetesen a választ később módosíthatod, vagy törölheted is.
Csak regisztrált és belépett vásárló írhat véleményt - Itt beállíthatod, hogy csak regisztrált és belépett vásárló írhasson termék véleményt vagy bárki. Ha ezt az opciót kikapcsolod, akkor célszerű előzetes moderálást beállítani a termék vélemények kezelése esetén.
Csak igazolt vásárló írhat véleményt - Ha olyan vásárlótól érkezik vélemény, aki valóban megvette a terméket, a vásárlást igazolt vásárlásnak nevezzük. Ehhez számos beállítási lehetőség kapcsolódik, amit lejjebb tudsz megfelelően testre szabni.
Megjelöljük-e az igazolt vásárló által írt véleményt - Ha megjelölöd a webáruházban az igazolt vásárlásokat, akkor ilyen esetben a név mellett egy zöld címke fogja ezt jelezni a látogatóknak.
Milyen régi megrendeléseket vegyünk figyelembe az igazolt vásárló ellenőrzésénél - Itt beállíthatod, hogy milyen régi megrendeléseket vegyünk figyelembe az igazolt vásárló ellenőrzésénél. A beállított értéknél régebbi megrendeléseket nem veszünk figyelembe.
Milyen státuszú megrendeléseket vegyünk figyelembe az igazolt vásárló ellenőrzésénél - Az igazolt vásárló ellenőrzésénél nem csak a megrendelés dátumát, hanem a státuszát is figyelembe lehet venni, ha pl. a rendelés még csak feldolgozás alatt van, aligha mondhat mértékadó véleményt a vásárló a termékről, így célszerű olyan státuszt választani, mikor a rendelés már lezárásra került és a vásárló megkaphatta már ténylegesen a terméket.
Ellenőrzés típusa - Itt beállíthatod, hogy utólagos ellenőrzés legyen és a vélemények egyből kerüljenek be az áruházba vagy dönthetsz előzetes ellenőrzés mellett is, így azok a bejegyzések jelennek meg, amiket előzőleg engedélyeztél.
Termék értékelés kiemelt helyen - Van lehetőséged a termék értékelést csillagok formájában kiemelni az áruházban a termék adatlapon kiemelt helyre. Így a vásárlók is könnyedén láthatják, hogy értékelték mások az adott terméket.
Képfeltöltési lehetőség - Ennek a funkciónak a bekapcsolásával a vásárló a vélemény írásakor képet is tölthet fel, így vizuálisan is megmutathatja a kézhez kapott terméket. Szolgálhat pl. ruha rendelése esetén a szín bemutatására, vagy akár felpróbálva a méret is prezentálható, hogy segítse a későbbi vásárlók döntését. Maximum 3 képet tölthet fel a vásárló.
Termék értékelés esetén az előnyök/hátrányok kezelése? - Ezen funkció bekapcsolásával két plusz mező aktiválódik Előnyök és Hátrányok névvel, amit a vásárlónak a vélemény írásakor ki kell töltenie. Hasznos lehet ezen funkció bekapcsolása, így más potenciális vásárlók láthatják, hogy akik már megvásárolták a terméket milyen előnyöket és hátrányokat tudnak elmondani róla.
Összevont termékek esetén minden terméknél jelenjen meg az összes típus véleménye - Ha termék összevonást használsz az áruházadban, pl. szín vagy méret alapján, akkor ezzel a beállítással be tudod állítani, hogy az összevonásnál érintett valamennyi terméknél megjelenjen egy adott típushoz írt vélemény vagy sem. Ez azokra a termékekre vonatkozik amik az összevonásban választhatóak a vásárló felületen, így ha olyan beállítást használsz, amivel a készlethiányos termékek eltűnnek az oldalról, akkor az ehhez tartozó vélemények sem jelennek meg az összevont termékek alatt.
Nézzünk egy példát!
Ha egy adott cipő esetén méret szerint vonsz össze három terméket (36, 37, 38), majd a vásárló a 36-os mérethez ír egy véleményt. A funkció bekapcsolásával ilyen esetben mind a három méret változatnál megjelenik a vásárló véleménye, amit az adott cipőről írt az áruházban.
Termék vélemény lista
A termék vélemény lista tartalmazza azokat a véleményeket, amelyek még nem kerültek általad ellenőrzésre. Előzetes moderálás esetén ebben a listában lehet aktiválni, deaktiválni vagy akár törölni egy vásárló által létrehozott véleményt.
Adminisztrátori válasz funkció használata esetén a vélemények listájában a Válaszolok gombot kell megnyomnod a válaszadáshoz. Itt a válaszoló neve lehet mindig a webáruházad neve. Ha érdekes, hogy melyik kollégád adta a választ, vagy személyesebbé szeretnéd tenni a kommunikációt, válaszonként egyedi név is megadható. Természetesen a választ később módosíthatod, vagy törölheted is.
Amelyik véleménynél az Ellenőrizve gombot megnyomod, az ebből a listából eltűnik és utána már csak az adott terméket szerkesztve látható a Termék vélemény fülön.
Termék véleményre admin válasz
Amennyiben használod az admin válasz funkciót, és szeretnéd, hogy a vásárló értesüljön arról ha admin válasz érkezett a bejegyzéséhez, akkor az ehhez kapcsolódó emailt be tudod kapcsolni a Beállítások / Vásárlási folyamat / Értesítések menüben. Annyi teendőd van, hogy bepipálod a vásárlónak küldött levél értesítőt ennél a levél típusnál Termék véleményre admin válasz.