Elsődleges szempont a rendszerünk fejlesztésénél, hogy minden népszerű piaci szereplő megoldása közvetlenül integrálva legyen. Ügyfeleink kompromisszumok nélkül használhatják az összes közkedvelt futárcéggel való kiépített kapcsolatot. Nincs szükség tehát kézzel feladóvevényeket kitölteni, egy csomagfeladás csak néhány másodpercet vesz igénybe a kiválasztott szállítmányozó cég felé.
Két típusú integráció létezik rendszerünkben, a fájl alapon és az API-n keresztül működő kapcsolat. Ahol a futár cég lehetőséget biztosít, ott a kényelmesebb, illetve könnyebben kezelhető API kapcsolatot építettük ki. A különbség a két rendszer között, hogy a fájl alapon működő típusúnál egy fájlt tudsz letölteni a rendszerből, ami akár több rendelés adatait is tartalmazhatja, majd ezt kell feltöltened az adott futárcég saját szoftverébe, felületére. Tény, hogy ez már nagy előrelépés a manuális, megrendelésenként való rögzítéshez képest.
Az API viszont teljesen automatizált. Legyen szó tömeges csomagfeladásról vagy megrendelésenként történő rögzítésről, a számlázáshoz hasonlóan a rendelés részleteiből egy gombnyomással átadhatók a rendelések adatai a futárszolgálat felé. Sőt, a csomagszám is visszaérkezik a rendszerbe, amely státuszváltozás értesítővel tovább küldhető automatikusan a vásárlónak, majd egy gombnyomással a címke/címkék letölthetők a további csomagkezeléshez.
A logisztikai cég lehetőségeitől függően természetesen a rendszer kezeli a speciális megoldásokat is, lehet csomagot feladni átvételi pontra, csomag automatákba, kezelhető postán maradó csomag, cserecsomag, stb.
Integrálás
Ahhoz, hogy a futár cég felé fel tudd adni a megrendelések adatait, szükséges szerződést kötni az adott szállítmányozó céggel és a tőlük kapott integrációs adatok használatával a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Speciális szállítási módok menüben beállítani a kérdéses szállítási módot.
Csomagfeladás az áruházban
A napi teendők megkönnyítésére egyetlen menüpontba összeszedve van lehetőséged valamennyi speciális szállítási módhoz tartozó megrendelések adatait letölteni. Speciális szállítási módokat a következő menüpont alatt tudod létrehozni: Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Speciális szállítási módok.
Ha webáruházadban létrehoztad a speciális szállítási módot, akkor itt tudod az egyes szállító cégekhez kapcsolódó megrendeléseket exportálni. Az adott szállító céghez kapcsolódó megrendelések letöltéséhez kattints a Letölt gombra.
A letöltés során beállíthatod, hogy a szállítási módhoz tartozó összes rendelést vagy csak meghatározott státuszúakat szeretnéd letölteni:
Csak az ilyen szállítási módú rendelések - Itt az aktuálisan kiválasztott szállítási módú rendeléseket tudod letölteni (több azonos típusú szállítási mód esetén, csak ez a kiválasztott tölthető le).
Csak az ilyen típusú szállítási módú rendelések - Abban az esetben, ha egy szállítási módból többet is létrehozol (pl. kettő Pick Pack Pontos szállítási lehetőség), akkor ezt az opciót választva az összes adott szállítási módú rendelést le tudod tölteni egyben (ez az összes rendelést jelenti, ahol pl. Pick Pack Pont típus lett kiválasztva).
Szállítási módtól független - Ebben az esetben szállítási módtól függetlenül, státuszok alapján tudod a csomagfeladást kezdeményezni.
Utánvét kezelés
Többféle fizetési mód használata esetén (pl.: előre utalás, utánvét stb.) a letöltött CSV fájlban csak akkor szerepel utánvét összeg, ha a vásárló a rendelés leadása során utánvétes fizetési módot választott és a fizetési mód létrehozásánál utánvét típus lett beállítva. Minden más esetben az utánvét a letöltött fájlban nulla értéket fog kapni. Ha időközben változtatsz a fizetési mód megnevezésén, akkor a korábbi rendelések esetén ezt manuálisan módosítanod kell, hogy az utánvét kezelés működjön.
Amennyiben API kapcsolaton keresztül kapcsolódsz az adott futár céghez, akkor a sor végén található Feltölt gombra kattintva tudod az adott szállítási módhoz tartozó rendelés adatokat átküldeni a szállítmányozó cégnek.
Csomagszám import
A Csomagszám import funkcióval van lehetőséged arra, hogy a szállítócégtől kapott adatbázist feltöltsd, így a csomagszámok automatikusan rögzítésre kerülnek a megrendelésekhez.
A GLS oldalán a CSV listát itt tudod letölteni: Címkeműveletek - Címkelisták nyomtatása - GLS Csomaglista - Dátum megadása - .csv fájl készítése Fontos! A harmadik sortól kezdődik az adatbázis feldolgozása! Tehát legalább kettő sor (lehet üres is) legyen az adatok előtt. A csomagszám a 10., míg a megrendelés száma a 12. oszlopban kell, hogy legyen.
Az MPL oldalán a Címiratkitöltő szoftverhez töltsd fel az áruház admin felületén letöltött rendelés import állományt. Ekkor minden csomag kap egy csomagazonosítót. Ezután le kell zárnod a feladójegyzéket, majd keletkezik egy XML állomány, ezt kell feltöltened itt a Csomagszám import fülön.
API kapcsolat
Amennyiben API kapcsolaton keresztül kapcsolódsz az adott futár céghez és a szállítmányozó cég adatkapcsolata erre lehetőséget biztosít, akkor a csomagszámok automatikusan átkerülnek az adott megrendelés adatai közé, így manuális feltöltés nem szükséges.