Ha az ember bemegy egy hagyományos üzletbe, ott biztosan találkozik az eladó személyzettel. A segítségen felül az eladó feladata, hogy elősegítse a vásárlást, különböző ajánlatokat tegyen a vásárlónak. Ha jól végzi dolgát, a vevő elégedetten és üres pénztárcával távozik. Egy webáruház is hasonlóan működik, mint egy hagyományos üzlet, csak itt az üzemeltető feladata, hogy testre szabja az ajánlatokat és a vevő elégedett legyen a vásárlása során. Az ilyen bevételnövelő tevékenységet a webáruházban intelligens ajánlatokkal is elő lehet elősegíteni.
Az ajánlat jellege többféle lehet, pl. ösztönzés hírlevél feliratkozásra, azonnali kuponajánlat vagy tetszőleges tartalmú kép hivatkozással. Természetesen az ajánlatot sok mindentől függővé lehet tenni, külön ajánlat szólhat új vagy régi vásárlónak, figyelhető, hogy van-e már termék a kosarában vagy éppen hány oldalt nézett meg eddig, mennyi ideje tartózkodik az áruházban. Ha nagyjából megvan az elképzelés, hogy milyen lehetőségekkel szólítanád meg a meglévő és leendő vásárlóidat, új intelligens ajánlat létrehozásához kattints a Hozzáad gombra.
A felvitel során az egyes mezők beállítási lehetőségeiről:
Ajánlat neve - Itt tudsz az új ajánlatodnak egy jól azonosítható nevet adni. Ezen mező kitöltése kötelező és neked is segítség, hogy később könnyen megtaláld, ha az adott ajánlaton módosítani szeretnél.
Aktív - Itt tudod beállítani, hogy az adott ajánlat aktív legyen-e. Ha már korábban létrehoztál egy ajánlatot és azt nem szeretnéd törölni, akkor itt egyszerűen tudod ideiglenesen inaktiválni.
Időszak - Ha nem folyamatosan szeretnéd az adott intelligens ajánlatot használni, beállítható adott ajánlat esetén, hogy mely időszakban legyen érvényes -tól -ig határok megadásával. Ez lehet pl. egy kiemelt időszak, BlackFriday akció, ünnepi nyitvatartás stb.
Ajánlat típusa - A létrehozandó ajánlatnak több típusa is lehet, függően hogy mi az igény: hírlevél feliratkozás, hírlevél feliratkozás kupon ajánlattal, kép + link, videó + link, szerencsekerék vagy szerencsekerék hírlevél feliratkozással
Eszköz típusa - Itt szükséges kiválasztani, hogy az ajánlat mely típusú kijelzőn jelenjen meg (normál monitor, tablet, okostelefon).
Esemény típusa - Meg kell határozni azt is, hogy pontosan milyen esemény hatására jelenjen meg az ajánlat. A Kilépés csak normál monitor esetén működőképes, ezen kívül választható még időzítés valamint görgetés. Az időzítés esetén beállítható másodperc alapon az esemény megjelenése, míg görgetés esetén ezt százalékban kifejezve lehet meghatározni.
Bezárás módja - Itt tudod megadni, hogy a vásárlónak felugró intelligens ajánlatot milyen módon lehet bezárni. Itt több opció közül lehet választani, lehet X-re kattintva, ESC billentyűt nyomva vagy ha kikattint a látogató az intelligens ajánlaton kívülre.
Ha egyiket sem jelölöd be, akkor a felugró ablakot NEM lehet bezárni, így a potenciális vásárló nagy eséllyel elhagyja az oldalad.
Tartalmazza az URL - Csak akkor jelenik meg az intelligens ajánlat, ha a megadott részlet szerepel az aktuális URL-ben, így például egy termék oldalhoz külön intelligens ajánlat készíthető. ENTER-rel több feltételt is megadhatsz, ezen megadott feltételek között VAGY kapcsolat alapján történik a feltételek kiértékelése.
Hány oldal megtekintése után jelenjen meg - Az ajánlat létrehozása során beállítható, hogy az áruházat böngésző látogatónak hány oldal megtekintése után jelenjen meg az ajánlat.
Hány oldal megtekintése után ne jelenjen meg - Az előző ponthoz hasonlóan a minimum érték mellett egy maximum érték is meghatározható.
Hány másodperc után jelenhessen meg - Beállítható olyan feltétel, hogy az oldalt böngésző látogatónak hány másodperc eltelte után jelenhessen meg az ajánlat. Ha nem szeretnéd a vásárlót a látogatás megkezdése után egyből az ajánlatoddal "bombázni", akkor itt beállíthatsz egy későbbi megjelenési időpontot is.
Hány másodperc eltelte után ne jelenhessen meg - Az előző ponthoz hasonlóan beállítható olyan feltétel is, hogy hány másodperc eltelte után ne jelenhessen meg az adott ajánlat.
Maximum hány alkalommal jelenjen meg az ajánlat egy látogatónak - Az ajánlat létrehozása során beállítható, hogy maximum hány alkalommal jelenhessen meg az ajánlat egy látogatónak. Itt meghatározható olyan opció, hogy egy ajánlat csak egyszer jelenjen meg a látogatónak, de úgy is beállítható, hogy akár többször is látható legyen.
Egy munkafolyamatban maximum hány alkalommal jelenjen meg az ajánlat egy látogatónak - A beállítás hasonló az előző ponthoz, annyi különbséggel, hogy ha a vásárló bezárja a böngészőt és újra megnyitja azt, az egy új munkafolyamatnak számít, így újból megjelenhet neki beállítás függvényében ugyanazon ajánlat.
Látogatóval kapcsolatos beállítások
Vásárló csoport - Ha kezelsz az áruházadban különböző vásárló csoportokat, akkor specifikálható, hogy egy bizonyos intelligens ajánlat csak meghatározott vásárló csoport tagjainak jelenjen meg. Ezzel különböző ajánlatokat készíthetsz visszatérő vásárlóknak, törzsvásárlóknak vagy VIP vásárlóidnak. Az ajánlat mindenki számára elérhető lesz, ha nem választasz egyet sem!
Látogató típusa - Itt tudod beállítani, hogy a létrehozandó ajánlat új vagy visszatérő látogatóra vonatkozzon, így külön célozhatók az új látogatók és nekik speciálisabb vásárlócsalogató eszközöket / kuponokat adhatsz.
Volt már rendelése - A látogatónak felkínált ajánlat esetén figyelhető, hogy volt-e már rendelése, ennek megfelelően befolyásolhatod az ajánlat megjelenését. Itt fontos tudni, hogy ez az információ COOKIE-ban van eltárolva az adott felhasználó böngészőjében.
Feliratkozott már hírlevélre - Az ajánlat megjelenését befolyásolhatod annak megfelelően, hogy a látogató feliratkozott-e már hírlevélre. Így pl. külön kuponos feliratkozási ajánlat jeleníthető meg azoknak, akik még nem iratkoztak fel az áruházi hírlevélre.
Kosárral kapcsolatos beállítások
Aktuális kosár értéke - Az intelligens ajánlatra beállítható az aktuális kosár értékre vonatkozó feltétel is, így az ajánlat csak akkor jelenik meg, ha ezen feltételek is teljesülnek a rendelési folyamatban. Megadható minimum és maximum összeg érték is a kosárra vonatkozóan az áruházi alap pénznemben.
Legalább ennyi termék van a kosárban, Legfeljebb ennyi termék van a kosárban - Specifikálható, hogy az intelligens ajánlat a kosárban lévő termékek száma alapján hogy jelenjen meg. Megadható minimum és maximum termékszám.
Van a kosárban termék - A látogatónak felkínált ajánlat esetén figyelhető, hogy van-e a kosárban termék, ennek megfelelően befolyásolhatod az ajánlat megjelenését.
Ezen termékek szerepelnek a kosárban
A kosárban szereplő termékek alapján mikor jelenjen meg az ajánló - Az intelligens ajánlat csak akkor jelenik meg, ha az adott termék a kosárban található. Beállítható több termék is, valamint az is, hogy az összes terméknek kosárban kell-e lennie a beválogatott termékek közül vagy elegendő csak egynek.
Beállítások kombinálása
A szűrési feltételek kialakítása során előfordulhat olyan kombináció, hogy az ajánlat nem jelenik meg a vásárlónak, így az itt megadott beállításokra gondosan ügyelj!
Hírlevél feliratkozás
A hírlevél feliratkozás típusú intelligens ajánlat esetén a látogató számára felugró ablakban hírlevél feliratkozást ajánlhatunk. Egy ilyen típusú ajánlat létrehozásához kattints a Hozzáad gombra, majd az adatok kitöltése után két további fül kitöltése szükséges.
Ajánlat szerkesztése - Ezen a fülön tudod a felugró ajánlat szövegét szerkeszteni, melynek aktuális tartalmát a rendszerünk folyamatosan prezentálja.
Köszönő oldal szerkesztése - Ezen a fülön tudod a felugró ajánlat során a feliratkozás köszönő oldalát szerkeszteni, ami a látogatónak megjelenik a feliratkozást követően.
A szükséges adatok kitöltése és átírása után az ajánlat elmentéséhez kattints a Ment gombra. Egy már létrehozott ajánlatot tudsz szerkeszteni a Módosít, törölni pedig a Töröl gombra kattintva.
A hírlevél feliratkozás típusú intelligens ajánlat működik akkor is, ha az áruházban a hírlevél feliratkozás nincs engedélyezve.
Hírlevél feliratkozás kupon ajánlattal
Ez a funkció gyakorlatilag teljesen hasonlóan működik, mint a normál hírlevél feliratkozás típusú ajánlat. Különbség, hogy itt a hírlevél feliratkozásért cserébe egy kupon kódot adhatsz a feliratkozónak. Mielőtt itt ezt az ajánlatot létrehozod, hozz létre egy kuponkódot a Marketing / Kuponok, ajándékkártyák menüben.
Az ajánlatot az itt található mezők segítségével tetszőlegesen szerkesztheted. A szükséges adatok kitöltése és átírása után az ajánlat elmentéséhez kattints a Ment gombra. Egy már létrehozott ajánlatot hasonlóan tudsz szerkeszteni, mint a normál hírlevél feliratkozás típus esetén.
Kép + link
A intelligens ajánlat következő típusa a Kép + link típusú ajánlat. Ennek létrehozása is hasonlóan működik, mint a már korábban taglalt típusoknál. Ennél a típusnál egy képet és egy linket lehet elhelyezni és ez alapján a látogatót egy meghatározott oldalra lehet irányítani. Létrehozhatsz az áruházadban egy speciális kategóriát az akciós termékeknek, így ezzel az ajánlattal felhívhatod a figyelmét erre a látogatóknak és el is navigálhatod őket erre az oldalra.
A szükséges adatok kitöltése és átírása után az ajánlat elmentéséhez kattints a Ment gombra. Egy már létrehozott ajánlatot hasonlóan tudsz szerkeszteni, mint a normál hírlevél feliratkozás típus esetén.
Videó + link
Ennek létrehozása is hasonlóan működik, mint a már korábban taglalt típusoknál. Ennél a típusnál a videó beágyazott forrását (iframe) és egy linket lehet elhelyezni és ez alapján a látogatót egy meghatározott oldalra lehet irányítani. Mivel a videós tartalom interaktív, így ezzel a típussal szinte bármilyen lejátszható média tartalmat lehet felugró ablakban prezentálni a látogatónak, amivel így több információ adható a kép+link típushoz képest.
Asztali és mobil verzióra megadhatsz akár különböző intelligens ajánlatot is. A szükséges adatok kitöltése és átírása után az ajánlat elmentéséhez kattints a Ment gombra. Egy már létrehozott ajánlatot hasonlóan tudsz szerkeszteni, mint a normál hírlevél feliratkozás típus esetén.
Szerencsekerék
Beállíthatsz olyan szerencsekereket, ami kilépési szándéknál, bizonyos idő eltelte után vagy görgetés hatására a többi beállított feltétel együtt állásakor ugrik fel. Itt normál módon pörgethet a látogató, melynek eredményeképpen különböző dolgokkal jutalmazhatod.
Ugyanazokat a feltételeket használhatod a szerencsekerék esetén is, amelyek egyébként az intelligens ajánlatnál beállíthatók. Viszont itt be kell állítanod, hogy hány mezőből álljon a szerencsekerék, azok mezői pontosan mit jelentenek, hogyan működnek.
Elsőként az Ajánlat szerkesztése fülön adhatod meg a felugró ablakokon megjelenő szövegeket: a pörgetés előtt megjelenő címet, szöveget, valamint a gombok feliratát.
Második lépésként a Szerencsekerék opciók fülön szabályozhatod a megjelenést és a működést. El kell döntened, hogy hány mező legyen a szerencsekeréken, minimum 6 és maximum 12 mezőt adhatsz hozzá.
Egy-egy elem esetén az alábbi beállítási lehetőségek állnak rendelkezésre:
Aktív - Mindegyik mezőnél találsz egy kapcsolót, amivel ki/be kapcsolható a megjelenése.
Elem típusa - Itt állíthatod be a mező típusát, mely háromféle lehet: nyert, nem nyert és újrapörgetésre jogosító mező.
Mező neve - Ide tudod megadni a mező nevét, ez jelenik meg a szerencsekeréken is.
Eredményoldal címe - A pörgetés után jelenik meg az eredményoldal, ennek a címét itt tudod megadni.
Eredményoldal szövege - Az eredményoldalhoz megadhatsz tetszőleges szöveget is, ami megjelenik a látogatónak.
Jutalom - Ide kerül a pörgetés jutalma, ami lehet akár egy kuponkód, vagy valamilyen speciális üzenet a látogatónak, pl. az eredményoldalon kiírod valamelyik későbbi akciód részleteit.
Súlyozás - Ezzel a beállítással az egyes mezők kipörgetésének valószínűségét konfigurálhatod. Különböző értékkel súlyozhatod a mezőket, ami mellett látni fogod, hogy hány százalék eséllyel fog kipörögni az a bizonyos mező. Értelemszerűen a nagyobb értékű jutalmak esetén kisebb súlyozást állíts be, így kisebb lesz az esélye, hogy azt a jutalmat kapja a vásárló.
Háttérszín - Szabadon színezheted az egyes mezők háttérszínét.
Betűszín - Hasonlóan az előző ponthoz a betűszínt is tetszőlegesen kiválaszthatod.
Amennyiben minimum 6 mezőt kitöltöttél és aktiváltál, úgy a beállításokat nyugtázhatod, kattints a jobb oldalt felül található Ment gombra.
Nézzünk néhány példát
a.) Nem nyert típusú mező címeként pl. beírhatod, hogy Nem nyertél, az eredmény oldal címe ebben az esetben Sajnáljuk, most nem nyertél lenne, a szövege pedig ez: Ne búsulj, így is kedvező árakon vásárolhatsz a webshopunkban!
b.) Ha a mező nyert, akkor a címébe fogalmazd bele a jutalmat, tehát pl. 5%-os kupon vagy Ingyen szállítás kupon stb. Az eredmény oldal címe Gratulálunk, nyertél!, a szövege pedig Íme a kuponkódod, amit felhasználhatsz 2024.03.31-ig lehet, a jutalom mezőbe pedig a konkrét, előre beállított és generált kupon kódja kerüljön.
Szerencsekerék hírlevél feliratkozással
Ha ezt a típust választod, akkor a látogatónak hírlevél feliratkozás után lesz lehetősége pörgetni a szerencsekeréken. A többi beállítás a létrehozás esetén ugyanaz, mint a szerencsekerék típus esetén.
Adattovábbítás
Bekapcsolt külső hírlevélküldő integrációk esetén természetesen át fognak kerülni a feliratkozók ebben az esetben is a külső szolgáltató felé.