Egy webáruház elengedhetetlen része a fizetési módok meghatározása. A fizetési módoknál alap esetben három lehetőség van megadva: Készpénzzel a helyszínen, Előre utalással vagy Utánvéttel. Ezek a fizetési módok aktívak, így akár rögtön használhatóak is, a fizetésekhez tartozó Módosít gombbal pedig a rájuk vonatkozó beállításokat tudod finomhangolni. Fusd át a lehetőségeket, hogy képben légy, de első körben nem biztos, hogy szükséges lesz rajtuk változtatnod.
Amennyiben a rendszerünk által automatikusan létrejövő fizetési módokat szeretnéd bővíteni, módosítani, akkor azt itt megteheted. Új fizetési mód hozzáadásához kattints a Hozzáad gombra.
Azonosító a Webáruházban - A fizetési mód egyedi azonosítója. Termék adatbázis export-import során, erre az azonosítóra hivatkozva tudsz beállítani az egyes termékekhez fizetési mód tiltást, aktiválást, valamint plusz kezelési költséget.
Fizetési Mód megnevezése - Itt kell megadnod a létrehozni kívánt fizetési mód megnevezését, ami a vásárlóknak is megjelenik a vásárlás során.
Fizetési Mód leírása - Adhatsz meg a fizetési módhoz valamilyen bővebb leírást, ami a vásárlóknak is megjelenik a vásárlás során (pl. átutalásos fizetési mód esetén itt tudod meghatározni a bankod nevét, számlaszámod és egyéb adatokat).
Fizetési Mód alternatív leírása - Itt tudod megadni az alternatív leírást, mely az értesítő emailekben fog megjelenni az adott fizetési mód esetén.
Fontos!
Ahhoz, hogy a fizetési mód leírása vagy alternatív leírása meg tudjon jelenni, szükséges a Beállítások / Alapbeállítások / Megrendelés menüpontban engedélyezni a A megrendelés értesítő emailben jelenjen meg beállításnál ezt az opciót "A fizetési és szállítási módhoz tartozó részletes leírás". Normál esetben a leírás jelenik meg, viszont ha van megadva leírás és alternatív leírás is, akkor ilyen esetben csak az alternatív leírás fog az értesítő levelekben megjelenni.
Sikeres fizetés esetén melyik státuszba váltson a rendelés - Speciális fizetési módok esetén, amelyek adnak visszajelzést a fizetés állapotáról, automatikusan másik státuszba helyezhető át a megrendelés, ha a fizetés sikeresen megtörtént. Így azt az adminisztrációs felületen szűréssel azonnal listázhatod, a külső számlázók, logisztikai rendszerek átvehetik további feldolgozásra. Ha többféle bankkártyás fizetési lehetőséget is biztosítasz vásárlóidnak, ezt globálisan is beállíthatod a Beállítások / Alapbeállítások / Megrendelés menüpontban az alábbi beállítással Sikeres fizetés esetén melyik státuszba váltson a rendelés, vagy fizetési módonként speciálisan más és más státuszt is használhatsz.
Aktív - Itt azt tudod beállítani, hogy az adott fizetési módot a vásárlók választhatják-e vagy sem. Ha átmenetileg egy adott fizetési módot kikapcsolnál, nem szükséges azt törölnöd, egyszerűen itt a kapcsoló segítségével inaktiválhatod.
Csak akkor választható, ha minden kosárban levő termék van raktáron - Ennek a kapcsolónak a használatával csak akkor lesz választható az adott fizetési mód, ha a kosárban lévő összes termék raktáron van.
Csak akkor választható, ha van olyan termék a kosárban ami nincs raktáron - Ennek a kapcsolónak a használatával csak akkor lesz választható az adott fizetési mód, ha a kosárban van legalább egy olyan termék, ami nincs raktáron.
Fontos!
A raktárkészlethez kötött fenti két logikai beállítás egyidejűleg nem használható, a kettő közül csak egy aktiválható igény esetén 1-1 fizetési módhoz.
Milyen vásárló típusú felhasználók használhatják - Ha használsz vásárló típus bekérést az áruházi regisztráció során, akkor szegmentálhatod, hogy adott fizetési módot milyen típusú felhasználók választhatnak, így pl. eltérő fizetési módokat kínálhatsz cégeknek és magánszemélyeknek.
Milyen nyelven jelenhet meg - Ha több nyelvet kezelsz az áruházadban, akkor meghatározhatod, hogy adott fizetési mód mely nyelven jelenhet meg.
Fizetési mód típusa - Itt tudod kiválasztani, hogy az adott fizetési módnak mi legyen a típusa: átutalás, készpénz, utánvét, csekk, egyéb.
Megrendelés típus - Ha többféle megrendelés típust is kezelsz az áruházban (pl. Visszáru, Bolti rendelés stb.), lehetőséged van ezt fizetési módokhoz kötni (pl. létre tudsz hozni fizetési módot csak a visszáru kezeléshez, így adott mód csak a visszáru kezelésnél lesz használható).
Terület - Ha létrehoztál különféle területeket, akkor azok közül itt tudsz választani. Amennyiben nem választasz ki területet, akkor ez a lehetőség a fizetési módok kialakítása során figyelmen kívül marad. Terület kiválasztása esetén csak azoknál a vásárlóknál lesz látható ez a fizetési mód, akiknek a szállítási címének országa megegyezik az adott területtel (országgal).
Vásárló csoport - Itt beállítható, hogy az adott fizetési módot mely vásárló csoportnak engedélyezed. Ha nem állítasz be semmit, akkor az minden vásárlónál meg fog jelenni. Ezt akkor szokták alkalmazni, ha egy bizonyos vásárló csoport számára engedélyezik csak az Utánvét lehetőségét, akik már egyszer vásároltak tőled.
Melyik pénznem esetén választható - Az adott fizetési módhoz meg lehet adni egy pénznemet is, így a vásárlók ez esetben csak akkor választhatják, ha az áruházban épp használt pénznem megegyezik a beállítottal. Ennek segítségével az egyes pénznemekhez különböző bankkártyás fizetési módokat aktiválhatsz.
Megjelenjen az Információk oldalon - Itt tudod beállítani, hogy az adott fizetési mód megjelenjen-e webáruházad információk oldalán.
Új rendelés esetén be legyen kapcsolva automatikusan a fizetés kezelés - Itt tudod beállítani, hogy az alapbeállításoktól eltérően a választott fizetési módnál be legyen-e kapcsolva a fizetés kezelés automatikusan. Az ehhez tartozó alapbeállításokat ebben a menüpontban találod: Beállítások / Alapbeállítások / Megrendelés.
Megengedett tömeg - Ebben a mezőben megadhatsz egy minimális és maximális tömeg értéket az adott fizetési módhoz. Ha a megrendelt termékek össztömege nem esik bele az itt beállított tartományba, akkor ez a fizetési mód nem jelenik meg a vásárlónak a megrendelés leadása során.
Megengedett összeg - Ebben a mezőben megadhatsz egy minimális és maximális összeg értéket az adott fizetési módhoz. Ha a megrendelt termékek végösszege nem esik bele az itt beállított tartományba, akkor ez a fizetési mód nem jelenik meg a vásárlónak a megrendelés leadása során.
Ha megengedett tömeg és megengedett összeg mezőkben is definiálsz határokat, akkor a rendszer mind a kettőt figyelembe veszi! Ha a kettő közül az egyik nem teljesül, akkor a másik feltétel már figyelmen kívül marad és az adott fizetési mód nem jelenik meg a megrendelési folyamatban.
Publikus időszak - Ha a fizetési mód aktív és van megadva időtartam, akkor csak az itt hozzáadott időtartam(ok)ban lesz aktív a fizetési mód. Ha a fizetési mód nem aktív, akkor az itt megadott időtartam(ok) NEM teszi(k) aktívvá! Ha megadsz kezdeti dátumot, de nem adsz meg kezdeti időpontot, akkor automatikusan a jelenlegi időpont lesz a kezdeti időpont. Ha megadsz vég dátumot, de nem adsz meg vég időpontot, akkor automatikusan az aktuális nap utolsó másodpercét írja be a rendszer (23:59:59). A kezdeti időpontnál a másodpercek 00-tól indulnak, a vég időpontnál 59-cel végződnek.
Megadhatsz csak kezdeti vagy vég adatokat is. Ez esetben csak az aktuális kezdeti adatoktól, míg a másik esetben csak a vég adatokig lesz aktív a fizetési mód. Az időpontokat tetszőlegesen törölheted is az adott sorban lévő Töröl gombbal. A hozzáadott időponto(ka)t a Ment gomb megnyomásával mentheted el.
Fizetéssel kapcsolatos kezelési költség - Itt megadhatsz az adott fizetési módhoz kezelési költségeket. Négy különböző értéket tudsz meghatározni:
- Plusz kezelési költség (pl.: 500 Ft).
- Százalékos kezelési költség (pl.: 5%) - ez azt jelenti, hogy az alap 500 Ft-os kezelési költséghez a kedvezményekkel csökkentett megrendelés végösszegének 5%-a még pluszban hozzáadódik.
- Továbbá beállíthatod azt is, hogy mennyi legyen a minimális és a maximális kezelési költség összege az adott fizetési módhoz. Ha itt ezt kitöltöd, akkor ennél kevesebb / több nem lehet a kezelési költség összege. Ha negatív értéket adsz meg értékként, akkor ezzel a végösszeg csökkenthető.
ÁFA - Itt beállítható, hogy az adott fizetési módhoz milyen ÁFA érték kapcsolódjon.
Külső azonosító - Ha külső programmal kötöd össze az áruházat (pl. számlázóprogram) és a külső programban a fizetési módnak speciális azonosítója van, itt tudod ezt megadni, így a két rendszer közötti szinkronizáció során ezzel az azonosítóval fogja az Unas rendszere átadni a módot (pl. megrendelés átadás során).
Egyedi logó - A létrehozni kívánt fizetési módhoz fel tudsz tölteni saját, egyedi logót .png formátumban, ami megjelenik az adminisztrációs felületen és a vásárló felületen egyaránt.
Ha az igényeidnek megfelelően kitöltötted az összes mezőt, akkor a beállítások véglegesítéséhez kattints a Ment gombra. A fizetési módok sorrendjét tetszés szerint módosíthatod fogd és vidd módszerrel a sor elején található szimbólum segítségével.
Ha valamelyik előre definiált fizetési módra nincs szükséged, akkor a Töröl gombra kattintva tudod eltávolítani a listáról, amennyiben csak módosítani szeretnéd valamelyik fizetési módot, akkor kattints a Módosít gombra.
Amennyiben speciális fizetési módokat szeretnél használni (PayPal, Borgun, CIB, OTP stb.), azokat a Beállítások / Fizetés, Szállítás, Logisztika / Bankkártyás, Speciális fizetési módok menüpontban kell engedélyezned. Ezután itt is meg fognak jelenni az engedélyezett fizetési módok.
Ha egy fizetési mód megnevezését módosítod, akkor azt a beérkezett megrendelés részleteinél is módosítanod szükséges. Ez kiemelten fontos, ha pl. egy futár exportot készítesz, mert ilyenkor az utánvét összege csak akkor jelenik meg az exportban, ha a megrendelésnél szereplő fizetési mód és a beállításokban szereplő fizetési mód megnevezése azonos.