A vásárlók listája menüpontban részletesen kifejtésre került a vásárlók tömeges kezelésének lehetősége, mint a keresés, szűrés, sorba rendelés stb., ebben a menüpontban egy-egy kiválasztott vásárló adatlapja kerül bemutatásra. Az itt található információk témakörök szerint külön fülekre lettek elhelyezve a jobb kezelhetőség és átláthatóság érdekében, most ezekről olvashatsz részletesebb információt.
Vásárló adatai
Itt van lehetőséged a kiválasztott vásárló adatainak szerkesztésére. Rendszerünk lehetőséget biztosít arra, hogy szinte az összes vásárlói adatot utólag rendkívül egyszerű módon meg tudd változtatni. Bármely adat módosításához kattints a ikonra, majd ha átírtad a megfelelő értékeket, az adatok véglegesítéséhez kattints a ikonra.
Módosítható ezen az oldalon a kapcsolattartó adatai, a szállítási, számlázási cím és adózási adatok, beállíthatók a már említett vásárló csoportok és százalékos kedvezmények, valamint lehetőséged van megjegyzést fűzni egy-egy vásárlóhoz. Ha kíváncsi vagy, hogy valamely vásárló mennyit rendelt eddig tőled, akkor a Megrendelések gombra kattintva megtekintheted az adott vásárló valamennyi megrendelését.
Ugyanezen a fülön láthatod, hogy a vásárló feliratkozott-e hírlevélre és az igényt megerősítette-e, valamint engedélyezheted vagy tilthatod neki a belépés lehetőségét.
A fizetési mód tiltás, valamint a szállítási mód tiltás esetén egy adott vásárló kapcsán korlátozni tudod a használható fizetési és szállítási módok körét. Ehhez válaszd ki a tiltani kívánt fizetési vagy szállítási módot, majd kattints a Hozzáad gombra. A rendszer ezután menti a beállításokat, külön mentened nem szükséges.
Az oldal felső részében három gomb kapott helyet, a Vissza gombra kattintva visszanavigálhatsz a vásárlók listája menüpontba, a Belépés a vásárló nevében gomb segítségével tudsz segíteni vásárlónak pl. egy rendelést rögzíteni, illetve a Megrendelések gombra kattintva láthatóvá válik az adott vásárlóhoz kapcsolódó valamennyi megrendelés.
Pontgyűjtés
A pontgyűjtés nagyon fontos eleme egy hatékony marketing stratégiának. Itt részletes képet kaphatsz arról, hogy az aktuális vásárló esetén milyen módon változott negatív illetve pozitív irányba a pont egyenlege.
A pontgyűjtés funkció csak akkor fog működni, ha előtte a Marketing / Pontgyűjtés oldalon a pontgyűjtés használatát engedélyezed. Ezután minden olyan terméknél, ahol szeretnél pontot adni az adott termék megvásárlása után, ki kell töltened a termék alapadatoknál a vásárlás után járó pont mezőt vagy a pontgyűjtés beállításainál használhatsz automatikus pont generálást is a termék ára alapján.
A vásárló a vásárlásai után folyamatosan gyűjtheti a pontokat, amelyeket nyomon követhetsz a vásárlói adatok oldalon. A vásárló az összegyűjtött pontjait megrendeléskor beválthatja. A beváltás úgy történik, hogy minden egyes 1 pont 1 egységnek felel meg az adott devizanemben, amellyel csökkentheti az aktuális megrendelése végösszegét.
Amennyiben van már előzmény a pont egyenlegen, akkor itt zöld sorral láthatod a plusz tételeket, míg pirossal az egyes negatív tételeket, levonásokat (beváltás). Az Info oszlopban található dokumentum fölé húzva az egeret látható, hogy mely megrendelés érintett a kérdéses tételnél.
Az oldal felső részében helyet kapott még két funkció gomb is:
Egyenleg nullázása - Erre a gombra kattintva az aktuális vásárló pont egyenlegét tudod nullázni. Ez esetben az itt található összes sor törlődik, valamint az egyenlege 0 Ft lesz. Visszaállításra ezt követően nincsen lehetőség!
Előzmények törlése - Erre a gombra kattintva az itt található előzmények sorai törlésre kerülnek, csak egyetlen sor marad, amiben az aktuális pont egyenlege található.
Kosár
Regisztrált vásárlók esetén az admin felületen a vásárlók adatainál is meg lehet vizsgálni, hogy az adott vásárló milyen kosarat mentett el. Az eddig eltárolt kosarat lehet törölni tételenként a Töröl vagy egyben a Teljes kosár ürítése gombra kattintva. Az itt található kosarat igény esetén le is mentheted, ehhez kattints a Kosár exportálása gombra.
Ez a funkció csak SERVER típusú kosár tárolás esetén használható. A funkcióhoz tartozó beállításokat ebben a menüpontban éred el: Beállítások / Alapbeállítások / Működés
Kedvencek
Az Unas webáruház rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy az áruházban megtalálható termékeket a vásárlók a kedvencekhez adhassák. Ezen funkció csak regisztrált vásárlók esetében működik!
Ha a vásárló bejelentkezik az áruházba, akkor a személyes profiljában láthatja az elmentett kedvenc termékeit.
A vásárló mellett az áruház tulajdonosa is láthatja az így mentett termékeket, így személyre szóló kedvezményes ajánlatot kínálhat a vásárlónak pl. kupon formájában.
A rendszerben eltárolt kedvenc termékeket lehet törölni tételenként a Töröl vagy egyben az Összes kedvenc törlése gombra kattintva.
Email küldés
Ha valamely felhasználódnak / vásárlódnak emailt szeretnél küldeni, akkor azt itt egyszerűen meg tudod tenni. Kiválaszthatod, hogy milyen típusú levelet szeretnél küldeni, beállíthatod, hogy az áruház kapcsolattartója is kapjon-e másolatot a levélből. Email küldéshez töltsd ki a megfelelő mezőket, a levél szövegének megírásához használhatsz HTML szerkesztőt vagy akár meglévő és megszerkesztett hírlevél sablont is, majd kattints a Küld gombra.
A vásárló adatlapjáról küldött levelek esetén az alábbi cseremezők használhatóak a levél tárgyában és törzsében:
[name] - kapcsolattartó neve
[email] - kapcsolattartó email címe
[cust_id] - a kapcsolattartó felhasználó neve, email címes azonosítás esetén az email cím, felhasználóneves azonosítás esetén a felhasználónév
[points_account] - pont egyenleg
[discount_sum] - végösszeg kedvezmény
[discount_direct] - termékből adott közvetlen kedvezmény
[address] - a kapcsolattartó címe összefűzve (irányítószám, város, utca, házszám)
[date] - az aktuális dátum
[link_unsubscribe] - hírlevél leiratkozó link
SMS küldés
Amennyiben van felhasználható SMS kereted, akkor itt tetszőleges címre küldhetsz SMS-t. Add meg a telefonszámot, amire az SMS-t szeretnéd küldeni, töltsd ki az SMS tartalmát, majd kattints a Küld gombra.
Ha nincs felhasználható SMS kereted, akkor az Egyenleg feltöltés gombra kattintva feltöltheted egyenleged. Ennek jóváírása után megjelenik a gomb az SMS küldéséhez.
Termék feliratkozások
A termék feliratkozásoknak alapvetően két típusát különböztetjük meg: Raktárkészlet értesítés és Árcsökkenés értesítés
Raktárkészlet értesítés
Ha egy adott termék kifogy a raktárból és aktuálisan nem vásárolható, a vásárlónak lehetősége van feliratkozni egy készlet értesítőre, így ha a termék újból elérhető lesz, akkor arról értesítő emailt kap. Itt azokat a termékeket láthatod, amire az adott vásárló feliratkozott.
Árcsökkenés értesítés
Ha egy adott termék árát túl magasnak ítéli meg a vásárló, lehetősége van feliratkozni árcsökkenés értesítőre, így ha a termék ára kedvezőbb lesz, akkor arról értesítő emailt kap. Itt azokat a termékeket láthatod, amire az adott vásárló feliratkozott. A Töröl gomb segítségével igény esetén törölhetsz egy vásárló által korábban rögzített feliratkozást.
Címek
A vásárlónak lehetősége van több címet is létrehozni a profiljában, ezeket tudod itt menedzselni. Létrehozhatók további címek, lehet egy meglévőt módosítani, de akár törölni is.
A funkció használatához szükséges a több szállítási és számlázási cím kezelése funkciót bekapcsolni a Beállítások / Alapbeállítások / Vásárló menüpontban.
Rendelt termékek
Ezen a fülön adott vásárlóhoz kapcsolódóan látható az összes rendelése, tételek és időpont szerinti bontásban, így egyszerűbbé válik tömeges termék visszaküldés esetén a visszáru kezelés folyamata. Jelöld ki a sor elején található jelölőnégyzet segítségével a visszaküldésben érintett termékeket, majd kattints a Visszáru kezelés gombra.
A funkció használatához szükséges a visszáru kezelés funkció bekapcsolása, amit ebben a menüpontban érsz el: Beállítások / Vásárlási folyamat / Visszáru kezelés