Egy webáruház legfontosabb célja, hogy az árucikkeket megismertethesse a látogatókkal, akik később vásárlókká válhatnak. Az áruház adminisztrációs felületén úgy alakítottuk ki a termékek kezelését, hogy annak segítségével a leghatékonyabb legyen az áruk feltöltése vagy a mindennapi módosítása.
Egy egyszerű látogatóból akkor lesz vásárló, ha az áruházban szereplő termékek adatai, információi meggyőzik a vásárlásról és megerősítik abban, hogy mindent tud a termékről és az megfelel az igényeinek.
Új termék létrehozásához navigálj el a Termékek / Termékek kezelése menüpontba, válaszd ki a kategóriát, amibe a terméket fel szeretnéd tölteni, majd kattints az Új termék gombra. Ezzel megnyílik a termék részletes adatlapja, ahol a termékre vonatkozó információkat tudod kitölteni.
Az oldal felső részében több funkció gomb is helyet kapott, ezek az alábbi működést biztosítják számodra:
Vissza - A gomb megnyomásával visszajuthatsz egy szinttel feljebb, az áruházban található kategóriák szerkesztéséhez.
Statisztika - A gomb akkor válik aktívvá, ha már egy létező terméket szerkesztesz. Megnyomásával az adott termékhez kapcsolódó statisztikai adatokat tudod megnézni, pl. látogatók száma, eladott mennyiség, átlagos eladási ár stb.
Ment új termékként - A gomb akkor válik aktívvá, ha már egy létező terméket szerkesztesz. Ha az adott termékhez hasonló terméket szeretnél felvinni a rendszerbe, hogy ne kelljen minden adatot újra kitöltened, írd át csak azon mezőket melyek különböznek a két termék kapcsán, majd kattints erre a gombra. Ha új termékként akarod az aktuális terméket elmenteni, akkor a cikkszám mezőt mindenképpen meg kell változtatnod, hiszen ez alapján azonosítja a rendszer a termékeket. A gomb megnyomásával az új termék az új cikkszámon létrejön.
Ment majd raktár - A termék adatok kitöltése után a gomb használatával az adatok mentésre kerülnek, majd átnavigál a rendszer az adott termékhez kapcsolódó raktár adatokhoz, ahol a raktár információk módosítására lesz lehetőséged.
Ment és marad - A termék adatok mentését követően maradsz ugyanezen az oldalon.
Ment - A termék adatok elmentésre kerülnek és visszanavigál a rendszer egy szinttel feljebb.
Külön lapfülekre kerültek a termékekhez kapcsolódó nagyobb szerkezeti egységek, pl. alapadatok, képek, paraméterek, további árak stb., célszerű a rendelkezésre álló legtöbb információval ellátni a vevőt.
Alapadatok
Az alapadatok képezik azon információk halmazát, melyek döntő többségében befolyásolják a vásárlást, ide sorolható pl. a termék megnevezése, ára, esetleges akciós ára, valamint a termékhez kapcsolódó leírások, amik további információval látják el a vevőt.
Az egyes mezők kitöltéséhez szükséges információk:
* Kategória - Itt láthatod, hogy az adott termék melyik kategóriában található.
Termék státusza - A termékre beállítható, hogy milyen státuszban jelenjen meg a webáruház felületén. Többféle lehetőség közül lehet választani, a kívánt státuszt pipáld be (Aktív, Új, Nem vásárolható, Csak 18 éven felülieknek). Új termék esetén meghatározhatod, hogy hány napig maradjon ebben a státuszban a termék, ennek a beállításait az alábbi menüpontban tudod módosítani: Beállítások / Alapbeállítások / Termék
Beállítható az is, hogy a termék megjelenjen-e az automata árösszehasonlító exportokban. Erről részletesebben a Beállítások / Külső kapcsolatok / Árösszehasonlító Export menüpontban olvashatsz.
Amennyiben az Aktív jelölőnégyzetet nem jelölöd be, akkor a termék nem fog megjelenni a webáruházad vásárló felületén. Ha egy termék nem Aktív, akkor nem jelenik meg az automata exportban sem.
A Beállítások / Termék Adatok / Termék státuszok menüpontban lehetőséged van még három különálló egyedi termék státuszt létrehozni (pl.: kifutó termék, kiemelt stb.). Ezek a létrehozott termék státuszok megjelennek itt is.
Amennyiben pl. egy új termék bevezetése előtt állsz vagy épp átmenetileg nem elérhető a termék, akkor a létrehozandó új termékre beállítható, hogy kosár nélkül, Érdeklődjön felirattal jelenjen meg. Így az adott terméket a vásárló megrendelni nem tudja, viszont érdeklődhet felőle az áruház tulajdonostól.
Egy adott termékre beállítható, hogy a listában, keresésben és ajánlókban ne jelenjen meg, viszont ettől függetlenül a rendszerben egy felvitt és vásárolható termékről van szó, amit a termék linkjéről meg tudsz hívni és elküldhetsz pl. hírlevél formájában egy promóció keretein belül.
A kedvezményrendszer kialakítása során dönthetsz úgy, hogy egy adott termék esetén nem akarsz közvetlen kedvezményt biztosítani, ehhez jelöld be az itt található Ne legyen közvetlen kedvezmény opciót.
* Termék cikkszáma - Itt kell megadnod azt a pontos cikkszámot, amivel a későbbiekben azonosítani tudod az adott terméket. A cikkszám csak angol kis és nagybetűket, számokat, valamint "-" és "_" karaktert tartalmazhat. Amennyiben a Beállítások / Alapbeállítások / Termék beállítások menüpontban beállítottad az automatikus cikkszámozást, úgy ez a mező automatikusan kitöltődik egy generált cikkszámmal.
* Termék neve - Itt kell megadnod a termék pontos megnevezését. Törekedj arra, hogy a termék neve ne tévessze meg a vásárlót.
Elsődleges egység - Itt tudod megadni, hogy mennyi a minimálisan és maximálisan rendelhető mennyiség a létrehozni kívánt termék esetén és mi a mennyiség egysége (db, csomag stb.).
Lépésköz - Itt add meg, hogy a rendelés során mi legyen a mennyiség lépésköze. Ha a minimális rendelhető mennyiség 1 db és lépésköznek 4-et állítasz be, akkor a kosárba csak 1 db, 5 db, 9 db stb. termék helyezhető. Ha nem írsz be ide semmit, akkor az alapértelmezett lépésköz lesz használatban, azaz egyesével lehet rendelni a terméket.
Másodlagos egység - Pl. ha 1 csomag = 200db akkor az első mezőbe "200" a második mezőbe "db" kerül. Az itt beállított másodlagos egység alapján a webáruházban megjelenik a termék egységára. Másodlagos egység használata során célszerű a termék leírásában megjeleníteni hogy pl. 1 csomag hány db terméket tartalmaz. A másodlagos egység megjelenítéséhez kapcsolódó beállításokat a Beállítások / Alapbeállítások menüpontban találod meg.
* Ár - A megfelelő ÁFA kulcs kiválasztása után add meg a termék nettó vagy bruttó árát, majd ezután - a beállított ÁFA-t figyelembe véve - a rendszer automatikusan kiszámítja párját.
Akciós ár - Ez egy opcionális mező, nem kötelező kitöltened. Csak abban az esetben töltsd ki, amennyiben szeretnél az adott termékre akciót meghatározni. A kitöltés hasonlóan működik, mint a normál ár esetén. Írd be a nettó árat, majd a kiválasztott ÁFA kulcs alapján a rendszer kiszámítja a bruttó árat. A Kezdeti dátum mezőbe azt a dátumot add meg, amely dátumtól akciós a termék, míg a Lejárati dátum mezőbe azt a dátumot, ameddig és az akció.
Ár megjelenés - Itt tudod beállítani, hogy az árkijelzés a Beállítások / Pénznemek, Árkijelzés / Árkijelzés menüben beállítottak szerint viselkedjen vagy attól eltérően szeretnéd használni, akciós árként vagy RRP feltüntetéssel.
Tömeg - A szállítás miatt érdekes lehet a termék tömege, ennek kezelésére használható ez a mező. Így a különböző szállítási módok esetén a rendszer automatikusan tud kalkulálni a rendelt termékek össztömegével, ami hatással lehet a választható szállítási módokra is.
Vásárlás után járó pont - Lehetőséged van megadni azt is, hogy a vásárlás után a vevő mennyi pontot kapjon az adott termék után. Külön azt is beállíthatod, hogy adott termék pontért megvehető-e, illetve specifikálhatod úgy is, hogy csak pontért megvehető. A pontgyűjtés funkció csak akkor fog működni, ha azt előtte a Marketing / Pontgyűjtés oldalon engedélyezed, erről részletesebben ott olvashatsz.
Raktárkezelés - Itt tudod bekapcsolni az adott termék esetén a raktárkészlet funkciót, megadhatod a raktáron lévő mennyiséget, illetve az is beállítható, hogy vásárolható legyen a termék akkor is, ha nincs raktáron. A Beállítások / Alapbeállítások / Termék menüpontban beállíthatod, hogy új termék felvitelekor mi legyen a raktárkezelés funkció alapbeállítása.
Alacsony készlet - Ebben a mezőben megadható egy készlet érték, ha ez alá csökken a termék raktárkészlete, akkor értesítést kapsz róla emailben.
Egyedi sorrend érték - Amennyiben a termékeket az áruházban egyedi sorrendben szeretnéd megjeleníteni, akkor itt minden terméknél megadhatsz egy szám értéket és ez alapján történik majd a sorba rendezés a kategórián belül. Amelyik terméknél nem adsz meg számértéket, az a termék a lista végére fog kerülni.
Ahhoz, hogy ez a funkció megfelelően működjön a Beállítások / Alapbeállítások / Termék oldalon be kell állítanod, hogy a termékek sorrendje Egyedileg beállított termék sorrend legyen. Ez a funkció egy kategórián belül működik megfelelően, de így csak akkor lesz hatékony, ha minél több termékre beállítasz egyedi sorrend értéket.
Rövid leírás - Itt add meg néhány rövid és tömör mondatban a termék rövid leírását, bemutatását. Célszerű lényegre törően, röviden vázolni a terméke előnyeit, bemutatását.
Részletes tulajdonságok - Itt tudod megadni a termék részletes tulajdonságait, fontosabb paramétereit, technikai adatait, leírását stb.
A rövid leírás és a részletes tulajdonságok is lehet egyszerű szöveg, de beépített HTML szerkesztő segítségével formázás is alkalmazható, akár képek, videók is beszúrhatók.
Szöveg generálás mesterséges intelligencia használatával
A szövegszerkesztő mellett találsz egy Szöveg generálás gombot, amivel felugró ablakban pontosíthatod az előre megfogalmazott kérést a robot szövegíród felé.
Ha olyan paramétere, tulajdonsága van a termékednek, aminek benn kellene lenni a szövegben, azt itt említheted meg. Ha a kérést megfelelőnek találod, kattints a Generálok gombra majd kisvártatva megszületik az automatikus szöveg, amit a Felhasználom gombra kattintva emelhetsz be a szövegszerkesztőbe.
Ahhoz, hogy te is alkalmazni tudd a webshopodban, fel kell töltened az egyenlegedet. Ehhez látogass el az ügyfélfiókodba, és lépj be a Pénzügyek / Egyenlegfeltöltés menüpontba.
Kategóriák - Itt megadhatod, hogy a most létrehozni kívánt termék mely kategóriákban jelenjen meg. Ha forgalmazol olyan terméket, amit több kategóriába is besorolnál, erre itt biztosítunk lehetőséget. A termék ilyenkor a fő kategóriáján kívül bármennyi egyéb kategóriában is megjelenhet, ettől még egy terméknek számít. Hasznos lehet, ha valamilyen alkatrész, tartozék több dologhoz is passzol.
Ha egy adott terméknél bejelölöd az A kategóriában levő minden termékre ez vonatkozzon? jelölőnégyzetet, akkor az összes ebben a kategóriában lévő termék belekerül a kiválasztott alternatív kategóriákba. Ez az opció ilyenkor az összes, az adott kategóriában lévő terméknél beállításra kerül. Ha a kategóriában lévő termékeknek van amúgy már alternatív kategória beállítása, azokat felülírja ez a beállítás és a már meglévőket törli.
Lehetőséged van továbbá egy másik termékhez beállított további kategória információkat a választott termékhez bemásolni. Ehhez add meg a másik termék cikkszámát, majd kattints a Másol gombra, végül mentsd el a módosításokat.
Létrehozás dátuma - Ebben a mezőben leolvasható az adott termék létrehozásának a dátuma.
Utolsó módosítás dátuma - Ebben a mezőben információt szerezhetsz arról, hogy adott termék mikor lett utoljára módosítva.
Ha több nyelvet is használsz a rendszerben, akkor célszerű minden nyelven megadnod az alap adatokat, így a vásárló számára megkönnyítheted a vásárlást.
A termék felvitelnél a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.
Képek
Marketing szempontból nagyon fontos, hogy a termékek megfelelő fotókkal legyenek ellátva, hiszen a vásárló így látja azt, hogy az áru valóban az, amit ő szeretne. A vásárlót először a termék fotója ragadja meg, ezért a figyelem felkeltése érdekében mindenképp tölts fel lehetőleg jó minőségű képet az adott termékről, figyelj arra, hogy a feltöltött fénykép ne tévessze meg a vásárlót.
A termékfeltöltés során egyszerű fájlkiválasztással 10 darab fotó rendelhető a termékhez, megadhatóak további képre vonatkozó adatok, META információk stb. Arra is van mód, hogy akár egy másik termék képeit használd fel, így nem kell duplikáltan kezelni és tárolni ugyanazon képet. Több fotó feltöltése esetén külön bejelölheted azt is, hogy melyik legyen az OG (open graph) image.
Amennyiben egy-egy termékhez 10 fotónál többet szeretnél feltölteni, akkor egyedi fejlesztéssel erre is lehetőséget biztosítunk, ez ügyben kérjük keresd ügyfélszolgálatunkat.
A kép feltöltéséhez kattints a Feltölt gombra, ezután válaszd ki számítógépedről a feltölteni kívánt képet, majd kattints felül a Ment gombra. Amennyiben a szerkeszteni kívánt terméknél egy másik termék képeit szeretnéd használni, jelöld be az Egy másik termék képeit használom opciót, majd a megjelenő menüből válaszd ki az adott terméket.
A képek sorrendjét tetszőlegesen módosíthatod a fogd és vidd módszerrel, a sor elején található piktogram segítségével. Ha egy képet törölni szeretnél, akkor az adott kép sorában kattints a Töröl gombra.
Fontos!
A termékképek feltöltéskor a Google által megkívánt optimalizációs folyamaton mennek át, ezáltal a kép minősége változhat.
Ha a kép színe a feltöltés után nem egyezik a nyers képpel, akkor a képhez csatolt módosítók, korrekciók voltak, amelyek feltöltéskor levágásra kerülnek az optimalizáció által. Ilyen esetben mentse el a képet standard RGB-ben (sRGB) és töltse fel újra, így a fájlhoz csatolt szűrők, módosítók és színpaletták direkt módon jutnak érvényre a kép pixelein.
Változatok
Amennyiben egy adott terméket több színben vagy több fajta méretben értékesítesz ugyanazon a cikkszámon, akkor a termékhez kialakíthatsz különböző változatokat. Az egyes változatok felvitelét itt tudod megtenni.
Új választható tulajdonság létrehozásához írd be az adott mezőbe tulajdonság nevét. Rendszerünkben három választható tulajdonságot lehet létrehozni. Minden egyes létrehozott választható tulajdonságnál alap esetben kettő változat beírására van lehetőséged, ezt azonban tovább tudod bővíteni az Új lehetőség hozzáadása gombra kattintva vagy az utolsó változat sorában az ENTER gombot lenyomva. Új lehetőséget mindig csak a webáruházban beállított alapnyelven tudsz létrehozni.
Az egyes változatokhoz megadhatsz tetszés szerinti árkülönbözetet. Pozitív szám esetén az adott változat drágább lesz az alapváltozatnál, negatív szám beírása esetén pedig csökkenni fog a termék ára a beírt árkülönbözettel. Az árkülönbözetet mindig bruttóban kell rögzíteni a termékhez.
Az egyes változatok sorrendjét szabadon változtathatod, a ikonnal fel vagy le tudod mozgatni a kívánt változatot. Amennyiben egy változatot törölni szeretnél, kattints a változat sora előtt található ikonra. A törlés ikon csak akkor jelenik meg, ha több mint 2 változatot létrehoztál egy tulajdonsághoz.
Ha több nyelvet hozol létre a webáruházadban, akkor minden nyelven meg kell adnod az adott tulajdonságok és változatok fordításait. A változatok mozgatása és törlése, valamint az árkülönbözetek változtatása mindig csak az alap nyelven lehetséges, a többi nyelvre automatikusan aktualizálódik.
A változat kezelésnél sokkal több lehetőséget kínál a termék összevonás. Ebben az esetben több különálló terméktörzs kerül összevonásra a megadott paraméterek mentén. Előnye az, hogy ilyenkor a termék altípusok mindenben különbözhetnek egymástól, leírásban, fotóban, paraméterekben. Erről részletesebben itt olvashatsz: Termékek / Termék típusok, összevonás
Paraméterek
A webáruházban szereplő termékekhez kapcsolódhatnak különböző paraméterek (pl. szín, méret, specifikáció stb.). A termék plusz adatok és paraméterek kialakítása alapvetően több célra is felhasználható. A létrehozott paraméterek alapján tudnak a vásárlók például kettő vagy több terméket összehasonlítani, különböző szűréseket végrehajtani, termék összevonást elvégezni stb.
Összevonás esetén gyakorlatilag ugyanúgy a különböző változatokat tudod kialakítani, mint a fent olvasható változatok használatával, de itt az egyes változatok valóban különböző terméket jelentenek, külön megnevezéssel, leírással, képpel stb. A termék paraméterek használhatók szűrésre is, azaz egy adott terméklistát lehet szűkíteni használatukkal, így a vásárló könnyebben megtalálja az akár több száz vagy ezer terméket tartalmazó listában azt, amire valóban kíváncsi.
A termék paraméterekről és plusz adatokról bővebben az alábbi menüpontban olvashatsz: Beállítások / Termék adatok
Plusz adatok
Amennyiben a termékekhez plusz adatokat definiálsz a Beállítások / Termék Adatok / Termék Plusz Adatok menüpontban, akkor ezeket itt tudod az adott termékhez meghatározni. Ha a termékről több információ található a gyártó hivatalos weboldalán, akkor megadhatod pl. a gyártó vagy a termékhez tartozó weboldalt. Hasznos lehet a gyártó / termék weboldalát megadni, hiszen ezzel még több információval láthatod el a potenciális vásárlót, segítheted döntését a vásárlásban.
Ha több nyelvet is létrehoztál, akkor nyelvenként eltérő plusz adatot adhatsz meg. Ha a felhasználó a webáruház felületén nyelvet vált, akkor mindig az aktuális nyelvhez beírt plusz adat jelent meg.
Paraméterek
Amennyiben a termékekhez paramétereket definiálsz a Beállítások / Termék Adatok / Termék Paraméterek menüpontban, akkor ezeket a termék paramétereket itt tudod az adott termékhez beállítani.
A termék paraméter hozzáadásának folyamata:
1. A beállítások menüben, a termék paraméterek menüpontban létrehozott paramétereket itt megtalálod egy legördülő lista formájában. Első lépésként válassz ki egyet.
2. Ha kiválasztottad a hozzáadni kívánt termék paramétert, kattints az Új lehetőség hozzáadása gombra.
3. Ebbe a mezőbe írd be a paraméter értékét. Ha már vittél fel ehhez a paramétertípushoz korábban értéket, akkor a tőle jobbra található legördülő menüből választhatsz egy értéket.
4. Az adott paraméter beállításának véglegesítéséhez kattints a jobb felső sarokban található Ment gombra.
Az itt leírt folyamathoz hasonlóan egy-egy termékhez tetszőleges paramétert és értéket beállíthatsz. A paraméterek kialakításának fontos jelentősége van összetett termék szűrések használata során.
Természetesen, ha több nyelvet is létrehoztál a webáruházadban, akkor minden nyelven értéket kell adni a létrehozott paramétereknek. Ha egy beállított paraméter értéket törölni szeretnél, kattints a paraméter sorában a Töröl gombra.
Amennyiben a paramétereknél létrehoztál csoportokat, akkor itt egyszerűen be tudod tölteni a használni kívánt csoportot. Ez esetben a csoporthoz tartozó paraméterek betöltődnek és értéket lehet adni nekik adott termékre vonatkozóan.
Ha egy adott kategórián belül egy termékhez beállítasz paramétereket a paraméter listából, akkor a következő új termék felvitelekor a rendszer automatikusan beteszi a listába ezeket a paramétereket, neked csak a konkrét értékeket kell kitölteni.
Szín típusú paraméterek kezelése
Hasonlóan a többi paraméter típushoz, először add hozzá a szín típusú paramétert a listához. Ezután kattints bele a paraméter neve mellett található üres mezőbe. Ennek hatására megjelenik egy színkeverő eszköztár, amin tetszőleges színt állíthatsz be manuálisan vagy színkódok alapján.
Ha beállítottad a kívánt szín tónusát, akkor kattints ki a színkeverő eszköztárról, ezzel visszajuthatsz az adott termék adataihoz. Ha egy színt korábban már beállítottál, akkor azt legközelebb egy legördülő listából már ki tudod választani. Ha az adott szín megjelenik a paraméter neve mellett, akkor kattints a Ment gombra.
Szám típusú paraméterek kezelése
A szám típusú paraméter esetén az érték felvitele annyiban különbözik a szabad szavas típustól, hogy ennél csak számot lehet a beviteli mezőbe beírni, ellenkező esetben a rendszer hibaüzenetet ad a hibás értékről.
Intervallum típusú paraméterek kezelése
Az intervallum típusú paraméter esetén az érték felvitele hasonlít a szám típushoz, mégpedig abban, hogy csak számot lehet a mezőkben megadni. A különbség, hogy nem csak egy, hanem mind a két beviteli mezőt (intervallum alsó és felső határa) ki kell tölteni, ellenkező esetben a rendszer hibaüzenetet ad.
Link típusú paraméterek kezelése
A link típusú paraméterek értékadása során gondosan ügyelj a link címének pontosságára. A beírt URL az oldalon kattintható linkké alakul és kattintásra betöltődik a kívánt oldal. A létrehozható link típusú paraméterek két típusra bonthatók: az URL megnyitása történhet azonos ablakban vagy új ablakban. Link típusú paraméterrel megadható egy adott termékhez pl. letölthető kézikönyv, használati utasítás vagy linkként egy külső oldal is.
Ikon típusú paraméterek kezelése
Ikon típusú paraméterek használatával lehetőséged nyílik úgynevezett piktogramok segítségével szemléltetni a termék főbb tulajdonságait. Nézzünk egy példát: karórák értékesítése esetén ezzel jól feltüntethetők a funkcionális tulajdonságok (vízállóság, stopperfunkció, világóra stb.) vagy pl. műszaki termékek esetében az energiaosztály. Ennek megfelelően természetesen tetszőleges egyedi elképzelés is megvalósítható.
Az ikon hozzáadásának menete:
1. Létre kell hozni az ikon típusú paramétert a Beállítások / Termék adatok / Termék paraméterek menüben.
2. A paraméter létrehozása során töltsd fel a szükséges ikonokat (minden ikonnak lesz egy sorszáma).
3. Itt a termék szerkesztése során add hozzá az előbb létrehozott paramétert, majd kattints rá arra az ikonra, ami a termékre jellemző.
Normál ikon típusú paraméter esetén csak egyetlen ikont tudsz kijelölni, míg több értékű ikon paraméter esetén akár többet is.
Letöltött termék adatbázis kiegészítése ikonokkal:
a.) Amennyiben normál ikon típusú paramétert szeretnél a termékhez adatbázis szinten hozzáadni, úgy a Beállítások / Termék adatok / Termék paraméterek menüben feltöltött ikonok sorszámának megfelelően írd be az adatbázis megfelelő sorába és oszlopába az adott ikon sorszámát (pl.: 1).
b.) Több értékű ikon paraméter esetén a termék adatbázisba az ikonok sorszámát írd bele ";" értékkel elválasztva egymástól (pl.: 1;2;3;4).
Kép típusú paraméterek kezelése
Kép típusú paraméterek használatával is lehetőséget biztosítunk, hogy kép segítségével szemléltesd a termék főbb tulajdonságát. Egy konkrét példa: amennyiben beltéri vagy kültéri burkolatokat árusítasz áruházadban, akkor ezen kép típusú paraméterrel szemléltethető az adott burkolat színe, formája, mintázata stb.
A hozzáadás lépései:
1. A legördülő listából válaszd ki a korábban létrehozott kép típusú paramétert, majd kattints az Új lehetőség hozzáadása gombra.
2. Most, hogy megjelent a kép típusú paraméter, a Fájl kiválasztása gombra kattintva keresd meg a képet, majd töltsd fel.
3. Utolsó lépésként mentsd el a terméken történt változtatásokat a Ment gombra kattintva. Ha nagyobb képet töltesz fel, a feltöltött kép átméretezésre kerül, maximum 100x100 pixeles méretben fog megjelenni. Ha ennél kisebbet szeretnél, akkor a feltöltés előtt csökkentsd a kép méretét!
Ha a feltöltött képet törölni szeretnéd, akkor a termék adatainál jelöld be a Törlés? jelölőnégyzetet, majd kattints a Ment gombra.
Míg az ikon típusú paraméter adatbázis export-import funkcióval beállítható, addig a kép típusú paraméter esetén csak manuálisan lehet a képet minden termékhez feltölteni! Amennyiben kép típusú paramétert szeretnél adatbázis export-import segítségével feltölteni, akkor válaszd a Kép fájlkezelőből paraméter típust.
További lapfülek
Rendszerünkben lehetőséged nyílik, hogy az alap lapfülek mellett (pl. Adatok, Kiegészítő termékek stb.) egyedieket is létre tudj hozni, egyedi tartalommal. Jelenleg három ilyen lapfület / szekciót lehet létrehozni, ehhez töltsd ki a lapfül címét és a tartalmát, majd kattints a Ment gombra. További lapfülre helyezhető el pl. egy adott termék beüzemelési útmutatója vagy akár videós tartalmak.
Vélemény
A termék vélemény funkció segítségével lehetőséget biztosíthatsz a látogatóidnak, vásárlóidnak, hogy az áruházban megjelenő termékekhez véleményeket fűzzenek. Megerősíti a potenciális vásárlókat az a tény, hogy azt a bizonyos terméket más is megvette és jó véleménnyel van róla, esetleg olyan dolgot is leírt róla, ami a leírásban nincsen benne.
A termék vélemény funkció bekapcsolásáról részletesebben a Marketing / Vélemény, Szavazás, Fórum / Vélemény fülön tájékozódhatsz.
Itt a termék vélemények fülön megtekinthető, hogy az adott termékhez milyen értékelések, vélemények érkeztek. Itt csak akkor jelenik meg termék vélemény, ha a termék vélemény beállításokban beépített funkciót választottad.
Előzetes moderáció beállítása esetén egy-egy véleményt ellenőrizhetsz és aktiválhatsz, természetesen egy oda nem illő megjegyzést törölni is lehet a Töröl gomb megnyomásával.
Kedvezmény
Biztosan találkoztál már olyan esettel, hogy ha adott termékből több darabot vásároltál egyszerre, akkor az egységre vonatkozó darabár kedvezőbb volt, azaz gyakorlatilag olcsóbban kaptad meg a terméket. Egyszerűen, termékekre szabva van lehetőséged beállítani ezt a funkciót, így biztosítva kedvezményt a vásárlóknak, mégis ösztönözve a kosárérték növelést egy-egy leadott megrendelés kapcsán.
Azon termékek, amelyekhez beállítasz mennyiségi kedvezményt, automatikusan megjelennek webáruházad felületén a Többet olcsóbban menüpontban. A többet olcsóbban menüpont megjelenésének feltétele, hogy a Termékek / Speciális kategóriák kezelése menüpontban a kategória megjelenés mezőben a kívánt megjelenés legyen bepipálva.
Amennyiben bejelölöd a Nincs felső határ jelölőnégyzetet, akkor beállítható a termék kedvezmény úgy, hogy a felső intervallum nyitott marad (pl. 0 db-tól 5db-ig 0% kedvezmény, 5db-tól 10% kedvezmény).
Kedvezmény típusa: mennyiségi kedvezmény kialakításakor több lehetőség is adott. Megadható százalékos formában, összegszerűen a kedvezmény mértéke, valamint konkrétan a kedvezményes ár is beállítható. Az egyes határok felvitele mindegyik típusnál ugyanúgy működik, csak a kedvezmény típusát lehet különbözőképpen definiálni.
A mennyiségi kedvezmények kialakítása független a vásárlói / vásárló csoportok kedvezményétől. Amennyiben egy adott vásárlónak van pl. végösszeg kedvezménye és mennyiségi kedvezménye is, akkor természetesen mindkettő kedvezményt megkaphatja.
További árak
A további árak funkció használatával vásárlói csoportoknak definiálhatók egyéni árak, valamint igény esetén egyedi mennyiségi kedvezmények. Ennek használatával leválaszthatod a fő vásárló közönségről a speciálisan kezelt vásárlóidat és kedvezőbb árakat adhatsz törzsvásárlóknak, viszonteladóknak stb. Arra is van lehetőség, hogy földrajzi alapon nyújts eltérő árat, így különválasztva például a külföldi vásárlókat a belföldiektől.
A további árak rész három nagyobb szerkezeti egységre tagolódik.
Feltételek
Itt tudod definiálni a további árakra vonatkozó feltételeket, mint pl. a vásárló csoport, terület vagy pénznem szerinti szűréseket.
Az egyes mezők használatáról néhány fontosabb információ:
Vásárló csoport - Ha létrehoztál vásárló csoportokat, akkor itt beállíthatod, hogy mely vásárló csoportra vonatkozzon a létrehozandó új ár. Ha nem adsz meg vásárló csoportot, akkor ez a mező figyelmen kívül marad.
Terület - Ha létrehoztál szállítási területeket, akkor itt beállíthatod, hogy mely szállítási területre legyen alkalmazva a létrehozandó új ár. Ha nem adsz meg szállítási területet, akkor ez a mező figyelmen kívül marad.
Pénznem - Az áruházban a vásárló által kiválasztott pénznem alapján beállítható az alap ártól független további ár a termékekhez.
Adatok kitöltése
A vásárló csoport, terület és pénznem mezők közül az egyik kitöltése kötelező!
Árak
További ár típusa - Itt tudod kiválasztani, hogy a létrehozandó további ár típusa összeg alapú vagy százalék alapú legyen.
a.) Összeg alapú - Itt add meg az adott termék új nettó vagy bruttó árát. Az egyik mező kitöltése esetén a terméknél beállított ÁFA mértéke alapján a másik mező automatikusan kiszámítódik.
b.) Százalékos alapú - Itt add meg az adott termék alap árához viszonyított, adott vásárlócsoportra és/vagy területre vonatkozó százalékos árváltozás mértékét. Megadható pozitív vagy negatív eltérés is. Negatív érték esetén az adott ár csökkenni fog a megadott mértékkel, pozitív érték esetén pedig növekedni fog az ár a százalék mértékével arányosan.
Új ár létrehozásához válassz területet és/vagy vásárló csoportot, válaszd ki a további ár típusát, írd be a megfelelő értéket, majd kattints a Hozzáad gombra. Ezután megjelenik az új ár felül a listában. Ha egy termékhez beállítasz ilyen árat és a vásárló bejelentkezik a webáruház felületén, akkor a termék eredeti vagy akciós árától függetlenül mindig ezen a rá érvényes áron tud vásárolni. Természetesen csak akkor, ha megfelel a beállított kritériumoknak (pl.: belföldi és törzsvásárló is).
Tovább specifikálva az árakat, arra is van lehetőséged, hogy nem csak normál, hanem további akciós árakat is beállíts egy-egy vásárló csoporthoz. Az akciós ár megadásánál megadható az akció kezdete és lejárata is, így akár speciális kedvezményrendszer kialakítására is lehetőséged nyílik.
Ha több pénznemet is kezelsz az áruházadban, további árak kialakítása során szállítási területre és/vagy vásárlói csoportokra az alap pénznemtől eltérő devizanemben is megadhatod a termékek árát. Ezen értékek felvitelére akár adatbázis export-import segítségével is van lehetőséged.
Mennyiségi kedvezmény további árhoz
Ennél a szekciónál külön területre, vásárló csoportra vagy pénznemre tudsz meghatározni mennyiségi kedvezményt. Először mindenképpen szükséges lesz meghatározni egy-egy további árat, utána tudsz ezekhez a speciális további árakhoz, pl. csoportokhoz vagy területekhez különböző mennyiségi kedvezményeket beállítani.
Ha már adtál hozzá korábban további árat, akkor a Módosít gomb megnyomásával tudod ezt szerkeszteni, és így tudsz hozzáadni mennyiségi kedvezményt is.
Példa:
A törzsvásárló csoportodnak 10 darabtól tudsz adni mennyiségi kedvezményt, míg mondjuk a VIP csoportodnak 5 darabtól. A rendszer ilyenkor mindig a létrehozott további árból számítja a mennyiségi kedvezményes árat.
A Beállítások / Alapbeállítások / Vásárló menüpontban beállítható, hogy közvetlen kedvezmény, területhez, vásárló csoporthoz kötött termék árak esetén is legyen-e mennyiségi kedvezmény.
Kapcsolódó termékek
A keresztértékesítés igen hatékony módszer az értékesítések növeléséhez, melyet a marketing világa ősidők óta ismer. Működése igen egyszerű: ajánlj minden kiválasztott vagy megvásárolt termékhez további hozzáillő vagy kapcsolódó, hasonló termékeket. Így egy nyitóoldalon elhelyezett megnyerő húzó-termékkel (vagy egy akciós ajánlattal) át lehet billenteni a vásárlókat a látogatás és a vásárlás közti lélektani határon és utána az általad meghatározott útvonalon vezetheted végig a vásárlókat.
A Kapcsolódó termékek fülön alapvetően kétféle típusú terméket tudsz hozzárendelni az alap termékhez:
Kiegészítő termékek - A kiegészítő termékek alapvetően olyan termékek, amelyeket az alap termék mellé kiegészítőként ajánlhatsz a vevőnek a vásárlás során. A kiegészítő termékek szoros kapcsolatban állnak az alap termékkel, amelyet a vevők általában együtt vásárolnak meg. Ha a vevő vásárol a webáruházban egy számítógépet, kiegészítő termékként beállíthatsz billentyűzetet, egeret vagy monitort. A kiegészítő termékek elsősorban a CrossSale ajánlatok kialakításában játszanak szerepet!
Hasonló termékek - A hasonló termékek alapvetően olyan árucikkek, amelyek az alap termékhez hasonló tulajdonságokkal bírnak, de rendelkeznek többlet értékkel, így felajánlhatók a vásárlónak, hogy az alap termék helyett inkább ezt vásárolja meg. A hasonló termékek elsősorban az UpSale ajánlatok kialakításában játszanak szerepet!
Egy adott termékhez nem csak kiegészítő és hasonló termékek, hanem kiegészítő és hasonló kategóriák is hozzáadhatóak. A kategóriák abban különböznek a fent említett termékektől, hogy ha egy adott kategóriát adsz hozzá egy termékhez kiegészítőként, akkor abban ha változnak a termékek, új termék kerül fel, vagy törlődik egy régebbi termék, nem kell módosítanod a termék beállításait, mert mindig az adott kategória termékeit tölti be ebbe az ajánlóba. Ezzel időt spórolhatsz meg, mert elég egyszer a termék létrehozásánál megadnod az adott kiegészítő vagy hasonló kategóriát, ami utána mindig a beállított kategória termékeit mutatja..
Hozzárendelés menete:
Hozzáadott termékek típusa - Itt tudod kiválasztani, hogy kiegészítő vagy hasonló terméket kívánsz hozzáadni az alap termékhez.
Kategória - Itt válaszd ki, hogy a kapcsolódó termék melyik kategóriában található. Itt már akár egy konkrét kategóriát is hozzáadhatsz a Hozzáad gombra kattintva.
Termék - Keresd meg a kívánt terméket, majd kattints a Hozzáad gombra. Nemcsak egy terméket, hanem egy kategória összes termékét is be tudod állítani kiegészítő / hasonló termékként. Igény esetén lehetőséged van akár cikkszám alapján is egy adott terméket hozzáadni.
Több kiegészítő / hasonló terméket is megadhatsz. Ha minden kívánt terméket felvittél az alap termékhez, akkor végül kattints a Ment gombra.
Csak akkor jelennek meg az általad választott kiegészítő / hasonló termékek, ha a Beállítások / Alapbeállítások / Marketing fülön a Termékekhez kapcsolódó egyéb termékek megadása mezőben a "Magam szeretnék a termékekhez kapcsolódó termékeket megadni" értéket választod.
Az így beállított kiegészítő és hasonló termékek sorrendjét tetszés szerint módosíthatod fogd és vidd módszerrel a sor elején található szimbólum segítségével.
Tömeges beállítás
Rendszerünk lehetőséget biztosít arra, hogy ha egy termékhez beállítasz egy másik terméket vagy termékeket kiegészítő / hasonló termékként, akkor egy jelölő négyzet segítségével oda-vissza beállítható a kiegészítő / hasonló termékek kezelése. Ezen kívül több termék esetén alkalmazható az is, hogy egymásnak kölcsönösen kiegészítő / hasonló termékei legyenek. Ezzel jelentős mértékben gyorsítható a funkció beállítása.
UpSale
Az UpSale azt az értékesítési tevékenységet jelenti, amikor egy bizonyos termék vagy szolgáltatás megvásárlásának pillanatában az eladó megpróbálja rávenni a vevőt egy hasonló, de magasabb értékű verzió megvásárlására (pl. a vásárló kosárba helyez egy televíziót, a kosárba helyezés pillanatában felajánlunk neki egy nagyobb vagy jobb tudással, több funkcióval bírót). Az UpSale lényege tehát az, hogy a már "nyitott pénztárcájú" vevőre eső vásárlási értéket megnöveljük.
Ezt az értékesítési lehetőséget kihasználva az áruházi rendszerben minden termékhez beállíthatsz hasonló terméket, melyet beállítástól függően a vásárló felugró ablak formájában vagy a kosár oldalon megtekinthet és meg is vásárolhat.
Az UpSale csak abban az esetben jelenik meg felugró ablakban és/vagy a kosár oldalon, ha a beállított hasonló termék ára magasabb, mint a termék ára. Továbbá fontos kikötés, hogy a termék legyen aktív, vásárolható, valamint raktárkezelés használata esetén legyen belőle elérhető raktárkészlet.
CrossSale
A CrossSale, más néven a keresztértékesítés olyan értékesítési tevékenység, amikor a vásárlónak egy olyan terméket kínálunk, ami az eddig megvásárolt terméktől különböző, de érdekelheti (pl. hasonlóan az előző példához, a vásárló kosárba helyez egy televíziót, ami mellé ajánlunk neki fali tartókonzolt, HDMI kábelt stb.).
Ezt az értékesítési lehetőséget kihasználva az áruházi rendszerben minden termékhez beállíthatsz kiegészítő termékeket, melyet beállítástól függően a vásárló a termék oldalon, felugró ablak formájában vagy a kosár oldalon megtekinthet és meg is vásárolhat.
A kiegészítő termék csak abban az esetben jelenik meg a termék oldalon felugró ablakban és/vagy a kosár oldalon, ha a kiegészítő termék aktív, vásárolható, valamint raktárkezelés használata esetén van belőle elérhető raktárkészlet.
Csomag
A csomag termék egy meglehetősen hatékony marketing módszer, melynek segítségével kedvezőbb áron tudsz terméket biztosítani a vásárlóid számára. A lényege, hogy az áruházban egyébként is jelen levő termékeket lehet egy egységes termékké összefogni, így nyújtva alternatívát a vásárlóknak, akár kedvezőbb árral, mintha a termékek külön-külön kerülnének kosárba.
A csomag termék esetén a termék létrehozásakor el kell dönteni, hogy adott termék csomag típusú lesz e vagy sem, a későbbiekben nincs lehetőség ennek változtatására. Miután létrehoztad a csomag terméket, meg kell adnod a termék részét képező normál termékeket. Ettől kezdve a csomag, mint egy normál termék létezik az áruházban, külön cikkszámmal, árral, státuszokkal, képekkel leírással stb.
A csomagtermék esetén a raktár kezelése a termék részét képző termékek raktárkészletéből adódik össze, tehát maximum annyi csomagtermék vásárolható, amennyi a részét képező termékek közül minimálisan elérhető.
Példa:
Ha adott egy "A" termék amelyből 3 darab van raktáron, egy "B" termék 2 darabbal a készleten és ezek egy "C" csomagtermék részét képezik, akkor a "C" termékből 2 darab érhető el. Ugyanakkor arra is van lehetőség, hogy a csomag részeinél több, mint egy legyen a résztermékből a csomagban. Az előző példánál maradva, ha "B" termékből egy csomagban 2 darab van (tehát "C" = 1 db "A" és 2 db "B"), akkor a "C" csomag termékből 1 darab lesz raktáron.
További információk
Korlátozások a csomag termék esetén:
- Csomag terméknek nincs változatkezelése - amennyiben változatot szeretnél létrehozni, készíts egy teljesen különálló csomagterméket.
- Csomag termék része nem lehet csomag termék, valamint változattal rendelkező normál termék sem!
- Csomag termék esetén nincs önálló raktárkezelés, a részeinek megfelelően adódik a raktárkészlet és elérhetőség.
- Nem lehet a létrehozás után változtatni a csomag státuszon, export/import segítségével sem!
- A csomag termékek egy speciális, különálló kategóriában is megjelennek a vásárló felületen, így pl. akciós termékekhez hasonlóan láthatóak az ilyen típusú termékek.
- A csomag termék részletek oldalán megjelennek azon termékek kilistázva, melyek a részét képezik, valamint bármely csomagtermék részét képező normál termék részletek oldalán is megjelennek a kapcsolódó csomagtermékek, így biztosítva az átjárást a csomag és a normál termékek között.
Egyéb
Az itt található beállításokat témakör szerint külön szekcióba csoportosítottuk, így találsz itt szállítási és fizetési módra vonatkozó beállításokat, de a SEO adatokat is tudod a termék esetén szerkeszteni.
Szállítási módok
Szállítási mód tiltás - Minden egyes terméknél külön-külön beállítható, hogy annak megrendelése esetén a vásárló az adott szállítási módot ne választhassa, így bizonyos pl. túlméretes termék esetén kikapcsolható egy-egy szállítási mód.
Szállítási mód tiltásához válaszd ki a legördülő menüből, hogy ezen termék megvásárlásakor mely módokat NE lehessen választani, majd kattints a Hozzáad gombra. A változtatások véglegesítéséhez jobb oldalt fent kattints a Ment gombra. Ha egy létrehozott szállítási mód tiltást törölni szeretnél, klikkelj az adott sorban a Töröl gombra.
Szállítási mód aktiválása - Minden szállítási mód esetén külön be lehet állítani, hogy az alap esetben ne legyen aktív, azaz a vásárlók ne választhassák a rendelés során. Emellett minden terméknél beállítható, hogy a nem aktívként jelölt szállítási módok az adott termék megvásárlása esetén mégis választhatók legyenek. Ennek segítségével beállítható például, hogy a túlméretes csomagok szállítási módja csak az adott termék megvásárlása esetén legyen választható.
Szállítási mód aktiválásához válaszd ki a listából az alap esetben nem aktív szállítási módot, majd kattints a Hozzáad gombra. A töröl funkciót a szállítási mód tiltása opciónál leírtaknak megfelelően itt is használhatod.
Plusz szállítási költség - Minden termék esetén lehetőséget biztosítunk, hogy beállíthass szállítási módokhoz kapcsolódó plusz szállítási költséget (pl. terjedelmes nagyságú / tömegű, törékeny a termék). Amennyiben több termékhez is beállítasz ilyen plusz szállítási költséget és a vásárló több ilyen terméket is a kosarába tesz, akkor ezek a plusz szállítási költség összegek összeadódnak.
Plusz szállítási költség beállításához válaszd ki a legördülő menüből a kívánt szállítási módot, írd be a plusz költséget, majd kattints a Hozzáad gombra. A változtatások véglegesítéséhez jobb oldalt fent kattints a Ment gombra. Ha egy létrehozott plusz szállítási költséget törölni szeretnél, kattints az adott sorban a Töröl gombra.
Amennyiben az adott szállítási módhoz központilag beállítasz szállítási költséget, valamint az adott terméknél is adsz meg, akkor ezen értékek a vásárlás során összeadódnak.
Fizetési módok
Fizetési mód tiltás - Minden egyes terméknél külön-külön beállítható, hogy annak megrendelése esetén a vásárló az adott fizetési módot ne választhassa, így bizonyos termékek esetén kikapcsolható pl. az utánvét.
Fizetési mód tiltásához válaszd ki a legördülő menüből, hogy ezen termék megvásárlásakor mely módokat NE lehessen választani, majd kattints a Hozzáad gombra. A változtatásokat nyugtázhatod a Ment gombra kattintva. Ha egy létrehozott fizetési mód tiltást törölni szeretnél, kattints az adott sorban a Töröl gombra.
Fizetési mód aktiválása - Minden fizetési mód esetén külön be lehet állítani, hogy az alap esetben ne legyen aktív, azaz a vásárlók ne választhassák a rendelés során. Emellett minden terméknél beállítható, hogy a nem aktívként jelölt fizetési módok az adott termék megvásárlása esetén mégis aktívak legyenek, azaz a vásárlók választhassák. Ennek segítségével beállítható például, hogy a túlméretes csomagok fizetési módja csak az adott termék megvásárlása esetén legyen választható.
Fizetési mód aktiválásához válaszd ki a listából az alap esetben nem aktív fizetési módot, majd kattints a Hozzáad gombra. A változtatások véglegesítéséhez jobb oldalt fent kattints a Ment gombra. Ha egy létrehozott fizetési mód aktiválást törölni szeretnél, erre is lehetőséget biztosítunk, az adott gombra kattintva.
Plusz fizetéssel kapcsolatos kezelési költség - Minden termék esetén lehetőséget adunk, hogy beállíthass fizetési módokhoz kapcsolódó plusz fizetéssel kapcsolatos kezelési költséget.
Plusz fizetéssel kapcsolatos kezelési költség beállításához válaszd ki a legördülő menüből a kívánt fizetési módot, írd be a plusz költséget, majd kattints a Hozzáad gombra. A változtatások véglegesítését nyugtázd mentéssel. Ha a létrehozott plusz kezelési költséget törölni szeretnéd, kattints az adott sorban a Töröl gombra.
Amennyiben az adott fizetési módhoz központilag beállítasz kezelési költséget, valamint az adott terméknél is adsz meg, akkor ezen értékek a vásárlás során összeadódnak.
Egyéb
Plusz szolgáltatások - Ha létrehoztál plusz szolgáltatást a Beállítások / Termék adatok / Plusz szolgáltatások menüpontban és azt úgy állítottad be, hogy csak bizonyos termékek esetén legyen aktiválva, akkor ezen plusz szolgáltatást itt tudod hozzárendelni a termékhez.
Online letölthető tartalom - Itt adhatsz meg egy adott termékhez online letölthető tartalmat. Az URL mezőben add meg a letöltendő fájl pontos webcímét. Amennyiben a fájlnév más, mint az URL mezőben, akkor megadhatsz egy tetszőleges nevet kiterjesztéssel együtt (pl.: ismerteto.pdf), ez lesz a letöltött fájl neve. Itt beállíthatod továbbá azt is, hogy az adott megvásárolt tartalmat a felhasználó hányszor töltheti le, illetve a vásárlástól számítva hány napig legyen elérhető.
A megvásárolt termékhez kapcsolódó online letölthető tartalmat csak az a vásárló töltheti le, aki megrendelte a terméket és azt ki is fizette.
Export, feed tiltás - Ezen az oldalon beállíthatod, hogy az adott termék mely árösszehasonlító exportokban NE jelenjen meg. Alap esetben ha nem állítasz be semmit, akkor az adott termék megjelenik mindegyikben. A lenyíló listában csak azok az oldalak jelennek meg, amelyekre engedélyezted az árösszehasonlító exportot a Beállítások / Külső kapcsolatok / Árösszehasonlító Export oldalon.
Ha új elemet akarsz felvenni, akkor válassz a listában található árösszehasonlító export elemek közül egyet, majd kattints a Hozzáad gombra. Ennek hatására az adott árösszehasonlító exportban nem fog szerepelni az adott termék. Ha ezt a tiltást törölni szeretnéd, akkor kattints a Töröl gombra.
Vásárló csoport vásárolhatja - Bizonyos termék körök esetén (pl.: gyógyszerek, növényvédő szerek, stb.) törvényi előírás, hogy bizonyos terméket csak ellenőrzött vásárlók vásárolhatják meg. Itt beállítható, hogy az adott terméket csak egy vagy több vásárlócsoport tagjai vásárolhassák meg, a többiek számára a termék aktív, de nem vásárolható státuszban látszik az áruházban.
Vásárló csoport láthatja - Ezzel a beállítással beállítható, hogy az adott terméket mely vásárló csoportok tagjai láthatják az áruházban. Például egy "VIP" vagy "Nagyker" vásárló csoportnak beállítható, hogy csak ők lássanak bizonyos termékeket az áruházban, más csoportok tagjai pedig nem.
Milyen nyelven nem jelenhet meg a termék - Ha több nyelvet is kezelsz az áruházadban, akkor termékenként szabályozható, hogy milyen nyelven jelenhet meg. Ezzel a beállítással különböző nyelveken, eltérő termék palettát mutathatsz vásárlóidnak. Alap esetben minden nyelven megjelenik az adott termék, de nyelvenként letilthatsz egy-egy terméket. Válaszd ki melyik nyelven nem szeretnéd az adott terméket megjeleníteni és kattints a Hozzáad gombra.
Alap Típus - Termék összevonás esetén beállítható, hogy az adott terméknek mi legyen az alap típusa, valamint hogy megjelenjen-e önállóan is a termék listában.
ROBOTS META tag - A Marketing / Keresőoptimalizálás, SEO / SEO Beállítások menüben lévő ROBOTS META tag alapértelmezett értékét itt tudod felülírni.
Keresőbarát URL - A keresőbarát URL meghatározásával kialakítható a megfelelő szerkezet a keresők optimalizálására. Itt tudsz megadni adott termékhez keresőbarát URL-t. Amennyiben az automatikusan generálódó opciót választottad a SEO beállítások menüpontban, akkor ezt a mezőt hagyd üresen.
TITLE tag - ebben a mezőben adj egy pontos címet az adott terméknek. Ha a rendszerünk által automatikusan generált META adatokat szeretnéd használni, akkor ezt hagyd üresen!
DESCRIPTION META tag - ebben a mezőben elég egy mondatban, tömören összefoglalnod az adott termék leírását. Ha a rendszerünk által automatikusan generált META adatokat szeretnéd használni, akkor ezt hagyd üresen!
KEYWORDS META tag - ebben a mezőben maximum 8-10 kulcsszót szerepeltess vesszővel elválasztva egymástól. Ha a rendszerünk által automatikusan generált META adatokat szeretnéd használni, akkor ezt szintén hagyd üresen!