Az automata folyamatok funkció sok olyan azonnali vagy időzített tevékenység elvégzésére nyújt lehetőséget, ami nagyban segítheti az adminisztrátorok mindennapi munkáját. A folyamat két fő részből áll: egy esemény hatására egy műveletet végez el a rendszer, bizonyos feltételek teljesülése esetén. A folyamatok segítségével sok manuális munkát tudsz megspórolni az áruház üzemeltetése során.
Az adott funkció menüjébe lépve a Hozzáad gomb segítségével hozhatsz létre új automatizált folyamatot.
Az egyes mezők használatáról:
Aktív - Itt beállítható, hogy a folyamat aktív legyen vagy sem. Ha nem aktív a folyamat, akkor a beállított esemény hatására nem végzi el a rendszer a kívánt műveletet.
Időzített - Kikapcsolt állapotban az eseményhez beállított műveletet azonnal, maximum öt percen belül végrehajtja a rendszer. Ha bekapcsolod az időzítést, beállítható, hogy az esemény bekövetkezését követően mennyi időn belül végezze el a rendszer a műveletet. Az időzítésnél választhatsz perc, óra vagy nap alapú beállítást. Az időzített folyamatok esetén az idő beállítása kötelező.
Elévülés
Az időzített folyamatok között értelmezhető úgynevezett elévülés. Például, ha az esemény típusa kosár elhagyás, akkor két elhagyott kosár esemény közül mindig csak az utolsó esemény alapján végzi el a rendszer a műveletet. Ez azért fontos, mert minden kosárba helyezés egy kosár elhagyás esemény. Ha email küldés a művelet, akkor a felhasználó annyiszor kapná meg a jövőben az email-eket, ahány kosárba tétel történt.
Az alábbi események között értelmezhető elévülés:
- kosár elhagyás -> kosár elhagyás
- kosár elhagyás -> megrendelés leadás
- hírlevél feliratkozás -> hírlevél leiratkozás
- regisztráció / adatmódosítás -> vásárló törlése
Folyamat neve - A későbbi könnyebb azonosítás végett célszerű minden folyamatnak nevet adni. Két ugyanolyan nevű folyamat nem lehet a rendszerben. Ezen mező kitöltése minden esetben kötelező.
Esemény típusa - Legördülő menü segítségével lehet választani, hogy mely eseményre hozod létre az automata folyamatot. Esemény kiválasztását követően az eseményekhez tartozó szabályokat tudod beállítani. Ezzel lehet szűkíteni azt, hogy az esemény hatására mely felhasználók számára fusson le a kívánt folyamat.
Eseményhez tartozó szabályok - A Hozzáad gombra kattintva egy új szabály sor jelenik meg. A szabályok között ÉS kapcsolat van, a szabályokon belül a szabályban vizsgált értékek között VAGY kapcsolat definiálható. Például a vásárló összes eddigi megrendeléseinek összege kisebb vagy egyenlő mint 1.500.000 Ft és a számlázási irányítószáma 9400 vagy 9700 vagy 9500.
Művelet - Az itt látható műveleteket tudja elvégezni a rendszer a kiválasztott esemény hatására.
- Email küldése - A fenti események után email küldhető a látogatónak vagy egy tetszőleges email címre. Ezzel a beépített értesítő emaileken kívül tetszőleges előre elkészített sablon felhasználásával kaphat tájékoztatást bárki. Az általános követő hírlevél funkció helyett szélesebb körű beállításokkal használható ez a lehetőség. Perc pontossággal megadható, hogy az esemény után mikor kerüljön kiküldésre az email és a címzettek köre is szűkíthető. Kosárelhagyás email esetén feltételnek szabható a kosárban szereplő tételek száma, neve és ára is. Használható arra is, hogy az adminisztrátor külön emailben értesüljön, ha nagy értékű rendelést adtak le vagy éppen egy speciális vásárló csoport tagja rendelt valamit.
Ki kell választanod egy hírlevél sablont, ezt küldi ki a rendszer az esemény hatására a felhasználónak, akire érvényesek az eseményhez tartozó szabályok. Ebben az esetben egy esemény során egy felhasználóról beszélünk. Lehetőség van dedikált címzetteknek is elküldeni az emailt.
- Webhook - Webhook művelet esetén, az eseményhez tartozó adatokat küldjük ki a beállított webhook URL-re HTTP POST kérés formájában. A HTTP kérés törzse tartalmazza JSON formátumban az eseményhez tartozó paramétereket. Ez a funkció akkor hasznos, ha bármilyen külső programmal, alkalmazással van összekötve a rendszered, így automatikusan kap értesítést a külső szoftver a webáruházbeli eseményekről. A webhook hívás maximum 2 percig futhat.
- Vásárló áthelyezése vásárló csoportba - A kiválasztott vásárló csoportba sorolja rendszerünk a vásárlót az esemény hatására. Például ha a vevő összes költése elér egy bizonyos szintet, átkerülhet másik vásárló csoportba. Mivel a vásárló csoportokhoz számtalan beállítás érhető el a kedvezményeken kívül, így a beállított költésszint alapján automatikusan élvezheti ezek előnyeit is a vásárló.
Az adatok beállítását követően az automata folyamatot és az abban beállított szabályokat a Ment gombra kattintva véglegesítheted. A létrehozott szabályokat igény esetén törölheted is a Töröl gomb segítségével.
Biztosak vagyunk benne, hogy a fenti funkció használata esetén mindenkinek más a fontos. Annyi biztos, hogy a használatával növelhető a bevétel, a hatékonyság, mindez emberi munka megspórolásával.
Használható cseremezők
Amennyiben az automata folyamat létrehozása során a kiválasztott művelet Email küldése, akkor az előre létrehozott hírlevél sablonokban az alábbi cseremezők használhatóak:
[name]: a kapcsolattartó neve
[email]: a kapcsolattartó email címe
[address]: a kapcsolattartó címe
[cust_contact]: az adott vásárló kapcsolati adatai táblázatos formában.
[discount_sum]: a vásárló végösszeg kedvezményének százalékos mértéke
[discount_direct]: a vásárló közvetlen termék kedvezményének százalékos mértéke
[link_unsubscribe]: hírlevél leiratkozó link
[points_account]: a vásárló pont egyenlege
[points_credited]: pontgyűjtés használata esetén, az utolsó rendeléshez kapcsolódó felírt pont összege
[order_amount]: rendelés végösszege
[order_key]: rendelés száma
[order_authlink]: rendelés megerősítő link
[order_date]: rendelés dátuma
[order_status]: rendelés státusza
[order_status_text]: rendelés státusz szövege
[total_ordered_amount]: a vásárló összköltését adja vissza
[date]: az aktuális dátum
[product_list]: elhagyott kosár esetén, a kosárba helyezett termékek listáját tartalmazza
[product_table]: a [product_list] cseremező, kiegészítve a termék fő képével
[product_table_quantity]: a [product_list] cseremező, kiegészítve a termék mennyiségével
[product_list_opinion]: termék értékelésnél használható, olyan termék listát ad vissza, ahol minden termék URL-je az adott termék véleményezéséhez navigál.
[product_table_opinion]: hasonló a [product_list_opinion] cseremezőhöz, kiegészítve a termék fő képével
[url_track] - URL az adott regisztrált vásárlóhoz tartozó, webáruházi rendelés követés oldalhoz.
[link_track]: - ha az adott rendeléshez nem tartozik regisztrált vásárló, akkor a link-ben lévő azonosító alapján megnézheti az adott rendelés részleteit. A link nem kattintható, így igény esetén hivatkozásként rárakható tetszőleges szövegre.
[invoice_num] - Akkor használható, ha az esemény típusa "Megrendelés státusz váltás", az adott rendelésben rögzített számla sorszámát adja vissza.
[invoice_pdf_url] - Amennyiben a számlázó program visszaadja a számlát is, akkor ez a cseremező egy linket biztosít a számla letöltéséhez. Akkor használható, ha az esemény típusa "Megrendelés státusz váltás".
Megkötések!
Mindegyik cseremezőt csak akkor lehet használni, amikor rendelkezésre áll hozzá adat.
- A [product_list], [product_table], [product_table_quantity], [table_opinion] azoknál az eseményeknél használható fel, ahol van a termékről adat, pl. megrendelés leadás, elhagyott kosár
- A megrendeléshez kapcsolódó cseremezők a megrendelés leadása és megrendelés státusz váltás eseménynél használhatóak.
- A vásárlóhoz tartozó cseremezők akkor használhatóak, ha az esemény bekövetkezésekor rendelkezésre áll a vásárlóról az adat. A [discount_amount], [discount_sum] ez alól kivételt képez, azt mindig lekérdezzük a vásárlótól.
- A vásárló törlés és vásárló adat módosítás eseményhez csak az [email] áll rendelkezésre.