2017.10.18
Szerző: net-Position Kft.
Keresőmarketing - a webáruház üzemanyagaManapság, hogy ne csak a pénzt vigye egy webáruház fenntartása, de hozzon is a konyhára, a különböző online-marketing eszközökre nagyobb szükség van, mint valaha! Az UnasShop rendszert felvérteztük minden olyan funkcióval, ami a sikeres működéshez szükséges. A webáruházmotorban minden beállításra lehetőséget biztosítunk, ami korábban csak az egyedi fejlesztésű webáruházak sajátja volt. Tegyünk egy próbát: kérem, válasszon ki egyet forgalmazott termékei közül és írja be a Google keresőjébe. Mit lát? Az Ön webáruháza hányadik helyen szerepel a találati listán? Ha Unas webáruházat használ jó esélye van arra, hogy a találati lista elején szerepel. De mi van akkor, ha mégsem találja a webáruházát, esetleg csak a harmadik, vagy negyedik oldalon szerepel? Ha ez a helyzet, akkor Ön ebben a pillanatban "nem látszik jól" a weben.

Nem elég jelen lenni, látszani is kell! Ahhoz, hogy a piac élére kerüljön kijelenthetjük, hogy kevés, ha egy jól felépített weboldallal, jó funkcionalitással rendelkező háttérmotorral és széles termékválasztékkal rendelkezik. Mindezekkel ugyanis az Ön konkurenciája is fel lehet vértezve. A kérdés az: hogy talál rá a fogyasztó pont az Ön webáruházára, hiszen a Google keresőjében a másodperc töredéke alatt több ezer, sőt több százezer találat jelenik meg egyszerre, ugyanarra a termékre. Szüksége lesz valami pluszra, ami biztosítja piaci pozícióját. Egy olyan eszközre, ami lehetővé teszi, hogy a vevők Önre találjanak. Egy olyan eszközre, ami versenytársai elé helyezi a nap 24 órájában, az év minden napján. Megkértük a net-Position Kft-t, hogy néhány esettanulmányon keresztül szemléltessék, hogy miben tudnak ügyfeleink segítségére lenni.
2017.10.17
Szerző: Kóczán Tamás
Fejlesztések - 2017 októberÖsszeállítottuk az újabb fejlesztéscsomagunkat, amiben igyekeztünk ismét olyan újításokat bevezetni és integrációkat végrehajtani, melyek hatékony segítséget nyújtanak ügyfeleinknek az év hátralévő, legfontosabb időszakához.

Külső marketing eszközök

  • Egyre többen tisztában vannak azzal, hogy megfelelő marketingtevékenység nélkül manapság már nehezen tud talpon maradni egy webáruház. Számtalan külső és belső marketing lehetőséget kínálunk az üzemeltetők számára. A marketing folyamatokat azonban szükséges mérni, elemezni kell a vásárlói viselkedéséket, fontos tudni, merre jár a látogató, esetleg mivel akad gondja a webáruházban. Két elemző szoftvert integráltunk a rendszerbe: a Smartlook-ot és a Hotjar-t. Mindkettő videószerűen rögzíti a vásárlói tevékenységeket, a kitöltött űrlapmezőket, valamint hőtérképen jelzi a gyakori kattintásokat. »»»
  • Napjaink egyik leginnovatívabb marketing módszere a push notification, mivel az átkattintási aránya jobb más hirdetési formánál. A Onesignal integráció segítségével költséghatékonyan küldhet push üzeneteket asztali böngészőkbe, Android és IOS rendszerekbe. »»»
  • Széleskörű marketing automatizáló funkciókat kínál a Retargeting.biz ajánlói rendszere. A technikai háttér statisztikai alapon (divatos kifejezéssel élve mesterséges intelligenciával) elemzi a látogatói tevékenységet, ami alapján személyre szabott ajánlatokat alakít ki. A szolgáltatás keretén belül viselkedés alapon küldhető hírlevél, SMS, push notification, valamint felugró ablak a potenciális vásárlónak. »»»
  • Talán nemzetközi viszonylatban az egyik legnagyobb marketing automatizáló rendszert a SalesManago üzemelteti. Mostantól beállítható az alap scriptje az áruházakban. Kialakítottuk a hozzá szükséges feedet és a kapcsolat segítségével már push üzenetek is kezelhetőek. »»»
  • A Google javaslatai szerint bővítettük a mérőkódokat az áruházakban. A Google Analytics-hez és a Tag Manager dataLayer-hez is hozzáfűztük a userId-t, ami a pontosabb nyomonkövetés miatt ajánlott. »»»
  • A TradeTracker és a Yusp szolgáltatásokhoz ezentúl a webáruházban beállított nyelvenként külön fiók rendelhető. »»»

Szállítási megoldások

  • A Webox szállítási módot kivezettük a rendszerből. A Webox automatákat elszállítják, így azokba további csomagfeladás nem lehetséges. A Webox felhasználókat -igény esetén- a hálózat új tulajdonosa, a Foxpost veszi át.
  • A GLS felhasználók eddig a GLS Connect program felhasználásával, CSV fájl segítségével adhatták fel tömegesen a csomagokat. Kifejlesztettük GLS API-n keresztüli csomagfeladást is. Ennek segítségével fájl letöltés/feltöltés nélkül tömegesen, vagy a megrendelések részleteinél egy gomb megnyomásával adható fel a csomag. Az új adatkapcsolat révén a csomagszám automatikusan bekerül a megrendelésekhez. Az új funkció segítségével az áruházból közvetlenül kinyomtathatóak a csomagcímkék is, valamint használható hagyományos futáros kiszállítással és GLS csomagpontokkal is. »»»
  • Sprinter PUDO esetén már visszárus csomagok kezelésére is megnyílt lehetőség. »»»
  • A FanCourier után kiépítettük az UrgentCargus felé is az adatkapcsolatot, így már Románia két legnagyobb szállítmányozó cégével is együtt lehet működni a nemzetközi cégek mellett. »»»
  • Rendelés részleteinél feladott csomagok esetén meg lehet adni az egy küldeményben szereplő csomagok darabszámát. »»»

Új fizetési megoldás

Új speciális fizetési megoldásként integráltuk a Paysafecash-t a rendszerbe, ami eddig még ismeretlen volt Magyarországon. Abban különbözik a szokásos fizetési megoldásoktól, hogy a vásárlási folyamat végén egy vonalkódot kap a vásárló, aminek segítségével az ország több pontján található Paysafecash ponton készpénzben tudja kifizetni a rendelését. »»»

API-t érintő módosítások

Az UnasShop továbbra is a legnépszerűbb webáruházmotor Magyarországon, így egyre több számlázóprogram, raktárkészletkezelő, vagy ügyviteli program fejlesztője dönt úgy, hogy kiépíti az adatkapcsolatot felénk. Emiatt fejlesztettük az API kapcsolat funkcióit. Legfontosabb változás, hogy az eddig kínált SOAP kommunikáció mellett bevezettük a HTTP webszolgáltatáson keresztüli adatátadást. Új funkcióként megjelent a getCategory hívás, amivel az áruházban létrehozott kategóriákat lehet lekérni. Bővült a getOrder hívás csomagszámmal és kártyás fizetési azonosítókkal (PackageNumber, Transactions), illetve a setOrder és setOrderXML eljárással a megrendeléshez ezentúl hozzáfűzhető a csomagszám. A könnyebb feldolgozás érdekében a getOrder, getCustomer, getNewsletter és getCategory hívásoknál határértékek is megadhatók, így lapozhatóvá váltak az adatok. A változásoknak megfelelően bővítettük az API dokumentációt, aminek aktuális verziója ezentúl online érhető el. »»»

Új lehetőségek vonalkódolvasó használatával

Egyre nagyobb az igény az ügyfeleink részéről a vonalkódolvasók használatára, ezért folyamatosan kiegészítjük a funkciókat erre az adatbeolvasási módszerre. A vonalkódolvasás alapvető feltétele, hogy a termék cikkszáma a rendszerben megegyezzen a terméken található vonalkód alatt szereplő számsorral (EAN). A termékek kezelésénél a keresőmezőre pozícionálva vonalkódolvasóval kereshető a termék. A megrendelések egyszerűbb feldolgozása érdekében kialakítottunk egy ellenőrzési funkciót. Az összekészített rendelés tételeit egyenként lehet azonosítani vonalkódolvasó segítségével, a rendszer pedig jelöli a megtalált termékeket és nyugtázza, ha minden összekészítésre került. »»»

Webáruház működésbeli változások

  • Szűrés boxban a paraméter értékeknek megfelelő termékek száma megjelenik (szabadszavas, szabadszavas többértékű és szín paraméterek esetén működik). »»»
  • Előfordul, hogy a kategória szerkezeten belül, a kategóriák között szeretnénk olyan oldalt megjeleníteni, amiben nem termékek szerepelnek, hanem tetszőleges egyéb tartalom. Erre megoldás a "Kategória alternatív URL", ami esetén megadható, hogy új ablakban nyíljon-e meg vagy sem az adott oldal. Ennek segítségével például egy kategóriát akár egy másik webáruházra vagy weboldalra is irányíthatunk. »»»
  • Kategóriánál ezentúl beállítható, hogy megjelenjen-e a kategória oldalon és/vagy a kategória menüben. Ez akkor hasznos, ha egy kategóriát időszakosan nem szeretnénk megjeleníteni az áruházban, viszont a benne szereplő termékek közvetlen linken így is elérhetők maradnak. »»»
  • Termék oldalon feltett kérdésnél nem kötelező jelleggel telefonszám is megadható, így telefonon is felvehető a kapcsolat az érdeklődővel.

Adminisztrációs felület változásai

  • Termékek összevonásánál az alap típus szerkesztésénél látszanak az altermékek is az egyéb fülön. »»»
  • Keresési lehetőséget alakítottunk ki az URL átirányításoknál és a Termék összevonásnál. Termék összevonás esetén a kereső az alap típusokban is és a hozzá tartozó altípusokban is keres, így könnyen megtalálható egy termék, ha az más termék altípusaként került rögzítésre. »»»
  • A megrendelés export adatbázis kibővült a vásárló paraméterekkel. »»»
  • Szerveren tárolt vásárlói kosarak exportálhatóak XLS formátumban. »»»
  • Banner boxok esetén aktív időszak is megadható. A bannerbox tartalma csak ebben az időszakban jelenik meg a webáruházban. »»»
  • A tartalmi elemek kezelése kereséssel és típus szűréssel bővült. »»»
  • Blog tartalmaknál előfordul, hogy több kép is szerepel a tartalomban. Facebookos megosztáshoz saját OG Image adható meg ezekhez az oldalakhoz. »»»
  • A visszaigazoló e-mailek egyedibb megjelenéséhez javasoljuk saját fej- és lábléckép feltöltését az e-mailbe. Ezekhez már link is megadható. »»»
  • Intelligens ajánlat esetén beállítható milyen kosárérték alatt vagy felett jelenjen meg a felugró ablak. »»»
  • Pénznemeknél vásárló felülethez megadható saját rövidítés, így igény esetén például megjelenhet Forint, HUF, FT vagy Ft az áruházban. »»»
  • Pontfelhasználás esetén megadható, hogy kupon beváltható legyen-e. »»»
  • Vásárló exportot kiegészítettük vásárló csoport szűréssel, így egy bizonyos csoport adatbázisa külön letölthető. »»»
2017.09.22
Szerző: Kóczán Tamás
orszagboltja 2017Idén 7. alkalommal indította útjára az Árukereső.hu a webáruházak megmérettetését, az Ország Boltja versenyt. Az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései alapján állhatnak fel a legkiválóbb szolgáltatást nyújtó és legnépszerűbb webáruházak a dobogóra. Az Árukereső.hu fontosnak tartja évről évre bemutatni a minőségi szolgáltatást nyújtó és a legnépszerűbb webáruházakat, ezáltal felhívni a figyelmet a magyar online piac töretlen fejlődésére. A kategória díjak és az Ország Boltja díj átadására idén is egy nagyszabású gálaest keretén belül került sor a tegnapi napon.

Ügyfeleink minden évben jól szerepelnek a versenyen, nem volt ez idén sem másképp. Az idei versenyben elért eredményekkel az UnasShop rendszerben működő áruházak 85-re növelték az eddig megszerzett díjakat, ez 2017-ben 17 díjat, vagy helyezést jelent, ami az összes helyezés negyede. Ismét voltak kategóriák, ahol a dobogó mindhárom fokára partnerünk állhatott fel, külön öröm pedig, hogy a baba-mama kategóriában a 3 minőségi díj helyezés mellett a népszerűségi díjat is Unas áruház nyerte. Gratulálunk az elért eredményekhez, és köszönjük, hogy minket választottak, illetve gratulálunk a Játéknet.hu csapatának a fődíjhoz.

Filterabc.hu - Minőségi díj II. helyezett autó-motor kategóriában
Auto-motor-akkumulator.hu - Minőségi díj III. helyezett autó-motor kategóriában
Pihetex.hu - Minőségi díj I. helyezett baba-mama kategóriában
Babamarket.hu - Minőségi díj II. helyezett baba-mama kategóriában
Babycenter-online.com - Minőségi díj III. helyezett baba-mama kategóriában
Szeresdmagad.hu - Minőségi díj II. helyezett erotika kategóriában
Officetrade.hu - Minőségi díj II. helyezett hobbi és kellék kategóriában
Ujkonyvek.hu - Minőségi díj I. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Konyvesboltom.hu - Minőségi díj II. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Konyvkolcsonzo.hu - Minőségi díj III. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Lumenet.hu - Minőségi díj III. helyezett lakberendezés kategóriában
Likestore.hu - Minőségi díj III. helyezett mobilkommunikáció kategóriában
Merkador.hu - Minőségi díj III. helyezett számítástechnika kategóriában
Akciosillat.hu - Minőségi díj I. helyezett szépségápolás és egészség kategóriában
Mostelado.hu - Minőségi díj I. helyezett szórakoztató elektronika kategóriában
Lumenet.hu - Népszerűségi díj I. helyezett lakberendezés kategóriában
Babaszafari.hu - Népszerűségi díj I. helyezett baba-mama kategóriában
2017.08.16
Szerző: Milánkovich Márk
Bevételnövelés automatizált ajánlórendszerrelWebáruházak marketing költéseinek legnagyobb része az oldalra beérkező látogatókra irányul, amihez számos hirdetési platform és szolgáltatás nyújt lehetőséget. Ugyanakkor ezekkel a látogatókkal célunk az is, hogy minél könnyebben felfedezzék az online boltunk kínálatát és abból számukra releváns termékeket, csökkentve a lemorzsolódási arányukat.

Előző cikkünkben összefoglaltuk az UnasShopban elérhető külső marketing eszközöket, és felhívtuk a figyelmet arra, hogy a webáruház üzemeltetőknek manapság rengeteg bevétel sokszorozó eszközt ajánlanak, melyek nagy része csak ígéret marad. Most bemutatunk egy működő, ajánlórendszerek által biztosított technológiát, és a rá jellemző teljesítménymutatókat. Az ajánlórendszerek automatizált módon segítik az új és visszatérő látogatókat a számukra releváns termékek megtalálásában, ezáltal növelve a konverziós arányt és pozitívan hatva a felhasználó élményre. Egy, a hatékonyságát jól mutató metrika az 1.000 megjelenített ajánláson (impression) keresztül érkező bevétel összege, mely a lekattintott, majd 24 órán belül megvásárolt termékek összegének és a megjelenített 1.000 ajánlások számának a hányadosa.

Az alábbiakban három Unas webáruház példáján keresztül mutatjuk be a Yusp ajánlórendszer segítségével elérhető eredményeket.
2017.07.26
Szerző: Kóczán Tamás
Külső marketing eszközök az UnasShopbanA jó webáruházmotorban számtalan beépített marketing funkció van. Szép számmal működnek azonban külső szolgáltatók, akik kifejezetten egy területre összpontosítanak, megoldásaikat a webáruházzal együttműködve lehet használni. Ehhez természetesen a webáruház technikai hátterét fel kell készíteni, az egyes szoftvereket integrálni kell. A webáruházmotort úgy érdemes kiválasztani, hogy előtte meggyőződünk arról, hogy milyen marketing integrációk vannak benne. Az UnasShop rendszerben több mint 100 külső szolgáltató terméke került beépítésre, így biztosan megtalálja azt a funkciót, amivel a legtöbb vásárlót szerezheti meg, és őket a legnagyobb konverzióra, azután pedig visszatérésre ösztönözheti.

A külső szolgáltatások az online marketing minden területére kiterjednek. Vannak látogatószerző eszközök, például a hirdetési rendszerek és az árösszehasonlító oldalak. Vannak visszatérést segítő megoldások, például a hírlevél küldő rendszerek és az egyes marketing automatizáló lehetőségek. Valamint vannak kosárérték és bizalomnövelő integrációk, például az online CHAT ügyfélszolgálat, a minősítő rendszerek vagy az intelligens termékajánlók. A marketing költéseket azonban kordában kell tartani, a megtérülést mérni kell, hiszen csak olyan eszközt érdemes használni, ami nyereséget termel. Az ehhez szükséges követő és mérőkódokat megfelelően elhelyeztük a rendszerünkben. Sok szolgáltató van azonban a piacon, akik sokszoros bevétel növekedést ígérnek a webáruházak számára, őket a kellő óvatossággal kell kezelni. Leírásunkban összefoglaljuk milyen külső marketing funkciók használhatók a webáruházban és mely szolgáltatókkal érdemes együttműködni.
Online és bankkártyás fizetési megoldások az UnasShopbanA csomagküldésen kívül a webáruház vásárlási folyamatának másik sarkalatos pontja a fizetés. Mindenki ismeri a két hagyományos megoldást, az utánvételt, és az előreutalást. Előbbi esetén a futárszolgálatnál fizeti ki a vásárló a megrendelt terméket, utóbbinál pedig a vásárlási folyamaton kívül külön átutalást kezdeményez még a kiszállítás előtt. Egyik sem mondható trendi, modern megoldásnak, nyugaton már háttérbe szorult mindkét forma. Itthon azonban még mindig népszerű az utánvétel, a legtöbb webáruházban választható is. Nagyjából a megrendelések felét így fizetik ki a vásárlók, emiatt megkerülhetetlen. Egyre nő a bizalom viszont a készpénzmentes fizetési megoldások iránt, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül egy webáruház stratégiájának kialakításakor. A modern webáruházak már elképzelhetetlenek valamilyen online bankkártyás vagy mobilfizetés nélkül.

Online fizetést sok bank és pénzintézet kínál, azonban nagy a szórás a kondíciókban és a feltételekben, ezért nem mindegy, hogy kivel szerződünk. A speciális fizetéshez a webáruházmotorban különböző fejlesztések, integrációk szükségesek. Ügyeljünk arra, hogy olyan webáruház készítő céget válasszunk, ahol a legtöbb szolgáltató kapcsolata közvetlenül ki van építve. Ne válasszunk olyan motort, ahol aggregátor cégen, vagy payment gateway-en keresztül van megoldva az online fizetés, mivel ez nagyban növeli a költségeket. Ha több lehetőségből választhat, akkor biztos megtalálja az üzletmenethez legmegfelelőbb megoldást és később is néhány kattintással válthat partnert. Az UnasShop rendszerben jelenleg közel 30 féle közvetlen fizetési megoldás érhető el. Leírásunkban összefoglaljuk mik a lehetőségek és milyen funkciók szükségesek a hatékony üzeletmenethez.
Csomagküldés és szállítási megoldások az UnasShopbanAz egyik legfontosabb tényező a sikeres webáruház üzemeltetéssel kapcsolatban a termékek kiszállítása. Nagyban növeli a mindennapi munka hatékonyságát, a megrendelések teljesítésének gyorsaságát, és nem utolsó sorban a vásárlók elégedettségét, ha ez a terület jól működik egy webáruházban. A piacon azonban rengeteg szereplő van, számos logisztikai cég kínálja szolgáltatásait, az egyszerű kiszállítástól kezdve a komplex raktározással, összekészítéssel és csomagolással egybekötött megoldásokig. Nem mindegy tehát kit választunk partnerként, és nagyon fontos, hogy ne olyan webáruházmotort válasszunk, ahol csak néhány futárcég van beépítve, hiszen így óhatatlanul elkötelezzük magunkat olyan csomagszállítás mellett, ami esetleg nem a legmegfelelőbb számunkra. Az UnasShop webáruház rendszerben az összes népszerű csomagküldő szolgáltatás integrálásra került, így az idő előrehaladtával akár néhány kattintással válthat szállító céget. Ez persze nem jár plusz költséggel, és nincs szükség egyedi fejlesztésre sem.

Fontos szempont az is, hogy miként állapítjuk meg a szállítási költségeket a webáruházban. Sokféle nézet létezik, lehet összeghatárokhoz kötni, bizonyos kosárérték felett ingyenes szállítást kínálva, lehet tömeg szerint vagy a termékek mennyisége alapján meghatározni a szállítási díjakat. Ezt megspékelve a fejlett motorok lehetőséget biztosítanak szállítási területek, vagy vásárlói csoportok kialakítására, melyekhez különböző választási lehetőségek és kondíciók állíthatóak be. Emellett számtalan egyéb beállítási leghetőség segít a leghatékonyabb üzletmenet kialakításában. Leírásunkban részletesen kielemezzük mire érdemes figyelni, milyen funkciók szükségesek, és milyen cégekkel van lehetőség együttműködni.
2017.04.25
Szerző: Kóczán Tamás
Fejlesztések - 2017 áprilisAz utóbbi időben csapatunk több lelkes taggal is bővült, amivel új lendületet kaptak a fejlesztések rendszereinkkel kapcsolatban. Ennek eredményeképpen ismét összeállt egy fejlesztési csomagunk, melyben található módosításokról, funkciókról az alábbiakban olvashatnak. Az eddig is megszokott linkekre kattintva meg is tekinthetik, kipróbálhatják azokat a saját áruházukban.

Biztonsági rendszert érintő fejlesztések

  • Fontosnak tartjuk a biztonságot szolgáltatásaink terén, így folyamatosan figyelemmel kísérjük a nemzetközi trendeket, amiket a saját tapasztalatainkkal összehasonlítva használunk fel. Egyre több robot látogató érkezik az áruházakba biztonsági rések, hibás űrlapok után kutatva. Ennek hatására a korábbi ún. captcha funkciót felváltotta a biztonságosabb, Google által kifejlesztett reCaptcha, ami nagy biztonsággal szűri ki a rosszindulatú látogatókat.
  • Az már mindenki számára egyértelművé vált, hogy egy webáruház számára szinte kötelezővé vált az SSL tanúsítvány használata. Elsősorban a COMODO cég Positive SSL tanúsítványát ajánljuk erre a célra, mivel a kedvező ár mellett megfelelő garanciákat is vállal. Gondoltunk azonban azon partnereinkre is, akik használni szeretnének SSL-t, de nem szeretnének plusz költséget emiatt. Elérhetővé tettük a Let's Encrypt tanúsítványt a webáruházakban. Fontos tudni, hogy technikailag ugyancsak egy SSL tanúsítványról beszélünk, azonban garanciák és támogatás nélkül. Természetesen, ha valakinek egyéb szervezet által kiállított tanúsítványra van szüksége, ügyfélszolgálatunknál igényelheti szinte az összes szolgáltató termékét, a webáruház alkalmas ezek telepítésére. »»»
  • Korábban részletesen taglaltuk, hogy milyen módon érnek célba az e-mailek napjainkban. A kézbesítés hatékonysága érdekében érdemes az SPF, és DKIM protokollokat használni. Ezen felül az áruházakból történő emailek védelmét magasabb biztonsági szintre emeltük, ezentúl TLS titkosítással történik minden email kiküldése rendszerünkből, a vásárlóknak és az adminisztrátornak egyaránt.

Szállítási módok változásai

  • Tovább könnyítettük partnereink dolgát, így a megrendelések részleteinél elkészült a közvetlen csomagfeladás és címkenyomtatás funkció azon szállítási módoknál, melyek támogatják ezt. Ilyen szállítási mód például a FoxPost, a PickPackPont, vagy a DPD Weblabel. »»»
  • Olyan szállítási megoldások esetén, ahol külső integráció történt a logisztikai szolgáltató logóját is használjuk a megredelés listában. Kiépítettük emellett az egyedi logó feltöltési lehetőséget azoknál a saját szállítási módoknál, ahol egyébként logó nem áll rendelkezésre. »»»
  • Februárban adtunk hírt róla, hogy megerősítettük együttműködésünket a PickPackPont szolgáltatójával. Mivel hasonló megoldásról van szó, kiépítettük a Sprinter futárszolgálat felé is az eddigi CSV-s megoldást felváltó automatikus csomagfeladást (PUDO). »»»

Kategóriákat, termékeket érintő módosítások

  • Számos megoldást adtunk eddig a webáruház adatbázisában szereplő adatok tömeges kezelésére. Fel és letölthetők, módosíthatók táblázat segítségével a termékek, a SEO adatok, a vásárlók, a hírlevél feliratkozók, a raktárkészlet, a megrendelések, a kuponok és az átirányítások. Egy hiányzó lehetőséget pótoltunk most azzal, hogy ezentúl lehetőség van a kategóriák exportálására és importálására. A termékkezeléshez hasonlóan fel és letölthető a kategória szerkezet, amivel akár új kategóriák is tömegesen létrehozhatók. »»»
  • Eddig csak globálisan, a teljes áruházra nézve volt állítható a lista jellegű oldalak megjelenése. Most már akár kategóriánként különböző oldal struktúra is beállítható. Ez akkor lényeges, ha pl. valamelyik kategóriában lévő termékek kisebb fotókkal egy sorban több termékkel mutatnak jól, másik termék esetén viszont egy sorban egy termék az ideális megjelenés. »»»
  • Az adminisztrációs felületen plusz szűrési lehetőséget alakítottunk ki, így a termék státuszok alapján is lehet szűrni a megjelenő listát. »»»
  • Egyre nagyobb igény mutatkozott arra, hogy a vásárló termékenként adhasson meg különböző paramétereket, értékeket, ezzel kiegészítve a megrendelését. Ezután már ez is használható, így a kosárba helyezés előtt a vásárló választhat legördülő menüből, adhat meg egyedi értéket beviteli mezővel vagy esetleg képet vagy egyéb fájlt tölthet fel a termékhez, ami akár kötelezővé is tehető. Ez elengedhetetlen megoldás azok számára akik egyedi termékeket forgalmaznak és a megrendelés kiszolgáláshoz egyéb adatra is szükség van a vásárlótól. Jó példa erre a feliratozott termék, mely esetén akár szöveg akár fotó is bekérhető a kosárba helyezéssel egy időben. A funkció alkalmas további termékváltozatok kialakítására is, amik nem rendelkeznek külön raktárkészlettel vagy felárral. »»»
  • Jobban részleteztük a raktárkészlet statisztikát, így lekérhető akár csak a beszerzés vagy csak az eladás a termékeknél. »»»
  • Bővült a raktárkészlet adatbázisban levő adatok köre is, ezentúl megtalálható benne az utolsó módosítás dátuma is. »»»
  • Listás módosítás esetén választhatóak az érdeklődjön státuszú termékek, így ezen termékek egyszerre módosíthatóak. »»»

Marketing fejlesztések

  • Intelligens ajánlatnál az URL szűréshez pontosvesszővel elválasztva több érték is megadható, így nem kell oldalanként külön-külön ajánlatot készíteni. Ez akkor hasznos, ha olyan speciális ajánlatot állítunk össze, ami csak bizonyos termékeknél kell felugorjon. A termékek URL-jét itt lehet megadni. »»»
  • Egyes szemléletek szerint egy webáruház legfontosabb eleme a kereső. Alapvető funkció már, hogy az egyszerű keresőmező gépelés közben automatikus javaslatokat adjon. Ezt bővítve az automatikus javaslat stílusa beállíthatóvá vált, kiegészült termékfotóval és árral. Ezen felül szabályozható a találatok száma is a javaslati listában. »»»
  • Az előre elkészített hírlevél sablonokat eddig az egyszerű és a követő hírlevél küldésénél lehetett használni. Ezentúl beállítható, hogy az használható legyen a megrendelés részletek oldalon vagy a vásárló adatainál az e-mail küldés fülön. Ezzel a funkcióval előre formázott közvetlen levelet küldhet a vásárlónak. »»»
  • Bővítettük a termék kosárba helyezése utáni működési lehetőségeket. Beállítható, hogy maradjon a vásárló az aktuális oldalon, a termék fotója animációval mozogjon a kosár irányába, vagy ugorjon fel nyugtázó ablak. Ezen kívül közvetlenül a a kosár oldalra is navigálható a látogató. »»»
  • Korábbi cikkünkben összefoglaltuk a keresztértékesítés lehetőségeit. Eddig csak termék részletek oldalon és a kosár oldalon jelenhetett meg cross-sale illetve up-sale ajánlat. Ezentúl a listaoldalról történő kosárba helyezés is támogatja ezt.
  • Kuponok kezelése terén kisebb változás, hogy a termék árától függő százalékos kupon beállítások bővültek. Ezzel finomhangolható, hogy a legdrágább, vagy a legolcsóbb termékre vonatkozhasson a kupon. Ezen belül pedig a teljes mennyiségre, vagy csak egy darabra a termékből. További lehetőség, hogy a megrendelésben szereplő tételek összértékéhez is köthető a kupon. »»»
  • Aki igazán komolyan gondolja a webáruház üzemeltetést, a marketing tevékenységét statisztikai mérésekre alapozza. Ehhez a webáruházban különböző mérőkódokat kell elhelyezni. Igyekszünk a legnépszerűbb szolgáltatók rendszereit a megjelenés után azonnal integrálni. Természetesen már évek óta használható a Google Analytics rendszere nálunk is. Az Analytics számára átadott adatok körét bővítettük, Google Analytics events és Enhanced Ecommerce events is használható ezentúl. A funkció segítségével minden tevékenység nyomon követhető, ami a webáruházban történik, az Analytics eventek a következők: pageview, slideshow click, view_product_list, view_product_details, view_category, search_result, click, promo_click, add_to_cart, remove_from_cart, modify_cart, empty_cart, subscribe, unsubscribe, login_ok, logout_ok, login_error, registration, registration_complete, payment_shipping_info, order_control, thank_you. Az Enhanced Ecommerce eventek pedig ezek: details, add, remove, purchase, checkout, click, promo_click. »»»
  • Facebook dinamikus hirdetésekhez ezentúl külön lehetőségként jelenik meg a Facebook Product feed. Facebookos kampányok nyomon követésére pedig a Facebook pixel integráció szolgál, aminek segítségével az alábbi események naplózhatók: PageView, ViewContent, Search, AddToCart, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, Lead, CompleteRegistration, Purchase. »»»
  • A hagyományos Analytics kódok és a korábbi Facebook követő kódok már nem támogatottak ezért kivezettük rendszerünkből, csak az újabb Universal Analytics és Facebook Pixel használható a továbbiakban.
  • Egyre több partnerünk működik együtt ügynökségekkel, melyek keresőoptimalizálást, különböző marketing kampányokat kezelnek. Ehhez lehet nagy segítség, hogy az ügynökségi IP címeket lehet engedélyezni a marketingcélokra, dinamikus hirdetésekhez használatos feed-hez. Erről az IP címről a kampányok indulása előtt megtekinthetők a termékadatbázisok. »»»
  • Bővült a használható külső marketing rendszerek köre, már a Criteo.com is összekapcsolható az UnasShop-okkal. »»»

Egyéb kisebb fejlesztések

  • Az adminisztrációs felületen, a megrendelések kezelésénél a csomagszámban is lehet keresni, ha az rendelkezésre áll. »»»
  • A megrendelés listában is látszik a státusz történet egy kis ikon segítségével, illetve felugró ablakként az egér fölé húzásával. »»»
  • Ezentúl tömegesen lehet átállítani a kiválasztott megrendelések fizetési státuszát is. »»»
  • Kényelmesebbé tettük az alap mobil verzió használatát, így a termék részletek oldalon a képek oldalirányú elhúzással válthatóak.
2016.12.19
Szerző: Kóczán Tamás
karacsony2016Ismét eltelt egy év, ami minden bizonnyal mozgalmas volt minden e-kereskedő számára. Természetesen minden mérőszám meg fog dőlni idén is, ami az internetes értékesítéssel kapcsolatos. Előzetes számítások szerint az UnasShop áruházakban leadott rendelések összege meghaladja a 45 milliárd forintot, ami több mint 2 millió megrendelést jelent. A megnövekedett látogatószám miatt folyamatosan bővítettük a szerverparkunkat, számottevő kimaradás nem volt a szolgáltatásainkban, mind az admin felület, mint a vásárlói felületek 99,9%-os rendelkezésre állás felett teljesítettek. Az UnasShop rendszerbe ebben az évben is rengeteg újdonságot építettünk be, továbbfejlesztettünk sok funkciót, kerültek be új lehetőségek. Rengeteg új fejlesztésünk van előkészületben, így várhatóan már az év elején újabb fejlesztéscsomaggal jelentkezünk.

Telefonos és online chat support ügyfélszolgálatunk december 21. és január 2. között nem üzemel, kivéve december 28-án, amikor a délelőtti órákban ügyeletet tartunk. A leállás alatt e-mailes megkeresésekre korlátozottan tudunk válaszolni.

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánunk !
2016.12.08
Szerző: Kóczán Tamás
lumenetIdén 15. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett verseny jubileumi évében összesen 240 nevezés érkezett. Ismét az egyik partnerünk sikeréről tudunk beszámolni. Webáruházak az E-kereskedelem kategóriában vehettek részt a megmérettetésen, ahol a LUMENET.HU nyerte el Az Év Honlapja címet, maga mögé utasítva jó néhány népszerű webáruházat.

Istvánéknak a rendszerünk segítségével sikerült mesterhármast elérni három szakmai dijjal. Az Év Internetes Kereskedője, és az Ország Boltja cím után az Év Honlapja díj is a polcra kerülhet. Ismét bebizonyosodott, hogy ha valaki nem dől hátra, hanem folyamatosan dolgozik a sikerért, rövid időn belül akár piacvezető is lehet, és besöpörhet több szakmai elismerést is.

Az Unas munkatársai nevében gratulálunk és sok sikert kívánunk a jövőben !