Plusz szolgáltatás a megrendeléshez
Így számolhatsz fel logisztikai felárat!
Legutóbbi cikkünkben a termékhez kötött plusz szolgáltatásokat mutattuk be. Azzal a funkcióval minden termékhez külön-külön állíthatsz be opcionális vagy kötelező kapcsolódó szolgáltatásokat (pl. betétdíj, kiterjesztett garancia, beüzemelés). Mi a helyzet azokkal a plusz szolgáltatásokkal, amelyek nem konkrét termékhez kötődnek, hanem a teljes kosárhoz, tehát a megrendeléshez lehet választani? Erre hoztunk egy új funkciót, a megrendelés paraméterek "fizetős" verzióját, amivel a megrendelési folyamatban kínálhatsz fel olyan lehetőségeket, amelyek a megrendelésben (és a számlán) külön tételként, külön díjért fognak szerepelni. Mindenképpen olvasd végig a cikket, mivel ez a funkció egy mostanában gyakran ismételt kérdésre is megoldást nyújthat.
Megrendelés paraméter hagyományos felhasználása
A megrendelés paramétereket annak idején azért találtuk ki, hogy a megrendelés folyamat végén információt lehessen bekérni a vásárlótól. Az e-kereskedelem hőskorában a legtöbb webáruházban az üzemeltetők megkérdezték a látogatókat honnan jöttek, "Hol hallott rólunk?" - hangzott a kérdés, amire vagy szabadszavas megoldással vagy különböző lehetőségek választásával lehetett válaszolni. Nyilván manapság már sokkal kifinomultabb módszerek vannak a konverziók nyomon követésére, de a megrendelés paraméter lényegét jól megmutatja ez a példa. Ha valamire kíváncsi vagy, netán szükséges további információ a megrendeléshez, azt bekérheted ezzel az funkcióval. A megoldás emellett alkalmas arra is, hogy a megrendeléshez az adminisztrációs felületen te adj meg paramétereket, amiket akár láthat is a vásárló a saját profiljában, de el is rejtheted előle, így belső használatú adatok lesznek a megrendelésekhez.
Beállítási lehetőségek
A Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés paraméterek menüben hozhatsz létre megrendelés paramétereket. Első körben el kell döntened, hogy milyen típusú lesz a paraméter: szabadszavas, előre meghatározott választási lehetőség, fájlfeltöltés, dátum és idő típus. A szabadszavas a legáltalánosabb megoldás, bármilyen kérdésre szabadon válaszolhat a vásárló. Ha kötött válaszokból választhat, akkor a második opció lesz a megfelelő. Ha a megrendelésnél időpont vagy dátum egyeztetés szükséges, akkor annak megfelelően válaszd ki a típust!
A következő beállítási lehetőségnél a paraméter tartalmát szabályozhatod, attól függően, hogy a vásárló adja-e meg vagy te az adminisztrációs felületen, illetve kötelező-e és láthatja-e a vásárló. Kötheted a megrendelés paramétert szállítási és fizetési módhoz is. Ha így teszel, csak akkor fog megjelenni a vásárlónak, ha a megjelölt módokat választja ki. Ugyanez igaz a csoportnál és a vásárló típusnál is: csak a megjelölt csoport tagjainak és vásárló típusnak lesz elérhető a lehetőség.
Új típus: plusz szolgáltatás a megrendeléshez
Elérkeztünk az új lehetőséghez, ami egy új megrendelés paraméter típus, a plusz szolgáltatás a megrendeléshez. Ez egy olyan verzió, amit csak a vásárló választhat, plusz díja lehet, ami külön tételként fog szerepelni a megrendelésben. Kiválóan alkalmas minden olyan szolgáltatáshoz, ami az egész kosárra, megrendelésre vonatkozik. Saját folyamataidnak megfelelően lehet díszcsomagolás, összeszedési díj, csomagolási költség, bármilyen logisztikai felár vagy éppen háztól-házig garancia.
Ennél a típusnál is megadható, hogy kötelező-e választani vagy sem a vásárlási folyamatban. Mivel itt jellemzően plusz költséggel jár a kiválasztás, beállítható az ÁFA mértéke is, hiszen előfordulhat a termékektől különböző ÁFA tartalmú szolgáltatás is. A plusz szolgáltatás külön tételként fog szerepelni a megrendelésben és a számlán, ezért a megrendelés paraméter neve mellett, külön megnevezést is megadhatsz, ami a tétel neve lesz. A webáruház kiválasztott kinézetétől függően a megrendelés összegzés dobozban a megrendeléshez kapcsolódó plusz szolgáltatások az egyéb költség sorban összegezve fognak szerepelni.
Ha létrehoztad a plusz szolgáltatás típusú megrendelés paramétert, egy vagy több választási lehetőséget kell megadnod. Külön lapfülön látod a megadott választási lehetőségeket, amelyek árát egyenként sávhatárokkal is beállíthatod. A sávhatárok a kosárértékre vonatkoznak, tehát egy választható diszcsomagolás ára függhet a kosárértéktől is, de persze fix összeg is lehet. Tehát a gyakorlati példánál maradva, a megrendelés paraméter ebben az esetben a "Díszcsomagolás" lesz, a kiválasztható opciók pedig lehetnek: "Csomagolópapír", "Papír díszdoboz", "Exkluzív fémdoboz". Ezeknek pedig kosárérték függvényében külön-külön változhat az ára, akár ingyenes is lehet bizonyos kosárérték felett.
Plusz költség szállítási módhoz
Tegyük fel, hogy van olyan szállítási mód a webáruházadban, ami esetén a szállítási díjon felül egyéb költségeid is felmerülnek. Előfordulhat, hogy a szállító partner speciális csomagolást követel meg, nem megy házhoz a csomagért vagy bármi olyan költségvonzat merül fel, amit nem szeretnél vagy nem lehet beépíteni a szállítási költségbe.
Ebben az esetben egy a vásárló által kötelezően választandó típust kell létrehoznod, aminél megjelölöd a kívánt szállítási módot. Ahogy a fenti képen is látod, ilyenkor a megjelölt szállítási mód kiválasztása esetén aktiválódik egy kötelezően választandó plusz szolgáltatás is, aminek jelen esetben egy választási lehetősége van. Tehát a vásárló azzal a szállítási móddal csak akkor tudja leadni a megrendelését, ha bepipálja hozzá a plusz szolgáltatást és ez által a plusz költséget is.