A bikaviadal után sokat kellett várni az új kinézetcsaládra, mert szerettünk volna minél több újdonságot beletenni. Immáron eljött az idő: bemutatjuk a Proteus-t, az Unas csillagrendszer legújabb tagját, ami minden idők legtöbb testreszabási, beállítási és finomhangolási lehetőségét hozta el magával.
Az új sablonok bemutató cikkeiben meg szoktuk említeni a névadót is, a Proteus kinézetcsalád a Neptunusz második legnagyobb holdjáról kapta a nevét. Különlegessége, hogy pont akkora méretű, hogy a gravitáció még nem formálta gömb formára, ezzel együtt a Naprendszer legsötétebb objektuma. Sejtjük, hogy nem csillagászok olvassák ezt az írást, ezért térjünk is rá az új kinézet bemutatására. Ezzel a sablonnal nem fogsz a földhöz ragadni az e-kereskedelemben, bátran fénysebességre kapcsolhatsz. Forgalmazhatsz bármit a webshopodban, a Proteus testreszabhatósága, villámgyors működése, vásárlóbarát felépítése és egyszerű átszínezhetősége segítségedre lesz ebben.
Maratoni hosszúságú lesz ez a blogbejegyzés, de mindenképpen érdemes végigolvasnod. Több új funkcióról is szó lesz, amelyek a Proteus-szal együtt érkeznek, de később majd más kinézetekben is használhatóak lehetnek.
Általános jellemzők
Mindig elmondjuk, hogy a választható kinézetek tervezésekor kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy minden termékpaletta forgalmazásához megfelelő legyen. Mivel az immáron 9000 webáruház, ami az Unas rendszerben működik szinte mindent forgalmaz, igyekszünk úgy felépíteni a sablont, hogy azt minden ügyfél kiválaszthassa. Persze vannak azért szempontok minden témánál, amit érdemes figyelembe venni, később visszatérünk rá, hogy mikor érdemes Proteus-ra váltanod.
A Taurus asztali kijelzőkön 1400 pixel széles volt, a Proteus 1920 pixel lett, így a leggyakrabban használt monitor felbontásán, full hd-ben kitölti a teljes szélességet. Betűtípusként a méltán népszerű Montserratot választottuk, hiszen ez egy jól olvasható, minden színvilághoz és stílushoz megfelelően alkalmazkodó font. Követve a trendeket, a betűméret Proteus-ban általánosságban nagyobb, mint a korábbi kinézetekben. Ez persze azzal jár, hogy a tartalmak kialakításánál jobban kell ügyelned a szöveghosszokra, hogy az mindenhol jól kiférjen.
A fejléc itt újra egysorosra készült. Bal oldalon a logóval indul a sor, amit a Kategóriák menüpont követ, utána pedig a létrehozott plusz menük jelennek meg. Jobb oldalon a megszokott keresés, profil és kosár kezelőszervei kaptak helyet. A fejléc működéséhez és azon belül a kereséshez is lesznek különböző beállítások, amiket a testreszabás fejezetben részletesen kifejtünk.
A Proteus kinézetcsalád fő stílusjegye a felugró ablak, annak érdekében, hogy jobban fókuszba helyezzük azokat a tartalmakat, amelyekre a vásárlónak éppen figyelnie kell. Emiatt a kategóriák menüpont kattintására is elfedjük a többi tartalmat és a figyelem központjába a kategória szerkezet kerül. Hasonlóan a Taurus-hoz, asztali kijelzőkön a kategória box bal oldalán találhatóak egymás alatt a főkategóriák, amelyekből jobbra nyílnak ki a további szintek. Mivel ez teljesen új elgondolás, lehetőség nyílt a kategória boxban egy új, marketing szempontból fontos terület kialakítására, erről is olvashatsz még lejjebb.
A főoldalra rengeteg módosítható elemet építettünk be, így mindenki megtalálhatja a neki legmegfelelőbbeket: természetesen van főoldali nagy banner, fejléc felett szöveges figyelemfelkeltő sáv, kategória ajánlónak használható box, általános bannerhelyek, termékajánlók, márkaslider és persze részletesen felépíthető lábléc.
Alap színváltozatok
Megszokhattátok, hogy a kinézetcsaládokat 4 színvilágban készítjük el, így a Proteus-hoz is kialakítottunk négy verziót. A termékpalettádhoz a legjobban illő változatot egyszerűen ki tudod választani. Ha egyik színvilág sem passzol a céged arculatához, saját kezűleg átszínezheted az elemeket az adminisztrációs felületen. A színeken felül saját kiegészítő CSS-t is alkalmazhatsz, amivel egyéb elemek is módosíthatók. Ha nagyobb szakértelmed van HTML/CSS területen, a béta tesztelési időszak után le is töltheted a kinézet fájljait, amiből kiindulva teljesen egyedi arculatot készíthetsz, de ezekre hamarosan visszatérünk.
Luxus és professzionalizmus
A kinézetcsalád első verzióját fekete-fehérre terveztük, annak érdekében, hogy elegáns érzetet, luxust és professzionalizmust sugalljon. Ezzel a színösszeállítással hangsúlyozhatod a márkád komolyságát, ugyanakkor a termékfotók adhatják meg a webshop igazi jellegét. Kiválóan alkalmas parfümök, karórák, prémium hangszerek vagy bármilyen más luxustermék számára. A bemutató webshopban parfümöket helyeztünk el.
Életerő és természetesség
A Proteus második változatának zöld színei természetességről árulkodnak és egyben nyugalmat sugároznak. Ezzel a verzióval leginkább egészséggel kapcsolatos termékeket, étrendkiegészítőket, esetleg kozmetikai cikket tudsz leghatékonyabban értékesíteni, de nem elrugaszkodott, ha valaki például ruhawebshopnak választja ezt a témát. A mintaáruházat élelmiszer jellegű termékekkel mutatjuk be.
Szabadság, friss levegő
A harmadik verzió dinamikus kék színt kapott, az égkék árnyalatairól leginkább a szabadidő, a természet és a sport juthat eszünkbe. Válaszd ezt, ha a célközönséged fiatalos, energikus emberekből áll. Jól működhet utazással, kirándulással kapcsolatos termékekkel vagy sportszerekkel, amikkel feltöltöttük a mintaáruházat.
A nőies mályva
A 4-es változat vezérszíne a mályva, amivel egy csipetnyi nőiességet csempészhetsz a webáruházadba. Ha valaki megérkezik hozzád, egyből tudni fogja, hogy a termékeid nőknek szólnak. Emiatt leginkább divatcikkekhez, ruhákhoz tudjuk elképzelni, ez a termékkör került e mintawebshopba is, de elképzelhető parfümökhöz vagy más romantikus termékpalettához.
Bemutató oldal
A választható kinézetekhez hasonlóan mind a négy verzióhoz készítettünk a bemutató áruházakon felül bemutató oldalakat is, amik színeikben, hangulatukban, témakörükben mutatják be a sablont. A képernyőképekkel, kiemelt elemekkel illusztrált oldalak alapján könnyen eldöntheted, hogy melyik a neked legjobban megfelelő design, valamint itt is megismerheted a kinézetcsalád legfontosabb jellemzőit.
Testreszabás és működési beállítások
Ahogy már a cikk elején beharangoztuk, a Proteus sokkal több testreszabási lehetőséget és beállítást kapott, mint az eddigi kinézetcsaládok. Átszínezéssel kombinálva a működésbeli beállítások teljesen különböző megjelenéseket eredményezhetnek. A Beállítások / Kinézet, Arculat / Kinézet testreszabása menüben az első két lapfül szolgál arra, hogy a saját arculatodra igazítsd a webáruházad külsejét.
Színpaletta
A testreszabás lapfül felső részében találhatod az alapszíneket, amelyeket tetszőlegesen módosíthatsz. Lejjebb találod az egyéb színeket is, amelyek között több öröklődő színt láthatsz. Elég tehát a fő színt megváltoztatnod és vele változnak a webshop egyéb elemeinek a színei is. Ha ettől szeretnél eltérni, akkor a további elemeknél is megszabhatsz különböző színeket. Ha beállítottad a kívánt színeket vagy bármi mást ezen az oldalon, ne felejtsd el a felső kapcsoló segítségével aktiválni, így fognak megváltozni az elemek a vásárlói felületen.
Újdonság: elemek lekerekítése
A színek alatti résznél egy egyszerű, de annál látványosabb beállítási lehetőséget találsz, ez pedig az alap stíluselemek lekerekítése. Ha ezeket megváltoztatod, akkor a gombok, beviteli mezők, stb. lekerekítése fog megváltozni. Ezzel készíthetsz teljesen szögletes gombokat, termékkártyákat vagy szabatos szakmai nyelven fogalmazva "bagett" típusú gombokat is, így teljesen más jelleget adva az áruházadnak.
Fejléc beállításai
A fejléc is több működési beállítást és testreszabási lehetőséget kapott. Az első fontos beállítás, amit a Pegasus sablonban már használtunk régebben: átlátszó legyen-e a fejléc és mögötte látszódjon át a slideshow képkockája vagy a slideshow tolódjon lejjebb a fejléc alá. Design szempontjából sokkal tetszetősebb eredmény születhet átlátszó fejléc esetén, de ehhez megfelelő bannereket kell alkalmazni és jól megválasztani a fejléc betűszíneit.
Korábbi kinézetek esetén felváltva alkalmaztuk a rögzülő fejlécet, a felgördülőt, illetve a felfele gördítéskor újra megjelenő változatot. Proteus-ban mindhárom típus elérhető, itt beállítható, hogyan viselkedjen.
Még a fejléchez kapcsolódik a kereső mező beállítása. Dönthetsz úgy, hogy a kereső mező asztali kijelzőn és mobilon is állandóan látszódjon vagy csak a nagyító ikonra kattintáskor jöjjön elő. Mindkét változatnak vannak előnyei és hátrányai is. Ha kattintásra jelenik meg a keresőmező, akkor az alapstílusnak megfelelően elfedjük a tartalmat és csak a keresésre koncentrálhat a látogató. Ha viszont állandóan látszik, akkor egyszerre írhat a kereső mezőbe, nem kell kattintással előhívnia. A keresőben rejlő marketing lehetőségeket igazán az okoskereső használatával tudod kimaxolni, hiszen így már rákattintáskor, gépeléskor frissülve értékes javaslatok, linkek jelennek meg a látogatónak.
Természetesen a testreszabás fülön a fejléc színeit is beállíthatod, akár egyszínű, akár átmenetes megjelenésben is gondolkodhatsz. Külön szabályozható a fejléc árnyékának színe és az árnyék mérete is, ez is egy olyan eszköz, amivel lehet karakteresebb éles fejlécet készíteni, de lehetőség van lágyabb megjelenést is alkalmazni.
Módosítható elemek
Ahogy jönnek ki az új választható kinézetek egyre több módosítható elemet építünk be, hogy minél több ponton lehessen egyedi, figyelemfelkeltő tartalmakat elhelyezni a webáruházban. A Proteus-ban közel 30 ilyen felület van, amelyeket a Beállítások / Kinézet, Arculat / Módosítható elemek menüben talász meg. Természetesen emellett az összes megjelenő felirat, szöveg módosítható a Beállítások / Szövegek, Nyelvek / Alap szövegek menüben. Ha ez sem lenne elég, a Tartalom / Szerkeszthető tartalmak menüben a legtöbb oldaltípust (pl. vásárlási folyamat lépései) megtalálod, amelyeknek a tetejére vagy az aljára HTML-ben szerkesztett tartalmakat rakhatsz ki.
Az elemek részletes felsorolását most kihagynánk, az általános működésüket már úgyis megismerhetted a korábbi sablonok használatakor. Térjünk inkább rá arra, hogy a Proteus milyen újdonságot hozott e téren is. Azt mindenki tudja, hogy a magasfokú grafikai megoldások, nagy méretű, jó minőségű képek használata általában szembe megy a Google követelményeivel. A Pagespeed értékelései alapján minden képnél van kisebb és tömörebb, mindaddig amíg már homályos, pixeles képeid nem lesznek. Erre hoztunk egy új megoldást amivel esztétikusabb, de mégis kompaktabb slideshowkat, bannereket készíthetsz.
Megvalósítottuk, hogy a legtöbb módosítható elem hátterét külön-külön színezheted, lehet akár egyszínű, de akár színátmenetes (gradiens) is. Erre a háttérre kerül a feltöltött képi elem, ami ilyenkor transzparens (háttér nélküli) kellene legyen, illetve a színezett háttérre kerül a szöveges felirat és a gomb is. Ugye már te is látod, hogy ilyen esetben nem kell akkora képet készítened, amekkora a módosítható elem teljes mérete, nem kell a hátteret és a feliratot a képre szerkesztened. Vegyük például a start oldali nagy bannert, ahol asztali kijelzőn teljes szélességű a kép, vagyis csak úgy látszik, hiszen az áttetsző kép csak az elem egyik oldalán van az előre színezett háttéren és mellette a felirat a gombbal. A módosítható elem szerkesztésénél megtalálod a testreszabás gombot, ami odanavigál téged, ahol a színeket és a feliratok pozícióját be tudod állítani. Természetesen nem kell ezzel a módszerrel szerkesztened a slideshow-t, hagyományos módon teljes méretű képben is gondolkozhatsz, a háttér színezése és a feliratozás elhagyásával.
Ahogy a fenti képen látod, az új megoldással pl. a 4-es számú start oldali banner esetén olyan elrendezésű grafikai elemet készíthetsz, ahol a kép túllóg a színezett háttéren, ezzel még különlegesebb megjelenést kölcsönözve a webshopodnak.
A módosítható elemek típusától függően további beállítások is elérhetőek. Ilyen pl. a kategória ajánlóra alkalmas elem esetén állítható, hogy listaszerűen jelenjenek meg a képkockák egymás után vagy jobbra-balra gördíthető (carousel) formában. A termékajánlók mögé pedig kialakítottuk a háttérkép feltöltésének lehetőségét is, ezzel jobban elkülönítheted az ajánlóidat a többi tartalomtól.
Kategória ikonok és a kategória box kirakata
A Proteus leginkább a kategória menü megjelenésében tér el az elődjeitől. A felugró felületen több újdonságot is hoztunk amivel átláthatóbb és marketing szempontból is hatékonyabb lehet ez a verzió.
VIP Közkívánatra ebben a sablonban elérhetővé tettük a kategória ikonok feltöltésének lehetőségét is, ami eddig csak az egyedi kinézetekben volt elérhető. Ezentúl a kategória szerkesztésénél megtalálod a kategória ikon sort is, ahol SVG, JPG, GIF, PNG vagy WEBP ikont tölthetsz fel, maximum 50x50 pixel méretben. Így a látogató nem csak a kategória nevéből, hanem az ikonból asszociálva is navigálhat a kategória fán.
Ha asztali kijelzőn megnyitod a kategória menüt, bal oldalon a főkategóriák sorakoznak egymás alatt, kijelző mérettől függően alattuk jelennek meg a plusz menük. Többszintű kategóriaszerkezet esetén az alkategóriák jobbra nyílnak ki. Az alkategóriák megjelenéséhez létezik beállítás, hogy külön oszlopokban helyezkedjenek el a második szint kategóriái és azok alatt a harmadik szint, avagy fentről lefele és balról jobbra töltődjenek fel az oszlopok. Utóbbi esetben az ablak magasságától függően, ha a lista eléri az ablak alját, akkor kezdődik új oszlop.
Kanyarodjunk vissza egy kicsit oda, hogy még nincs nyitva egyik főkategória sem. Ilyenkor nagyobb kijelzőkön módosítható elem segítségével (Kategória box: Kezdő tartalom) alakíthatsz ki marketing szempontból fontos tartalmat. Ez a felület fokozottan a figyelem középpontjába kerül, hiszen a főmenü kattintásárára tárul a látogató elé. Leginkább kategória ajánlónak érdemes használni, ide válogathatod be a módosítható elem képkockáiba a legfontosabb kategóriáidat. Viszont az elem általános felhasználású, így akár termékre vagy bármelyik aloldalra is viheted innen az érdeklődőt a bannerek segítségével.
Ez egy olyan módosítható elem, aminél nem adtunk meg ajánlott méretet, magassága és szélessége is tetszőleges lehet. A magasságot javasoljuk úgy megválasztani, hogy illeszkedjen a főkategóriák számához. A képkockák egymás mellett fognak megjelenni, így a szélességénél azt vedd figyelembe, hogy hány elemet szeretnél látni egymás mellett. Ha többet rögzítesz, akkor a módosítható elem beállításától függően a látogató jobbra-balra gördíthet az ajánlatok között (carousel) vagy egymás után látja az összes képkockát. Leginkább az alábbi képernyőkép segítségével látod át, hogy mire is gondoltunk a tervezéskor, de a lényeg, hogy ezzel többféle módon kihasználhatod ezt az értékes felületet.
Listaoldalak
Ahogy a korábbi kinézetcsaládok esetén, úgy itt is a Beállítások / Kinézet, Arculat / Oldal kinézetek menüben az egyes oldaltípusokhoz különböző oldalkinézetet, elrendezést választhatsz ki. Így van ez a listaoldalak esetén is, választhatsz 2 x 2 féle megjelenés közül. Azért 2 x 2, mivel a látogató saját maga is választhat nagyobb kijelzőkön, hogy a kártyás típusú vagy listaszerű nézetet használ, te pedig mindegyikhez kiválaszthatsz egyet-egyet.
Szűrés beállításai
Többször kaptunk olyan megkeresést, hogy valaki azért várja a Proteus-t, mert a Taurus-ban nem tetszik a beúszó szűrés. Ezek mindig abból adódnak, hogy az ügyfél nem ismeri a testreszabási lehetőségeket. Taurus-ban is állítható, ugyanúgy a Proteus-ban is lehet beúszó szűrés, de fix oldalsávban megjelenő is. Beúszó esetben pedig 3-féle lehetőség van a szűrés gomb megjelenésére, lehet bal oldalon fülként rögzítve, lehet a kategória neve után vagy a termék lista feletti sávban, kinek hogy tetszik.
Végtelen görgetés mellett újfajta lapozás
Proteus-nál is bekapcsolhatod a végtelen görgetést, így ha a látogató a lista aljára érkezik, automatikusan betöltődik neki egy oldalnyi további termék. Ha nem használod a végtelen görgetést, az eddigiektől eltérő új lapozást láthatsz. Eddig az aktuális oldalhoz képest az előtte és a utána lévő oldalakra lehetett kattintással navigálni. Proteus-ban beviteli mezőben látod az aktuális oldalszámot, ezt átírva tetszőleges oldalra ugorhatsz. Ez akkor lehet hasznos, ha egy kategóriában sok terméked van és a látogató több oldalt kihagyva nagyobbakat szeretne ugrani lapozáskor.
Termékoldalak
A sablon alapkoncepciója szerint a vásárlót ne zavarjuk meg túl sok információval, hogy mindig a fontos dolgokra koncentrálhasson, az első termékoldal típust kompaktabbra készítettük. Bal oldalra került a terméknév és a kiemelt paraméterek, középen a fókuszban a termékfotó, jobb oldalon pedig az ár a kosárral. Bevezettünk egy új beállítást, amivel a termék rövid leírását pozicionálhatod több helyre. Erre azért volt szükség, mert valakinek nincsenek kiemelt paraméterei vagy éppen a kosár gomb alatt alakul ki nagyobb üres hely, ha nincs összevonás vagy plusz szolgáltatás. Emiatt a rövid leírást a kinézet beállításainál elhelyezheted a név alá, a kosár alá is, de arra is lehetőség van, hogy a hosszú leírás elejére fűzve jelenjen meg lejjebb.
A második termékoldal típus, pedig a Taurus hagyományait követi, leginkább ahhoz hasonlít. Elrendezésében a termékfotó került balra, középen a név és leírás kapott helyet majd jobb oldalon találod az árat, kosár gombot, kiemelt paramétereket és minden olyan adatot, ami a döntést elősegíti. Ezt az oldalkinézetet jól ismerik a vásárlók, az elrendezés rengeteg áruházban használatos, ha nem szeretnél kísérletezni az új kompakt verzióval, nyugodtan használhatod ezt a Proteus témával.
Vásárlási folyamat
Az évek folyamán sokat vitatkoztak a marketing szakemberek a vásárlási folyamat optimalizálásáról. Sokáig istenítették az egyoldalas checkout-ot, de a mérések alapján kiderült, hogy ha sok adatot kell megadnia a vásárlónak egy oldalon, annak nagyobb a konverzióromboló hatása, mint ha egyszerű lépéseken keresztül, mindig egy dologra koncentrálva vezetjük végig a rendelés leadásáig. A legtöbb nagy rendszernél visszaálltak a több lépéses megoldásra.
Fontos azonban, hogy ha a vásárló már belépett a rendelési folyamatba, ne zavarjuk meg konverzióromboló eseményekkel, ne tereljük el a figyelmét olyan dolgokkal, ami itt már nem fontos. Emiatt a fejlécet leegyszerűsítettük és felkerültek rá a vásárlási folyamat lépései. Így még jobban látja a vevő, hogy hol tart a folyamatban, akár vissza is tud lépni egyszerűen egy korábbi lépésre.
Kosár működése
A vásárlási folyamat nulladik lépése a kosár oldal. A mennyiség beviteli mezők mellől lekerült a módosítás gomb. Ha a vásárló megváltoztatja a mennyiséget, automatikusan frissülni fog a kosár a végösszeget is beleértve.
Gyorsrendelés funkció
VIP A fenti gondolatmenet a vásárlási folyamat lépéseiről nem azt jelenti, hogy ne lehetne kihagyni adott esetben a nem releváns lépéseket. Nézzünk egy olyan funkciót, ami nem szorosan kötődik a Proteus kinézethez, de ebben jelenik meg először - a későbbiekben más kinézetekben is elérhető lesz a gyorsrendelés.
A funkció beállításait a Beállítások / Vásárlási folyamat / Gyorsrendelés menüben találod. Ha bekapcsolod, akkor a termékoldalakon és a kosáron a hagyományos kosár gomb mellett egy gyorsrendelés gomb is megjelenik. Természetesen a gomb feliratát az alapszövegeknél tetszőlegesen átírhatod, ügyelj azonban a felirat optimális hosszára.
Két irányra kell felkészülnöd, a regisztrált vásárlókra és akik regisztráció nélkül vásárolnak. A gyorsrendelés beállításainál bekapcsolhatod, hogy mentse a rendszer a vásárló korábban használt fizetés és szállítási módját, sőt a korábban kiválasztott csomagpontot vagy csomagautomatát is. Ha ez megvan az adott vásárlónál, akkor gyorsrendelés esetén már nem kell ezeket kiválasztani, tehát kimarad a vásárlási folyamatból ez a lépés. Mivel az esetek nagy részében a vásárló ugyanolyan fizetési módot választ és ugyanoda kéri a csomagját, ezért csak az összegző oldalon kell a megrendelés leadására kattintania.
Másik irány, ha a vásárló nem regisztrált, korábbi vásárlásairól nincs információ. Erre az esetre beállíthatsz egy előre definiált fizetési és szállítási módot. Ha a vásárló a gyorsvásárlásra kattint, akkor szintén kimarad a lépés, nem kell választania módokat, hanem az általad beállítottak lesznek az összegző oldalon már kiválasztva.
Természetesen mindkét esetben az összegző oldalon lehetőség van a módokat megváltoztatni, így ha nem megfelelő a kiválasztott metódus egyszerűen választhat mást is. A hagyományos útvonal nem változik, tehát ha a kosár gombra kattint a látogató, akkor az eddig megszokott módon folyathatja a megrendelés folyamatot.
Egyéb apró újítások
Az egyedi igények, visszajelzések alapján több kisebb funkciót, megoldást helyeztünk el még ebben a kinézetcsaládban, az összeset felsorolni is sok lenne, csak kettőt említünk meg külön kiemelve közülük.
Jelszó megjelenítés: ahogy sok felületen szokásos, a jelszó mezők jobb szélére elhelyeztünk egy szem ikont, amivel láthatóvá teheti a látogató a beírt jelszavát, ezzel is kiküszöbölve az elírásokat, megelőzve a belépési nehézségeket.
Kuponkód másolás: intelligens ajánlat esetén a megjelenő kuponkód mellé szintén elhelyeztünk egy ikont, ami a kuponkód másolására szolgál. Így ha pl. hírlevél feliratkozásért cserébe kuponkódot kapott a látogató vagy éppen szerencsekeréken nyerte, azt egy kattintással kimásolhatja későbbi felhasználásra.
Technikai háttér
Fent már érintettük, hogy a kinézetcsaládok tervezésénél minden apróságot figyelembe veszünk, ami gyorsíthat a működésen vagy hatékonyabbá teheti a felhasználást. Így volt ez a Proteus esetén is, felülvizsgáltuk a korábbi kinézetcsaládok tapasztalatai alapján a technikai hátteret, a választott megoldásokat és tovább optimalizáltuk a rendszert.
Biztos lehetsz abban, hogy bármelyik választható, általunk támogatott kinézetet használod és nem rontod el rengeteg beszúrt scripttel és rosszul méretezett képi elemekkel, jól fog teljesíteni a webáruház vásárlók szempontjából és a Google elvárásainak is meg fog felelni.
Mikor válts Proteus-ra?
Tény, hogy minden új sablonnal hozunk be újdonságokat, ez mégsem jelenti azt, hogy mindenkinek azonnal váltani kellene. Sokszor fordul elő az az eset, hogy a tartalmakhoz, kategória szerkezethez nem illik az új téma. Ha csak néhány főkategóriád van, akkor biztosan nem fog jól kinézni asztali kijelzőn a kategória box, ami legalább 10-15 főkategória esetére ideális.
Ha nem szeretnél sok bannert, képi elemet alkalmazni a webshopban a főoldalon, akkor sem biztos hogy a Proteus lesz a legmegfelelőbb számodra. Ha viszont szeretnéd jobban testreszabni a webáruház megjelenését, szeretnél grafikailag is egyedibb marketingfelületeket kialakítani, akkor érdemes belevágnod a váltásba.
Béta teszt időszaka
Az új kinézetet a mai naptól már választhatod a webshopodban. Felhívjuk a figyelmedet arra, hogy bár a legkörültekintőbben teszteltük, mégis lehetnek olyan beállítások, tartalmak, amelyeknél hibák adódhatnak. Ezeket a béta teszt időszaka alatt természetesen javítjuk. Ez azzal jár, hogy amíg minden javítás optimalizálás meg nem történik a sablonon, addig nem tudunk belőle egyedi kinézet készítést vállalni, illetve nem lesznek letölthetőek a kinézet fájljai sem. Ha apróbb módosítást végeznél, azt a saját CSS segítségével megteheted addig is. Sok sikert kívánunk az új kinézetcsalád felfedezéséhez!