Egy webáruház üzemeltetése során a mindennapi teendők alapvetően a megrendelések feldolgozásából és a termékpaletta naprakészen tartásából állnak. Az Unas rendszerben számtalan lehetőség van a termékek kezelésére. Felvihetsz termékeket és módosíthatod azok adatait egyesével vagy listás megoldással az adminisztrációs felületen. Tömeges kezelésre adatbázis export/import áll rendelkezésedre. Ezen kívül API interfészen keresztül bármilyen külső szoftverrel megoldható a termékadatok frissítése. Utóbbi megoldással kapcsolatban hoztunk egy új lehetőséget, amivel nagyban megkönnyítheted a mindennapi munkádat.
Új márkanév a piacon
Ha körülnéztél a piacon, találkozhattál számtalan olyan megoldással, amelyek mögött általában egyszemélyes programozó cégek állnak. Ők jellemzően magasabb összegű egyszeri díjért kötnek be nagykereskedéseket API-n keresztül a webáruházakba, ami után még havidíjat is fizetned kell. Általában ezekhez az egyedi fejlesztésekhez nem tartozik adminisztrációs felület, sem ügyfélszolgálat, a működés utólagos módosítása is költséges. Ha új nagykereskedést szeretnél bekötni vagy lecserélnéd a korábbit, esetleg csak árakat változtatnál, előfordulhat, hogy ismét fizetned kell.
Ahogy a webáruházmotorok piacán, itt is a platformszolgáltatóké a jövő. Olyan rendszereké, ahol a felhasználó saját igényei szerint módosíthatja a beállításokat, ki-be kapcsolhat bizonyos beszállítókat, saját árszabályokat, kerekítéseket alkalmazhat. Az Unas partnercége, a Connestic pont ilyen rendszert alkotott meg az elmúlt időszakban.
Mi az a Connestic?
A Connestic a hiányzó láncszem az értékesítési felületed és a beszállítód között: segítségével webáruházakat köthetsz össze nagykereskedésekkel vagy akár más webáruházakkal. Használatával a későbbiekben nem lesz gondod az új termékek rögzítésével vagy az árak napi szintű aktualizálásával, ezt a Connestic fogja elvégezni helyetted.
Kiválasztott csomagtól függően, az adminisztrációs felületen hozzáadhatod a webáruházaidat a rendszerhez. A szolgáltatás természetesen kompatibilis az Unas webáruházakkal, de más népszerű webáruházmotorhoz is használható. A kommunikáció API kapcsolaton keresztül zajlik, azaz szükséges a webshopodban létre hoznod API kulcsot a Connestic számára.
Ezután hozzá kell adnod a kapcsolatot, tehát azt a forrást (nagykereskedést vagy másik webáruházat), ahonnan a termékadatok érkezni fognak hozzád. Persze itt sokféle beállítási lehetőséggel találkozol, amire alább kitérünk.
Hány kávét iszik egy nap a termékfeltöltő kollégád?
Mielőtt a részletekbe belemegyünk, képzeld el, hogy ezentúl a munkatársad, aki a termékfeltöltést végzi és az árakat tartja karban nem kér fizetést, csak kávét. Ugyanis a Connestic napi 3 kávé áráért elvégzi ezt a sokszor hálátlan feladatot, éjjel és hétvégén is.
Nagykereskedések kapcsolata
Az egyik felhasználási lehetőség, ha a beszállítód rendszerével kötöd össze a webshopodat. Már most is sok népszerű nagykereskedés szerepel a rendszerben, de folyamatosan bővül a lista. A cél az, hogy minden webáruház üzemeltető megtalálja a maga automatizált beszerzési forrását. A listában szereplő cégekkel (akár egyszerre többel is) egyszerűen elindíthatod a kapcsolatot, miután szerződtél velük.
Fontos tudni, hogy nem csak a listában szereplő nagykereskedések használhatók, hanem bármilyen Unas rendszerű webáruház vagy a második legnépszerűbb webshopmotor szolgáltató ügyfele is szerepelhet forrásként. Tehát nem kell megijedned, ha nem találod a partneredet a listában, ha a két webáruház szolgáltató rendszerét használja, akkor csak API kulcsot kell kérned tőle és máris működik az automatizált folyamat.
Akkor sincs gond ha egyéb rendszert használ a partnered, de rendelkezik frissülő, online elérhető CSV vagy XLS formátumú adatbázissal. A Connestic felületén összerendelheted az adatbázisban szereplő mezőket a saját adataiddal, így szintén biztosított lesz a szinkronizáció. Előkészületben van az XML és a JSON formátumú források feldolgozása, hamarosan már ezek is használhatók lesznek a platformon.
Szinkronizáció saját webáruházak között
Másik felhasználási lehetőség, ha nem nagykereskedéssel vagy külső partnercéggel kötöd össze a webshopodat, hanem saját magad üzemeltetsz egy fő webáruházat és mellette tematikus, más árazású, más felépítésű shopokat. Forrásként is megadhatsz tehát saját webáruházat, aminek adataiból táplálkozhatnak további boltjaid.
Ilyenkor természetesen megnyered a Connesticben rejlő összes lehetőséget. Szeparálhatod, hogy hova, melyik kategória termékei kerüljenek át, változtathatsz a paraméterek struktúráján, illetve független, különböző árszabályokat is alkalmazhatsz. Így tulajdonképpen ugyanazzal a termékpalettával új csatornákat nyithatsz, új célközönségekre optimalizálhatod a kereskedésedet.
Zárójelben jegyezzük meg, hogy ehhez nem kellenek egyforma webáruházmotorok. Ha a fő webáruházadat nem is Unas rendszerben üzemelted, de tartasz a váltástól, a Connestic segítségével párhuzamosan is futtathatsz további áruházakat nálunk.
Legfontosabb beépített funkciók
Ott nem áll meg a történet, hogy össze van drótozva két rendszer. A Connestic motorjába beépítettek a fejlesztők sok olyan finomhangolási lehetőséget, amivel testre szabhatod az automata háttérfolyamatokat.
Árképzési szabályok
Az egyik funkció az árképzési szabály, amiből többet is kialakíthatsz. A forrásadatbázisban szereplő termékeket saját képleted alapján tetszőlegesen átárazhatod. Beállíthatsz százalékos árrést, hozzáadhatsz minden árhoz egy fix összeget és mindezt különböző ársávokhoz is kötheted. A számított árat pedig többféle szempont alapján kerekítheted.
Létrehozhatsz például olyan árszabályt, ami 10.000 Ft felett érvényes, az alapárat megemeli 10%-kal, majd hozzáad még 100 Ft-ot és a végén pedig kerekíti 90-re. Az árképzési szabályokat lehet érvényesíteni egy teljes kapcsolatra, de akár kategóriánként, sőt, termékenként is megvalósíthatsz különböző árképzést.
Kategória összerendelés
Ha nem a forrásrendszer kategória struktúráját szeretnéd alkalmazni vagy nem a nagykereskedés teljes termékpalettáját szeretnéd forgalmazni, akkor a kategória összerendelésen kell dolgoznod. A Connestic felületén látod a forrásban szereplő kategóriákat, amelyeknél kiválaszthatod azon kategóriákat, amelyek termékeit szinkronizálni szeretnéd a webáruházadba. Ugyanitt megadhatod, hogy nálad milyen kategóriába kerüljenek ezen termékek. Az egyszerű használhatóság érdekében itt egyből létre is hozhatsz kategóriákat a webshopodba, amelyeket aztán kiválaszthatsz a megfeleltetésnél. Ha nem szeretnéd átstrukturálni a kategória fát, úgy nincs teendőd, a forrásban szereplő felépítés fog létrejönni nálad is.
Paraméter összerendelés
Hasonlóan a kategória összerendeléshez, a paraméterek esetén is lehetőség van a nagykereskedés által megadott paramétereket alkalmazni. Ezen kívül a forrásban szereplő értékeket összerendelheted és betöltheted a webáruházadban már meglévő más termékparaméterbe is.
Diagnosztika
A diagnosztika funkció arra hivatott, hogy egy konkrét termék frissítését és állapotát ellenőrizhesd. Kiválasztva a terméket 3 oszlopban láthatod az információkat. Bal oldalon a forrásadatbázisból érkező adatokat, középen a beállítások alapján előállított, importált adatokat jeleníti meg a rendszer, jobb oldalon pedig az áruházadban szereplő aktuális értékeket.
Statisztika, napló
A statisztikákban és a naplókban pontosan nyomon követheted, hogy mikor mi történt a fiókodban. Egyrészt látod az adminisztrációs tevékenységeidet, valamint a futások naplóját. Ezen kívül diagramon látod, hogy naponta hány termék frissült a Connestic segítségével.
Két hetes kipróbálási lehetőség
A havidíjas platformok nagy előnye a kipróbálhatóság. A Connestic is biztosítja ezt a lehetőséget, ingyenes tesztidőszak alatt 100 termékkel próbálhatod ki a funkciókat.
Legyél te is nagykereskedés!
Ha eddig is kiszolgáltál viszonteladókat, de nehézkesen tudtad átadni nekik a termék adatokat, akkor is a Connestic lesz a barátod. Jelentkezz nagykereskedőnek a rendszerbe! Amellett hogy egy értékes technikai hátteret nyersz, marketing szempontból is hasznos lehet számodra, hiszen olyan listába kerülsz be, ahol más webáruházak beszállítókat keresnek. Természetesen a bekerülés a nevesített nagykereskedések közé bizonyos kritériumokhoz kötött, erről a csapat tájékoztatni fog.