Legjobban talán a választható kinézetekkel kapcsolatos híreket várják ügyfeleink. Elérkezett az idő, hogy az eddigi legnagyobb lélegzetvételű design fejlesztésről és változásokról számoljunk be. Fejlesztő munkatársaink hónapok óta azon dolgoznak, hogy az immáron 7000 webáruház üzemeltető ügyfelünk maximálisan elégedett legyen.
Hoztunk két új, trendi kinézetcsaládot nyolc változattal, kialakítottunk 28 tematikus bemutató webáruházat, valamint a kinézetek minden altípusához bemutató oldalakat készítettünk. Az új sablonokhoz pedig új admin funkciót is fejlesztettünk.
Új kinézetcsalád elnevezések
Annak idején jó ötletnek tűnt, hogy sorszámmal lássuk el a kinézetcsaládjainkat. Sajnos azonban ez azzal járt, hogy az ügyfeleink mindig a legmagasabb sorszámút tartották kötelező érvényűnek. Noha valóban az újabb kinézeteknél jelennek meg újdonságok, de ez nem jelenti azt, hogy azonnal váltani kell. Az elavult kinézeteket folyamatosan vonjuk vissza a rendszerből így a sorszámmal való azonosítás nem tartható a későbbiekben.
Sokat gondolkoztunk rajta milyen témakörből hozzunk neveket, miből van sok, mivel lehet azonosítani a kinézetek jellemző tulajdonságait. Itt következik máris a magyarázat a cikk címére: lehoztuk a csillagokat, a kinézetcsaládjainkhoz ezentúl csillagneveket, csillagképek és egyéb égitestek neveit kölcsönözzük.
Ennek megfelelően a támogatott kinézeteket átneveztük, így lett az 1900-as Castor, 1800-as Orion, 1700-as Adara, 1600-as Pegasus és az 1500-as Callisto. Az ezeknél korábban készült kinézeteket már nem támogatjuk, nem frissítjük, ezért azokat kiválasztani már nem lehet. Természetesen, ha valaki ragaszkodik hozzá, továbbra is használhatja.
Választható kinézetek összefoglaló oldala
Megújult weboldalunkon a kinézeteket összefoglaló aloldal is, ahol egy listában látod az összes választható kinézetet. Minden kinézetcsalád változataihoz külön bemutató oldalt készítettünk, ami színeiben, hangulatában, témakörében mutatja be a sablont. A képernyőképekkel, kiemelt elemekkel illusztrált oldalak alapján könnyen eldöntheted, hogy melyik a neked legjobban megfelelő design.
Polaris
Az új sablonok egyike, a Polaris kinézetcsalád a Sarkcsillagról, a Kis Medve csillagkép legfényesebb csillagáról kapta a nevét. Az égitest különlegessége, hogy sosem nyugszik le, stabil támpontot ad az eget fürkészőknek. Ugyanez a stabilitás jellemzi a róla elnevezett témát, ami biztos alapot ad szinte bármilyen termékpaletta értékesítésére. Kiemelt figyelmet fordítottunk a mobile first tervezésre, de a vele működő webáruházak kiváló élményt nyújtanak asztali gépen történő böngészéskor is.
Úgy terveztük, hogy a vizuális tartalmon legyen a hangsúly: nagy termékképek, sok banner lehetőség. Szem előtt tartottuk, hogy nagy méretű kijelzőkön egyszerre a lehető legtöbb információ elférjen, ezért teljes szélességben jelennek meg a listaoldalak és a termékoldalak egyaránt. A fejlécben középre került a logó, tőle balra a módosítható rész, jobbra pedig a keresés, a vásárlói fiók és a kosár látható. A fejléc alsó részébe kerültek a menüpontok, ami a teljes szélességnek köszönhetően nagyobb számú főkategória megjelenítésre is alkalmas.
A fejléc alatt a startoldalon mozaikszerűen négy módosítható elem kapott helyet, egy nagyobb slideshow jellegű, alatta pedig egy szélesebb és két négyzetes arányú. Lefele haladva a soron következő elem a kiemelt termékajánló, ami után módosítható elemekbe kategória ajánlókat javaslunk elhelyezni. Ismét egy termékajánló következik, majd két módosítható elem bannerek számára. Ezt követi a vezérszínben megjelenő bizalmi sáv alapértelmezetten négy elemmel, ami alá kiemelhetsz a legutolsó blogcikkeidből négyet. A sor a márka slider és a hírlevél feliratkozó sávval ér véget. Az oldal alja pedig a szokásos lábléccel, négy tetszőlegesen szerkeszthető oszloppal zárul.
A Polaris kinézetcsalád négy változatát készítettük el, amelyek vezérszínükben különböznek egymástól, ezáltal célcsoportjuk is más lehet.
A szerelem színeiben
Az 1-es típus a női célközönséget szólítja meg pink színével. Szépségápolás, kozmetikumok, egészséges életmód, parfümök vagy bármilyen témához elképzelhető, amihez ez a romantikus stílus illik. A Polaris 1 bemutató webáruházat is kozmetikai szerekkel töltöttük fel.
Dinamikus céltudatosság
A 2-es változat égkék vezérszínéről a szabadidő, a természet és a sport juthat leginkább eszünkbe. Ezt válaszd, ha termékpalettádnak lendületes, mozgásra vágyó célközönsége van. A Polaris 2 bemutató webáruházat sportszerekkel mutatjuk be.
Exkluzivitás, prémium minőség
A 3-as verzió alkalmas leginkább prémium minőségű, exkluzív termékek, ékszerek, karórák forgalmazására. Mivel színsemleges ezért szinte bármilyen más termékhez is alkalmazható. Polaris 3 bemutató webáruházat ékszerekkel alakítottuk ki.
Egészségre hangolva
A Polaris kinézetcsalád 4-es típusának zöldje a fiatalságra, egészségre és a természetre utal. Ha házi patikában, étrend-kiegészítőkben, gyógynövényekben utazol, ebből a témából bátran kiindulhatsz. A Polaris 4 bemutató webáruházban biotermékeket találsz.
Antares
A másik új kinézetcsalád, az Antaresről, a Skorpió csillagkép legfényesebb óriáscsillagáról kapta a nevét, nem véletlenül. Az égitest adottságai és hatalmas méretei miatt a róla elnevezett arculatban is hatalmas lehetőség rejlik. Színváltozatai által kiválóan alkalmas szinte bármilyen termékpaletta értékesítésére. Tervezésnél szem előtt tartottuk, hogy a mobile first szemlélet mellett felhasználóbarát használatot biztosítson asztali gépen történő böngészéskor is.
Ennél a sablonnál a hangsúly a színeken van, az elsődleges színek átmenetei dominánsan jelennek meg, így brand építéshez is kiváló megoldás. Sok kategóriához, részletes termékadatokhoz terveztük, asztali nézeten a lenyíló kategória menüben három szint jelenik meg, amivel nagyszámú kategória megjelenítése is lehetséges. A három hasábos termékoldal jól használható sok adattal, paraméterekkel, hosszabb leírásokkal rendelkező termékek esetén is.
A téma fejlécének bal oldalára került a logó megjelenítésre alkalmas módosítható elem, középen egy HTML tartalom szerkeszthető, a jobb oldalon pedig a keresés, a profil és a kosár kapott helyet. A fejléc felett ebben a kinézetben is megjeleníthető egy nanobar (a látogató által bezárható elem), amibe időszakosan fontos információkat lehet rakni. Asztali kijelzőn, a főoldalon a slideshow-ba ágyazva helyeztük el a kategóriákat, amelyek egérmutató hatására kapják meg a vezérszín hátteret. A nagyméretű váltakozó banner alatt a bizalmi sáv található alapértelmezetten négy elemmel. Ez után a módosítható elemeket kategória ajánlóként képzeltük el, nyolc darabot töltöttünk fel mintaként. Az oldalon lefele haladva több termékes kiemelt ajánló, majd egy húzóterméket fókuszba állító ajánló következik. Alatta két újabb általános célú bannerhely, majd a kiemelt négy blogcikk található. A hírlevél feliratkozás és a márka slider zárja a sort a lábléc felett, amibe ennél a kinézetnél a kapcsolati adatok mellett, két oszlopba rendeztük a cserélhető menüket.
Az Antares kinézetcsaládnak is négy tagja készült el, amelyek a domináns színátmeneteikben különböznek egymástól. Ez egyben meghatározhatja a célcsoportot is vagy alkalmazkodhat márkához.
Női célközönségre ideális
Az 1-es verzió élénk, divatszíneinek köszönhetően kiválóan alkalmas ruha, cipő és hasonló divattermékek online értékesítésére. Az ametiszt lila színárnyalatainak átmenete a hölgy látogatók kedvence lehet. Az Antares 1 bemutató webáruházat divatos ruhákkal töltöttük fel.
Stabilitást, természetességet sugároz
A 2-es típus letisztult bézs és barna színeket használ. Az Antares 2 bemutató webáruházban bútor, lakberendezés tematikájú termékeket jelenítettünk meg. Ez a szín alkalmas minden olyan termékkörre, ahol komolyságot és nyugalmat szeretnél sugározni.
Kifinomultság és elegancia
A 3-as változatnál a szürke árnyalatai és persze a fekete dominálnak, ami az eleganciát, exkluzivitást sugározza. Ez a hangulat leginkább az Antares 3 bemutató webáruházban is megtalálható karóra vagy ékszer termékkör sajátja, de semlegességének köszönhetően minden termékkörre ráhúzható.
Szakemberek birodalma
A 4-es verziónál megjelenő sárga - narancs - piros az energia, lelkesedés, hatékonyság és az egyensúlyra törekvés színe. Nem véletlenül gyártanak a legnagyobb márkák élénk színű (pl. citromsárga) szerszámokat, kisgépeket. Ha vidám, lendületes webáruházat szeretnél, szerteágazó termékpalettával, akkor ez a változat lesz a kedvenced. Az Antares 4 bemutató webáruházban menő szerszámokat találsz.
Szövegesen feliratozható bannerek
A slideshow-ban szereplő képkockákra kétféleképpen helyezhetők el szöveges tartalmak, egyrészt a képszerkesztő programmal a képre írva, másrészt szövegesen. Korábbi kinézeteknél bonyolultabb feliratozó felületet alkalmaztunk. A két új kinézettel egy új felület érkezett erre a célra. Fixen három szöveges szekciót alakítottunk ki, aminek tulajdonságai, betűmérete, betűszíne egyszerűen módosíthatók.
A mintaként feltöltött módosítható elemeknél, a főoldali nagy bannernél felül egy nagyobb betűmérettel írt főcím található, alatta egy közepes méretű alcím, majd egy gomb. Ezt a három szöveges részt úgy alakítottuk ki, hogy reszponzívan alkalmazkodjon a különböző kijelző méretekhez és mindig jól olvasható legyen. Természetesen nem kötelező ezt a feliratozási módszert alkalmazni, továbbra is használhatóak csak képi elemek a slideshowk-ban, viszont ezzel a módszerrel könnyebben, ízlésesen feliratozhatók a bannerek.
Kinézet kiválasztása és színezés funkció
Az adminisztrációs felületen megreformáltuk a kinézet kiválasztása funkciót. Listaszerűen láthatók a választható kinézetek, amelyekről a részletes leíráshoz és a bemutató webáruházhoz lehet eljutni. A kiválasztott változatot kék kerettel jelöljük. A kiválasztott verziónál megjelennek a testreszabás és a módosítható elemek, amivel a kapcsolódó funkciók közvetlenül elérhetők lesznek.
Az átszínezés és a kinézetek testre szabása eddig is egyszerű volt, hiszen alkalmazható saját CSS, valamint a kinézetek letöltés után tetszőlegesen módosíthatók és visszatölthetők. Ha valaki abszolút nem jártas a kisebb CSS módosításokban, az ügyfélszolgálatunk készségesen segít: az átszínezések, egyszerűbb módosítások költséghatékonyan megvalósíthatók.
Új kinézetekhez azonban új funkció is dukál. A két új kinézetcsaládhoz a saját CSS-en felül az adminisztrációs felületen is lehetőséget biztosítunk átszínezésre. Kiemeltük a legfontosabb színeket, amelyeket tetszőlegesen módosíthatsz. Ezzel a saját márkád színeit, saját cégarculatod árnyalatait te is beállíthatod.
Tesztáruház nyitás tematikus termékpalettával
Az internetes szolgáltatásoknál megszokott, hogy kipróbálási lehetőséget biztosít a fejlesztő. Az Unas rendszerben is 21 napos ingyenes lehetőség van a webáruház rendszer kipróbálására. Ebben is hoztunk egy újdonságot. Kialakítottunk 12 különböző minta termékpalettát, amelyek közül választani lehet tesztáruház megnyitásakor. Bizonyos témakör kiválasztása után a témához illő termékekkel, módosítható elemekkel töltjük fel a webáruházat. Valamint a termékpalettához egy hozzá illő kinézetcsaládot biztosítunk.
- baba, mama
- egészséges életmód, bio
- szépségápolás
- ruha, divat
- bútor, lakberendezés
- háztartási gépek
- hangszer
- ékszer
- sport, szabadidő
- barkács, szerszám
- játék
- karóra
Ezzel a megoldással mindenki a hozzá legközelebb álló árucikkekkel, tartalommal tudja kipróbálni a szoftvert. Természetesen nem kötelező terméktípust választani, abban az esetben véletlenszerű árucikkekkel jön létre a webáruház. Nyitás után tetszőlegesen átváltható más sablonra is a webshop vagy a kiválasztott kinézet testreszabható.
28 bemutató webáruház és leírás mindenféle témában
A létrehozott 12 termékpalettával elkészítettünk 28 bemutató webáruházat is. Mind a 28 választható sablonhoz feltöltöttük azt a termékkört, amihez a legjobban passzol. Persze minden kinézetcsalád használható szinte bármilyen termékekkel, mégis érdemes megnézni őket különböző témakörben.