cross
cross
cross
2016.10.14
Szerző: Kóczán Tamás
Idén 6. alkalommal indította útjára az Árukereső.hu a webáruházak megmérettetését, az Ország Boltja versenyt. A verseny fő célja, hogy az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékeléseinek segítségével megtalálja és bemutassa a legkiválóbb szolgáltatást nyújtó és legnépszerűbb webáruházakat. Az Árukereső.hu fontosnak tartja évről évre bemutatni a minőségi szolgáltatást nyújtó és a legnépszerűbb webáruházakat, ezáltal felhívni a figyelmet a magyar online piac töretlen fejlődésére. A versenyben való részvétel minden magyar internetes bolt számára ingyenes. A versenyben résztvevő webshopokra 2016. július 18-tól október 6-ig bárki szavazhatott. A kategória díjak és az Ország Boltja díj átadására idén is egy nagyszabású gálaest keretén belül került sor a tegnapi napon.

Ügyfeleink általában jól szerepelnek a versenyen, nem volt ez idén sem másképp. Az eddigi években előfizetőink 52 díjat szereztek a versenyben, ez a szám ebben az évben tovább nőtt. Ahogy 2015-ben, idén is Unas webáruház, az Ujkonyvek.hu kapta meg a fődíjat, ezen felül az egyes kategóriákban pedig minden várakozást felülmúlóan, 16 díjat sikerült szerezni. Gratulálunk az elért eredményekhez, és köszönjük, hogy az UnasShop rendszert választották.

orszagboltja 2016Filterabc.hu - Minőségi díj II. helyezett autó-motor kategóriában
Auto-motor-akkumulator.hu - Minőségi díj III. helyezett autó-motor kategóriában
Pihetex.hu - Minőségi díj II. helyezett baba-mama kategóriában
Fastest.hu - Minőségi díj III. helyezett baba-mama kategóriában
Zar-zarbetet.hu - Minőségi díj II. helyezett épitkezés, kert kategóriában
Szeresdmagad.hu - Minőségi díj I. helyezett erotika kategóriában
Kockavaros.hu - Minőségi díj I. helyezett játék kategóriában
Officetrade.hu - Minőségi díj II. helyezett hobbi és kellék kategóriában
Vetpluspatika.hu - Minőségi díj III. helyezett hobbi és kellék kategóriában
Ujkonyvek.hu - Minőségi díj I. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Konyvkolcsonzo.hu - Minőségi díj II. helyezett könyv, CD, DVD kategóriában
Lumenet.hu - Minőségi díj II. helyezett lakberendezés kategóriában
Tipparuhaz.hu - Minőségi díj III. helyezett lakberendezés kategóriában
Kerekparwebshop.eu - Minőségi díj III. helyezett sport és fitnesz kategóriában
Akciosillat.hu - Minőségi díj I. helyezett szépségápolás és egészség kategóriában
Lumenet.hu - Népszerűségi díj I. helyezett lakberendezés kategóriában
2016.10.06
Szerző: Kóczán Tamás
3000unasshopÖrömmel számolhatunk be arról, hogy a működő UnasShop webáruházak száma elérte a 3000-et. A növekedésből látszik, hogy milyen ütemben nő Magyarországon az e-kereskedelem, idén is minden rekord meg fog dőlni. Az eNet kutatásai alapján 2015-ben 6-7000 webáruház működött Magyarországon, ez a szám mostanra biztosan meghaladja a 8000-et. Összehasonlításképpen Németországban több mint 150.000 cég működtet webáruházat, vagy foglalkozik e-kereskedelmi tevékenységgel. Lassan már nincs olyan ember, aki ilyen-olyan módon ne rendelt volna valamit az internetről.

A tavalyi év híre volt, hogy a TOP10 webáruház piaci részesedése nőtt, idén viszont látszik egy olyan trend, ami szerint a vásárlók újra a kisebb méretű webáruházakhoz fordulnak. Ennek oka a személyesebb kiszolgálás, a jobb garanciális ügyintézés, valamint az, hogy a nagykereskedők egyre jobban nyitnak a kicsik felé is. Egy év alatt 500 kereskedő döntött úgy, hogy netes kereskedéséhez az UnasShop motort választja. Javarészt az e-kereskedelmi szektor új belépőiről van szó, de szép számmal vannak olyanok, akik más motorról migráltak hozzánk. A folyamatos fejlesztéseinkkel azon vagyunk, hogy ez a trend meg is maradjon és ügyfeleink elégedettek legyenek. További hírünk, hogy nemrégiben az UNAS szó és márkanév védjegyoltalom alá került.
2016.09.28
Szerző: Kóczán Tamás
shop tldBizonyára sokan értesültek már róla, hogy 2016.09.26.-tól elindult a .SHOP végződés regisztrációja. Mint ahogy más domain végződések bevezetésekor szokás, első körben, a sunrise időszakban a védjegytulajdonosok adhatták be igényüket a domainekre. Hétfőtől viszont nyílttá vált a .SHOP domain regisztráció, bárki regisztrálhatja ezt a beszédes végződést. Még nagyon friss a szolgáltatás, így rengeteg szabad nevet találhatunk. Kinek érdemes ezt a végződést regisztrálni? Természetesen minden webáruháznak, főleg azoknak, akik saját márkanevet, fantázianevet használnak, esetleg külföldre terjeszkednek. A .SHOP végződés jellegéből adódóan többet nyújt, mint egy sima nemzeti, vagy nemzetközi TLD. A világ minden részén megértik, mindenki számára egyértelmű, hogy a weboldalon vásárolni lehet.

Természetesen, mint webáruház szolgáltató felkészültünk, a mai naptól cégünknél is regisztrálható .SHOP végződésű domain. A regisztráció éves díja 16.000Ft+ÁFA.

Ne hagyja ki Ön sem!      Itt regisztrálhatja saját .SHOP domainjét!
upsaleEgy webáruház üzemeltető számára elengedhetetlen, hogy egy kicsit marketinges is legyen. Ehhez azonban tisztában kell lennie az egyes szakszavakkal, kifejezésekkel. Ügyfélszolgálati tapasztalataink alapján mondhatom, hogy ez egyáltalán nincs így. Egyre többet hallani az Upsale (Upsell vagy Felülértékesítés), és a Cross-sale (Cross-sell vagy Keresztértékesítés) fontosságáról, sokan viszont azt hiszik, hogy ha egy webáruházban lehet felvinni hasonló termékeket, az már cross-sale. Hát közel sem. Évekkel ezelőtt írtunk már erről a témáról, de vegyük elő újra. Sokan összemossák, és upsell-nek neveznek minden tevékenységet, ami a kosárérték növelésére irányul. A cikkből mindenki számára érthetővé válik, mi is ez a hangzatos marketing módszer, és mit kell tudnia egy jó webáruházmotornak ahhoz, hogy ezt ki is lehessen használni.

Upsale és Cross-sale klasszikus példa a gyakorlatban

A módszer bemutatására gyakorlatilag mindenki ugyanazt a példát hozza fel, a marketing oktatásban is ez az iskolapélda. Bizonyára mindenki járt már egy bizonyos multi gyorséttermében, ahol főleg hamburgert lehet fogyasztani sült krumplival. Ezekben az éttermekben percenként, professzionális szinten alkalmazzák a cross-sale és upsale értékesítést. Gondoljunk csak bele, úgy megyünk be, hogy szeretnénk egy hamburgert enni, és egy pohár üdítőt inni hozzá. Ahogy a sorban állunk, a fejünk felett látjuk az étvágygerjesztő fotókat, minél nagyobb adagokat ábrázolva. Az eredeti szándékunknak megfelelően kérjük a személyzettől a hamburgert, és az üdítőt. Érkezik is egyből a kérdés: Kér hozzá sült krumplit? Menüvel jobban jár. Csak egy fejbiccentés, és meg is valósult a Cross-sale értékesítés, hiszen eladott nekünk még egy olyasmit is, amit eredetileg nem is akartunk kérni. Nem kell sokat várnunk az újabb kérdésre sem: Mehet a nagy Cola? Mindenkinél nagy poharat látunk, mi sem fogunk ellenkezni, hát rábólintunk erre is. Megvalósult az Upsale értékesítés is, vagyis az eredeti terméknél nagyobbat, és értelemszerűen drágábbat adtak el nekünk. Innentől már csak a személyzet ambícióitól függ, hogy megkérdezi-e, hogy nem kérünk-e véletlenül a normál adag krumpli helyett nagy adagot, és persze ezt a tovább lehet húzni a desszertekkel is. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a termékpalettát is kicsit ehhez a értékesítési modellhez igazítják. Egyre szélesítik a temékek körét, nemrég szembesültem vele, hogy az évekkel ezelőtt jellemző szedvicsméret mára már jócskán lecsökkent, de semmi gond van helyette Grand változat, amit hogy adnak el? A fentiekből már mindenkinek egyértelmű!

Hogy zajlik ez a webáruházaknál? Mit kell tudnia a webáruházmotornak ehhez?

Gyakorlatilag az egész folyamat egy webáruházban is ugyanúgy zajlik, mint egy fizikai boltban, csak itt a webáruházmotor a munka nagy részét megcsinálja helyettünk. A lélektana rendkívül egyszerű, a nyitott pénztárca elvét használja ki ez a marketing forma. A vásárló egy döntéshozatal előtt áll, hogy megvegyen egy terméket, vagy ne. Amikor elhatározta magát, és a kosárba teszi a terméket egyfajta megkönnyebbülést érez, hogy eldöntötte, megvan, megvette. A marketing szakemberek ezt úgy nevezik, hogy ilyenkor nyitva van a pénztárcája, ebben a szakaszban könnyebben meggyőzhető akár további pénzköltésről is. Ahogy azt fent már említettük, sokan azt hiszik, hogy ha már van hasonló termék beállítási lehetőség az áruházban az már elég. Sajnos sok webáruház készítő megtévesztő módon Cross-sale / Upsale funkcióként jelöli meg ezt, de önmagában nyilván nem fogja a kívánt eredményt meghozni, ettől még nem fog a kosarak értéke nagymértékben növekedni.

Hasonló, és kiegészítő termékek definiálása

Ahhoz, hogy hatékonyan használni tudjuk ezt a marketing eszközt, minden terméknél definiálnunk kell a hasonló, és a kiegészítő termékeket. A hasonló termékeket fogjuk ajánlani az alaptermék helyett, persze csak akkor, ha az drágább, mivel olcsóbb változatot nincs értelme ajánlani. A kiegészítő termékeket pedig az alaptermékünk mellé fogjuk kínálni. Jó webáruházmotornál ezeket meg lehet adni egyenként a termékek adminisztrációjával, de tömegesen is feltölthető adatbázis import segítségével.

Kiegészítő termékek ajánlása egy termék részletek oldalon

Amikor a látogató szándéka szerint keresi a terméket, el fog jutni a részletes termékoldalra, ahol minden adatot megtalál a termékről, és a kosárba teheti azt. Itt célszerű a termék alatt mindjárt kiegészítő termékeket is ajánlani úgy, hogy akár azokat is egy kattintással meg lehessen venni.

Felugró ablak a kosárba helyezéskor

Amikor a vásárló meghozta a döntést, berakja a terméket a kosarába. Ebben a fázisban lehet a legkönnyebben eladni neki valamit, emiatt itt egy látványos megoldásra van szükség, ami biztosan nem kerüli el a figyelmét, ez a felugró ablak. Egy felugró ablak segítségével ajánlani fogunk neki az eredeti termék helyett egy jobbat, persze drágábbat, valamint néhány kiegészítőt is. Ha megvan a hajlandóság, csak néhány gombnyomás a vásárló részéről, és máris a drágább terméket tette a kosárba az eredeti helyett, és kiegészítőt is vásárolt hozzá.

Utólagos ajánlat a kosár alatt

Ha a felugró ablakunk nem járt sikerrel, újabb próbálkozást tehetünk a kosár oldal alján. Ilyenkor a vásárló látja, hogy pontosan mennyi a kosár értéke, így ez alapján tudja eldönteni, hogy szán-e többet a vásárlásra, vagy sem. Itt sokat segít egy független funkció, amivel azt is látja a vásárló, hogy mennyit kell vásárolnia még az esetleges ingyenes kiszállításhoz. Ehhez persze szükséges, hogy a szállítási költségeket a végösszegtől függően sávosan alakítsuk ki, és egy bizonyos összeghatár felett ingyenes kiszállítást kínáljunk. Ennek köszönhetően azért tudjuk a drágább terméket eladni, mert ingyenes lesz a kiszállítása.

Kapcsolatfelvétel a megrendelés közben vagy a leadás után

A fenti négy dolog az, amit egy jó webáruházmotor automatikusan megold helyettünk. Ezek mellett persze egyéb csatornákon is lehet gyakorolni a kosárérték növelést. Például használhatunk online CHAT programokat az áruházban, és ha látjuk egy vásárlónál, hogy mit helyezett a kosárba, egyből felvehetjük vele a kapcsolatot és interaktív módon ajánlunk neki egyéb lehetőségeket. Ha a megrendelés elküldésre kerül, akkor sem késő, utólag is felhívhatjuk még a vevőt, hogy van egy jobb termékünk, ami számára egy kihagyhatatlan ajánlat.

Végszó

Ha megnézünk egy jól működő német, vagy amerikai webáruházat javarészt találkozni fogunk upsale és cross-sale értékesítéssel. Bármilyen terméket rakunk is a kosárba, felugró ablakban megismerhetjük annak alternatíváit és kiegészítő termékeit is. Napjainkban sokan elkezdtek élni a Downsale megoldásokkal is. Ennek lényege, hogy a webáruházmotor folyamatosan figyeli az oldal látogatóinak viselkedését és azok kosarát. Ha a látogató valamit a kosarába tett, de utána mégis el szeretne navigálni a webáruházból, annak lehet olcsóbb verziót felkínálni, hiszen azzal is jobban járunk, mintha nem vett volna semmit. A jó inteligens ajánlat beállítása persze rendkívül nagy körültekintést igényel. A sikeres webáruház egyik titka, hogy használjuk ki a webáruházmotor adta lehetőségeket és éljünk olyan eszközökkel, amik hatására automatikusan növekedni fog a bevételünk. Természetesen ez némi munkával jár a termékek beállításakor, de ez az időráfordítás megtérülhet a későbbiekben.

Ha webáruház nyitása előtt áll, vagy Ön is szeretné kihasználni ezeket a marketing eszközöket itt próbálhatja ki az UnasShop webáruház rendszert!
SPAMA 70-es években az internet születésekor, amikor elképzelték az e-mail protokoll alapjait, senki nem gondolt arra, hogy napjainkra egy valós emailre többszöröse vírust tartalmazó, káros vagy kéretlen levél (SPAM) jut. Mivel az e-mail küldés költsége rendkívül alacsony, sokan használják különféle dolgok népszerűsítésére, terjesztésére. Hamar jött a felismerés, hogy a kéretlen levelek ellen védekezni kell. Első körben az internetszolgáltatók spamszűrőkkel próbálták megoldani ügyfeleik védelmét. A spamszűrők általában úgy működnek, hogy különböző szempontok alapján pontozzák a beérkező e-maileket, amiket az elért pontszám alapján megjelölnek, vagy törölnek. A levél pontértéke spamre utaló tartalom, a feladó e-mail címe vagy IP-je publikus tiltólistán való szereplése alapján nőtt. Később kiegészült a pontozás egyéb szempontokkal is pl. kulcsszavak a tartalomban, automatikusan generált e-mail stb. Sok ügyféllel rendelkező szolgáltatók öntanuló szűrőket is elkezdtek alkalmazni, ahol a felhasználók is minősíthettek spamnek egy bizonyos e-mailt.

Az effajta spamszűrés azonban kevésnek bizonyult, a spammerek úgy alakították a tartalmakat, hogy minél több szűrőn átjussanak. Nyilvánvalóvá vált, hogy e-mail küldés során ellenőrizni kell, hogy egyrészt a küldő levelezőszerver jogosult-e egy bizonyos e-mail címről levelet küldeni, másrészt pedig ellenőrizni kell, hogy valóban az küldte-e a levelet, aki feladóként szerepel. Mostanság egyre több internetszolgáltató kezdte ezeket a protokollokat használni a spamek szűrésének érdekében. Azonban így óhatatlanul azok a felhasználók kerültek hátrányba, akik saját levelezésükkel nem készültek fel ezekre a követelményekre. Tulajdonképpen kicsit fordított lett a helyzet, a legális e-mail küldőnek kell bizonyítani azt, hogy valóban jogosult e-mailt küldeni. Vizsgáljuk meg a két legfontosabb megoldást!

SPF rekord (Sender Policy Framework)

Ahogy a fentiekből látszik, korábban nem volt korlátozás, egy bizonyos e-mail címmel bármilyen levelezőszervert lehetett küldésre használni. Ennek korlátozására fejlesztették ki az SPF rekordot. Ez a domain DNS zónájában szereplő bejegyzés arra hivatott, hogy megmondja melyek azok az IP címek, amikről kimehet egy e-mail feladótól levél. A legegyszerűbb eset, ha valaki egyetlen levelezőszervert használ, ez esetben annak az IP-je kell szerepeljen az SPF rekordban. Van amikor viszont szükséges, hogy bizonyos e-mail címről más rendszer is tudjon automatikusan levelet küldeni, pl. egy webáruház esetén ilyen az automatikus visszaigazolás. Ilyenkor a webáruház IP-jét is fel kell venni az SPF rekordba. Rendszerünkben működő tárhelyek és webáruházak esetén olyan SPF rekordot tudunk biztosítani, amiben szerepel az összes szerver IP címe, ami a kommunikációban részt vehet. Abban az esetben viszont, ha valakinek más szolgáltatónál van a domainje, ott kell hozzáadja az UnasShop rendszer tartományát az SPF rekordjához.

Mi van akkor, ha valaki nem állít be SPF rekordot? Ez a fogadó fél szerverétől függ. Van amelyik internetszolgáltató nem ellenőrzi még a rekord meglétét. Amelyik viszont igen, ott is több eljárás fordulhat elő: van ahol nem fogadnak e-mailt, ha nincs SPF rekord és van, ahol pedig a protokollnak megfelelően csak arról az IP címről fogadják el a levelet, ami az SPF rekordban szerepel. Ha más IP címről érkezik, akkor az törlésre kerül.

Hogyan kell beállítani az SPF rekordod? Manapság már minden valamire való szolgáltató biztosít adminisztrációs felületetet a tárhelyek kezelésére, illetve a kapcsolódó domainek DNS rekordjainak módosítására. Az SPF rekordot itt kell beállítani általában TXT rekord hozzáadásával. Tisztában vagyunk vele, hogy ez egy kis informatikai hozzáértést igényel, így az UNAS rendszerben működő tárhelyek esetén ügyfélszolgálatunk készségesen segít ennek beállításában.

DKIM aláírás (DomainKeys Identified Mail)

Egyszerűen megfogalmazva a DKIM protokoll arra való, hogy egy osztott kulcsos digitális aláírás kerüljön be az e-mailbe, ami alapján ellenőrizhető, hogy a megfelelő jogosultsággal rendelkező fél küldte, vagy sem. Történetét tekintve a Yahoo "enhanced DomainKeys" és a Cisco "Identified Internet Mail" fejlesztéseinek ötvözésével jött létre. Ez a fajta aláírás azonban különbözik az egyszerű digitális aláírástól annyiban, hogy ebből a felhasználó nem lát semmit, de a levél forrásában benne van, a levelezőszerverek ellenőrizni tudják. A DKIM nyilvános kulcsú titkosítást (public key encryption) alkalmaz, ami két kulcsból áll, egy titkos (private), és egy nyilvános (public) kulcsból. Rendszerint a publikus kulcsot a feladó domainjének névszervere szolgáltatja, DNS rekordként. A titkos kulcs pedig az e-mail aláírásához szükséges. A folyamat megkezdésekor az e-mailt feladó levelezőszerver az e-mailt a titkos kulcs segítségével aláírja, amit az e-mail fejlécében helyez el. A fogadó levelezőszerver pedig a domainhoz tartozó névszervertől megkapott publikus kulccsal ellenőrzi az aláírás helyességét. Ezzel a megoldással egyrészt garantálható, hogy biztosan a feladótól származik az e-mail, de az is, hogy azt útközben sem módosították.

Mi van ha nem így küldjük a levelet, és hogy kell beállítani? Az SPF rekordhoz hasonlóan a DKIM-et is szolgáltatók különbözően ellenőrzik, és különbözően jelölik meg, vagy járnak el a kézbesítésnél. A beállítása bonyolultabb, mint az SPF rekordé, mivel nem csak DNS rekordot kell készíteni, hanem a levelezőszervert is konfigurálni kell arra, hogy a titkos kulcs segítségével aláírja az egyes e-maileket. Mivel itt a legapróbb beállítási hiba is ahhoz vezethet, hogy tömegesen nem érkeznek meg a levelek, az átlagos felhasználó ezzel már lehet, hogy nem tud megbirkózni, noha a szolgáltató lehetőséget ad az adminisztrációs felületen.

Mi a jövő? Jön a DMARC!

Annyi már most elmondható, hogy a fenti megoldásokra egyre több hangsúlyt fognak fektetni a szolgáltatók, érdemes mindenkinek felkészülni rá. Ha a domainjét olyan szolgáltatónál tartja, aki nem készül fel ezekre, akkor érdemes váltani. Természetesen a küzdelem tovább folyatódik a SPAM-ek ellen, sorra jönnek ki az újabb megoldások, amelyek a fentieket tökéletesítik, pl. a DMARC. Ezek inkább arra lesznek hivatottak, hogy a fentiek miatt tévesen kiszűrt e-mailek sorsáról rendelkezzenek.