cross
cross
cross
2016.09.28
Szerző: Kóczán Tamás
shop tldBizonyára sokan értesültek már róla, hogy 2016.09.26.-tól elindult a .SHOP végződés regisztrációja. Mint ahogy más domain végződések bevezetésekor szokás, első körben, a sunrise időszakban a védjegytulajdonosok adhatták be igényüket a domainekre. Hétfőtől viszont nyílttá vált a .SHOP domain regisztráció, bárki regisztrálhatja ezt a beszédes végződést. Még nagyon friss a szolgáltatás, így rengeteg szabad nevet találhatunk. Kinek érdemes ezt a végződést regisztrálni? Természetesen minden webáruháznak, főleg azoknak, akik saját márkanevet, fantázianevet használnak, esetleg külföldre terjeszkednek. A .SHOP végződés jellegéből adódóan többet nyújt, mint egy sima nemzeti, vagy nemzetközi TLD. A világ minden részén megértik, mindenki számára egyértelmű, hogy a weboldalon vásárolni lehet.

Természetesen, mint webáruház szolgáltató felkészültünk, a mai naptól cégünknél is regisztrálható .SHOP végződésű domain. A regisztráció éves díja 16.000Ft+ÁFA.

Ne hagyja ki Ön sem!      Itt regisztrálhatja saját .SHOP domainjét!
upsaleEgy webáruház üzemeltető számára elengedhetetlen, hogy egy kicsit marketinges is legyen. Ehhez azonban tisztában kell lennie az egyes szakszavakkal, kifejezésekkel. Ügyfélszolgálati tapasztalataink alapján mondhatom, hogy ez egyáltalán nincs így. Egyre többet hallani az Upsale (Upsell vagy Felülértékesítés), és a Cross-sale (Cross-sell vagy Keresztértékesítés) fontosságáról, sokan viszont azt hiszik, hogy ha egy webáruházban lehet felvinni hasonló termékeket, az már cross-sale. Hát közel sem. Évekkel ezelőtt írtunk már erről a témáról, de vegyük elő újra. Sokan összemossák, és upsell-nek neveznek minden tevékenységet, ami a kosárérték növelésére irányul. A cikkből mindenki számára érthetővé válik, mi is ez a hangzatos marketing módszer, és mit kell tudnia egy jó webáruházmotornak ahhoz, hogy ezt ki is lehessen használni.

Upsale és Cross-sale klasszikus példa a gyakorlatban

A módszer bemutatására gyakorlatilag mindenki ugyanazt a példát hozza fel, a marketing oktatásban is ez az iskolapélda. Bizonyára mindenki járt már egy bizonyos multi gyorséttermében, ahol főleg hamburgert lehet fogyasztani sült krumplival. Ezekben az éttermekben percenként, professzionális szinten alkalmazzák a cross-sale és upsale értékesítést. Gondoljunk csak bele, úgy megyünk be, hogy szeretnénk egy hamburgert enni, és egy pohár üdítőt inni hozzá. Ahogy a sorban állunk, a fejünk felett látjuk az étvágygerjesztő fotókat, minél nagyobb adagokat ábrázolva. Az eredeti szándékunknak megfelelően kérjük a személyzettől a hamburgert, és az üdítőt. Érkezik is egyből a kérdés: Kér hozzá sült krumplit? Menüvel jobban jár. Csak egy fejbiccentés, és meg is valósult a Cross-sale értékesítés, hiszen eladott nekünk még egy olyasmit is, amit eredetileg nem is akartunk kérni. Nem kell sokat várnunk az újabb kérdésre sem: Mehet a nagy Cola? Mindenkinél nagy poharat látunk, mi sem fogunk ellenkezni, hát rábólintunk erre is. Megvalósult az Upsale értékesítés is, vagyis az eredeti terméknél nagyobbat, és értelemszerűen drágábbat adtak el nekünk. Innentől már csak a személyzet ambícióitól függ, hogy megkérdezi-e, hogy nem kérünk-e véletlenül a normál adag krumpli helyett nagy adagot, és persze ezt a tovább lehet húzni a desszertekkel is. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a termékpalettát is kicsit ehhez a értékesítési modellhez igazítják. Egyre szélesítik a temékek körét, nemrég szembesültem vele, hogy az évekkel ezelőtt jellemző szedvicsméret mára már jócskán lecsökkent, de semmi gond van helyette Grand változat, amit hogy adnak el? A fentiekből már mindenkinek egyértelmű!

Hogy zajlik ez a webáruházaknál? Mit kell tudnia a webáruházmotornak ehhez?

Gyakorlatilag az egész folyamat egy webáruházban is ugyanúgy zajlik, mint egy fizikai boltban, csak itt a webáruházmotor a munka nagy részét megcsinálja helyettünk. A lélektana rendkívül egyszerű, a nyitott pénztárca elvét használja ki ez a marketing forma. A vásárló egy döntéshozatal előtt áll, hogy megvegyen egy terméket, vagy ne. Amikor elhatározta magát, és a kosárba teszi a terméket egyfajta megkönnyebbülést érez, hogy eldöntötte, megvan, megvette. A marketing szakemberek ezt úgy nevezik, hogy ilyenkor nyitva van a pénztárcája, ebben a szakaszban könnyebben meggyőzhető akár további pénzköltésről is. Ahogy azt fent már említettük, sokan azt hiszik, hogy ha már van hasonló termék beállítási lehetőség az áruházban az már elég. Sajnos sok webáruház készítő megtévesztő módon Cross-sale / Upsale funkcióként jelöli meg ezt, de önmagában nyilván nem fogja a kívánt eredményt meghozni, ettől még nem fog a kosarak értéke nagymértékben növekedni.

Hasonló, és kiegészítő termékek definiálása

Ahhoz, hogy hatékonyan használni tudjuk ezt a marketing eszközt, minden terméknél definiálnunk kell a hasonló, és a kiegészítő termékeket. A hasonló termékeket fogjuk ajánlani az alaptermék helyett, persze csak akkor, ha az drágább, mivel olcsóbb változatot nincs értelme ajánlani. A kiegészítő termékeket pedig az alaptermékünk mellé fogjuk kínálni. Jó webáruházmotornál ezeket meg lehet adni egyenként a termékek adminisztrációjával, de tömegesen is feltölthető adatbázis import segítségével.

Kiegészítő termékek ajánlása egy termék részletek oldalon

Amikor a látogató szándéka szerint keresi a terméket, el fog jutni a részletes termékoldalra, ahol minden adatot megtalál a termékről, és a kosárba teheti azt. Itt célszerű a termék alatt mindjárt kiegészítő termékeket is ajánlani úgy, hogy akár azokat is egy kattintással meg lehessen venni.

Felugró ablak a kosárba helyezéskor

Amikor a vásárló meghozta a döntést, berakja a terméket a kosarába. Ebben a fázisban lehet a legkönnyebben eladni neki valamit, emiatt itt egy látványos megoldásra van szükség, ami biztosan nem kerüli el a figyelmét, ez a felugró ablak. Egy felugró ablak segítségével ajánlani fogunk neki az eredeti termék helyett egy jobbat, persze drágábbat, valamint néhány kiegészítőt is. Ha megvan a hajlandóság, csak néhány gombnyomás a vásárló részéről, és máris a drágább terméket tette a kosárba az eredeti helyett, és kiegészítőt is vásárolt hozzá.

Utólagos ajánlat a kosár alatt

Ha a felugró ablakunk nem járt sikerrel, újabb próbálkozást tehetünk a kosár oldal alján. Ilyenkor a vásárló látja, hogy pontosan mennyi a kosár értéke, így ez alapján tudja eldönteni, hogy szán-e többet a vásárlásra, vagy sem. Itt sokat segít egy független funkció, amivel azt is látja a vásárló, hogy mennyit kell vásárolnia még az esetleges ingyenes kiszállításhoz. Ehhez persze szükséges, hogy a szállítási költségeket a végösszegtől függően sávosan alakítsuk ki, és egy bizonyos összeghatár felett ingyenes kiszállítást kínáljunk. Ennek köszönhetően azért tudjuk a drágább terméket eladni, mert ingyenes lesz a kiszállítása.

Kapcsolatfelvétel a megrendelés közben vagy a leadás után

A fenti négy dolog az, amit egy jó webáruházmotor automatikusan megold helyettünk. Ezek mellett persze egyéb csatornákon is lehet gyakorolni a kosárérték növelést. Például használhatunk online CHAT programokat az áruházban, és ha látjuk egy vásárlónál, hogy mit helyezett a kosárba, egyből felvehetjük vele a kapcsolatot és interaktív módon ajánlunk neki egyéb lehetőségeket. Ha a megrendelés elküldésre kerül, akkor sem késő, utólag is felhívhatjuk még a vevőt, hogy van egy jobb termékünk, ami számára egy kihagyhatatlan ajánlat.

Végszó

Ha megnézünk egy jól működő német, vagy amerikai webáruházat javarészt találkozni fogunk upsale és cross-sale értékesítéssel. Bármilyen terméket rakunk is a kosárba, felugró ablakban megismerhetjük annak alternatíváit és kiegészítő termékeit is. Napjainkban sokan elkezdtek élni a Downsale megoldásokkal is. Ennek lényege, hogy a webáruházmotor folyamatosan figyeli az oldal látogatóinak viselkedését és azok kosarát. Ha a látogató valamit a kosarába tett, de utána mégis el szeretne navigálni a webáruházból, annak lehet olcsóbb verziót felkínálni, hiszen azzal is jobban járunk, mintha nem vett volna semmit. A jó inteligens ajánlat beállítása persze rendkívül nagy körültekintést igényel. A sikeres webáruház egyik titka, hogy használjuk ki a webáruházmotor adta lehetőségeket és éljünk olyan eszközökkel, amik hatására automatikusan növekedni fog a bevételünk. Természetesen ez némi munkával jár a termékek beállításakor, de ez az időráfordítás megtérülhet a későbbiekben.

Ha webáruház nyitása előtt áll, vagy Ön is szeretné kihasználni ezeket a marketing eszközöket itt próbálhatja ki az UnasShop webáruház rendszert!
SPAMA 70-es években az internet születésekor, amikor elképzelték az e-mail protokoll alapjait, senki nem gondolt arra, hogy napjainkra egy valós emailre többszöröse vírust tartalmazó, káros vagy kéretlen levél (SPAM) jut. Mivel az e-mail küldés költsége rendkívül alacsony, sokan használják különféle dolgok népszerűsítésére, terjesztésére. Hamar jött a felismerés, hogy a kéretlen levelek ellen védekezni kell. Első körben az internetszolgáltatók spamszűrőkkel próbálták megoldani ügyfeleik védelmét. A spamszűrők általában úgy működnek, hogy különböző szempontok alapján pontozzák a beérkező e-maileket, amiket az elért pontszám alapján megjelölnek, vagy törölnek. A levél pontértéke spamre utaló tartalom, a feladó e-mail címe vagy IP-je publikus tiltólistán való szereplése alapján nőtt. Később kiegészült a pontozás egyéb szempontokkal is pl. kulcsszavak a tartalomban, automatikusan generált e-mail stb. Sok ügyféllel rendelkező szolgáltatók öntanuló szűrőket is elkezdtek alkalmazni, ahol a felhasználók is minősíthettek spamnek egy bizonyos e-mailt.

Az effajta spamszűrés azonban kevésnek bizonyult, a spammerek úgy alakították a tartalmakat, hogy minél több szűrőn átjussanak. Nyilvánvalóvá vált, hogy e-mail küldés során ellenőrizni kell, hogy egyrészt a küldő levelezőszerver jogosult-e egy bizonyos e-mail címről levelet küldeni, másrészt pedig ellenőrizni kell, hogy valóban az küldte-e a levelet, aki feladóként szerepel. Mostanság egyre több internetszolgáltató kezdte ezeket a protokollokat használni a spamek szűrésének érdekében. Azonban így óhatatlanul azok a felhasználók kerültek hátrányba, akik saját levelezésükkel nem készültek fel ezekre a követelményekre. Tulajdonképpen kicsit fordított lett a helyzet, a legális e-mail küldőnek kell bizonyítani azt, hogy valóban jogosult e-mailt küldeni. Vizsgáljuk meg a két legfontosabb megoldást!

SPF rekord (Sender Policy Framework)

Ahogy a fentiekből látszik, korábban nem volt korlátozás, egy bizonyos e-mail címmel bármilyen levelezőszervert lehetett küldésre használni. Ennek korlátozására fejlesztették ki az SPF rekordot. Ez a domain DNS zónájában szereplő bejegyzés arra hivatott, hogy megmondja melyek azok az IP címek, amikről kimehet egy e-mail feladótól levél. A legegyszerűbb eset, ha valaki egyetlen levelezőszervert használ, ez esetben annak az IP-je kell szerepeljen az SPF rekordban. Van amikor viszont szükséges, hogy bizonyos e-mail címről más rendszer is tudjon automatikusan levelet küldeni, pl. egy webáruház esetén ilyen az automatikus visszaigazolás. Ilyenkor a webáruház IP-jét is fel kell venni az SPF rekordba. Rendszerünkben működő tárhelyek és webáruházak esetén olyan SPF rekordot tudunk biztosítani, amiben szerepel az összes szerver IP címe, ami a kommunikációban részt vehet. Abban az esetben viszont, ha valakinek más szolgáltatónál van a domainje, ott kell hozzáadja az UnasShop rendszer tartományát az SPF rekordjához.

Mi van akkor, ha valaki nem állít be SPF rekordot? Ez a fogadó fél szerverétől függ. Van amelyik internetszolgáltató nem ellenőrzi még a rekord meglétét. Amelyik viszont igen, ott is több eljárás fordulhat elő: van ahol nem fogadnak e-mailt, ha nincs SPF rekord és van, ahol pedig a protokollnak megfelelően csak arról az IP címről fogadják el a levelet, ami az SPF rekordban szerepel. Ha más IP címről érkezik, akkor az törlésre kerül.

Hogyan kell beállítani az SPF rekordod? Manapság már minden valamire való szolgáltató biztosít adminisztrációs felületetet a tárhelyek kezelésére, illetve a kapcsolódó domainek DNS rekordjainak módosítására. Az SPF rekordot itt kell beállítani általában TXT rekord hozzáadásával. Tisztában vagyunk vele, hogy ez egy kis informatikai hozzáértést igényel, így az UNAS rendszerben működő tárhelyek esetén ügyfélszolgálatunk készségesen segít ennek beállításában.

DKIM aláírás (DomainKeys Identified Mail)

Egyszerűen megfogalmazva a DKIM protokoll arra való, hogy egy osztott kulcsos digitális aláírás kerüljön be az e-mailbe, ami alapján ellenőrizhető, hogy a megfelelő jogosultsággal rendelkező fél küldte, vagy sem. Történetét tekintve a Yahoo "enhanced DomainKeys" és a Cisco "Identified Internet Mail" fejlesztéseinek ötvözésével jött létre. Ez a fajta aláírás azonban különbözik az egyszerű digitális aláírástól annyiban, hogy ebből a felhasználó nem lát semmit, de a levél forrásában benne van, a levelezőszerverek ellenőrizni tudják. A DKIM nyilvános kulcsú titkosítást (public key encryption) alkalmaz, ami két kulcsból áll, egy titkos (private), és egy nyilvános (public) kulcsból. Rendszerint a publikus kulcsot a feladó domainjének névszervere szolgáltatja, DNS rekordként. A titkos kulcs pedig az e-mail aláírásához szükséges. A folyamat megkezdésekor az e-mailt feladó levelezőszerver az e-mailt a titkos kulcs segítségével aláírja, amit az e-mail fejlécében helyez el. A fogadó levelezőszerver pedig a domainhoz tartozó névszervertől megkapott publikus kulccsal ellenőrzi az aláírás helyességét. Ezzel a megoldással egyrészt garantálható, hogy biztosan a feladótól származik az e-mail, de az is, hogy azt útközben sem módosították.

Mi van ha nem így küldjük a levelet, és hogy kell beállítani? Az SPF rekordhoz hasonlóan a DKIM-et is szolgáltatók különbözően ellenőrzik, és különbözően jelölik meg, vagy járnak el a kézbesítésnél. A beállítása bonyolultabb, mint az SPF rekordé, mivel nem csak DNS rekordot kell készíteni, hanem a levelezőszervert is konfigurálni kell arra, hogy a titkos kulcs segítségével aláírja az egyes e-maileket. Mivel itt a legapróbb beállítási hiba is ahhoz vezethet, hogy tömegesen nem érkeznek meg a levelek, az átlagos felhasználó ezzel már lehet, hogy nem tud megbirkózni, noha a szolgáltató lehetőséget ad az adminisztrációs felületen.

Mi a jövő? Jön a DMARC!

Annyi már most elmondható, hogy a fenti megoldásokra egyre több hangsúlyt fognak fektetni a szolgáltatók, érdemes mindenkinek felkészülni rá. Ha a domainjét olyan szolgáltatónál tartja, aki nem készül fel ezekre, akkor érdemes váltani. Természetesen a küzdelem tovább folyatódik a SPAM-ek ellen, sorra jönnek ki az újabb megoldások, amelyek a fentieket tökéletesítik, pl. a DMARC. Ezek inkább arra lesznek hivatottak, hogy a fentiek miatt tévesen kiszűrt e-mailek sorsáról rendelkezzenek.
Beach officeA nyár végével elmúlik a jól megérdemelt nyaralások időszaka, visszazökkenünk a szokásos évközi kerékvágásba. Amíg partnereink közül remélhetőleg sokan kipihenték fáradalmaikat, fejlesztő csapatunk azon dolgozott, hogy nyár végére egy újabb csomagot tudjunk Önök elé tárni. Minden kereskedő tudja, hogy a legaktívabb időszak az internetes kereskedelemben a karácsony, arra pedig a felkészülést minél előbb el kell kezdeni, akár már szeptemberben. Ehhez próbáltunk hasznos dolgokat összeszedni, ismét több területen bővítettük, fejlesztettük az áruházakat, így kerültek be újabb szállítási módok, változott a vásárló csoportok kezelése, megreformáltuk egy kicsit az alapbeállítások menüpontot is, valamint több kisebb fejlesztést végeztünk el. Nézzük részletesebben az egyes új funkciókat, módosításokat:

Csomagszám kezelése

A különböző szállítási módokhoz új funkció jelent meg, mégpedig a csomagszám kezelése. A csomagszámot automatikusan hozzáadja a rendszer a megrendeléshez, amennyiben az adott szállítási mód is kezel ilyen adatot, de ezt a paramétert manuálisan is van lehetőség beállítani a megrendeléseknél. Kialakítottunk egy csomagszámhoz tartozó új cseremezőt [order_package_number] néven, ami a megrendelés státusz értesítő e-mailekben használható. Ez nélkülözhetetlen funkció ahhoz, hogy lehetőséget adjunk a vásárlónak arra, hogy a szállítást végző cég weboldalán tájékozódhasson a csomag állapotáról, és a várható kézbesítési idejéről.

Új szállítási módok »»»

  • A PickPackPont által elindított fixpontos átvevőhelyek népszerű megoldását minden futárszolgálat igyekszik átvenni. Az eddigi GLS, és DPD csomagpont mellett új szállítási módként került kialakításra a Trans-o-Flex Csomagpont típusa, így most már ezt a csomagponthálózatot is igénybe vehetik az áruházakban.
  • Új szereplőként jelenik meg a listában a Fámafutár futárszolgálat, mely akár belföldi, akár külföldi szállítás esetén megoldást jelenthet partnereinknek.

Felhasználó kezelést, vásárló csoportokat érintő fejlesztések

  • A vásárló adatbázis feltöltésnél már vásárló paraméterek is importálhatók, azonban törölni biztonsági okokból nem lehet. »»»
  • Adminisztrátorok számára, hibák feltárására használatos funkció a Belépés a nevében, mely segítségével tetszőleges vásárló nevében nézheti meg a vásárló felületet. Ehhez készült további fejlesztés, mely most már naplózza is a funkciót, valamint egy beállítás segítségével ez megjelenhet már a vásárló listaoldalon is. »»»
  • A csoportok kezelésénél elkészült egy újabb beállítás: akciós termék árból is lehet közvetlen termék kedvezményt adni. »»»
  • Eddig csak egyetlen vásárló csoporthoz lehetett rendelni egy szállítási vagy fizetési módot megadni, immár többet is hozzá lehet adni. »»»
  • Közvetlenül vásárlókhoz, egyénekhez kapcsolódóan is letilthatók a különböző szállítási és fizetési módok. »»»
  • A megrendelések nyomonkövetése, manuális vagy más rendszerben történő kezelése szempontjából jelenthet nagy könnyebbséget, hogy export esetén vásárló csoportra is lehet szűrni, és így generálni az adatbázist. »»»
  • Azon árhuázak esetén, ahol több adminisztrátor is tevékenykedik, hasznos a vásárló törlése funkció jogosultsághoz kötése.
  • A vásárló adatbázis exportban a vásárlókhoz kapcsolódóan most már megjelenhet az utolsó rendelés dátuma is.
  • Csoportonként kezelhető, hogy ha az adott terméknél további árat adunk meg, akkor megjelenjen az alapár is a terméknél, így is mutatva a kedvezmény mértékét a vásárló számára.

Alapbeállítások újrakategorizálása »»»

Az UnasShop ahogy bővül, fejlődik, egyre több és több funkcióval bír, reményeink szerint ügyfeleink megelégedésére. Ebben a folyamatban arra is külön figyelmet kell fordítanunk, hogy megtalálható, átlátható és minél inkább egyértelmű legyen az áruház használata, kezelése az adminisztrátorok számára. Jelenleg csak az Alapbeállítások menüponton belül közel 200 beállítási lehetőséget kínálunk, ezért döntöttünk úgy, hogy kicsit átdolgozzuk az opcióit, szerkezetét. Ennek megfelelően az opciókat szeparálva, új szempontok alapján csoportosítva tálaljuk. Reméljük, hogy átláthatóbb, és könnyebben kezelhető lett így az áruház az adminisztrátorok számára.

Termékeket érintő kisebb fejlesztések

  • Termék paraméterek sorrendje állítható, így az adminisztrátor eldöntheti, hogy melyik paramétert teszi első, második, stb. helyre a listában a vásárló felületen. »»»
  • Sávonként megadott végösszeg kedvezmény beállítható akár közvetlen termék kedvezményként is. »»»
  • Akciós termék esetén külön beállítható, hogy a pontgyűjtő számlán jóváírásra kerüljön-e a pont vagy sem. »»»
  • Követve az alapbeállítások menüpont átszervezését, a Termék adatbázis exportnál megjelenő választható adatok is kategorizálva jelennek meg. »»»
  • Termékek szerkesztése esetén könnyítettünk az adatok megadásán, ezentúl átmásolhatóak egy másik, meglévő termék alternatív kategóriái. »»»
  • Beállítható, hogy a termék listában az akciós termékek előre kerüljenek, így azokat láthatja először a látogató, vásárló a termékek közül. »»»

További fejlesztések

  • Ugyan a webáruházak nagy előnye, hogy állandóan tud fogadni a rendszer megrendeléseket, néhány esetben szükséges lehet, hogy csak nyitvatartási időben lehessen rendelést leadni. Ennek kezelését építettük ki részletesen. »»»
  • Fontos funkciónak, eddig hiányzó pontnak tartottuk a megrendelés manuális rögzítését az adminisztrációs felületen. Ezt most pótolva, akár az offline módon történő rendeléseket is rögzíteni lehet, így egy helyen kezelve például a raktármennyiséget, számlázást stb. »»»
  • A nemzetközi piacon is megtalálható, magyar fejlesztésű Yusp rendszer segítségével a látogatók, felhasználók viselkdését lehet monitorozni, majd utána a korábbi viselkedés alapján a megfelelő terméket tudja a látogató elé tárni, így nagyobb valószínűség szerint fog megrendelést leadni az adott vásárló az áruházban. »»»
  • Ha esetleg hibával találkozik rendszerünkben, hibabejelentő oldalunkon ezt jelezheti felénk. Most ezt kiegészítettük fájl küldési lehetőséggel, hogy könnyebben bemutathassa a problémát, gyorsabban javíthassuk azt, amennyiben szükséges. »»»
  • Plusz tartalmak kezelésénél, űrlap tartalmi elemhez létre lehet hozni e-mail cím típusú mezőt is, melyet rendszerünk egyből ellenőriz, így a vásárlótól, látogatótól biztos, hogy megfelelő formátumú emailt kap. »»»
  • Biztonságosabbá tettük az áruházon keresztül történő email küldést, így már DKIM aláírást is támogatja rendszerünk a vásárlónak küldött levelekben. »»»
  • Lehetőség van csak azon vásárlóknak küldeni követő hírlevelet, akiknek a pontgyűjtő számlájukon van pont. »»»
  • Kapcsolódva az előző fejlesztéshez, most már utólag is módosítható a korábban létrehozott követő hírlevél. »»»
2016.09.06
Szerző: Kóczán Tamás
MarketingTegnap egy marketinges barátommal beszélgettem arról, hogy milyen eszközök vannak egy webáruházban, amiket érdemes manapság használni. Beszéltünk látogató szerző, konverziónövelő marketing eszközökről, szóba kerültek kosárérték növelő, vagy visszatérést elősegítő megoldások. Ezek nélkül 2016-ban aligha tud sikeres lenni egy webáruház. Sokan gondolják még mindig úgy, hogy nincs szükségük marketingre, vagy hogy a marketing drága. Jó esetben előfizetnek egy hatékony webáruházmotort, és hátradőlnek várva a nagy eredményeket. A legtöbbször nem is tudják, hogy milyen eszközökkel tudnának élni, milyen lehetőségeket tudnának kihasználni, sokszor ingyen.

Érdekességképpen összeszámoltam, az UnasShop rendszerben közel 100 marketing eszköz áll rendelkezésre. Erre mondja a marketinges, hogy annyi nem is létezik. Hát lássuk! Figyelem, hosszú mondat következik! Hírlevél, pontgyűjtés, regisztráció jutalmazása, követő hírlevél, mennyiségi kedvezmény, ingyen szállítás kupon, összegszerű végösszeg kupon, százalékos végösszeg kupon, termékkupon, egyedi vásárló kupon, összegszerű végösszeg kedvezmény, százalékos végösszeg kedvezmény, közvetlen vásárlói kedvezmény, vásárlói csoport kedvezmény, csomag kedvezmény, speciális csoport ár, területi ár, területi kedvezmény, akciós ár, kiegészítő termékek, hasonló termékek, cross-sale ajánlat, upsale ajánlat, BLOG, hírek, naptár, űrlap, felugró ablak, intelligens ajánlat, végösszeg kedvezmény, nyomtatható árlista, nyomtatható árajánlat, affiliate rendszerek, ajánlói rendszerek, partnerprogram, hűségkártya, cashback rendszerek, ügyfélchat, landoló oldal, regisztráció nélküli vásárlás, árösszehasonlító oldalak, piacterek, adományozó oldalak, közösségi megosztás, Facebook webáruház, Facebook belépés, Google belépés, intelligens kereső, paraméteres szűrő, termékösszehasonlítás, státuszértesítő, ajánlás ismerősnek, slideshow, bannerbox, kilépési ajánlat, minősítő rendszerek, személyre szabott ajánlói rendszer, szavazás, hirdetési rendszerek, SEO, SEF, Sitemap, Tag manager, Facebook hirdetés, Adwords, Analytics, Search Console, Twitter, Pinterest, Google +1, Facebook LIKE, Facebook Page Plugin, Facebook Comments, árszűrő, akció visszaszámláló, Youtube, videóbeszúrás, sávos szállítási költség, fizetési mód kedvezmény, online fizetési megoldások, cafeteria, akciójelző matrica, top termékek box, termék ajánló box, utoljára megnézett termékek, áruhitel, törzsvásárlói rendszerek, SMS, törzsvásárlói kártya, vásárlói vélemény, termékértékelés, dinamikus remarketing, retargeting, pixeltracking.

Ha webáruház nyitása előtt áll, vagy Ön is szeretné kihasználni ezeket a marketing eszközöket itt próbálhatja ki az UnasShop webáruház rendszert!