Kellemes húsvéti ünnepeket!Ezúton kívánunk kellemes húsvéti ünnepeket minden ügyfelünknek és partnerünknek. Különösen örömteli ez az ünnep cégünk számára, hiszen az UnasShop rendszerben működő webáruházak száma elérte a 4000-et.

A töretlen növekedésen felbuzdulva az elmúlt időszakban sokat dolgoztunk azon, hogy a szolgáltatásainkat új szintre emeljük. Ennek folyományaként, még a nyár előtt új előfizetői struktúrával, új szolgáltatáscsomagokkal jelentkezünk. A csomagokba pedig több új prémium funkció is bele fog kerülni. Versenytársainktól tömegesen jönnek át az ügyfelek, egyre több a nagyobb, régóta működő webáruház, aki hozzánk migrál. Az alapcsomagokon felül egy VIP csomagot is be fogunk vezetni, amivel a legnagyobbak igényeit is ki tudjuk elégíteni. Jelenlegi irodánkat kinőttük, hamarosan új irodaépületbe költözünk, ahol csoportos oktatásokat is tervezünk a rendszereink használatához.

A háttérben pedig gőzerővel folyik a felkészülés a GDPR rendelkezésire, a májusi határidőig az UnasShop webáruház rendszer technikai háttere meg fog felelni az új követelményeknek.
Ügyfélszolgálati telefonszám változás!Tájékoztatjuk a kedves meglévő és leendő ügyfeleinket, hogy a telefonos ügyfélszolgálatunk hívószáma megváltozott. Ezentúl a +36-99/200-200 telefonszámon érhetnek el bennünket. A telefonszám természetesen nem emeltdíjas, normál vezetékes tarifával hívható.

Amennyiben a megadott kapcsolattartói telefonszámról érkezik a hívás, a rendszerünk beazonosítja Önt, így a munkatársaink már az előfizetett szolgáltatások ismeretében tudnak segíteni. Ha ismételt hívást kezdeményez, akkor a rendszer automatikusan ahhoz a kollégához irányítja (terheltségtől függően), akivel korábban beszélt. Skype ügyfélszolgálatunk továbbra is díjmentesen hívható az unassupport elérhetőségen.

Munkaidőben továbbra is üzemel a CHAT support szolgáltatásunk, ahol szintén azonnali segítséget kaphatnak az ügyfeleink az előfizetett szolgáltatásokkal kapcsolatban. CHAT kapcsolat a szolgáltatásaink adminisztrációs felületének felső részében valamint az egyéb oldalaink alján található piros nyomógombbal indítható.
Új választható kinézetEgy modern szemléletű webáruház esetén az egyik legfontosabb eszköz a vásárlók megfogására a grafikai megjelenés. Ugyancsak elengedhetetlen a reszponzív, minden böngészőméretet támogató kialakítás. Aki a maximumra törekszik, annak az egyedi kinézetcsomagunkat ajánljuk, de emellett fontosnak tartjuk, hogy annak is korszerű megjelenése legyen, aki nem szeretne erre külön költeni. Emiatt készítettünk el egy új választható kinézetet rendszerünkben, 1500-as számmal. Az új kinézet a legkorszerűbb technikákkal került kialakításra, ami elősegíti a keresőoptimalizálást, a gyors betöltést és a felhasználhatóságot. Jelenleg négy színváltozat készült, de az átszínezés költséghatékonyan megoldható. Több olyan új funkció is bekerült a kinézettel, ami az eddigiekben még nem szerepelt.

Új slideshow szerkesztő rendszer

Nemrégiben parázs vita alakult ki a marketingszakemberek körében a slideshow, a webáruházban található, váltakozó tartalmú, figyelemfelkeltő felület létjogosultságáról. A végeredmény mégiscsak az lett, hogy a slideshow a webáruház kirakata, ha abban a tartalom megfelelően dinamikus és megragadja a vásárló figyelmét, akkor érdemes használni, növelheti a vásárlási hajlandóságot. Az új kinézetbe a piacon található legkorszerűbb slideshowszerkesztőt integráltuk és fejlesztettük tovább, amivel nincs többé szükség grafikai tudásra, nem kell kép vagy animációszerkesztő programokat használni. A funkció segítségével szabadon szerkeszthető szöveges tartalom vagy akár gombok illeszthetőek a háttérképre, amelyek tetszőleges animációval úszhatnak be a slideshowba bármely irányból. A szerkesztő az alábbi új lehetőségeket kapta:

  • Megadható időtartomány, hogy egy slideshow elem mikor látszódjon, az elemek külön ki-be kapcsolhatóak és sorrendjük is módosítható.
  • Különböző kép tölthető fel a böngészőméretekhez és külön retinakijelzőkhöz, így más arányú kép lehet mobilkészüléken, és más asztali verzióban.
  • Az egymás után következő képkockák képaránya, magassága változó lehet, így a slideshow magassága nem jelent kötöttséget.
  • A háttérképre három darab tetszőleges tartalmú és pozíciójú szöveges blokk, vagy gomb szerkeszthető, ami külön linkekkel látható el.
  • A szövegek betűmérete, betűszíne, háttere, és mozgási animációja is beállítható.
  • A animált szövegszerkesztőn kívül a slideshowba egyedi HTML tartalom is beilleszthető.

Új lenyíló "mega" menü

A mai trendeknek megfelelően a webáruház menüjét vízszintesen helyeztük el, emiatt célszerű a kategóriákat, egyéb oldalakat, menüket úgy kialakítani, hogy egy sorban kiférjenek. A menü elején helyezkednek el a speciális kategóriák (pl. akciós termékek), majd a főkategóriák. Érdemes a termékstruktúrát úgy kialakítani, hogy 3-4 főkategóriába kerüljenek, ezek után következzenek az egyéb tartalmi oldalak, mint blog, vagy elérhetőség. A többi, a vásárlás szempontjából nem elsődleges menüpontok pedig a láblécben kapnak helyet, ami szabadon szerkeszthető négy blokkból áll. A főmenü lenyíló szerkezetű, amiben az alkategóriák, aloldalak találhatók meg. Újdonság, hogy főkategóriánként a lenyíló menü jobb szélére tetszőleges HTML tartalom, banner illeszthető be, természetesen egyedi megoldással kategória képek is megjeleníthetőek itt. Párhuzamosan jelent meg egy kategóriánként beállítható opció, hogy az adott kategória megjelenjen-e a menüben, vagy a kategória listában.

Terméklista nézetválasztó

Eddig csak az egyedi arculatokban alkalmaztuk, hogy a látogató változtathasson a terméklista nézetén. Az új kinézetben ez alapból bekapcsolható, így három féle listatípus választó ikon jelenik meg a lista tetején vagy alján, beállítás szerint. Emellett kategóriánként szabályozható, hogy alapértelmezésben milyen listatípus legyen kiválasztva. Ezzel főtermékek esetén szellősebb, több információt nyújtó soros elrendezést alkalmazhatunk, egyéb termékek esetén pedig egy sorban több termék láttatható.

Bővített tartalmú tooltip

Felhasználói szempontból fontos, hogy minél több információhoz jusson a látogató a legkevesebb kattintással. Beállítástól függően, ha a látogató egy terméklistában a termék fölé pozícionálja az egeret, felugró ablakban jelennek meg a termék részletes tulajdonságai. Ezeket az információkat bővítettük a változatokkal, paraméterekkel, további termékfotókkal és összehasonlítási lehetőséggel. Természetesen már innen kosárba helyezhető a termék, nem szükséges a részletes oldalára navigálni.

Gyorsított betöltés, PageSpeed érték és HTML validálás

Vannak tényezők amiket a látogató nem lát, de fontosak egy kinézet technikai hátterében. Az új kinézetnél bekapcsolható az un. lazyload funkció, ami azt jelenti, hogy alapból nem töltődik be minden elem, kép a böngészőbe, ami a látható tartományon (viewport) kivül esik, ezzel gyorsítva a betöltést. A kinézetet PageSpeed értékre is optimalizáltuk, bőven 80 pont feletti eredményt kaphatunk mind mobil, mind asztali verzióban. Manapság kevés valid HTML oldalt találunk, de az új kinézet alapstruktúráját HTML hibáktól és figyelmeztetésektől mentesre alakítottuk ki. Ez utóbbi két dolog segítheti a keresőkben való előbbre jutást, azonban nagyban függ a tartalomtól. Ha valaki nem megfelelő tartalmat tölt fel, úgy a PageSpeed érték is csökken, és a HTML szerkezet sem lesz valid.

Néhány áruház az új designnal

Több ügyfelünk elkezdte már az átállást az új arculatra, közülük néhány webáruház:
Memoriaplaza.eu, Fiton.ro, Cosmovalley.eu, Trikolor.hu, Cipo.shop.hu, Vipbaby.hu, Everestus.ro, Berugok.hu, Vasmuszakibolt.hu, Babaagynemubolt.hu
Fejlesztések - 2018 januárAhogy a karácsony előtt publikált bejegyzésünkben is jeleztük, ez év elején közzétettük újabb fejlesztési csomagunkat. Ismét érdemes egy pillantást vetni az áruház adminisztrációs felületére és kipróbálni az új funkciókat.

Külső rendszerek integrálása, meglévő kapcsolatok módosítása

  • Kiépítettük a kapcsolatot a román piacvezető Smartbill számlázó rendszerrel, így azon partnereink is automatikusan tudnak már számlázási tevékenységet folytatni, akik Romániában üzemeltetik áruházukat. »»»
  • Megjelent Magyarországon a Glami.hu, ami célzottan ruha és divattermékek kereskedelmével foglalkozó portál. Ehhez készítettünk automatikus adatátadást nyújtó feedet. »»»
  • A ShopAlike rendszerével együtt használatba vehető immár a vásárlók követése egy integrált trackingkód segítségével. »»»
  • A Retargeting szoftvere után beépítettük a VHKlub MI megoldását is, így is alternatívát adva partnereinknek az automatikus marketing eszközök terén. »»»
  • A Google Analytics és a Google Adwords integrációnál az ajánlások szerint áttértünk gtag.js típusú követő kódra. Ezzel párhuzamosan mostantól már csak az Enhanced Ecommerce mód támogatott az áruházakban. Aki használta eddig is ezt a funkciót, célszerű átnéznie és ellenőriznie, hogy megfelelően működik-e az adatátadás a Google rendszerei felé. »»»
  • A nemrég megújult GLS API típusú szállítási módhoz elkészítettük a tömeges címkenyomtatást, így egyszerre több csomag etikettje is kinyomtatható. »»»
  • Új Foxpost szállítási módok jelentek meg az áruházban, egyrészt átadható manuálisan, generált Excel fájl segítségével a megrendelés adat a csomagvarazslo.hu oldalra, másrészt szintén ezen oldalon keresztül használatba vehető az automatából történő házhozszállítás is. »»»
  • A különböző CHAT szolgáltatások integrációja mellett beépítettük a Facebook Messenger funkciót, amivel egy népszerű, megszokott platformon veheti fel a kapcsolatot a vásárló a kereskedővel. »»»

Új funkciók, beállítási lehetőségek

  • Létrehoztunk egy újabb tartalmi elem típust, melynek segítségével egyszerűen összeállítható termékajánló, ami akár plusz menüben elhelyezve, akár landoló oldalként egy-egy kampányra, termékbemutatóra használható. »»»
  • Előkészülve az újabb választható kinézetek megjelenésére, megújult a kinézet kiválasztása funkció, ahol színes ikon segítségével választható ki az egyes színváltozat. »»»
  • A termékeknél eddig a minimum rendelhető mennyiség beállítására volt lehetőség, ezt bővítettük a maximum rendelhető mennyiség opcióval is.
  • Az új GDPR szabályozásnak köszönhetően biztosítani kell a vásárló számára, hogy hasonló bonyolultságú folyamattal tudja visszavonni az engedélyét az adatainak kezeléséhez, mint ahogy megadta, tehát egyszerűen tudja törölni is magát a rendszerből. Ennek folyományaként kiépítésre került a Vásárlói profil törlési lehetőség, melyet bejelentkezés után a vásárló a saját Profil menüpontjában tud megtenni.
  • Bevezetésre került a munkaszüneti napok kezelése, így tetszőleges napokra lehet jelezni a vásárlók felé az áruház zárva tartását (pl. ünnepek, szabadság, leltározás stb.). Ezen napokat a dátum típusú termék paraméter esetén is figyelembe veszi az áruház, így lehet kezelni például a kiszállítás napját is. Ezzel egyidőben átalakításra került a menüszerkezet, megjelent a Webáruház adatai menüpont, melyen belül kezelhetőek a kereskedő adatai, a nyitvatartás valamint az említett munkaszüneti napok is. »»»
  • Sokak örömére, a rendelés összevonás funkció után elkészítettük a Rendelés szétbontás funkciót is. Ezzel a több tételből álló megrendelések szétbonthatóak külön megrendelésekre, a benne szereplő tételek kijelölése után azok egy kattintással új rendelésbe tölthetőek át. A funkció használata előtt beállítható az Alapbeállítások > Megrendelések szekcióban, hogy a szétbontás következtében létrejövő rendelés dátuma a korábbival megegyező, vagy a szétbontás időpontja legyen. »»»
  • Bevezettük az Alacsony készlet fogalmát a termékekhez. Minden terméknél megadható egy raktárkészlet mennyiség, amire különböző funkciókat építünk. Eddig akkor kaphatott az adminisztrátor értesítést, ha elfogyott egy adott termék az áruházból, ezt egészítettük ki azzal, hogy most már alacsony készlet esetén is kérhető értesítés, így ha rendelés után kevesebb lesz a raktárkészlet, mint a terméknél beállított érték, akkor emailben értesül az adminisztrátor.
  • Bővült a tömeges adatmódosítási lehetőségek köre: a listás módosítás esetén leszűrhetőek és módosíthatóak a tömeg nélküli termékek is. »»»
  • Megújult a számlázó lista, hogy megkönnyítsük ügyfeleink eligazodását a választható lehetőségek között. Táblázatban emeltük ki az átadott adatokat, így egyértelműen látszik, hogy mi megy át a webáruházból a számlázóprogramba és onnan mi kerülhet vissza a webáruházba. »»»
  • A webáruházba feltöltött termékeknek különféle státuszai lehetnek. A vásárlási folyamat szempontjából a készlethiányos és az aktív, de nem vásárolható termékek esetén speciális megjelenítésre lehet szükség. Emiatt egységesítettük a beállításokat, így mindkét termékstátusz esetén beállítható, hogy megjelenjen-e a termék listában, keresésben, ajánlókban, kapcsolódó termékeknél vagy a cross-sale, upsale ajánlatokban. Ezzel a funkcióval például egyszerűen megoldható, hogy az olyan termékek eltűnjenek az áruházból, melyek kifogynak a raktárból, aztán új beszerzés esetén automatikusan visszakerüljenek a kínálatba. »»»
  • Az adminisztrációs felületen egy kategória termékeinek listázása esetén megjelent két új szűrési mód. Ezentúl listázható olyan termék, ami vásárolható, ha nincs raktáron vagy ami használja a raktárkezelést. »»»
  • Kiegészítettük a kategória megjelenítését egy olyan opcióval, hogy az egyes kategóriák kikapcsolhatóak a menüben, és a kategória oldalon. A beállítás a kikapcsolt kategóriákban lévő termékek részletes oldalának megjelenését nem befolyásolja, a termékek URL-ről, beállítástól függően ajánlókból, alternatív kategóriákból elérhetőek maradnak. »»»
2017.12.15
Szerző: Kóczán Tamás
karacsony2017Ismét itt az év vége, ami próbára tesz minden e-kereskedőt és logisztikai céget. Az internetes vásárlás népszerűsége folyamatosan növekszik, egyre többen szerzik be a karácsonyi ajándékokat webáruházakban. Előzetes számítások szerint az UnasShop webáruházakban leadott rendelések összege 2017-ben bőven meghaladja a 50 milliárd forintot, ami közel 3 millió megrendelést jelent. Ezzel a magyarországi e-kereskedelmi forgalom (beleértve az összes webáruház, a nagy piacterek, az aukciós oldalak és a jegyrendelő rendszerek bevételét is) nagyjából 15%-a rendszerünkön keresztül realizálódik.

Folyamatosan bővítettük a szerverparkunkat, számottevő kimaradás nem volt a szolgáltatásainkban, az admin felület és a vásárlói felületek 99,9%-os rendelkezésre állás felett teljesítettek, ami magasabb érték a hasonló szolgáltatást nyújtó versenytársainkénál. Az UnasShop rendszerbe ebben az évben is rengeteg újdonságot építettünk be, továbbfejlesztettünk sok funkciót, kerültek be új lehetőségek, szállítási módok, fizetési megoldások. Az év utolsó szakaszában is folyamatosan fejlesztettük a rendszert, így várhatóan már az év elején újabb fejlesztéscsomaggal jelentkezünk, valamint kerülnek be új, modern választható kinézetek is.

Telefonos és online chat support ügyfélszolgálatunk december 20. és január 2. között nem üzemel, kivéve december 28-án, amikor a délelőtti órákban ügyeletet tartunk. Az ünnepek alatt az e-mailes megkeresésekre korlátozottan tudunk válaszolni. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánunk !