cross
cross
2017.03.08
Szerző: Kóczán Tamás
partnerprogÜgyfeleink megszokhatták, hogy gyakran jelentkezünk akciókkal, kedvezményekkel, amelyek általában új szolgáltatások megrendelése esetén érvényesek. Most viszont átvizsgáltuk a meglévő, hűséges partnereink számára nyújtható kedvezményeket is, ami alapján kialakítottuk új hűségprogramunkat, kiegészítettük partnerprogramunkat, valamint az előfizetett szolgáltatások mennyisége alapján is automatikus kedvezményeket biztosítunk.

Hűségprogram

Az internet világában nehezebben értelmezhető a hűség fogalma, mint más szolgáltatás esetén. Folyamatosan új impulzusok érik az előfizetőket, szolgáltatók jelennek és szűnnek meg, egyszerű váltani. Szerencsére elmondhatjuk, hogy az UNAS szolgáltatások immáron 13 éve vannak a piacon, sok előfizetőnk már több, mint 10 éve használja a rendszerünket. A meglévő előfizetőink hűségét szeretnénk megköszönni többek között azzal, hogy százalékosan olyan mértékű automatikus kedvezményt biztosítunk, ahány éve partnerünk. Első évforduló után tehát 1%, második után 2%, stb. a kedvezmény mértéke a rendszeres díjakból.

Partnerprogram

Bízunk abban, hogy az elégedett ügyfeleink ajánlanák a szolgáltatásainkat másoknak is. Ezt honoráljuk klasszikus Partnerprogramunk keretén belül. A PartnerAdmin felületen minden ügyfelünk megtalálja a saját ajánlói kódját. Ezt az ajánlói kódot átadhatja barátjának, ismerősének vagy bárkinek, aki még nem előfizetőnk. Ha valaki ezzel a kóddal új előfizetőként, új szolgáltatást rendel cégünknél kedvezményt kap az első számlájából, valamint az ajánló számára is jutalékot írunk jóvá. A kedvezmény és a jutalék mértéke alapesetben 10-10%. A felhalmozott jutalékot az ajánló fél bármilyen szolgáltatásra felhasználhatja nálunk, de számla ellenében ki is fizetjük. Természetesen a Partnerprogramban előzetes regisztráció után az is részt vehet, akinek nincs előfizetése nálunk.

Mennyiségi kedvezmény

Egyre gyakoribb, hogy az ügyfeleink nem csak egy szolgáltatást vesznek igénybe, hanem pl. egy webáruház mellé további szűkebb termékkörrel rendelkező, akár automatikusan frissülő, közös raktárkészlettel üzemelő további webáruházakat is igényelnek. Ilyenkor az előfizetési díjra már mennyiségi kedvezményt is tudunk biztosítani. Ha valakinek az összesített éves előfizetési díja eléri a 200.000Ft+ÁFA összeget - függetlenül attól, hogy milyen ciklusban fizeti a díjakat - 10% automatikus kedvezményt biztosítunk. 300.000Ft+ÁFA éves díj felett ez a kedvezmény 15%, 400.000Ft+ÁFA felett pedig 20%.

Feltételek

Az automatikus hűségkedvezmény és a mennyiségi kedvezmény igénybevételének alapvető feltétele az ÁSZF-ünk elfogadása és betartása, valamint a díjbekérők, számlák határidőre történő fizetése. Nem áll módunkban kedvezményt biztosítani olyan ügyfelünknek, aki a szolgáltatások díját rendszeresen késve fizeti. Ha mindkét kedvezménytípusra jogosult, akkor a nagyobbat vesszük figyelembe. A kedvezmények nem vonatkoznak azokra a szolgáltatásokra, amelyeknél akciós árat hirdetünk meg. A PartnerAdmin felületen a Szolgáltatások menüben minden jelenlegi partnerünk számára feltüntettük az aktuális kedvezmény mértékét.
2017.01.11
Szerző: Kóczán Tamás
ssl arcsokkenesNaponta jelennek meg hírek arról, hogy a Google mennyire büntetni fogja az SSL titkosítás nélküli oldalakat a következő Chrome verzióban. Webáruházaknál ez különösen fontos, hiszen ki vásárolna olyan felületen, ahol "nem biztonságos" felirat fogadja. Fontosnak tartjuk azonban, hogy minőségi, minden népszerű böngészővel kompatibilis, 2048 bites, neves tanúsító szervezet által biztosított tanúsítványt kínáljunk az ügyfeleinknek. Az általunk forgalmazott Positive SSL tanúsítványt a Comodo, a világ egyik vezető biztonsági megoldásokat fejlesztő cége állítja ki, aki pénzbeli garanciát is vállal a tanúsítványaira.

A megnövekedett mennyiség miatt jelentős kedvezményt kapunk a megrendelésekre, így a mai nappal jelentősen csökkenteni tudtuk a tanúsítványok árát. Új igény és hosszabbítás esetén is ezentúl 6.000 Ft+ÁFA éves díja lesz a titkosításnak. Ez természetesen tartalmazza az ügyintézést és a beállítást is.

Itt igényelheti az SSL tanúsítványt, már a csökkentett áron!
2016.12.19
Szerző: Kóczán Tamás
karacsony2016Ismét eltelt egy év, ami minden bizonnyal mozgalmas volt minden e-kereskedő számára. Természetesen minden mérőszám meg fog dőlni idén is, ami az internetes értékesítéssel kapcsolatos. Előzetes számítások szerint az UnasShop áruházakban leadott rendelések összege meghaladja a 45 milliárd forintot, ami több mint 2 millió megrendelést jelent. A megnövekedett látogatószám miatt folyamatosan bővítettük a szerverparkunkat, számottevő kimaradás nem volt a szolgáltatásainkban, mind az admin felület, mint a vásárlói felületek 99,9%-os rendelkezésre állás felett teljesítettek. Az UnasShop rendszerbe ebben az évben is rengeteg újdonságot építettünk be, továbbfejlesztettünk sok funkciót, kerültek be új lehetőségek. Rengeteg új fejlesztésünk van előkészületben, így várhatóan már az év elején újabb fejlesztéscsomaggal jelentkezünk.

Telefonos és online chat support ügyfélszolgálatunk december 21. és január 2. között nem üzemel, kivéve december 28-án, amikor a délelőtti órákban ügyeletet tartunk. A leállás alatt e-mailes megkeresésekre korlátozottan tudunk válaszolni.

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánunk !
2016.12.08
Szerző: Kóczán Tamás
lumenetIdén 15. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett verseny jubileumi évében összesen 240 nevezés érkezett. Ismét az egyik partnerünk sikeréről tudunk beszámolni. Webáruházak az E-kereskedelem kategóriában vehettek részt a megmérettetésen, ahol a LUMENET.HU nyerte el Az Év Honlapja címet, maga mögé utasítva jó néhány népszerű webáruházat.

Istvánéknak a rendszerünk segítségével sikerült mesterhármast elérni három szakmai dijjal. Az Év Internetes Kereskedője, és az Ország Boltja cím után az Év Honlapja díj is a polcra kerülhet. Ismét bebizonyosodott, hogy ha valaki nem dől hátra, hanem folyamatosan dolgozik a sikerért, rövid időn belül akár piacvezető is lehet, és besöpörhet több szakmai elismerést is.

Az Unas munkatársai nevében gratulálunk és sok sikert kívánunk a jövőben !
Fejlesztések - 2016 decemberAz év utolsó hónapjai a kereskedők szempontjából az év legfontosabb időszakát jelentik, hiszen ekkor van a Black Friday, valamint a karácsonyi bevásárlás időszaka is jelentős forgalomnövekedést generál már októbertől a legtöbb webáruházban. Természetesen fejlesztőink ebben az időszakban is gőzerővel dolgoztak, új lehetőségek jelentek meg folyamatosan az UnasShop rendszer adminisztrációs felületén. Elkészítettünk egy részletes összefoglalót az elmúlt hetekben bekerült új funkciókról, fejlesztésekről és integrációkról.

Termékek kezelését érintő módosítások

  • Termék részletek oldal automatikus meta adataiban (Title, Keywords, Description) használható ár cseremező is: [price]. »»»
  • A termékek mennyiségi kedvezményének szerkesztésekor, az egyes sávokhoz ezentúl megadható összegszerűen is a konkrét ár, kiegészítve a További árak lapfülön már megismert bruttó/nettó kalkulátorral.
  • Raktárkészlet változás soraiban az aktuális mennyiség is látszik a változás mellett, így nyomon követhető, hogy a készlet változásának időpontjában éppen milyen mennyiség volt raktáron. »»»
  • Raktárkészlet statisztika esetén látható a tételhez tartozó beszerzési és eladási ár is, valamint a változatok is megjelennek. »»»
  • Szám típusú termék paraméter használata során beállítható, hogy mekkora legyen a paraméterhez tartozó lépésköz a vásárló felületen. »»»

Megrendelések követését, kezelését érintő módosítások

  • A megrendelések kezelésének megkönnyítése érdekében bevezettük a megrendelés típusokat. Különböző típusokat hozhat létre a megrendelésekhez (pl.: webáruházas rendelések, offline rendelések, garanciális rendelések), ami alapján csoportosíthatók, szűrhetők lesznek a későbbiekben. »»»
  • A megrendelésekhez korábban definiálhatók voltak megrendelés státuszok, aminek segítségével tájékoztathattuk a vásárlót a rendelése állapotáról. Emellett a megrendelés tételeihez is létre lehetett hozni státuszokat, amivel a konkrét megrendelés tételről lehetett információt átadni (pl. várható beérkezés). További lehetőségeket építettünk be ide, a megrendelés tételekhez további státuszok hozhatók létre (előre definiált értékekkel, dátummal, vagy szabadszavas lehetőséggel). Beállítható továbbá, hogy lássa-e a vásárló vagy sem ezt a státuszt, így kiválóan alkalmas pl. adminisztrátori megjegyzések tárolására (pl. melyik nagykertől kell beszerezni, raktárkód). »»»
  • Megrendelések esetén a paraméterek megjelenítése szabályozható lett. Beállítható, hogy az adott megrendelés paraméter szerepeljen-e nyomtatásban, listában, exportban, a megrendelés részleteinél, vagy az értesítő e-mailben. »»»
  • A leadott megrendelések módosítási lehetőségeit bővítettük, így az admin felületen a rendelés követésben lehet már speciális szállítási és fizetési módot is váltani, és átvételi pontot, átvevő nevét megadni, módosítani. Hasznos például akkor, ha előzőleg átutalást választott a vásárló, később mégis bankkártyával fizetne, vagy ha másik csomagpontra kérné a terméket. »»»
  • A marketingtevékenységek megtérülésének könnyebb nyomonkövetése érdekében a rendelések részleteinél megjelenítjük, hogy honnan érkezett a vásárló amikor a rendelést leadta. Ha viszont vásárolt már korábban is az áruházban megjelenik az is, hogy a regisztráció alkalmával honnan érkezett. »»»
  • A kuponkezelő rendszer most már nem csak globálisan kezelhető, a vásárló csoportoknál ez a funkció kikapcsolható. Akkor érdemes alkalmazni, ha például azt szeretnénk, hogy a viszonteladói csoport ne használhasson fel kupont. »»»
  • Kuponok elfogadása esetén új feltétel használható, miszerint csak új vásárló válthatja be az adott kupont. »»»
  • Rendeléshez vagy elhagyott kosárhoz kapcsolódó követő hírlevél használata során kereső kifejezés is beállítható. Így a hírlevelet csak azon vásárlók kapják meg, akik rendelésében vagy kosarában szereplő valamely termék nevében megtalálható ez a kifejezés. Egy szemléletes példa erre, hogy ha valakinek a rendelésében szerepel a nyomtató szó, akkor idővel küldhetünk neki követő hírlevelet, hogy vegyen hozzá tintapatront. »»»

Külső rendszerek integrálása az UnasShop-ba

  • Egyik legfontosabb marketing eszköz a vásárlókkal történő interaktív kapcsolattartás a vásárlási folyamatban, emiatt újabb három chat programot integráltunk az áruházba: MIRMOR, TAWK.TO és ZENDESK.COM. Ezekkel együtt immáron 12 külső CHAT megoldás használható a webáruházban. »»»
  • Külső fejlesztésként elkészült a Nagy Machinátor és a Symbol Ügyvitel kapcsolat, ezentúl ezek az ügyviteli rendszerek is használhatóak a webáruházzal együtt. »»»
  • Általunk végzett fejlesztés keretében ezentúl megtalálható a CashMan-FX számlázó program is. »»»

SEO beállítások

Egyre többször találkozunk olyannal, hogy különböző cégek ingyenes SEO elemzéseket kínálnak, ezzel szerezve gyanútlan ügyfeleket. Természetesen érdemi elemzés nem várható, rendszerint valamilyen algoritmus alapján állítanak össze egy listát a hiányosságokról. Olyan dolgok is szerepelnek a elemzésekben, amikről bizton állítható, hogy az oldal keresőoptimalizáltságához semmi köze sincs: Dublin core, Facebook og:image, Apple touch icon. Ahhoz, hogy ezek se jelentsenek gondot, beépítettük a lehetőségeket, bekapcsolható Dublin Core metaadatok megjelenítése az áruházban, megadható alapértelmezett Facebook Open Graph image (termékoldalon a termék képe), és beállítható Apple Touch ikon is. »»»

Publikus alapbeállítások

Több olyan beállítási lehetőség is volt az áruházban, amiket eddig csak az ügyfélszolgálatunk tudott módosítani, ezekből néhányat elhelyeztünk az Alapbeállításokban.
  • Explicit tartalom (+18-as) jelzés az egész oldalra, nem csak ahol korhatáros termék van. »»»
  • Kategória oldal legyen az áruház kezdőoldala. »»»
  • Nem aktív termék esetén a szülő kategóriára irányítás lehetősége. »»»
  • Üres kategória esetén egy szinttel feljebb lévő kategóriára irányítás lehetősége. »»»
  • Ha üres a státusz leírás, akkor ne örökölje az előző státusz leírásából a szöveget. »»»
  • Vásárló regisztrációkor mobil- és normál telefonszám bekérésének kikapcsolási lehetősége. »»»
  • Adószám és megye bekérésének kötelezővé tétele. »»»
  • Termék lista oldalon szűrés boxban az árszűrés kezelése. »»»
  • Választott áruházi nyelv alapján a látogató országának meghatározása. »»»
  • Több tizedes jegyig történő ármegjelenítés esetén az ár végén a nullák levághatók. »»»

Konverziókövetés

  • Marketing szakemberek arról számolnak be, hogy webáruházak esetén hatékonyabb platform lett a Facebook hirdetés, mint a Google Adwords. A hirdetések konverziókövetésére korábban biztosítottuk az áruházban a Facebook Pixel beszúrási lehetőségét. Most kibővítettük a lehetőségeket minden eseményre, használható már a PageView, ViewContent, Search, AddToCart, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, Lead, CompleteRegistration esemény is. »»»
  • Google Universal Analytics használata esetén alkalmazható már a korábbi Ecommerce Tracking helyett a Enhanced Ecommerce is. »»»

Fizetési és Szállítási módok változásai

  • A DPD szállítási módot használó partnereink számára könnyítettünk az adatátadáson, kiépítésre került az úgynevezett DPD Weblabel kapcsolat. Ennek lényege, hogy az adatok átadása nem az eddig megszokott CSV fájl segítségével, hanem automata módon történik a DPD rendszere felé. »»»
  • Státusz értesítő levelekben a megrendelő a csomagszámra kattintva elnavigálhat az adott szállítási mód csomag nyomkövetési oldalára. Jelenleg ezeknél a szállítási módoknál működik a funkció: MPL, Postapont, GLS, GLS csomagpont, DPD, DPD csomagpont, Trans-o-flex, Trans-o-flex csomagpont, Sprinter, Pick Pack Pont, Foxpost. »»»
  • A speciális fizetési megoldások közül a Barion-nál is megjelent a devizák kezelése, így az áruházban ezentúl használható az USD és EUR pénznemek esetén is a Barion fizetési megoldása. »»»
  • Fontos fejlesztés lehet azok számára, akik a webáruházat nem 24/7 rendszerben üzemeltetik: a fizetési- és szállítási módokat időtartamok között lehet aktívvá tenni (pl. hétvégi ingyenes szállítási mód).
  • Előfordul, hogy szállítási pontok esetén meg kell adni az átvevő személyt is. Ezért bevezettünk egy újabb beállítási lehetőséget, amivel megadható, hogy a vásárlónál megadott kapcsolattartó vagy a szállítási név legyen átvevő neveként rögzítve. »»»

Egyéb fejlesztések

  • Árukereső Megbízható Bolt widget négy féle pozícióban jeleníthető meg, ehhez is készítettünk egy beállítási lehetőséget. »»»
  • Link típusú plusz oldalaknál megadható a hivatkozás úgy, hogy lehet akár belső link is (anchor - #) »»»
  • Használható hírlevélhez és követő hírlevélhez DKIM aláírás. »»»

Hírek, BLOG

Ezentúl az UNAS szolgáltatásokkal kapcsolatos híreket, cikkeket és tudásanyagokat a Főmenüben, a promóciós oldal tetején is megtalálja. Közvetlenül az unas.hu/blog címen lesz elérhető. A BLOG-ban létrehoztunk egy keresési lehetőséget, amivel a korábbi publikációkban lehet kifejezést keresni.