2019.08.07
Szerző: Gáll Barna
Google Shopping beállítása Korábbi cikkünkben beszámoltunk arról, hogy a Google Shopping szolgáltatás megérkezett Magyarországra, immáron a hazai webáruházak is új szintre emelhetik a termékeik hirdetését. Az alábbiakban segítséget nyújtunk a beállításokhoz, ezt a pár perces folyamatot kell végrehajtani az új platform használatához.

Kezdő lépések

Két fiók szükséges, egy Google Merchant Center és egy Google Ads. A Google Merchant Center segítségével feltöltheti a termékekkel kapcsolatos adatokat a Google rendszerébe, majd elérhetővé teheti azokat más Google szolgáltatások számára. A Google Ads pedig maga a hirdetési rendszer, amivel a termékeket az organikus találatok felett jelenítheti meg. Ha még nem rendelkezik a fiókokkal, úgy létrehozhatja az alábbi linkeken: Google Merchant Center | Google Ads

Tulajdonjog ellenőrzése és a Google fiókok társítása

A Google-nek meg kell győződnie arról, hogy a webáruház, amit hirdetni kíván, valóban az Ön tulajdonában van. Erre több módszert is kínál, legegyszerűbben a HTML-címkés azonosítás használható erre a célra. Ha korábban használt már Google Search Console-t a webáruházához, erre már nem lesz szükség. Ha nem, akkor a Merchant Centerből ki kell másolnia a HTML-címke kódrészletét és beilleszteni az Unas adminisztrációs felületen, a Beállítások > Külső kapcsolatok > Google kapcsolatok menüben, Google Search Console / Google Merchant Center fülön található mezőbe, majd kérni a Google-től az ellenőrzést.

Ezt követően a Merchant Center fiókot össze kell kapcsolni az Ads fiókkal. A Merchant Centerben a jobb felső sarokban található "három pontra" kattintva válassza a Fiók összekapcsolás lehetőséget és küldje el a kérelmet az Google Ads ügyfélkód megadásával. Kérelem elküldése után lépjen át a Google Ads fiókjába és az eszközök menüben a beállításoknál válassza ki a Kapcsolt fiók lehetőséget (Eszközök > Beállítások > Kapcsolt fiók). Keresse meg a csempe elrendezésű listában a Google Merchant Center-t, kattintson a "Részletek" linkre és engedélyezze a kapcsolatot. Engedélyezés után máris belekezdhet a termékek feltöltéséhez a Merchant platformon.

Termékek feltöltése a Merchant Centerbe

A Termékek menüpontba lépve válassza a Táblázatok opciót, ahol a kék plusz jelre kattintva kezdheti el a termékfeed feltöltést (Termékek > Táblázat > "+").
A megjelenő varázslóban először meg kell határozni az értékesítési országot, a nyelvet valamint a célt. A folytatásban a termékfeed feltöltésének típusát választhatja ki. Javasoljuk az "Ütemezett lekérést", így nem kell manuálisan frissítenie a későbbiekben. Nevezze el az elsődleges táblázatot, amelynél javasolt olyan nevet adni, ami több táblázat esetén is egyértelműen tudja azonosítani az adott elemet.

Ezután az UnasShop adminisztrációs felületen a Beállítások > Külső kapcsolatok > Árösszehasonlító export, Feed menüben engedélyezni kell a Google Product Feedet, valamint annak URL-jét át kell másolni a Merchant Centerbe. Innentől már automatikusan frissülnek a termékek a Google rendszerében, a megadott lekérdezési gyakoriság, lekérdezési idő, illetve az időzóna beállítás alapján, felhasználónév és jelszó nem szükséges.

A Google ellenőrzi a feltöltött termékfeed-et, ami általában 1-3 napot vesz igénybe. Amennyiben olyan akciót alkalmazna, amely lejárati idővel is rendelkezik, mindenképp kalkulálja bele ezt az átfutási időt. A Termékek oldalon a Lista menüben (Termékek > Lista) megjelennek a szinkronizálni kívánt termékek (termék mennyiségtől függően hosszabb időt is igénybe vehet).

Google Shopping feed tartalma

Javasoljuk, hogy ellenőrizze a feed tartalmát saját gépére letöltve. Tekintse meg, hogy valóban azok a termékek vannak benne, melyeket szeretne hirdetni valamint hogy a kívánt és előírt adatok is megfelelően jelennek meg. Amennyiben valamelyik adat hibás vagy hiányos, úgy a termék Shopping megjelenése nem lesz lehetséges. Az alábbi táblázatban összefoglaltuk, hogy milyen adatokra lehet szüksége a feed-ben (termék kategóriánként és típusként eltérhet, hogy milyen elemek tartoznak kötelező besorolás alá), melyek hiányában nem lesz futtatható a hirdetés. A feed-et a termékeknél megadott adatok, termék paraméterek alapján állítjuk össze. Amennyiben a feedből hiányzik valamelyik adat, akkor az nincs vagy nem megfelelően lett megadva a terméknél, azokat pótolni illetve javítani kell, ezen hibákat a Google Shopping is jelezni fogja. A termékek alapadatait az UnasShop rendszer automatikusan elhelyezi a feedben. Az alapadatokon felül szükséges további adatokat termékparaméterként kell létrehozni az áruházban, majd termékenként kell megadni a kívánt tartalmát. Ezeket a táblázatban (P)-vel jelöltük, a leírásban pedig az elfogadott paraméterneveket adtuk meg.

Google Shopping Termékadat-attribútumok
tag leírás
id Termék azonosító (pl.: E975)
title Termék neve (pl.: LG Optimus G)
description Termék leírása (pl.: Black, 4.7 inches, 4G Smartphone)
link Termék oldalára mutató hivatkozás
image_link Termék kép linkje
availability Termék elérhetősége
price Termék ára (pl.: 1000 Ft)
sale_price A termék akciós ára - csak akkor kell megadni, ha a termék akciós, ez esetben a kedvezményes ár jelenik meg a Shopping-ban (pl.: 1000 Ft helyett 990 Ft)
adult Amennyiben a termék felnőtteknek szánt, explicit tartalmat foglal magába
google_product_category (P) Google által definiált kategóriák alapján szeretné besorolni a terméket. A termékbesorolás megadásával biztosíthatja, hogy a hirdetés a megfelelő keresési eredmények között jelenjen meg. | Paraméter neve: Google Kategória, Google Termék Kategória, Google Product Category, Remote Category
brand (P) Márka vagy gyártó neve | Paraméter neve: Márka, Márkanév, Brand, Gyártó
condition (P) Termék állapota (használt, új, felújított) - használt és felújított termékeknél kötelező, új terméknél opcionális. | Paraméter neve: Export condition, Állapot, Condition
color (P) Szín - Kötelező megadni minden termékhez, amely több színben áll rendelkezésre. | Paraméter neve: Export color, Szín, Color
gtin (P) Termékhez tartozó Global Trade Item Number (pl.: 34314843924) | Paraméter neve: ean, ean kód, ean code, ean_code, gtin13
mpn (P) Csak akkor, ha nincs a gyártó által jelölt GTIN szám, ekkor a termékhez tartozó gyártói számot kell használni (pl.: 34LG323). Kivételt képez az egyedi termék vagy ha az adott termék nem rendelkezik hozzá tartozó MPN-számmal. | Paraméter neve: gyártói referencia, gyártói cikkszám, gyártói azonosító, mpn, manufacturer part number
material (P) A termék fő anyaga (pl.: bőr) | Paraméter neve: Export material, Anyag, Material
pattern (P) Kötelező megadni minden termékhez, amely több mintával áll rendelkezésre (pl.: csapat mez) | Paraméter neve: Export pattern, Minta, Pattern
gender (P) A termék neme, ha értelmezhető (női, férfi, unisex) | Paraméter neve: Export gender, Nem, Sex, Gender
size (P) Termék mérete (pl.: "XL", "XXL") | Paraméter neve: Méretek, Méret, Size
is_bundle (P) Jelölni kell, hogy a termék csomagban van e, például fényképezőgép és objektív | Paraméter neve: Export bundle, Csomagban, Csomag, Bundle
További információkat és pontos attribútum leírást a Google Merchant Center Súgójában talál.

Shopping hirdetés létrehozása a Google Ads-ben

Miután a felsorolt beállításokat végrehajtotta, most már minden feltétel rendelkezésére áll egy Google Shopping kampány sikeres elindításához.

Jelentkezzen be a Google Ads fiókba és hozzon létre egy új kampányt, ezt a „Kampányok” menüpontban, „Új kampányok” –ra kattintva teheti meg. Jelölje ki célnak az „Értékesítés” csempét, majd ennek párjaként jelölje ki a kampánytípusnál a „Shopping” lehetőséget. Ezután tovább haladva adja meg az országot, ahol szeretné futtatni a termékhirdetést. Két kampánytípus közül választhat, mely később már nem módosítható. Így célszerű átgondolni, melyikre van szükség, mi az "Intelligens Shopping – kampány" választását javasoljuk. Újdonság itt még a „Helyi termékek” lehetőség, amit akkor érdemes választani, ha fizikai boltban is meg lehet vásárolni a termékeket. A hagyományos hirdetéseknél megszokott módon megadhatja a kampány nevét, költségkeretét és az ajánlati stratégiát.

Sikeres kampány beállítást követően már folytathatja is a hirdetésekkel. Kattintson a „Válassza ki a termékcsoportot” hivatkozásra, ahol azon termékek listája jelenik meg, amelyeket már előzőleg feltöltött, szinkronizált a Merchant Center fiókja segítségével. Határozza meg, melyek azok a termékcsoportok, amiket meg szeretne jeleníteni a Google Ads használatával. Amennyiben nem látja a Hirdetés előnézetet, feltehetően a Merchant Centerben még nem került elfogadásra a termékek listája vagy pedig valami hiba van a táblázatban (pl. hiányzó attribútum vagy érték). Ezek beállítása után már csak pár apróbb lépés választja el az első Google Shopping hirdetéstől. Adja hozzá a kötelező elemeket a hirdetéshez, majd válassza a „Mentés” gombot.

Gratulálunk! Ezzel sikeresen beállította az első Google Shopping kampányát!
Ha az Ön webáruházában nem áll rendelkezésre a Shopping hirdetéshez szükséges feed, vagy nem rendelkezik még webáruházzal, érdemes elgondolkodni webáruház nyitásán az UnasShop rendszerben.
2019.07.31
Szerző: Gáll Barna
Google Shopping a webáruházban Szinte egy egy kivétellel hazánkba is hamar vagy épp a startolás után egyszerre megérkeznek bizonyos szolgáltatások - néhányat leszámítva -, ilyen volt az Apple Pay és most a Google új keresési felülete. A keresőóriás hosszas idő után Magyarországon is aktiválta a Google Shopping platformját (idehaza Google Vásárlás néven), mellyel a webshopok termékalapú hirdetését hivatott kiszolgálni. Arról zengtek a hazai e-commerce és marketing blogok, hogy már nem csak a szöveges hirdetések jelennek meg a keresések közt, hanem webshopok termékei is, ezzel átrendezve a találatokat valamint a hazai webshop piacot is. Amíg azon régiókban, országokban ahol ez már régóta jelen van szinte rutinnal kezelik, optimalizálják a termék alapú hirdetéseket, addig hazánkban még csak most kóstolgatja a nagyérdemű.

Fókuszban a termék

Az új hirdetési megoldás által élénkülhet a verseny, viszont kisebb, kevésbé ismert cégek hátrányt szenvedhetnek vele. Jelenleg a Google Shopping 30 országban működik, ezzel új irányt, jövőt mutat az árukeresők világának. A legnagyobb vesztesei pont ők lesznek, hisz a Google által hazánkban is végre aktivált hirdetési lehetőség nem más mint a klasszikus ár- és termékösszehasonlítás. Igaz a Google-nek voltak törekvései arra, hogy az egész rendelési folyamatot a saját platformján tartsa, de itt a kattintás után a webshop kiválasztott termékére navigál át, ahol a vásárlást befejezhetjük. Az ilyen jellegű hirdetéseink a már megszokott organikus és fizetett találatok felett fognak megjelenni, valamint egy új tab is szerepet fog kapni ezentúl a térképek környékén. A releváns termékhirdetések a termékfotón túl a termék nevét, árát, kereskedő nevét és a vásárlók értékelését fogják mutatni, továbbá lehetőség van promóciós üzenet megjelenítésre is. Kártyás formában jelenik meg, így jobbra görgetve választhatja ki a vásárolni kívánt terméket, mint egy forgó galériában. Shopping tab esetén már szűrőket is alkalmazhat a pontosabb találathoz. Az eddigi adatok azt mutatják, hogy átlagosan egy ilyen kampány 30%-al hatékonyabb mint szöveges társaié. Bár úgy tartják, a Shopping a nagy e-boltoknak kedvez, hisz ők kedvezőbb áron, erős márkákkal tudják uralni a felületet, viszont a kicsik is jól profitálhatnak belőle saját réspiacukon, megfelelő stratégiával. Az olyan e-kereskedők, akik hozzáértés vagy erőforrásuk hiánya miatt mellőzik, hanyagolják a Shopping adta lehetőséget, biztosan veszteséggel számolhatnak a konkurenciával szemben. Azon hirdetők akik már felkészülten várják az éles indulást és egy kattintásnyira vannak, sikert futhatnak be. Az igazi nyertesek valójában a vevők, felhasználók!

Kinyílik a világ

Az új lehetőséggel könnyebb lesz külföldre értékesíteni a kínálatot, átjárhatóbb határok, könnyebb lokalizáció fogja jellemezni a piacot. Természetesen, ez épp úgy fordítva is igaz, számítani lehet külföldi szereplők hazai megjelenésére. Magyarországgal egyszerre élesítik a szolgáltatást Romániában és Szlovákiában. Ön felkészítette már a webáruházát?

Ezekre figyeljen ha webáruházat üzemeltet

Bár a hazai marketing és e-commerce világ a Shopping nyitással van elfoglalva, azért nem árt pár dolgot még fejben tartani a webáruház tulajdonosoknak. Megszámlálhatatlan mennyiségű pénzt égethet el ilyen és ehhez hasonló kampányokra, hirdetésekre. A sikerhez újra át kell gondolni az üzleti stratégiát, valamint ahogy egy lokális boltban, itt is rendet kell rakni a termékkínálatban. Élesebb versenyben nagyobb odafigyelés szükséges az analitikai eredményekre, továbbá érzékenyebb árfigyelés és a versenytársak ajánlatainak naprakész ismerete is nagyobb hangsúlyt kap. Kiemelt szerepet tölt be az ár! Egy olyan piacon kívánunk jelen lenni, ahol ugyanaz a termék több áruháznál is megjelenik. Így minél jobb áron kínáljuk az adott terméket, annál nagyobb a megjelenésre az esélyünk. Ajánlatos nem az egész termékpalettát felvinni a Google Vásárlásba, át kell gondolni melyik termékek kerüljenek fel. Ez az új lehetőség is olyan mint az online marketing más területe, itt is érdemes tesztelni, és az eredmények alapján dönteni a módosításokról. Tartsuk szem előtt: Most már a hazai e-kereskedelem is egy új fokozatra kapcsolt!

Google Shopping az Unas webáruházban

Ahogy ügyfeleink megszokhatták, nagy hangsúlyt fektetünk a külső rendszerekkel való összekapcsolásra és a gördülékeny felhasználásra. Az Unas webáruház motorban természetesen évek óta integrálva van a Google Shopping export feed, külföldi webáruházak már régóta használják. A szolgáltatás hazai piacra való bevezetésével már a magyar piacon működő ügyfeleink is élhetnek az előnyeivel. A funkcióhoz részletes beállítási segédletet talál a következő cikkünkben.
Új választható kinézetAz elmúlt néhány évben átbillent a mérleg, már többen látogatják a webáruházakat mobil eszközökről, mint asztali gépekről, a 2019-es év pedig új trendeket hozott a webáruházak grafikai megjelenését illetően. Aki a maximumra törekszik, annak az egyedi kinézetcsomagunkat ajánljuk, de emellett fontosnak tartjuk, hogy az is választani tudjon a beépített kinézetek közül, aki nem szeretne erre külön költeni. Hosszú tervezés után, szakértők bevonásával, a mobilos használhatóságot legfőképp szem előtt tartva készítettünk el egy új választható kinézetet rendszerünkben, 1600-as számmal. Felhasználtuk a legkorszerűbb technikákat, ami elősegíti a keresőoptimalizálást, a gyors betöltést és a jó konverziós rátát. Az új sablont a minimál design jellemzi, az üzemeltető által használt saját stílusához igazodó módosítható elemek és a vezérszín a domináns. Nyolc színváltozat készült, de az átszínezés költséghatékonyan megoldható.

Fejléc, Kategória menü és Slideshow

A fejléc méretét minimalizáltuk, annak érdekében, hogy a legfontosabb tartalmak görgetés nélkül is látszódjanak, gördítés esetén pedig a fejléc magassága tovább csökken, de a görgetés alatt végig látható marad. A fejléc közepén kapott helyet a webáruház logója, tőle jobbra a kereső, a kosár, illetve több nyelv vagy pénznem használata esetén ezek választási lehetőségei találhatóak. A logótól balra legfontosabb helyen a Termékek teljes szélességű lenyíló kategória menüje látható, aminek a jobb szélére itt is tetszőleges tartalom szerkeszthető. Mellette a Profil, illetve opcionálisan létrehozható két menüpont jelenik meg (további saját menüpontok a láblécben jelennek meg). Mobilon ugyanezek ikonos formában a logó alatt egy sorban érhetőek el. A slideshow a webáruház kirakata, ha abban a tartalom megfelelően dinamikus és megragadja a vásárló figyelmét, akkor érdemes használni. Az új designban sem korlátoztuk a slideshowba feltöltött képek magasságát. Az új trendeknek megfelelően a mintaáruházban, illetve a minta elemeknél olyan magasságú képeket használunk, ami kitölti a teljes képernyőt. A sablonhoz kapcsolódóan beállítható, hogy a fejléc átlátszó legyen és mögötte legyen a slideshow, vagy hagyományosan a fejléc alatt következzen. Az 1600-as kinézetben is megmaradt az 1500-as kinézetből megismert slideshowszerkesztő, amivel grafikai tudás nélkül is szabadon szerkeszthető szöveges tartalom a képre vagy akár gombok is beilleszthetőek, amelyek tetszőleges animációval úszhatnak be a slideshowba bármely irányból.

Új kosár oldal és vásárlási folyamat

Néhány évvel ezelőtt az egy oldalas vásárlási folyamatot éltette mindenki. Ez jó volt olyan áruházaknál, ahol kevés funkció és opció befolyásolta a vásárlást. Azonban manapság, amikor pontgyűjtés, kuponbeváltás, ajándéktermék, különféle speciális szállítási és fizetési megoldások, kedvezmények vannak, melyek összefüggnek kosárértékkel, vásárló csoportokkal, szállítási területtel, jobb konverziót hoz a több lépéses pénztárfolyamat. Ennél maradva újítottuk meg a kosár oldalt, amelynél asztali verzióban jobb oldalon egy megrendelés összesítő doboz került elhelyezésre. Ebben hosszabb terméklista esetén is felül látható a végösszeg, az esetleges megtakarítás, a szállítási módok költségei és a kuponbeváltás mező, valamint itt tud továbbhaladni a vásárló a következő lépésre. A kosárban lévő termékek alatt használhatjuk az upsale és cross-sale ajánlatokat, illetve itt tud ajándékot is választani a vásárló. Az adatok megadása után szállítási és fizetési módok választhatók ki, valamint a szükséges egyéb paraméterek bekérése történik meg. Ezután egy összesítő oldal következik a rendelés összes adatával, aminek a jobb szélén szintén megtalálható az összegző doboz, így jól látható merre kell haladni a rendelés véglegesítéséhez. Mobil eszközök kijelzőjén a sok tartalom miatt hosszú lehet a kosároldal, ezért a megrendelés gomb lejjebb gördítés esetén a fejléchez tapad, ezzel is növelve a használhatóságot.

Gyorsított betöltés, PageSpeed érték és HTML validálás

Vannak tényezők amiket a látogató nem lát, illetve a legtöbb webáruház készítő cég sem beszél róla, de fontosak egy kinézet technikai hátterében. Az új kinézetnél alapból működik a lazyload funkció, ami azt jelenti, hogy nem töltődik be minden elem, kép a böngészőbe, ami a látható tartományon (viewport) kívül esik, ezzel gyorsítva a betöltést. Bekapcsolható továbbá a CSS és JS fájlok összevonása is. A kinézetet PageSpeed szempontjából is optimalizáltuk, ahogy a mintaáruháznál látszik, asztali verzióban közel 100 ponttal teljesít a sablon, de mobilon is rendkívül jónak mondható a kiinduló érték. A Chrome böngésző beépített auditja alapján a sablon teljesítménye 90 pontot kapott, SEO értéke pedig 98-as. Manapság kevés valid HTML oldalt találunk, de ahogy korábbi kinézeteink esetében, úgy az alapstruktúra itt is HTML hibáktól és figyelmeztetésektől mentes. Ezek a dolgok segíthetik a keresőkben való előbbre jutást, azonban ez a kinézettől függetlenül nagyban függ a tartalomtól. Ha valaki nem megfelelő tartalmat tölt fel, úgy a PageSpeed érték is csökken és a HTML szerkezet sem lesz hibamentes.

Néhány áruház az új designnal

A mintaáruházat itt találja: Design1600.unas.hu. Több ügyfelünk már átállt az új arculatra, közülük néhány webáruház:
Cipoandbaxx.hu, Robotdoki.hu, Netbolt.eu, Decoworld.hu, Makettek.hu, Dallmayrkave.hu, Mckop.hu, Stunterstore.hu, Legendasjatekok.hu, 7lei50.ro
2019.04.16
Szerző: Kóczán Tamás
Adminisztrációs felület új funkcióiAz áprilisi fejlesztéscsomagunkba főleg olyan funkciókat készítettünk el, amelyek az admin felületen végzett munkát könnyítik meg és új megoldásokat adnak a hatékony munkavégzéshez, illetve olyanokat, melyek a vásárló csoport használati lehetőségeit bővítik ki. Ügyviteli funkciók felé is léptünk ismét, kialakítottuk a Beszerzés funkciót, amivel a webáruházba beérkező megrendelések beszerzéseit lehet menedzselni.

Felhasználókezelés, IP szűrés

STANDARDPREMIUMVIP A legtöbb SaaS szolgáltatásnál csak a legdrágább csomagokban kínálnak felhasználókezelést. Mi azonban fontosnak tartjuk, hogy a legkisebb cégnél is jól körülhatárolhatóak, nyomon követhetőek legyenek a jogkörök. Emiatt korlátlan felhasználó hozható létre az áruház kezelésre, és részükre egyenként meghatározható, hogy mely menüket érjék el az adminisztrációs felületen. Ezzel kialakítható például megrendelés kezelő, termékfeltöltő munkakör. Az adminisztrációs naplóban elkülönítve láthatóak az egyes felhasználók tevékenységei. Ezt egészítettük ki IP szűrési lehetőséggel, amivel már az is biztosított, hogy egy felhasználó csak bizonyos IP címről, például az üzemeltető telephelyéről tudjon belépni az adminisztrációs felületre. »»»

Hatékonyságnövelő változások

  • PREMIUMVIP A megrendelések listájánál számtalan szűrési lehetőséget biztosítunk. Szűrhetőek a megrendelések fizetési és szállítási mód, vásárló vagy vásárló csoport, státusz, illetve számlázási állapot alapján is. A bal felső sarokban található kapcsolósor jobb oldali elemével átkapcsolható a szűrés többértékűre. Ezzel az új lehetőséggel a legördülőkből több érték is kiválasztható egyszerre, amivel különböző szűrési kombinációk állíthatók elő. »»»
  • PREMIUMVIP Bevezettük a publikus időszakot a termékeknél. Aktív termékeknél beállítható egy időszak percre pontosan, amikor a termék látszik az áruházban. Hasznos lehet olyan akcióknál, amikor lényeges, hogy a termék csak az adott időtartamban látszódjon a webáruházban. Lehet vele pl. Black Friday alkalmával egy kategórában lévő termékek megjelenését percre pontosan időzíteni. Az publikus időszak adatbázis importtal is feltölthető, így tömegesen kezelhető, hogy az import után a termékek mikor jelenjenek meg az áruház kínálatában. »»»
  • PREMIUMVIP Egyre több partnerünk rendelkezik több telephellyel vagy üzemeltet dropshipping módszerrel webáruházat. Nekik kedvezve fejlesztettük ki a Felvételi helyek funkciót. Ezzel a megoldással különböző felvételi helyeket lehet rögzíteni a webáruházhoz, akár saját, akár nagykereskedések telephelyeit. Azoknál a szállítási módoknál, amelyek támogatják a több helyszínen történő csomagfelvételt (Pl. GLS, DPD), a csomagfeladás során kiválasztható, hogy melyik felvételi helyen vegye fel a futár az adott megrendelés termékeit. Ezzel dropshipping módszernél egyszerűen megoldhatóvá vált, hogy a megrendelt termékeket közvetlenül a nagykereskedő raktárából hozza el a futár. »»»
  • PREMIUMVIP Törekszünk, hogy nagyobb mennyiségű adathalmaz szerkesztésénél adatbázis le- és feltöltéssel is elősegítsük az adminisztrációt. Új lehetőségként egyben exportálhatóak az elhagyott kosarak az áruházakból. A raktárkészlet adatbázis letöltésnét pedig kiegészítettük kategória szűréssel, így a termékadatbázis exporthoz hasonlóan exportálható a kiválasztott kategórában szereplő termékek raktárkészlete. »»»
  • PREMIUMVIP Manapság kiemelkedően fontos a remarketing. Nagy a vásárlás ösztönző ereje a bizonyos események után kiküldött követő hírleveleknek. A jobb finomhangolás érdekében bővítettük a célzási lehetőségeket. Immáron a megrendelés státuszon, vásárló státuszán és csoportján felül az alapján is lehet szűrni a követő hírlevelek kiküldését, hogy a címzettnek van-e pontja a pontgyűjtő számláján, vagy használt-e fel kupont a megrendelésében. »»»

Beszerzés

VIP A hatékony webáruház üzemeltetéshez számtalan olyan funkció is szükséges, ami nem kifejezetten webáruház funkció inkább az ügyviteli rendszerek sajátja. Stratégiánk szerint lépünk az ügyviteli funkciók felé is, annak érdekében, hogy minél több cégfolyamatot lehessen egy adminisztrációs felületen kezelni. Ennek folyományaként készült el a Beszerzés funkció, ami egyedülálló lehetőséget biztosít egy rendszeren belül a megrendelt termékek beszerzésére. Különböző alapbeállítások szerint listázhatóak azok a termékek, amelyekre nyitott rendelés van, de raktárkészletről nem szállíthatóak ki. Feltétel, hogy a terméknél be legyen kapcsolva a raktárkezelés, és vásárolható legyen, ha nincs raktáron. Intelligens algoritmus értékeli a korábbi készletcsökkenést és javaslatot tesz a beszerzendő mennyiségre. A funkcióhoz kapcsolódóan előre lehet beszállítókat és közös raktárkészlettel rendelkező, de különálló raktárakat definiálni. A beszerzési folyamat első lépésében kiválasztható, hogy a termékeket melyik beszállítótól kívánja beszerezni az adminisztrátor. A beszerzés indítása után a megrendelésben szereplő termékek az előre beállított megrendelés tétel státuszba kerülnek, így a vásárló is látja, hogy a terméke beszerzés alatt van, a szállítmány beérkezésekor pedig szintén automatikusan változik a megrendelésben szereplő termék státusza. A beszerzés lezárásakor megadható a beszerzési ár, valamint kiválasztható a raktár, amelyikbe kerül fog a beérkező termék, később pedig a lezárt beszerzések visszakövethetővé válnak. A funkció továbbfejlesztési célja, hogy az így indított beszerzések automatikusan átadásra kerüljenek az ismert nagykereskedők rendszereibe.

Külső szereplők tájékoztató szövegei

STANDARDPREMIUMVIP A külső szereplők, akiknek a szolgáltatásait integráljuk az UnasShop rendszerbe, általában megkövetelik, hogy az általuk biztosított tájékoztató szövegek, információk is megjelenjenek a webáruházakban. Ezek általában fizetési módok leírásai, pénzügyi vagy szállítási ismertetők. Felülvizsgáltuk kik azok a szolgáltatók, akik ilyet kérnek és begyűjtöttük tőlük a tájékoztató szövegek legfrissebb, aktuális verzióit. Ezek kezelésére és testreszabására új felületet alakítottunk ki. Ezentúl az alapszövegek helyett az egyes külső szolgáltatások módosításánál felül található gomb visz a hozzá tartozó tájékoztató szövegek tartalmához. Itt már a frissen elérhető tartalmak szerepelnek, amelyeket 2019.05.01-én aktiválunk a webáruházakban, a korábbi szövegek helyett. A szövegeket csak Cetelem esetén szükséges módosítani. Ha a többi szolgáltató esetén is változtatni szeretne (a külső szolgáltató által engedélyezett mértékig), kérjük eddig az időpontig tegye meg! Természetesen a szerkesztés később is bármikor elvégezhető.

Csoporthoz köthető lehetőségek

  • PREMIUMVIP Vásárló csoporthoz is köthető már az intelligens ajánlat megjelenése a webáruházakban. Ezzel vevőkörre szabott felugró ajánlatok jelenhetnek meg viszonteladóknak, törzsvásárlóknak, vagy egyéb vásárló csoport tagjainak. »»»
  • PREMIUMVIP Előfordul, hogy egy bizonyos terméket csak egy vásárló csoport tagjainak kínál a webáruház. Ennek megoldására beállítható, hogy csak egy bizonyos csoport láthassa vagy vásárolhassa meg a terméket. További lehetőségként vásárló csoportba nem tartozó vásárlókhoz is köthetőek már bizonyos termékek. »»»
  • PREMIUMVIP Újabb típusú módosítható elemeknél is bevezettük a vásárló csoport szűrést, amivel megoldható, hogy csak bizonyos vásárlók láthassanak egy bannert. Készült továbbá URL szűrés is, amivel a hirdetési rendszerek célközönség meghatározási módszere mintájára URL részleteket lehet megadni, amivel bizonyos oldalakra tetszőleges tartalmú bannert lehet célozni. Ez azoknál a módosítható elemeknél használható, amelyek alapesetben minden oldalon szerepelnek. »»»
2019.04.01
Szerző: Kóczán Tamás
UNAS Kedvezmények 2019Ügyfeleink megszokhatták, hogy gyakran jelentkezünk akciókkal, kedvezményekkel, amelyek általában új szolgáltatások megrendelése esetén érvényesek. Átvizsgáltuk a meglévő, hűséges partnereink számára nyújtható kedvezményeket is, ami alapján kialakítottuk az új kedvezményrendszerünket. Az új feltételek 2019. április 08-tól lépnek érvénybe, melyekkel szinte minden ügyfelünk élhet valamilyen árelőnnyel, ha a szolgáltatásainkat igénybeveszi.

Díjazzuk a hűséget, honoráljuk a szolgáltatásaink ajánlását harmadik fél részére, valamint az előfizetett szolgáltatások mennyisége, ciklusa, időtartama alapján is automatikus kedvezményeket biztosítunk.
2019.03.21
Szerző: Kóczán Tamás
Új külső rendszerek integrációjaFolyamatosan kutatjuk a piacon megjelenő, hatékony segítséget nyújtó szolgáltatásokat, melyek a webáruház üzemeltetők számára hasznosak lehetnek. Az UnasShop webáruház rendszerben nagy gondot fordítunk arra, hogy ezek közvetlenül beépítésre kerüljenek. Az alábbi integrációkat készítettük el:

Új marketing szolgáltatások

  • PREMIUMVIP Az on-site konverziónövelő szolgáltatások egyik fontos eleme a felugró ablakos ajánlat. Integráltuk a Poptin erre alkalmas megoldását az áruházakba, ami kiváló lehetőségeket nyújt a beépített intelligens ajánlat mellett. Eseményvezérelt ajánlatok megjelenítésére alkalmas, testreszabható pozíciókban és formátumokban. Díjai kedvezőbbek, mint a piacon levő hasonló magyar megoldásoké. »»»
  • PREMIUMVIP A másik fontos, trendi funkció manapság a push értesítés, amit a korábban az értesítésre feliratkozó látogatók visszacsábítására találtak ki. A tavaly beépített OneSignal mellett használható már egy másik népszerű megoldás is, a Pushcrew. A viselkedésalapú vezérlés szinte már kötelezőnek tekinthető minden kampánynál. A Pushcrew esetén is működhet triggerekkel összefüggésben egy kampány, például külön küldhető értesítés azoknak, akik jártak egy bizonyos URL-en, regisztráltak vagy vásároltak a webáruházban. »»»
  • STANDARDPREMIUMVIP A látogatókkal való interaktív kapcsolattartásra az on-site chat alkalmazásokat, instant messenger szolgáltatásokat ajánljuk. Immáron 12-re nőtt a beépített chat programok száma a WhatsApp integrálásával. A WhatsApp is egy azonnali üzenetküldő alkalmazás, ami egy kicsit az SMS alternatívája. A szolgáltatás előnye, hogy a felhasználókat telefonszám alapján azonosítja. Azok az ügyfelek, akik szintén használják a WhatsAppot, azonnal kapcsolatba léphetnek az webáruház adminisztrátorával a látogatás során. »»»
  • PREMIUMVIP Korábban Euro Discount Club néven működő rendszer Benefit Barcode néven működik tovább. A szolgáltatás lényege, hogy a résztvevők számára lehetőséget biztosítson vásárlói előnyökre és kedvezményekre, ezzel nagyobb forgalmat generálva a webáruházaknak. »»»

Feedek

  • PREMIUMVIP Mivel a legtöbb webáruház olyan termékeket forgalmaz, ami más webáruházban is kapható, nehéz elkerülni az árversenyt. Árversenyben pedig csak úgy lehet hatékonyan részt venni, ha a kereskedő ismeri a konkurenciát és azok árait. Erre kínál megoldást az E-manager rendszere, amivel figyelhető, hogy egy bizonyos forgalmazott termék hol a legolcsóbb, illetve milyen árréssel rendelkezik. Ha kell, a szoftver javaslatot tesz az ár csökkentésére vagy növelésére. »»»
  • PREMIUMVIP Gombamód szaporodnak az árösszehasonlító oldalak, melyekkel látogatókat szerezhet a webáruháznak. Íme egy új szereplő, az Árradar.hu, ahova automatikusan exportálható a termékpaletta. »»»

Számlázó és ügyviteli programok

  • PREMIUMVIP Jelenleg már 30 féle számlázóprogrammal tud együttműködni az UnasShop webáruház. Külső fejlesztésként elkészült a OVIP számlázó illesztése, ami API kapcsolat segítségével cserél adatokat a webáruházzal. Az OVIP egy komplex vállalatirányítási rendszer, aminek a fejlesztésekor a hatékonyság volt az elsődleges szempont. »»»
  • PREMIUMVIP Szintén külső fejlesztésként készült el az InnoMedio szolgáltatásának integrációja. Az Innomedio személyre szabott ügyviteli rendszereket kínál 50 féle modullal, legyen az például raktárkezelés, fuvarszervezés vagy munkaidő nyilvántartás. »»»

Korábbi integrációk bővítése

  • PREMIUMVIP Az Árukereső.hu új lehetőségeihez igazodva kiegészítettük a feedet a divat kategóriában használatos szín és méret (color, size) paraméterekkel. Valamint bevezettük a groupid-t is, ami azoknak a termékeknek a csoportosítására szolgál, amik a különböző variációjuk miatt többször kerülnek a terméklistába (összevont termékek). »»»
  • PREMIUMVIP Az Express One (korábbi nevén Trans-o-Flex) házhozszállítás esetén az eddig használható CSV feltöltési módszer mellett kialakítottuk az API-s megoldást is. Ezzel a csomagfeladás menüben egy kattintással rendelhető meg a szállítás, és a rendszerek összekapcsolásának köszönhetően bekerül a megrendeléshez a csomagszám is. »»»
2019.02.26
Szerző: Kóczán Tamás
Szállítási módok újdonságaiAz egyik legfontosabb tényező a sikeres webáruház üzemeltetéssel kapcsolatban a termékek kiszállítása. Nagyban növeli a mindennapi munka hatékonyságát, a megrendelések teljesítésének gyorsaságát, és nem utolsó sorban a vásárlók elégedettségét, ha ez a terület jól működik a webáruházban. A piacon azonban rengeteg szereplő van, számos logisztikai cég kínálja szolgáltatásait, az egyszerű kiszállítástól kezdve a komplex raktározással, összekészítéssel és csomagolással egybekötött megoldásokig. Nem mindegy tehát kit választ. Fontos, hogy ne olyan webáruházmotort használjon, ahol csak néhány futárcég van beépítve, hiszen így óhatatlanul elkötelezi magát olyan csomagszállítás mellett, ami esetleg nem a legmegfelelőbb a webáruháza számára. Az UnasShop webáruház rendszerben igyekszünk, hogy minden népszerű piaci szereplő megoldása közvetlenül beépítésre kerüljön. Az alábbi fejlesztéseket készítettük el az elmúlt időszakban:

Új integráció

  • PREMIUMVIP Magyarországon is megjelent a cseh alapítású Csomagküldő.hu, melynek segítségével mind a házhoz szállítás, mind a csomagpontra történő szállítás megoldott nem csak országon belül, de a környező országokban is. Működési területe kiterjed Csehország, Szlovákia, Románia valamint egyéb európai országok területére is, jelenleg mintegy 2200 csomagpontra tudja a vásárló kérni a csomagját. Rendszerünkben külön tudja hozzáadni a webáruházhoz a csomagpont alapú valamint a házhoz szállítással működő módot. »»»
  • PREMIUMVIP Az MPL a Magyar Posta csomagszállítási szolgáltatása, mely rendszerrel eddig is volt kiépített kapcsolat az áruházainkban. Belföldön teljes körű integrációval használhatják az ügyfeleink a futáros kézbesítést, a postapontra történő (postán maradó) küldemények feladását, valamint a Posta csomagautomatáit. Ezt bővítettük, így már közvetlenül lehet csomagokat, megrendeléseket átadni a Magyar Posta rendszerébe külföldi cím esetén is. Ezzel a szállítási móddal a világ bármely szegletébe, gyorsan, kényelmesen, megfelelő áron, az egyedi igényeknek is megfelelve nyújthat futárszolgáltatást a vásárlói számára. »»»

Csomagpontok bővítése aggregátor szolgáltatóknál

PREMIUMVIP Kisebb csomagszám esetén érdemes megnézni valamelyik aggregátor cég ajánlatát. Ilyen például a Fürgefutár és a Deliveo a rendszerünkben. Esetükben több alvállalkozóként szereplő futárcéggel lehet szállíttatni, kedvezőbb árakon. Mindkettő esetén bővítettük az integrációt csomagpontokkal is. »»»

Egyéb fejlesztések

  • PREMIUMVIP CSV vagy XLS fájlokkal való csomagfeladás esetén általában hasonló formátumú fájlban adja vissza a szolgáltató a csomagszámokat. Ahhoz, hogy a vásárló és az adminisztrátor a megrendelések részleteinél lássa a csomagszámot, ezek importálására adunk lehetőséget. Korábban a GLS és az MPL esetén volt használható ez a funkció, immáron a Foxpost esetén is megoldható ez. A Foxpost rendszeréből letöltött fájl a Csomagfeladás menüben feltölthető, így a csomagszámokat párosítjuk a megrendelésekhez, amelyek cseremezővel a státuszértesítőkben is használhatóak. »»»
  • PREMIUMVIP Talán a legnépszerűbb szállítási megoldás a GLS. Folyamatosan bővítjük az integrációt, hogy minden partnerünk a leghatékonyabban testre tudja szabni a kapcsolatot. GLS API esetén konfigurálható, hogy milyen címkeformátumban kívánja nyomtatni a csomagcímkét, ezt kibővítettük a címkén megjelenő tartalom kiválasztásának lehetőségével. Tetszés szerint megjelenhet a címkén a vásárló, az adminisztrátori megjegyzés vagy a megrendelés azonosító. »»»

Kiszervezett logisztika

PREMIUMVIP A webáruházak működésének új perspektívája a kiszervezett logisztika. Folyamatosan jelennek meg olyan szereplők a piacon, akik raktározzák, csomagolják, számlázzák és kiszállítják a webáruházak termékeit. Ezzel fulfilment szolgáltatást nyújtanak, amivel nagy terhet vesznek le a webáruház üzemeltetők válláról. Új menüpontot alakítottunk ki az ilyen megoldásokra a Fizetés, Szállítás, Logisztika menüben. Ide fognak kerülni a teljes logisztikai tevékenységet folytató partnereink. Első körben a Webshippy építette ki az IT kapcsolatot rendszerünkhöz, amellyel a rendeléseket, termékeket le tudja kérni, szinkronban tartja a raktárkészletet, és a megrendelések állapotát visszajelzi a webáruháznak. »»»
2019.02.25
Szerző: Kóczán Tamás
Sikerek az Ország Boltja 2018 versenyen2018-ban 8. alkalommal került megrendezésre az Ország Boltja verseny, aminek a célja, hogy az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései segítségével a szervező Árukereső.hu megtalálja a legkiválóbb minőségű szolgáltatás nyújtó, valamint a legnépszerűbb webáruházakat. A díjátadó ünnepélyes keretek között csütörtökön került megrendezésre.

Az Unas áruházak üzemeltetői az idei évben is szépen szerepeltek, ügyfeleink 9 helyezést értek el. Ezzel a verseny indulásáig visszatekintve 94-re emelkedett a partnereink által megszerzett díjak száma. Külön öröm számunkra, hogy a prémium világítástechnikai termékeket forgalmazó Lumenet immáron 6. évben dobogós a versenyen, idén is megnyerve kategóriájának 1. díját. Gratulálunk minden díjazottnak!
2019.02.11
Szerző: Kóczán Tamás
Unas VIP Facebook csoportA mai nappal útjára indítottuk az Unas VIP Facebook csoportot, ami azért jött létre, hogy a VIP előfizetéssel rendelkező UnasShop felhasználók egymással tapasztalatot cserélhessenek, és további szolgáltatói támogatást kapjanak. A csoportban a hivatalos hír előtt publikáljuk a fejlesztéseket, újdonságokat, valamint beszámolunk az integrációkról, együttműködésekről. A csoport tagja minden olyan cég munkatársa lehet, aki rendelkezik Unas felhasználónévvel, és VIP csomag előfizetéssel. Feltétel az Unas Online Kft. ÁSZF-ének, és a csoport szabályainak elfogadása. A tagság nem automatikus, a csoportba jelentkezés szükséges. A csoport nem ügyfélszolgálatként működik, kérjük amennyiben számlázással, szolgáltatásokkal kapcsolatos konkrét kérdése van, keresse ügyfélszolgálatunkat!

Csatlakozzon az Unas VIP csoporthoz!
2018.12.17
Szerző: Kóczán Tamás
karacsony2018Vajon a karácsonyi időszak kezdetét, vagy végét várják jobban a kereskedők? Ez az időszak próbára tesz minden e-kereskedőt és logisztikai céget, de már látszik a vége. Az internetes vásárlás népszerűsége töretlenül növekszik, a fiatalok szinte minden karácsonyi ajándékot webáruházakban szereznek be. Előzetes számítások szerint az UnasShop webáruházakban leadott rendelések összege 2018-ban bőven meghaladja a 80 milliárd Forintot, ami közel 3,5 millió megrendelést jelent. Ezzel továbbra is a magyarországi e-kereskedelmi összforgalom nagyjából 15-20%-a rendszerünkön keresztül realizálódik.

Mozgalmas év volt ez számunkra. Új irodába költöztünk, csapatunkba lelkes fiatalok érkeztek. Rendszerünk technikai hátterét jelentősen bővítettük, új technológiákat vezettünk be, aminek köszönhetően 99,98%-os rendelkezésre állás felett teljesítettek a nálunk működő áruházak. Új webáruház csomagokat hoztunk létre, melyek újabb lendületet adtak az előfizetőszám növekedésében. Előkészületben van 2019 első fejlesztéscsomagja is, melyben számos kisebb nagyobb újítással készülünk. Érkeznek új integrációk, funkcióbővítések és hatékonyságot növelő megoldások. VIP előfizetőinknek zárt Facebook csoportot indítunk januártól, melyben további támogatást, értékes tartalmakat adunk a webáruház sikeres üzemeltetéséhez.

Telefonos és online chat ügyfélszolgálatunk december 20. és január 2. között nem üzemel, kivéve december 28-án, amikor a délelőtti órákban ügyeletet tartunk. Az ünnepek alatt az e-mailes megkeresésekre korlátozottan tudunk válaszolni.

Minden Ügyfelünknek kellemes karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk!