Április óta a fejlesztési hírek más formában jutnak el hozzátok. A korábbi gyakorlattól eltérően nem várunk össze sok fejlesztést egy blogcikkbe, hanem a bekerülést követően azonnal láthatóak lesznek a fejlesztési listában. Új fejlesztésről pedig az adminisztrációs felületen a harang ikon jelzésével értesülhetsz, valamint a Facebook csoportunkban is posztoljuk őket.
Reméljük, hogy kipihentétek magatokat a nyáron és megfelelően fel tudtatok töltődni az őszi rohamra. A szabadságolások miatt ha esetleg nem értesültetek volna valamelyik fejlesztési hírről, a legfontosabbakat itt is összefoglaljuk nektek.
Ne küldj ki csomagot feleslegesen: Utánvét Ellenőr integráció
PREMIUM A magyar e-kereskedelem többek között abban is különbözik a nemzetközitől, hogy a rendelések nagy hányada utánvéttel történik. Miközben ez a fizetési mód a legtöbb európai országban ismeretlen, még a hozzánk hasonló múltú országokban is 10% alatt van a használata. Aki viszont fenntartja ezt a lehetőséget a webáruházában, időnként át nem vett csomagokkal is számolhat, ami felesleges kiadásokkal jár.
Új integrációként bekerült az Utánvét Ellenőr, ami megoldást nyújthat a problémára. A szolgáltatás lényege, hogy a vásárló által megadott email cím alapján lekérdezzük az Utánvét Ellenőr rendszeréből az adott email cím reputációját. A visszakapott érték azt tükrözi, hogy a kérdéses vevő más webáruházakban korábban milyen arányban vette át a rendeléseket. Küszöbérték beállításával szabályozhatod, hogy milyen érték felett élhet csak az utánvét lehetőségével. Amennyiben tehát a reputációja küszöbérték alatti lesz, úgy meg sem jelenik számára a választható módok között az utánvét. Ha a küszöbértéket 1-re állítod, akkor csak az tud utánvéttel vásárolni nálad, aki minden eddigi csomagját átvette, amiről információ van a rendszerben.
Azon felül, hogy a webáruházad lekérdez adatokat a közös adatbázisból, te is szolgáltathatsz a vevőidről információkat. Ez a beállított megrendelés státuszoktól függ, sikeres átvétel esetén pozitív, sikertelen esetén negatív szignált küldhetsz be az illetőről. Így az idő előrehaladtával egyre pontosabb és jobb lesz a globális működés is.
Ahhoz, hogy az Utánvét Ellenőr szolgáltatását jogszerűen használni tudd, módosítanod kell az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót valamint hatásvizsgálatot és érdekmérlegelési tesztet kell lefolytatnod. A hatásvizsgálattal alá kell támasztanod, hogy az át nem vett csomagok kárt okoznak a cégednek, emiatt jogos érdekből profilalkotást végzel. Valamint ki kell mutatnod, hogy az automatikus döntéshozatal nem jár joghatással a vásárló számára. A profilalkotás és az automatikus döntéshozatal folyamatát az Adatkezelési tájékoztatóban fel kell tüntetned valamint az ÁSZF-ben le kell írnod a fizetési módoknál, hogy azok közül melyek igénybevétele függ az Utánvét Ellenőr visszajelzésétől.
A kapcsolódó beállításokat a Beállítások / Külső kapcsolatok / Ellenőrző, minősítő rendszerek menüben találod meg. Irány a funkció »
Megújult az MPL csomagfeladás
PREMIUM Az MPL csapatával együttműködve új alapokra helyeztük az MPL integrációt az Unas rendszerben. Sok hiánypótló funkció érkezett a megoldáshoz, amivel hatékonyabb lehet a csomagfeladás, időt spórolhat a felhasználónak, valamint a vásárlói tájékoztatás is pontosabb lehet.
Lehetőség nyílik API kapcsolaton lekérdezni az MPL rendszeréből az egyes csomagok állapotát, ez jelenleg több mint 30-féle állapot lehet. Ezt a megrendelés részletekbe belépve láthatja a webáruház adminisztrátora. Erre a funkcióra felfűztük az automatikus megrendelés státusz váltást is. Összerendelhető a szállítási módnál, hogy melyik csomagállapot melyik státuszba váltsa át a megrendelést. Ettől kezdve ha például a csomag kiszállításra került, automatikusan lezárható a megrendelés, de a köztes állapotok is jobban kommunikálhatók lettek.
További automatikus státusz váltási lehetőség is lehetséges jegyzékzárás után. Ez nem az MPL által visszaadott csomag állapotok függvényében történik, hanem külön beállítható, hogy ha a webáruház adminisztrátora lezárja az átadott csomagok jegyzékét, milyen státuszba váltsanak az érintett megrendelések.
Fontos működésbeli változás, hogy ezentúl le lehet tölteni az egy napon belül feladott szállítóleveleket a csomagfeladás menüből.
Csomagfeladás esetén átadjuk az MPL rendszerébe a megállapodás azonosítóját, ami webáruházanként különböző. Ezzel webáruházanként elkülönülnek a különböző jegyzékek, így ha valaki több webshopot is üzemeltet, különálló jegyzékek lesznek hozzájuk. Továbbá új lehetőségként két ügyféladat is átadhatóvá vált a jobb azonosíthatóság érdekében. Ez a megrendelés számán kívül lehet a kapcsolódó számla sorszáma vagy egyedileg beállított szállítási módra jellemző adat is.
Bevezettünk új MPL szolgáltatásokat is: ilyen az inverz csomag és a csere csomag intézménye. Szállítási módonként állíthatóak be, tehát a megrendeléseknél a cél alapján kell átváltani a megfelelő szállítási módra.
Ezentúl maximalizálható az értéknyilvánítás a csomagoknál. Ha meghaladja a termékek összértéke az 50.000 Ft-ot, akkor is a maximumként beállított érték kerül át az MPL rendszerébe, így nem lesz drágább a feladás.
Fizetési és szállítási mód, csomagpont mentése vásárlóhoz
VIP Ha volt korábban rendelése és regisztrált a vásárló, akkor elmentjük hozzá az utoljára választott szállítási és fizetési módot. A következő rendelésnél ezek lesznek alapból kiválasztva, de persze választhat mást is. Ha be van kapcsolva az a beállítás, hogy Ne legyen kiválasztva fizetési, szállítási mód, az az új vagy korábban nem regisztrált vásárlókra fog vonatkozni. Az új funkció használata ezt a beállítást felülírja korábbi regisztrált vásárlók esetén.
Ha egy regisztrált vásárló kiválaszt egy csomagpontot vagy csomagautomatát a megrendelés folyamatban, ezentúl azt is elmentjük hozzá. Ha később is rendelni fog, akkor ez az átvételi hely már alapértelmezetten ki lesz választva nála. Természetesen átválthat másikra is ilyenkor, de rendszeres megrendelés esetén könnyebbség, hogy nem kell mindig ugyanazt kikeresnie.
Az új lehetőségeket a Beállítások / Alapbeállítások / Megrendelés / Fizetés, szállítás, ellenőrzés menüben kapcsolhatod be.
Halasztott fizetés cégeknek: PastPay
PREMIUM Új betűszót hallani mostanában az e-kereskedelmi piacon, ez pedig a BNPL (Buy Now Pay Later - vásárolj most, fizess később). Ezeknek a fizetési megoldásoknak az a lényege, hogy a vásárlónak nem kell azonnal kifizetni a terméket, azt később is megteheti. Külön terület ebben a témakörben a céges vásárlók és a magánszemély vevők köre. Több integráción is dolgozunk párhuzamosan.
Első körben a céges vevőket célzó Pastpay szolgáltató rendszerét vezettük be az Unas webáruházak lehetőségei közé. Amennyiben az adott vállalkozás szerződött PastPay ügyfél (ezt a megrendelési folyamat során ellenőrizzük), a rendelkezésre álló hitelkeretét tudja levásárolni a webáruházadban. A megrendelés végösszegét a rendelés leadása után a PastPay fizeti a webshop üzemeltetője felé, így a rendelt termék azonnal szállítható lesz. A pénzmozgás pedig a PastPay és a vásárló cég között korábban létrejött szerződés alapján, a webáruháztól függetlenül fog megtörténni. Irány a funkció »
Kísérd figyelemmel a többi fejlesztésünket is!
Ahogy a bevezetőben is írtuk, a blogban csak a legfontosabb fejlesztések említjük meg. Ezen kívül érdemes figyelned a fejlesztési oldalunkat, ahol minden kisebb fejlesztésről is hírt adunk, legyen az új integráció, új funkció vagy akár az API bővülése.