Gombamód szaporodnak a különböző marketingeszközök, bevételnövelő csodafegyverek a piacon. Szinte minden nap találkozunk olyan forradalmi megoldással, ahol azt is tudják, hogy pontosan 23,5%-kal fog nőni a bevételed ha elkezded használni. Nehéz a nagy zajban megtalálni azokat az újdonságokat, amelyek valóban hasznosak lehetnek és tényleges forgalomnövekedést eredményeznek. Hosszas tervezés és fejlesztés eredményeképpen létrehoztunk egy új rendszert, ami esélyes lehet erre. SEO szoftverről van szó, így előtte dióhéjban nézzük át a keresőoptimalizálás alapjait.
Mitől jutsz előbbre a Google találati listáján?
Mindenkiről a versenytársa tud a legtöbbet, ezért megkérdeztük a Bing AI csevegőjét erről. Szerinte több mint 200 tényezőt vesz figyelembe a keresőóriás a találati lista összeállításakor. Ez nagy valószínűség szerint így is van, a legtöbb SEO szakember egyetért abban, hogy ezek a tényezők alapvetően 3 területre oszthatók. Az egyszerűség kedvéért mondhatjuk azt, hogy ezek a csoportok egyformán, azonos arányban hatnak. De melyek is ezek?
A technikai SEO javarészt a webáruházmotoron múlik, vagyis inkább annak a szakszerű, irányelvek mentén történő kezelésén. A webáruházmotor biztosítja a keresőrobotok számára a könnyű feltérképezést és azokat a funkciókat, amelyekkel a megfelelő meta- és strukturált adatok generálhatók. Ha Unas rendszert használsz minden eszközöd megvan arra, hogy ezt a területet kimaxold, azonban ügyelned kell arra, hogy minden megfelelően legyen beállítva a tartalmaidnak megfelelően.
A linkmarketing arról szól, hogy off-site, tehát az oldaladon kívül bizonyítsd a keresőknek a hitelességedet. Ez minél több, a webáruházadra mutató hivatkozást jelent, amelyek javarészt kattintható linkek más minőségi weboldalakról. Ezen kívül kisebb részben link nélküli említések is számítanak, amikor csak a webshop nevét idézik egy szöveges tartalomban, de nem készült rá kattintható hivatkozás.
Az on-site SEO jelenti a weboldalon szereplő tartalmak ideális kialakítását. Ezek feltérképezésével dönti el a keresőmotor, hogy azok megfelelő választ adnak-e egy bizonyos kulcsszó keresésére. Ez az a terület, ahol neked a legtöbb szereped és feladatod van, hiszen a termékeidet te ismered a legjobban, te tudod mik azok a részletek, amelyek a vásárlóidat érdeklik.
Mindegyikkel foglalkoznod kell!
Általánosságban tehát elmondható, hogy ha valaki nem foglalkozik valamelyik területtel, az aligha számíthat jó pozícióra a keresőkben, nehezen fogja a saját oldalait megtalálni az organikus lista előkelő helyein.
Fókuszban a tartalommarketing
Összpontosítsunk most a tartalomra, a webshop szövegeire, a látható és nem látható elemeire! Úgy tűnik a Google is egyre inkább erre fekteti a hangsúlyt. Sajnos sok webáruház üzemeltető pont ezt hanyagolja el a legjobban, mondván a technikai SEO a webáruház szolgáltató feladata, a linkmarketing pedig jó esetben ki van szervezve valamelyik ügynökségnek és ez elég is lesz a boldogsághoz. Néhány soros vagy nem létező termékleírás, kategória szövegek esetén a Google indexelő robotja csak üres oldalakat fog látni. A keresés célja pedig pont az, hogy olyan találatok jelenjenek meg leginkább, amelyek releváns tartalommal rendelkeznek a keresési kifejezésekkel kapcsolatban.
Ez eddig rendben is van, de milyen a jó szöveg? Természetesen a Google nem fogja elárulni pontosan mik a rangsorolási tényezők, csupán hírekből, közleményekből tájékozódva és nem utolsó sorban sokéves SEO tapasztalattal fogalmazható meg igazán jó, keresőbarát szöveg. Szakemberek 50+ SEO logikáról beszélnek a tökéletes tartalom kapcsán, amit valljunk be, írás közben elég nehéz szem előtt tartani. Egyszerre kell ügyelni a szövegek, a bekezdések, de még a mondatok hosszára is. Gondoskodni kell a kulcsszavak megfelelő sűrűségéről, linkelésekről és persze a strukturált, tartalmilag is megfelelő címsorokról.
Új eszköz a tökéletes szövegek írásához
A termékeiddel kapcsolatban te vagy a legjártasabb, ezért a legjobb ha a termékleírásokat, kategória szövegeket, kapcsolódó blogcikkeket is te készíted el és nem bízod olyanra, aki sose hallott róluk. Ehhez hoztunk egy vadonatúj szoftveres megoldást, amivel SEO tapasztalat nélkül is olyan tartalmakat állíthatsz elő, amit imádni fognak a keresőmotorok és a projektek menedzselése is pofon egyszerű lesz általa.
Saját területükön piacvezető cégek fogtak össze: az Unas, mint legnépszerűbb magyar webáruház szolgáltató és az ALH Consulting, a leghatékonyabb SEO ügynökség megalkotta a Seostic szolgáltatást, ami új megközelítésben segít bevételt növelni, kifejezetten webáruházak számára.
Miben más, mint a legnagyobb SEO szoftverek?
A legtöbb ilyen eszköz kívülről térképezi fel a weboldalakat és a segítségükkel elkészített szövegeket át kell másolni a weboldalra, ami eléggé megnehezíti a használatot. A Seostic e-kereskedőknek készült, API kapcsolat segítségével tölti át a termékleírásokat, kategória szövegeket, blogcikkeket a webáruházból a saját rendszerébe. Szerkesztés közben valós időben elemzi és pontozza a tartalmakat. Ha pedig elkészül a szöveg, egy kattintással publikálható a webshopban, szintén API-n keresztül.
A szoftver magja tehát egy elemző, ami a szövegírás közben fogja figyelni a fent említett 50+ tényezőt, amitől egy szöveg jó lesz a keresőrobotok szemszögéből is. Ezek alapján 0-100 tartományban minden oldal kap egy pontszámot. A cél az, hogy a kiválasztott kulcsszóra 100 pontos tartalmat szerkessz. Mondanunk sem kell, hogy a pontozási logika kialakításához szakértőink mennyi szöveget elemeztek manuálisan és vizsgálták az organikus találati listán bekövetkező mozgásokat. Neked már nincs más teendőd, mint az implementált javaslatok alapján alakítani a saját tartalmaidat, amivel menetelhetsz előre a rangsorban.
Seostic lépésről lépésre
Két hetes tesztidőszakot biztosítunk, ami alatt néhány termékkel, kategóriával kipróbálhatod a rendszert. Megnézheted, hogy például egy terméked leírása hány pontot fog kapni, tehát milyen értékes a keresőmotorok számára. Azonnal fel is turbózhatod a szöveget és publikálhatod a webshopodban. A kipróbáláshoz kérjük látogass el a Seostic oldalára és regisztrálj!
Belépés után eléred a kezelőfelületet, ahol a felső részében az első lépésekhez kapsz rövid segítséget öt pontban. Érdemes azonban itt maradnod, a továbbiakban részletesen leírjuk a lépéseket!
Webáruház kapcsolat beállítása
Első lépésként technikai kapcsolatot kell beállítanod a webáruházad és a Seostic között. Jelenleg a két legnépszerűbb webáruház szolgáltató támogatott, így Unas és Shoprenter összeköttetést állíthatsz be. Ehhez látogass el a Webáruházak menübe és kattints a hozzáadás gombra. A webáruház nevének és címének megadása után szolgáltatót kell választanod, ami után pedig az API adatok megadása következik.
Unas webshop esetén az adminisztrációs felület Adminisztráció > Beállítások > Külső kapcsolatok > API kapcsolat menüjében generálhatsz API kulcsot. A Seostic-nek az alábbi végpontokra van szüksége: getProduct, setProduct, getCategory, setCategory, getPageContent, setPageContent. Ezzel a beállítással csak azokhoz az adatokhoz fér hozzá a rendszer, amivel valóban dolgozni fog.
Shoprenter webáruház esetén az API adatokat a Beállítások > API beállítások pontban találod. Sajnos itt nincs lehetőség szegmentálni a hozzáférhető adatokat, de a Seostic vásárló és megrendelés adatokhoz nem fog hozzányúlni.
Amint létrejön a technikai kapcsolat API-n keresztül, a Seostic háttérrendszere megkezdi a tartalmak feltérképezését, átvizsgálja a kategóriaszerkezetet, letölti a termékek listáját, ellenőrzi a blogcikkeket.
Projektek kialakítása
A munka megkezdéséhez projekteket kell kialakítanod. Saját szempontjaid alapján eldöntheted, hogy miket sorolsz egy projektbe, de érdemes termék csoportonként haladni. Látogass el a Projektek menübe és adj hozzá egy projektet. Ha több webáruházaddal is összekapcsoltad a rendszert, először azt kell kiválasztanod, hogy melyikből sorolsz be tartalmakat. Nevezd el a projektet és adj hozzá szerkesztőt. A felhasználók kezeléséről és a jogosultsági szintekről később találsz majd részletesebb leírást.
Az oldal középső részén látod a webáruházad kategóriáit. Egy projektbe érdemes tehát összetartozó tartalmakat összeszedni. Egy termékcsoporthoz tartozó kategóriákat, a benne szereplő termékeket és a hozzá kapcsolódó blogcikkeket. A kategóriák, a termékek és a blogcikkek szöveges tartalmai teszik ki a Feladatokat. Fontos itt megemlíteni, hogy a Seostic előfizetői csomagjai többek között abban különböznek, hogy mennyi projekten dolgozhatsz párhuzamosan, azokban mennyi feladat lehet egyidejűleg. Kipróbálás alatt 2 projekttel és 10 feladattal foglalkozhatsz. Javasoljuk, hogy az első projektedbe csak néhány feladatot válogass be!
Munkavégzés a feladatokkal
Ha a fentieket megcsináltad, el is kezdheted a valódi munkát. Ismerd meg a szoftverünk lelkét a szerkesztő / pontozó felületet, ehhez látogass el a Feladatok menübe! Itt találod az összes általad projektekbe sorolt feladatot. Ha sok feladatod van, hosszú a lista, felül szűrhetsz webáruházra és projektre is. Ha először látod a listát a pontszám oszlopban még nem jelenik meg érték, mivel a pontozás alapvetően kulcsszavakra, pontosabban fókusz kulcsszóra és környezeti kulcsszavakra épül. Ahhoz, hogy a legjobb eredményt érd el, meg kell értened, mit jelentenek ezek a fogalmak!
Mi az a fókusz kulcsszó és mik azok a környezeti kulcsszavak?
A fókusz kulcsszó (seed keyword) azt a szót, szóösszetételt, kifejezést jelenti, amire a látogató keres a keresőben. Nyilvánvalóan embertől függ, hogy ki milyen keresési gyakorlattal rendelkezik, milyen pontosan fogalmazza meg a fókusz kulcsszót. Keresőoptimalizálás szempontjából fontos megtalálni azt a fókusz kulcsszót, ami nem túl általános, de nem is annyira részletes, hogy arra gyakorlatilag nem keres senki. A Seostic pontozása csak a helyes fókusz kulcsszó megválasztása esetén lesz mérvadó.
Nézzünk egy példát: Ha a terméked neve Corelli Via 1.1 24" Gyerek MTB könnyűvázas zöld kerékpár, akkor a kerékpár kulcsszó túl általános lenne, de termék neve pedig túl részletes. Ilyen esetekben jól működhet, ha a Corelli Via gyerek kerékpár lesz a fókusz kulcsszó. Zárójelben jegyezzük meg a webáruházmotorok seozhatóságának margójára, hogy pl. erre a kereső kifejezésre a Google organikus találati listájának első 10 találatából 7 Unas rendszerű webáruház.
A környezeti kulcsszavak arra hivatottak, hogy tartalmilag tovább támogassák a szöveget a fókusz kulcsszóval kapcsolatos relevanciában. Ezek lehetnek szinonímák, kapcsolódó kifejezések, amelyek szerepelni szoktak azokban a szöveges tartalmakban, amelyek egy kulcsszóra jól teljesítenek. A fenti példánál maradva, a minőségi releváns szövegben biztosan megemlítésre kerülnek a kormány, hajtómű, lánc, váz, stb. környezeti kulcsszavak.
Ha elkezded szerkeszteni a projekted egyik feladatát, elsőként meg kell adnod a fókusz kulcsszót és esetleg néhány környezeti kulcsszót. Ha először próbálod ki a Seostic rendszerét, elég ha csak a fókusz kulcsszót adod meg. Továbblépésnél megtörténik a feladat első pontozása. A rendszer tudomásodra hozza, hogy az a termékleírás, az a kategória szöveg vagy blogcikk, a megadott fókusz kulcsszó vonatkozásában mennyi pontot ér a keresők számára és melyek a legfőbb hibái. Ne ijedj meg ha alacsony pontszámot látsz, pontosan azért hoztuk létre ezt a szoftvert, hogy egyszerűen javíthass ezen.
Pontozás és javaslatok szerkesztés közben
A képernyő jobb oldalán különböző szempontokat látsz, amik alapján történik a szöveg elemzése. A zöld, sárga és piros pöttyök mentén indulhatsz el, hogy mi az amin leginkább változtatnod kell. Ha lenyitod a sárgával vagy pirossal jelzett tulajdonságot, meglátod, hogy mi a teendő. Itt számtalan javaslat jelenhet meg, amelyeken ha végig mész, folyamatosan nőni fog a tartalom pontszáma. Ha kevés a szöveg, írj még valamit hozzá, ha hosszú a meta description, rövidítsd le, ha nincsenek címsorok, szúrj be! Ha kevésszer szerepel a fókusz kulcsszó, helyezd el többször, ha nincsnek linkek, egészítsd ki néhánnyal stb.
Publikálás
Munka közben folyamatosan mentheted a tartalmakat, később visszatérhetsz a folytatáshoz vagy akár visszaállíthatsz egy korábbi verziót is. Ha úgy ítéled meg, hogy a szövegek már megjelenhetnek a webáruházadban, egyszerűen csak publikálnod kell. Nincs szükség másolásra, átlépésre a webáruház adminisztrációs felületére, a jobb felső sarokban található Publikálás gomb megnyomásával API kapcsolaton keresztül azonnal feltöltődik a tartalom a webshopba és már látható is lesz a látogatók és nem utolsó sorban a keresőrobotok számára.
Publikálás után a webáruházad és a Seostic szinkronban marad, így ha valami miatt a webshopban módosulna a tartalom, ott szerkeszted vagy valamilyen külső platform módosítja az adatokat, a Seostic feladatlistájában látni fogod az esetleges pontszámváltozásokat.
Felhasználók: Szerkesztő, Moderátor, Adminisztrátor
Gondoltunk a nagyobb létszámmal dolgozó cégekre is és jól elhatároltuk a jogköröket. A Felhasználók menüben adhatod hozzá a munkatársaidat vagy a külső résztvevőket és szabhatod meg nekik a jogkörüket. Lehet valaki egyszerű Szerkesztő, aki nem publikálhat tartalmakat a webshopban, csupán az a dolga, hogy a végig menjen a vele társított feladatokon és kidolgozza a tartalmakat. A Moderátor szerkesztés mellett ellenőrizheti a többi szerkesztő feladatát és publikálhatja az elvégzett feladatok eredményét a webshopokban. A legmagasabb szintű felhasználó az Adminisztrátor, aki minden funkció használatára jogosult.
Ügynökségek számára kialakítottuk az Agency csomagot, amivel egy előfizetésen és fiókon belül több cég webáruházait, projektjeit tarthatják karban. Az Agency csomagot itt nem is taglalnánk többet, ha marketingügynökséget üzemeltetsz és viszonteladóként szeretnéd a szolgáltatást az ügyfeleid részére biztosítani, keresd a Seostic csapatát részletesebb információkért!
Naplózás és feladattörténet
Természetesen, mint minden jó rendszernél, a Seostic esetén is nyomonkövetheted a felhasználók tevékenységeit a naplóban. Ezen felül a feladatok történetét külön láthatod egy idővonalon, ami alapján látni fogod, mikor történtek a módosítások és a publikálások. Ugyanitt lehetőséged van egy korábbi állapot visszaállítására is.
Végszó
Hosszasan fejtegethetnénk még az új rendszerben rejlő lehetőségeket, de a cikkünk célja most inkább az, hogy közelebb vigye a webáruház üzemeltetőket a keresőoptimalizáláshoz, azon belül a tartalmi SEO-hoz. Szeretnénk felhívni a figyelmet a jó szövegek fontosságára, a folyamatos munkára, amit a jó találati helyezések elérése érdekében meg kell tenni. A Seostic azok számára nem lesz jó eszköz, akik nem akarnak szövegeket írni, illetve optimalizálni. Akik nem szeretnének energiát beletenni abba, hogy egyesével foglalkozzanak a kategóriákkal, termékekkel és egyesével javítsák azok pozícióját a találati listákon, azoknak nem érdemes kipróbálni se ezt a lehetőséget. Mesterséges intelligenciával is lehet tartalmat generálni, ami valljuk be, sokszor alacsony minőségű. Mindkét webshopmotor képes ChatGPT-vel leírásokat létrehozni, ami egyébként kiváló alapot ad a Seostic számára.