Webáruház fejlesztések - 2016 december
2016.12.07
•
Az év utolsó hónapjai a kereskedők szempontjából az év legfontosabb időszakát jelentik, hiszen ekkor van a Black Friday, valamint a karácsonyi bevásárlás időszaka is jelentős forgalomnövekedést generál már októbertől a legtöbb webáruházban. Természetesen fejlesztőink ebben az időszakban is gőzerővel dolgoztak, új lehetőségek jelentek meg folyamatosan az
UnasShop rendszer adminisztrációs felületén. Elkészítettünk egy részletes összefoglalót az elmúlt hetekben bekerült új funkciókról, fejlesztésekről és integrációkról.
Termékek kezelését érintő módosítások
- Termék részletek oldal automatikus meta adataiban (Title, Keywords, Description) használható ár cseremező is: [price]. »»»
- A termékek mennyiségi kedvezményének szerkesztésekor, az egyes sávokhoz ezentúl megadható összegszerűen is a konkrét ár, kiegészítve a További árak lapfülön már megismert bruttó/nettó kalkulátorral.
- Raktárkészlet változás soraiban az aktuális mennyiség is látszik a változás mellett, így nyomon követhető, hogy a készlet változásának időpontjában éppen milyen mennyiség volt raktáron. »»»
- Raktárkészlet statisztika esetén látható a tételhez tartozó beszerzési és eladási ár is, valamint a változatok is megjelennek. »»»
- Szám típusú termék paraméter használata során beállítható, hogy mekkora legyen a paraméterhez tartozó lépésköz a vásárló felületen. »»»
Megrendelések követését, kezelését érintő módosítások
- A megrendelések kezelésének megkönnyítése érdekében bevezettük a megrendelés típusokat. Különböző típusokat hozhat létre a megrendelésekhez (pl.: webáruházas rendelések, offline rendelések, garanciális rendelések), ami alapján csoportosíthatók, szűrhetők lesznek a későbbiekben. »»»
- A megrendelésekhez korábban definiálhatók voltak megrendelés státuszok, aminek segítségével tájékoztathattuk a vásárlót a rendelése állapotáról. Emellett a megrendelés tételeihez is létre lehetett hozni státuszokat, amivel a konkrét megrendelés tételről lehetett információt átadni (pl. várható beérkezés). További lehetőségeket építettünk be ide, a megrendelés tételekhez további státuszok hozhatók létre (előre definiált értékekkel, dátummal, vagy szabadszavas lehetőséggel). Beállítható továbbá, hogy lássa-e a vásárló vagy sem ezt a státuszt, így kiválóan alkalmas pl. adminisztrátori megjegyzések tárolására (pl. melyik nagykertől kell beszerezni, raktárkód). »»»
- Megrendelések esetén a paraméterek megjelenítése szabályozható lett. Beállítható, hogy az adott megrendelés paraméter szerepeljen-e nyomtatásban, listában, exportban, a megrendelés részleteinél, vagy az értesítő e-mailben. »»»
- A leadott megrendelések módosítási lehetőségeit bővítettük, így az admin felületen a rendelés követésben lehet már speciális szállítási és fizetési módot is váltani, és átvételi pontot, átvevő nevét megadni, módosítani. Hasznos például akkor, ha előzőleg átutalást választott a vásárló, később mégis bankkártyával fizetne, vagy ha másik csomagpontra kérné a terméket. »»»
- A marketingtevékenységek megtérülésének könnyebb nyomonkövetése érdekében a rendelések részleteinél megjelenítjük, hogy honnan érkezett a vásárló amikor a rendelést leadta. Ha viszont vásárolt már korábban is az áruházban megjelenik az is, hogy a regisztráció alkalmával honnan érkezett. »»»
- A kuponkezelő rendszer most már nem csak globálisan kezelhető, a vásárló csoportoknál ez a funkció kikapcsolható. Akkor érdemes alkalmazni, ha például azt szeretnénk, hogy a viszonteladói csoport ne használhasson fel kupont. »»»
- Kuponok elfogadása esetén új feltétel használható, miszerint csak új vásárló válthatja be az adott kupont. »»»
- Rendeléshez vagy elhagyott kosárhoz kapcsolódó követő hírlevél használata során kereső kifejezés is beállítható. Így a hírlevelet csak azon vásárlók kapják meg, akik rendelésében vagy kosarában szereplő valamely termék nevében megtalálható ez a kifejezés. Egy szemléletes példa erre, hogy ha valakinek a rendelésében szerepel a nyomtató szó, akkor idővel küldhetünk neki követő hírlevelet, hogy vegyen hozzá tintapatront. »»»
Külső rendszerek integrálása az UnasShop-ba
- Egyik legfontosabb marketing eszköz a vásárlókkal történő interaktív kapcsolattartás a vásárlási folyamatban, emiatt újabb három chat programot integráltunk az áruházba: MIRMOR, TAWK.TO és ZENDESK.COM. Ezekkel együtt immáron 12 külső CHAT megoldás használható a webáruházban. »»»
- Külső fejlesztésként elkészült a Nagy Machinátor és a Symbol Ügyvitel kapcsolat, ezentúl ezek az ügyviteli rendszerek is használhatóak a webáruházzal együtt. »»»
- Általunk végzett fejlesztés keretében ezentúl megtalálható a CashMan-FX számlázó program is. »»»
SEO beállítások
Egyre többször találkozunk olyannal, hogy különböző cégek ingyenes
SEO elemzéseket kínálnak, ezzel szerezve gyanútlan ügyfeleket. Természetesen érdemi elemzés nem várható, rendszerint valamilyen algoritmus alapján állítanak össze egy listát a hiányosságokról. Olyan dolgok is szerepelnek a elemzésekben, amikről bizton állítható, hogy az oldal keresőoptimalizáltságához semmi köze sincs:
Dublin core, Facebook og:image, Apple touch icon. Ahhoz, hogy ezek se jelentsenek gondot, beépítettük a lehetőségeket, bekapcsolható Dublin Core metaadatok megjelenítése az áruházban, megadható alapértelmezett Facebook Open Graph image (termékoldalon a termék képe), és beállítható Apple Touch ikon is.
»»»Publikus alapbeállítások
Több olyan beállítási lehetőség is volt az áruházban, amiket eddig csak az ügyfélszolgálatunk tudott módosítani, ezekből néhányat elhelyeztünk az
Alapbeállításokban.- Explicit tartalom (+18-as) jelzés az egész oldalra, nem csak ahol korhatáros termék van. »»»
- Kategória oldal legyen az áruház kezdőoldala. »»»
- Nem aktív termék esetén a szülő kategóriára irányítás lehetősége. »»»
- Üres kategória esetén egy szinttel feljebb lévő kategóriára irányítás lehetősége. »»»
- Ha üres a státusz leírás, akkor ne örökölje az előző státusz leírásából a szöveget. »»»
- Vásárló regisztrációkor mobil- és normál telefonszám bekérésének kikapcsolási lehetősége. »»»
- Adószám és megye bekérésének kötelezővé tétele. »»»
- Termék lista oldalon szűrés boxban az árszűrés kezelése. »»»
- Választott áruházi nyelv alapján a látogató országának meghatározása. »»»
- Több tizedes jegyig történő ármegjelenítés esetén az ár végén a nullák levághatók. »»»
Konverziókövetés
- Marketing szakemberek arról számolnak be, hogy webáruházak esetén hatékonyabb platform lett a Facebook hirdetés, mint a Google Adwords. A hirdetések konverziókövetésére korábban biztosítottuk az áruházban a Facebook Pixel beszúrási lehetőségét. Most kibővítettük a lehetőségeket minden eseményre, használható már a PageView, ViewContent, Search, AddToCart, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, Lead, CompleteRegistration esemény is. »»»
- Google Universal Analytics használata esetén alkalmazható már a korábbi Ecommerce Tracking helyett a Enhanced Ecommerce is. »»»
Fizetési és Szállítási módok változásai
- A DPD szállítási módot használó partnereink számára könnyítettünk az adatátadáson, kiépítésre került az úgynevezett DPD Weblabel kapcsolat. Ennek lényege, hogy az adatok átadása nem az eddig megszokott CSV fájl segítségével, hanem automata módon történik a DPD rendszere felé. »»»
- Státusz értesítő levelekben a megrendelő a csomagszámra kattintva elnavigálhat az adott szállítási mód csomag nyomkövetési oldalára. Jelenleg ezeknél a szállítási módoknál működik a funkció: MPL, Postapont, GLS, GLS csomagpont, DPD, DPD csomagpont, Trans-o-flex, Trans-o-flex csomagpont, Sprinter, Pick Pack Pont, Foxpost. »»»
- A speciális fizetési megoldások közül a Barion-nál is megjelent a devizák kezelése, így az áruházban ezentúl használható az USD és EUR pénznemek esetén is a Barion fizetési megoldása. »»»
- Fontos fejlesztés lehet azok számára, akik a webáruházat nem 24/7 rendszerben üzemeltetik: a fizetési- és szállítási módokat időtartamok között lehet aktívvá tenni (pl. hétvégi ingyenes szállítási mód).
- Előfordul, hogy szállítási pontok esetén meg kell adni az átvevő személyt is. Ezért bevezettünk egy újabb beállítási lehetőséget, amivel megadható, hogy a vásárlónál megadott kapcsolattartó vagy a szállítási név legyen átvevő neveként rögzítve. »»»
Egyéb fejlesztések
- Árukereső Megbízható Bolt widget négy féle pozícióban jeleníthető meg, ehhez is készítettünk egy beállítási lehetőséget. »»»
- Link típusú plusz oldalaknál megadható a hivatkozás úgy, hogy lehet akár belső link is (anchor - #) »»»
- Használható hírlevélhez és követő hírlevélhez DKIM aláírás. »»»
Hírek, BLOG
Ezentúl az
UNAS szolgáltatásokkal kapcsolatos híreket, cikkeket és tudásanyagokat a Főmenüben, a promóciós oldal tetején is megtalálja. Közvetlenül az
unas.hu/blog címen lesz elérhető. A BLOG-ban létrehoztunk egy keresési lehetőséget, amivel a korábbi publikációkban lehet kifejezést keresni.