Mi köze a képpontnak az eseményekhez?
Vásárlói viselkedés elemzése pixelekkel és tracking kódokkal
Ha láttad a Társadalmi dilemma című filmet, neked sincs kétséged afelől, hogy bizonyos szolgáltatók mindent tudnak rólad. Tudják merre jársz, milyen weboldalakat nézel, miket keresel az interneten, miket vásárolsz. A film pont a helyzet veszélyeiről szól, azonban ha már ezeket az adatokat te is felhasználhatod a saját marketinged során, összefoglaljuk számodra a témakör lehetőségeit ebben a cikkben.
Megmutatjuk mit kell tenned, hogy lásd azokat a tevékenységeket, eseményeket, amelyek alapján célcsoportokat alakíthatsz ki, hirdethetsz bizonyos közönségnek. Ezek az események segítenek a folyamataid optimalizálásában. Korábban már írtunk az e-kereskedelem mutatószámairól. Ha az Unas rendszert használod biztos lehetsz abban, hogy a technikai háttér támogatni fog az online hirdetések hatékony kialakításában. Most arra térünk ki, hogy mi köze a képpontoknak a látogató eseményekhez és melyek azok a konkrét események, amelyeket felhasználhatsz a különböző rendszereknél.
Facebook pixel
Talán a Facebook volt az első, aki a pixel (magyarul képpont) kifejezést behozta a köztudatba. Weboldal üzemeltetők büszkén kérdezgették egymástól: neked van Facebook pixeled? Jó néhány éve működik ez a megoldás, de sokan még mindig nem tudják mire való.
Alapvetően arról van szó, hogy ha bekötöd a Facebook pixelt a webáruházadba, akkor a Facebook nyomon fogja követni a látogatóid tevékenységét, nyilvántartja az eseményeket. Ezek alapján pedig célozza és optimalizálja a hirdetéseidet.
Első körben létre kell hoznod egy képpontot a Facebook Vállakozáskezelőben az Adatforrások / Képpontok menüben a Hozzáadás gombra kattintva. Néhány egyszerű lépés után hozzájutsz a képpont kódjához, amit az Unas webáruház adminisztrációs felületén a Beállítások / Külső kapcsolatok / Facebook kapcsolatok / Követőkód menüben állíthatsz be. Itt is csak a hiányzó részletet kell átmásolni a teljes kód helyett. Ezután a webáruház máris szolgáltatni fogja a látogatói tevékenységeket a Facebook felé.
Chrome bővítmény az ellenőrzéshez
Egyszerűen ellenőrizheted, hogy a bekötést jól csináltad-e meg. Erre hivatott a Chrome böngésző Pixel Helper nevű bővítménye, ami a böngészősáv mellett jelzi, hogy van-e pixel a webáruházban és az milyen eseményeket szolgáltat az adott aloldalon.
VIP webáruházaknak: Facebook konverziók API
A Facebook Hirdetéskezelő az iOS14 változásai óta mindenkinek az arcába tolja, hogy a célközönségének mérete csökkent. Ennek egyszerű oka van: az Apple készülékek nem szolgáltatnak adatokat
a Facebook képponttal a felhasználó külön engedélye nélkül. Ennek kompenzálására fejlesztette ki a Facebook a Konverziók API-ját, ami arra hivatott, hogy ha a látogató eszköze nem küldi az eseményeket, azt a webáruháztól közvetlenül kapja meg a Facebook. A Konverziók API tehát a Facebook képponttal együttműködve segít a Facebook-hirdetési kampányaid teljesítményének és mérésének javításában. Ha generáltál a Konverziók API-hoz hozzáférési kódot, akkor a webáruház adminisztrációs felületén a szerveroldali eseménykezelés résznél adhatod meg.
Facebook pixel események
- PageView - Tetszőleges oldal megtekintése
- ViewContent - Termék részletek oldal megtekintése
- AddToWishlist - Termék kedvencekhez adása
- Search - Keresés
- AddToCart - Termék kosárba helyezése
- CompleteRegistration - Sikeres regisztráció
- Lead - Sikeres hírlevél feliratkozás
- InitiateCheckout - Fizetési és szállítási mód választása
- AddPaymentInfo - Megrendelés ellenőrzése
- Purchase - Sikeres megrendelés
Google Analytics, a teljes körű nyomon követés
A Google Analytics statisztikai szoftvert nem kell senkinek bemutatni. Azonban a legtöbbeknek csak annyit jelent ez a rendszer, hogy látják hány látogató járt a webáruházban, esetleg azok mennyit vásároltak. A lehetőségek tárháza ennél sokkal messzebbre mutat. Az Unas rendszerben olyan részletességű Analytics integrációt találsz, ami meglehetősen ritka más rendszerekhez képest. Amellett, hogy látod az alapvető látogatottsági adatokat, e-kereskedelmi mérőszámokat tudsz nyomon követni, több mint 60-féle tevékenységet, eseményt adunk át az Analyticsnek.
A Beállítások / Külső kapcsolatok / Google kapcsolatok menüben a Google Analytics fülön állíthatod be a nyomon követést. Itt UA vagy GA4 típusú kódokat is megadhatsz. Az Analytics az eseményeket kategóriába sorolja, ezáltal az eseményműveleteket eseménykategória szerinti szűrésben is láthatod. Az eseményműveleteknél pedig az esemény címke konkretizálja a tevékenységeket.
Google Ads
Itt említsük meg a Google Ads hirdetési rendszer önálló mérését, amit az előbbi menüben a Google Ads fülön állíthatsz be. Ez is alkalmas a hirdetések megtérülésének mérésére. Az Ads fiókodat összekötheted az Analyticsel, így az Analytics bővebb adatai alapján tudod a célközönségedet meghatározni és a hirdetéseidet szegmentálni.
Google Analytics események
- Page View - Tetszőleges oldal megtekintése
- Slideshow - Click - Kattintás a start oldali nagy banner elemen
- Product - View Product List - Termék lista oldal megtekintése
- Product - View Product Details - Termék részletek oldal megtekintése
- Product - View Category - Kategória oldal megtekintése
- Product - Search String - Keresés kifejezésre
- Product - Click - Kattintás termékre
- Product - Promo Click - Termék ajánló kattintás
- Product - Add To Compare - Termék hozzáadása összehasonlításhoz
- Product - Remove From Compare - Termék törlése összehasonlításból
- Product - Show Compare - Termék összehasonlítás megtekintése
- Product - Add To Favourites - Termék kedvencekhez adása
- Product - Remove From Favourites - Termék törlése kedvencek közül
- Product - Recommendation Sent - Termék ajánlása
- Product - Question Sent - Érdeklődés termékről
- Cart - Add To Cart - Termék kosárba helyezése
- Cart - Remove From Cart - Termék törlése kosárból
- Cart - Modify Cart - Kosár módosítása
- Cart - Empty Cart - Kosár kiürítése
- Marketing - Upsale Show - Upsale ajánlat megjelenítése
- Marketing - Upsale Convert - Upsale termék kosárba helyezése
- Marketing - Cross-sale Show - Cross-sale ajánlat megjelenítése
- Marketing - Cross-sale Convert - Cross-sale termék kosárba helyezése
- Marketing - Post-sale Show - Utóajánlat megjelenítése
- Marketing - Post-sale Convert - Utóajánlat termék megrendelése
- Marketing - Gift Show - Ajándéktermék megjelenítése
- Marketing - Gift Convert - Ajándéktermék termék kosárba helyezése
- Marketing - Product Pack Show - Csomagtermék megjelenítése
- Marketing - Product Pack Convert - Csomagtermék termék kosárba helyezése
- Lead - Subscribe - Hírlevél feliratkozás
- Lead - Unsubscribe - Hírlevél leiratkozás
- Lead - Content Form Send - Űrlap elküldése
- Login - Login Ok - Sikeres belépés
- Login - Logout Ok - Sikeres kilépés
- Login - Login Error - Belépési hiba
- Checkout - Registration - Regisztrációs oldal megtekintése
- Checkout - Registration Complete - Sikeres regisztráció
- Checkout - Registration Modify - Adat módosítás oldal megtekintése
- Checkout - Registration Modify Complete - Sikeres ügyfél adatok módosítása
- Checkout - Payment Shipping Info - Szállítási illetve fizetési módok választása
- Checkout - Order Control - Rendelés összegzése
- Checkout - Order Checkout - Sikeres rendelés leadás
- Checkout - Thank You - Megrendelés köszönő oldal megjelenítése
- Intelligent - Popup Show - Intelligens ajánlat megjelenítése
- Intelligent - Popup Convert - Intelligens ajánlat konverzió
- Cookie Alert - Cookie Alert Close - Sütikezelési sáv bezárása
- Cookie Alert - Cookie Alert Open - Sütikezelési sáv megnyitása
- Cookie Alert - Cookie Allow - Sütikezelés elfogadása
- Cookie Alert - Cookie Disallow - Sütikezelés elutasítása
- Link - Tel - Telefonszám linkre kattintás
- Link - Mailto - Email címre kattintás
- Enhanced Ecommerce - Select Content - Termék kiválasztása
- Enhanced Ecommerce - View Item - Termék megtekintése
- Enhanced Ecommerce - Add To Cart - Termék kosárba helyezése
- Enhanced Ecommerce - Remove From Cart - Termék törlése a kosárból
- Enhanced Ecommerce - Begin Checkout - Vásárlási folyamat megkezdése
- Enhanced Ecommerce - Set Checkout Option - Szállítási, fizetési módok kiválasztása
- Enhanced Ecommerce - Purchase - Megrendelés eladása
- Enhanced Ecommerce - Checkout Progress - Vásárlási folyamat lépései
- Enhanced Ecommerce - View Item List - Termék lista megtekintése
- Enhanced Ecommerce - View Promotion - Termékre kattintás ajánlóban
TikTok pixel
A TikTok megkerülhetetlen szereplővé vált a hirdetők szempontjából is. Adtunk már tippeket is a TikTok marketinghez. Mivel a platform látogatottsága gyorsabban nő, mint a hirdetők száma, olcsón lehet látogatókat szerezni erről a csatornáról. Rajtunk nem fog múlni, integráltuk a TikTok pixelt is, amellyel a konverzió szempontjából legfontosabb eseményeket közvetíteni tudod. A pixelt a Marketing / Külső marketing rendszerek menüben kötheted be - a megfelelő sor szélén kattintva a Pixel ID-t kell megadnod és kész is vagy az integrációval.
TikTok pixel események
- Search - Keresés
- AddPaymentInfo - Fizetési mód választása
- CompleteRegistration - Sikeres regisztráció
- InitiateCheckout - Fizetés indítás
- PlaceAnOrder - Megrendelés leadása
- ViewContent - Termék megtekintése
- Subscribe - Hírlevél feliratkozás
- AddToCart - Termék kosárba helyezése
- AddToWishlist - Termék kedvencekhez adása
Újdonságok: Twitter és Pinterest pixel
A közösségi platformok sorában két nagyobb szereplőt mindenképpen érdemes megemlíteni. Ezek a Twitter és a Pinterest. Mindkettőhöz kiépítettük a hozzájuk tartozó képpont integrációt. Alapeseményként az oldalmegtekintést adjuk át a külső rendszereknek. Ezeket is a Marketing / Külső marketing rendszerek menüben kapcsolhatod be.
Twitter és Pinterest esemény
- PageView - Tetszőleges oldal megtekintése
Egyéb követőkódok
A fentieken felül nagyon sok egyéb, kisebb-nagyobb külső követő rendszer, tracking pixel került integrálásra az Unas webáruházba. Segítségükkel különböző célokra használhatod az így gyűjtött adatokat, kezdve az egyszerű látogató követéstől, az oldalba épülő termékajánlón, árazási rendszeren át a multifunkciós eszközökig. A teljes listát a Marketing / Külső marketing rendszerek menüben találod.
Árösszehasonlító oldalak esetén mérheted az ott elköltött összeg megtérülését. Erre alkalmas pl. az Árukereső, a Shopalike, a Kelkoo és a Glami követőkódja. Ezek rendszerint oldalmegtekintéseket és a vásárlási eseményeket rögzítik. Ezen kívül affiliate vagy multifunkciós rendszerek is megkövetelik a mérést, a listában szereplő megoldásokhoz szintén elkészítettük az adatkapcsolatot. Egyes esetekben fizetési megoldások is kérhetnek adattovábbítást. Ilyen például a Barion pixel vagy a Simplepay rendszere, ahol a vásárlók adatai továbbításra kerülnek feléjük.
Ügyelj a GDPR-re!
Mi a technikai háttér kialakításánál törekedtünk arra, hogy a maximumot hozzuk ki az integrációkból. Azonban jogi része is van a dolognak. Ha a vásárlóid adatait továbbítod harmadik fél részére, arra figyelj, hogy ehhez a látogató adja hozzájárulását és a továbbítás ténye szerepeljen az adatkezelési tájékoztatódban, avagy jogos érdekből történjen az adatátadás.