Jó bornak nem kell cégér - mondták régen, azonban a webáruházakra ez már nem teljesen igaz. Kevés az a webshop, aminek a vásárlóközönsége annyira hűséges, hogy nem kacsingat másfelé. A tudatos vásárlók folyamatosan keresik az alacsonyabb árakat és az extra szolgáltatásokat. Sok induló webáruház üzemeltetője pedig úgy gondolja, hogy elég elindítani a webáruházat és érkezni fognak a látogatók.
Azonban aktív látogatószerzés, reklámok és hirdetések nélkül nem lehet hatékonyan az e-kereskedelemben működni. Számtalan online hirdetési rendszer áll rendelkezésre manapság, amelyek technikai feltételeinek meg kell feleljen a webáruházmotor is. Ebben a cikkünkben összefoglaljuk a hirdetéstámogató funkciókat és integrációkat, amelyek az Unas webáruházban rendelkezésre állnak. Ezek nagyban megkönnyítik a hirdetések célzását és mérését. Két újdonságot is mutatunk a bejegyzés végén, az egyikről sokat hallhattál manapság.
Domain tulajdonjog igazolás
A legtöbb platformon csak úgy hirdetheted a weboldaladat, ha a domain tulajdonjogát igazolod a szolgáltató felé. Erre általában több megoldást is kínálnak, fájlfeltöltést a gyökér könyvtárba, META adat beszúrását vagy TXT rekord létrehozását a domain zónájában. A fájlfeltöltést a legtöbb felhő alapú webáruházmotor nem támogatja, de a másik kettőre lehetőség van az Unas webáruházban is. Ha a META adat beszúrását választod (mi ezt javasoljuk), Facebook esetén a Beállítások / Külső kapcsolatok / Facebook kapcsolatok / Egyéb menüben, Google esetén a Beállítások / Külső kapcsolatok / Google kapcsolatok / Google Search Console, Google Merchant Center menüben illesztheted be a kódot. Ezen kívül egyéb felületek felé történő hitelesítés META adatainak beszúrását kérheted ügyfélszolgálatunkon vagy script beszúrással saját kezűleg is intézheted.
Ha a DNS rekord létrehozását választod, azt általában a domain szolgáltatód adminisztrációs felületén teheted meg. Unas tárhely használata esetén a tárhelyhez tartozó kezelőfelületen adunk erre lehetőséget a Domain / DNS zóna módosítás menüben.
Követőkódok, címke kezelők
Ugye te is szeretnéd tudni, hogy a hirdetőfelületeken elköltött összegnek milyen a megtérülése? Hányan érkeztek hirdetésekből a webáruházba, azok milyen összegben adtak le rendelést? A méréshez, a vásárlók nyomon követéséhez, a célközönségek kialakításához követőkódokat kell a vásárlói felületre beépítened. Ne gondolj túl bonyolult dologra, ez is olyan funkció, amit az Unas webáruház adminisztrációs felületén könnyedén bekapcsolhatsz.
Facebook pixel
A Facebook rendszere a webáruházban történő eseményeket elsősorban a Facebook képpont segítségével tudja mérni. Ha szeretnéd a Facebook hirdetéseidet célozni és azok megtérülését mérni, akkor neked is létre kell hoznod egy ilyen képpontot a Facebook Vállalkozáskezelődben az Adatforrások / Képpontok menüben. Néhány egyszerű lépés után hozzájutsz a képpont kódjához, amit a webáruház adminisztrációs felületén a Beállítások / Külső kapcsolatok / Facebook kapcsolatok / Követőkód menüben állíthatsz be. Ezek után az Eseménykezelőben láthatod a webáruház által közvetített eseményeket (hacsak nem iOS14-et használ a látogató, de erről később).
Ezzel már célközönségeket hozhatsz létre viselkedési szempontokat figyelembe véve. Megcélozhatsz olyan embereket a közösségi portálon, akik jártak a webáruházadban, kosárba tettek termékeket, de nem rendelték meg. Újra elérheted azokat, akik korábban rendelést adtak le, hirdetéseket jeleníthetsz meg bizonyos aloldalaid megtekintőinek. A Facebook képpont beépítése után azt is pontosan látni fogod a Hirdetéskezelőben, hogy a kampányaid hogyan teljesítenek, mennyi bevételt termeltek és az milyen arányban van a ráfordítással.
Google Analytics
A keresőóriás analitikai rendszere nem kifejezetten a hirdetések támogatására készült, hanem általános statisztikai adatok kimutatására, azonban kiválóan használható bármilyen kampány elemzésére is. A Google saját hirdetési rendszerével a Google Ads-al is össze lehet kötni közvetlenül, így az adatok megosztásra kerülnek a két rendszer között. Analytics adatok alapján lehet célközönségeket létrehozni az Ads-ban. A Google Ads megtérülési adatai pedig az Analytics felületén is megjelennek. Az Analytics kódodat a webáruház adminisztrációs felületén a Beállítások / Külső kapcsolatok / Google kapcsolatok / Google Analytics menüben illesztheted be.
Google Ads
A Google hirdetési rendszere a Google Ads, alapvetően keresőhirdetéseket és display hirdetéseket kínál a felhasználói részére. A keresőhirdetések az organikus találatok felett és alatt jelennek meg a kereséseknél. Ezek lehetnek szöveges hirdetések vagy Shopping típusúak, amelyeket kifejezetten termékek reklámozására talált ki a szolgáltató. A Google Ads rendelkezik saját követőkódokkal.
A globális webhelycímke hozzáadja a látogatókat az alapvető remarketing listákhoz és olyan új cookie-kat állít be a domain-en, amelyek tárolják a felhasználóra és a webhelyre irányító hirdetéskattintásokra vonatkozó információkat. Ez a kód minden oldalban szerepel. Ezen kívül az eladásokat a köszönőoldalba ágyazott további kód hivatott mérni. Ezeket a Beállítások / Külső kapcsolatok / Google kapcsolatok / Google Ads menüben éred el.
Google Tag Manager
Az Unas webáruházakban használhatod a Google címkekezelőjét is. Ezt leginkább úgy kell elképzelni, mint egy tárolót, ami be van építve a webáruházad oldalaira,és abba külső felületen, a Google Tag Manager felületén helyezhetsz el tartalmat. Ez akkor lesz hasznos számodra, ha valami olyat szeretnél beszúrni, aminek nincs közvetlen integrációja a rendszerben. A fent már említett kódokat nem érdemes a címkekezelővel intézni, hiszen azoknak megvan a szabványos helyük a megadott menükben. Emellett ügyelj arra is, hogy egyik se legyen két helyen beállítva, mivel ez duplikált méréshez vezethet. A Tag Manager kódodat a Beállítások / Külső kapcsolatok / Google kapcsolatok / Google Tag Manager menüben rögzítheted.
Egyéb követőkódok
A két legnagyobb hirdetési platform szolgáltatásain kívül rengeteg más rendszer is elérhető, ahonnan látogatókat szerezhetsz. Ezek némelyike szintén alkalmaz nyomon követési megoldásokat. Ha használod ezeket a rendszereket, akkor azok követőkódjait a Marketing / Külső marketing rendszerek menüben kapcsolhatod be. Ilyen például a Glami, a ShopAlike vagy a Kelkoo árösszehasonlító portálok tracking kódja vagy az AffilatePort, Tradetracker, Prefixbox, Barion nyomkövető rendszere.
Feedek
A legnagyobb rendszerek felé konkrét termékhirdetésekhez dinamikus remarketing célokra, feedekre lesz szükséged. A feedek rendszerint az elvárt formátumban tartalmazzák a termék adatokat, ezeket mi korábban már elkészítettük. Azonban a benne szereplő kötelező adatok megadása a webáruházban a Te feladatod. Általában a termékek alapadatain felül az adatbázisnak tartalmaznia kell egyéb információkat is, amiket termékparaméterek megadásával rögzíthetsz a webshopodban (pl. gyártó, gyártói cikkszám). Ne tévesszen meg, hogy pl. a Google a saját oldalain sokszor hírcsatornának nevezi a feedeket, attól függetlenül, hogy abban termékadatok szerepelnek. A Facebooknál pedig adatcsatorna a feed magyar elnevezése. A feedeket az adminisztrációs felületen a Beállítások / Külső kapcsolatok / Árösszehasonlító export, Feed menüben találod.
Facebook product feed
Mielőtt a Facebook adatcsatornájáról beszélünk, néhány Facebook által használt kifejezést érdemes tisztázni. A Vállalkozáskezelőben férsz hozzá minden szolgáltatáshoz, amit a Facebook és az Instagram üzleti célokra kínál. Itt találod a Kereskedelemkezelőt, a Hirdetéskezelőt, illetve az Adatforrásokat. Az Adatforrásoknál a Katalógusok és a Képpontok kezelésére van lehetőséged. A Facebook képpontról már beszéltünk. A Katalógusba az adatcsatorna, vagyis a feed segítségével kerülnek fel a webáruházba feltöltött termékek adatai. A katalógus segítségével lehet Facebook boltot létrehozni, valamint hirdetéseket megjeleníteni a közösségi média portálokon. Korábbi cikkünkben leírtuk, hogyan készíthetsz Facebook boltot lépésről lépésre.
Mire használhatod még? A dinamikus Facebook hirdetések automatikusan releváns termékeket jelenítenek meg a katalógusodból azoknak, akik korábban már érdeklődést mutattak irántuk a webáruházban. A kollekció egy olyan hirdetésformátum, amelyben egy fő kép vagy videó alatt négy cikk látható a katalógusodból. A galéria pedig olyan görgethető hirdetéstípus, amely több képet vagy videót jelenít meg - mindegyiket saját hivatkozással. Egyes konkrét termékek népszerűsítéséhez létrehozhatsz termékmegjelöléseket tartalmazó hirdetéseket is, továbbá Instagram posztokban is megjelölhetsz termékeket a katalógusodból.
Google dynamic display feed
Display hirdetéseknek nevezi a Google azokat a hirdetéseket, amelyek jellemzően képeket tartalmaznak és tartalomszolgáltatók oldalain, hírportálokon, blogokban vagy bármilyen weboldal tartalmai között jelennek meg. Manapság már nem csak állóképet tartalmazó hirdetésekkel találkozhatunk, inkább dinamikusan felépülő, reszponzív tartalmak ezek. Webáruházak esetén rendszerint egy vagy több terméket tartalmaz egy ilyen reklámdoboz.
A dinamikus display hirdetések tartalmának tömeges feltöltéséhez készült a Google dynamic display feed, amiből a termék adatokat, termék képeket nyeri ki a Google. Ezekből a változó adatokból és a display hirdetések sablonjából épül fel a valódi hirdetés tartalom. Ez főként dinamikus remarketing hirdetésekhez ajánlott formátum, amivel olyan célközönségnek lehet újra megmutatni egy terméket független oldalakon, akik jártak a webáruházban és megnézték a terméket.
Google page feed
A dinamikus keresési hirdetések ideális megoldást jelentenek az olyan ügyfelek eléréséhez, akik pontosan arra keresnek rá a Google rendszerében, amit kínálsz. A jól kidolgozott webhellyel vagy nagy készlettel rendelkező hirdetők számára javasolt dinamikus keresési hirdetések a webhely tartalmát használják fel a hirdetések célzásához és hatékonyan egészítik ki a kulcsszó alapú kampányokat. A dinamikus keresési hirdetések címsorát és céloldalát ugyancsak a webhely tartalmának felhasználásával hozza létre a Google, így a hirdetések biztosan relevánsak lesznek.
Ehhez nyújt hathatós segítséget a Google page feed, ami jellemzően a webáruház termékoldalainak URL-jét és egyéni címkéket tartalmaz. Az egyéni címkék megadhatóak termékparaméterrel (custom label), ha ez nincs, akkor a kategóriát használjuk erre a célra. Ha ezt a feedet használod a dinamikus keresőhirdetések létrehozására, akkor kvázi minden terméked kulcsszóként fog szerepelni a Google Ads-ban és hozzá dinamikusan szöveges hirdetés jön létre, a megfelelő termékoldalra navigálva a látogatókat. Úgy is fogalmazhatunk, hogy minden termékedre, pontosabban a terméknevekre hirdetni fogsz, mintha külön - külön felvitted volna őket kulcsszóként.
Google product feed
Ez a feed formátum használható a Merchant Center-programok, például a Shopping hirdetések igénybevétele esetén. Az adatbázis alapvető termék adatokat tartalmaz, amelyek rendelkezésre állnak a webáruházban. A Google Shopping kampányok Termékadat-attribútumait az alapadatokon kívül termékparaméter értékeiben adhatod meg, ami automatikusan bekerül a feed-be. Ha minden adatot jól megadsz, egyszerűen hozhatsz létre Google Shopping hirdetéseket, ami az organikus keresési találatok felett, illetve a Google vásárlás típusú kereséseinél jelenik meg. Ahogy látjuk, ez a feed van bekapcsolva a legtöbb áruháznál, holott az előző kettő szakszerű használata elképzelhető, hogy jobb eredményt hozna a legtöbb webáruház számára.
Új! Google termék értékelés feed
Új fejlesztésünknek köszönhetően, már a Google Product Review Feed is használható a webáruházban. Ennek segítségével termékértékeléseket küldhetsz a Google Shopping szolgáltatásba. Ehhez regisztrálnod kell a programba és legalább 50 termék értékelésével kell rendelkezz a webáruházadban. A beküldött értékeléseket összesítik, gyártói cikkszám alapján a termékekhez rendelik. Ha egy bizonyos termékhez érkeznek be ilyen jellegű értékelések tőled vagy más webáruházak üzemeltetőitől, a Google Shopping hirdetéseknél a termékkártyákon a csillagos értékelés is meg fog jelenni.
Új! Facebook Konverziók API
Korábbi cikkünkben már írtunk az iOS14 változásairól. Itt előre jeleztük, hogy új funkcióra lesz szükség a pontosabb hirdetés-célzásokhoz, mivel az Apple eszközök nem szolgáltatnak tovább adatokat a felhasználó külön engedélye nélkül. Ennek kompenzálására fejlesztette ki a Facebook Konverziók API-ját, ami arra hivatott, hogy ha a látogató eszköze nem küldi az eseményeket, azt a webáruháztól közvetlenül kapja meg a Facebook. A Konverziók API tehát a Facebook képponttal együttműködve segít a Facebook-hirdetési kampányaid teljesítményének és mérésének javításában.
Első körben VIP ügyfeleinknek érhető el ez a lehetőség. Lássuk, mit kell tenned! A Facebook Eseménykezelőjében válaszd ki a korábban létrehozott Facebook képpontot. Navigálj a Beállítások fülre és görgess le a Konverziók API részhez. Itt pedig kattints a Hozzáférési kód generálása linkre. Az itt megjelenő kódot kell átmásolnod a Beállítások / Külső kapcsolatok / Facebook kapcsolatok menüben, a hozzáférési kódhoz, miután a szerveroldali eseménykezelést bekapcsoltad. Innentől kezdve, ha a Facebook képpont nem szolgáltatja az eseményt a látogatód eszközéről, a webáruház kiszolgáló szervere fogja megtenni.
Összefoglalás
Jót mosolyogtunk nemrég egy marketinges kolléga állításán, miszerint az Unas rendszerben kevés marketingtámogatás van. Érdekes megállapítás, hiszen jelen pillanatban nincs olyan bérelhető webshop Magyarországon, ahol annyi támogatás lenne, mint nálunk. A fentiekből is látszik, hogy a legmélyebb részletekig belemegyünk a hirdetések technikai támogatásába. Reméljük hasznos összefoglalót adtunk ebben a cikkünkben hozzá.