Szinte egy egy kivétellel hazánkba is hamar vagy épp a startolás után egyszerre megérkeznek bizonyos szolgáltatások - néhányat leszámítva -, ilyen volt az Apple Pay és most a Google új keresési felülete. A keresőóriás hosszas idő után Magyarországon is aktiválta a
Google Shopping platformját (idehaza Google Vásárlás néven), mellyel a webshopok termékalapú hirdetését hivatott kiszolgálni. Arról zengtek a hazai e-commerce és marketing blogok, hogy már nem csak a szöveges hirdetések jelennek meg a keresések közt, hanem webshopok termékei is, ezzel átrendezve a találatokat valamint a hazai webshop piacot is. Amíg azon régiókban, országokban ahol ez már régóta jelen van szinte rutinnal kezelik, optimalizálják a termék alapú hirdetéseket, addig hazánkban még csak most kóstolgatja a nagyérdemű.
Fókuszban a termék
Az új hirdetési megoldás által élénkülhet a verseny, viszont kisebb, kevésbé ismert cégek hátrányt szenvedhetnek vele. Jelenleg a
Google Shopping 30 országban működik, ezzel új irányt, jövőt mutat az árukeresők világának. A legnagyobb vesztesei pont ők lesznek, hisz a Google által hazánkban is végre aktivált hirdetési lehetőség nem más mint a klasszikus ár- és termékösszehasonlítás. Igaz a Google-nek voltak törekvései arra, hogy az egész rendelési folyamatot a saját platformján tartsa, de itt a kattintás után a webshop kiválasztott termékére navigál át, ahol a vásárlást befejezhetjük.
Az ilyen jellegű hirdetéseink a már megszokott organikus és fizetett találatok felett fognak megjelenni, valamint egy új tab is szerepet fog kapni ezentúl a térképek környékén. A releváns termékhirdetések a termékfotón túl a termék nevét, árát, kereskedő nevét és a vásárlók értékelését fogják mutatni, továbbá lehetőség van promóciós üzenet megjelenítésre is. Kártyás formában jelenik meg, így jobbra görgetve választhatja ki a vásárolni kívánt terméket, mint egy forgó galériában. Shopping tab esetén már szűrőket is alkalmazhat a pontosabb találathoz.
Az eddigi adatok azt mutatják, hogy átlagosan egy ilyen kampány 30%-al hatékonyabb mint szöveges társaié. Bár úgy tartják, a Shopping a nagy e-boltoknak kedvez, hisz ők kedvezőbb áron, erős márkákkal tudják uralni a felületet, viszont a kicsik is jól profitálhatnak belőle saját réspiacukon, megfelelő stratégiával. Az olyan e-kereskedők, akik hozzáértés vagy erőforrásuk hiánya miatt mellőzik, hanyagolják a Shopping adta lehetőséget, biztosan veszteséggel számolhatnak a konkurenciával szemben. Azon hirdetők akik már felkészülten várják az éles indulást és egy kattintásnyira vannak, sikert futhatnak be. Az igazi nyertesek valójában a vevők, felhasználók!
Kinyílik a világ
Az új lehetőséggel könnyebb lesz külföldre értékesíteni a kínálatot, átjárhatóbb határok, könnyebb lokalizáció fogja jellemezni a piacot. Természetesen, ez épp úgy fordítva is igaz, számítani lehet külföldi szereplők hazai megjelenésére.
Magyarországgal egyszerre élesítik a szolgáltatást Romániában és Szlovákiában. Ön felkészítette már a webáruházát?
Ezekre figyeljen ha webáruházat üzemeltet
Bár a hazai marketing és e-commerce világ a Shopping nyitással van elfoglalva, azért nem árt pár dolgot még fejben tartani a webáruház tulajdonosoknak.
Megszámlálhatatlan mennyiségű pénzt égethet el ilyen és ehhez hasonló kampányokra, hirdetésekre. A sikerhez újra át kell gondolni az üzleti stratégiát, valamint ahogy egy lokális boltban, itt is rendet kell rakni a termékkínálatban. Élesebb versenyben nagyobb odafigyelés szükséges az analitikai eredményekre, továbbá érzékenyebb árfigyelés és a versenytársak ajánlatainak naprakész ismerete is nagyobb hangsúlyt kap.
Kiemelt szerepet tölt be az ár! Egy olyan piacon kívánunk jelen lenni, ahol ugyanaz a termék több áruháznál is megjelenik. Így minél jobb áron kínáljuk az adott terméket, annál nagyobb a megjelenésre az esélyünk.
Ajánlatos nem az egész termékpalettát felvinni a Google Vásárlásba, át kell gondolni melyik termékek kerüljenek fel. Ez az új lehetőség is olyan mint az online marketing más területe, itt is érdemes tesztelni, és az eredmények alapján dönteni a módosításokról. Tartsuk szem előtt:
Most már a hazai e-kereskedelem is egy új fokozatra kapcsolt!
Google Shopping az Unas webáruházban
Ahogy ügyfeleink megszokhatták, nagy hangsúlyt fektetünk a külső rendszerekkel való összekapcsolásra és a gördülékeny felhasználásra. Az Unas webáruház motorban természetesen évek óta integrálva van a
Google Shopping export feed, külföldi webáruházak már régóta használják. A szolgáltatás hazai piacra való bevezetésével már a magyar piacon működő ügyfeleink is élhetnek az előnyeivel. A funkcióhoz részletes beállítási segédletet talál a
következő cikkünkben.