Fejlesztések - 2017 októberÖsszeállítottuk az újabb fejlesztéscsomagunkat, amiben igyekeztünk ismét olyan újításokat bevezetni és integrációkat végrehajtani, melyek hatékony segítséget nyújtanak ügyfeleinknek az év hátralévő, legfontosabb időszakához.

Külső marketing eszközök

  • Egyre többen tisztában vannak azzal, hogy megfelelő marketingtevékenység nélkül manapság már nehezen tud talpon maradni egy webáruház. Számtalan külső és belső marketing lehetőséget kínálunk az üzemeltetők számára. A marketing folyamatokat azonban szükséges mérni, elemezni kell a vásárlói viselkedéséket, fontos tudni, merre jár a látogató, esetleg mivel akad gondja a webáruházban. Két elemző szoftvert integráltunk a rendszerbe: a Smartlook-ot és a Hotjar-t. Mindkettő videószerűen rögzíti a vásárlói tevékenységeket, a kitöltött űrlapmezőket, valamint hőtérképen jelzi a gyakori kattintásokat. »»»
  • Napjaink egyik leginnovatívabb marketing módszere a push notification, mivel az átkattintási aránya jobb más hirdetési formánál. A Onesignal integráció segítségével költséghatékonyan küldhet push üzeneteket asztali böngészőkbe, Android és IOS rendszerekbe. »»»
  • Széleskörű marketing automatizáló funkciókat kínál a Retargeting.biz ajánlói rendszere. A technikai háttér statisztikai alapon (divatos kifejezéssel élve mesterséges intelligenciával) elemzi a látogatói tevékenységet, ami alapján személyre szabott ajánlatokat alakít ki. A szolgáltatás keretén belül viselkedés alapon küldhető hírlevél, SMS, push notification, valamint felugró ablak a potenciális vásárlónak. »»»
  • Talán nemzetközi viszonylatban az egyik legnagyobb marketing automatizáló rendszert a SalesManago üzemelteti. Mostantól beállítható az alap scriptje az áruházakban. Kialakítottuk a hozzá szükséges feedet és a kapcsolat segítségével már push üzenetek is kezelhetőek. »»»
  • A Google javaslatai szerint bővítettük a mérőkódokat az áruházakban. A Google Analytics-hez és a Tag Manager dataLayer-hez is hozzáfűztük a userId-t, ami a pontosabb nyomonkövetés miatt ajánlott. »»»
  • A TradeTracker és a Yusp szolgáltatásokhoz ezentúl a webáruházban beállított nyelvenként külön fiók rendelhető. »»»

Szállítási megoldások

  • A Webox szállítási módot kivezettük a rendszerből. A Webox automatákat elszállítják, így azokba további csomagfeladás nem lehetséges. A Webox felhasználókat -igény esetén- a hálózat új tulajdonosa, a Foxpost veszi át.
  • A GLS felhasználók eddig a GLS Connect program felhasználásával, CSV fájl segítségével adhatták fel tömegesen a csomagokat. Kifejlesztettük GLS API-n keresztüli csomagfeladást is. Ennek segítségével fájl letöltés/feltöltés nélkül tömegesen, vagy a megrendelések részleteinél egy gomb megnyomásával adható fel a csomag. Az új adatkapcsolat révén a csomagszám automatikusan bekerül a megrendelésekhez. Az új funkció segítségével az áruházból közvetlenül kinyomtathatóak a csomagcímkék is, valamint használható hagyományos futáros kiszállítással és GLS csomagpontokkal is. »»»
  • Sprinter PUDO esetén már visszárus csomagok kezelésére is megnyílt lehetőség. »»»
  • A FanCourier után kiépítettük az UrgentCargus felé is az adatkapcsolatot, így már Románia két legnagyobb szállítmányozó cégével is együtt lehet működni a nemzetközi cégek mellett. »»»
  • Rendelés részleteinél feladott csomagok esetén meg lehet adni az egy küldeményben szereplő csomagok darabszámát. »»»

Új fizetési megoldás

Új speciális fizetési megoldásként integráltuk a Paysafecash-t a rendszerbe, ami eddig még ismeretlen volt Magyarországon. Abban különbözik a szokásos fizetési megoldásoktól, hogy a vásárlási folyamat végén egy vonalkódot kap a vásárló, aminek segítségével az ország több pontján található Paysafecash ponton készpénzben tudja kifizetni a rendelését. »»»

API-t érintő módosítások

Az UnasShop továbbra is a legnépszerűbb webáruházmotor Magyarországon, így egyre több számlázóprogram, raktárkészletkezelő, vagy ügyviteli program fejlesztője dönt úgy, hogy kiépíti az adatkapcsolatot felénk. Emiatt fejlesztettük az API kapcsolat funkcióit. Legfontosabb változás, hogy az eddig kínált SOAP kommunikáció mellett bevezettük a HTTP webszolgáltatáson keresztüli adatátadást. Új funkcióként megjelent a getCategory hívás, amivel az áruházban létrehozott kategóriákat lehet lekérni. Bővült a getOrder hívás csomagszámmal és kártyás fizetési azonosítókkal (PackageNumber, Transactions), illetve a setOrder és setOrderXML eljárással a megrendeléshez ezentúl hozzáfűzhető a csomagszám. A könnyebb feldolgozás érdekében a getOrder, getCustomer, getNewsletter és getCategory hívásoknál határértékek is megadhatók, így lapozhatóvá váltak az adatok. A változásoknak megfelelően bővítettük az API dokumentációt, aminek aktuális verziója ezentúl online érhető el. »»»

Új lehetőségek vonalkódolvasó használatával

Egyre nagyobb az igény az ügyfeleink részéről a vonalkódolvasók használatára, ezért folyamatosan kiegészítjük a funkciókat erre az adatbeolvasási módszerre. A vonalkódolvasás alapvető feltétele, hogy a termék cikkszáma a rendszerben megegyezzen a terméken található vonalkód alatt szereplő számsorral (EAN). A termékek kezelésénél a keresőmezőre pozícionálva vonalkódolvasóval kereshető a termék. A megrendelések egyszerűbb feldolgozása érdekében kialakítottunk egy ellenőrzési funkciót. Az összekészített rendelés tételeit egyenként lehet azonosítani vonalkódolvasó segítségével, a rendszer pedig jelöli a megtalált termékeket és nyugtázza, ha minden összekészítésre került. »»»

Webáruház működésbeli változások

  • Szűrés boxban a paraméter értékeknek megfelelő termékek száma megjelenik (szabadszavas, szabadszavas többértékű és szín paraméterek esetén működik). »»»
  • Előfordul, hogy a kategória szerkezeten belül, a kategóriák között szeretnénk olyan oldalt megjeleníteni, amiben nem termékek szerepelnek, hanem tetszőleges egyéb tartalom. Erre megoldás a "Kategória alternatív URL", ami esetén megadható, hogy új ablakban nyíljon-e meg vagy sem az adott oldal. Ennek segítségével például egy kategóriát akár egy másik webáruházra vagy weboldalra is irányíthatunk. »»»
  • Kategóriánál ezentúl beállítható, hogy megjelenjen-e a kategória oldalon és/vagy a kategória menüben. Ez akkor hasznos, ha egy kategóriát időszakosan nem szeretnénk megjeleníteni az áruházban, viszont a benne szereplő termékek közvetlen linken így is elérhetők maradnak. »»»
  • Termék oldalon feltett kérdésnél nem kötelező jelleggel telefonszám is megadható, így telefonon is felvehető a kapcsolat az érdeklődővel.

Adminisztrációs felület változásai

  • Termékek összevonásánál az alap típus szerkesztésénél látszanak az altermékek is az egyéb fülön. »»»
  • Keresési lehetőséget alakítottunk ki az URL átirányításoknál és a Termék összevonásnál. Termék összevonás esetén a kereső az alap típusokban is és a hozzá tartozó altípusokban is keres, így könnyen megtalálható egy termék, ha az más termék altípusaként került rögzítésre. »»»
  • A megrendelés export adatbázis kibővült a vásárló paraméterekkel. »»»
  • Szerveren tárolt vásárlói kosarak exportálhatóak XLS formátumban. »»»
  • Banner boxok esetén aktív időszak is megadható. A bannerbox tartalma csak ebben az időszakban jelenik meg a webáruházban. »»»
  • A tartalmi elemek kezelése kereséssel és típus szűréssel bővült. »»»
  • Blog tartalmaknál előfordul, hogy több kép is szerepel a tartalomban. Facebookos megosztáshoz saját OG Image adható meg ezekhez az oldalakhoz. »»»
  • A visszaigazoló e-mailek egyedibb megjelenéséhez javasoljuk saját fej- és lábléckép feltöltését az e-mailbe. Ezekhez már link is megadható. »»»
  • Intelligens ajánlat esetén beállítható milyen kosárérték alatt vagy felett jelenjen meg a felugró ablak. »»»
  • Pénznemeknél vásárló felülethez megadható saját rövidítés, így igény esetén például megjelenhet Forint, HUF, FT vagy Ft az áruházban. »»»
  • Pontfelhasználás esetén megadható, hogy kupon beváltható legyen-e. »»»
  • Vásárló exportot kiegészítettük vásárló csoport szűréssel, így egy bizonyos csoport adatbázisa külön letölthető. »»»