Itt a nyár és bizony ilyenkor nem csak az irodában töltött idő csökken, hanem az elérés, a megtérülés, a vásárlók száma és a bevétel is. Ebben a blog bejegyzésben és a hozzá kapcsolódó videóban megmutatjuk, hogy mit tehetsz, hogy nyertesen zárd a nyári uborkaszezont.
Tudjuk, sok marketinges ad tippeket arról, hogy mit csinálj nyáron, hogy több bevételed legyen és tartani tudd a növekedési pályát. De valljuk be őszintén, hogy ezen tippek többsége nem sok bevételt hoz, maximum azt érzed majd tőle, hogy Te mindent megtettél. Ilyen tippek általában: posztolj a strandról vagy öltöztesd nyárias színekbe a webshopod, használj nyári popupokat.
Ezek a tippek nem sok mindent érnek, viszont van 4 lépés, amin ha végig mész, akkor nyertesen zárhatod a nyári uborkaszezont. Mi is minden évben ezt a 4 lépést javasoljuk és csináljuk végig az ügyfeleinknél.
A VIDEÓT IS NÉZD MEG!
Itt a kiegészítő videó is, ami a KonverzióHuszár webáruház marketing ügynökség és az Unas közös sorozatának legújabb epizódja. Javasoljuk, hogy iratkozz fel a csatornára, a későbbiekben is találhatsz több hasznos anyagot rajta.
1. lépés: Hozd ki a maximumot a nyári forgalomból!
A legfontosabb lépés, hogy tegyél meg mindent azért, hogy a forgalom ne csökkenjen. Erre nekünk három bevált módszerünk van, bár ezek sem működnek minden iparágban és minden célcsoportnál, de érdemes letesztelni őket.
- Nyári akció vagy kuponozás: könnyű marketing fogás és eredményes is, de alapvetően nem szeretem az akciókat és a kuponozást, hiszen szinte teljesen megöli a profitot. Viszont arra tökéletes, hogy “uborkaszezonban” még ha nem is keresel rajta sokat, legalább a csomagszámot tudod tartani.
- Több kommunikáció: Amúgy is az a jó, ha sokat kommunikálsz, de nyáron ez kifejezetten fontos! Találd ki, hogy hogyan illeszkednek bele a termékeid a nyárba és kommunikálj erről folyamatosan. Mutasd meg a termékedet a tengerparton, a Balcsin vagy bárhol ahol látszik, hogy süt a nap és meleg van! Küldj ki több hírlevelet, posztolj és sztorizz többet a közösségi médiában!
- Új szezonális húzótermék: A harmadik tippem pedig, hogy legyenek nyári szezonális húzó termékeid! Legyél bátor és tegyél be a kínálatodba olyan termékeket is akár, amik csak távolról kapcsolódnak a webshopod eredeti témájához. Persze megéri mérlegelni az ebben rejlő márka kockázatot, de aki mer, az nyer!
Viszont ezek csak a tűzoltásra jók, akkor kell ilyen eszközökhöz nyúlni, ha tanácstalanság van és nincs kidolgozott marketinged. Ha nem tüzet akarsz oltani, hanem konstans mindig jó eredményeket akarsz elérni, ahhoz az alábbi lépéseket kell megtenni az uborkaszezonban. Ha ezeket megcsinálod, akkor leszel igazi nyertes a nyár végén.
2. lépés: Elemezd ki a mostani marketing rendszered
Ez a legjobb időszak arra, hogy kielemezd a marketing rendszered teljesítményét, a hirdetéseid, webáruház konverziós hibáit, a kommunikációd hibáit stb.
Ha webáruház marketing rendszer elemzést végzünk, az alábbi 6 területet szoktuk vizsgálni. Minden területet megvizsgálunk és megnézzük azokat a lehetőségeket, amik javítanának a működésen illetve eredményeken.
- Hirdetések minősége - Mennyire jók a hirdetések, milyen eszközök vannak vagy nincsenek használva, hogyan lehetne jobb a megtérülés.
- Webáruház konverziós aránya - Milyen hibák okoznak konverzió vesztést és milyen lehetőségek vannak az optimalizálásra. A webáruház konverziós arányának a növeléséről már volt szó ebben a cikkben.
- Analitika pontossága - Be van-e építve analitika és ha igen, akkor az jól van-e beállítva?
- Kosárérték növelése - Hogyan, milyen eszközökkel, megoldásokkal lehetne növelni az átlagos kosárértéket?
- Adatbázis marketing lehetőségek - Itt azt vizsgáljuk, hogy építesz-e adatbázist és ha igen, akkor mennyire sikeresen és mennyire jól használod ki ezt a lehetőséget.
- Automata folyamatok - Milyen automata folyamatokat használsz az értékesítés támogatására és miket lehetne még. Küldesz-e kosárelhagyó e-mailt, véleménykérőt, utólag adsz-e el még valamit és így tovább.
Ezekből a leszűrt információkból érdemes készíteni egy dokumentációt és ez alapján feladatokat létrehozni a fejlesztésekre és a hibák megoldására.
3. lépés: Tervezd újra az alapoktól a marketinged
Heti 4 ingyenes 30 perces konzultációt szoktam tartani, a weboldalunkon tudsz erre jelentkezni. Általában kiderül, hogy nincs átgondolt, leírt marketing tervetek. Ezáltal sablonossá válik a kommunikáció, nem hozzák a hirdetések az eredményeket, a webshop nem konvertál úgy, ahogy kellene.
Szóval ha már van egy kis időd, akkor érdemes megtervezni vagy újra gondolni a webshopod marketing alapjait, hogy amikor vége a nyárnak és beindul az élet, jobbak legyenek a hirdetéseid, a webshopod konverziós aránya.
- Gondold át újra a célcsoportod. Kik ők, mit akarnak, hogyan akarják, mik a félelmeik, kifogásaik.
- Kémkedj a konkurenciád után - persze csak etikus keretek között. Mit kommunikálnak, miket hirdetnek, milyen ajánlataik vannak? Ebből látni fogod, hogy mennyire vagy versenyképes a piacon.
- Találd ki újra az ajánlatod. Most már jobban azonosítva van a célcsoportod, látod, hogy mennyire vagy versenyképes. A fenti kettő alapján találd ki újra az ajánlatod, határozd meg, hogy miért érdemes téged választani.
- Tervezd meg a vásárlási útvonalat. A vásárlási útvonal azt a folyamatot mutatja meg lépésről lépésre, amin a vásárlók végig mennek, ami alatt eldöntik, hogy mit és kitől vásároljanak meg. Ezt a folyamatot tervezd meg: kinek, mikor, mit és hol kell mondani, hogy tovább és tovább lépjen a folyamatban.
Tehát ezeket kell megcsinálnod, megtervezned, újra kitalálnod ahhoz, hogy a nyári szezon után még sokkal jobb legyen a kommunikációd, az ajánlatod, magasabb legyen a hirdetéseid megtérülése, a webshopod konverziós aránya.
4. lépés: Csináld meg a házi feladatot
Ha megcsinálod a marketing és sales rendszered elemzését és ez alapján az a döntés születik, hogy újra tervezed a marketinged az alapoktól, akkor nagyon sok új feladatod lesz. Nyilvánvaló, hogy ez az elemzés és a tervezés sem ér sokat, ha nem csinálod meg a házi feladatot.
Állíts fel egy sorrendet a feladatok fontossága között úgy, hogy figyelembe veszed a feladathoz szükséges erőforrást és várt megtérülést. Így előre tudod venni azokat a feladatokat, amik a legkevesebb befektetéssel a legtöbb eredményt hozhatják.
Összefoglalás
Összegezve tehát nyáron a szezonalitás miatt kevesebb lehet a bevételed, ami ellen azzal tudsz védekezni, ha tudatosan csinálod a marketinged. Ha pedig nyáron kevesebb a megrendelésed, akkor érdemes azt a kis időt, ami ezáltal felszabadul, a webáruházad teljesítményének a javítására fordítani.
Amennyiben konkrét segítségre van szükséged, nézd meg a weboldalunkat: konverzióhuszár.hu. Magas konverziót kívánok, sziasztok!