Az üzleti blog sokat segíthet a látogatók és a vásárlók számának növelésében. Jó visszatérésre ösztönző elem és keresőoptimalizálás szempontjából is rendkívül fontos. Ebben a cikkben megmutatjuk hogy, miért és hogyan lehet érdemes neked is belevágnod.
Miért van szüksége a webshopodnak üzleti blogra?
Amikor a tökéletesen felépített webshop elkészül, az első lépést jelenti egy sikeres online áruház életében. A jó termék kínálat és a kiváló ügyfélszolgálat a siker következő lépcsőfoka. Sokan megfeledkeznek azonban egy fontos dologról, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház valóban jól teljesítsen: ez pedig nem más, mint a megfelelő online marketing.
A minőségi tartalom az online marketingstratégia legfontosabb alappillére, melynek legfontosabb eleme lehet egy üzleti blog. Sokan nem veszik ezt elég komolyan, végül pedig csodálkoznak, amikor online áruházuk látogatottságát mérföldekkel lekörözik a versenytársak.
Az üzleti blog ugyanis olyan befektetés, mely hosszútávon több szempontból is megtérül. Most megmutatjuk azt, hogy ha korábban még nem tetted, miért érdemes webáruház tulajdonosként blogot vezetned és azt is, hogyan vághatsz bele a feladatba!
Ezért éri meg még ma is blogot indítani
Sokan úgy gondolják, hogy a szöveges tartalom helyét ma már átvette az audiovizuális tartalom, a netet pedig a videók uralják. Éppen ezért napjainkban már felesleges blogolásba kezdeni. Ez azonban csak félig-meddig igaz. A két tartalomtípus sokkal inkább szimbiózisban él egymással és megfelelő minőségű szöveges kontent nélkül egy jó marketingstratégia még ma sem lehet igazán működőképes. Ez főként a Google hatalmának köszönhető.
Az üzleti blog minden webáruház számára fontos, hiszen több szempontból is segít abban, hogy új látogatókat, potenciális vásárlókat szerezzen. A jó tartalom ugyanis rengeteg olyan látogatót bevonz, akik eredetileg nem vásárlási szándékkal érkeznek, pusztán csak egy adott problémára keresnek hatékony megoldást az interneten. Ezért kerestek rá bizonyos kulcsszavakkal egy adott témájú szövegre.
Minél több, minél jobb blogbejegyzéssel rendelkezik az oldalad, annál vonzóbb lesz a nagy keresőmotorok számára, mint pl. a Google. Ehhez persze olyan posztok szükségesek, melyek keresőoptimalizálás, azaz SEO oldalról is rendben vannak. Erről a következő bekezdésben bővebben is olvashatsz.
A szöveges tartalmak legnagyobb előnye mindezek mellett, hogy informatív jellegüknek köszönhetően sokkal vonzóbbak, mint az egyszerű reklámok vagy hirdetések. Az emberek szívesen olvassák őket végig és ha mondanivalódba ügyesen csempészed be céged üzenetét, abban az esetben már sínen is vagy afelé, hogy új vásárlókat szerezz.
A minőségi tartalom ráadásul segít egy rendszeres olvasótábor kiépítésében is. Erre az olvasótáborra rendkívül jó közösséget építhetsz és a megfelelő marketingstratégiák bevetésével hatékonyan konvertálhatod őket akár rendszeresen visszatérő, elégedett vásárlóvá is.
A jól megírt, minőségi és informatív tartalom a SEO szempontok mellett ilyen módon segít a potenciális vásárlókkal való bizalom kiépítésben is. Erősíti márkád presztízsét, a piacon betöltött, szakértői szerepet.
Hogyan kezdj hozzá?
Természetesen a blogírásnak is megvannak a maga szabályai abban az esetben, ha szeretnéd, hogy meghozza a várva várt sikert. Először is a szövegeknek érdemes elérniük egy bizonyos terjedelmet.
Egy minimum 500 szavas bejegyzés a megfelelő kulcsszavakkal és linkekkel feldobva már általában jól teljesít, azonban minél nagyobb a terjedelem, a keresőmotorok annál jobban fogják kedvelni a tartalmaidat.
A szakmai blogok esetében ezért érdemes lehet a nagyobb lélegzetvételű, 1000-2000 szavas bejegyzésekre koncentrálni, ezekből havonta legalább egyet publikálni. Az ilyen terjedelmű szövegek úgynevezett pillér tartalomként funkcionálnak és keresőoptimalizálási szempontból sokkal jobban teljesítenek, mint a rövidebb blogposztok.
A mondatok hosszát illetően azonban épp ellenkező a helyzet. A Google kevésbé díjazza a barokkosan hosszú körmondatokat és sokkal inkább az egyszerűségre törekszik. SEO tekintetében azok a bejegyzések teljesítenek legjobban, melyek átlagosan 15-20 szóból álló mondatokból épülnek fel.
Ha már a SEO-nál tartunk, érdemes megemlíteni a kulcsszavak megfelelő használatát is. Sokan ugyanis úgy gondolják, hogy minél többször használnak egy blogbejegyzésben egy adott kifejezést, azt annál relevánsabbnak találja majd az adott témában a Google.
Az igazság azonban az, hogy a túlzottan sok kulcsszó legalább annyira káros keresőoptimalizálás szempontjából, mint a kulcsszavak nélküli tartalom. Ha egy kifejezést indokolatlanul sokszor használsz, a Google épphogy hátrányban részesíti majd a bejegyzéseidet. Éppen ezért a sikeres üzleti blog esetén nem a kulcsszavak mennyiségére, sokkal inkább minőségére érdemes odafigyelned, valamint a megfelelő sűrűségre.
Ha ezeket az alapvető dolgokat betartod, már jóval nagyobb eséllyel indulsz azon versenytársaiddal szemben, akik egyáltalán nem vezetnek üzleti blogot vagy pedig azt a SEO-szempontok figyelembevétele nélkül teszik.
Milyen tartalmakra vevők a látogatók?
A tartalomgyártás során persze érdemes odafigyelned arra, hogy ne kizárólag a Google-nek írd a tartalmaidat. Egy megfelelő karakterszámú és jól kulcsszavazott szöveg ugyanis sok látogatót vonz az oldaladra, azonban, ha nincs mögötte informatív tartalom, mit sem ér az egész.
A látogatók ugyanis azért kattintanak rá egy Google által ajánlott címre, mert az adott bejegyzés által megoldást remélnek valamilyen problémájukra. Egy adott témával kapcsolatban szeretnének információhoz jutni vagy egyszerűen csak szórakoztató tartalommal szeretnék elütni az időt. Éppen ezért fontos, hogy bejegyzéseid ne legyen semmitmondóak, szóljanak egy konkrét témáról, egy konkrét termékedről vagy termékpalettáról.
Az ilyen jellegű kontent egyébként sokkal nagyobb organikus eléréshez vezethet, hiszen minél érdekesebb egy cikk, annál többen fogják azt megosztani a közösségi médiában is és annál több emberhez jut majd el. Ha pedig szeretnéd kicsit felturbózni a kattintások számát, egy hirdetés formájában (például Facebook-on) akár be is reklámozhatod a gondosan felépített írásaidat.
Ha sokféle témáról értekezel, érdemes ezeket téma szerint is megjelölni, címkézni. Így akiket egy bizonyos téma érdekel könnyebben szűrhetik a neki szóló tartalmakat. Ha többen írjátok a vállalkozásodnál a cikkeket, a szerző feltüntetése is javasolt, hiszen így személyesebb lehet a kommunikáció. Tudni fogja az olvasó, hogy melyik szerző bejegyzéseit olvassa szívesebben.
Terméktesztek és unboxing cikkek
A webáruházakban leggyakoribb téma a termékteszt. Vásárlás előtti döntéshozatalkor sokan keresnek ilyen cikkeket. Manapság már nem elég a termékoldalon feltüntetett paraméterlista. Kevés a gyártók által megadott leírás. Emiatt ha teheted, teszteld a termékeidet és írd le az erről szóló tapasztalataidat. Arról nem szólnak sosem a termékek adatai, hogy milyen kézbe fogni, milyen hatást kelt az első használata. Hasonló téma a kicsomagolás, amit javarészt videós formában szoktak prezentálni, de blogcikkben, fotókkal illusztrálva is jól bemutathatod, hogy mit tartalmaz pontosan a csomagolás.
Termék valós felhasználási környezetében
A terméktesztek tovább gondolt változata a vásárlói visszajelzések alapján készült bemutató. Kérj visszajelzést a termékről, kérj fotót a valós felhasználási környezetében. A vásárlók által mondott vélemények mindig hitelesebbek, mint a gyártói adatok, amellett, hogy kvázi ingyen jutsz tartalomhoz és további fotókhoz. Ezeket jól fel tudod használni a cikk írásához is.
Termék alkalmazási javaslatok
Adhatsz javaslatot egy blogbejegyzésben a termék felhasználására. Mond el, hogy a vásárló hogyan szedje a táplálékkiegészítőt, hogy a legjobb eredményt érje el a fogyásában. Adj ötleteket a lakberendezési tárgyak elhelyezésére. Készíts összeszerelési útmutatókat. Behozhatsz a blogba cross-sale ajánlatokat is, megmutathatod, hogy milyen terméket érdemes még egy bizonyos termékkel együtt megvenni.
Blog az Unas webáruházadban?
Blog indításához többféle megoldást is használhatsz, külső blogmotor is igénybe vehető erre a célra. Az Unas rendszerben is találsz beépített blog funkciót, amivel jól működő blogot vezethetsz a webáruházon belül. Ennek részleteiről, a funkciók bemutatásáról egy következő bejegyzésünkben fogunk részletesen írni.