Szeretnéd növelni az e-mailjeid megnyitási arányát? Az e-mail marketing kampányod csak akkor lesz sikeres és hatékony, ha a leveleidet meg is nyitják. A tapasztalat azt mutatja, hogy az átlagos hírlevelek megnyitási aránya 10% körül mozog.
Ne érd be az átlagossal! Ha 20% alatt van a megnyitási arányod, ha alacsony a megnyitási arányod, akkor itt van 10 egyszerű tipp, amivel sokat tudsz javítani rajta!
INKÁBB VIDEÓT NÉZNÉL A TÉMÁBAN?
Itt a kiegészítő videó is, amiben bemutatjuk, hogy hogyan tudod fejleszteni a hírleveleid hatékonyságát. Javasoljuk, hogy iratkozz fel a csatornára, a későbbiekben is találhatsz több hasznos anyagot rajta.
1. Folyamatosan tartsd karban a listád!
A listád állapota nagyban meghatározza azt, hogy milyen a megnyitási arányod. Ha emelni akarod, akkor egy jó állapotú listával kell dolgoznod. Ami azt jelenti, hogy a listádon 80-90%-ban aktív feliratkozók vannak. Az inaktív feliratkozókat pedig törlöd a listádról.
Sokan félnek attól, hogy töröljék az inaktív feliratkozókat, de ettől nem kell tartani! A feliratkozástól kezdve az idő előrehaladtával a listádnak egy része folyamatosan le fog morzsolódni.
Ha nem törlöd az inaktívakat, akkor az több gondot is okozhat számodra:
- Az inaktív emberek után is fizeted a hírleveleződ költségeit
- Nem tudod megítélni a leveleid hatékonyságát
- Csalódott leszel a rossz megnyitási ráta miatt
Tehát, hogy a listádat frissen tudd tartani és olyan feliratkozókkal töltsd meg, akik aktívan érdeklődnek irántad, jó ötletnek tűnik az, ha eltávolítod az inaktív feliratkozókat.
Ehhez először meg kell tudnod állapítani azt, hogy ki számít inaktív feliratkozónak. Az inaktív feliratkozó az, aki az elmúlt 3-6 hónapban nem nyitotta meg a leveleidet. Ezt az idő intervallumot egyébként te határozod meg, ez a 3-6 hónap csak ajánlás.
De mielőtt megszabadulnál tőlük, érdemes adni nekik még egy esélyt. Küldj egy utolsó e-mailt nekik és próbáld őket újra bevonni a kommunikációba.
Használj ezekhez hasonló tárgymezőket: “Szeretnéd, hogy eltűnjek?” , “Utálsz engem? stb… Nincs sok veszteni valód, így választhatsz olyan tárgymezőket, amikre az emberek jobban felfigyelnek.
2. Szegmentáld a listád
Ahhoz, hogy nagymértékben javítani tudd a hírlevél megnyitási arányodat, a feliratkozók számára releváns leveleket kell küldened. Itt a RELEVÁNS tartalmon van a hangsúly! Mit jelent ez a gyakorlatban?
Ha a webáruházad foglalkozik lakásfelújítással, kertrendezéssel és okos otthonokkal, akkor a látogatóid nagy részét ezek közül csak egy-egy téma fogja érdekelni. Ezért nem akar majd olyan hírlevélre feliratkozni, ahol csak néha van szó arról, ami Őt érdekli.
Akkor lesz hatékony a kommunikációnk, ha minden feliratkozóról tudjuk, hogy mi az, ami érdekli és olyan tartalmakat küldünk neki. Ezáltal megnyitja a leveleket és nem iratkozik le.
Például ha minden témakörre csinálsz egy vásárlási útmutatót és én csak a lakás felújítás útmutatót töltöm le, akkor nekem 80-90%-ban csak lakás felújítással kapcsolatos hírlevelet érdemes küldeni, hiszen ez érdekel.
Akkor fogom megnyitni a leveleidet hosszú távon is, ha a lakásfelújításról írsz nekem (persze, néha-néha meg kell próbálni majd terelni engem a többi termék felé is, de a fő kommunikáció a lakásfelújításon van).
Az feliratkozókat akár termékkategóriára is szegmentálhatod, valamint még arra is, hogy hol tarthatnak a vásárlási útvonalban.
A Lyris egyik elemzésében megállapította, hogy azok a marketingesek, akik a leveleiket szegmentálva küldik ki, 39%-nál magasabb a megnyitási arányt érnek el, 28%-kal alacsonyabb leiratkozási arány mellett.
Persze ezeken a statisztikákon nem kell meglepődni, hiszen ha belegondolsz józan paraszti ésszel, teljesen logikus, hogy ha olyan e-mailt küldesz, ami érdekel, akkor megnyitom és nem iratkozok le. Ha olyat küldesz, ami nem érdekel, akkor nem nyitom meg vagy leiratkozom.
A listádat rengeteg különféle tényező alapján tudod szegmentálni, de a lényeg, hogy minimum érdeklődési kör termék kategória alapján szegmentálj.
Továbbá mindenkinek az érdeklődési körének megfelelő releváns leveleket küldj csak ki! Ezzel nem csak rövid, hanem hosszú távon is tudsz majd növelni a megnyitási arányodon és csökkenteni tudod a leiratkozások számát.
3. Használj megbízható hírlevelező rendszert
Ha rendesen akarod csinálni, akkor ne ócska Wordpress pluginokkal küldj ki a gmail-es címedről hírleveket és ne 1-2 dolláros szerverre telepíthető hírlevelezőket használj, hanem megbízható rendszereket.
A megbízható rendszerek biztosabban juttatják el a leveleidet a feliratkozóknak és nem mellékesen nagyobb biztonságban is vannak a feliratkozóid adatai náluk.
A megbízható, profi hírlevelezők sem drágák és van amit ingyen is tudsz használni bizonyos korlátozásokkal vagy feltételekkel. Ezek közül, amiket ajánlani tudok:
- SalesAutopilot (magyar cég, magyar fejlesztés, több ügyfélnél ezt használjuk, inkább marketing automatizációs szoftver, vagyis inkább haladóknak ajánlanám)
- MailChimp (megbízható, könnyen kezelhető, kifejezetten hírlevelezésre készült, a legtöbb ügyfelünknél ezt használjuk, ha csak hírlevelezni akarsz, akkor ezt ajánlom)
4. Kerüld el a spamszűrőket
A leveleidet akkor fogják megnyitni, ha azok célba is érnek. Ez egyébként össze is függ valamilyen szinten az előző ponttal. Az e-mail küldés technikai hátteréről született már egy cikk az Unas blogban.
A spamszűrők évről évre egyre jobbak és jobbak lesznek, de még mindig nem működnek tökéletesen. Így még a legnagyobb odafigyelés mellett is kerülhetsz tiltólistára, így pedig a leveleid soha nem lesznek megnyitva.
Ha csúcsra akarod járatni a hírleveleid megnyitási arányát, akkor mindent meg kell tenned, hogy elkerüld a SPAM mappát. Úgyhogy mutatok neked pár gyakorlati tippet, ami megmenti a leveleid.
- Mindig double opt-in módot használj a feliratkoztatáshoz
- Olyan IP címről küldj e-mailt, amiről korábban nem küldtek spam levelet
- Hitelesített tartományokon keresztül küldj e-mailt
- Használj DKIM aláírást
- Ha HTML levelet küldesz, akkor a levél ne tartalmazzon kétes eredetű kódokat
- Legyen minden leveledben működő leiratkozás link
- Kérd meg a feliratkozóidat a feliratkozást követően már az első levélben, hogy adják hozzá az e-mail címedet a címjegyzékükhöz vagy Gmail esetén tegyenek be téged az elsődleges mappába.
A hírlevél anatómiája
Egy hírlevél a megnyitás előtt összesen négy elemből áll össze. Persze a megjelenített elemekből nem minden jelenik meg minden levelező rendszerben. De ezekre érdemes minden hírlevél küldéskor odafigyelni (feladó neve, feladó e-mail címe, tárgy, pre-header).
5. Időzítés
Bár az időzítés nem tartozik szervesen az e-mail megírásához, de azért mégis a hírleveled megnyitási aránya szorosan összefügg azzal, hogy mikor küldöd ki a leveleket.
Minden hírlevél listának, célközönségnek megvan a maga napi rutinja. Amiben megvannak azok az időszakok, amikor nagyobb eséllyel nyitják meg a leveledet. A nap 24 órájából neked kell megtalálnod azt az időpontot, amelyik ideális a célközönséged számára.
A Kissmetrics készített egy elemzést az e-mail olvasási szokásokról, arra keresték a választ, hogy ki mikor ül le és olvas el egy adott e-mailt. Íme az eredmény:
- 06:00-10:00 - Az olvasók hajlandóak megnyitni az e-maileket, promóciókat és eseményeket olvasnak leginkább
- 10:00 - ebédidő - A legtöbb ember dolgozik, így a személyes e-mailjeiket nem nézik
- Ebédidő - 14:00 - Az olvasók informálódnak, akár híreket akár fórumokat olvasnak, ez itt a szórakozás és az informálódás időszaka, nem megfelelő marketing e-mailek küldésére
- 14:00 - 15:00 - Holt zóna, ismét munkaidő
- 15:00 - 17:00 - Munkaidőtől függően, itt már a személyes e-mailek is teret kapnak
- 17:00 - 19:00 - Ez az időszak tökéletes a pihenést reklámozók számára, minden ami “munka” gyanús, figyelmen kívül van hagyva
- 19:00 - 22:00 - Az emberek legjellemzőbb “pihenő” ideje, ilyenkor érik el leginkább céljaikat a kedvezményekkel, promóciókkal kapcsolatos hírlevelek
- 22:00 - 06:00 - Ezt nevezhetjük az “ultimate dead” zónának, az ilyenkor beérkezett levelek nagy százaléka nem ér célt
Napi szinten több száz milliárd e-mail kerül elküldésre, ezek között ott van a Te leveled is. Érdemes kicsit mélyebben beleásnod magad a célcsoportod megismerésébe, hiszen ha tudod, hogyan telik egy napjuk, akkor könnyebben megtalálod azt az időintervallumot, amikor nagyobb eséllyel érheted el őket.
6. A feladó neve és az e-mail cím
A hírleveled megnyitási aránya szempontjából, a három legfontosabb tényező közül ez a kettő kritikus! Mondhatnám azt, hogy teszteld, melyik kombináció működik a legjobban, de nem fogod tudni letesztelni, hacsak nem több százezres a hírlevél listád.
Így tesztelés nélkül alapelvekben tudunk gondolkozni. A hírlevelednél a legfontosabb, hogy a feliratkozód ne hírlevélnek tekintse azt, hanem beszélgetésnek egy ismerőssel. Ennek alapfeltétele, hogy a feladó neve és e-mail címe mindig ugyanaz és állandó legyen.
Így válassz feladó nevet
A legfontosabb az, hogy a feliratkozóid könnyedén be tudjanak azonosítani, amikor meglátják a feladó nevét a levelező rendszerükben. A feladó neve attól függ, hogy milyen márkát építesz. Olyan márkát, ami mögött nincs személy vagy olyat, ami mögött ott van transzparensen valaki, aki képviseli a céget és a márkát.
Ha nincs ilyen személy, akkor a legjobb döntés, hogy a márkádat vagy a weboldalad nevét adod meg feladónak.
De a legjobban akkor jársz, ha te, mint cégvezető kommunikálsz az emberekkel. A KonverzióHuszárnál általában én küldöm a hírleveleket és én vagyok feladóként megjelölve.
Így egyébként telefonon is engem keres mindenki, rám hivatkoznak a megrendelők, Gergő küldte a kuponkódot, Gergő ajánlotta, stb. Miközben amúgy valószínű, hogy Jenő írta a levelet.
Így válassz feladó e-mail címet
Természetesen az e-mail címnek megbízhatóságot kell sugallnia. Nem lehet 1234shgv@gmail.com, mert az mindenkiben azonnal azt váltaná ki, hogy hopp, itt valami nincs rendben.
Az e-mail címed passzoljon a feladó nevéhez. Ha a márkád az, akkor markenev@domain.hu ha a weboldalad, akkor válassz valami egyszerűt (pl.: hello@domain.hu vagy uzenet@domain.hu).
De ha ismerősként egy személy áll a márka mögött és ő a feladó, akkor érdemes az ő e-mail címéről küldeni a levelet (pl.: gergo@domain.hu - ne a napi használatú e-mail címed add meg).
7. A tárgymező
Ha a feladó és az e-mail cím oké, akkor a megnyitási arányodat nagyban befolyásolja az, hogy mi van a tárgymezőben. Egy e-mail megnyitása előtt a tárgy mezőben szereplő szöveg tükrözi azt, amiről az e-mailben szó lesz.
Ezért az egyik legfontosabb feladatod, hogy olyan tárgymezőt találj ki, amire kattintanak az emberek! Ne használj click bait tárgysorokat!
Hogyan írj jó tárgymezőket?
- Ne legyél üzleti, inkább baráti címsorokat használj
- Olyan nyelven és stílusban beszélj, amit a feliratkozók is használnak
- Nevezd meg a feliratkozót (pl.: Gergő, ez téged is meg fog lepni)
- Tegyél bele CTA-t (töltsd le, töltsd ki, vegyél részt, stb.)
- Sürgetés és limitációk (pl.: Gergő, ez az ajánlat ma éjfélkor lejár!)
A tárgymezőnél figyelj oda, hogy rövid legyen, kb. 50 karakter hosszú. A legtöbb mobil alkalmazás csak 25-30 karaktert jelenít meg. Ha nem fér ki a tárgymező, akkor már az is azt sugallja, hogy ez hosszú lesz, így romlani fog a megnyitási arányod. A rövidebb jobb! A jó címsorokról és a jó tárgymezőkről is találsz bejegyzést a blogban.
8. Pre-Header
Ha maximalizálni akarod a hírleveleid megnyitási arányát, akkor erre is oda kell figyelned. Az emberek többsége ezt is elolvassa, mielőtt rákattint a levélre. Ha ügyes vagy, ez az elem is segíteni fog a megnyitási arányaid feljebb tornászásában.
Általában itt automatikusan az e-mail elejéről húzza be a szöveget, ezért sok felhasználó ezt már megtanulta, de egyes hírlevelező rendszerek lehetővé teszik, hogy egy külön mezőben megadhasd ezt a részt.
Gyakran a marketingesek figyelmen kívül hagyják ezt az elemet és így sokszor felesleges, értelmezhetetlen kódsor jelenik meg vagy egyáltalán nincs ott semmilyen szöveg. Ez egy elvesztegetett lehetőség.
Mit tegyél ebbe a részbe?
- Röviden foglald össze a témát, amiről szó van a levélben
- Folytasd a tárgymezőben megkezdett gondolatot
- Ne szórd tele emojikkal, hogy figyelemfelkeltőbb legyen
9. Hosszútávon a jó eredmények titka, hogy...
Egy-egy jó tárgysorral valóban csodákat lehet elérni, de neked nem lehet az a célod, hogy néha jó eredményeket tudj felmutatni. Hiszen a célunk az, hogy konstans egyre jobb eredményeket lássunk a monitoron.
Ezt nem lehet elérni pár jó címsorral. Ezt csak kiváló, releváns és magas minőségű tartalommal lehet elérni. Hiszen a feliratkozó csak akkor fogja legközelebb is megnyitni a leveledet, ha elégedett a tartalommal.
Ha minden egyes hírlevelednek úgy állsz neki megírni, hogy ez lesz most életem eddigi legjobb hírlevele és egyben az iparági legjobb is, akkor fogod elérni azt, hogy a leveleidet ne csak megnyissák, hanem várják is!
A legfontosabb az, hogy ne azért küldj e-maileket, mert kell, hanem azért, mert minden egyes alkalommal valódi értéket akarsz átadni a feliratkozóidnak. Minél jobb hírleveleid lesznek, annál több feliratkozód, annál magasabb megnyitási rátád és annál több bevételed lesz.
10. Okostelefon!
Sok kutatás és sok adat van arra, hogy hányan nyitják meg a leveleidet mobil eszközökön. Statisztikák, konkrét számok tekintetében elég nagy a szórás, függ a célközönségtől, kortól, nemtől de még a munkavállalói ágazattól is, hogy ki milyen eszközön szereti olvasni az e-mailjeit.
A pontos adat nem is annyira fontos. A lényeg a trendben van, amire marketingesként oda kell figyelned és le kell követned azt.
Ellenőrizd le, hogy az e-mailjeid jól jelennek meg az okostelefonodon. Nézd meg különböző applikációkban (Outlook, Mail app, Gmail app stb.). Ez után nézd meg a telefonod böngészőjében is a Gmail-ben. A cél, hogy mindenhol megfelelően és jól olvashatóan jelenjen meg!
Négy dolog amire figyelj oda, ha mobilra optimalizálod a leveled
- A tartalom szélessége legyen reszponzív, de maximum 600 pixel széles
- Használj kisméretű képeket, a gyorsabb betöltés miatt
- Használj nagy, jól kivehető CTA gombokat (a nagyobb gombot könnyebb megnyomni telefonon)
- Ne tegyél egymás mellé két linket, mert könnyű félre kattintani
Ezekkel a tippekkel javítani tudsz a hírleveleid minőségén és a megnyitási arányodon is. Ha nem jönnek azonnal az eredmények, ne csüggedj, csak csináld, csináld, csináld! Írj jobbnál jobb, érdekesebbnél érdekesebb hírleveleket és meglátod, hogy cserébe az egekbe fognak szökni a statisztikáid.