Hogyan növeld a hirdetéseid, a bannereid, a blogjaid, a webáruházad és a hírleveled konverziós arányát úgy, hogy csak egyetlen egy dolgot változtatsz meg? Ebben a cikkben és a hozzá tartozó videóban megmutatjuk!
Ahhoz, hogy eladd a termékedet, arra van szükséged, hogy lekösd a vásárlóid figyelmét! Méghozzá elég sokáig. Ahhoz pedig, hogy ezt elérd, először meg kell szerezned a figyelmüket. Ez pedig nem megy máshogy, csak úgy, hogy kiváló címsorokat készítesz.
Olyan címsorokat, amikre az emberek odafigyelnek, amikre felkapják a fejüket, amikkel meg tudod ragadni a figyelmüket és amivel elindul a folyamat.
A címsoraid indítják el a vásárlási folyamatot, a címsoraid lökik egyre tovább és tovább az érdeklődőket addig, amíg vásárolnak. Ezért olyan fontos, hogy képes legyél gyorsan, pár perc alatt, nagyon ütős címsorokat készíteni.
NÉZD MEG A VIDEÓT IS
Nézd meg a kiegészítő videónkat is, amiben bemutatjuk, hogy hogyan tudsz hatásos címsorokat írni 5 lépésben. A videóban más információk hangzanak el mint ebben a cikkben. Kvázi kiegészítik egymást, ezért érdemes a videóval kezdeni és utána tovább olvasni. Javasoljuk, hogy iratkozz fel a csatornára, a későbbiekben több hasznos anyagot is találsz rajta.
Milyen egy rossz címsor?
Ahhoz, hogy konverzióvadász címsorokat tudj készíteni tudnod kell, hogy milyenek a rossz címsorok. Úgyhogy nézzük azt, hogy alapvetően mitől tud rossz lenni egy ilyen elem.
- Nem éri el a célját
Egy címsor nem akkor rossz, ha helyesírási hiba van benne vagy értelmetlen vagy csak nem tetszik. Egy címsor akkor rossz, ha nem éri el a célját. Vagyis nem teljesül a hatására a kívánt konverziós cél.
- Nincs is célja
Egyre többször érzem azt, amikor hirdetési fiók auditokat csinálok, hogy a hirdetések címsorait elolvasva nem derül ki mi a célja a címsornak. Csak ki kellett tölteni azt a mezőt is, hogy legyen benne valami, jó lesz az úgy alapon.
- Nem ragadja meg a figyelmet
Ha nem tudod valamilyen grafikai trükkel ráirányítani a figyelmet a címsorodra, akkor nem fogják elolvasni azt. Írhatsz bármilyen jó címsorokat, ha nem olvassák el.
- Nem egyértelmű
Sok címsoron látszik, hogy nem gondolták túlságosan át és/vagy nem értelmezhető vagy éppenséggel félreérthető.
- Helyesírási hibák vannak benne
Ez azt gondolom, hogy egyértelmű, sok 'nyelvtan professzor' hirdetését láttam már tele hibával, amiket még én is kiszúrtam. Nyelvtantanárok országa vagyunk, sajnos a közönséged nem lesz megbocsájtó, nézesd át a címsoraidat akár több emberrel is.
- Rossz szóvicceket használ
Az olvasód lehet, hogy vezet és csak egy másodperced van arra, hogy megfogd a figyelmét. Szóviccekre itt nincs idő!
- Túl hosszú
A másik probléma az, hogy sokan nem tudják röviden és tömören megfogalmazni a címsorukat. Férj bele maximum 70 karakterbe!
- Be nem tartott ígéret
Sokan használnak nagy szavakat, nagy ígéreteket, amiknek a közelében sincs a tartalom vagy a termék minősége. Soha ne legyen jobb a címsor a tartalomnál!
- Csak egy készült belőle
A legtöbb rossz címsorból csak egy készült. A készítője nem írt több változatot és azt tette ki, ami elsőre eszébe jutott.
Milyen egy jó címsor?
A jó címsor és a rossz címsor között egy árnyalat a különbség és ez sokszor alig észrevehető. Nem nehezebb jó címeket írni, mint rosszat, csak meg kell tanulni, hogy hogyan lehet ezt jól csinálni.
- Van célja és el is éri azt
- Rövid, tömör és egyértelmű
- Ad egy ígéretet, amit be is tud tartani
- Több készült belőle és a legjobban működő maradt meg
Az első soha nem a legjobb!
Általában a címsorokból mindenki egyet készít, de aki egy ideje foglalkozik marketinggel, az tudja, hogy az első soha nem a legjobb! Ez kifejezetten igaz a címsorokra is. Ezért én a legtöbb esetben írok 10 címsort, amiből kiválasztok hármat és ezeket tesztelem. Amikor kész a teszt, akkor pedig a legjobban teljesítőt szoktam meghagyni. Ez sok idő és energia ráfordítással jár.
Éppen ezért nem azt mondom, hogy készíts minden címsorhoz teszteket, mert ez szinte lehetetlen. Hanem azt - és ezt kérem tőled is -, hogy minden címsorból írj legalább 10 változatot és ezek közül válassz!
Mire kiszenveded magadból azt a 10 változatot, nagyon sokszor végig gondolod azokat a lépéseket, amiket az alapoknál elmondtam neked. Így biztos, hogy jobb címsorokat fogsz kapni, mint azt elsőre kitaláltad.
Használj hatásvadász, CLICK BAIT címsorokat!
Ha megfigyeled a legtöbb marketinges, még én is, sokszor szeretünk számokat használni a címsorainkban. Ez nem véletlen! Az agyunk imádja a számokat, ráfókuszál, mert azt látja, hogy ott valami fontos információ van. Az agyunknak pedig információra van szüksége.
Másrészt pedig az agyunk próbál folyamatosan energiát spórolni és egyszerűsíteni. A számok pedig amolyan támpontok az agyunknak, amik segítik eldönteni, hogy ez most kell-e nekünk vagy sem.
Pl.: "3 lépésben milliomossá teszlek" (egyszerűnek, könnyűnek tűnik, ezért kattintok) illetve "300 lépésben milliomossá teszlek" (nehéznek tűnik, ezért nem kattintok).
De ha címsorokat keresel, akkor az agyad tudja, hogy itt a több a jobb. "3 címsor, amivel jobb lesz a hírleveled" (túl kevésnek tűnik, ezért nem kattintok) illetve "99 címsor, amivel jobb lesz a hírleveled" (ez már jobb, itt van választék, kattintok).
Bizonyos esetekben a kevés szám a jó, más esetekben pedig a nagy számok a jók. Ez mindig attól függ, hogy mi az, amit kínálsz a címben.
- A páratlan számok jobb eredményeket érnek el.
- Számokkal írd ki és ne betűkkel!
- Ha lépésekről beszélsz, akkor ne használj 9-nél több lépést, mert az agyunk azt fogja mondani, hogy ez túl sok nekem (pl.: x lépés, hogy profi szövegíró legyél).
Milyen fajta címsorok vannak?
Sokféle címsor létezik, amiket felhasználhatsz a kommunikációdban. Most négy féle címsort mutatok meg neked példákkal együtt, amiket pár perc alatt fel tudsz használni a következő hirdetésedhez, landing oldaladhoz, hírleveledhez. Ha ennél is több példára van szükséged, a cikk végén megajándékozunk egy letölthető gyűjteménnyel, amiben milliókat termelő tárgymezőket találsz.
Negatív vagy pozitív címsorok?
A marketingesek között van két tábor, akik minden szakmai rendezvényen megvitatják, hogy miért jobb a negatív címsor vagy miért előnyösebb pozitív címsort használni. Vannak elemzések, amik azt mondják, hogy a negatív címsorok jobban működnek. Akkor melyiket használd?
Attól függ, hogy milyen a kommunikációd és milyen a bizniszed. Ha a vállalkozásod kommunikációja alapvetően pozitív és inkább a vágyakra épít és nem a veszteségtől való félelemre, akkor érdemes pozitív címsorokat használnod.
- Így adj le 7 kilót, hogy egészségesebb legyél!
- Így adj le 7 kilót, hogy jól érezd magad a bőrödben!
- Így írj címsort, hogy szeressen a Google!
De ha neked belefér az, hogy keményen beledöföd a címsorodat a célcsoportod lelkébe és nem félsz attól, hogy esetleg megbántasz valakit, akkor használhatsz negatív címsorokat is.
- Ha nem adsz le 7 kilót, akkor ezekre a betegségekre számíthatsz!
- Így adj le 7 kilót, hogy ne legyél kövér és szomorú
- Így írj címsort, hogy ne büntessen meg a Google
Azt szoktam javasolni, hogy érdemes a vállalkozásodnak egy kommunikációs irányt kiválasztanod és azt tartanod. Így a célpiacnak azt a szegmensét tudod megszólítani, aki az adott stílusra vevő.
Ha váltogatod a stílusodat, akkor a piac azt fogja érezni, hogy na, itt valami nem oké. Egyik pillanatban bíztatsz és kedves vagy, a másik pillanatban pedig arról beszélsz, hogy ha nem edzek, kövéren és magányosan halok meg a macskáimmal?!
Előnyöket kínáló címsorok
Alapvető emberi tulajdonságunk az, hogy jobbak akarunk lenni, főleg abban, ami érdekel vagy amitől félünk.
Az emberek folyamatosan kutatják a jobbnál jobb megoldásokat a problémáikra, mert félnek, rettegnek, hogy nem tudnak megfelelni, más esetleg jobb, mint ők stb.
Az előnyöket kínáló címsorokra úgy csapunk le, mint gólya a békára. Hogy miért? Mert ha ügyes vagy, a célcsoportod mindennél jobban akarja azt, amit ígérsz nekik a címsorban. Mutatok egy példát: "Hogyan válj elismertebb marketingessé mindössze 10 perc alatt?"
Ez egy kegyetlen tárgysor, mert többször is lecsap az olvasóra. Minden marketinges, minden ember alapvető igénye, hogy elismerjék a munkáját. Ez a címsor ezt ígéri, megspékelve egy időzárral, mindössze tíz perc alatt.
Ezzel azt üzenve, hogy gyorsan meg tudod csinálni és nem nehéz elérni azt, amit évek óta szeretnél. De a legnagyobb csavar benne az, hogy közben megpendít egy kis húrt a fejedben, hogy lehet, hogy nem vagy jó marketinges?
Kegyetlen és ezért működik nagyon jól! Az előnyöket kínáló címsorokat használd bármikor, amikor olyan tartalmad van, amihez illenek!
- Hogyan használjunk [videókat] sikeresen a [marketingben]?
- 9 tipp, hogyan legyél [szuper-anyu]
- 11 dolog, amit tudnod kell a [fodrászokról]
- Garantálom, hogy ezzel a trükkel le tudsz fogyni
Kíváncsiságra építő címsorok
A másik legősibb alapvető emberi tulajdonságunk az, hogy kíváncsiak vagyunk. Ezt használják ki nap, mint nap a bulvárújságok és ezt tudod kihasználni te is ezekkel a címsorokkal. Ha ügyes vagy, akkor nagy megnyitási, kattintási arányt tudsz velük elérni. De vigyáznod kell, hiszen amikor az ember kattint erre a címsorra, akkor lesz benne kérdés is.
Hogyan csinálta? Miért csinálta? Hogyan működik?
A címsorod által generált kérdéseket meg kell válaszolnod a tartalmadban, a landing oldaladon. Különben csak hatásvadász lesz a címsorod és örökre elbuktál egy lehetséges érdeklődőt. A kíváncsiságra építő címsorokkal nagyon jól meg tudod fogni az emberek figyelmét.
Viszont egy pillanat alatt el is tudod veszíteni azt. Ezek a címsorok magasra teszik a mércét, hiszen izgalmasak, így az a fő feladatod, hogy a címsor után is izgalmas legyél és tartsd fenn ezt az izgalmat. Adj igazi értéket a címsor után is és ne a címsorod legyen az a dolog, amire emlékezni fog az érdeklődő.
- Gergő, megbocsájtasz ezért?
- A No.1. hiba, amit el tudsz követni [robotporszívó] vásárlásakor.
- Gergő megcsináltad ezt, mielőtt a NAV rád száll?
- Erre a [11] dologra fognak bukni a [marketingesek] 2021-ben.
Provokatív címsorok
Provokatív címsorokkal érdemes csínján bánni és csak akkor bevetni őket, ha barátinak mondható a nexusod a feliratkozóiddal, követőiddel vagy ha belefér ez a célcsoportodnak.
Ha igen, akkor venni fogják a lapot, de ha nem, akkor leiratkoznak, letiltanak és megsértődnek. Ha laza a téma, amivel foglalkozol (pl.: testépítés, sporteszközök, stb.) akkor nyugodtan próbálkozz ilyen tárgymezőkkel.
Ezek a címsorok mind-mind kérdések, provokatív stílusban megfogalmazva. A kérdésre az agyad automatikusan ráfókuszál és meg akarja oldani, ha pedig provokatívan tesszük fel a kérdést, akkor az agyad még jobban odafigyel, mert nem hétköznapi, kitűnik a tömegből, hiszen ez valami új.
Elkezd érdekelni és kattintasz, utána akarsz járni, hogy mi van abban a levélben, mi van a hirdetés után. Hogy mer ilyet kérdezni ez a srác?
Természetesen, ahogy a kíváncsiságra épülő címsoroknál is, itt is igazi értéket kell adnod annak, akinek felkeltetted a figyelmét. Azt a feszültséget, amit keltettél, old fel valamivel, nehogy rosszul érezze magát az olvasó.
Például egy hírlevélnél a tárgy: "Gergő, honnan veszed, hogy jó marketinges vagy?", a levél: "Honnan veszed, hogy jó marketinges vagy?". Ezzel a kérdéssel indított egy troll az egyik Facebook posztom alatt. Természetesen felhúztam magam, de azután válaszoltam neki.
Nagyon kattintás vadász technika, rettentően jól működik, de csak bizonyos piacokon és csak akkor, ha igazi értéket, segítséget tudsz adni az olvasónak.
- [Gergő], neked minek kell egy [robotporszívó]?
- Mi vagy inkább? [Vesztes] vagy [győztes]?
- [Gergő], neked még mindig nem megy a [ROI számolás]?
- Erre a [11] dologra fognak bukni a [marketingesek] 2021-ben.
Sürgető címsorok
Sürgető címsorokat kampány időszakban akkor használunk, amikor a kampány zárásához közeledünk. Ezek a címek általában rekord kattintási, feliratkozási és eladási számokat hoznak.
Persze nem csak kampányok lezárásakor használhatod ezeket, hanem akkor is, ha van valamilyen határidő, ameddig valamit meg kellene tenniük a feliratkozóidnak, követőidnek, vásárlóidnak.
- FONTOS! Kevesebb, mint [x időd] maradt, hogy megspórolj [x] Ft-ot.
- UTOLSÓ [ESÉLY]: Már csak [pár órád] maradt
- Figyelem: [időpont-kor áremelés]
Összefoglalás
A címsoroknak nagy hatalmuk van és képesek egy teljes kampányt befolyásolni. Ha jók a címsoraid, akkor minden szép és jó, de ha nem, akkor nem leszel boldog az eredményektől.
Az egyik legfontosabb képesség, amit meg kell tanulnod, az az, hogy jó címsorokat kell tudnod készíteni. Ezzel a cikkel és a videóval ebben próbáltunk neked segíteni.
Itt pedig következzen a közel 100 hatásos címsort tartalmazó anyagunk. Töltsd le te is és inspirálódj belőle!