Az elmúlt időszak cikkeiben összefoglaltuk a
csomagküldési lehetőségeket, a
fizetési megoldásokat és a
külső marketing integrációkat, amelyek az Unas webáruházban rendelkezésre állnak. A blogbejegyzésekből látszik, hogy rengeteg alkalmazást és külső szolgáltató megoldását építettünk be. Többek között ez a szolgáltatásunk nagy előnye, azonban a kezdő webáruház üzemeltetők számára riasztó lehet egy-egy témakörben megjelenő hosszú lista a választható opciókkal. A bőség zavarában nehezen tudják eldönteni, hogy kit válasszanak futár cégnek, milyen fizetési módot állítsanak be, általánosságban milyen külső partnerrel szerződjenek.
Naponta találkozunk Facebook csoportokban kérdésekkel, az ügyfélszolgálatunkon is érdeklődnek az ügyfelek, hogy kiket ajánlunk. Sajnos a közösségi médiában általában szubjektív vélemények alapján, sokszor partnerprogram jutalék miatt teszik le a voksukat a hozzászólók az egyes megoldások mellett. Az Unas rendszerben közel
5000 webáruház működik, ami már reprezentatív mintának számít. Emiatt kifejlesztettünk egy rutint, ami feldolgozza az áruházak beállításait és statisztikát készít a használt külső szolgáltatásokból. Ez alapján az egyes menükben
népszerűség szerint rendeztük az elérhető piaci szereplőket. A listák tehát nem az
Unas érdekei alapján alakulnak ki, hanem az ügyfelek választását vesszük figyelembe és helyezzük előtérbe. Talán ezzel is hozzájárulunk a megfelelő döntéshez, azonban fontos hangsúlyozni, hogy nem elég népszerűség szerint választani, tájékozódni kell! Érdemes a termékpaletta és az értékesítési volumen alapján árajánlatot kérni több szolgáltatótól.
Árösszehasonlító, FEED
Nem meglepő, hogy az első helyen az
Árukereső.hu áll. Talán a hozzáadott értékek, a Megbízható Bolt program és a magasabb minőségű látogatók miatt választják a kereskedők a látogatószerzéshez ezt a partnert. A portálon szereplő 3500 webáruházból közel 1000 Unas webáruház. A második helyen az
Árgép.hu áll. Náluk kevesebb az innováció, talán a weboldal is kevésbé felhasználóbarát, viszont nagy látogatottsággal rendelkezik, így innen is sok látogatót lehet szerezni. A dobogó harmadik fokán az
Olcsóbbat.hu áll, ahol új vezetés lévén 2020-ra új lendületre lehet számítani.
Szállítási megoldások
Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy a piacot egyértelműen a
GLS uralja. Megbízható logisztikai szolgáltatást nyújt a cég, kapacitásbeli szűk keresztmetszet ritkán fordul elő. Informatikai szempontból most még némi káosz érzékelhető, ugyanis négy féle platformon fogadják a megrendeléseket (GLS connect, GLS Online, MyGLS, YourGLS), ehhez jönnek még az aggregátor cégeken keresztüli feladás opciók, de ez várhatóan hamarosan letisztul. Szorosan a nyomában az
MPL érkezik, de már jóval kevesebb felhasználóval. A Posta által üzemeltetett futárszolgálat nagy előnye az országos lefedettség házhoz szállításban, a sok PostaPont és csomagautomata. Harmadik helyen a
Foxpost áll. A csomagautomatákat üzemeltető cégből kinőtt, már házhoz szállítást is vállaló szolgáltató egyre népszerűbb.
Fizetési megoldások
A fizetési megoldások sorrendjét a
Barion vezeti, köszönhetően kedvező díjainak, rugalmasságának és magyar nyelvű támogatottságának is. Második a sorban a világviszonylatban is ismert és népszerű
Paypal, melyet nagyon sokan használnak, azonban a többi piaci szereplőhöz képest magas a tranzakciós díjuk. Előkelő helyét inkább ismertségének és annak köszönheti, hogy elsők között kezdte működését az online fizetési világban. A harmadik helyen közel azonos számmal a
Simple és a
Borgun található. A Simple az OTP rendszerére épül, így a magyar piacon a banki jelenlét miatt előnyből indul a többi megoldással szemben, míg a Borgun egy izlandi kezdeményezésű bankfüggetlen megoldás, mely egyre népszerűbb az európai piacon - ez köszönhető bankfüggetlenségének valamint az egyénre szabott díjaiknak is.
CHAT a látogatóval
A sorrendet nagymértékben befolyásolja egy, az alapfunkciótól valamelyest független tény: a Facebook megkerülhetetlen közösségi jelenléte - mindenki ismeri és majdnem mindenki használta már, de legalábbis kapcsolatba került vele valamilyen szinten. Ebből fakadóan a Facebook Chat-en alapuló
Facebook Messenger a legnépszerűbb ügyféltámogató megoldás az áruházakban. Mivel sok különbség az alkalmazások funkcionalitásában nincs, így a sorrendet leginkább a valós szimpátia dönti el a továbbiakban. Sorban a második a
Smartsupp megoldása, mely egy több nyelven is elérhető alkalmazás, bár fizetős megoldás. Harmadik helyre az ingyenesen használható
Tawk.to fut be.
Külső hírlevélküldő rendszerek
Az integrált hírlevélküldő rendszerek listájában első helyen a nemzetközileg is népszerű
Mailchimp áll, második helyen a korábban Mailmaster-ként ismert
Salesautopilot található, míg a helyezést elérő integrációk közül utolsóként a teljesen magyar fejlesztésű
Webgalamb szerepel. A szoftverek között érdemi különbség nincs, hiszen a piac diktálja a funkcionalitást is: mindegyik megoldásban elérhetőek a kor követelményeiként elvárt funkciók: hírlevél sablon készítés, hírlevél küldés normál és követő módon, kampányok kezelése, különböző statisztikai mutatók kezelése stb.
Integrált marketing alkalmazások
Az integrált szolgáltatások közül kiemelkedik a
Retargeting megoldása, melynek használatával a saját öntanuló algoritmus segítségével lehet a beépített termékajánlókat lecserélni az áruházban valamint különböző hírlevelet lehet küldeni a vásárlóknak, természetesen személyre szabott módon. Látható, hogy erre a megoldásra van a leginkább kereslet, hiszen a szintén ugyanilyen funkciókkal rendelkező
Yuspify a soron következő megoldás, míg harmadikként a
Onesignal megoldása jelenik meg, amellyel push üzenetek küldhetőek a látogatóknak a böngészőn keresztül.
Számlázó rendszerek, ügyviteli programok
A számlázók esetében egy kicsit árnyalt a kép, mivel nagyon sok szolgáltató saját maga fejleszti ki a kapcsolatot a webáruházhoz az Unas API segítségével, így a használatról és adatátadásról nem rendelkezünk pontos statisztikával. Az ügyfelek visszajelzései alapján viszont itt is kialakult a sorrend. A számlázó és ügyviteli rendszerek közül a legtöbben a
Clearadmint használják, ami egy Windowsra telepíthető számlázóprogram. Második helyezést éri el a
Szamlazz.hu, ami e-számla kiállítására is alkalmas, az online számlázók közül ez a megoldás a legkedveltebb. Nagy népszerűségnek örvend az ügyfeleink körében a
Naturasoft, az
Innvoice és az
Ovip. Előbbi általános webáruház illesztéssel rendelkezik, utóbbi kettő előnye pedig, hogy részletes, sok funkcióra kiterjedő illesztéssel rendelkezik.
Végszó
Örök érvényű igazság, hogy egy adott szolgáltatás, szoftver értékét a piac határozza meg, ami a fenti listákból is nagyon jól látható. Ugyanakkor fontos leszögezni, hogy ez egy aktuális, jelenlegi állapotot tükröző sorrend, ami kizárólag az
Unas felhasználók körében kialakult népszerűség alapján jön létre. Bármikor megjelenhet vagy megszűnhet egy szolgáltató, de bővülhet vagy jobbá is válhat egy-egy alkalmazás funkcionalitása, amely befolyásolhatja a listákat. Ha nem biztos a dolgában egy témakörben a választást illetően, kiindulási alapnak és támpontnak biztosan elegendő lehet, hogy a többi webes kereskedő melyik megoldást választja a piacon elérhető opciók közül.