2019.04.16
Szerző: Kóczán Tamás
Adminisztrációs felület új funkcióiAz áprilisi fejlesztéscsomagunkba főleg olyan funkciókat készítettünk el, amelyek az admin felületen végzett munkát könnyítik meg és új megoldásokat adnak a hatékony munkavégzéshez, illetve olyanokat, melyek a vásárló csoport használati lehetőségeit bővítik ki. Ügyviteli funkciók felé is léptünk ismét, kialakítottuk a Beszerzés funkciót, amivel a webáruházba beérkező megrendelések beszerzéseit lehet menedzselni.

Felhasználókezelés, IP szűrés

STANDARDPREMIUMVIP A legtöbb SaaS szolgáltatásnál csak a legdrágább csomagokban kínálnak felhasználókezelést. Mi azonban fontosnak tartjuk, hogy a legkisebb cégnél is jól körülhatárolhatóak, nyomon követhetőek legyenek a jogkörök. Emiatt korlátlan felhasználó hozható létre az áruház kezelésre, és részükre egyenként meghatározható, hogy mely menüket érjék el az adminisztrációs felületen. Ezzel kialakítható például megrendelés kezelő, termékfeltöltő munkakör. Az adminisztrációs naplóban elkülönítve láthatóak az egyes felhasználók tevékenységei. Ezt egészítettük ki IP szűrési lehetőséggel, amivel már az is biztosított, hogy egy felhasználó csak bizonyos IP címről, például az üzemeltető telephelyéről tudjon belépni az adminisztrációs felületre. »»»

Hatékonyságnövelő változások

  • PREMIUMVIP A megrendelések listájánál számtalan szűrési lehetőséget biztosítunk. Szűrhetőek a megrendelések fizetési és szállítási mód, vásárló vagy vásárló csoport, státusz, illetve számlázási állapot alapján is. A bal felső sarokban található kapcsolósor jobb oldali elemével átkapcsolható a szűrés többértékűre. Ezzel az új lehetőséggel a legördülőkből több érték is kiválasztható egyszerre, amivel különböző szűrési kombinációk állíthatók elő. »»»
  • PREMIUMVIP Bevezettük a publikus időszakot a termékeknél. Aktív termékeknél beállítható egy időszak percre pontosan, amikor a termék látszik az áruházban. Hasznos lehet olyan akcióknál, amikor lényeges, hogy a termék csak az adott időtartamban látszódjon a webáruházban. Lehet vele pl. Black Friday alkalmával egy kategórában lévő termékek megjelenését percre pontosan időzíteni. Az publikus időszak adatbázis importtal is feltölthető, így tömegesen kezelhető, hogy az import után a termékek mikor jelenjenek meg az áruház kínálatában. »»»
  • PREMIUMVIP Egyre több partnerünk rendelkezik több telephellyel vagy üzemeltet dropshipping módszerrel webáruházat. Nekik kedvezve fejlesztettük ki a Felvételi helyek funkciót. Ezzel a megoldással különböző felvételi helyeket lehet rögzíteni a webáruházhoz, akár saját, akár nagykereskedések telephelyeit. Azoknál a szállítási módoknál, amelyek támogatják a több helyszínen történő csomagfelvételt (Pl. GLS, DPD), a csomagfeladás során kiválasztható, hogy melyik felvételi helyen vegye fel a futár az adott megrendelés termékeit. Ezzel dropshipping módszernél egyszerűen megoldhatóvá vált, hogy a megrendelt termékeket közvetlenül a nagykereskedő raktárából hozza el a futár. »»»
  • PREMIUMVIP Törekszünk, hogy nagyobb mennyiségű adathalmaz szerkesztésénél adatbázis le- és feltöltéssel is elősegítsük az adminisztrációt. Új lehetőségként egyben exportálhatóak az elhagyott kosarak az áruházakból. A raktárkészlet adatbázis letöltésnét pedig kiegészítettük kategória szűréssel, így a termékadatbázis exporthoz hasonlóan exportálható a kiválasztott kategórában szereplő termékek raktárkészlete. »»»
  • PREMIUMVIP Manapság kiemelkedően fontos a remarketing. Nagy a vásárlás ösztönző ereje a bizonyos események után kiküldött követő hírleveleknek. A jobb finomhangolás érdekében bővítettük a célzási lehetőségeket. Immáron a megrendelés státuszon, vásárló státuszán és csoportján felül az alapján is lehet szűrni a követő hírlevelek kiküldését, hogy a címzettnek van-e pontja a pontgyűjtő számláján, vagy használt-e fel kupont a megrendelésében. »»»

Beszerzés

VIP A hatékony webáruház üzemeltetéshez számtalan olyan funkció is szükséges, ami nem kifejezetten webáruház funkció inkább az ügyviteli rendszerek sajátja. Stratégiánk szerint lépünk az ügyviteli funkciók felé is, annak érdekében, hogy minél több cégfolyamatot lehessen egy adminisztrációs felületen kezelni. Ennek folyományaként készült el a Beszerzés funkció, ami egyedülálló lehetőséget biztosít egy rendszeren belül a megrendelt termékek beszerzésére. Különböző alapbeállítások szerint listázhatóak azok a termékek, amelyekre nyitott rendelés van, de raktárkészletről nem szállíthatóak ki. Feltétel, hogy a terméknél be legyen kapcsolva a raktárkezelés, és vásárolható legyen, ha nincs raktáron. Intelligens algoritmus értékeli a korábbi készletcsökkenést és javaslatot tesz a beszerzendő mennyiségre. A funkcióhoz kapcsolódóan előre lehet beszállítókat és közös raktárkészlettel rendelkező, de különálló raktárakat definiálni. A beszerzési folyamat első lépésében kiválasztható, hogy a termékeket melyik beszállítótól kívánja beszerezni az adminisztrátor. A beszerzés indítása után a megrendelésben szereplő termékek az előre beállított megrendelés tétel státuszba kerülnek, így a vásárló is látja, hogy a terméke beszerzés alatt van, a szállítmány beérkezésekor pedig szintén automatikusan változik a megrendelésben szereplő termék státusza. A beszerzés lezárásakor megadható a beszerzési ár, valamint kiválasztható a raktár, amelyikbe kerül fog a beérkező termék, később pedig a lezárt beszerzések visszakövethetővé válnak. A funkció továbbfejlesztési célja, hogy az így indított beszerzések automatikusan átadásra kerüljenek az ismert nagykereskedők rendszereibe.

Külső szereplők tájékoztató szövegei

STANDARDPREMIUMVIP A külső szereplők, akiknek a szolgáltatásait integráljuk az UnasShop rendszerbe, általában megkövetelik, hogy az általuk biztosított tájékoztató szövegek, információk is megjelenjenek a webáruházakban. Ezek általában fizetési módok leírásai, pénzügyi vagy szállítási ismertetők. Felülvizsgáltuk kik azok a szolgáltatók, akik ilyet kérnek és begyűjtöttük tőlük a tájékoztató szövegek legfrissebb, aktuális verzióit. Ezek kezelésére és testreszabására új felületet alakítottunk ki. Ezentúl az alapszövegek helyett az egyes külső szolgáltatások módosításánál felül található gomb visz a hozzá tartozó tájékoztató szövegek tartalmához. Itt már a frissen elérhető tartalmak szerepelnek, amelyeket 2019.05.01-én aktiválunk a webáruházakban, a korábbi szövegek helyett. A szövegeket csak Cetelem esetén szükséges módosítani. Ha a többi szolgáltató esetén is változtatni szeretne (a külső szolgáltató által engedélyezett mértékig), kérjük eddig az időpontig tegye meg! Természetesen a szerkesztés később is bármikor elvégezhető.

Csoporthoz köthető lehetőségek

  • PREMIUMVIP Vásárló csoporthoz is köthető már az intelligens ajánlat megjelenése a webáruházakban. Ezzel vevőkörre szabott felugró ajánlatok jelenhetnek meg viszonteladóknak, törzsvásárlóknak, vagy egyéb vásárló csoport tagjainak. »»»
  • PREMIUMVIP Előfordul, hogy egy bizonyos terméket csak egy vásárló csoport tagjainak kínál a webáruház. Ennek megoldására beállítható, hogy csak egy bizonyos csoport láthassa vagy vásárolhassa meg a terméket. További lehetőségként vásárló csoportba nem tartozó vásárlókhoz is köthetőek már bizonyos termékek. »»»
  • PREMIUMVIP Újabb típusú módosítható elemeknél is bevezettük a vásárló csoport szűrést, amivel megoldható, hogy csak bizonyos vásárlók láthassanak egy bannert. Készült továbbá URL szűrés is, amivel a hirdetési rendszerek célközönség meghatározási módszere mintájára URL részleteket lehet megadni, amivel bizonyos oldalakra tetszőleges tartalmú bannert lehet célozni. Ez azoknál a módosítható elemeknél használható, amelyek alapesetben minden oldalon szerepelnek. »»»