Az egyszerű kezelhetőség, a profi fotó és a minőségi termékleírás alapvetés egy webáruház esetén, ezeknél több kell, hogy egy szolgáltató kiemelkedjen a gombamód szaporodó konkurenciák közül. Felhasználói szemmel az alapértékeken felül egészen más a fontos az urak és a hölgyek számára. Most négy pontban összeszedtük, hogy milyen 2020-ban egy jó webáruház női szemmel.
Harmonikus színvilág
Az első benyomás fontos, ezt pedig a dizájn valamint az ahhoz kapcsolódó színvilág határozza meg egy webshopnál. Ha nőknek tervezünk szolgáltatást, érdemes tudni, milyen színek teljesítenek a legjobban az esetükben. Egy 2017-es felmérés szerint Magyarországon az internetet használó felnőttek kedvenc színe a kék, ez a férfiakra és a nőkre is igaz, utóbbiaknál a piros és a vörös szín a második. Más kutatások szerint a lila és a zöld szintén ott van az élmezőnyben, ahogyan az is köztudott, hogy a rózsaszínt a nőkhöz, lányokhoz társítja a közvélemény, bár kedvenc színnek ezt kevesen jelölik meg.
Az ellen oldalon a szürke, a barna és a narancssárga szerepel, ezeket szeretik legkevésbé a hölgyek. A színek az érzelmekre is hatnak, ebben az összefüggésben szintén előkerül a piros és a rózsaszín: előbbi a szenvedélyt, az ambíciót testesíti meg, utóbbi a nőiességet és a nyugalmat. Mindkét választás telitalálat a női vásárlók szemével – a UX dizájn kialakításánál ezek segítenek elérni a felhasználói elégedettséget.
Kuponok minden mennyiségben
A kuponozás az Egyesült Államokból indult világhódító útjára, az amerikaiaknál még valóságshow is készült a témában Kuponzsonglőrök címmel. Vásárláskor a nők számára nem csupán a kedvezmény vonzó ebben a lehetőségben, hanem az is, amilyen módon lecsaphatnak egy termékre.
Az akciók fontosak, de mindenki számára elérhetőek, a kuponok viszont sokszor limitált számúak és csak bizonyos napokon beválthatóak, így exkluzív kedvezménynek számítanak. Ez a versenyszellemre is hat, hiszen meg kell előzni a riválisokat, emiatt alakul ki hatalmas sor a kuponnapok során a plázákban és emiatt lepik el tömegek ilyenkor az online térben a webáruházakat. A kuponok alkalmazása tehát vonzó szolgáltatás a női vásárlók szemével.
A pontgyűjtés lélektana
Az akciózás egy másik fajtája a webáruházaknál a pontgyűjtés és a pontbeváltás. Ebben az esetben az aktuális vásárlásból nem jár kedvezmény, viszont a hűséget díjazza a szolgáltató és pontokat, azaz egyfajta virtuális pénzt ad ügyfeleinek. A nők szeretik, ha elismerik a hűségüket: a vásárlás során képesek nagyságrendekkel többet költeni azért, hogy a jutalompontokból még jusson egy „ingyentermékre”.
Ez persze valójában nincs ingyen, ám mégis ezt az érzetet kelti azzal, hogy nem pénzzel kell érte fizetni. A pontgyűjtés a kuponozáshoz hasonlóan a különlegesség érzetét adja: ha néhány exkluzív termék csak így elérhető és kizárólag egy bizonyos szint fölött válik megszerezhetővé, azzal ugyancsak motiválóan hat az emberekre. A speciális, személyre szabott lehetőség igazi mézesmadzag.
Díjmentes csereszolgáltatás és próbalehetőség
A csere és a próba lehetősége különösen a divattermékekkel foglalkozó webshopok esetén fontos. Ez egy olyan szolgáltatás, amelyhez a nők hozzászoktak a boltokban, emiatt elvárásként tekintenek rá az online térben is. Egy ruha vagy cipő sokszor egészen másképp néz ki a képeken, mint felvéve, a vásárló alakjához idomulva. Ha a megvásárolt darab öröm helyett csalódást kelt, azzal egy életre leírhatja magát a webáruház a vevője előtt.
A próbalehetőséggel és a díjmentes csereszolgáltatással azonban biztonságban érzi magát a vásárló, nem kockáztat. Bátrabban is vásárol, hiszen tudja, hogy ha a termék nem tökéletes, lehetősége van a változtatásra. A webshop szempontjából szintén előnyös, mivel az egyszer már elköltött pénzt a csere esetén a legtöbb esetben ugyanott forgatják vissza.