A nyár végével elmúlik a jól megérdemelt nyaralások időszaka, visszazökkenünk a szokásos évközi kerékvágásba. Amíg partnereink közül remélhetőleg sokan kipihenték fáradalmaikat, fejlesztő csapatunk azon dolgozott, hogy nyár végére egy újabb csomagot tudjunk Önök elé tárni. Minden kereskedő tudja, hogy a legaktívabb időszak az internetes kereskedelemben a karácsony, arra pedig a felkészülést minél előbb el kell kezdeni, akár már szeptemberben. Ehhez próbáltunk hasznos dolgokat összeszedni, ismét több területen bővítettük, fejlesztettük az áruházakat, így kerültek be újabb
szállítási módok, változott a
vásárló csoportok kezelése,
megreformáltuk egy kicsit az alapbeállítások menüpontot is, valamint több kisebb fejlesztést végeztünk el. Nézzük részletesebben az egyes új funkciókat, módosításokat:
Csomagszám kezelése
A különböző szállítási módokhoz új funkció jelent meg, mégpedig a
csomagszám kezelése. A csomagszámot automatikusan hozzáadja a rendszer a megrendeléshez, amennyiben az adott szállítási mód is kezel ilyen adatot, de ezt a paramétert manuálisan is van lehetőség beállítani a megrendeléseknél. Kialakítottunk egy
csomagszámhoz tartozó új cseremezőt [order_package_number] néven, ami a megrendelés
státusz értesítő e-mailekben használható. Ez nélkülözhetetlen funkció ahhoz, hogy lehetőséget adjunk a vásárlónak arra, hogy a szállítást végző cég weboldalán tájékozódhasson a csomag állapotáról, és a várható kézbesítési idejéről.
Új szállítási módok »»»
- A PickPackPont által elindított fixpontos átvevőhelyek népszerű megoldását minden futárszolgálat igyekszik átvenni. Az eddigi GLS, és DPD csomagpont mellett új szállítási módként került kialakításra a Trans-o-Flex Csomagpont típusa, így most már ezt a csomagponthálózatot is igénybe vehetik az áruházakban.
- Új szereplőként jelenik meg a listában a Fámafutár futárszolgálat, mely akár belföldi, akár külföldi szállítás esetén megoldást jelenthet partnereinknek.
Felhasználó kezelést, vásárló csoportokat érintő fejlesztések
- A vásárló adatbázis feltöltésnél már vásárló paraméterek is importálhatók, azonban törölni biztonsági okokból nem lehet. »»»
- Adminisztrátorok számára, hibák feltárására használatos funkció a Belépés a nevében, mely segítségével tetszőleges vásárló nevében nézheti meg a vásárló felületet. Ehhez készült további fejlesztés, mely most már naplózza is a funkciót, valamint egy beállítás segítségével ez megjelenhet már a vásárló listaoldalon is. »»»
- A csoportok kezelésénél elkészült egy újabb beállítás: akciós termék árból is lehet közvetlen termék kedvezményt adni. »»»
- Eddig csak egyetlen vásárló csoporthoz lehetett rendelni egy szállítási vagy fizetési módot megadni, immár többet is hozzá lehet adni. »»»
- Közvetlenül vásárlókhoz, egyénekhez kapcsolódóan is letilthatók a különböző szállítási és fizetési módok. »»»
- A megrendelések nyomonkövetése, manuális vagy más rendszerben történő kezelése szempontjából jelenthet nagy könnyebbséget, hogy export esetén vásárló csoportra is lehet szűrni, és így generálni az adatbázist. »»»
- Azon árhuázak esetén, ahol több adminisztrátor is tevékenykedik, hasznos a vásárló törlése funkció jogosultsághoz kötése.
- A vásárló adatbázis exportban a vásárlókhoz kapcsolódóan most már megjelenhet az utolsó rendelés dátuma is.
- Csoportonként kezelhető, hogy ha az adott terméknél további árat adunk meg, akkor megjelenjen az alapár is a terméknél, így is mutatva a kedvezmény mértékét a vásárló számára.
Alapbeállítások újrakategorizálása »»»
Az UnasShop ahogy bővül, fejlődik, egyre több és több funkcióval bír, reményeink szerint ügyfeleink megelégedésére. Ebben a folyamatban arra is külön figyelmet kell fordítanunk, hogy megtalálható, átlátható és minél inkább egyértelmű legyen az áruház használata, kezelése az adminisztrátorok számára. Jelenleg csak az Alapbeállítások menüponton belül közel 200 beállítási lehetőséget kínálunk, ezért döntöttünk úgy, hogy kicsit átdolgozzuk az opcióit, szerkezetét. Ennek megfelelően az opciókat szeparálva, új szempontok alapján csoportosítva tálaljuk. Reméljük, hogy átláthatóbb, és könnyebben kezelhető lett így az áruház az adminisztrátorok számára.
Termékeket érintő kisebb fejlesztések
- Termék paraméterek sorrendje állítható, így az adminisztrátor eldöntheti, hogy melyik paramétert teszi első, második, stb. helyre a listában a vásárló felületen. »»»
- Sávonként megadott végösszeg kedvezmény beállítható akár közvetlen termék kedvezményként is. »»»
- Akciós termék esetén külön beállítható, hogy a pontgyűjtő számlán jóváírásra kerüljön-e a pont vagy sem. »»»
- Követve az alapbeállítások menüpont átszervezését, a Termék adatbázis exportnál megjelenő választható adatok is kategorizálva jelennek meg. »»»
- Termékek szerkesztése esetén könnyítettünk az adatok megadásán, ezentúl átmásolhatóak egy másik, meglévő termék alternatív kategóriái. »»»
- Beállítható, hogy a termék listában az akciós termékek előre kerüljenek, így azokat láthatja először a látogató, vásárló a termékek közül. »»»
További fejlesztések
- Ugyan a webáruházak nagy előnye, hogy állandóan tud fogadni a rendszer megrendeléseket, néhány esetben szükséges lehet, hogy csak nyitvatartási időben lehessen rendelést leadni. Ennek kezelését építettük ki részletesen. »»»
- Fontos funkciónak, eddig hiányzó pontnak tartottuk a megrendelés manuális rögzítését az adminisztrációs felületen. Ezt most pótolva, akár az offline módon történő rendeléseket is rögzíteni lehet, így egy helyen kezelve például a raktármennyiséget, számlázást stb. »»»
- A nemzetközi piacon is megtalálható, magyar fejlesztésű Yusp rendszer segítségével a látogatók, felhasználók viselkdését lehet monitorozni, majd utána a korábbi viselkedés alapján a megfelelő terméket tudja a látogató elé tárni, így nagyobb valószínűség szerint fog megrendelést leadni az adott vásárló az áruházban. »»»
- Ha esetleg hibával találkozik rendszerünkben, hibabejelentő oldalunkon ezt jelezheti felénk. Most ezt kiegészítettük fájl küldési lehetőséggel, hogy könnyebben bemutathassa a problémát, gyorsabban javíthassuk azt, amennyiben szükséges. »»»
- Plusz tartalmak kezelésénél, űrlap tartalmi elemhez létre lehet hozni e-mail cím típusú mezőt is, melyet rendszerünk egyből ellenőriz, így a vásárlótól, látogatótól biztos, hogy megfelelő formátumú emailt kap. »»»
- Biztonságosabbá tettük az áruházon keresztül történő email küldést, így már DKIM aláírást is támogatja rendszerünk a vásárlónak küldött levelekben. »»»
- Lehetőség van csak azon vásárlóknak küldeni követő hírlevelet, akiknek a pontgyűjtő számlájukon van pont. »»»
- Kapcsolódva az előző fejlesztéshez, most már utólag is módosítható a korábban létrehozott követő hírlevél. »»»