Az új erő a marketingben! Sok elemző az idei évre várja az
Instagram nagy bummját. A több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkező applikáció még csak most kezd igazán kiteljesedni, ahova regisztrálhatnak magánszemélyek és cégek egyaránt.
Ma az Instagram a világ második legnagyobb közösségi virtuális tere a Facebook után. Persze, ha felcserélődne a sorrend, akkor sem törne ki pánik, hisz a két cégnek egy tulajdonosa van. Legyen az B2C vagy B2B, ma már az Instagram mind a két célterületre kihat és megkerülhetetlen. Este 6 után a vezető is felhasználó, hisz onnantól ő is épp úgy tartalom fogyasztóvá válik, mint mindenki más. Így egy cégvezető lehet akár a követőből egy kiváló partner is, akivel sikeres üzleti kapcsolatot építhetünk a jövőben. Aknázza ki Ön is a benne rejlő marketinglehetőségeket, megmutatjuk hogyan!
A fő felhasználó tábor a 35 év alattiak, de természetesen az idősebb korosztály is képviselteti magát kisebb létszámban. Ők inkább a Facebook felületét ízlelgetik még. Bár idehaza még nem, de Amerikában már nagyon sok fiatal nem regisztrál a „kék hálózatra", inkább választja a képmegosztós alternatívát. Ennek oka lehet többek közt, az utóbbi időben kitudódott adatkezelési és lehallgatási botrány is, vagy épp a túl sok reklám. A napokban ismerte be hivatalosan Mark Zuckerberg a Facebook alapítója, hogy a mobilkészülékek mikrofonjait felhasználták a reklámok célzásakor, illetve szinte most már lépten-nyomon találkozunk reklámokkal, ami rontja a felhasználói élmény és a fizetett hirdetések hatásfokát is. Ezért a fiatalok inkább átmenekülnek a képek világába, ami jobban illeszkedik a trendbe.
Az Instagram a Facebookkal szemben hihetetlen számokat produkál. A legnagyobb megdöbbenést még mindig az az eredmény hozza, hogy az online marketinggel foglalkozók csak
8%-a használja hirdetési céllal az Instát. További számok, melyek az Instagram-os jelenlétet igazolják: 500 milllió felhasználó napi szinten használja a
Story funkciót, ebből harmada néz céges
Történeteket, továbbá 2018-ban a felhasználók több mint 50%-a követett üzleti profilt. Magyarországon a felhasználók száma nagyjából
900 ezer, de ez a szám napról napra növekszik.
Szükséges-e a vállalkozásnak - webáruháznak Instagram profil?
Sokan teszik fel a kérdést, még akkor is ha a mai világban szinte kötelező kihasználni minden közösségi platformot egy cégnek, vállalkozásnak. Az Instagram most kincses bánya lehet bárki számára, ha időben lép. Persze sikert csak minőségi, rendszeres tartalommal lehet elérni. A felhasználók viselkedése eltér a többi közösségi médiához képest és e viselkedésmód kialakításában feltételezhetően nagy szerepet játszott az is, hogy az applikációt mobiltelefonra szánták, bár most már van számítógépre készített verzió is, ahol hasonlóan a mobilos érzet köszön vissza.
Az Instagram a valódi élmény megosztásról szól. Tehát saját történetünket, élményeinket osztjuk meg a nagyvilággal és nem másét osztjuk tovább, mint a Facebook esetén. Fontos a rendszeres, állandó jelenlét és a vizualitás hatása. A felhasználók élményeinek nagy része márkákhoz kapcsolódik és ezt tudatni akarják a nagyvilággal. Lefotózzák az új edző ruhájukat, fényképet készítenek vacsorájukról, melyben megjelölik az éttermet vagy épp kitesznek a fesztiválról egy rövid videót. #Hashtag-ek közt a márkák megjelölése és az életérzés kinyilvánítása is fontos szerepet kap.
A nagy multi cégek már korábban felismerték, hogy az
Instagram használatával jobban el tudják adni mind a termékeiket, mind az általuk képviselt élet stílust. Könnyebben megszólítják a közönséget, mélyebb kötődést alakítanak ki. Erre plusz szolgálatot tesznek az influenszerek vagy más néven vélemény vezérek, akik a termék marketing egy új szintjét képviselik. Sok világmárka szinte versenyt fut a rajongókért. Nem véletlen, hisz a statisztikák alapján az Instragramról érkezők töltik a weboldalakon a legtöbb időt és ők a márka legelkötelezettebb rajongói. Love Brand Maker névvel is illethetjük őket. A vizuális élményeken túl nagyon fontos a kommunikáció is. Itt lazábban, barátibb módon tartható a kapcsolat a követőkkel.
Egy dolog itt is kőbe vésett szabály:
Mindig adjunk választ a kommentekre!
Instagram profil segítségével az alábbi elköteleződéseket válthatja ki a követőkből:
Kedvelés – Hozzászólás – Direkt üzenet – Privát kollekció
A felsorolásban elköteleződési szintek alapján állítottunk sorrendet az algoritmus szempontjából. Azon tartalmak preferáltak, amelynél nagy aktivitás mutatkozik, így azokat minőségi posztnak értelmezi és magasabb organikus eléréssel jutalmazza.
Tartalommal gyűjthet követőket, nincs követőszerző hirdetés. Az Instagram a márkaépítéstől a konverziók felé ad egy könnyen járható ösvényt. Közvetlen forgalmat hirdetéssel tud átvinni a webáruházra, ez lehet akár story–ban megjelenő is. A nem hirdetési posztok alatt nem szokás linket elhelyezni, azokat leginkább a bemutatkozó (bio) sorokban tüntetik fel. Az Instagram nagyon jó konverziós rátával rendelkezik, így érdemes kihasználni. A hirdetés szempontjából ugyanazon szabályok vonatkoznak az Instagramra mint a Facebookra.
Követőtábor növelése az Instagramon
Követőtábor növelése egyszerűen minőségi tartalommal érhető el. Ahogy a szólás tartja, nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos. Nem kell, hogy mindenki követő legyen, de aki az, legyen aktív. Akadnak azonban olyan funkciók, amik csak bizonyos mennyiségű követőszám után válnak elérhetővé.
Vannak módok a hirtelen felpörgetésre, de ezek akár több kárt is okozhatnak, mint amennyi hasznot hozhatnak. Ilyen a vásárolt követő, vagy a robotok által be- illetve kikövetett felhasználó szerzés. 2019-ben az Instagramon is megindult a tisztogatás, valamint szankcionálni fogja a rendszer a csalásokat, büntet vagy fel is függeszti a felhasználó profilját indokolt esetekben.
A posztok legyenek egységesek, szépen megszerkesztettek. Találjon ki egy jó szöveget a kép mellé és bátran használja az emoji-k adta lehetőséget. Válasszon a képhez illő
#hashtag kombinációkat. Későbbiekben lehetőleg ne módosítsunk rajta, mivel az algoritmus alapján rosszabb besorolásba kerülnek az utólag módosított posztok. Ha módosítani szükséges a tartalmat, inkább a korábbi törlését és új poszt létrehozását javasoljuk.
Ne használjon vásárolt ügynökségi stock fotókat. A felhasználók az egyedi és saját tartalmat kedvelik, valamint egy ügynökségi fotót könnyen máshol is megtalálhat a követőnk. Képeket az alkalmazás használatával lehet szerkeszteni, számtalan beállítási mód és effekt áll rendelkezésre. Figyeljen rá, hogy a közzétett képek egységességet mutassanak, ne legyen mindig más-más, radikálisan eltérő effekt. Ha minden kép eltérő stílust mutat, az bizonytalanságot válthat ki követőkből. Tegyen közzé életképeket, mutassa be akár a kollégákat, egy jól sikerült csapatépítőt, társadalmi szerepvállalás eseményeit. Egyszóval az Instagram tárháza szinte végtelen. Emberközeli marketing címet adtuk a cikkünknek, mivel az Instagram kicsit arról szól, hogy beengedjük a felhasználót az életünkbe, megmutatva a cég emberközeli arcát.
A képek mellett videót is érdemes használni. Nagyon jó lehetőséget ad erre a story funkció melyet a Snapchat applikációból emelt át az Instagram fejlesztő csapata, amit aztán a Facebook is megörökölt. A feltöltött story 24 óra után eltűnik a storyline-ról. Itt igazán fel lehet turbózni a kirakott anyagot. Lehet a matrica helyszín, időjárás, emoji, gif, szavazás vagy akár meg is kérdezheti a követőit, hogy egy adott témáról mit gondolnak.
A videós tartalmak kezdetben 30 másodpercesek lehettek, de most már 1 perces is feltölthető. Az üzleti oldalakon a tartalmak 25%-a már videós poszt. Bár fényképes társaihoz képest kevesebb a kedvelés, viszont több a komment. A kedvelés elmaradása azzal magyarázható, hogy a videók megnézése után elfelejtik lájkolni a felhasználók, viszont cserébe több komment érkezik ezekhez a megjelenési formához.
A felhasználók majd 60%-a naponta lát új terméket vagy márkát a hírfolyamon. Ennek oka a "branded content" ami nem más, mint olyan posztok, amiben az influenszerek vagy felhasználók megjelölik a márkákat, hashtegelik a márkaneveket. Átlagosan 10 posztból 7 ilyen tartalomként van jelen. Így nagyobb eséllyel botlik bele a felhasználó egy új termékbe, szolgáltatásba. A felmérés szerint a felhasználók több, mint 80%-át vásárláskor befolyásolja az Instagramon látott tartalom. Érdemes kitalálni egyedi #hashtaget, aminek használatára buzdítja a követőit, így is erősítve és növelve ismertségét.
Tehát van élet a Facebookon túl, méghozzá egy olyan, ahol tényleg közelebb kerülhet a közönségéhez. Ez egy friss és új marketing irány, melyet megfelelően alkalmazva sikerre vihető akár egy
webáruház is. Nemrégiben mi is létrehoztuk
Instagram profilunkat, ahol követőink betekintést nyerhetnek cégünk kulisszái mögé.
Van egy remek ötlete, de nincs hol értékesíteni? Nyisson
bérelhető webáruházat az UnasShop rendszerben és 14 napig ingyenesen valamint kötelezettségek nélkül tesztelheti azt! Számtalan
integrált marketing eszközzel várja, köztük az Instagram Feed funkcióval, mellyel webáruházában szereplő termékeket értékesíthet Instagram felületen.