Egyre több ügyfelünk éri el azt a szintet, hogy viszonteladókat, cégeket is kiszolgál. Ezzel a
nagykereskedelmi tevékenységgel különböző funkcióigények merülnek fel. Ebben a cikkünkben összefoglaljuk, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre az Unas rendszerben és tippeket is adunk a beállítások használatára.
Zárt webáruház
Az egyik webáruház típus a teljesen zárt webáruház. Itt a webáruház főoldala kizárólag egy belépőablakból áll, a teljes tartalmat tehát csak a megfelelő jogosultsággal lehet megtekinteni, sem a termékeket, sem az árakat nem látják belépés nélkül a látogatók és a keresőmotorok.
A bejelentkező ablakban természetesen felkínálható a regisztráció lehetősége, amihez beállítható, hogy a belépéshez adminisztrátori engedély legyen szükséges. Az új regisztrációkról a webáruház adminisztrátora emailben értesül, így engedélyezheti a belépést. A belépés engedélyezése a vásárló adatlapján vagy nagyobb mennyiség esetén vásárló adatbázis import segítségével is megtehető és később vissza is vonható. Regisztrációkor bekérhető egyéb vásárlói adat is, amennyiben ez fontos lehet az elbíráshoz, például várható forgalom, átlagos kosárérték, stb.
Árak csak engedélyezett belépés után
Hibrid megoldás, amikor a webáruház mindenki számára böngészhető, de vásárolni csak belépés után lehetséges. A kategóriák és a termékek, minden hozzá kapcsolódó adattal együtt a keresőmotorok által is elérhetőek, ezzel az organikus találatok között is szerepelni fog. Az árak viszont csak belépés után láthatók, ez üzletpolitikai szempontból lehet fontos, hogy a végfelhasználók ne ismerjék meg a nagykereskedelmi árakat.
Vásárló csoportok és kedvezmények
Viszonteladói áruházaknál szinte minden esetben előfordul, hogy az egyes vásárlók más kondíciókkal, más árakon és más kedvezményekkel kapják a termékeket. Erre a vásárlói csoportok kezelése ad lehetőséget. A vásárlói csoportokat vásárlási volumen, hűség vagy bármilyen egyéb szempont alapján ki lehet alakítani. Egy vásárlói csoporthoz megadható százalékos kedvezmény, ami minden termékre vonatkozik, de akár termékenként is megadható külön-külön az egyes csoportokra vonatkozó vételár. Amikor a csoport tagja belép az áruházba, akkor már a számára aktuális árakat fogja látni.
Az árakon kívül számtalan más funkció is köthető vásárló csoporthoz, ilyenek például a fizetési és szállítási módok. Lehetőség van arra is, hogy csak egyes csoportok számára legyen elérhető az utólagos átutalás vagy az ingyenes kiszállítás. Csoporthoz köthető továbbá a kuponfelhasználás, az ajándéktermék, a mennyiségfüggő akció vagy akár az intelligens felugró és az utóajánlatok megjelenése is.
Termékek, kategóriák és egyéb aloldal láthatósága
Az is előfordul, hogy az egyes kategóriák vagy egyes termékek csak bizonyos vásárlói csoportnak szólnak. Beállítható, hogy a kategória vagy a termék melyik vásárlói csoportnak legyen látható, sőt az is, hogy melyik csoport tagjai vásárolhatják meg. Ez is kombinálható úgy, hogy a végfelhasználók listaáron vásárolhatnak egy szűkebb termékpalettát, de a viszonteladók számára egyéb termékek is elérhetők személyre szabott árakon.
Tetszőleges tartalmú aloldalak, blogcikkek is köthetőek vásárlói csoporthoz, így a termékeken kívül egyéb hasznos tartalmakat is lehet célozni az egyes csoport tagjainak, ezeket csak az arra jogosultak fogják elérni.
Termékadatbázis klónozása és webáruház szinkron
Ha már valaki nagykereskedelmi áruházat üzemeltet, szeretné, hogy minél több kiskereskedelmi bolt és webáruház forgalmazza a termékeit. Erre kínáljuk azt a lehetőséget, hogy a nagykereskedővel szerződött ügyfeleknek már eleve termékekkel feltöltött webáruházat biztosítunk az Unas rendszerben. Ezek a webáruházak beállíthatók úgy, hogy később az új termékek is áttöltődjenek, a megszűnő termékek törlődjenek, valamint a raktárkészlet is szinkronban legyen akár több áruház között is.
Egyéb kisegítő funkciók
Azt tapasztaljuk, hogy a céges vásárlókat kiszolgáló áruházak esetén sokkal több a visszatérő vásárló. Itt még nagyobb jelentősége lehet a pontgyűjtésnek vagy az összes rendelés végösszege alapján kalkulált vásárlói kedvezménynek. Gyakrabban előfordul a megrendelés szétbontás és összevonás, amire szintén lehetőség van a rendszerben.
Végszó
A fentiek egyike sem új funkció, azonban a használati statisztikák alapján sokan nem ismerik, nem használták még és sok nagykereskedelmi áruházból is hiányoznak. Reméljük ezzel az összefoglalóval adtunk néhány tippet a hatékonyabb webáruház üzemeltetéshez, a bevétel növeléshez. Ha olyan rendszerben üzemelteti a webáruházát, ahol nem érhetők el hasonló funkciók, érdemes elgondolkozni a
webáruház bérlésen az Unas rendszerben.