2019.08.13
Szerző: Gáll Barna
Vevőszolgálati telefonszám a webáruházban Webáruház üzemeltetése során mindig felmerül a kérdés, legyen-e vevőszolgálati telefonszám feltüntetve. Az Európai Bíróság még júliusban hozta a döntést, miszerint az e-kereskedőknek nem kötelező telefonszámot publikálni, ha a kommunikáció más módját biztosítják az ügyfelek számára.

Németországból indult az egész európai e-kereskedelemre kiható döntés, amikor a Német Fogyasztói Szervezetek Szövetsége peres úton hívta fel a figyelmet arra, hogy az Amazon nem tüntet fel telefonszámot, így az ügyfelek nem tudnak telefonos úton kapcsolatba lépni a kereskedővel. A Németországban érvényben lévő törvények szerint biztosítani kellett volna telefonos elérhetőséget, ugyanis a törvény úgy határoz, hogy minden webáruházat üzemeltető kereskedőnek kötelező a telefonszámot megadnia.

A döntés nem csak az Amazonra, de az egész Európa Uniós online kereskedelemre is kihat, következésképp Magyarországon is érvényes.

Hatékony és közvetlen kommunikációs eszközt kell biztosítania az eladónak az ügyfelei felé – írja elő a törvény. Viszont arra nincs meghatározás és kitétel, hogy azt telefonos úton kell biztosítani. Így az élő chat vagy a visszahívás funkció is kielégíti a törvényi előírást.

Ettől függetlenül azt tanácsoljuk a már meglévő és új webáruház tulajdonosok számára, hogy a bizalom építése és a gyors információnyújtás érdekében tüntessenek fel telefonszámot az áruházukban. A telefon egy gyors verbális kommunikációs csatorna ügyfél és webáruház között. A mai rohanó világban, amikor az emberek mindenre kevesebb időt szánnak, egy termékkel kapcsolatos információra nem akarnak sokat várni, így ennek hiánya akár megrendelés kiesést is okozhat.

A visszahívás funkció inkább az eladó kényelmét szolgálja, de nem szabad vele túl sokat várni. Lehetőleg egy órán belül, vagy ha ez nem kivitelezhető, maximum 2-3 óra elteltével mindenképp vissza kell hívni az érdeklődőt. Persze előfordul ebben az esetben, hogy a hívott fél abban a pillanatban nem ér rá a hívás fogadására vagy már hozzájutott ahhoz az információhoz és megrendelte a terméket másik webáruházban.

Amennyiben élő csevegés funkció mellett döntünk, mindenképp mérjük fel, hogy van-e szabad kapacitásunk azt teljes mértékben kiszolgálni. Ha egy potenciális vásárló csak órák után kap választ a kérdésére, az inkább ügyfélvesztő, mint ügyfélszerző.

Az Unas weboldalára látogatóknak már feltűnhetett, hogy több kapcsolatfelvételi mód áll a rendelkezésükre. Próbáljuk ügyfeleink ügyintézését minél kényelmesebbé, gördülékenyebbé tenni. Az e-mail mellett azonnali kommunikációs eszközként lehetőséget biztosítunk telefonos valamint élő chat-es megkeresésre is. Az UnasShop adminisztrációs felületén pedig további lehetőségként a Skype funkciót tettük elérhetővé. Ezek használatával biztos lehet abban, hogy nem marad magára a webáruház üzemeltetése során.

Az Unas bérelhető webáruházban több mint tíz kommunikációs és azonnali üzenetküldő integrációt talál, így biztosítva az Ön és vásárlói közti gyors és kényelmes ügyintézést, kiszolgálást. Az integrációk között szerepel az összes népszerű chat support szolgáltatás, de használható erre a célra a Facebook Messenger, vagy a Whatsapp is.

Ha a webáruházában nehézkesen tudja megoldani az ügyféllel való kommunikációt, vagy nem rendelkezik még webáruházzal, érdemes elgondolkodni webáruház bérlésén az UnasShop rendszerben.