Sokan úgy vélekednek, hogy az Unas rendszerben a PREMIUM csomag bőven elegendő egy webáruház üzemeltetéséhez. Valóban, már ebben a csomagban is olyan funkciókat biztosítunk, amik a legtöbb szolgáltatónál csak a legnagyobb, aranyárban lévő csomagokban érhetők el. Persze nem véletlen az sem, hogy rendszerünkben három különböző előfizetői csomag közül választhatnak az ügyfelek.
Piaci szegmenstől, termékfajtától, marketing stratégiától függően érdemes azonban minél több eszközt alkalmazni a vásárlókért vívott harcban. A
VIP csomagot olyan funkciókkal, integrációkkal láttuk el, amelyekkel jobban ki lehet emelkedni a tömegből, ebből szeretnénk néhányat a figyelmébe ajánlani.
Korlátlan számú termékig bővíthető
Sok esetben elegendő lehet kisebb termék limit is az áruház üzemeltetése során, például tematikus áruházaknál vagy akár cégvezetői illetve marketing döntés miatt. Ugyanakkor nagyon sok ügyfelünk forgalmazza nagykereskedők teljes termékpalettáját, százezres vagy akár még nagyobb termékszámmal rendelkező áruházakban. Az ilyen igények kiszolgálására tökéletes választás lehet a VIP csomag, ahol az alapárban
100.000 darab termék kezelhető, de szükség esetén lehetőség van terméklimit további növelésére.
Árcsökkenés és készletértesítő
Mindennapos dolog, hogy a látogató drágának találja a terméket a webáruházban, vagy az nincs éppen raktáron. Nagyszerű marketing lehetőség, ha később ezeket a látogatókat el tudja érni, amennyiben egy-egy termék ára csökken vagy ha megszűnik az átmeneti készlethiány. Mindezt manuálisan már néhány termék és néhány vásárló esetén is nehézkes kezelni, épp ezért kifejlesztettünk egy automatizmust. Ennek lényege, hogy a terméknél a látogató feliratkozhat egy értesítőre. Ha a termék olcsóbb lesz, vagy ha ismét raktárkészletre kerül, a rendszer automatikusan küld egy emailt a látogatónak, így elsők között teheti a kosarába.
Részletes statisztikák
Egy webáruház motorban teljesen természetes, hogy kezelhetőek a termékek és a megrendelések. Azonban nem árt azzal sem tisztában lenni, hogy melyik termék teljesít jól, melyik kevésbé, melyiket kellene egy kicsit jobban vagy éppen kevésbé reklámozni. Ehhez nyújt megoldást a megrendelés és a termék teljesítmény statisztika. Ezek segítségével képek kaphat arról, hogy az adott időszakban mennyi megrendelést adtak le áruházában, azon belül milyen eloszlással volt új vagy visszatérő vásárló, ők földrajzilag honnan érkeztek, milyen fizetési és szállítási módokat választottak. Ezen felül konkrétan egy-egy cikkszámot vizsgálva derülhetnek ki további részletek a megvásárolt termékek kapcsán.
Beszerzés, összeszedés, visszárukezelés
Korábbi cikkünkben adtunk már gyakorlati tippeket a
megrendelések teljesítéséhez. A nagyszámú rendelések feldolgozását számtalan megoldással támogatjuk, de ezek közül a VIP csomagban kaptak helyet a beszerzés, az összeszedés és a visszárukezelés funkciói. Ezekkel a kereskedők munkatársai időt és energiát takaríthatnak meg, valamint a folyamat hatékonyabbá és hibamentessé válik.
A beszerzés funkció lehetőséget biztosít a megrendelt termékek beszerzésének menedzselésére. Listázhatók azok a termékek, amelyekre nyitott rendelés van, de raktárkészletről nem szállíthatók ki. Intelligens algoritmus értékeli a korábbi készletcsökkenést és javaslatot tesz a beszerzendő mennyiségre. A funkcióhoz kapcsolódóan előre lehet beszállítókat és közös raktárkészlettel rendelkező, de különálló raktárakat definiálni. A beszerzés folyamatának állapotától függően a megrendelésben szereplő termékek az előre beállított megrendelés tétel státuszba kerülnek, így a vásárló is látja, hogy a terméke milyen stádiumban: például beszerzés alatt van.
Az összeszedés segítségével párhuzamosan több munkatárs tud termékeket összeszedni a raktárból és rendeléseket összekészíteni. Jelölhető a rendelésben, hogy a benne szereplő termékek kiemelésre kerültek a raktárból, vagy esetleg hiányzik valamelyik. Sikeres összekészítés esetén beállítható automatikus megrendelés státusz váltás és a vásárló akár automatikusan is értesíthető.
A visszárukezelés lehetőséget ad az elállási jog gyakorlásának kezelésére a webáruházban. Visszárut indíthat az adminisztrátor és a vásárló egyaránt. Kiválasztható, hogy milyen módon kerül vissza a termék a kereskedőhöz, hogyan kapja vissza a vásárló a vételárat, de több egyéb adat is rögzíthető. A funkció kisebb mértékben marketing célra is használható, hiszen már a megrendelés leadásakor is biztonságérzetet és bizalmat kelt a vásárlóban, hogy szükség esetén lehetőség lesz néhány kattintással elindítani a visszaküldést.
Mennyiségfüggő akciók
A mennyiségfüggő akciók legismertebb formája az 'egyet fizet - kettőt kap' akció, a legtöbb rendszerben csak ezzel a lehetőséggel találkozhat. A VIP csomagban ez a funkció viszont minden eshetőségre kitérve működik. Beállítható, hogy ha egy bizonyos termékből több darabot vásárol a vásárló, akkor további darabokat kaphat ingyen vagy akár kedvezménnyel. A kedvezményre jogosító termékeknek nem kell azonosnak lenniük, tehát bizonyos mennyiségű különböző termék vásárlása esetén is adhat egy továbbit pl. féláron. Az ajándéktermékhez hasonlóan itt is beállítható aktív időszak valamint a célcsoport.
Bevételnövelés utóajánlattal
A szokványos és elterjedt termékajánlók mindenki számára ismertek: főoldalon, intelligens ajánlatban, cross-sale vagy up-sale ajánlatban megjelennek termékek, melyeket a vásárló elé tárva, ösztönözhetjük azok megvételére. Nem szabad azonban megfeledkezni a vásárlási folyamat azon pontjáról sem, amikor ugyan a rendelését leadta már a vásárló, de még úgymond nyitva van a pénztárcája. Ilyenkor nagyobb százalékban adható el további termék a számára. A webáruházban a megrendelés köszönőoldala kiválóan használható utólagos értékesítésre, ahol még a bankkártyás fizetés előtt fontos információkat jeleníthet meg a vásárlónak.
A VIP csomag
utóajánlat funkciójával ezen az oldalon egy felugró ablakban, akár villámáron ajánlhat a rendelésben szereplő termékekhez kapcsolt releváns terméket. Ez egy különleges, kihagyhatatlan ajánlat a vásárló számára, hiszen egy esetleges későbbi rendelésben már nem a villámáron és csak plusz szállítási költséggel vásárolhatná meg. Az utóajánlatban egy kattintással megvásárolt termék az éppen leadott megrendeléshez kerül hozzáfűzésre, emiatt a konverziója rendkívül magas. Részletesebb leírást a korábbi
popupok új generációjáról szóló cikkünkben találhat.
Több webáruház összekapcsolása
Akik több webáruházat üzemeltetnek rendszerünkben, lehetőségük van összekapcsolni őket. Összekapcsolás után közös raktárkészlet és vásárló adatbázisból dolgoznak a különálló webáruházak. Így ha egy vásárló az egyikben regisztrál, a másikba is be tud lépni, valamint ha az egyes termékből vásárolnak vagy beszerzés történik, annak raktárkészlete mindegyik áruházban változni fog. Nagy előny ez olyan esetben, ha egy forrásból (raktárból) szolgál ki több webáruházat, amelyek pl. más-más piaci szegmensnek szólnak.
Facebook csoport
Az
Unas VIP Facebook csoport azért jött létre, hogy a VIP előfizetéssel rendelkező Unas felhasználók egymással tapasztalatot cserélhessenek és további szolgáltatói támogatást kapjanak. A csoportban publikáljuk a fejlesztéseket, újdonságokat valamint beszámolunk az integrációkról, együttműködésekről. A csoport tagja minden olyan cég munkatársa lehet, aki Unas előfizető és VIP csomaggal rendelkezik.
Egyéb VIP előnyök
A fentieken kívül számos egyéb, kisebb funkció is támogatja a VIP ügyfeleket, de nem csak a funkciók miatt érdemes VIP-nek lenni. A VIP csomagos áruházak kiemelt ügyféltámogatást élveznek, elsőbbségük van az ügyfélszolgálaton, egyedi fejlesztéseknél. Külső együttműködő partnereink elsősorban a VIP áruházakat célozzák meg speciális ajánlataikkal. A technikai háttér tekintetében is bővitett erőforrások szolgálják ki ezeket az áruházakat. Most különösen érdemes átgondolni, hogy nehéz időkben milyen forgalomnövekedést lehet elérni egy webáruháznál a csomagváltással.