Sokan úgy vélekednek, hogy az Unas rendszerben a PREMIUM csomag bőven elegendő egy webáruház üzemeltetéséhez. Valóban már ebben a csomagban is olyan funkciókat biztosítunk, amik a legtöbb szolgáltatónál csak a legnagyobb, aranyárban lévő csomagokban érhetők el. Persze nem véletlen az sem, hogy rendszerünkben három különböző előfizetői csomag közül választhatnak az ügyfelek. A visszajelzések mégis arról tanúskodnak, hogy aki VIP csomagra váltott, több költséget spórolt meg más területen, mint a csomagok közötti díjkülönbség.
Piaci szegmenstől, termékfajtától, marketing stratégiától függően érdemes minél több eszközt alkalmazni a vásárlókért vívott harcban. A VIP csomagot olyan funkciókkal, integrációkkal láttuk el, amelyekkel jobban ki lehet emelkedni a tömegből, ezekből szeretnénk néhányat a figyelmedbe ajánlani ebben a cikkben.
Korlátlan számú termékig bővíthető
Sok esetben elegendő lehet kisebb termék limit is az áruház üzemeltetése során, például tematikus áruházaknál vagy akár cégvezetői illetve marketing döntés miatt. Ugyanakkor nagyon sok ügyfelünk forgalmazza nagykereskedők teljes termékpalettáját, százezres vagy akár még nagyobb termékszámmal rendelkező áruházakban. Az ilyen igények kiszolgálására tökéletes választás lehet a VIP csomag, ahol az alapárban 100.000 darab termék kezelhető, de szükség esetén lehetőség van a terméklimit további növelésére is.
Árcsökkenés és készletértesítő
Mindennapos dolog, hogy a látogató drágának találja a terméket a webáruházban, vagy az nincs éppen raktáron. Nagyszerű marketing lehetőség, ha később ezeket a látogatókat el tudod érni, amennyiben egy-egy termék ára csökken vagy ha megszűnik az átmeneti készlethiány. Mindezt manuálisan már néhány termék és néhány vásárló esetén is nehézkes lenne kezelni, épp ezért kifejlesztettünk egy automatizmust. Ennek lényege, hogy a terméknél a látogató feliratkozhat emailes értesítőre. Ha a termék olcsóbb lesz, vagy ha ismét raktárkészletre kerül, a rendszer automatikusan küld egy emailt a látogatónak, így elsők között teheti a kosarába.
Részletes statisztikák
Egy webáruház motorban teljesen természetes, hogy kezelhetők a termékek és a megrendelések. Azonban nem árt azzal sem tisztában lenni, hogy melyik termék teljesít jól, melyik kevésbé, melyiket kellene egy kicsit jobban vagy éppen kevésbé reklámozni. Ehhez nyújt megoldást a megrendelés és a termék teljesítmény statisztika. Ezek segítségével képet kaphatsz arról, hogy az adott időszakban mennyi megrendelést adtak le a webáruházadban, azon belül milyen eloszlással volt új vagy visszatérő vásárló, ők földrajzilag honnan érkeztek, milyen fizetési és szállítási módokat választottak. Ezen felül konkrétan egy-egy cikkszámot vizsgálva derülhetnek ki további részletek a megvásárolt termékek kapcsán.
Akciók, kedvezmények
Talán még manapság is a leghatékonyabb marketing eszköz az árakció. Az időszakosan alacsonyabb ár, vagy egyéb kedvezmények mindig úgy hatnak a vásárlóidra, hogy azokat nem lehet kihagyni.
Mennyiségfüggő akciók
A mennyiségfüggő akciók legismertebb formája az egyet fizet - kettőt kap akció, a legtöbb rendszerben csak ezzel a lehetőséggel találkozhatsz. A VIP csomagban ez a funkció viszont minden eshetőségre kitérve működik. Beállítható, hogy ha egy bizonyos termékből több darabot vásárol a vásárló, akkor további darabokat kaphat ingyen vagy akár kedvezménnyel. A kedvezményre jogosító termékeknek nem kell azonosnak lenniük, tehát bizonyos mennyiségű különböző termék vásárlása esetén is adhatsz egy továbbit pl. féláron. Az ajándéktermékhez hasonlóan itt is beállítható aktív időszak, valamint a célcsoport is.
Időszakos árváltozás
Ahogy a nevében is benne van különböző szabályokat hozhatsz létre a webáruházakban, ami alapján valamilyen időszakban, percre pontosan, termékekre, vagy akár teljes kategóriára adhatsz kedvezményt. A funkció neve azonban nem véletlenül árváltozás: dönthetsz úgy is, hogy bizonyos időpontok között magasabb áron kínálod a terméket, mint az alapár. Ennél a funkciónál is meghatározható vásárlócsoport, valamint további árakra is érvényesíthetők a módosítások.
Bevételnövelés utóajánlattal
A szokványos és elterjedt termékajánlók mindenki számára ismertek: főoldalon, intelligens ajánlatban, cross-sale vagy up-sale ajánlatban megjelennek termékek, melyeket a vásárló elé tárva, ösztönözheted azok megvételére. Nem szabad azonban megfeledkezni a vásárlási folyamat azon pontjáról sem, amikor ugyan a rendelését leadta már a vásárló, de még úgymond nyitva van a pénztárcája. Ilyenkor nagyobb százalékban adható el további termék a számára. A webáruházban a megrendelés köszönőoldala kiválóan használható utólagos értékesítésre, ahol még a bankkártyás fizetés előtt fontos információkat jeleníthetsz meg a vásárlóidnak.
A VIP csomag utóajánlat funkciójával ezen az oldalon egy felugró ablakban, akár villámáron ajánlhatsz a rendelésben szereplő termékekhez kapcsolt releváns terméket. Ez egy különleges, kihagyhatatlan ajánlat a vásárló számára, hiszen egy esetleges későbbi rendelésben már nem a villámáron és csak plusz szállítási költséggel vásárolhatná meg. Az utóajánlatban egy kattintással megvásárolt termék az éppen leadott megrendeléshez kerül hozzáfűzésre, emiatt a konverziója rendkívül magas. Részletesebb leírást a korábbi popupok új generációjáról szóló cikkünkben találhatsz.
Több webáruház összekapcsolása
Akik több webáruházat üzemeltetnek rendszerünkben, lehetőségük van összekapcsolni őket. Összekapcsolás után közös raktárkészlet és vásárló adatbázisból dolgoznak a különálló webáruházak. Így ha egy vásárló az egyikben regisztrál, a másikba is be tud lépni, valamint ha az egyes termékből vásárolnak vagy beszerzés történik, annak raktárkészlete mindegyik áruházban változni fog. Nagy előny ez olyan esetben, ha egy forrásból (raktárból) szolgálsz ki több webáruházat, amelyek pl. más-más piaci szegmensnek szólnak.
Automata folyamatok
A jó webáruházmotorban evidens, hogy az alapfolyamatok (számlázás, csomagfeladás, felugró ajánlatok, adatátadás külső rendszerek felé) automatizálva vannak. Szükség lehet azonban egyéb műveletek elvégzésére, bizonyos események bekövetkezése után. Erre alakítottuk ki az automata folyamatok VIP funkciót, melynek segítségével sok olyan azonnali vagy időzített tevékenység elvégzésére nyílt lehetőség, ami nagyban segítheti az adminisztrátorok mindennapi munkáját.
Többek között megrendelés leadása után, kosárelhagyáskor, hírlevél fel- és leiratkozás esetén, valamint egyéb vásárlói tevékenységek bekövetkeztével indítható automata folyamat az Unas rendszerben. Természetesen nem puszta eseményről van szó, hanem számtalan szabály és feltétel is befolyásolhatja a működést. Feltétel lehet rendelés végösszeg, összköltés, pénznem, szállítási mód, fizetési mód vagy a vásárlói adatok bármelyike, és ezek kombinációja is használható.
Alapvetően háromféle művelet hajtható végre a fentiek alapján. Az egyik az email küldés a vásárlónak, vagy a webáruház adminisztrátorának az események megtörténtéről. A másik lehetőség a webhook URL meghívása, ami további külső szoftverek illesztéséhez ad kiváló lehetőséget. Ezzel az esemény bekövetkezése után a háttérben az eseményhez tartozó adatokat küldjük ki a beállított webhook URL-re HTTP POST kérés formájában. Harmadik lehetőség pedig a vásárlócsoport áthelyezés, beállított feltételek alapján.
Vásárlócsoport előválasztó
A vásárlócsoportok előnyeit nem kell bemutatni. Ha kialakítottad már a saját csoportjaidat, VIP csomag esetén engedélyezheted, hogy a vásárlók regisztrációkor válasszanak ezek közül. Így tudomásod lesz már az elejétől fogva arról, hogy például valaki viszonteladóként szeretne vásárolni nálad. Nekik automatikusan más kondíciókkal, más feltételekkel adhatod el a termékeidet.
Vásárlói élmény
Számtalan olyan VIP funkció van, ami a vásárlói élményt (UX) segíti elő. Ezek rendszerint olyan megoldások, amelyekkel a navigáció könnyíthető meg, több minőségi információ közölhető a termékekről.
Szűrés nem végkategóriában
A legkomplexebb szűrőrendszert alakítottuk ki az Unas webáruházakban. A számtalan paramétertípusra (pl. szabadszavas, szám, ikon, stb.) szűrhet a látogató a végkategóriákban, ezzel is megkönnyítve a termék kiválasztásának folyamatát. VIP csomagban felsőbb kategóriákban is megjelenik a szűrő, ha alternatív kategóriaként oda is be van sorolva a lejjebbi kategória szinten található termék.
Címkekezelés
Különböző egyedi tartalmakhoz, valamint kategóriákhoz van lehetőség külön címkéket megadni, melyek gyakorlatilag szűrőként tudnak funkcionálni az adott elemeket megjelenítő listaoldalakon. A lista felett jelenítjük meg ezeket a címkéket, melyek segítségével alternatív tulajdonság szerint szűkíthetők a kategóriák és a blog tartalmak. Ezzel a kategóriák szűkíthetők anélkül, hogy további szintek lennének létrehozva, valamint a blogcikkek is szeparálhatóak témakörök szerint.
Összevont vélemények
Azoknál a termékeknél amelyeket paraméter alapján vontál össze, például színváltozatokat, méretváltozatokat, összevonhatod a véleményeket is. Ezzel a funkcióval például a piros terméknél leadott vásárlói vélemény meg fog jelenni a kék termék esetén is, vagy az összes méretnél egyaránt. Értékes hozzászólásokat olvashat így a látogató minden altípus esetén.
Státusztörténet
Alapvető, hogy a webáruház üzemeltető megrendelés státuszokat kezel a webáruházban. Így a vásárló is hatékonyan megismerheti, státuszértesítő emaileken keresztül vagy belépve láthatja, milyen stádiumban van a megrendelése. A VIP csomag ehhez ad még egy kis pluszt, hogy a vásárló láthatja a státusztörténetet is, hogy pontosan mikor, milyen státuszba került a rendelés, mikor készítették össze, mikor adták fel, stb.
Képkezelés
A termékek fotói és a módosítható elemekben elhelyezett képek alkotják a legfőbb vizuális élményt a webáruházban. A képeknek jó minőségűeknek kell lenniük, ugyanakkor meg kell feleljenek a Google követelményeinek méretben és tömörítésben. Általában ezek egymással ellentétes irányok, hiszen minél jobb a minőség, annál nagyobb a méret.
Webp támogatás
Mint tudjuk nem minden platform kezeli még a webp képeket, amelyeket a Google javasol optimalizáláshoz. Emiatt az nem jó megoldás, ha csak webp formátumú fotók vannak elhelyezve, hiszen ebben az esetben nem minden látogatónál fognak megjelenni a képek. A megfelelő működéshez olyan algoritmus szükséges, ami annak függvényében jeleníti meg a képeket, hogy a látogató böngészője mit támogat, jpg-t vagy webp-t. Ez az algoritmus a VIP csomagban elérhető.
Retina képek
VIP csomag előfizetése mellett a rendszer érzékeli a látogató kijelzőjének felbontását és ennek megfelelően képes dupla felbontású termékfotókat megjeleníteni neki. Ezáltal elérhető, hogy mobilokon, nagyobb felbontású kijelzők esetén is tűéles képet lásson a látogató a webáruházban.
Termékméret szerinti szállítás
A szállítási módoknál konfigurálhatod, hogy milyen tömeghatárok között választható egy szállító. VIP csomag esetén a termék mérete alapján is korlátozható a választhatóság. Ezzel nagyobb méretű csomagokra alakítható ki különböző szállítási megoldás. Klasszikus példa: neoncső a csomagautomatába épségben nehezen helyezhető el, erre így másik szállítási mód aktiválható.
Sikeres fizetés esetén státuszváltás
VIP csomagban automatikus megrendelés státuszváltást állíthatsz be olyan fizetési módok esetén amelyek adnak visszajelzést a fizetés állapotáról. Ezzel például bankkártyás fizetés esetén automatikusan másik státuszba helyezhető át a megrendelés, ha a fizetés sikeresen megtörtént. Ha többféle bankkártyás fizetési lehetőséget is biztosítasz vásárlóidnak, beállíthatod globálisan az egész áruházra vonatkozóan, vagy akár fizetési módonként különböző státuszt is használhatsz. Így azt az adminisztrációs felületen szűréssel azonnal listázhatod, a külső számlázók, logisztikai rendszerek átvehetik további feldolgozásra.
Raktárkészlet függvényében megjelenő információk
Sokszor hasznos lehet, ha bizonyos információk csak raktárkészlet függvényében jelenjenek meg. Előfordulhat, hogy a pontos raktárkészletet nem szeretnéd a vásárlóid elé tárni. Erre ad megoldást az alábbi két funkció.
Paraméter megjelenés
Paraméterek esetén beállíthatod, hogy az csak akkor jelenjen meg, ha a termék van raktáron, vagy ha éppen nincs. Ezzel például jelezheted készleten lévő termékeknél, hogy 1-2 napon átveheti a vásárló, vagy készlethiányos termékek esetén a hosszabb szállítási időt.
Raktárkészlet intervallum
Ezzel a marketing szempontból is hasznos funkcióval megadhatóak különböző intervallumokhoz tetszőleges szöveg tartalmak, így jelezhető, hogy adott termék például hamarosan elfogy vagy éppen nagyon sok van belőle. Bizonyos mennyiség alatt megjeleníthető például utolsó darabok vagy külső raktárról felirat, nagyobb mennyiség esetén az azonnal raktárról üzenet. Mindezek természetesen a webáruház különböző nyelvein is kezelhetők.
Új funkció: BLOG RSS
Blogcikkek esetén beállíthatod, hogy az szerepeljen-e a saját RSS hírcsatornádon. Ez egy szabványos formában generált, folyamatosan frissülő adatfolyam, ami a cikkeidet tartalmazza. A hírcsatorna segítségével külső oldalak, hirdetési rendszerek vehetik át a blogbejegyzéseidet. Böngészőkben feliratkozhatnak a látogatók a hírfolyamra, így értesülni fognak az új megjelenésekről. Valamint a Google Publisher Centert is használhatod, amiben kiadóként cikkeket publikálhatsz a Google Hírek (Google News) oldalaira is.
Külföldi áfa kezelése
Nemrég adtunk hírt róla, hogy változtak a külföldi áfa kezelés szabályai. Mivel az Unas webáruház teljeskörűen alkalmas külföldi értékesítésre, azonnal hozzáigazítottuk a rendszert a törvényi változásokhoz. Lehetőség van országonként különböző áfa kulcsokat kezelni, így magánszemély vásárlók esetén mindenki a saját országának megfelelő áfa mértékkel tud vásárolni a webáruházban.
Beszerzés, összeszedés, visszárukezelés
Korábbi cikkünkben adtunk már gyakorlati tippeket a megrendelések teljesítéséhez. A nagyszámú rendelések feldolgozását számtalan megoldással támogatjuk, de ezek közül a VIP csomaghoz érhetők el a beszerzés, az összeszedés és a visszárukezelés funkciói. Ezekkel a kereskedők munkatársai időt és energiát takaríthatnak meg, valamint a folyamat hatékonyabbá és hibamentessé válik.
A beszerzés funkció lehetőséget biztosít a megrendelt termékek beszerzésének menedzselésére. Listázhatók azok a termékek, amelyekre nyitott rendelés van, de raktárkészletről nem szállíthatók ki. Intelligens algoritmus értékeli a korábbi készletcsökkenést és javaslatot tesz a beszerzendő mennyiségre. A funkcióhoz kapcsolódóan előre lehet beszállítókat és közös raktárkészlettel rendelkező, de különálló raktárakat definiálni. A beszerzés folyamatának állapotától függően a megrendelésben szereplő termékek az előre beállított megrendelés tétel státuszba kerülnek, így a vásárló is látja, hogy a terméke milyen stádiumban, például beszerzés alatt van.
Az összeszedés segítségével párhuzamosan több munkatárs tud termékeket összeszedni a raktárból és rendeléseket összekészíteni. Jelölhető a rendelésben, hogy a benne szereplő termékek kiemelésre kerültek a raktárból, vagy esetleg hiányzik valamelyik. Sikeres összekészítés esetén beállítható automatikus megrendelés státusz váltás és a vásárló akár automatikusan is értesíthető.
A visszárukezelés lehetőséget ad az elállási jog gyakorlásának kezelésére a webáruházban. Visszárut indíthat az adminisztrátor és a vásárló egyaránt. Kiválasztható, hogy milyen módon kerül vissza a termék a kereskedőhöz, hogyan kapja vissza a vásárló a vételárat, de több egyéb adat is rögzíthető. A funkció kisebb mértékben marketing célra is használható, hiszen már a megrendelés leadásakor is biztonságérzetet és bizalmat kelt a vásárlóban, hogy szükség esetén lehetősége lesz néhány kattintással elindítani a visszaküldést.
Egyéb VIP előnyök
A fentieken kívül számos egyéb, kisebb funkció is támogatja a VIP ügyfeleket, de nem csak a funkciók miatt érdemes VIP-nek lenni. A VIP csomagos áruházak kiemelt ügyféltámogatást élveznek, elsőbbségük van az ügyfélszolgálaton, egyedi fejlesztéseknél. Külső együttműködő partnereink elsősorban a VIP áruházakat célozzák meg speciális ajánlataikkal. A technikai háttér tekintetében is bővített erőforrások szolgálják ki ezeket az áruházakat. Most különösen érdemes átgondolni, hogy nehéz időkben milyen forgalomnövekedést lehet elérni egy webáruháznál a csomagváltással.