Az elmúlt időszak talán arra is alkalmas volt, hogy a sok negatívum mellett mindenkit rádöbbentsen: az internet mára már az élet minden területére kihat. Bár lépésről lépesre újra nyit minden, mégis bevésődött, hogy online sok mindent meg lehet tenni, amit azelőtt nem szoktunk. Való igaz, hogy sok minden korlátozott: nem egészen ugyanaz az online oktatás, nem ugyanaz az online koncert vagy a színházi előadás. Egy valami azonban talán csak előnyökkel rendelkezik mind a kereskedők, mind a vásárlók számára: ez pedig az e-kereskedelem, a webáruházas online értékesítés. Hiszen a legtöbb termék esetében sokkal gazdaságosabb lehet egy webshop üzemeltetése, az utcai boltokkal szemben.
Az online vásárlás tendenciái évről évre exponenciálisan növekednek, fontos, hogy a piac változásaira időben reagálj. Amennyiben az internetes kereskedés mellett döntesz, akkor két legyet ütsz egy csapásra, mivel egyrészt nagyobb piacra teszel szert, másrészt a megfelelően automatizált folyamatokkal rengeteg pénzt megspórolsz.
Íme, a hét legfontosabb előny, melyet e-kereskedőként a hagyományos kereskedőkkel szemben azonnal kihasználhatsz.
1. Gyors piacra lépés
A hagyományos boltokkal szemben manapság néhány kattintással létrehozhatsz egy webáruházat valamelyik bérelhető rendszerben. Az elmúlt években a SaaS platformok - amelyek hardvert, szoftvert és minden kapcsolódó szolgáltatást egyszerre kínálnak - rendkívül egyszerűvé és gyorssá tették az indulást. Maga a webshop létrehozása tényleg csak néhány perc. Utána máris megkezdheted a testre szabást, a termékeid feltöltését. Párhuzamosan, néhány nap alatt leszerződhetsz szállító partnerrel, bankkártyás fizetés szolgáltatójával, találhatsz egy számodra megfelelő számlázóprogramot. Ha jól választod ki a webáruház szolgáltatódat, nem lesz nehéz dolgod, hiszen a legtöbb ilyen szolgáltatás közvetlenül integrált módon, előkészítve van a rendszerben. Akár egy hét után is dönthetsz úgy, hogy másik futárcéget választasz, csak pár kattintás lesz az átállás.
2. Alacsonyabb induló költség, kezdeti befektetés nélkül
Egy online bolt elindításának költsége elenyésző egy fizikai üzlet létesítésével szemben. Nincs szükséged üzlethelyiségre, annak berendezésére, első körben valószínűleg alkalmazottat sem kell felvenned, aki ott fog ülni a boltodban. Az e-kereskedelmi szoftverek teljes értékesítési rendszere automatizált, ezzel további emberi erőforrást spórolhat meg neked.
Induláskor akár a saját otthonodból is végezheted a webshop menedzselését, ezért nem kell extra rezsi költségekkel sem számolnod, mint például áram, fűtés, bérleti díj. Ha dropshipping rendszerben vagy kiszervezett logisztikában gondolkozol, raktárkészletet sem kell felhalmoznod kezdetben. Azonban mindent mégsem lehet megspórolni, azt tanácsoljuk, hogy az így megtakarított pénzt elsősorban fordítsd marketingcélokra, hiszen ez lesz a webáruház üzemanyaga.
3. Felejtsd el a földrajzi korlátokat!
Nem kell attól félned, hogy csak az fog bemenni a boltodba, aki éppen arra jár. Termékeidet nem csak az országon belül, hanem a világ bármely pontjára eljuttathatod. Nagyon kevés az a vásárló aki, egy webáruházas rendelésnél megnézi, hogy pontosan hol van az üzemeltető székhelye emiatt te sem vagy helyhez kötve, nem kell nagyvárosban üzemelned, mégis hatalmas ügyfélkörre tehetsz szert.
Rengeteg példát tudnánk mondani az ügyfeleink köréből arra, amikor egy kisvárosban épphogy döcögő üzlet forgalma sokszorozódott meg, amikor bevezette az online csatornát is az értékesítési rendszerébe.
4. Nonstop nyitvatartás
Mindenképpen említésre méltó, hogy webáruházadat nem csak bárhonnan, hanem bármikor megtekinthetik az érdeklődőid. Nem korlátozod a vásárlást időszakokra, mindenki onnan és akkor adhatja le a megrendelését, amikor az számára a legideálisabb.
Intelligens ajánlatokkal, akciókkal és extra kedvezményekkel a nap 24 órájában még tovább fokozhatod a vásárlási kedvet. Egy éjjel-nappal üzemelő, online üzlet, ilyen egyszerűen lehetséges, gondolj bele csak egy pillanatra, hogy mindez 'offline', a hagyományos módon micsoda energiabefektetést igényelne! Arról nem is beszélve, hogy ez megadja a lehetőséget arra is, hogy kezdetben más munka mellett indulj el az online vállalkozásoddal, kvázi mellékállásként.
5. Ismerni fogod a vásárlóidat
A webáruház szoftver adta lehetőségeknek köszönhetően, működés közben azonnal látni fogod, milyen gyakorisággal, mely termékeidet keresik jobban a vásárlóid. Pontosan látni fogod, ki, mikor, mit vásárolt tőled és honnan érkezett hozzád. Ennek megfelelően egyszerűen alakíthatod a kínálatodat és bővítheted a palettádat, tökéletesítheted a szolgáltatásodat.
Manapság már mindenki számára egyre közismertebb tény, hogy az interneten - a tevékenységeink alapján - már-már kínos pontossággal beazonosíthatóak vagyunk. Egyesek számára ez riasztó lehet, ennek ellenére mégis így van. Pontosan ez lehet a webáruház üzemeltetés egyik előnye is, azoknak tudod kínálni a termékeidet, akik érdeklődnek iránta és remarketing csatornákon újra felkeresheted azokat, akik jártak már nálad.
Az e-kereskedelmi rendszeredet felvértezheted olyan mérőeszközökkel, mint a Google Analytics, a Hotjar, a Facebook Képpont, melyek segítségével még valós idejű statisztikát is kaphatsz a látogatóidról. Az így összegyűjtött adatokat később felhasználhatod a marketinged és a célközönséged kialakításakor.
6. Növekedj statisztikai adatok alapján!
Ha feltöltötted a termékeidet és mindent beállítottál a webshopodon, felszabadul egy kis időd, hogy a növekedésre koncentrálj. Megismerted a vásárlóidat és azok viselkedését a naplókból, statisztikákból, eladási adatokból kialakíthatod a marketingedet, megtervezheted a közösségi jelenlétedet.
Az online marketing nagy előnye, hogy általában a konverziónkénti költsége jóval alacsonyabb a hagyományos médiában (rádió, televízió, újság stb.) történő megjelenésekkel szemben. Sokkal könnyebben is mérhető, pontosan látni fogod az egyes kampányoknál, hogy azoknak milyen a megtérülése. Annak tudatában költhetsz hirdetésre, hogy látod mennyi látogató érkezett a webáruházadba, abból mennyien vásároltak és mekkora összeget költöttek el.
7. Több boltod is lehet egyszerre, akár több piactéren
Ha egy boltod van, miért ne lehetne több is? Minimális költséggel klónozhatod a webshopot, kipróbálhatsz szűkített termékpalettát, ami kifejezetten egy szűkebb célközönségnek szól. Próbálkozhatsz más arculattal, más kommunikációval, egy másik márkanév vagy más domain név alatt.
A jó webáruházmotorban különböző piactér integrációkat is találhatsz, így néhány kattintással feltöltheted a termékeidet nagyobb piacterekre is. Lehet külön Facebook boltod, megvehetik a termékeidet az Árukereső oldalán, de akár a legnagyobb forgalommal rendelkező piactéren, az eMAGon is értékesíthetsz párhuzamosan.
Összefoglalás
Általánosan elmondható, hogy mára már a legtöbb ember rendelt valamit online. Mivel évről évre minden rekordot megdönt az e-kereskedelem, egyre több vásárlás zajlik ezen a csatornán. Talán az egyetlen hátránya, amit fel tudnak hozni a hagyományos értékesítéssel szemben, hogy a vásárló nem tudja kézbe venni a boltban a terméket, nem tud az eladóval kommunikálni. Ennek ellensúlyozására érdemes a webáruházban szereplő tartalmakat, termékfotókat és leírásokat olyan minőségben kialakítani, hogy minden információhoz hozzájuthasson a potenciális vevő. Emellett persze a kommunikáció is jól megoldható a vásárlóval beépített chat funkciók segítségével vagy a közösségi média felületeken.
Ha döntöttél, akkor az első lépés az e-kereskedelmi szoftver: Mi az Unas-nál 2003 óta ezt fejlesztjük neked, alacsony havidíj mellett azonnal használatba veheted a saját webshopodat. Most 21 napig ingyen kipróbálhatod!