Az UNAS rendszere rengeteg olyan lehetőséget nyújt, amelyeket jól kiaknázva egy igazán professzionális webáruház tulajdonosává válhatsz. Az admin felületen számos beállítási lehetőség rendszerezve található, amelyek a felhasználók visszajelzései alapján egyértelműek és nagyon könnyen kezelhetők. Azonban sokakban felmerül a kérdés, mégis hogyan induljanak el az újonnan kialakítandó webáruházuk beállításaival. Cikkünkben most azoknak szeretnénk segítséget nyújtani, akik először találkoznak az UNAS admin felületével, útmutatást nyújtva az első lépésekhez.
Az admin oldalra belépve az oldal tetején egy vízszintes szürke menüsáv fogad. Ezen fogod elérni a webáruházad fő funkcióit. Cikkünkben a
Beállítások menüpont alatt található funkciókat fogjuk részletezni. A cikk olvasásával párhuzamosan javasoljuk, hogy nyisd meg webáruházad admin felületét és kísérd végig benne figyelemmel az egyes beállítási pontokat.
Webáruház kinézet
Beállítások / Kinézet, Arculat menüpont
Először is a
Kinézet kiválasztása menüpontot nézzük meg, ugyanis itt lehet kialakítani a webáruház megjelenését, amivel az odalátogatók elsőként találkozni fognak. Válogass modern sablonok közül, majd határozd meg a neked tetsző színkombinációt is. A kiválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy melyik design passzolhat leginkább termékeidhez és márkád arculatához. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor se izgulj, mint ahogyan minden más beállítást, később ezt is bármikor módosíthatod.
Ezt követően az
Oldal kinézetek menüpontban meghatározhatod, hogy az egyes típusoldalaknak - mint amilyen a "termék részletek" vagy a "termék lista" oldalak is -, milyen elrendezésük legyen. Nagyon egyszerűen, szintén pár kattintással kiválaszthatod a neked tetsző elrendezéseket. A kiválasztást követően ezt rögtön tesztelheted is webáruházadon, ezért javasoljuk, hogy az admin felület mellett legyen nyitva a webáruházad oldala is. Így elég a módosítás után frissíteni egyet és máris láthatod a változásokat élőben.
A
Módosítható elemek menüpontban van lehetőséged
egyedi arculati elemeidet feltölteni. Itt adhatsz majd hozzá bannereket és további képeket is a webáruházad egyes részeihez. A fejléc logójához alap esetben egy minta logót látsz elhelyezve, elsőként cseréld ezt ki a webáruházad logójára.
A webáruház kinézetét még további menüpontokban finomíthatod, de már most rengeteget haladtál az
egyedi kinézetű webáruházad megvalósításában. Haladjunk is tovább az alapbeállításokkal.
Alapbeállítások
Beállítások / Alapbeállítások menüpont
A menüpontra kattintás után, itt is egy vízszintes kék sáv jelenik meg, ahol az egyes további lapfüleken tudsz általános érvényű beállításokat végrehajtani. Elsőként a Kategória menüpont jelenik meg. A beállításokhoz nem feltétlenül kell nyúlnod, hiszen az egyes pontok alapból úgy vannak beállítva, hogy azok használatra készek legyenek. Ennek ellenére javasoljuk, hogy nézd át a beállítási opciókat és módosítsd azokat a kívánt cél érdekében. Ha valami nem egyértelmű, használd a fenti kék sáv bal oldalán elhelyezkedő piros kérdőjelet. Ez minden egyes admin oldalon a segítségedre lehet, ugyanis tartalmazza az adott menüpontban lévő összes beállítási lehetőség leírását.
Fizetési beállítások
Beállítások / Fizetés, Szállítás Logisztika / Fizetési módok
Egy webáruház elengedhetetlen része a fizetési és szállítási módok meghatározása. Nézzük az előbbit. A fizetési módoknál alap esetben három lehetőség van megadva: Készpénzzel a helyszínen, Előre utalással vagy Utánvéttel. Ezek a fizetési módok aktívak, így akár rögtön használhatóak is, a fizetésekhez tartozó
Módosít
gombbal pedig a rájuk vonatkozó beállításokat tudod finomhangolni. Fusd át a lehetőségeket, hogy képben légy, de első körben nem biztos, hogy szükséges lesz rajtuk változtatnod.
A webáruházadhoz
bankkártyás fizetést is be tudsz állítani. Könnyű dolgod lesz, hiszen az összes meghatározó piaci szereplő fizetési rendszeréből választhatsz. Fontos tudnod, hogy ezekkel a pénzügyi szolgáltatókkal külön szerződést kell kötnöd és csak azt követően tudod beállítani webáruházadhoz a bankkártyás fizetést. Az átfutási idő jellemzően a pár naptól az 1-2 hetes időintervallumig terjedhet, így a kiszemelt szolgáltatóval érdemes időben felvenni a kapcsolatot. Az admin felület a kiválasztásban is a segítségedre lesz, hiszen minden szolgáltató neve mellett ott van, hogy hogyan veheted fel velük a kapcsolatot vagy éppen milyen jutalékkal dolgoznak.
Menjünk is tovább a szállítási beállításokra, hiszen három fizetési mód már most elérhető webáruházadhoz.
Szállítási beállítások
Beállítások / Fizetés, Szállítás Logisztika / Szállítási módok ; Szállítási költségek
A
Szállítási módok menüpontban adhatod meg, hogy a webshopod vásárlói milyen szállítási lehetőségek közül választhatnak. Alapesetben szintén három opciót találsz. Az egyes szállítási módokat a
Módosít
gombra kattintva állíthatod be és itt adhatod meg többek között azt is, hogy mekkora tömegig vagy értékig használhatóak az egyes szállítási módok. Ezeket a paramétereket rendszerint a szolgáltatók határozzák meg, így náluk érdemes utánanézni.
Miután beállítottad az egyes szállítási módokat, az ezekhez tartozó szállítási díjakat a
Szállítási költségek menüpontban rendelheted hozzá. Az egyes szállítási módokhoz általában tömeg szerinti vagy végösszeg szerinti szállítási díjat szokás meghatározni. Az előbbi esetben a vásárlás súlya alapján lehet díjkategóriákat kialakítani, míg az utóbbiban egy gyakran bevett ajánlatot szokás alkalmazni, miszerint x ezer forint elköltése felett ingyenes a kiszállítás.
A fizetési módokhoz hasonlóan a szállítási módoknál is a legjelentősebb logisztikai partnereket lehet integrálni a rendszerbe, így a rendelések feladását akár automatikusan is jelezheted a futárszolgálat vagy csomagpont felé. A szállítási partnerek kiválasztásában szintén az admin felület lehet segítségedre, hiszen itt találod az egyes cégek legfontosabb jellemzőit. A kiválasztott partnerrel kezd el időben felvenni a kapcsolatot, hogy mire webáruházad élesíted, a kiszállítás már megoldott legyen. A velük való szerződés megkötése után mindössze pár perc alatt, néhány kattintással hozzáadhatod a felülethez a szállítópartnert.
Vásárlási feltételek megadása
Beállítások / Vásárlási feltételek
Egy webáruháznak a törvényi előírásoknak is meg kell felelnie. A technikai oldalról biztos lehetsz benne, hogy a webshop mindig GDPR kompatibilis marad, viszont a
webáruház nyitás bejelentési kötelezettséggel jár, ami mellett még néhány kötelező nyilatkozat feltöltésére mindenképpen szükséged lesz:
- Általános Szerződési feltételek
- Adatkezelési tájékoztató
- Elállási nyilatkozat
De egyet se félj, nem kell rögtön jogásznak lenned. Az UNAS rendszerébe kettő ÁSZF szolgáltató partner is integrálva lett, ezért, ha valamelyiküktől megrendeled a dokumentumok elkészítését, azok a háttérben automatikusan frissülnek a webáruházadon, így mindig naprakészek maradnak.
Webáruház adatai
Webáruház adatai / Kereskedő adatai
Ebben a menüpontban tudod megadni a webáruházad működésére vonatkozó adatokat. Amilyen egyszerű, annyira fontos, hogy megfelelően ki legyenek töltve az ezekben lévő pontok.
Ha végig mentél ezeken az első lépéseken, bízunk benne, hogy már Te is látod mennyit haladtál a webáruházad beállításával és a működéssel kapcsolatos teendőket is megismerted. Ezt követő lépésnek a termékkategóriák kialakítását és magunknak a termékeknek a feltöltését javasoljuk. Ezek is hasonlóan egyszerű lépések lesznek, blogunkon erről is találhatsz részletes információkat.