Amikor tavaly év végén úgy gondoltuk, hogy a
2020-as év más lesz, mint az eddigiek, nem pontosan erre gondoltunk. Más lett, annyi bizonyos. A járvány az élet minden területére kihatott, megváltoztak az emberi szokások, átalakult a gazdaság. Szegmensek mentek csődbe, katasztrofális a helyzet a turizmusban. Az e-kereskedelem eddig is évről évre megdöntött minden rekordot, idén extrém mértékű növekedés következett be.
Online értékesítés számai Magyarországon
A tavalyi prognózis 500 milliárd fölé lőtte a 2019-es e-kereskedelmi bevételt, ehhez képes a véghajrában 781 milliárd forint lett a hazai összforgalom. Ez a szám tartalmaz minden online felületen leadott rendelést. A média 30-50%-os növekedésről beszél Magyarországon, ezt a mi számításunk is alátámasztja. Így biztosra vehető a lélektani határ, az
1000 milliárd forint átlépése 2020-ban. A magyar e-kereskedőknek rossz hír, hogy hasonló mértékben nőtt a külföldi, főleg kínai webáruházakból történő vásárlás is.
Az Unas webáruházak növekedése
Szépen növekedtek a rendszerünkben működő webáruházak is. Tavaly 4 millió megrendelés leadásáról számolhattunk be, ez a szám idén bőven
6 millió fölé emelkedett. Ez minimum 50%-os növekedésről árulkodik. Ami a webáruházak összbevételét illeti, az meghaladja
150 milliárd forintot, ami szintén 50%-os bővülés. Ez a szám bizonyíték arra, hogy az emberek szeretnek kis és közepes webáruházakból is vásárolni, a multi piacterek helyett. Leszámítva az apróhirdetési oldalakat és a használt termék aukciós portálokat, kizárólag a webáruházas megrendeléseket tekintve az Unas webáruházak produkálják a teljes magyar összforgalom legalább 25%-át.
Hírek az Unas háza tájáról
Februárban nyugdíjaztuk a korábbi weboldalunkat, ami 6 éven át több ezer kereskedő kezdőlapja volt. Bemutattuk az új promóciós oldalunkat, ami jobban ki tudja szolgálni a látogatói igényeket. Ezzel együtt megnöveltük a webáruház rendszer kipróbálási idejét 21 napra, hiszen olyan funkcionalitás áll rendelkezésre, ami két hét alatt már nem volt tesztelhető. A pandémia következtében meglendülő e-kereskedelem áprilisra meghozta az
5000. webáruházat az Unas motorra. Ezt csendben ünnepeltük, hiszen az emberek másra összpontosítottak ebben az időszakban. Azóta a lendület töretlen, az év végére elérjük a
6000 webáruházat is.
Ősszel átvettünk egy ügyfelünk által alapított Facebook csoportot
Unas webáruház csoport néven. A csoportban Unas webáruház tulajdonosok, üzemeltetők és a szolgáltatás iránt érdeklődők tudnak tapasztalatokat cserélni és témákat megvitatni. A csoport tagjai között vannak integrált szolgáltatások képviselői és külső szakértők is. A taglétszám pár hónap alatt megduplázódott, már ezer felett van a résztvevők száma.
Természetesen a fent említett vásárlói kedv növekedésével a háttérrendszerünket is bővítettük, továbbra is több földrajzi helyszínen redundáns hardvermegoldásokkal szolgáljuk ki a webáruházakat. A robosztus, megbízható struktúrának köszönhetően, szinte kimaradás nélkül teljesítettük az évet. A szolgáltatás rendelkezésre állása
99.99%-os volt. Csapatunk is bővült, érkeztek nagy tapasztalattal rendelkező kollégák, de pályakezdők is lehetőséget kaptak.
Webáruház fejlesztések 2020-ból
Az év első napjától az utolsóig folyamatosan dolgozott a fejlesztő csapatunk annak érdekében, hogy a rendszert hatékonyabbá tegyük, ellássuk új funkciókkal és különböző integrációkat illesszünk a rendszerbe. Minden területen sikerült
fejlesztéseket végrehajtani. Érkeztek marketingfunkciók, adminisztrációs felület kezelését segítő megoldások. Integráltunk szállítási és fizetési megoldásokat, többek között az
azonnali átutalásra is elsőként lett lehetőségük az Unas ügyfeleknek. Bővült a webáruházzal együtt használható számlázóprogramok köre is.
Új metódusokat vezettünk be az API-ba, megerősítettük a biztonságot
kétfaktoros hitelesítés lehetőségével. Átalakult a képkezelés, lehetőséget biztosítva a
következő generációs képek használatára. Érkeztek új választható kinézetek is, amihez teljes körű fejlesztői dokumentáció is készült, így egyre több külső fejlesztő tudja testre szabni a webáruházak arculatát.
Követve a trendeket léptünk a piacterek irányába is. Elsőként kaptak az ügyfeleink teljes körű
eMAG integrációt, lehetőség nyílt részt venni az
Árukereső Kosár Programban, mindkettőnél a webshop adminisztrációs felületén kezelve a piacterekről érkező megrendeléseket. Megújult az
Unasplaza piactér, ami további lehetőséget biztosít vásárlók szerzésére.
Tervek a jövőre nézve
Ahogy a tavalyi évet is tervekkel tele zártuk, most is jó előre beütemeztük már a fejlesztéseket, sok újdonsággal fogunk jelentkezni 2021-ben. Több tematikus választható kinézet van előkészületben. Fejlesztés alatt van már számos beépített funkció és integráció is. Két új márkanevet is bevezetünk hamarosan a piacra, amivel e-kereskedőknek fogunk kiegészítő szolgáltatásokat biztosítani a hatékony webáruház üzemeltetés érdekében.
Ügyfélszolgálat az ünnepekben
Utolsó hivatalos munkanapunk
december 18-án lesz. Utána egy kicsit visszavonulunk, szükségünk van a feltöltődésre, hogy a megfelelő lendülettel tudjuk kezdeni az új évet. December 23-án és 30-án a délelőtti órákban ügyeletet tartunk, ha valaki halaszthatatlan ügyben fordulna az ügyfélszolgálatunkhoz.
2021. január 4-én pedig gőzerővel kezdjük meg a munkát.
Minden Ügyfelünknek és Partnerünknek kellemes karácsonyi ünnepeket és sikerekben, megrendelésekben gazdag, vírusmentes boldog új évet kívánunk!