2020-ra nyilvánvalóvá vált a nagyobb piacterek térhódítása Magyarországon is. Bár nem minden vásárló szeret multinál vásárolni, de a népszerűségük elvitathatatlan. Webáruház szolgáltatóként már régen felismertük, hogy a különböző portálokon, piactereken való megjelenés komoly bevételnövekedést hozhat a kisebb webáruházak számára is. Emiatt minden népszerű weboldal felé képesek vagyunk adatkapcsolatot, feedet biztosítani.
Sokszor azonban a feed nem elég, hiszen a külső oldalakra beérkező rendeléseket együtt, a webáruházban szeretnék kezelni a kereskedők, valamint az egyszerű feedhez képest kiforrottabb termékfeltöltést szeretnének. A legnagyobb piacterek felé elkezdtük kiépíteni a teljes körű kapcsolatot. Elsőként a magyar piacot tekintve aktuálisan a legnagyobb forgalmat bonyolító e-kereskedelmi felület, az
eMAG felé készítettünk integrációt, amit természetesen több más is követni fog.
Hogyan vehet részt?
Az eMAG-on kétféle termék vásárolható meg. Egyrészt az eMAG saját forgalmazású termékei, valamint az úgynevezett Marketplace partnerek termékei. A piactéren értékesítheti tehát a saját termékeit bármelyik webáruház, aki megfelel a feltételeknek. Kihasználhatják az eMAG marketingjét, vásárlóbázisát és az oldal nagy látogatottságát. Az üzleti modell jutalékos alapon működik, így ha nem ad el semmit vagy netán a vásárló visszaküldi a terméket, akkor az eMAG felé nem kerül semmibe a programban való részvétel.
Marketplace partner termékének értékesítésekor, a külső kereskedő közvetlen jogviszonyba kerül az eMAG-os vásárlóval, neki a terméket közvetlenül szállítja ki, a számlát ő állítja ki. Utánvétes szállítás esetén értelem szerűen a futárszerződésnek megfelelően jut hozzá a vételárhoz, a bankkártyás fizetéseket pedig az eMAG kéthetente írja jóvá a kereskedő bankszámláján.
Technikai háttér
A háttérben alapvetően két folyamat zajlik, mindkettőnél igyekeztük kihasználni az eMAG felülete által kínált lehetőségeket és technikailag a leghatékonyabb kapcsolatot kiépíteni. Egyrészt szükség van a termékek áttöltésére. Másrészt a beérkező megrendelések fogadására a webáruház adminisztrációs felületén.
Alapbeállítások
Az áruház adminisztrációs felületén szükséges elvégezni néhány egyszerű lépésben a működéshez szükséges beállításokat. Egyrészt az általános eMAG adatok megadása történik meg, másrészt a különböző megrendelésekre, fizetési és szállítási módokra valamint termékek általános kezelésére vonatkozó paramétereket, adatokat kell megadni.
A megrendelések kapcsán meg kell határoznia, hogy mely áruházi megrendelés státuszok legyenek használatban az egyes rendelések áttöltése, azok kezelésének folyamata során. A fizetési és szállítási módokhoz tartozó beállításoknál megfeleltetés szerűen kell megadni, hogy az eMAG-on alkalmazott különböző módok melyeknek felelnek meg az áruházban választható módok közül. Ez azért szükséges, hogy a rendelések áttöltése esetén a webáruház is kezelni tudja az eMAG felületén leadott rendelés különböző adatait.
Végül a termékekre vonatkozó, általános paraméterek beállítása kell hogy megtörténjen. Itt az általánosan használt termék paraméterek megadása szükséges (pl. EAN kód, gyártó, garancia stb.), végül néhány eMAG specifikus adat beállítása a szekció utolsó lépése.
Termékfeltöltés
A termékek áttöltésének kulcseszköze a kategória és a karakterisztika összerendelés, idegen szóval mapping. Mivel a piacterek, így az eMAG kategóriái is kötöttek és azokban megkövetelnek bizonyos paramétereket, ezeket össze kell rendelni a webáruház saját kategóriáival és paramétereivel. Erre egy egységes felületet alakítottunk ki, ami más portálok felé is hasznos lesz a későbbiekben. Nincs más teendő, mint lekérdezni az eMAG aktuális kategória szerkezetét, kiválasztani egy saját kategóriát és összerendelni egy eMAG-os kategóriával. Ezt követően a kategóriákban megkövetelt vagy javasolt paramétereket kell a saját paraméterekhez kapcsolni.
Megrendelés fogadása
Az integráció nem lenne teljes, ha az eMAG-on leadott vásárlói rendeléseket nem lehetne egy helyen kezelni a többi, webáruházba érkező rendeléssel. Így kiépítettük, hogy ha egy rendelés érkezik az eMAG fiókjába, azaz valaki megvásárol egy terméket Öntől az eMAG felületén, akkor az ott létrejövő megrendelés áttöltésre kerül az áruházba is. Ezt egy háttérben folyamatosan futó automatizmus végzi, gyakorlatilag az eMAG-on történő rendelés leadása után néhány perc múlva a rendelés megjelenik az áruházban is, megjelölve a típusát illetve a rendelés azonosítóját. Így a rendelések kezelése során egy adminisztrációs felületen belül mégis külön tudja kezelni az eMAG-ról érkezett rendeléseket.
Vágjon bele!
Az integrációval új lehetőségek, új piac nyílik az értékesítésben. A funkció VIP csomag mellé választható opcióként
4.990Ft+ÁFA havidíjért, ami szinte egyetlen termék eladásával megtérül. A szolgáltatás megrendeléséhez nem kell mást tennie, mint ellátogatni a Támogatás > Előfizetés módosítása menübe és bepipálni az eMAG opciót.