Korábbi cikkünkben beszámoltunk a piacterek térhódításáról, aminek apropóján elsőként az
eMAG felé készítettünk el teljes körű integrációt. A funkció segítségével a webáruház termékei egy egyszerű kategória összerendeléssel megjeleníthetők a portálon és az ott leadott rendeléseket a webáruház adminisztrációs felületén együtt kezelhetik az ügyfeleink.
A piacterek menübe következő szereplőként az
UnasPlaza került, amit új alapokra helyeztünk és át is alakítottunk. Az UnasPlaza-t sok évvel ezelőtt azért hoztuk létre, hogy az Unas rendszerben működő webáruházak számára legyen egy olyan közös platform, ahol együtt jeleníthetik meg termékeiket más webáruházakkal. Kihasználva a nagy látogatottságot, egyszerűen szerezhetők vásárlók a saját webáruházba. A termék részletes oldaláról a konkrét webáruházba lehet navigálni, tehát a termékeket már a webáruházban, az ottani feltételek szerint helyezheti a kosarába a látogató és ott is vásárolja meg.
Új kinézet
Igazodva a trendekhez és a piactereknél megszokott koncepciókhoz, az UnasPlaza dizájn szempontból is megújult. Mivel a portálon vásárlás nem lehetséges, az arculat tervezésénél az volt a cél, hogy a termék legyen a központban. A lehető legjobban szeretnénk elősegíteni, hogy a látogató érdeklődését felkeltve minél előbb a webáruházba érkezzen.
Az UnasPlaza termékeit 12 főkategóriába soroltuk, amiket igyekeztünk kellőképpen alábontani. Ha nem találja a helyét a saját termékeinek, kategória javaslatra is van lehetőség. A termékoldalakon négy linket helyeztünk el a terméket forgalmazó webáruházra. A látogató közvetlenül eléri a terméket a webáruházban, de navigálni tud a webáruház elérhetőségi adataihoz, szállítási és fizetési kondíciókhoz, illetve ha teljes termékpalettára kíváncsi, a webáruház főoldalára is.
Kategória összerendelés
A korábbi működés során termékenként, egyesével kellett beállítani, hogy az adott termék melyik kategóriában jelenjen meg az UnasPlaza felületén. Ez sok esetben jelentett pluszmunkát, hiszen adott esetben ugyanazon kategóriába kerültek a termékek a közös áruházi kategóriából. Ezen változtatva az új működésnél már kategóriánkénti összerendelésre van lehetőség, azaz egy-egy kategóriához kell megadni, hogy az abban levő termékek melyik termékcsoportban jelenjenek meg a Plaza vásárlófelületén.
Így jóval egyszerűbb, gyorsabb a termékek megjelenítése a piactéren, nem szükséges a termékeket egyesével beállítani, illetve az összerendelt kategóriákba feltöltött új termékek is automatikusan megjelennek az UnasPlazaban. Mindezt az áruházak adminisztrációs felületén egy külön menüpontban lehet megtenni, ahol külön jelezzük azt is, hogy melyik áruházi kategóriát rendelte már össze valamely UnasPlaza kategóriával.
Marketing és látogatottság
Joggal merül fel a kérdés, hogy milyen látogatottsággal bír a piactér, milyen marketing tevékenységet folytatunk annak érdekében, hogy minél több forgalom érkezzen erről a platformról. Mivel az oldal teljes egészében új alapokra került, első körben illetve rövidtávon statisztikai adatok alapján működésben optimalizáljuk, SEO és felhasználói szempontból tökéletesítjük az oldalt.
Mindeközben az UnasPlaza előfizetési díjainak nagyrészét dinamikus remarketingre, Google Ads és Facebook hirdetésekre fordítjuk. Mivel a piactéren jelenleg közel 1000 webáruház szerepel, ez garancia a megfelelő marketing jelenlétre és a növekvő látogatószámra is.
Hogyan vehet részt?
Ha szeretné Ön is megjeleníteni a termékeit az UnasPlaza-ban, nincs más teendője, mint elnavigálni a webáruház adminisztrációs felületén található Támogatás > Előfizetés módosítása menübe és ott bekapcsolni az UnasPlaza megjelenést. A megjelenés nem kattintás és nem jutalék alapú, hanem a webáruház termékszámának megfelelően egy jelképes havidíjat számolunk fel, amit az UnasPlaza hirdetésére, marketing költségre fordítunk. A kapcsolat előfizetése után a Beállítások > Külső kapcsolatok > Piacterek menüben a kapcsolat beállításainál tudja összerendelni az UnasPlaza kategóriákat a saját kategóriáival. Ez alapján soroljuk be a termékeit a portálon.