Már több cikkünkben említettük az árösszehasonlító portálok adta lehetőséget webáruházat üzemeltetők számára. A termékalapú keresések piacán igen nagy jelentőséggel bírnak, hisz a vevők legtöbbször itt keresik a lehető legjobb ajánlatot a lehető legegyszerűbben. Ahogy a népszerűségben kiemelkedő Facebook Ads és a Google Ads rendszere, a legtöbb árösszehasonlító portál is PPC hirdetések alapján működik, ami talán továbbra is az egyik leghatékonyabb online marketing eszközök közé tartozik.
Számos árösszehasonlító portál évek óta stabilan van jelen a magyar piacon és nem meglepő, hogy az első helyen az
Árukereső.hu áll. A hozzáadott érték és a Megbízható Bolt program illetve a magasabb minőségű látogatók miatt választják a kereskedők a látogatószerzéshez ezt a szolgáltatót. A piacterek menüt újabb lehetőséggel, az Árukereső egy kiegészítő szolgáltatásával bővítettük, ez pedig az
Árukereső Kosár Program.
Mi a program lényege?
Az Árukereső Kosár Program célja, hogy még könnyebbé és gyorsabbá tegye a vásárlást az internetes felhasználók számára és egyúttal növelje a programban részt vevő webáruházak eladásait. A „megvásárolom“ gomb segítségével a vásárló már az Árukeresőn is megrendelheti a kiválasztott terméket a programban részt vevő webáruházaktól. A „megvásárolom” gomb kihelyezésével az Ön webáruházának oldalára történő átirányítás helyett a felhasználónak lehetősége nyílik az Árukereső.hu oldalon leadni megrendelését a kiválasztott termékre. A programhoz csatlakozó webáruházak ajánlatainál az „irány a bolt” gomb a „megvásárolom” gomb alá kerül, így a vevő dönti el, melyik lehetőséget választja.
Az elszámolás jutalék alapú, a visszaigazolt megrendelés esetén a fizetendő jutalékot utólagosan, havi szinten számlázza ki az Árukereső.hu. A webáruház üzemeltető valós eladás után fizeti a jutalékot.
A Kosár Programban való részvétel egyik alapfeltétele a PPC programban való részvétel.
Milyen feltételeket kell teljesítenie a webáruházaknak?
A program keretein belül olyan termékeket lehet forgalmazni, amelyek raktáron vannak vagy egy napon belül átvehetőek. Jelenleg több mint 1750 kategóriában érhető el a „megvásárolom” gomb. A kategória listát folyamatosan bővíti az üzemeltető. Az aktuális kategória listát
itt tekintheti meg. A programban való részvételhez megszabott követelmények teljesülését a Partner Portál „Követelmények és azok teljesítése” menüpontja alatt ellenőrizheti a webáruház üzemeltető. Ezek az alábbiak:
- Megbízható Bolt minősítés megszerzése.
- Pozitív PPC egyenleg.
- A Kosár Program Felhasználási Feltételeinek elfogadása.
- Magyar ÁFA-val történő számlázás a vevők felé.
- Webáruház ÁSZF-ének megadása a Partner Portálon link használatával (URL).
- Minimum 60 napos aktív megjelenés az Árukeresőn.
- Terméklista kiegészítése a Kosár Programhoz szükséges további adatokkal (3 új adat).
Mennyibe kerül a csatlakozás?
A Kosár Programhoz történő csatlakozás és az abban való részvétel ingyenes. Csak a tényleges vásárlás után kell százalékos jutalékot fizetni. Az Árukeresőnek az adott termékek értékesítésében közvetítő szerepe van: az oldalon megvásárolt termékeket nem az Árukereső.hu forgalmazza, azokat a kiválasztott termékajánlat mellett szereplő webáruház értékesíti. Ebből adódóan a termék kiszállításával, számlázásával, garanciális feltételeivel kapcsolatban az árut forgalmazó webáruház ad tájékoztatást a vásárlóknak.
Hogyan csatlakozhat a programhoz?
A programba való belépéshez az Árukereső Partner Portálon található "Kosár Program Felhasználási Feltételek" elfogadása szükséges, amelyet a
Kosár Program: Csatlakozó nyilatkozat menüpontban talál. Az Unas adminisztrációs felületen pedig a
Beállítások > Külső kapcsolatok > Piacterek menüben találja az új lehetőséget. Bekapcsolás után, az Árukereső oldalán generált API kulcsot illessze be az Unas felületén, a megrendelés visszahívási URL-t pedig másolja be az Árukereső fiókjában a megfelelő mezőbe. A státuszok, fizetési és szállítási módok összerendelése után a funkció aktiválásra kerül. A termékek áttöltése a már ismert módon a
Beállítások > Külső kapcsolatok > Árösszehasonlító export, Feed a menüben az Árukereső termék feed bekapcsolásával történik meg.
Megrendelések automatikus áttöltése
Mit sem ér egy ilyen piactér megjelenés, ha a beérkező rendelések nem kezelhetőek egyben a webáruház adminisztrációs felületén. Emiatt az
eMAG kapcsolathoz hasonlóan itt is áttöltjük a megrendeléseket az Unas rendszerbe. Így használatával gyorsabban, időveszteség nélkül dolgozhatja fel a rendeléseket a megszokott módon. Az Árukeresőről érkező megrendelések külön típust kapnak, így egyszerűen szűrhetők a megrendelés listában, a megrendelése száma pedig AKP előtaggal különül el a normál rendelésektől.
Hogyan történik az elszámolás?
A PPC megjelenéssel ellentétben nem átkattintás alapon keletkezik költsége, hanem kategóriánként egyedi mértékű százalékos jutalék kerül levonásra a Kosár egyenlegéből. A leadott rendelései után fizetendő jutalékot utólagosan, havi szinten számlázza ki az Árukereső.hu. A kategóriánként fizetendő jutalék mértékét szintén a kategória listában,
itt tekintheti meg. A jutalék számításának alapja a termék árának összege, szállítási költség nélkül.